bato-adv
کد خبر: ۱۱۶۵۳۸

کیهان: ایران مذاکرات را متوقف کند و تنگه هرمز را ببندد

در مثنوي مولوي داستان عبرت انگيز و درس آموزي آمده است كه شباهت بسياري با چالش هسته اي اين روزهاي كشورمان دارد. ماجراي «شترمجنون» كه پيش از اين نيز به مناسبتي از آن ياد كرده ايم. مجنون در تب و تاب ديدار «ليلي» بر «ناقه» اي مي نشيند و راهي ديار يار مي شود. شتر اما، در شهر «كره »اي دارد كه به غريزه مادري دل از آن برنمي دارد. مجنون در اين انديشه كه به كوي ليلي برود و ناقه در اضطراب كه از كره خود جدا نشود.

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۰۳ تير ۱۳۹۱

«اين شتر به كوي ليلي نمي رود!» عنوان يادداشت روز روزنامه كيهان به قلم حسين شريعتمداري كه در آن مي‌خوانيد؛

1- در مثنوي مولوي داستان عبرت انگيز و درس آموزي آمده است كه شباهت بسياري با چالش هسته اي اين روزهاي كشورمان دارد. ماجراي «شترمجنون» كه پيش از اين نيز به مناسبتي از آن ياد كرده ايم. مجنون در تب و تاب ديدار «ليلي» بر «ناقه» اي مي نشيند و راهي ديار يار مي شود. شتر اما، در شهر «كره »اي دارد كه به غريزه مادري دل از آن برنمي دارد. مجنون در اين انديشه كه به كوي ليلي برود و ناقه در اضطراب كه از كره خود جدا نشود.

مجنون - به قول ملاي رومي- چاره كار را در فرود آمدن از ناقه مي بيند و اگرچه با تحمل سختي، ولي به پاي خويش راه مي پيمايد و در كوي ليلي، به آرامش مي نشيند.

2- اوايل دهه 80 و در گرماگرم نخستين سال هاي چالش هسته اي كشورمان با تروئيكاي اروپايي- فرانسه، انگليس و آلمان- و چند ماهي بعد از اجلاس اكتبر 2003 تهران، طي يادداشتي با اشاره مستند به كارشكني ها و قانون گريزي هاي حريف، نتيجه گرفتيم كه چالش هسته اي غرب با ايران اسلامي فقط يك بهانه است و اين چالش را با استناد به شواهد و قرائن موجود، ادامه جنگ تحميلي دانستيم كه با تغيير شكل- و نه ماهيت- در عرصه اي ديگر كليد خورده و به جريان افتاده است. همان روزها نوشته بوديم، دست حريف از ارائه نمونه هاي قصور - FAILURE- يا تقصير - BREACH- در فعاليت هسته اي كشورمان خالي است و از سوي ديگر، تنها ملاك و معيار آژانس بين المللي انرژي اتمي در بررسي فعاليت هسته اي كشورهاي عضو NPT، موازين «فني» و «حقوقي» است، و از اين رهگذر پيش بيني كرده بوديم كه آمريكا و متحدانش پرونده هسته اي كشورمان را به شوراي امنيت سازمان ملل مي فرستند و درباره علت آن، آورده بوديم كه، ارجاع پرونده از آژانس به شوراي امنيت سازمان ملل، ميدان بررسي پرونده را از بستر «حقوقي و فني» كه تعريف شناخته شده و قابل محاسبه اي دارد به «بستر سياسي» كه معيار تعريف شده اي ندارد، منتقل مي كند تا در اين ميدان تعريف نشده به حريف فرصت مانور بدهد.

آن روزها برخي از مسئولان محترم كشورمان، ابرو درهم كشيده و به كيهان اعتراض كردند كه چرا «تخم بدبيني مي افشاند!» و آقاي «گري سيك» مشاور امنيتي رئيس جمهور آمريكا در مصاحبه اي كيهان را به «تندروي»! و «سنگ اندازي»! در مسير مذاكرات متهم كرد.

ولي آن پيش بيني به حقيقت پيوست و آمريكا و متحدانش برخلاف بند «c» از ماده 12 اساسنامه آژانس، پرونده هسته اي كشورمان را به شوراي امنيت سازمان ملل فرستادند و ابتدا يك بيانيه و سپس چند قطعنامه پي درپي عليه ايران اسلامي صادر كردند!

3- اگرچه مذاكرات مسكو را به مفهوم رايج آن نمي توان «شكست خورده» ارزيابي كرد ولي با جرأت مي توان گفت كه اجلاس مسكو غير از نمايش مقاومت و اقتدار ايران اسلامي و برخورد هوشمندانه و با صلابت تيم مذاكره كننده هسته اي كشورمان هيچ دستاورد قابل ملاحظه ديگري نداشته است و سخن اين است كه آيا همين اندازه از «دستاورد» مي تواند توجيه كننده ادامه مذاكرات و يا ادامه آن در سطح و شرايط كنوني باشد؟! يادداشت پيش روي با استناد به دلايلي كه در پي خواهد آمد، به اين پرسش، پاسخ منفي مي دهد و براين باور است كه حريف در صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران كمترين ترديدي ندارد و مذاكره را فقط براي مذاكره مي خواهد؛ چرا؟! اول آن كه؛ با ادامه مذاكرات، چالش هسته اي عليه كشورمان را زنده نگاه مي دارد و از آن به عنوان يك «دستاويز» براي به كارگيري اهرم هاي فشار استفاده مي كند.

دوم اين كه؛ حجم انبوهي از ظرفيت نظام را كه مي تواند و بايد صرف مديريت امور داخلي، برنامه ريزي در عرصه هاي مختلف، چاره انديشي براي مقابله با برخي از ناهنجاري ها- نظير مبارزه با گراني- و هدايت انقلاب هاي اسلامي منطقه شود، به چالش هسته اي اختصاص مي دهد.

سوم آن كه؛ اگر حق قانوني و منطقي جمهوري اسلامي ايران در فعاليت صلح آميز هسته اي را بپذيرد، الگوي ديگري از پيروزي ناشي از مقاومت به دنياي بحران زده و در حال تغيير و تحول امروز، ارائه خواهد شد و اين، يعني اعتراف آمريكا و متحدانش به ناتواني خود در باج خواهي و زورگويي. حالا تصور بفرمائيد كه اين الگو چه نقش برجسته و مؤثري در شتاب بخشيدن به انقلاب هاي اسلامي در منطقه و موج بيداري ملت ها در عرصه بين المللي خواهد داشت؟و چهارم و پنجم و...

4- اكنون به منظور اصلي اين وجيزه نزديك شده ايم و آن، اين كه، اگر مي دانيم مذاكرات از نگاه حريف، فقط يك بهانه است، چرا، بايد به حريف فرصت سوءاستفاده بدهيم؟! و چنانچه ادامه مذاكرات را بنا به دلايلي- كه بعضا منطقي و عاقلانه نيز هست- ضروري مي دانيم، چرا در سطح مقامات بلندپايه و در فاصله هاي كوتاه به آن تن بدهيم؟! خوشبختانه تيم مذاكره كننده كشورمان با درك هوشمندانه از ترفند حريف، مذاكرات بعدي مقامات عالي را به مذاكره در سطح كارشناسان موكول كرده و ظاهرا منوط به نتيجه آن دانسته است. اين اقدام اگرچه درخور تقدير است ولي پاسخ پرسش ياد شده نيست؛ چرا بايد در ميدان «مذاكره براي مذاكره» كه حريف با ترفند مورد اشاره پيش پاي ما گسترده است تن بدهيم؟! آمريكا و متحدانش كه مي دانند اين پرسش مي تواند ايران را از ادامه مذاكرات باز دارد، براي پيشگيري به دو ترفند «تهديد نظامي»! و «تحريم هاي سخت تر»! متوسل شده اند. بخوانيد؛

5- درباره «تهديد نظامي»! و توخالي بودن آن، پيش از اين گزارش هاي مستندي داشته ايم و در وجيزه پيش روي به همين اندازه بسنده مي كنيم كه امروزه آمريكا و متحدانش، مخصوصا رژيم جعلي اسرائيل به اعتراف استراتژيست هاي بلندآوازه خود و به گواهي شواهد غيرقابل انكار موجود، ضعيف تر و حقيرتر - تاكيد مي شود حقيرتر- از آنند كه به اين حماقت محض دست بزنند. اين روزها آمريكا و اروپا با بحران شكننده و بي نظير اقتصادي، جنبش فراگير وال استريت كه موجوديت نظام سرمايه داري را نشانه رفته است، تجربه شكست هاي مفتضحانه در عراق، افغانستان، جنگ33 روزه و 22 روزه، از دست دادن عقبه هاي استراتژيك در منطقه و ده ها بحران شكننده ديگر روبرو هستند. اسرائيلي كه دو خط آبي روي پرچم خود را به نشانه سرزمين به اصطلاح موعود «از نيل تا فرات» جاي داده بود، امروزه براي در امان ماندن از يورش مسلمانان فلسطيني، به دور خود ديوار بتوني كشيده اند و... اكنون به آساني مي توان حدس زد كه حماقت حمله نظامي به ايران براي آمريكا و متحدانش چه فاجعه اي در پي خواهد داشت؟ به قول «نيويوركر»، در حالي كه ايران «موشك سفينه بر» به فضا مي فرستد، اروپا نيز نمي تواند از تيررس دور باشد و به قول «دويچه وله»، وقتي آمريكا و اسرائيل در جنگ 33 روزه و 22 روزه از گروه هاي مقاومت تحت حمايت ايران شكست مي خورند، چگونه مي توانند در مقابله با ايران جنگ ديده و برخوردار از رزمندگان فداكار و مجهز به مدرن ترين جنگ افزارها و حاميان فراگير منطقه اي، پيروز باشند؟!

6- و اما، «تحريم هاي سخت تر»! اهرم ديگر آمريكا و متحدانش براي ادامه چالش هسته اي در بستر «مذاكره براي مذاكره» و اعمال فشار بر ايران اسلامي است. در اين باره ضمن آن كه به قول وزير خزانه داري آمريكا، در دنياي اقتصاد آزاد، تحريم كشوري با گردش پولي سالانه نزديك به 200 ميليارد دلار و حضور رقباي غيراروپايي و غيرآمريكايي امكان پذير نيست و علاوه بر اين كه ايران تاكنون با 161 تحريم روبرو بوده و هست و كشورهاي اروپايي و آمريكايي با وجود بحران بي سابقه اقتصادي، ضربه بيشتري از تحريم ايران دريافت مي كنند و ده ها گفتني ديگر. بايد به اين نكته نيز توجه داشت كه دست جمهوري اسلامي ايران براي مقابله به مثل بسته نيست و اين مقابله به مثل كه حق قانوني و به رسميت شناخته شده ايران در حقوق بين المللي است مي تواند حريف را با ضربه سخت و هولناك و پشيمان كننده اي روبرو كند. از اين ميان به يكي از راهكارها در مقابل تهديد به تحريم نفتي ايران كه قرار است از اول ژوئيه- 11 تيرماه عملياتي شود اشاره مي كنيم.

7- در حقوق بين الملل فصلي با عنوان «حق مقابله به مثل-RETALIATION» آمده است. در اين فصل به كشوري كه حق قانوني آن از سوي يك يا چند كشور ديگر نقض گرديده اجازه مقابله به مثل داده شده است. جمهوري اسلامي ايران بر اين اساس و با استناد به اين فصل از حقوق بين الملل، مي تواند در واكنش به قطعنامه اتحاديه اروپا از حق «مقابله به مثل» استفاده كند و تنگه هرمز را به روي نفتكش هايي كه براي كشورهاي اروپايي تحريم كننده محموله نفتي حمل مي كنند، ببندد. توضيح آن كه كشورهاي اروپايي يا هر كشور ديگري مجاز به خريد يا نخريدن نفت ايران است ولي قطعنامه اتحاديه اروپايي تاكيد و تصريح دارد كه اين اقدام براي مقابله با جمهوري اسلامي و اعمال فشار بر اين كشور تهيه و تصويب شده است بنابراين جمهوري اسلامي ايران نيز حق دارد در واكنش به اين اقدام خصمانه از حق قانوني خود براي مقابله به مثل استفاده كند. بايد توجه داشت كه تنگه هرمز در آب هاي سرزميني ايران قرار گرفته است و مطابق «كنوانسيون 1958 ژنو» و «كنوانسيون 1982 جامائيكا» كه موضوع آن نظام حقوقي آبراهه هاي بين المللي و حق عبور كشتي هاست حق دارد و مي تواند در صورت محروم شدن از صدور نفت خود، تنگه هرمز را به روي تمامي كشتي هاي نفتكش و حتي كشتي هاي حامل كالاي تجاري يا تسليحاتي ببندد بنابراين چنانچه ايران از صدور نفت خود محروم شود دليلي ندارد كه ديگران از تنگه اي كه در آب هاي سرزميني كشورمان است اجازه صدور نفت براي دشمنان تابلودار و متخاصم ما را داشته باشند.

در «ماده 14» از كنوانسيون بين المللي 1958 ژنو آمده است «كشتي هاي تمامي كشورها اعم از كشورهاي ساحلي يا غير آن مي توانند از حق عبور و مرور بي ضرر برخوردار باشند» و در بند 4 از همان كنوانسيون تصريح شده «عبور و مرور كشتي ها تا جايي بي ضرر تلقي مي شود كه به آرامش، نظم يا امنيت كشور ساحلي آسيب نرساند» و در بند يك از ماده 16 آمده است «كشور ساحلي مي تواند اقدامات لازم را براي جلوگيري از عبور و مروري كه بي ضرر تشخيص نمي دهد، به عمل آورد» و...

همانگونه كه ملاحظه مي شود علاوه بر آن كه «مقابله به مثل» با تحريم اتحاديه اروپا حق قانوني و شناخته شده ايران است، جمهوري اسلامي مي تواند از عبور و مرور كشتي هاي نفتكش يا داراي محموله نظامي و تجاري كه براي امنيت، نظم، آسايش و حقوق ملي كشورمان «بي ضرر» تشخيص داده نشود، جلوگيري كند. در بند 4 از ماده 14 و بند يك از ماده 16 كنوانسيون 1958 ژنو كه در كنوانسيون 1982 جامائيكا نيز تكرار شده است، تصريح شده كه تشخيص بي ضرر بودن عبور كشتي ها- در اينجا تنگه هرمز- برعهده كشور ساحلي- در اينجا ايران اسلامي- است.

اكنون بايد پرسيد چرا نبايد از اين حق قانوني خود استفاده كنيم؟! و در صورت اصرار 1+5 بر باج خواهي و فرصت سوزي، بي اعتنا به تهديدهاي آنان از ادامه مذاكرات خودداري ورزيم و مذاكرات را تنها با اين شرط كه بر حق قانوني كشورمان تاكيد كرده و پرونده هسته اي ايران را مختومه كنند، ادامه دهيم؟

bato-adv
آرش
France
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
فرض كنيم تنگه رو بستيد و جنگ هم نشه , آشغالاي چيني از كجا وارد كشور بشن ؟ گندم و گوشت و مرغ و خوراك دام و برنج و هزاران چيز ديگه بايد با كشتي بياد , اينور تنگه رو ما ميبنديم اونورشو اونا ميبندن , نياز به جنگ هم نيست . كشوراي عربي هم از بنادر عربستان و عمان جنساشونو ميارن .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
يه هو بدين مملكت را شريعتمداري و اعوان و انصارشان اداره كنند
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
ما انقلاب کردیم تئورسین کشورمون امام و آقای خامنه ای و اقای رفسنجانی باشند نه شریعتمداری و مشایی و رحیمی و ملک زاده
ناشناس
Japan
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
اگه جنگ شد این اقا وپسراش کجاهستند بچه های ادم های بد بخت باید برند بجنگند واین اقا شعارشابدهد
جواد
United Arab Emirates
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
شیخ حسین دلاور اینا بیخود میگن شما ببند آجرش از ما.
جمعی از کوره پزان
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۲۱
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
یه تابلوبزنیدتوتنگه هرمزروش هم بنویسیدبعلت تعمیرات تا اطلاع ثانوی مسدوداست.
نبایدآتیشوتندکرد.با درایت ونقشه توخاک خودشون بایدبهشون ضربه زد.
mis
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
در باغ شهادت هنوز باز است
ARMS
United Arab Emirates
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
براووو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
در صورت وقوع درگیری آقای شریعتمداری در ساحل امن قرار خواهد داشت!
ناشناس
Hong Kong
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
من نمی دانم چرا هر کاری که ما می کنیم مقتدرانه و باصلابت و موفق است اما هر کاری که جبهه مقابل می کند شکست خورده و ابتر است ولی وضع ما هم روز به روز بدتر می شود!!!
ناشناس
Germany
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
دشمن دانا بلندت میکند
بر زمینت میزند نادان دوست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
وجود و ابراز آن از طرف شریعتمداری و دار و دسته اش به ایجاد جنگ و درگیری میباشدو هنر دیگری ندارد.
کاربر001
United States of America
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
آخه یکی نیست به این آقا بگه توانش را داریم که این کا را بکنیم ؟ بی فکر!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
حق دارد و مي تواند در صورت محروم شدن از صدور نفت خود، تنگه هرمز را به روي تمامي كشتي هاي نفتكش و حتي كشتي هاي حامل كالاي تجاري يا تسليحاتي ببندد بنابراين چنانچه ايران از صدور نفت خود محروم شود دليلي ندارد كه ديگران از تنگه اي كه در آب هاي سرزميني كشورمان است اجازه صدور نفت براي دشمنان تابلودار و متخاصم ما را داشته باشند..... اين يعني اعلان جنگ!! آيا سياست كلان كشور اين است و يا كيهان فكر مي كند وصي و وكيل كشور كه اين چنين مي تازد؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
اقای شریعتمداری جایش امن است به همین دلیل نسخه جنگ میپیچد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
کاملا حقوقی و منطقی است.
به نظر می اید ایران بایداز این حق مشروع بدون فوت وقت استفاده کند.
ناشناس
Germany
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
پس حق مردم چی میشه که دارن توی این تحریم و گرونی جون میدن
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
جناب آقای شریعتمداری به نظر داستان زیاد میخونی . زندگی مردم داستان نیست که بخوای براش نسخ بپیچی
الم
United Arab Emirates
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
تاحالاکه گردش زندگی مردم براساس داستانهای کیهان انجام میشده که اینچنین مردم درمضیقه قرارگرفته اند اصولا ماجراجوئی وایجاد مشکل برای مردم ازتئوریهای هرروزه این روزنامه میباشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
وضع خراب ما مال تنبلی , پر خوری , پر مصرفی و بی برنامه گی و زندگی غیر مولد اکثر ما ایرانی هاست البته بی سوادی و بی مسئولیتی مسئولان هم بخش عمده ای از ماجراست ولی مسئولین هم از خودمونن! نیستن؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
آره بابا هرچی این آقا میگه درسته.... فقط یه سوال دارم از ایشون... آقای شریعتمداری شده در یخچال خونت رو باز کنی چیزی توش نباشه؟؟؟ شده در حسرت گیلاس و زردآلو باشی؟؟؟ مرغ خریدی؟؟؟؟ البته شما لابد میگی این ها زیور دنیاست میشه نخورد تجملاته باید کنار گذاشت و نون خالی خورد....و با دنیا جنگید......بی خیال
ناشناس
Kazakhstan
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
حسين آقا ناهنجاريها فقط گراني نيست( اختلاس فساد فحشا بي عدالتي چپاول دروغ وغيرو نيز اضافه كن يا خبر نداري چه ميگذري
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
آقاي شريعتمداري! وضعيت فعلي هم نتيجه تئوري پردازيهاي شماست بي قراري نكنيد روزهاي بدتر هم فرا خواهند رسيد.
ناشناس
Kazakhstan
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
همه ایرانیان وطن پرست با پایان به این بازی زشت و غیر منطقی غرب در خصوص مذاکره بیهوده موافقند و خواهان قطع مذاکرت و مقابله بمثل بر اساس حقوق بین الملل هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
جنبش وال استريت!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
خوب است به آقاي شريعتمداري و شريعتمداريها گفت مگر شما ها نبوديد ميگفتيد كه اين قطعنامه ها كاغذ پاره اي بيش نيست .حالا كدام را باور كنيم حرفهاي ديروز تان را يا اعتراضات به همان كاغذپاره هاي امروزتان را.ديروز ميگفتيد آنقدر قطعنامه صادر كنيد تا قطعنامه دانتان پاره شود و امروز ميگوييد قطعنامه ها را لغو كنيد .كداميك را باور كنيم؟؟؟
mohsen
United States of America
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
اقا جان یکبار هم حرف کیهان گوش بدید و انجام بدهید من قول شرف میدم همه چیز تمام میشه برمیگردیم به روز اول همه چیز ارزون و اروم میشه من قول میدم دیگه مملکت گل و بلبلی میتونیم داشته باشیم همه کارو امتحان کردیم این یکی رو هم انجام بدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
اخه د لامسب هی حرفهای اینو گوشکردیم اینجوری شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
راست میگه مرگ یه بار شیون یه بار
اون همه چی ارزون میشه رو خوب اومدی
یه ایرانی
-
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
ببینید فرض کنید تو یه خیابون یه مغازه دار به خاطر اینکه مردم نمیرن ازش خرید بکنند و میرن از مغازه اون طرف تر خرید می کنند بیاد پیاده رو و یا کل خیابون را برای تلافی کردن ببنده فکر کنید خوب مردم پیاده و سواره میفتن به جونش کتکش می زنند. می خواهم به آقای کیهان و تئوریسین هایشون بگم شما که هی نسخه میپیچین هیچیتون نمیشه و تحریم ها و گرونی تاثیری روتون نداره ... پول بیت المال که هست و... پیشنهاد می کنم یه سری تو خیابون و بازار بزنین به جای این حرف ها یه مقدار از سوء مدیریت بنویسن و راه حل ارائه بدین از فساد مالی مدیریان و ... بنویسین.
این مملکت صاحب داره و شما حق ندارین از طرف مدیران عالی کشور تصمیم بگیرین یا تعیین تکلیف کنین فعلا تو مملکت ما لاف زدن و دروغ گفتن یه چیزی عادی شده بعدشم تکذیب. همه که فهمیدیند عوامل خودسر خودفروخته این کار را کرده اند و ... خدا وکیلی مردم از دست شما خسته شدند بعد از سی سال دکتر مهندس میارین تو گفتگوی خبری درباره مرغ و تخم مرغ و ... حرف میزنین. بخاطری معظلی که خودتن بخاطر سوء مدیریت بوجود آوردین برنامه میزارین و بعدش میگذارین گردن دشمن. ای خاک بر سر این دشمن خاک بر سر! که این ملت هر چی میکشن از دست این دشمن فرضی خاک بر سر هستش.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
درود بر شرفت بعلاوه یکهزار مثبت++++++++++++++++++++++++
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
وای صد افسوس بر مملکتی که عقلایش سکوت واشخاصی مانند این اقا در مصدر مقدرات مردم باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
با سلام: بنده نيز با نظر ايشان موافقم . اروپاييها و آمريكاييها مي خواهند با تحريمهاي خود توانايي و قدرت را از ما بگيرند و آنرا كاهش دهند و سپس اقدام به حمله نظامي بزنند. ولذا ما بايد پيش دستي كنيم و از حق قانوني خودمان استفاده كنيم
جاويد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
اقدام به حمله نظامي بزنند؟؟؟؟
واي خدا چقدر حال ميده كامنتهاي پر از غلط املايي!
جالبه همشون هم تعداد منفي هاشون زياده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
یعنی ما قانونا می تونیم قبل از اونها بهشون حمله کنیم؟ حق قانونی در حمله یعنی چی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
بازم قرص هاشو نخورده رفت منبر؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
مارادونا را ول کنید غضنفر را بچسبید
سید امیر موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
با سلام
در مقاله کیهان دو مطلب از حقوق بین الملل نقل گردیده که مطمئناً نویسنده آن،آشنایی لازم را با بحث مذکور نداشته است:
1-اقدام ایران در بستن تنگه هرمز اقداممتقابل نیست و در حقوق بین الملل به هیچ عنوان نمی توان ادعا نمود که بستن تنگه هرمز در قبال تحریم نفتی ایران اقدام متقابل است، زیرا هیچ گونه تناسبی با هم ندارند و به طور مثال ایران نیز می تواند اتحادیه اروپا را تحریم متقابل نماید نه اینکه تنگه هرمز را ببندد.
2-بر خلاف ادعای نویسنده، کل تنگه هرمز در آبهای داخلی ایران قرار ندارد و بخش مقابل تنگه در حوزه آبهای عمان قرار گرفته است و از طرف دیگر بستن تنگه هرمز در حال حاضر مغاير کنوانسيون حقوق دریاها و حتی کنوانسیون 1958 ژنو يا عرف حقوقي موجود است و ازنظر حقوق بين الملل، قابل پذيرش نیست. بستن تنگه هرمز به هر شکل و عنواني مسئوليت بین المللی ایران را در پی خواهد داشت.
شریعت
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
ما که قانون بین الملل را قبول نداریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
مگه میفهمه تو هی بنویس و بگو
يك مسلمان ايراني
United Arab Emirates
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
اميدوارم از رفتار هاي افراطي جلوگيري شود و راه اعتدال پيشه گردد بجاي تقابل تفاهم انتخاب شود بين بد و بد تر بايد بد را انتخاب كنيم و بين خوب و خوبتر بايد خوبتر را بر گزيد بايد در نظر داشت كساني در داخل منافعي در ادامه تحريمهاي بيشتر دارند كه انها كه انحصار واردات را در اختيار دارند ادامه وضع فعلي بنفع انهاست ولي ما بايد منافع ملي را در نظر بگيريم و ادامه اين وضع بنفع مردم نيست لذا تيم مذاكره كننده ضمن دفاع از حقوق ملت بايد سياست و تدبيري بكار گيرد كه ضمن حفظ حقوق هسته اي كشورمان از تحريم ها كاسته شود
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
یک مسلمان ایرانی ! متوجه نشدم راه اعتدال یعنی چه ؟ چرا طرف مقابل اعتدال پیشه نکند .1+5 حقی برای ایران قائل نیست که ما بخواهیم اعتدال پیشه کنیم .غیر از اینه ؟
سعید
Iraq
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
شما یه معتدل پیدا کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
خوب کاری نداره که.نیروهامون رو نصف میکنیم.نصفشون برای مبارزه با بدحجابی و نصف دیگه میرن تنگه رو میبندن
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
آقا خیلی باحالی
می خوامت 1000 تا
يك ايراني
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
اي كاش اين برادر حسين ساكت ميماند.
آریامن
Australia
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
ای کاش مردم ساکت نمی ماندند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
این کار و فقط خدا میتونه انجام بده
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
هر وقت تونستی بچتو بفرستی جنگ اون موقع تنگه رو ببند.............. اوکی
کریمی
Canada
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
بجای توجه به نسخه تند شریعتمداری که برانگیزاننده درگیریست و شریعتمداری پی همین است بهتر است با شفافیت منطقی و تغییر افراد گروه مذاکره کننده بویژه سعید جلیلی خشک قالبی!! مفری برای خروج نتیجه بینابینی ایجاد شود.غرب به بازی کهنه وقت کشی واقف شده و لذا نرمشی نشان نمیدهد که بماند.. با بدبینی مفرط به ماجرا مینگرد. اگر میخواهید کار به سامان برسد سعید جلیلی را با فردی آگاه و صاحب نظر دارای اراده و فهم دیپلماتیک عوض کنید و کمتر بر سر موارد بی اهمیتی مثل محل مذکره جنجال بیافرینید.غرب تمام حرکات شما را زیر نظر گرفته و بدین صورت ابدا محالی برای بروز یک نتیجه متوسط هم نیست. اره بده تیشه بگیر حسین شریعتمداری کار را خرابتر خواهد کرد.. به همان سعید جلیلی بپردازید که نه شانی مقبول برای مذاکره دارد نه بلد است حرف بزند و نه سواد و دانش و فهم اینکار را دارد.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
کریمی محترم ،تعجب میکنم از نظر شما !!!!! شما چه کسی را پیشنهاد میدهید که بقول شما راه مفری ایجاد کنه . ملاحظه کنید آقایان حسن روحانی ، علی لاریجانی و حالا آقای سعید جلیلی . چرا ما نمی خواهیم قبول کنیم مسئله هسته ای نشدن ایران فقط به فقط حفظ رژیم جعلی اسرائیل است . ایران دنبال سلاح اتمی نیست در دفاع مقدس مورد تهاجم شیمیائی رژیم بعثی قرار گرفتیم آیا با سلاح شیمیائی مقابله به مثل کردیم ؟ ایرانی در جنگ هم مردانه مبارزه میکنه .این مسئله فقط این اینجوری حل میشود که ایران دست از حقوق بر حق خود و پیشرفت هسته ای بردارد که این هم محاله . ایران باید ترقی و پیشرفت کند که این هم مستلزم پرداخت هزینه هائی است هرچند هزینه ای سنگین باشه یک مقداری واقع بین باشیم .موفق باشید .
منيژ
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
جريان انحرافي هستي ديگه نه !؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
آره عزیزم انحراف از بیراهه رفتن
ناشناس
Finland
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
خسته نباشی سناریو نویس امریکا .جالبه هرانچه را که تو گفتی همان شده به قول خودت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
شمن دانا بهتر از دوست نادان ، ما تا کی می تونیم همینجوری ادامه بدیم. یه کم سر زیر لحاف بیارین بیرون خوب دور و بر خودتو ببین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
اي ول! ماهم از اول همينو مي گفتيم زودتر باز كنين راه شهادت رو! برادر حسين هم از اين ماموريت طولاني خسته شده ديگه ميخاد برگرده پيش زن و بچه اش!!!!
ناشناس
Finland
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
احسنت! آفرین!
اگر قوانین بین الملل به این سادگی به ما اجازه می دهند که این کارها را بکنیم، سوال اینجاست که چرا نکنیم؟ تنگه هرمز مال خودمان است و باید که هرکاری دوست داریم در آنجا بکنیم. به دولتمردان پیشنهاد میکنم که اگر به همین سادگی است و منجر به جنگ بین الملل سوم نمی شود سریعا اقدام شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
تازشم میتونیم تو تنگه گشت ارشاد بزاریم
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
به به عجب تئوريسيني است.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
هرچند وضعیت کنونی کشور نتیجه اجرای سیاست کیهانیسم است. از کوزه همان طراود که در اوست. اما بنظر می رسد که نتیجه این سیاست ، جز تصمیم پیشگیرانه نمی تواند باشد. لذا آقای شریعتمداری خیلی هم بی ربط نمی فرمایند. حال که غربی ها قصد براندازی بدون هزینه کردن را دارد و با تحریم قصد حصول اهداف خود هستند ، ایران باید دست به اقدام پیشگیرانه بزند و یا این تهدید را در یک ضرب العجل برای لغو تحریم ها روی میز بگذارد. تهدید به بستن تنگه هرمز کار را یک سره می کند. اگر قرار باشد با تحریم و جنگ اقتصادی ، قدرت ایران را فرسایشی و به زانو درآورند دیگر راهی برای ایران نمی ماند. اما باید محاسبه دقیق باشد.
ناشناس
Germany
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
علی جون خوبی؟؟؟؟؟ اونوقت به نظرت کی باید این محاسبه دقیق رو انجام بده؟؟؟؟؟؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
من نظری نمیدم در بارهی حرفای برادر حسین فقط یک جا بدجور حقیقت را وارونه جلوه داده اند آنه ممیبوط میشود به زمانی که آقاینی که مذاکرات پرونده هسته ای را انجام میدادند فریاد میزدند که نباید کاری کنیم که پرونده از آژانس به شورای امنی برود و که انجا همه کاره امیرکاست و هرچه بخواهد میکند.این بود تا برادر بزرگوارمان دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور شدند و همین برارد حیسن در همین کیهان فریادها زدند که بگذارید پرونده بورد شورای امنی هیچ اتفاقی نمی افتد.ما که نبیاد به هر ساز آزانس برقصیم و پرونده به شورای امنی رفت و حالا ما هم به ساز آژانس باید برقصیم و هم به ساز و دهل شورای امنیت.خواست بگویم برارد حسین حافظه ی ما انقدرها هم خراب نیست که با حاشا کردن شما همه چیز را فراموش کنیم.در پختن اوضاع فعلی یکی از آشپزان اصلی خود حضرتعالی بوده اید.گمانم اگر بیشتر از این دستور اشپزی برای این غذاش هسته ای بدهید دیگر مجالی برای غذا خوردنمان نماند!!
ناشناس
Germany
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
علی جون یه کمی تو نوشتن دقت کن بابا خیلی غلط املایی داری !!!!!!!!!!!!!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
با این پلتیک استراتژیک بر علیه آمریکا گری سیک و مشاوران صهیونیستی و فراماسونرهای بهایی و وابستگان بنیاد سورس در مقابل جنبش وال استریت و سرخپوستان آواره آمریکا در موضع ضعف قرار میگیرند. و یک جنگ 33 روزه کافیست تا کاخ سفید را به واترگیت دیگر تبدیل کنند.
ناشناس
Germany
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
برادر حسين
مردم نون ندارن بخورن تو ميخواي دريا رو ببندي؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
ای نفس نفس نکش
رحيم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
با توچه به احاطه كامل ايشان به حقوق بين الملل پيشنهاد ميشود ايشان به جاي نماينده فعلي به جلسات مذاكره اعزام شود وبا استدلال هاي محكم از منافع كشور دفاع وپس از احقاق حق در دوره بعد نيز رئيس جموري شود.
ناشناس
Canada
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
همینو کم داریم !!!!!!!!!!
gbf
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
سیس عمو جون بسه تورو قران
MEHDI
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
بی خیال حاجی .
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
اگر ایران اعلام کند که از فلان زمان این کار را خواهد کرد (ولو در عمل هیچ اقدامی نکند) بلافاصله در قیمت نفت اثر گذار بوده و چون غربیها در شرایط بد گرانی سوخت هستند بدون تردید نسبت به ایران ملایم تر خواهند شد لذا با نظر شریعتمداری موافقم
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
یعنی دفعه اوله که قیمت سوخت میره بالا
الان مشکلو حل کردی دادش!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
کاش ایران عرضه همین کار را هم داشت ولی نداره خوب!!
علی
New Zealand
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
نمیدونم کی گفت تنگه هرمز رو می بندیم، این بابا هم مثل اینکه باورش شده. شما زحمت بکشید همون پارک طالقانی رو فعلأ کنترل کنید تنگه هرمز پیشکش!
ناشناس
Finland
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
دوستان توجه کنند که قرصهاشون رو با پوست نخورن!
tn,d
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
حسین خان را بکنید دبیر مذاکره کننده بره کار را تمام کنه
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
درد و بلای کیهان و حسین شریعتمداری عزیز بخوره تو سر فرارو انشاالله
mis
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
چرا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
چه كاره كيهاني
محمدحسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
با سلام . سئوال بنده این است که آیا ملت ایران می تواند در برابر دو گزینه : 1- انتخاب انرژی هسته ای و مشکلات مبتلابه و 2- نداشتن حق هسته ای ، حق انتخاب داشته باشد یا خیر ؟.
شخصا" ، برای خودم متاسفم که کسی همچون شریعتمداری بایستی برای من و خانواده ام چنین تصمیمی بگیرد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
افراطی گری بد است.عقلانیت خوب است.
فکر کنم بعضیها باید هر روز چند صفحه از روی این جمله بنویسند تا شاید یه چیزایی یاد بگیرند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
هیچ وقت با شکم پر یادداشت ننویس برادر حسین !!!!!
سامان
Canada
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
ای کاش تیم مذاکره کننده هسته ای تیمی کارکشته و ورزیده و اشنا به مسائل حقوقی و بین المللی بود.ولی این برادران عزیز با تمام عزت و احترامی که برای انها قائلیم توان چنی ن کار سترگی را ندارند حتی اشنا به یک زبان خارجی نیستد و مسولیتهایی در خارج از ایران نداشته انئ
ناشناس
United States of America
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
اگه مردی برو ببند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
اگر ...شو داری برو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
تاریخ داره تکرار میشه در زمان فتعلی شاه به تحریک همین اقایان بود که به روسه حمله کردند و ایران شکست خورد و باعث شدند سرزمبن های شمالی ایران را از دست بدهیم وقرارداد ننگین ترکمن چای را بما تحمیل کردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
راستی خبر داری حسین اقا تاریخ قرارداد ترکمن چای تمام شده الان باید همه را پس بگیریم چرا اسمشو نمیاری و از برادر روسیه بخواهید
ata
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
آفرین دوست عزیز به نکته خیلی ظریفی اشاره کردید.همین افراد بیریشه بودند که ریشه تیران را در زمان قاجار زدند
ناشناس
Germany
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
آقای شریعتمداری کمی میان مردم بیا و درد واقعی مردم رو درک کن. آیا این همه هزینه لازمه؟ مگر دانش هسته ای بقول احمدی نژاد در مغز دانشمندان نیست که گرفتنی و پاک کردنی هم نیست؟ از چی نگرانید؟ امروز مردم نان ندارند و شما نمیخواهی باور کنی. اسیر شکم و هوس هم نیستند,دغدغهء آبرو دارند, کشورشان را هم چون ناموسشان میدانند ولی با ماجراجویی غیر ضروری و بدون منطق مخالفند. مگر شما همیشه ملت را دارای تشخیص و بصیرت معرفی نمیکنید؟ به نظرتان چند درصد مردم با افکار شما موافقند؟
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
شریعتمداری مردی دلسوز و علاقمند به ملک و ملت است و هرچه بر زبان می راند و یا بیان می کند ناشی از همین سوزو دل اوست حالا ممکن است که سخنان ایشان باب میل بعضی نباشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
اینو میشد از منفی‌های که دریافت میکند میشه فهمید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
آقای شریعتمداری شما به جای ملت حرف نزنید این امر به رفراندم باید گذاشته شود چرا نظر شخصی خودتون رو رسانه ای میکنید..این حرفا رو فقط تو خونه خودت بیش زن و بچت بزن نه رسانه های ملی ..این آخرین بارت باشه......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
آورین آورین! خوب چه کاریه؟ یه چند تا موشک بزنین این دور و ورا زودتر نتیجه می گیرین
محمد
United Arab Emirates
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
رفتار غرب و آمريكا با عراق و افغانستان بايد درسي باشد براي ما ...آنها دنبال منافع خود هستند و دنبال تسلط بر كشورها - بنابراين هر روز بهانه اي مي گيرند و سعي مي كنند ستون پنجم خود را در كشور ايران تقويت كنند هر زمان كه ديدند گروهايي در ايران هستند كه به وحشي گري ها غرب روي خوش نشان مي دهند به ايران هم حمله نظامي خواهند كرد --مگر براي حمله به عراق بمب شيميايي را بهانه نكردند در صورتي كه خود انگليس جزء مخترعين مواد شيميايي و حاميان صدام بودند --يا اولين كشوري كه از طالبان حمايت كرد و آنها را به رسميت شناخت و قراداد مخابرات امضاء كرد همين آمريكا نبود -چطور با انهدام برجهاي دو قلو بهانه حمله به افغانستان را پيدا كرد و حمله كرد و اين همه مردم بي دفاع افغان را كشتند و هنوز هم ادامه دارد -پس آنها دنبال بهانه و حمله اند ما بايد گردن ستون پنجم دشمن را در ايران خرد كنيم ونگذاريم آنها براي دشمن در كشور جاي پا درست كنند .
ناشناس
Canada
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
خیلی گردن خرد کنی برو گردن گرانی رو خرد کن که کمر ملت رو شکست
ياسمين
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
اين عزیز کيهانيمون مثل اينكه هنوز متوجه نشده که با اين رفتارمون هيچكس تو دنيا واسمون نمونده حتی برادران عرب عزیز همسايمونم جلومون وايسادن پس بهتره اون شمشيری رو كه از رو بستيد باز كنين با پنجه نشون دادن به کل دنيا هيچی درست نميشه فقط اوضاع رو بدتر ميكنه
ناشناس
Canada
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
راست میگی تحریمارو برمیدارن گزینه نظامی رو اجرا میکنن !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
من هم موافقم به شرط اینکه نفر اول حاج حسین همون جا واسته از همونجا برامون خبر مخابره کنه
ناشناس
United States of America
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
اصلاسعیدجلیلی ازمذاکرات بیادبیرون شریعتمداری بره مداکره تابفهمن شریعتمداری هس دیگه کل تحریماتوبرمی دارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
ایشون کلا چی خوندن که کارشناس اکمل تمام امورند!
ناشناس
Mexico
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
اين تفسير بچه گانه از "عبور بي ضرر" و "آبهاي سرزميني" بايد كار يكي از همون حقوق دانهاي سهميه اي باشد !!! اگر مي شد مفاهيم اساسي حقوق بين المللي و بويژة حقوق درياها را همين جوري كيلويي تفسير كرد كه الان آب روي آب بند نمي شد ... بنده خدا با طناب پوسيده كيهان به ته چاه نرو...!!!
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
اين اقانمي فهمد تنگه هرمزيك ابراه بين المللي است وجزو ابهاي داخلي ايران نيست .حالاهي تو بگوكنوانسيون حقوق درياهاوكنوانسيون1958ژنوو.... بقول مهران مديري تويكي ازسريالها -اين نبفهمد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
راست گفتی. اقا مهران تو هیچی نمیفهمی بمیرم برات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
اين خوب هم مي فهمد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
شما اگر تونستی توی خیابون محلتون 24 ساعت سد معبر کنی و جوبشو ببندی! و با همساده هات! دعوا نشه
بعد برو سراغ تنگه هرمز!
كسري
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
اقا دمت گرم عجب جوابي!!!!!!!!!!
من
Poland
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
ایران مذاکرات را متوقف کند و تنگه هرمز را ببندد و بعد ما میریم رو هوا و دوستان میرن کانادا و انگلیس
بابک
United Arab Emirates
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
خدایی زدی تو خال
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
خیلی قشنگ گفتی
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
حسین آقا شما که دستی تو کار داری مردو مردونه بگو سریع ببندنش. قدرت ایران را به جهانیان نشون بدید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
حرف حساب جواب ندارد . این استدلال کاملا منطقی و درست است . من قبلا هم مقالات آقای شریعتمداری را خوانده ام ایشان بسیار عاقل و متعهد و سیاستمدار هستند
بدبخت و بیچاره
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
این چی میگه ملت داره از گرانی بیچاره میشه دیگه ملت نمیتونه جنگو تحمل کنه.این اقا هنوز اثرات تحریم نمیبینه دیگه بس کنین عجب رویی دارید شماها به فکر مردم باشین .چاب کن لطفا
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
یکی از اون بالا بالاها داشته سقوط میکرده بعدش تو نصفه های راه خودش به خودش دلداری میده که تا حالا که اتفاقی نیفتاده و از این به بعد هم انشااله به خیر میگذره!!!!!!!
بله حسین آقا
امید
Seychelles
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
آقای شریعتمداری، شمایی که بلا انقطاع بر طبل جنگ میکوبی، اگه جنگ شد شما اسلحه دستت میگیری یا من جوون که همه زندگیم رو در حال دویدن بیفایده برای یه لقمه نون بودم؟ من از همین الان به شما میگم که برای جنگیدن روی من حساب نکن.
امید
Seychelles
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
آقای شریعتمداری، شمایی که بلا انقطاع بر طبل جنگ میکوبی، اگه جنگ شد شما اسلحه دستت میگیری یا من جوون که همه زندگیم رو در حال دویدن بیفایده برای یه لقمه نون بودم؟ من از همین الان به شما میگم که برای جنگیدن روی من حساب نکن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
اقا اگه شما اول از همه پسر تو میفرستی جنگ ...قبوله
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
برای یکبار هم که شده پیشنهاد خیلی خوبی داده. یک مدت کوتاهی سختی و جنگ داریم بعد وضع اساسی درست میشه ها
سجاد
Germany
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
برادر حسین خودت به جای جلیلی برو مذاکرات خرخره ی اشتونو( البته با دستمال کاغذی) بگیر تا تو مذاکرات پیروز بشیم.
جعفر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
شیخنا استاد شریعت مداری در کره خاکی ما زمینیان زندگی نمی کنند، روزنامه مجانی هم در اختیار دارند، خودکار و کاغذ هم که گران نیست، نظرات آن جهانی خودشون رو مطرح کردن.

بار الها حول حالنا ال احسن الحال.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
آقا جون ما که همه چی رو از دست دادیم بیائید این تنگه هرمز هم ببندید خیال ما رو راحت کنید .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
ایول به حاج حسین با قلمش
خوشم میاد یه نظر مخالف منطقی ندیدم توی نظرات
همه به تمسخر و چاله میدانی به انتقاد پرداختند
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv