bato-adv
کد خبر: ۱۵۱۱۹۶
این یک سند است!

در 'گفتمان احمدی‌نژادی' جان مردم چقدر می‌ارزد؟

«آقای احمدی نژاد در شعارهای خود از مردمی بودن و مهرورزی صحبت می کنند، اما اگر این صحبت ها راست نمایی و دروغین نبود باید به انسان که محور توسعه است و هوا که اصلی ترین نیاز جوامع بشری است بها می دادند.»

تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۲
فرارو- مِنْ أَجْلِ ذلِکَ کَتَبْنا عَلى‏ بَني‏ إِسْرائيلَ أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسادٍ فِي الْأَرْضِ فَکَأَنَّما قَتَلَ النَّاسَ جَميعاً وَ مَنْ أَحْياها فَکَأَنَّما أَحْيَا النَّاسَ جَميعاً وَ لَقَدْ جاءَتْهُمْ رُسُلُنا بِالْبَيِّناتِ ثُمَّ إِنَّ کَثيراً مِنْهُمْ بَعْدَ ذلِکَ فِي الْأَرْضِ لَمُسْرِفُونَ

سوره مائده، آیه 32: به همین جهت، بر بنی اسرائیل مقرّر داشتیم که هر کس، انسانی را بدون ارتکاب قتل یا فساد در روی زمین بکشد، چنان است که گویی همه انسانها را کشته و هر کس، انسانی را از مرگ رهایی بخشد، چنان است که گویی همه مردم را زنده کرده است. و رسولان ما، دلایل روشن برای بنی اسرائیل آوردند، اما بسیاری از آنها، پس از آن در روی زمین، تعدّی و اسراف کردند.


به گزارش فرارو؛ آلودگي هوا، معضلي است كه از ديرباز تاكنون گريبان شهرهاي بزرگ را گرفته و چندسالي است به شهرهاي كوچك‌تر هم سرايت كرده است. معضلي كه كارشناسان هربار آماري جديد از خسارات و مرگ و ميرهاي ناشي از آن مي‌دهند. البته آلودگی هوا تنها مسئله ای نیست که در آن جان انسان ها به هیچ انگاشته می شود؛ چرا که این روزها هستند بسیاری از بیمارانی که به دلیل عدم وجود داروی مورد نیاز و گاه حتی به دلیل گرانی دارو جان خود را از دست می دهند. اما این دسته شاید چون اقلیتی از جامعه را شکل می دهند خیلی به چشم نمی آیند.

به هر روی مسئله کمبود داروهای اساسی و حیاتی معضلی است که خود فرصتی دیگر برای بررسی طلب می کند؛ اما آلودگی هوا که با طیف بیشتری از جامعه سر و کار دارد با جان مردم چه می کند؟

دریغ هوا
آمارهای مختلفی درباره مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در کشور منتشر می شود که البته تاکنون وزارت بهداشت این آمارها را تایید نکرده است. با این حال کمال الدین پیرموذن عضو فراکسیون محیط زیست مجلس در گفتگو با فرارو معتقد است: «سالانه حدود 4 تا 5 هزار نفر در تهران به علت آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.»

همچنین برخی منابع ديگر آمارهای مختلف و متفاوتی از تلفات آلودگي داده‌اند که مسوولان وزارت بهداشت و سازمان حفاظت از محيط‌زيست (متولي اصلي بحران آلودگي هوا) تاكنون هيچ آماري را تاييد نكرده‌اند. ندافي رييس مركز سلامت محيط وزارت بهداشت در اين‌باره باره گفته است: «بيماري‌ها و مرگ ناشي از آلودگي هوا را تنها به مسوولان اطلاع مي‌دهيم.»

اما مسئله آلودگی هوا در کنار آسیب های جانی، موجب ضررهای مالی به کشور هم می شود. به گفته سيدجعفر تشكري‌هاشمي مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي شهر تهران «آلودگي هوا سالانه هشت ميليارد دلار خسارت در ايران به دنبال دارد. خساراتي از سلامتي شهروندان گرفته تا تعطيلي‌هاي مداوم و محدود كردن تردد خودروها در شهر و تعطيلي كارخانجات و صنايع.»

حال با توجه به آسیب های ناشی از آلودگی هوا باید پرسید دولت در طول هشت سال اخیر چه اقداماتی برای جلوگیری یا کاهش آلودگی هوا انجام داده است.

به نظر می رسد در سالهای اخیر تنها دو قدم برای مقابله با آلودگی شدید هوا در پایتخت برداشته شده است و آن هم افزایش محدوده طرح ترافیک و تعطیل کردن ادارات و مدارس بوده است.

البته در کنار این دو راهکار، دو سال پیش در  اواخر پاییز و در اوج آلودگی هوا اقدامی خودساخته و نمایشی از سوی دولت در دستور کار قرار گرفت که نه تنها کوچکترین تاثیری در کاهش آلودگی نداشت؛ بلکه به عنوان یک اقدام مضحک مورد تمسخر شهروندان قرار گرفت.

طرح "آب پاشی" هوای تهران که توسط چند هواپیما به اجرا گذاشته شد، تنها طرح بدیع و جدی! دولت برای مقابله با پدیده آلودگی هوا بود، که تبدیل به نمادی برای اقدامات نمایشی و ژانگولری در کنترل بحران شد.

از نکات جالب توجه این است که "آب پاشی" هوای تهران با واکنش انتقادی وزیر وقت بهداشت نیز روبه رو شد و آب پاشی را در کاهش غلظت آلودگی ها بی تاثیر دانست.

لذا باید گفت تمام تلاش های دولت برای کنترل آلودگی هوای تهران در 8 سال اخیر جدای از تعطیل کردن و ممانعت از تردد خودروها به همان یک مورد "آب پاشی" شهر تهران ختم شد و در تمام این سال ها نه اقدامی تازه ای صورت گرفت و نه حتی برنامه ای تدوین و راهکاری اندیشیده شد.

مدیریت ‌بی‌برنامه
سید عماد حسینی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس هشتم در گفتگو با فرارو می گوید: «در رابطه با رفع معضل آلودگی هوا به لحاظ مدیریتی اقدامات قابل توجهی می توانست صورت بگیرد. بعضی از این اقدمات با مسئله حمل و نقل عمومی و موضوع سوخت های مصرفی مرتبط بود که باید با استاندارهای جهانی مطابقت داده می شد که به آن بی توجهی شد.»

وی ادامه می دهد: «به لحاظ زیست محیطی دولت آقای احمدی نژاد نتوانست وظایف خود را به درستی انجام دهد و در طول هشت سال گذشته مسئله آلودگی هوا وضعیت بسیار بغرنجی برای خیلی از استان ها و شهرهای کشور پدید آورد و راهکار اساسی برای رفع آن اندیشیده نشد.»

حسینی با رد اقدامات آنی برای رفع آلودگی هوا همچون آب پاشی هوا توسط هواپیما تصریح می کند: «رفع آلودگی هوا نیازمند یک برنامه جامع و درازمدت است و نمی توان با اقدامات آنی و لحظه ای آلودگی هوا را برطرف کرد.»

مهرورزی در هوای آلوده!
اما کمال الدین پیرموذن عضو فراکسیون محیط زیست مجلس نیز در گفتگو با فرارو می گوید: «در هشت سال اخیر متاسفانه رئیس دولت صرفا به سوداگری و صدقه پروری بها داد و به اولویت های مردم به خصوص بحث کاهش آلودگی هوا در تهران و هفت شهر صنعتی کشور و 24 استان ذی مدخل در امر گریبان گیری ریزگردها نه تنها توجهی نکرد؛ بلکه با عدم همکاری این مشکل را تشدید کرد.»

وی در توضیح کارشکنی ها و عدم همکاری دولت در رفع آلودگی هوا می گوید: «ما شاهد بودیم که دولت به لحاظ غرض و مرضی که با شهرداری تهران داشت بودجه مترو و حمل و نقل عمومی را به طور کامل پرداخت نکرد. دولت به هیچ وجه به توسعه فضای سبز بها نداد و اقدامات آن در خصوص استانداردسازی صنعت خودرو و سه هزار واحد آلاینده و استانداردسازی پالایشگاههای تولید سوخت به هیچ وجه رضایت بخش نبود.»

در پایان باید به این سوال پاسخ داد که چطور دولت در طول هشت سال اخیر از مهرورزی صحبت کرد و خود را یک دولت مردمی نامید اما هیچ توجهی به بحث سلامت مردم نداشت؟!

پیرموذن در این باره می گوید: «آقای احمدی نژاد در شعارهای خود از مردمی بودن و مهرورزی صحبت می کنند، اما اگر این صحبت ها راست نمایی و دروغین نبود باید به انسان که محور توسعه است و هوا که اصلی ترین نیاز جوامع بشری است بها می دادند.»

عماد حسینی نیز معتقد است: «مهرورزی را نباید صرفا در لفظ معنا کرد و تنها ظاهر را دید. به هر حال مهرورزی نسبت به مردم زمانی خواهد بود که اقداماتی را در زمینه سلامتی مردم و جلوگیری از خدشه دار شدن وضعیت جسمی و روحی آنها انجام داد.»
bato-adv
حسام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
جان مردم؟؟؟ اصن ایشون و دولتش و همکاراش میدونن جان مردم چی هست؟؟؟ آخه ایشون از بس سرشون شلوغه و به غکر عدالت و انسانیت هستن دیگه جان مردم رو فراموش کردن
John Appleseed
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
بسته به اين داره كه اون مردم خوي باشه يا خس و خاشاك.قدرت پناه وكيهاني باشه يا منتقد و پايبند شرافت وآنچه بحق مى داند به هر قيمتى.بسته به اين داره كه جان جان مرتضوي باشه يا موسوي يا سوروس يامرحوم ماكس پلانك كه چون خودش نبود نظريه اش اعدام شد.حق حيات در ماده سه حقوق بشر يعنى:حق همه و هر كس.آيه مباركه هم همينو مي رسونه.اما اينا خودشون را با خدا اشتباه گرفتن .
ناشناس
Canada
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
کلا مردم فدای سیاست ورزی و ایدئولوژی باندی شده اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
هرچه دلتان ميخواد بگين فعال كه شانش با شماست.اگه شجاعت داشتن و صداقتميزاشتن مشايي بياد تا بفهمين احمدي نژاد خوب بود يا بد.يك ثانيه رياست جمهوري احمدي نژاد مي ارزد به همه اينهايي كه تا حالا بودند والان قراره بيان.ازخدا بترسين اگه از وجدانتون نميترسين.تاريخ مشخص ميكنه كي خوب بود .ما اهل كوفه هستيم بيشتربرازنده ماست بنظرم...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
مردم چیه ؟؟؟!!!!!!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۷۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
جان ، بوم ، شیپ .....

خندیدم در حد بنز به بالا
میم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
عاشقتم!!!
شیب رو خوب اومدی...
کلی خنده در وکردیم با این متن...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
اونایی بخونن که کاندیدای اصلحشون همون احمدی نژاد دوم ،جناب جلیلی هستش!!
میم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
جلیلی=تکرار 8سال عذاب
نگران کشورم هستم
خدایا خودت نجاتمون بده...
همت
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
احمدی نژاد هرچی بدی داشت از بقیه دولت ها خیلی بهتر بود خیلی کار برا مردم کرد این تورم الان هم خیلی علت داره ک حلش خیلی سخته و نامزدایی هم ک می گن حلش خیلی راحته چرت می گن اگه به این راحتی بود احمد برا خوش نامی دولتش حلش می کرد جلیلی هم =خوبی های دولت قبل-اشکالا تش
سحر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
به نظرمن قضاوت ناعادلانه ای است نمیشه همه رو با ی چوب زد احمدی نژادم درچهار سال اولش بد نبود بعدش کم کم مشکلات پیشاومد که بعضی از این مشکلات ربطی به این بنده خدا نداره مثل تحریم ها که بعداز انقلاب همیشه بوده البته اشتباه هم زیاد داشته که یقیناخیلی از این اشتباهات رو اقای جلیلی تکرار نخواهدکرد ایشون چه داخل کشور چه در عرصه بین الملل چهره بهتری دارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
ميخواي جليلي رييس جمهور نشه به قاليباف راي بده
د ا ر يو ش
Germany
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
خجا لت و ا قعا خو ب است . هو ا هم در اين دو ران در رقا بت ها ى انتخا با تى ريا ست جمهو ر ى شر كت دا رد !؟ اما / منها ى أنسا نيت !؟ شما نا م اين مر د انقلابى تا ر يخ معا صر كشو ر مان اير ا ن را در هر مؤ ضؤ عى د خا لت ميد هيد . فقط به خا طر رقا بت انتخا با تى ؟ بنظر من خير . امر و ز ه در اير ا ن بؤ اسطه جر يا نا ت توطئه و با كمك و مسا عد ت استعمار كر ا ن ، فضا يي بر ا ى نه تنها جو لان انتخا با تى ، بلكه بر ا ى تخر يب استقلال انقلاب مر د م ا ير ان ، بؤ جو د و مهيأ شد ه است !؟ اما ، اينكه تا جه ميز ان اين كا رو ان تو طئه در ايران مؤ فق خو ا هد بؤ د ، با يد تجر به كذ شته ى مر د م اير ا ن را در تقا بل با اين كو نه تو طئه ها را ديد و إز تك تكشا ن در س كر فت . ز ند ه با د استقلال انقلاب مر د م با فر هنك ايران . د ا ر يو ش
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
این چه دست خطیه ؟؟؟؟؟؟
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
داریوش جون اینقدر حرص خوردی تا اسپیس کیبوردت لغ شد مسلط باش.
مومن
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
مرد انقلابی تا ریخ خخخخخخخخخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
مال عهد فتح علیشاهی؟؟؟؟؟؟ با این فونت مینویسی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
کی فهمید این آلمانیه چی گفت؟
مريم
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
خط بسيار ناخواناست ومطلب بسيار اغراق آميز ونچسب.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
آقا اصلا میدونید چیه ما شدیم بازیچه دست این سیاسیون ولی مگر قرار نیست سیاست ما عین دیانت ما باشد ؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
الآن که هست
مگه بیشترانتظارداشتی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
خوب به جامعه نگاه کن ببین دیانت ما چه شکا شده! اصلا مگه توی سال 2013 دیگه کسی هست که این چیزا - دین و اینا - رو باور کنه؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
خب درست گفتن دیگه. الان دقیقا سیاست و دیانت عین هم شدن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
الان مگه غیر اینه ما هم سیاستمون دینیه هم دینمون سیاسی بهتر از این خواستی مراجعه کن کهریزک
مظلوم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
جواب به سوال تیتر: هیچی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
هیچی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
بخاطر همین دست انتقادها خانم ابتکار را رد صلاحیت کردند.. چون اساسا جان مردم برای این دولت پشیزی ارزش نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
جان انسانها در دولت عدالت محور = پشم و کشک
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
گفتمان بهار تا ابد ماندنیست
دیگه از چی میترسین؟
وجودش هم براتون ازار دهنده است؟
بر میگردیم خیلی زود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
والا سنجد هم که میگفت برمیگردم چند سال پیش رفت و دیگه خبری ازش نشد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
محمود خودتی؟
اسفندیار , نکنه تویی که کامنت گذاشتی ناقلا؟؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
فعلا بشین منفیهارو بشمار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
دوره شما تمام شد. به سلامت!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
شماها هنوز هستید؟؟؟!!!
منقرض نشدید؟؟؟
رهگذر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
ببخشيد اون وقت كجا تشريف ميبرين كه بعدا برميگردين؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
زین پ به جای واژه نامنوس و بیگانه مردم باید بگوییم رعیت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
45500تومن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
هر خانواده ایرانی در روز فقط نیم کیلو کیسه پلاستیک دور ریز دارد ولی در هیچ برنامه تلویزیونی راجع به مضرات ان در محیط زیست تذکر داده نمیشود اصلا فرهنگ سازی با کیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
اگه پاکتهای از کاغذ بازیافتی در اختیار مردم قرار بگیره مردم از این کیسه ها استفاده نمی کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
بهار رفت ، بهار پريد، بهار سوخت، بهار مرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
بهار ورپریده به سر تا ته مملکت.....
1111
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
هر چی می کشیم از توجه به گفتمان و از این جور حرفاست
ناشناس
Finland
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
همین یک مورد تولید آشغال هایی مثل پراید و 405 و روا در طول این 8 سال به میلیون ها عدد رسید. در حالیکه قانون این بود که فضای بازار با کاهش تعرفه به زیر 20 درصد رقابتی شود، دولت این مصوبه را اجرا نکرد. یعنی قانون رو هم دور زدند اینها. احمدی نژاد فکر میکنه مردم نمی فهمند که در بعضی کارها عمدی در کار بوده.
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
پني سيلين چيني چند نفر را مي كشد؟!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
داروی بیهوشی چینی تا الان نزدیک 500 نفر کشته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
آقا چرا کمک نکرد منتها با تولید بنزین های غیر استاندارد که آلودگیها را به طرز فجیعی افزایش داد.
مهرانفر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
دوزار
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
هیچی,مفت
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
شما عادت داریدهرچیزی روبندازیدگردن دولت.اینهمه ماشین تک سرنشین که مال دولت نیست.من ؛برادرم,شما و....حاضرنیستیم یک ذره ازرفاه وراحتیمون بزنیم انتظارداریم احمدی نژادپروفسوربالتازربشه ایکیم ثانیه مشکل چندین دهه روحل کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
بودجه ی مترو و سایر وسایل نقلیه عمومی که با دولته که تامین هم نمی شه! اگه وسایل نقلیه عمومی راحت و با قیمت مناسب (مثل تمام کشورها ی پیشرفته ی دنیا) در اختیار مردم قرار بگیره مردم مگه بیکارن با این وضعیت بنزین و امنیت خودروها ی داخلی و ترافیک با ماشین شخصی برن اینور اونور؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
خداییش این پروفسور بالتازارو خوب اومدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
در تمام کشورها هم ماشینها تک سرنشینه پس چرا اونها مشکل ندارن ؟ آقا جان من دوست ندارم غریبه سوار ماشینم کنم زوره ؟مگه من مسافرکشم؟ (البته بحث کمک کردن جداست )
عاطفه
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
وقتی تو اتوبوس خفه میشی و توی مترو له میشی،تا برسی هم کلی تو راهی معلومه که ترجیح میدی از ماشین شخصی استفاده کنی.وگرنه اگه حمل و نقل عمومی اونقد جایگاه ویژه و حسابی داشته باشه که آدم راحت و بی دغدغه برسه به مقصد مرض نداره پول بنزین و استهلاک ماشین رو به خودش تحمیل کنه
عبدالزهرا
Germany
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
بسمه تعالی
1- در ابتدا می دانم که نظر من را برروی سایت قرار نخواهید داد چون تحمل مخالف در تفکر شما جایی جز شعار ندارد اما به امید نیم درصد وجود انصاف می نویسم.
2- تنها دولتی که به صورت عملیاتی به مسئله آلودگی هوا پرداخت دولت موفق و دشمن خوار کن دکتر احمدی نژاد بوده است
3- علت پرداختن به این مسئله در این برهه زمانی روشن است وآن آب به آسیاب دشمن ریختن جاهلانه یا عامدانه بیش نیست لذا از مدیران سایت همراه شدن با ملت فهیم ایران در حرکت به سمت حماسه سیاسی را مطالبه می کنم
3- در جواب کسانیکه نظرات منفی علیه دولت خدمتگزار و مردمی آقای احمدی نژاد گذاشته اند باید بگویم بحث علمی کنید و احساسی و کوچه بازاری و توی تاکسی ای نظر نگذاریدبه اذعان منابع اقتصادی بین المللی رشد اقتصادی ما در طول این چند سال دولت نهم و دهم چندین برابر شده است
رهگذر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
خدايا مارا ازخواب خرگوشي خيلي زود بيدار فرما!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
بله عبدالزهرا جان! حق با شماست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
دولت موفق و دشمن خوار کن!!!!!!!!!!!
آب به آسیاب دشمن ریختن جاهلانه یا عامدانه!!!!!!!!!!!!!!!!
دولت خدمتگزار و مردمی!!!!!!!!!!!!!!!
رشد اقتصادی!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
عمو جون رشد اقتصادی از من بپرس که تولیدکننده بودم و با گرانی ارز و سوخت بیکارشدم شما انگار دلال تشریفداری که از ایندولت حمایت میکنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
خوشتیپ!

از کدوم رشد اقتصادی حرف میزنی؟؟

نکنه منظورت چندبرابر شدن قیمت دلاره؟؟

برو ببین چندین و چند کارخونه و شرکت و....درشون تخته شده؟؟
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
عبدالزهراجان یه مقداری کلاه خودت را نه وجدان را قاضی کن ببین این مرد تاریخ ساز و دار ودسته اش چه بر سر این مملکت ومردم بدبخت آوردند. ما لبنانی فلسطینی عراقی افغانی نیستیم . ایرانی هستیم. یادتان باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
رشذ اقتصادی ما چند برابر شده؟؟؟!!!! شما حالت خوبه؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
خیلی جالبه این طرفدارای احمدی نژاد هم استدلالشون عین خودشه .آخه این منابع اقتصادی بینالمللی رو یکیشو مثال بزن ببینم کیه ؟خود دولت میگه ما رشدمون منفیه بعد تو میگی چندین برابر شده؟این هاله نور هنوز رو سرت داره میچرخه ها عبدالزهرا جان
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
کاش می شد چند بار منفی می دادم!!
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
خوشبحالت در دولت قبل رشد اقتصادیت چند برابر شده . از علم هم که صحبت میکنی .مگه سهمیه دانشگاه بهتون میدادن؟ البته درست میفرمایین همش تقصیر دشمنه .داداش بذار فارق التحصیل بشی بعد ادعای علمی بکن اونم تو رشته خودت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
این اسمی که روی خودت گذاشتی معنی اش را میدانی؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
بله شما درست میگین...رشد اقتصادی یعنی کاهش بیش از 100% ارزش پول ملی
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
یادمون باشه حتی اگه جلیلی هم انتخاب شد به نتیجه انتخاب بقیه مردم احترام بگذاریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
چه خوب شما یادآوری کردین!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
من ساکت نمینشینم
رضا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
به نظر من آلودگی بیداد میکنه من قبلا به تهران که سفر می کردم آلودگی باعث می شد چشمام آب بیاد و بسوزه اما امسال که به ایران امدم شیراز هم همانطوری بود که تهران و این از بنزینهای بی کیفیت هستش بیچاره مردم ایران.به جای شمع کافوری چراغ نفت میسوزد.
همت
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
می دونی دلیلش چیه .دلیلش اینه دولت های قبل که بابیگانه سر سازش داشتن مارو وابسته به اونا کردن وما هم خیالمون راحت بود بنزین می رسه دیگه اما دولت احمدی نژادچون زیر بار زور نرفت ما محروم از بنزین شدیم و کشور یه دفعه بی هیچ تجربه ای مجبور به تولید بنزین کرد ونتیجه اش بنزین بی کفیت و هوای الوده...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
زنده مردم 455000 ريال و مرده150 میلیون تومان
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv