bato-adv
کد خبر: ۱۵۱۶۱۰
یادداشت سردبیر

'تقدس‌زدایی' از رئیس جمهور آینده!

تصاویر اوج این تست روان-اقتصاد سنجی بود. اگر به جای آن مجسمه‌ای که کنار مجری نشسته بود یک روانکاو فرویدی هم می‌آورند که بعد از هر پاسخ روان کاندیداها را می‌سنجید دیگر نور اعلی نور بود! هر هشت نامزد ریاست جمهوری هم گویا دست صدا و سیما را خوانده و راز ترتیب این بازی را بو کشیده بودند، چرا که هر هشت تن به نحوی که فراخور حال و موقعیتشان بود اعتراضی نشان دادند، یکی به داد و یکی به پوزخند و دیگری به غلط خواندن پرسش ها...
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۲ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
شرابِ زهرآلوده به جام و
شمشیرِ به‌زهر آب‌دیده
                           در کفِ دشمن.
همه چیزی
             از پیش
                     روشن است و حساب‌شده
و پرده
      در لحظه‌ی معلوم
                          فرو خواهد افتاد.



فرارو- محمد نوین؛ همه چیز را آرایش دکور و چینش صحنه به نمایش می‌گذاشت. مردم، نامزدهای ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور آینده و صدا وسیما.

بعد از محمود احمدی نژاد که برخی او را به مقام شامخ معجزه هزاره سوم رساندند؛ و بزرگی و فخری که معجزه هزاره سوم بر اینان فروخت، گویا برادر ضرغامی به این نتیجه رسیده است که باید گربه را دم حجله کشت!

از این رو یا کارشناسان را رک و راست گفته است طرحی در ریزند که موقعیتی کمیک فراهم آورد تا معجزه‌ای دیگر رخ ننماید، یا به عمد عده‌ای را از کوچه و خیابان گرد آورده است تا در لباس کارشناس با ساقی به هم تازند و بنیاد رئیس جمهور یازدهم را از همین ابتدا براندازند.

جناب ضرغامی باید توجیه شوند که چه مقامی را اشغال کرده‌اند و جایگاه ایشان چیست؟ ایشان حق ندارد که با یک شهروند معمولی هم بدون اطلاع قبلی! این کار را بکند، چه رسد به رئیس جمهور آینده. اما ما را چه به توجیه جناب ضرغامی که ایشان مدت‌هاست به راه خویش می رود.

سبب نمایشی که صدا و سیما با این چینش به صحنه آورد و علت ترتیب این مناظره که بیش‌تر به مسابقه شبیه بود، به نظر می رسد 'تقدس‌زدایی' از رئیس جمهور آینده باشد. حال عمد و غیر عمدش را نمی‌دانم!

رئیس جمهوری را که صدا وسیما در این سطح می‌تواند به چالش بکشد و به بازی بگیرد، چقدر می‌توان جدی گرفت؟! رئیس جمهوری را که بتوان بر او این همه 'حد' گذاشت، دیگر معنی گلیم و پا و مفاهیم از این دست را به خوبی می‌فهمد.

مردم در قسمت اول این نمایش گیج کننده و عبوس هیچ سر در نیاوردند، چه کسی چه برنامه ای برای مشکلات اقتصادی دارد و چه کسی از اقتصاد، به چه مایه فهم می‌کند و در قسمت دوم، این قهقهه بود که به هوا می رفت.

در قسمت اول رئیس جمهور آینده که میان هشت کاندیدا نهان بود، اراده‌ای نداشت و باید گردن می‌نهاد به اراده صداوسیما، دستپاچه و بریده بریده و کلی از برنامه‌های اقتصادی‌اش می‌گفت و برنامه اقتصادی دیگری را به نقد می‌کشید. در قسمت دوم حتی از این هم بسی کمتر اختیار داشت، چرا که باید تنها به آره یا نه ای اکتفا می‌کرد.

با ورود رئیس جمهور یازدهم به بازی صدا و سیما همه چیزی به غایت کمال می رسید و آقای رئیس جمهور در دامی گرفتار می‌آمد که از سویی تراژیک بود و از سوی دیگر کمیک.

تصاویر اوج این تست روان-اقتصاد سنجی بود. اگر به جای آن مجسمه‌ای که کنار مجری نشسته بود یک روانکاو فرویدی هم می‌آورند که بعد از هر پاسخ روان کاندیداها را می‌سنجید دیگر نور علی نور بود!

هر هشت نامزد ریاست جمهوری هم گویا دست صدا و سیما را خوانده و راز ترتیب این بازی را بو کشیده بودند، چرا که هر هشت تن به نحوی که فراخور حال و موقعیتشان بود اعتراضی نشان دادند، یکی به داد و یکی به پوزخند و دیگری به غلط خواندن پرسش ها...

رئیس جمهور آینده را در موقعیتی قرار دادن که بتوان بر آن خندید، جز معنی کشتن گربه دم حجله و 'تقدس‌زدایی' چه معنایی می تواند داشته باشد؟!

صدا و سیما با برگزاری شبه مناظره خود تنها یک کار کرد؛ تحقیر ملت. حال باید دید رئیس جمهور آینده در برابر تحقیر ملت چه واکنشی خواهد داشت؟

پی نوشت:
کاش در این نمایش به جای مرتضی حیدری، مرحوم نوذری حضور می‌داشت یا شاید عادل فردوسی پور هم گزینه خوبی بود!
کامی
-
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
واقعا که از زمانی که اقای ضرغامی بر راس کار صدا و سیما امدند معلوم بود که ادم کار نابلد و به درد نخوری هستند . نمیدانم چرا تا الان عوض نشدند باید از مسئولین پرسید
قیبیش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
منتظر سریال جدید مناظره 3 باشید البته چهار سال بعد
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
تقدس زدایی ذاتا خوب است مخصوصا در جمهوری اسلامی ...
مطلب کاملا خوبی بود .
علت خنده دار شدن برنامه را ،تا حدودی ساختار و فرمی که طراحی شده بود می دونم اما باید قبول کرد ،هیچکدام از افراد چون پیش از نامزد شدن فعالیت های حزبی نداشته اند ؛پاسخ های خوبی نمیتوانستند دهند.
باقریان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
این قدر سوء ظن درست نیست.
به نظرم اشکال اصلی برگزاری مناظره هشت نفره بود.
بین هشت نفر با هیچ روشی نمی توان مناظره مطلوب برگزار کرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
متاسفم برای همه کوته فکرانی که همه چیز رو بازی و بازیچه میدونن.....شما برید گل لگد کنید نه اینکه نظر بدید
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۶۵
بیننده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
گل گفتی احسنت آقامحمد..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
توهین به شعور رعیت خلق خدا به چه روزی افتاده اند از تدبیر....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
من بر خلاف شما اصلا اعتقاد ندارم که این برنامه ریزی شده بود، اگر این آقایان قدرت برنامه ریزی برای این گونه امور داشتند باز هم جای شکرش باقی‌ بود که حداقل با کسی‌ که فکر دارد(ولو منفی‌) طرفیم...این بی‌ مایگان که مهمترین مراکز قدرت را مانند صدا و سیما را به انحصار خود دروردیند فقط فکر تحمیق ملت و دنیا هستند و تصور میکنند در این راه مکار‌ترین هستند ولی در واقع به دلیل بی‌ عرضگی حتی نمیتواندند در این راه موفق شوند... تمام هدف ایشان این بوده که بگویند ما در این دره هم نترسیدیم و مناظره داشتیم!... برای اجرا هم از فرط بی‌ کسی‌ گفتند خوب همین حیدری را صحنه گردان می‌کنیم تا مثل پایش ملت را به زعم خود سر کار بگذارد ...اما مشکل اصلی‌ این مملکت این بی‌ مایگان نیستند، موشک اصلی‌ آن افرادی مانند همین حیدری یا عارف و حتّی فردوسی پور هستند که با وجود اینکه می‌دانند به خدمت این بی‌ مایگان در امدند و می‌دانند آنها دارن ملت و کشور را به قهقرا میبرند ولی خود را به خواب زدهاند و با اینکه آنچنان احتیاجی هم ندارند خود را ملعبه این بازیها میکنند و برای دو روز زندگی‌ چشم به هر چه حقیقت و عدالت است می‌بندند...
زميني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
آقاي محمد نوين !‌تو اگرچيزي ننويسي آسمان به زمين ميآيد يا زمين به آسمان ميرود؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
چقدر بدبین هستید!!؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
دقیقا همینطور بود
اصل برگزاری مناظره هشت نفره ،خواه ناخواه لبخند به لب همه می آورد
و با این نمایش مضحک باعث خنده تلخ ببینندگان شدند
تنها دکتر عارف به خاطر شخصیت برجسته به مناظره اعتراض کرد
و آقای محسن رضایی هم بعد از اعتراض باید ادامه نمیداد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
با سلام
دارید تلاش می کنید که همه نامزدها را تطهیر کنید.
به غیر از عارف روحانی و رضایی بقیه اعتراضی نکردند. به خصوص آقای قالیباف که اگه می گفتید پانتومیم هم بازی می کرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
ممنون از اقاي عارف به خاطر سكوت نكردنش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
من در شگفتم ملت ایران که برای یک مدیرکل در یک شهرستان هم شان و شئون قائل است اینجا چرا سکوت می کنند حرف سردبیر منطقی است و قبول دارم اون عزیز زمینی این ادبیات درست نیست وظیفه رسانه نقد و بررسی است اگر شما ناراحت میشی نه بیا اینجا نه بخون مجبور نیستی که ؟
انوشیروان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
صدا و سیما تنها اشتباهش انتخاب مجری بود. مناظره که ایرادی نداشت، کلی خندیدیم. بهترین مجری برای این مناظره عادل فردوسی پور بود. اولین سوال عادل این بود. کدام یک از شما 8 نفر عکس با شورت ورزشی دارید؟
مهتاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
قشنگ ترین و به جا ترین مقاله ای بود که اخیرا خونده بودم. ای ول
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
حقشونه !!
تا هی نیان حرفای قشنگ قشنگ هالو خر کن بزنن بعد که انتخاب شدن خر خودشون رو برونن
منصور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
تقدس؟ ما دوست داريم از انسان ها بت درست كنيم. رييس جمهور هم يك نفر از بين خودمان است كه براي خدمت و انجام وظيفه داوطلب ميشود.
البته وقتي انتخاب شد چون نماينده همه ملت است ميبايستي شأن او را كه شأن آحاد ملت است محافظت كنيم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
خدا وکیلی کسی در 27 سالگی میشه فرمانده سپاه اسلام وسپاه را از اون وضع که حتی خمپاره انداز نداشت به این شکل در میاره معلومه که شعار نمیده...دوستان بیایم به برنامه رای بدیم نه شعار.
محسن رضایی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
کسی که در 27 سالگی (درست خوندی 27 سالگی! عینکت را جابه جا نکن!)در دهه 60 جبهه ها را مدیریت کرد توانایی اداره کشور را داره عارف و حداد وقالی باف و... باهم جمع بشن عمرا بتونن 2 هفته یک جوب اب را با دست خالی مدیریت کنند! چه برسه جبهه را!
در ضمن عارف هم بیاد بالا باید سند چشم انداز 20 ساله را که توسط محسن رضایی تدوین شده را اجرا کنه که کشور به روال عادی بره !
شماها دنباله کوزه اید ولی ما دنبال کوزه سازیم
(مردی نشون بده نظر من را)
پارسا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
ناشناس 7:13 عالی گفتی.حرف دل من رو دقیقا نوشتی.دمت گرم! (فرارو جان لطفا نظر من رو درج کن.این چند روز همه رو حذف کردی)
مقدس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
شما وهمفکرانت که تا همین یک ساعت پیش هم میگفتید هیچ چیز مقدسی وجود نداردهمه چیز زمینی است و... حالاچه طور یک دفعه می خواهید رییس جمهور حتی کاندیدای رییس جمهوری مقدس باشد؟ نکند فکرمیکنید عارف رییس جمهور میشود وازهمین حالا میخواهید برایش تقدس آفرینی کنید تا بعدا کسی نتونه بهش بگه عارف. بیچاره احمدی نژاد که دراین جند سال از دست شما تقدس گرایان امروز چه ها که نکشید واززبانتان وقلمتان ودوربینتان جه ها که نچشید.
قفارو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
فراروجان ! خاطرت جمع وخیالت تخت باشد عارف رای ندارد ورییس جمهور یا نوکر یا پادو یا تدارکاتچی نشود ونخواهدشد توهم زیاد خودت را به آب وآتیش نزن عزیز دل برادر.
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
از زاویه جالب و تامل برانگیزی به این قضیه نگاه کردید و فکر کنم تا حدی هم درست باشه ولی من بیشتر یک نوع بی فکری و ناتوانی در مسئولان صدا وسیما رو دیدم که بالاترین تراز کاری شون همون برنامه نود یا ویتامین ث و امثالهم است و تازه این بهترین سناریو از بیست سناریو بوده که پیشنهاد شده و من شخصاً خیلی علاقمندم از محتوای نوزده تای دیگر هم اطلاع پیدا کنم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
منم فکر میکنم بیشتر نتیجه بی فکری بوده تا فکر
و دلیل اصلی را آقای غرضی گفتن،کشیدن مردم پای صندوق رای
ولی به چه قیمتی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
موافقم. باید پرسید کسانی که این سناریو ها رو طراحی کردن واقعاً کارشناس بودند؟؟!!
فکر کنم صدا و سیما اشتباها از کارشناسان طراحی مسابقات تلویزیونی استفاده کرده!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
کاملا درست بود نه تا حدی!
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
بغلی بگیر، چیو بگیرم!!! با دیدن مناظره ها برام تداعی شد!
مهتاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
سامان دمت گرم کلی خندیدم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
دقیقا می خواست به مردم بگوید رای شما ارزش خاصی ندارد و نهایتن یکی از اینها به پادویی برگزیده می شود
پارسا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
گل گفتي.نمره ات بيست!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
البته هر چه بله قربان گو تر باشه بهتره!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
روزی که ضرغامی کاندیداهای احتمالی را فرا خواند تا رهنمد بدهد،تکلیف ریاست جمهوری و رئیس جمهور معلوم شد.نیازی به شوی دیروز برای فهمیدن عمق فاجعه نبود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
فضای امنیتی نظامی حاکم تنها برای اینگونه برنامه ها کمی تحمل دارد. رویه این است که با لطائف الحیل انتخابات را تخطئه بلکه از حیض انتفاع ساقط کنند.
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
نهایتا هر کدوم رئیس جمهور بشه تبدیل میشه به یه تدارکاتچی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
مسعود جان یه حد از تدارکاتچی هم پایین تر پادو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
مخلص کلام رو گفتی هممون سر کاریم.
نیک منش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
پادویی انقلاب افتخاربزرگی است که نصیب هرکسی نخواهد شد.
ناشناس
GERMANY
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
تقد س زدا يي از ريئس جمهور .....!؟ بر ا در محتر م جنا ب محمد نو ين ؛ سر دبير عز يز ، حضرت عا لى جو ك ز يا د دا ريد . و لى فكر نمى كنيد كه اساسا ذا ت دو لت ورأ ى جو ك است . دو لت بقو ل معر ف ؛ دو لت ما ليا ت و تو رم است نه غير إز اين . بند ه فكر ميكنم بجا ى اين با ز ى ها ى كلا مى : با يد و با يد به مؤ ضؤ عا ت كليد تر ى فكر كر د . جو ك و طنز هم مانند مؤ ضؤ عا ت ديكر مى تو انند حقيقت دا شته با شند ، اما هميشه با يد ز مان صحنه ها ى رقا بتى را در هر مقطع ز ما نى را بخا طر د ا شت و يا د تبرد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
شما چرا یه فکری به حال فونتت نمی کنی؟ باقی بماند حالا!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
به نظر من شیوه خوب و موثری بود و شناخت خوبی از هر هشت نفر به دست داد.

در ضمن شما رئیس جمهور رو با پادشاه اشتباه گرفتید. یک رئیس جمهور واقعی باید خادم - حتی می تونید بخونید نوکر - مردم باشه نه اینکه هنوز چیزی نشده و به جایی نرسیده انقدر شان شان کنه و فکر کنه خیلی آدم خاص و ویژه ای هست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
اشتباه نکن، شما پادشاه!!!! رو با رئیس جمهور اشتباه گرفتید.
گیگیلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
رئیس جمهور نوکر نیست، رئیس جمهور یکی از لایق ترین مدیران یه کشوره که باید توانایی و پرستیژ اداره ی مملکت رو داشته باشه.
خوبه دیدید 8 سال ریاست یه نوکر ملت چه بلایی سر کشور و مردم میاره!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
خداوند به شما عافيت عنايت كند. عزيزم دقت كنيد:
"رئيس" جمهور
ببين! "رئيس" جمهور
افتاد!؟ كي گفت "نوكر" جمهور يا "خادم" جمهور؟
شأن كه ميدوني چيه؟ شأن رئيس جمهور احتمالي بايد حفظ بشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
حافظه در حد صفر و بلکه زیر صفر.
یادت رفته با همین کلمه نوکر مردم چه دماری از روزگارت در آوردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
چه انسان وارسته - حتی می تونید بخونید وارفته ای - می تونه زیر بار امر و نهی کسی که در حد نوکر بره ؟!
ناشناس
CHINA
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
به نظر نميايد عمدى در كار بوده باشد، صدا و سيما آنقدر از فرهيختگان خالى شده كه وقتى اين پيشنهاد مطرح شده همه هورا كشيده اند كه چه خلاقيت هوشمندانه اى!!! واقعا دلسردكننده بود !!! اما همچنان شورونشاط خود رو تقويت مى كنيم تا از ميان آقايان روحانى و عارف يكى را برگزينيم تا بلكه جايگاه و شان رىيس جمهورى بازگردانده شود.
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
واقعا مشتی بچه سرکارمان گذاشتند
مسعود
GERMANY
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
مخا طبين بزر ك و عز يز - و ا قعا ، جرا ؟ ما با يستى اين طو ر ى تصو ر به كنيم . و يا هميشه اين طو ر ى قضا و ت به كنيم كه كا سه ا ى ز ير نيم كا سه ا ى است . دو ستان مهر با ن خود م ؛ در همين جا ، مى خو ا هم بد أنم كه اكر اين حر ف و يا اين اشا ره درست است ، يعنى اكر اين حر ف مطر ح شد ه ا م را بعنو ان منطقى جا رى و قطعى ، بعنو ان اد بياتى را يج در فر هنك و سنت د ير نيه خود بصو ر ت ملاك قضا و ت نها يي قبو ل د ا شته با شيم !!!!!! بنا بر اين ؛ سو ال بند ه از خو د مان اين است كه با اين حر ف ها واقعا جه ، كا سه ا ى ز ير نيم كا سه ى ما ست ؟ ايا : ما اين حق را د ا ريم كه إز خو د سو ال به كنيم ، كه ما بعنو ان فر دى از مجمو عه اى از مر د م اير ان ؛ نا جى كيستيم ؟ بقو ل شا عر ؛؛؛؛ كفت جو ن سو سن كل در نيت صحبت خو ب ؛؛؛؛ در نظر بؤ د مرا ا نجه ، ترا در دل بؤ د . مسعود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
این رو یه بار دیگه بدون اسم با همین فونت گفتی منم پیشنهاد کردم فونتت رو یه بررسی کنی! نمیشه خوند!
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
درست همین است . صدا و سیما کارهایش در حد جنایت بر علیه ملت است.
ناشناس
UNITED STATES
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
روانکار فرویدی :))
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
جوري شده در دستگاه ضرغامي رئيس جمهور تعيين کنه که زير يوغ خودش باشه !!!
البته که اين نوع به قول خودشان مناظره از کجا خط گرفته و هماهنگ شده کاملا معلوم است !!!
يک سري هم با 14 نفر کانديداي احتمالي ديدار گذاشته بود ضرغامي ميخواست بگه فلاني ما رئيست کرديم براي ما شاخ نشي بودجه کم کني از اين حرف ها از ما نتقاد کني ما همين الان شاخ تو ميشکنيم !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
پیامک از دیار باقی :

گیرنده :مرتضی حیدری
متن پیام : ازت راضی نیستم مرتضی جان. کپی رایت این مناظره از منه . نام ها و نشانه ها. از کی بپرسم .یادت اومد. لااقل اسم منو توی اون تیتراژ بنویس نامرد!

فدات: منوچهر نوذری
(به نقل از سعید بیابانکی)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
پیامبر حتی در مقابله با دشمنان اسلام هم به بزرگ قوم احترام می گذاشتند چرا که اگر مردم یاد بگیرند که به بزرگ قومشان احترام نگذارند در آن جامعه احترامی نخواهد ماند..این توهین به هیچ روی قابل توجیه نبود..هر دم از این باغ بری می رسد...
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
صدا وسیما از بعضی جاها تقدس زدایی می کنه وبرای بعضی جاها تقدس زایی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
احسنت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
این شد حرف حساب.افرین
رحمتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
مثل شورای نگهبان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
برای خیلی جاها ----برای یه جا ویه چی
ترانه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
در این مناظره ثابت شد که ریس جمهور کسی نیست جز کارمند یک فرا سیستم در ایران که در همه زمینه ها به خصوص به خصوص نظامی قدرت دارد و صداسیما مجری این سیستم است و ریس جمهور اینده چه اصولگرا چه اصلاح طلب باید فرمانبردار این نمجری به ریاست ضرغامی هم باشند...البته از اون جلسه توجیهی که شواری نگهبان برای تایید صلاحیت شدگان گذاشت باید اینجای کار را میخواند ...اصلا ریس جمهور در ایران امروز معنای نداره .اختیاراتی نداره حالا هرکی میخواد باشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
به نظر میرسد به اصطلاح مناظراتی که به مخاطبین عام روی آنتن میرود باید با موضوعات آزاد برگزار شده و کاندیداها از آزادی بیان بیشتر برای تبیین صریح نظرات خود جهت آشنایی کلی بینندگان برخوردار باشند.
در مناظراتی که جنبه تخصصی داشته و قاعدتاً مخاظبین آن از بین گروهی از متخصصین و صاحبین نظر و کاشناسان تاثیر گذار در آرای عمومی و گروه هایی با چنین مشخصاتی میباشد ، مناظره با طرح موضوع عام اقتصادی و یا سیاسی و اجتماعی مظرح و به دنبال آن برنامه ها و ایده ها و حرف های رد و بدل شده کاندیدا ها میتواند میزان تبحر ، اشراف و تخصص هر کاندیدا را به بیننده بشناساند .
این مناظرات به جز رفع اتهام بسته بودن فضای انتخابات در منظر افراد عامی عایدی نخواهد داشت .
حرف های زیبا ولی بدون پشتوانه اجرایی و معرفی تیم های مجری این ایده ها فقط شوی تبلیغاتی است که طی سالهای گذشته از معجزه قرن سوم به کرات دیده شده است .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
صدا و سیما برگزار می کند: کلاسهای کنکور ریاست جمهوری با حضور طراحان سؤال کنکور از جمله مرتضی حیدری، ... و با حضور نفرات برتر کنکورهای سالهای قبل
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
تقدس زدائي در همه امور ملت ايران الزاميست.زيرا باعث ميشود كه ملت واقعيت ها را بهتر ببينند.مخصوصا در حوزه دين و سياست.!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
بله در باره همه شخصیتها
ram
UNITED KINGDOM
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
چرا ایسنا نظر سنجیشو برداشت؟آخرین باری که دیدم عارف با 50درصد اول بود آخه چرا اینقدر تابلو بازی در میارن
ناشناس
-
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
آخرش نفهميديم امتياز كي بيشتر شد و جايزه گرفت؟
دكتر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
بايد دكتر طلوعي امتيازها رو اعلام مي‌كرد، از اول اونجا كنار مرتضي حيدري نشسته بود، آخه استاد دانشگاه بود يك زماني، يادش بخير، راستي چرا اونجا نشسته بود؟
مموش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
هرکه بیشتر عکس نشان بده وبگه
شهدعطش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
کاندیدایی که فرق معدن با دره توریستی رو ندون هباید هویتش به ملت ثابت شه. کاندیدایی که تحمل مخالف نداره و باید حتما همونی بشه که میخواد . کاندیدایی که با داد بیداد سر یک مجری و... خوب بود اقایون یک بار منظاره رو بی تعصب جناحی میدیدن
حق جو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
آقای شهد عطش، لطفا شماهم کل مناظره را منصفانه نقد کن . آقای عارف آن همه نظرات قدرتمندانه و منتقی ارائه داد شما فقط همان عکس معدن را یادت مونده؟ تازه ایشان در مورد عکس هم درست گفت . آن عکس یکی از معادن قدیمی است که به گردشگاه توریستی تبدیل شده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
برادر عزیز اشتباه برداشت از یک تصویر ملاک خوبی نیست به سابقه و میزان تحصیلات و مدیریت در اجرا نگاه کنید . البته خوب میتونید این را پیرهن عثمان بکنید مثل قضیه چوب بستنی سعید جلیلی یا تولید ال سی دی در خانه توسط زنان خانه دار که از سوی محسن رضایی مطرح شد ولی این قضاوت سطحی مبتذل و بی منطق است یا ار روز بغض و کینه است یا دلل دیگری دارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
آقای شهد اطلاعات عمومیت را قوی کن بعد نظر بده اون عکس مربوط به canyon bingham در امریکاست که تنها عارف درست جواب داد. برو اطلاعاتت رو تکمیل کن
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
شهد عطش جان عزیز شما چرا روی اقای عارف کلیک کردین؟چرا قالیبافو نمیگین که گفت من از این معدن دیدن کردم؟!!!یعنی رئیس جمهوری که یه عکس معدن رو تشخیص بده دیگه حله؟اون میتونه ریاست بکنه مشکل اصلی ما صدا و سیماست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
مگر زمين شناسي خوانده . ايشان جزو باسوادترين هاي اين كشور است . اينها اگر بخواهند كسي را ضايع كنند به شيوه هاي ناجوانمردانه دست مي زنند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
فکر کنم فکر می کنه خیلی اسم مجازی باحالی پیدا کردی !"شهدعطش"
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
رئیس جمهوری که نتونه علیه توهینی به این وضوح اعتراض کنه چه جوری میخواد از عزت ملت دفاع کنه؟؟؟؟ ادمایی مثل شما سیب زمینی می خوان نه رئیس جمهور
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
والله راست گفتی به نظر من 4تا مناظره اینجوری میتونه اصلح رو مشخص کنه. . . با سخنرانی که نمیشه! همشون به خاطر اینکه رای رو از دست ندن میگن همه چی در اولویته!!!!!!!!!
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
متاسفانهرسیدن به قدرت آنقدرشیرین است که کاندیداها تن به هر خفتی می دهند.اگر به جای یک اعتراض ساده کاندیداها میز مناظره را ترک می کردندان وقت نشان می داد که ریاست جمهور آینده تا چه حد از اقتدار برخوردار است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
به نظر من بهترین روش برای تشخیص اصلح بود مخصوصا سوالای قسمت دوم .چون قدرت تصمیم گیری هر کدومشون معلوم میشه.
با سخنرانی که نمیشه ،چون همه شون به خاطر از دست ندادن رای ،همه چیز رو در اولویت قرار دادن که واقعا خنده داره!
دوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
واقعاً مناظره خنده داری بور رئیس جمهور اینده باید ظرف 90 ثانیه کشور رو عوض کنه ای خدا فقط بلدیم عدا دربیاریم !
کلاس اولی
KAZAKHSTAN
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
عدااااااااااااااااااااااااااا؟
حتما منظورت ادا بود!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
ادا
اهورا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
آقا خیلی خوب بود.ما که پول نداریم تفریح و سینما و تئاتر بریم. عصر جمعه کلی خندیدیم و حال کردیم.آقای ضرغامی خدا خیرت بده.ادامه بده ما موافقیم.فقط خواهش میکنم مدتشو بیشتر کنید. به آقای غرضی هم وقت بیشتری بدهید حتما خندش بیشتر میشه.لطفا درصورت امکان از مهران مدیری و رضا عطاران هم دعوت کنید. با تشکر از صدا و سیمای ضرغامی عزیز
hamed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
متاسفم
متاسفم
به ملت توهین شد
به انقلاب توهین شد
به خون شهدا توهین شد
کاش همه این کاندیداها که آنجا بودند مثل عارف کمی مرد بودند و با هم از ادامه آن انصراف میدادند..
ای کسی که رییس جمهور آینده ای لا اقل کمی جسارت و غرور و مردانگی نشان میدادی.
احمدی نِژاد به ریش همشان خندید پس از روزها نقد شنیدن توسط کاندیداها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
قهر قهر تا روز قیامت شما طرفدار عارف هستید یا احمدی نژاد شکل دیگه ای نمیتونستید اعتراضتون رو نشون بدید
رازگو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
از کوزه همان تراود که در اوست مگر از امثال پاسدار ضرغامی واعوان وانصارش انتظار دیگری می توان داشت انتصاب چنین افرادی به ریاست صدا وسیما که قرار بود بزرگترین دانشگاه باشد توهین به شعور مردم ایران بوده وهست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
صد رحمت به عارف و رضايي چون بقيه نشان دادند حاضرند به هر قيمتي رييس جمهور شوند!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
و البته حسن روحانی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
هرچي كه گفتي يه طرف اون شعر اول يه طرف واقعا كل داستان انتخابات يه جا گفته
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
جالب میشد یه دستگاه دروغ سنج هم میاوردن نامزدها تست می کردن!
فریاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
دقیقاً مثل مسابقه هفته بود، به قول شما اگه مرحوم نوذری هم بود که دیگه معرکه بود، یاد تکیه کلام مرحوم نوذری افتادم تو این مسابقه: "از کی بپرسم؟ میتونین بگین از خودم هم بپرس"
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
ما که نتیجه ای نگرفتیم ولی صداوسیما چرا.
واقع بين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
اين احمدي نژاد بود كه با دروغ ها و لج بازي ها و خودراي خود و با توهين هايي كه در سال 88 به ساير نامزدها و مردم كرد هم ملت را تحقير كرد و هم شأن رييس جمهور مملكت را آنقدر پايين آورد ...
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
این توهین به شعور بینندها از دیرباز تو صداوسیما بوده، منتهی الان یکم علنی شده!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
معدن رو بچسب.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
شما را می چسبم که چقدر بامزه ای گوله نمک
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
مدرک رو به چسب نه تقلبیه نه از روی ناتوانی در رتبه آوری در کنکور از دانشگاه های هند و مالزی و ... گرفته شده و نه با بچه مایه داری بدست آمده .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
دقیقا
من هم یاد مرحوم نوذری افتادم.
باید شرکت می کرد و می گفت: از کی بپرسم
اون وقت همه چیز کامل می شد
حق والنصاف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
سرعت عمل پاسخ صريح و قاطع مديريت پاسخگوئي واستعداد سنجي وظرفيت سنجي پاسخ هاي هوشمندانه و وارائه نظرهاي نو را مي توان در برنامه از نامزدها ديد وشنيد وانتخاب كرد به نظرم اگر مغرضانه برخورد نكنيم روش آسان بود تا همه مردم اصلح خودشان را انتخاب كنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
تحقير مردم توسط حكومت به تبع تحقير منتخبشان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
ننگ باد
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
اگه تا دیروز خواستم رای بدم الان که با این نمایش بهم توهین شد و اصلا رای نمیدم و نمیذارم خانواده 6نفر مومن رای بدن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
فکر کنم اونام همینو میخوان! چون با رای سنتی که دارن در غیاب توده مردم پیروز میشن.
گیگیلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
با ناشناس موافقم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
تازه آخرین بخش مناظره مانده
امتحان نقاشی ، املا ، الک دولک ، زو ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
ومسابقه ماست خوری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
تحلیل خوبی بود. من تا آخر برنامه یاد مرحوم نوذری بودم با آن مسابقه های جذاب و البته تیکه پرانی هایش.: سیزده ساله ها راه نیفتند بیان!!
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
وقتی جناب آقای ضرغامی در هر زمینه ای خود را عقل کل می داند برنامه ها از این بهتر نخواهد شد.......
SAHHA
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
سلام
لطفا الکی بزرگش نکنین خیلی هم خوب بود مخصوصا بخش اول
سوالات بخش دوم هم بدلیل اینکه ممکنه بعدا بازخواست شن که چرا اولویت رو این گذاشتی کثرا جواب ندادن
به یاد مسابقه هفته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
"کاش در این نمایش به جای مرتضی حیدری مرحوم نوذری حضور می‌داشت یا شاید عادل فردوسی پور هم گزینه خوبی بود!" عالی بود
ناشناس
FRANCE
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
با سلام ، صدا و سیما از ترس یک مناظره واقعی بین کاندیداها هراس دارد چرا که معلوم نیست در یک مناظره رویارو چه مقدار از واقعیت های موجود کشور بر ملا شود .مضاف بر این در یک مناظره حقیقی هویت ، سواد، و شخصیت واقعی کاندیدا ها بر مردم نشان داده می شود که مسئولان از این امر هم هراس دارند .اما در مورد برداشت مردم از این مناظره هم باید گفت از کی مردم برای صدا وسیما مهم بوده ؟
مرتضی خاکپور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
(((
رهبر ﻣﻌﻈﻢ اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﻲ ﺑﺎ اﺑﻼغ ﺳﻨﺪ ﻧﻬﺎﻳﻲ ﭼﺸﻢ اﻧﺪاز ﺑﻴﺴﺖ ﺳﺎﻟﻪ ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﻲ اﻳﺮان ﺑﻪ ﺳﺮان ﺳﻪ
ﻗﻮﻩ و رﻳﻴﺲﻣﺠﻤﻊ ﺗﺸﺨﻴﺺ ﻣﺼﻠﺤﺖ ﻧﻈﺎم، اﻓﻖ روﺷﻦ اﻳﺮان را در ١٤٠٤ هﺠﺮي ﺷﻤﺴﻲ ﺗﺮﺳﻴﻢ کردﻧﺪ.
و عدم اجرای فرمان : ظلم به رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس ؛ و جبهه و جنگ و فرهنگ ایثار و شهادت است .
ﺟﺎﻣﻌﻪ اﯾﺮاﻧﻰ در اﻓﻖ اﯾﻦ ﭼﺸﻢاﻧﺪاز، ﭼﻨﻴﻦ وﯾﮋﮔﻰهﺎﯾﻰ ﺧﻮاهﺪ داﺷﺖ:
-- ﺑﺮﺧﻮردار از ﺳﻼﻣﺖ، رﻓﺎﻩ، اﻣﻨﻴﺖ ﻏﺬاﯾﻰ، ﺗﺎﻣﻴﻦ اﺟﺘﻤﺎﻋﻰ، ﻓﺮﺻﺖهﺎى ﺑﺮاﺑﺮ، ﺗﻮزﯾﻊ ﻣﻨﺎﺳﺐ درﺁﻣﺪ، ﻧﻬﺎد ﻣﺴﺘﺤﮑﻢ ﺧﺎﻧﻮادﻩ، ﺑﻪ دور از ﻓﻘﺮ، ﻓﺴﺎد، ﺗﺒﻌﻴﺾ و ﺑﻬﺮﻩﻣﻨﺪ از ﻣﺤﻴﻂ زﯾﺴﺖ ﻣﻄﻠﻮب.
23 - اوﻟﻮﯾﺖ دادن ﺑﻪ اﯾﺜﺎرﮔﺮان اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﻰ در ﻋﺮﺿﻪ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﺎﻟﻰ و ﻓﺮﺻﺖ هﺎ و اﻣﮑﺎﻧﺎت و ﻣﺴﻮوﻟﻴﺖهﺎى دوﻟﺘﻰ در ﺻﺤﻨﻪ هﺎى ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻓﺮهﻨﮕﻰ و اﻗﺘﺼﺎدى.
==========
و به این فرمان عمل نمی شود و مستمری حقوق رزمنگان و جانبازان را نمی دهند .
و فقط گزینشی به تعدادی از جانبازان عزیز ؛ رسیدگی مولتی میلیاردی برای تبلیغات می کنند .

و بگذارند تاریخ بنویسد که به رزمنده های دفاع مقدس و جانبازان ( زیر ۲۵٪ ) مستمری حقوق دادند و این مدافعان دین و ملت و وطن را قدرشناسی کردند .
و این ظلم مستمری حقوق نگرفتن رزمندگان و جانبازان زیر 25٪ پایان یابد .

)))
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
خب این چه ربطی به مناظره داشت؟
نکنه میخوای به جلیلی رای بدی که ...! استغفرالله
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
چرا صدا و سیما اینقدر باید مهم باشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اگر رسانه و اطلاع رسانی آزاد در کشورمان وجود داشت مجبور نبودیم در چارچوب فکری تعیین شده تصمیم بگیریم، انتخاب کنیم و کلا زندگی کنیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
مدیریت کلان یعنی همین دیگه تازه هزاران ساعت کارشناسی شده بود اینه!! کارای دیگه که کشکیه ببین چیه!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
نوع طراحي محل مسابقه!اولين حدس را بوجود مي آورد كه قصدشان تنزل جايگاه رييس جمهور است؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اين شوي مسخره را تعطيل كنيددنيا از ايران بزرگ انتظارات زيادي دارد.
حسيني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
اين مناظره به نوعي تحقير كانديداها بود من كه دلم سوخت و اگر خودم انجا بودم حتما جلسه را ترك مي كردم
يك مجري بر رييس جمهور اينده مسلط بود
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
آقای حیدری آخر برنامه رسما پا رو از گلیم 100 متر درازتر کردن و به رئیس جمهور آینده طریقه تصمیم گیری آموزش می دادن . تاسف آوره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
اونم یک مجری ضعبف وپرمدعا به نام حیدری.ببخشید.به قول همکارش خسروی که سر مردم رو خورد "دکترحیدری"
pili
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
مدتها بود که سریال طنز از صدا و سیماندیده بودیم.برنامه طنز آقای ضرغامی بسیار جالب بود و بجا بود ولی کاش اندکی سلیقه به خرج می دادند و این برنامه را بعنوان بخشی از سریال خنده بازار پخش می کردند.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
غم انگیز بود و بدون حاصل.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
مى خوان بگن رييس جمهور نيز در اين كشور كاره اى نيست كه زمينه رو براى اقدامات دموكراسى !!! بعدى از همين الان مهيا كنند
اکباتان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
کاملا با این تحلیل موافقم.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
اینجانب بطور کلی با حضور در پای صندوق رای و دادن به رئیس جمهور مخالفم. چون تا کنون از بنی صدر تا احمدی نژاد هر که رئیس جمهور شده مخالف رکن رکین نظام شده است!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
کنایه خوبی بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
رییس صدا و سیما استعفا استعفا
saeed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
كاشكي دقيقه 90 به صرافت نمي افتادند كه روي يك تكه مقوا " حماسه سياسي حماسه اقتصادي" رو بنويسنو اينقدر افتضاح نوشته شده بود كه هر بدخطي هم تشخيص مي داد و ياد دهه 60 مي افتاد، انگار كه هميشه يك چيزي برا خراب كردن بايد باقي بذارن!!!!!!
ایلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
چون صدا وسیمای جمهوری اسلامی زیر نظر هیچ نهاد نظارتی نیست مسئولان ان تا حدی خود رای شده اند که دو نفری وبدون مشاوره از کارشناسان ملتی را به باد ریشخند گرفتند
به یاد مسابقه هفته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
"کاش در این نمایش به جای مرتضی حیدری مرحوم نوذری حضور می‌داشت یا شاید عادل فردوسی پور هم گزینه خوبی بود!" عالی بود
محمود
UNITED STATES
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
این توهین به شعور بینندها از دیرباز تو صداوسیما بوده، منتهی الان یکم علنی شده!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
در مناظره بعدی باید از عموپورنگ و اگه بشه خاله شادونه هم دعوت کنن.خیلی با حال میشه!!!!
نسرین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
آفرین بر عارف که اعتراض کرد...
ناشناس
UNITED STATES
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
و البته روحانی و رضایی هم اعتراض کردند. نباید می گذاشتند که به بازی گرفته شوند. برای آقایانی که تن به این بازی سخیف دادند متاسفم. صدا و سیما خواست بگوید که م خیلی مبتکرانه و خلاقانه کار می کنیم!!!!!!!!!!!!! برای ضرغامی و بقیه طراحان متاسفم. کارشناساشون هم حتما طراح مسابقه های تلویزیونی بودند.
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
بهترين واكنش تحريم صدا و سيما توسط كانديداهاي معترض است ازشخصيت ديكتارگونه آقاي ضرغامي بيش از اين انتظاري نيست
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
ضرغامی هم همین و می خواد
علی احمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
متاسفانه حقیقتی درد آور هست صدا و سیمایی که ملیست و رییس سازمان این نهاد حتی به رییس جمهور هم به علت ..... پاسخ گو نیست جالب نحوه ی تامین بوجه این سازمان (بخوانید نهاد) می باشد و این قصه سر دراز دارد....
محمود
UNITED STATES
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
این توهین به شعور بینندها از دیرباز تو صداوسیما بوده، منتهی الان یکم علنی شده!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
کاش کاندیدها خانوماشون رو هم کنارشون می نشستن، یک زنگ هم روی میز میذاشتن که میگفتن من بگم من بگم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
دقیقا فهمیدم چقدر رای امثال من اهمیت دارد این برنامه خیلی چیزها را رو کرد
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
رای تو مهمه برای برچیدن این برنامه ها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
خداوند کارشناسان برجسته رسانه ضرغامی را برای شبکه های صدای امریکا و بی بی سی ومن وتو حففظ کنههیچ کس به اندازه این کارشناسان نحترم به انها بدون جیر ومواجب کمک نمیکنه
1111
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
iv هر 8 عزیز اعتراض کردند آن هم به نوعی .دوست عزیز فقط عارف رضایی و روحانی اعتراض کردند آن 5 نفر که ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
خیلی خوب شد.حالا نامزدها فهمیدند که با مردم عادی که هر روز به سخره کشیده میشند فرق ندارند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
كانديداهاراجوری سرگرم كرد كه نتوانند ازاحمدي نژاد انتقادكنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
لطف کنید در مورد ان اقایی که کنار حیدری نشسته بود و گویا هم دکتر بودند و هم مدیر یک جایی هم توضیح بدهید چیکار می کرد و چه وظیفه ای داشتند
دكتر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
دكتر طلوعي بود يك زماني استاد دانشگاه بود، و هم اكنون مدير روزنامه جام جم ، همكار دكتر اكرامي فر هستند. اينشان دكتري جامعه شناسي دارند، بسيار انسان خوبيست، ولي متعجبم چرا در اين برنامه بود؟ درسته كه كارهاي تحليلي مي‌كنه ولي در سياست وارد نمي‌شد.
Fafa
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
با این مناظره ، موسسات ماهان ،پارسه ، مدرسان شریف ،علوی و .. به فکر تهیه و تنظیم مجموعه تست های طبقه بندی شده می افتند!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
من هم دقیقا همین مطلب را فهمیدم. اضافه این که مناظره88 برای یک شخص هتاک در مقابل یک شخص ماخوذ به حیا مناسبترین شیوه بود و این مناظره برای بستن دهان افراد بی باک بهترین روش. بعلاوه بنظر می رسد صدا سیما قدرت فراقانونی خودش را به رخ همه کشید چنانکه احمدی مقدم در سخنان اخیرش معترضان را تهدید به برخورد شدید کرد بخاطر بیاورید که این مجری اقتصادی هیچگاه سیاست های احمدی نژاد را در گفتگوهای رودرروی سالهای اخیر به چالش نکشید و رام و مطیع برخورد می کرد بنظرم نقش رسانه ملی در پیشرفت اخلاق و سیاست و پرسشگری کاملا نادیده گرفته شده و صرفا ابزاری برای هدایت افکار عمومی به سویی خاص است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
نوشته بسیار خوبی بود!
البته شأن ریاست جمهوری رو خود احمدینژاد هم پایین آورد.ولی فکر کنید آقای هاشمی یا آقای خاتمی اونجا توی اون بازی مسخره نشسته بودن،چقدر عصبی میشدیم!اونا هیچوقت اجازه نمیدادن شأن ریاست جمهری اینقدر بیاد پایین!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
ممنون از اقاي عارف به خاطر سكوت نكردنش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
سوالاي آزمون رياست جمهوري 92 با جواب تشريحي رسيد!!!!!!!! آخه اين ديگه چه جور مناظره اي بود-تازه صدا و سيما افتخار ميكنه كه چندماهه كه متخصصاشون دارن روي اين روش و سوالا كار ميكنن!!!!!!!!!!
محمود
UNITED STATES
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
این توهین به شعور بینندها از دیرباز تو صداوسیما بوده، منتهی الان یکم علنی شده!!!
علی آقا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
من لحظه اول که دکوراسیون و چینش صحنه را دیدم دقیقا" ذهنم به سمت آقا محمود شهریاری رفت.
بنظر من ایشان مناسب ترین گزینه بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
زمينه براي حكومت پارلماني انهم به رياست حداد عادل اماده ميشود زيرا رياست جمهور تبديل به يك امر بر خواهد شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
ما که صدا و سیما نداریم.به نظر من مسابقه ای که مرحوم نوذری اجرا می کرد خیلی بهتر از این مناظره مسخره بود چون تو اون مسابقه ادم یه چیزی به معلوماتش اضافه میشد. نمیدونم چطور شد که ضرغامی وسط مناظره دستور پخش پیام بازرگانی را نداده بود. این فقط برام جای سوال داشت؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
یاد مرحوم نوذری و مسابقه هفته افنادم .
از کی بپرسم ؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
از خودم بپرس!
ایمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
وقتی بزرگترین رسانه یک کشور به جای اینکه با رویکردهای مناسب فرهنگی اجتماعی اداره بشه، بوسیله نگاه مهندسی مدیریت بشه، همین افتضاحی رخ میده که دیروز شاهدش بودیم.

جناب ضرغامی نگاه مهندسی تنظیم دقیق وقت رو با زمان سنج دقیق دیجیتالی بعنوان عدالت رسانه ای میشناسه در صورتی که معنای صحیح عدالت در یک رسانه اینه که هر کسی جایگاهش سنجیده بشه و با توجه به جایگاه و پایگاه اجتماعیش بهش منابع - مثلا زمان، اطلاع رسانی و احترام - ارائه بشه.

فرقی نمیکنه کدوم کاندیدا، ولی بهر حال یکی از این هشت نفر رئیس جمهور آینده این ممکلت میشه. در چند نوبت حرفهای بعضی از این آفایون بوسیله مجری کج سلیقه برنامه قطع شد. به خاطر اینکه عدالت رعایت بشه. با نویسنده این مطلب موافقم که حتی اگر این نوع برخورد مثلاً با زوجهایی که در برنامه های سرگرمی تلویزیون شرکت میکنند میشد به شدت توهین و بی احترامی بود. چه برسه به اینکه با رئیس جمهور این برخودر بشه.

متأسفم برای خودم که میخواستم با دیدن این برنامه در مورد کاندیدای مورد حمایتم بیشتر تحقیق کنم. این برنامه فقط حالم رو بد کرد.
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
اتفاقا یک رییس جمهور باید بداند از جنس مردم و مهمانند مردم است و بزرگ نمایی رییس جمهور کاری عبث است این با شعارهای ما از مردم هستیم مغایر میشود مگر امام ره در جماران با آن فضای ساده نبود
همین ما هستیم که زیاده از حد دیگران را بزرگ و یک دفعه زمین میزنیم
رییس جمهور باید ساده تر ازاین و مردمی تر باشد
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
فاطمه خانم من که دکترا دارم نتونستم شناخت خوبی از این برنامه بدست بیارم وای به حال مادرم که بیسواده- بنظرت هدف مناظره چی بود؟ چرا کاندیداها به شعار بسنده کردند؟ اگر هدف ایجاد یک سیستم پرسشگری از بزرگان است چرا 8 سال در مقابل احمدی نژاد سکوت شد چرا کارشناسان اقتصادی کشور نه تنها به نظر خواهی دعوت نشدند که خانه نشین شدند یعنی ما از دکتر خوش چهره که دکترای اقتصاد داشت و سال 84 از احمدی نژاد دفاع کرد دلسوزتر در این نظام داشته و داریم بینی و بین الله یک تماسی باش بگیر یا نظراتش رو در شبکه پیدا کن و بخون بعد قضاوت کن پس هدف سیما گاهی تقدس افزایی و گاهی تقدس زدایی است
پری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
افتضاح بودمناظره.شبیه مسابقه ی هفته بود.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
دستپاچگی کاندیداها برای تپاندن برنامه ها در وقت های 2 و 3 دقیقه ای وافعاً تراژی-کمیک بود... صدا و سیما نشان داده که علاوه بر بی خردی، کوچکترین احترامی به شعور مخاطب هوشمند ایرانی خود نمی گزارد و طبیعی است که در مقابل، شبکه ای که از حداقل استانداردهای برنامه سازی استفاده می کند، یک هزارم لشکر بی حساب کارمندان این دستگاه عریض و طویل هم کارمند و مجری ندارد، برنامه هایش در بازه های 8 ساعته تکرار می شوند و بالطبع یک ده هزارم این غول بی شاخ و دم هزینه روی دست صاحبانش نمی گذارد به کابوسی برای صدا و سیمای وطنی تبدیل شده است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
احسنت
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
بعد از دیدن این مسابقه هفته،وااای ببخشید، مناظره تازه متوجه شدم که ضرغامی چرا بیخیال ثبت نان در انتخابات ریاست جمهوری شد.
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
با دیدن شبه مناظره دیروز تاسف خوردم برا این مردم فرهیخته ایران با این صدا و سیما . با این کارشناسای صدا و سیما . البته با برنامه های بیخودی که چند سالیه تلویزیون داره انتظاره این شو خنده دار رو داشتیم !
حسين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
آنچه از دل برآيد، بر دل نشيند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
عارف با شخصيت تر از همه ي كانديداها و به دور از تزوير و ريا فقط اي كاش كمي حماسه اي تر سخن ميگفت.
کریمی
CANADA
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
از همه جالبتر مدل جدید موهای سعید جلیلی بود که مهر داغ پیشانی او را پوشانده بود. انگار نظر سنجی ها به دار و دسته سوپر حزب اله این واقعیت را فهمانده که ارزشهای مورد پسند مردم همه چیزهاییست که در سعید جلیلی وجود ندارد..!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
مدیریت کلان یعنی همین دیگه تازه هزاران ساعت کارشناسی شده بود اینه!! کارای دیگه که کشکیه ببین چیه!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
یک اشکال اساسی بر شورای نگهبان وارد است که یکباره 8 نفر را به عنوان واجدین صلاحیت ریاست جمهوری معرفی می کند که در این شلوغی کسی نمی تواند تشخیص دهد اصلح کیست
mm
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
یعنی شما دوست داری شورای نگهبان 2 یا چند نفر اندک رو بگه شما از بین اونا انتخاب کنی؟ یکباره بگو خود شورا برات انتخاب کنه که اذیت نشی!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
خودشون ریس جمهور انتخاب کنند تا مردم سر کار نباشند البته البته اینم خودش یک نوع اشتغال زایی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
بيشتر به مسابقه از كي بپرسم شبيه بود
ح ع
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
ویژگی کاندیداها در مناظره:
غرضی: من وزیر نفت بودم و تن صدام هم بالاست.
حداد عادل: من خوابم میاد
سعید جلیلی: مدل موی جدیدم چطوره؟
قالیباف: من، شهرداری، پلیس
عارف: نظری ندارم
روحانی: من آروم حرف میزنم، وقت کم میارم.
ولایتی: این بحثا از زمان مونتسکیو شروع شد.
رضایی: 1500 صفحه برنامه اقتصادی دارم، ولی کسی به حرفام گوش نمیده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
صداوسیما تابع سیاستهای ابلاغی است و ضرغامی هیچ کاره است وقتی قرار میشه پست ریاست جمهوری این قدر خوار و ذلیل بشه به صدا و سیما هم ابلاغ میشه که تا میتونه در کاهش این جایگاه به هر طریقی کمک کنه و باید در نظر مردم رییس جخمهوری به پایین ترین حایگاه سقوط کنه بنابراین این یه سیاست کلی است به بهانه انتخابات 88
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
اغای کارشناس شما هم خیلی شلوغش کردید لطفا از طرف ملت صحبت نکنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
آغایی که شما باشید ، اوشون آقان .
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
من معذرت می خوام!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
مجسمه کنار دست حیدر با حال بوذ واقعا شما فکر میکنید حد رئیس جمهور در کشور بیش از این است؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
بهترین و البته شجاعانه ترین یادداشتی بود که فرارو در این سالها خواندم...اهمیت این مطلب در سالهای آتی بر همه هویدا خواهد شد...
ستوده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
بعد از هر جواب ناخود آگاه یاد مسابقه آقای قناد که در جواب بچه ها گروه کر میخواند: گل گفتی آی گل گفتی مثل یه بلبل گفتی / جواب عالی دادی غنچه بودی شکفتی / افتادم--- یادش بخیر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
واقعا متاسفم چهار ساعت از طریق رسانه ملی به شعور مردم توهین شد ....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
متوجهد شديد تواين شلوغ پلوغي برگزاري مناظرهها دلالها دارند ماهي خودشون رو مي گيرند و كسي هم حواسش نيست. شنيدم خودرو باز هم گرون شد. يكي مراقب بازار باشه لطفاً
قلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
دقیقا با نظر نویسنده موافقم وخواستند حالی کنند به رییس جمهور اینده که بداند چه مقامی خواهد داشت خداحافظ مقام رییس جمهوری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
متوجهد شديد تواين شلوغ پلوغي برگزاري مناظرهها دلالها دارند ماهي خودشون رو مي گيرند و كسي هم حواسش نيست. شنيدم خودرو باز هم گرون شد. يكي مراقب بازار باشه لطفاً
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
اب گل الود و ماهیگیری
پدرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
کســـــــــــی که نمی تونه حق خودشو بگیره چطوری می خواد از حق مردم دفاع کنه ...

آقایان قالیباف و ولایتی و حداد و جلیلی یعنی انقد رای آوردن براشون مهمه که حاضر می شن مورد تمسخر قرار بگیرند

باز گلی به جمال عارف ، توهین به کسانی که می خوان رئیس جمهور شن در واقع توهین به مردمه و ضرغامی باید بازخواست شه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
بعضي از مناصب دکتر جلیلی در وزارت خارجه و . . .:
وابسته سياسي؛رئيس اداره بازرسي؛دبير سوم؛دبيردوم؛دبير اول؛رايزن سوم؛معاونت اداره آمريكاي وزارت خارجه؛و مهمترين معاونت وزارت خارجه كه معاونت آمريكا و اروپاست؛ ارتباط علمي او بادانشگاه ؛صاحب كرسي در درس سيره سياسي پيامبر اكرم(ص)؛تدریس تفسير آيات سياسي قرآن؛مدتي به عنوان استاد دانشكده اقتصاد و مديريت دانشگاه شريف بود؛و استاد دانشكده سياسي دانشگاه امام صادق(ع)؛نويسنده کتاب درباره سياست خارجي پيامبر(ص)؛انتصاب به سمت دبير شوراي عالي امنيت ملي از مهر ٨٦؛و اداره هوشمندانه و مقتدرانه پرونده هسته ي؛
از مزاياي ايشان:تحصیل و تخصص در علوم انساني به عنوان يكي از چالش انگيزترين حوزهاي تمدني است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
خجسته ای تو؟؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
از این سوابق میشه استنباط کرد ایشون برای استادی امام صادق خوب باشن البته اگر هنر معلمی داشته باشن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
وقت ندادن کسی بره سر اصل و مرکز موضوع
abit
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
به نظر من کار خیلی خوبی کرد صداو سیما که قداست شکنی کرد اما باید بدانند که این قداست شکنی سراغخودشون هم میاید وسراغ بزرگترهایشان.
همانطور که روزی احمدینژاد بگم بگی کرد وهمه از او حمایت کردند که بله چه خوب رقیبهای سیاسیمان اقای رفسنجانی ونوری و خاتمی را از دور خارج کرد اما نمی دانستند یک روز خودشان هم اسیر این بگم بگم هم میشوند واز دور خارج میشوند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
خدایا! اگر دستبند تجمّل ، نمی­ بست دست كمانگیر ما را،
كسی تا قیامت نمی كرد پیدا ، از آن گوشه ی كهكشان تیرِ ما را
ولی خسته بودیم و یاران همدل ، به نانی گرفتند شمشیر ما را
ولی خسته بودیم و می برد طوفان ، تمام شكوه اساطیر ما را
طلا را كه مس كرد، دیگر ندانم ، چه خاصیّتی بود اكسیر ما را
به خاطر ایران اسلامی و شکوه آن به دکتر جلیلی رای می دهیم،تا کمان در دست صاحب بی تجمل و عالمش باشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
اقای ناشناس معلومه این 8 سال بهت خیلی خوش گذشته که دوباره میخواهی به کپی احمدی نژاد رای بدی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
متوجهد شديد تواين شلوغ پلوغي برگزاري مناظرهها دلالها دارند ماهي خودشون رو مي گيرند و كسي هم حواسش نيست. شنيدم خودرو باز هم گرون شد. يكي مراقب بازار باشه لطفاً
علیرضا احمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
غم انگیز!!!
دلسوز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
خدا تنها کسی که ساده و بی آلایش صحبت کرد مهندس غرضی بود واقعا ساده و بی ریاست. خدااجرش بده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
نخودی!!!!!!!!
به یاد مسابقه هفته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
"کاش در این نمایش به جای مرتضی حیدری مرحوم نوذری حضور می‌داشت یا شاید عادل فردوسی پور هم گزینه خوبی بود!" عالی بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
ما در این بازی همه بازیچه ایم!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
احسنت به نظر و دیگاه شما
واقعا توهین آمیز بود شان نامزدهای ریاست جمهوری رو رو خیلی پایین آوردن واقعا متاسفم ...
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
این بازی مسخره صدا و سیما به هیچ وجه روان‌سنی هم نبود. روان‌سنجی نیازمند دانش و تخصص است این کار سوءاستفاده از شیوه های ارزیابی روان‌شناسی بالینی بود اون هم در سخیف ترین وضعیت! به راستی به نظر می رسه برای فروکاستن شأن ریاست جمهوری مردم ایران بود و برای مضحکه کردن حیثیت این 8 مرد. با همه‌ی نقدهایی که ممکنه به هر یک از داوطلبان داشت ولی حفظ احترام این افراد لازمه. به نقطه ای رسیده ایم که هجو و تمسخر و بازیچه گرفتن تا این مرتبه رسیده و هیچ اتفاقی هم نمی افته. این تنزل اخلاق عمومی را درپی خواهد داشت.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
دستپاچگی کاندیداها برای تپاندن برنامه ها در وقت های 2 و 3 دقیقه ای وافعاً تراژی-کمیک بود... صدا و سیما نشان داده که علاوه بر بی خردی، کوچکترین احترامی به شعور مخاطب هوشمند ایرانی خود نمی گزارد و طبیعی است که در مقابل، شبکه ای که از حداقل استانداردهای برنامه سازی استفاده می کند، یک هزارم لشکر بی حساب کارمندان این دستگاه عریض و طویل هم کارمند و مجری ندارد، برنامه هایش در بازه های 8 ساعته تکرار می شوند و بالطبع یک ده هزارم این غول بی شاخ و دم هزینه روی دست صاحبانش نمی گذارد به کابوسی برای صدا و سیمای وطنی تبدیل شده است.
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
بغلی بگیر، چیو بگیرم!!! با دیدن مناظره ها برام تداعی شد!
داود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
راستی دختر من هم بلد بود ساعت چند بود بعد هیچ کدومشون راستش نگفتن بابا گلی به جمال دخترم گفت اگه صبح باشه ساعت هفت و ربعه ، اگه شب باشه ساعت نوزده و ربعه اینا همشون دروغ گون .......!!!!!!
منصور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
هنوز مردم مصاحبه های یک طرفه و چاپلوسانه آقای حیدری را با احمئی نژاد ( معجزه هزاره سوم ) طی 8 سال گذشته فراموش نکرده اند. آقای حیدری یک چاپلوس تمام عیار است. بیچاره ملت ایران که باید بودجه صدا و سیمایی را پرداخت کند که امثال اقای حیدری کارشناسان اقتصادی آن هستند و آقای ضرغامی مدیر عامل آن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
تقدس؟ مگه رییس جمهوری قداست هم داره؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
عارف.........................
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
مثل همیشه عالی بود..
یه ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
من معنای "تقدس زدایی از رئیس جمهور" را که بعنوان تیتر مطلب انتخاب شده و در متن هم به آن اشاره شده است دقیقا نفهمیدم یعنی چه؟!
اما از مختصر نوشته مذکور چنین استنباط کردم که گویی نویسنده محترم برای مقام ریاست جمهوری یا شخص رئیس جمهور "تقدسی" قائل شده اند. البته که نه رئیس جمهور و نه مقام ریاست جمهوری هیچیک مقدس نیستند و تقدسی ندارند که مثلا بشود از آنها تقدس زدایی کرد.
اما در باره ماهیت و محتوای برنامه مناظره هم که جناب حیدری قبل از آغاز به اصطلاح مناظره ها که در واقع مناظره نبود، مدعی شدند که این برنامه حاصل هزاران نفر ساعت کار کارشناسی و از این قبیل بوده است؟؟!!.
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
مناظره خوبی نبود ولی متاسفانه بعضی از اقایون توی همین مناظره هم خوب عمل نکردن و شروع کردن به دادار دودور ! اگه مثل محمود و هاشمی تخریب بشن اینا چکار میکنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
به کاندیداها پیشنهاد می کنم از رسانه های خارجی مثل Gem,Pmc,Persian Toon و .... برای تبلیغات خودشون استفاده کنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
فقط ننگش به چرخانندگان مي ماند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
هي گفتيم رسانه ميلي گوش نكرديد خودتون رو اصلاح نكرديد خدا زد پس كلتون.حال فهميديد ملي نيستيد و ميلي هستيد.
حيف از اين بودجه بيت المال كه همه دارند يك گوشه اش را هدر مي دهند.
من بجاي آقاي عارف بودم حتما ضمناحترام به همه جلسه را ترك مي كردم چرا كه نشستن در آن جلسه اتلاف وقت 70 ميليون ايراني بود.
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
اگه ماهواره آزاد باشه بی بی سی برنامه قشنگی پخش می کرد حال همه اصولگراها را می گرفتیم!!!
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
سالی که نکوست از بهارش پیداست؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
اتفاقا باید این طرح صدا و سیما را به فال نیک گرفت گرچه آنها به فکر دیگری بودند ولی خواست خدا بود اگر ملت فهیم ما دقت کرده باشند نمایندگان اصلی آنان در این مناظره صحبتهایی کردند که تمام انسانهای عاقل و فهمیده به قدرت افکاری آنان برای اداره کشور پی بردند که این افراد که در نظر سنجیهای صدا و سیما گوی سبقت از یکدیگر را ربوده اند هیچگونه برنامه و هدفی برای اقتصاد بیمار کشور ندارند فقط به کلی گویی بسنده نموده و بیشتر نظاره گر بودند با این صحبتهایی که نمایندگان نزدیک به صدا وسیما جلوی چشم میلیونها بیننده کردند فقط باید مسئولیتهای اداری در سازمانها یا ادارات دولتی به آنان داد در این حد و خدا نکنه یکی از این طیف در صندوق آرای ملت بیرون بیاید الفاتحه باید گفت برای کشور وسلام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
نامزدي كه با يك سئوال كوچك وبزرگ ازكوره در مي رود وعصباني مي شودمردم چگونه به او راي بدهندوفردا در برابرانواع خبررا ازخبرنگاران ودرشهرستان با ساير سئولات مواجه مي شوندچگونه بايد پاسخگو باشند.خوهش بنده ازكانديدها اين است اولا رعايت اخلاق وادب راملاحظه وكاملا رعايت كنند وثانيا درقدرت غرق نشوند وبراي بدست آوردن آن حق وحقوق ديگران ضايع نكنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
نامزدی که توهین به شأن و جایگاهش رو به راحتی تحمل میکنه فردا چطور از شأن مردم دفاع میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
واقع در هزاره سوم چنین موجودی نداشتیم با میلیاردها دلار در آمد مشکل نان داشته باشند و صدقه نان از دولت بگیرند آنهم با 20 روز تاخیر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
قالیباف نشون داد ظرفیت بالایی دارد. عارف هم بسیار عصبانی است و اصلا به درد ریاست نمیخوره : آلة الریاسة سعة الصدر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
ظریف انعطاف پذیری و تغییر رای آقای قالیباف رو کیه که ندونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
به نظر من جالب بود در نوع خودش.چون که کسی میتونه به یک سوال پاسخ کوتاه بده که عمیقا اون رو درک کرده باشه.متاسفانه به غیر از یکی دو مورد ما این چیز رو ندیدیم.هر سوالی یک جواب جامع و کوتاه داره که نهایتا برای فهم بیشتر بسط داده میشه.در ثانی تو کشور های دیگه رئیس جمهور هم مثل مردم عادی پاسخگو هست.یکی یه مقام میگیره تو این کشور فکر میکنه چه خبر شده.ما برا 4 سال پادشاه انتخاب نمیکنیم یه رئیس جمهور انتخاب میکنیم که جوابگو باشه.ثالثا چون به هیجان علاقه داریم دوستدار جدل هستیم نه بحث.اما در مجموع قالیباف و رضایی بهتر از بقیه بودن.رضایی یه سوال رو عالی جواب داد.از زاویه های مختلف میشه به یه مساله نگاه کرد.به این مناظره هم همینطور
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
شما که اینقدر بلدی تا حالا مناظره های سایر کشورها رو دیدی؟ دیدی روند انتخابات در اون کشورها چقدر طولانی و زمان بره و مردم حداقل 1 سال تمام در جریان نظرات نامزدها و برنامه ها و راهکارهاشون قرار می گیرن؟ حالا شما خوشحالی که اینجا 90 ثانیه ای باید حل مشکل کنن افتخار هم میکنی؟؟؟؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
سردبیرمحترم، دراین که این برنامه فوق العاده سطحی بوده ودرسطح مدیران کلان کشور نمی باشد ابدا محل بحث نبوده وازاین منظر حق دارید. اما تیترتان که خبر از تقدس زدایی می دهد؛مگر رییس جمهور چه آینده وچه گذشتگان مقدس بوده اند؟ آری دارای احترام بالا و والا واز منطر کشوری می باشند ولی مقدس بودن خیر. و مشکل اصلی واساسی ما درهمین مقدس انگاشتن مسئولین است که نمی توان آنان را حتی نقدی سازنده نمود وسریع نقاد را با چوب تکفیر می رانند.اما در کل برنامه دیروز در شان و شخصیت فردی که به دنبال رای مردم برای ریاست جمهور و حتی همان رای دهنده نیز نبود چون نه نام برنامه ونه محتوی آن طنز نبوده است.
مدیر پایگاه از نظر شما متشکرم. ولی توجه داشته باشید من نگفته ام رئیس دولت مقدس است یا باید مقدس باشد. اساسا به این امر قائل نیستم. سخن من توصیفی بود از طرفداران رئیس جمهوری که در برهه‌ای از زمان او را تقدیس کردند و اکنون در پی آنان اند که در گام نخستین از هر نامزد ریاست جمهوری تقدس زدایی کنند. حال این تقدس زدایی خوب است یا بد و یا اینکه تبعات اش در سپهر سیاست ایرانی چیست و یا حد و حدودش کجاست، می تواند موضوع بحثی دیگر قرار گیرد. اما در این نوشته اساسا به جایگاه رسانه ملی که متعلق به ملت است توجه شده است. این رسانه باید پاسدار حق ملت باشد و نباید به راه و روش خود و بدون توجه به خواست و اراده ملت یک زمان از رئیس جمهوری تقدس‌زدایی کند و زمانی دیگر برای رئیس دولتی تقدس‌زایی کند
     
آگاهی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
پاسخ سردبیر محترم را قانع کننده نیافتم. کماکان بر این باورم تیتر و عنوان و البته محتوای نوشته ایشان همان معنای تقدس و مقدس سازی مقام ریاست جمهوری و شخص رئیس جمهور را به ذهن متبادر می کند. البته اصل فرمایش ایشان در باره جهت گیری صدا و سیما و سناریویی که در جریان مناظره به وقوع پیوست، صحیح است. از ایشان کمال تشکر را دارم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
و البته این تقدس زدایی باید شامل همه باشد.همه
فدک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
چوب خدا صدا ندارد،وقتی احمدی نزاد در سال 88 توهین کرد به بزرگان این مملکت و اونا تقاضا کردند که بیایند جواب دهند،مقبول ضرغامی نیافتاد،در برنامه دیروز و امروز و فردا هم توهین کردن و هم یک طرفه هرچه دلشان خواست گفتند.صدا و سیما هنوز که هنوزه، باید تقاص پس دهد.خود به چشم خویش دیدم که آبرویم میرود!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
چقدر در ایران با کمال تاسف بازیچه گرفتن مردم یک رویه وحتی یک عادت وسرگرمی شده است بلاخص برای رسانه کاملا غیر ملی . این نارسانا ملی چه زشت کلمه شناخت را آنهم در مهمترین موضوع به تمسخر گرفته است براساس ساده ترین مبانی روانشناسی حافظه انسان 2+_7 ظرفیت بخاطر سپاری دارد حال رسانه غیر ملی با احاطه کامل بر این موضوع میداند مخاطب وقتی نوبت به نفر هشتم رسید حداقل نظرات اول تا سوم در ذهن مخاطب حذف میشود و در مرحله بعد با تاثیر موخر برمقدم فقط نظرات نفرات آخر در ذهن او باقی میماند وبدین ترتیب شناخت که به هیچ وجه حاصل نمیشود و آنچه باقی میماند مشتی کلمات پراکنده و افکار درهم و برهم است که قابلیت تصمیم گیری معتبر ندارد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
صدا سیما نگهبان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
صدا و سیمای ضرغامی رسوا ترین شکل مناظره را برگزار کرد. اما غافل است از اینکه بر سر شاخه نشسته و تنه را اره می کند.
تاریخ این توهین ها و تحقیرها به ملت را هرگز فراموش نخواهد کرد. و از بازیگران آن به نیکی یاد نخواهد شد. امیدوارم خداوند آنان را از خواب بیدار کند.
lllll
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
رسوا اربابته.
روح
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
به نظر من شیوه اجرا این برنامه کاملا غلط بود اما در کل رئیس جمهور مقام مقدسی نیست و یک برنامه نمی تواند مقام اجرایی ایشون رو کم کنه
نیاییم به خاطر بد بودن یک برنامه رئیس جمهور رو مقدس کنیم که نشود ازش انتقاد کرد و یا چه و چه
در جاهای دیگه دنیا حتی در برنامه های طنز با رئیس جمهورشون شوخی می کنند و یا کاریکاتورش را می کشند اما اینجا ما دنبال دادن مقام تقدس به رئیس جمهور هستیم
سمیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
فک کنم این مناظره ها کار بچه های باشگاه خبرنگاران بود. شبیه کارای اونا بود
حسینی الهاشمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
مناظره 1باید نتیجه داشته باشد2روشن گرانه باشد3همه احاد جامعه را مد نظر داشته باشد4حتما حر مت ها چه مردم و چه نمایندگان ایشان محفوظ باشد.شما بفرمایید صدا وسیما در این مناظره کدام یک از این گزینه ها را رعایت کرده بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
واقعا متاسفم به شعور مردم توهین کردن اقای ضرقامی کی به نظرات مردم بها داده که دراین زمان انتخابات اهمییت بده می خواد یه جو سنبلش کنه بره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
جناب آقای ضرغامی سلام
اگر انشااله از اصولگرا ها برنده انتخابات شدند به روزهای جمعه و تعطیل سال ازاین برنامه ها تدارک کنید خیلی خوبه خودشان هم دیدیداستقبال می کردند و اعتراضی هم نداشتند
سعیده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
ضرغامی دیده خودش رئیس جمهور نمیشه لجش گرفته گفته بذار اینا رو ضایعشون کنم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
از کوزه همان برون تراود که در اوست
ناشناس
GERMANY
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
جناب ضرغامی باید توجیه شوند که چه مقامی را اشغال کردند و جایگاه ایشان چیست؟

- اين آقا امر بهش مشتبه شده كه همه كاره اين مملكته !!!!!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
صد رحمت به کنکور . لطفا سوالهاش را تکثیر کنید برای دوره بعد البته همراه با جوابش مخصوصا با تست هوش جالبش همون عکسهای زمین و مزرعه و خر و گاو که باید تشخیص می دادن چیه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
وقتی که تلویزیون ماجرایی به اسم «چهره‌های ماندگار» راه انداخت اهل علم معترض شدند که کجای دنیا یک رسانه و تلویزیون پا در کفش اهل علم می‌کند و به مانند کمیته نوبل برای خودش برگزیدگان علمی معرفی می‌کند کسی توجهی نکرد. حالا همین صدا و سیما خود را دارای این شان می‌داند که در همه امور مداخله کند. فکر می‌کند چون رسانه‌ است و بلندگویش بلند‌تر از بقیه است، پس هرچه بگوید و هر کاری بکند همان درست است!!
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
آقا اينهمه نوشتيم منعكس نشد اينهم روش،اين عبارت منصوب به اميرالمومنين علي(ع) است علت افول حكومت ايرانيان را پرسيدند،فرمودند،روزيكه كارهاي بزرگ را به دست آدمهاي كوچك و ناتوان دادند و در مقابل كارهاي بزرگ رابه آدمهاي بزرگ،نتيجه اين شد كه هر دو گروه كارخود را نتوانستند درست انجام دهند،البته اينكه چرا با توجه به اينهمه سوء مديريت آقاي ضرغامي ،چرا ايشون با زيرمجموعه ناتوان وضعيفش هنوز هست خودش جاي تامل داره ولي واقعا بايد از صدا و سيما خواهش كنيم اون هزار ساعت نفر رو معرفي كه نه فقطبگن كجاي اينصدا و سيما هستن كه ما بيخبريم ،اگر اينهمه نيروي فكري!!!!در اين سازمان موجوده پس اينهمه فرار مخاطب براي چيه؟عزيزان بالاخره يك نفر رئيس جمهور خواهد شد اما اونيكه مهمه فقدان ارزشها ايراني اسلامي و خون شهداست كه براحتي توسط نامديران زيرمجموعه آقاي ضرغامي به باد فنا رفته،اين بي احترامي آقاي ضرغامي به شعور مخاطب بار اولش نيست بلكه بارها و بارها در حوزه هاي مختلف اتفاق افتاده ،از حوزه فيلم و سريال و كودك و نوجوان و خانواده گرفتهتا مهمترين اوزشه يعني دين و اعتقاد مردم ،بايد گفت آقاي ضرغامي شما هم ميخواهيد از اين نمد كلاهي دست و پا كنيد اما راهش تحميق و تخريب بنيانهي فكري مردم شهيد پرور و مخلص اين مملكت نيست و سخن پاياني با نامزدهاي محترم، كونوا لظالم خصما و للمظلوم عونا اولين كساني كه قبل از مردم تحقير شدند شما بوديد كه قراره نماينده مردم باشيد اميد است به هر قيمتي وارد اين گود پهلواني نشويد اول رضايت خدا و خلق او،انشاالله
اینده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
دوستان خواهران برادران مادران وپدران تاریخ ورق میخورد و ورق میخورد و ورق خواهد خورد تا به روزهایی می رسد که سرنوشت ملتی رقم خواهد خورد اگر در ان روز تصمیم شجاعانه گرفتیم اینده تضمین خواهد شد اگر ترس بر ما چیره گشت اینده را تباه مینماییم چهار سال پیش و هشت سال پیش را به خوبی به یاد داریم و امروز نتیجه تصمیم از روی ترس را میبینیم ...نسل سومی های عزیز بیایید زندگی از دست رفته خویش را فدای اسایش ایندگان کنیم
sasan
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
بزرگشن نخوانند اهل خرد
که نام بزرگان به زشتی برد!
جمشید
GERMANY
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
جا لب توجه است که نظر برخی از دوستان فضل شان هم برای مردم ایران محترم است . وقتی به اظهار نظر در باره ی سیاست و سیاست ورزی در کشورمان می پردازند و نسخه ای برای همگان می پیچند ، ( با عذر خواهی از ایت دسته عزیزان ) به اقتضای اقتضا ی پرورش تفکر استبدادی دیرینه می خواهند !؟ دموکراسی را به زور انتقاد در ایران برقرار کنند . این هم از طنز های تاریخ سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی ماست که حتا لیبرال های ما هم از آزادی مستبدانه دفاع می کنند ، و توسعه جامعه را درگرو مدیریت آمرانه می دانند . جمشید
رها ارجمند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
نه نظر من اگر شهریاری مجری مناظره بود خیلی هیجان داشت !
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
وقتي صدا و سيما در بخشهاي خبري مختلف خود . اعتراض بخشي از مردم تركيه به "طرح نوسازي" دولت را به اعتراض مردم به دخالت دولت اين كشور در سوريه و حمايت از مخالفان دولت سوريه . نسبت مي دهد و علنا دروغگويي مي كند آيا مي توان به اين صدا و سيما اعتماد كرد؟! اتفاقا اگر آقاي عارف . جلسه مناظره را هم ترك مي كرد به خاطر اين صدا و سيماي ميلي و دروغگو كه مرتب به شعور مردم توهين مي كند حق داشت.
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
هرجا کم آوردند بگویند مصالح ملی!
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
قاليباف گفت در سياست خارجي رييس جمهور اختياري ندارد! پس ما براي چي بايد رييس جمهور انتخاب كنيم؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
رييس جمهور = تداركاتچي
اسد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
بیچاره حیدری . با خواندن اینهمه مطلب 4 کیلو وزن کم می کند!
اگر آوازه آدم بگوشش بخورد مغرور می شود. متخصصین مغرورند. این است که همیشه اصولیون از آنان خوششان نمی آید. حیدری آوازه خبرنگاری اش بگوشش خورده و چنین میدان داری می کند . نباید جلو کاندید حرف اضافی زد . فقط کنترل زمان هر کاندید باید دست حیدری باشد.
مینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
رای ما فقط محسن رضایی
عماد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
وقتی برای انتخاب مدیر یک کارخانه تست هوش برگزار می شود ایا مردم نباید بدانند رییس جمهور اینده چه بهره هوشی دارد
هییلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
همتون گل گفتین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
اقای مقاله نویس انصاف هم خوب چیزی هست بهتر نبود اگر اعتراضی بود بعد از برنامه انجام میشد اگه مناظره رو در رو باشه معلومه کی کم میاره مناظره 88 که یادتون هست بعضی ها ممکنه کارهاشون بیشتر لو بره
محمد از مشهد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
خطر این شیوه این است که ضرغامی یا یکی از دار و دسته اش با یکی از کاندیداها زد و بند کند. البته در کشور ما به دلیل سابقه ی فرهنگی عمومی هرگز زد و بند وجود نداشته و این توهم است...! اما اگر ساخت و پاخت کنند و بعد مثلا سوالات را از قبل به یک نفر بدهند. قطعا در این مسابقه ی نابرابر او برنده ی افکار عمومی است. مثلا کافی است که فقط او بداند که تصویر نشانداده شده در ایران نیست. معدن مسی در آمریکاست.... همه ی بینندگان از این همه وسعت اطلاعات این نامزد شگفت زده می شوند و به نادانی بقیه می خندند. چندتا از این صحنه سازی ها برای تعیین ریس جمهور کافیست... خیلی این بازی خطرناکه
البته مردم و مسوولین ما هرگز هیچ وقت از رانت و ساخت و پاخت استفاده نکرده اند و این ها خیال و فرض و توهم و ....است.... باور کنید.
للللللللللل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
بابا توديگه كي هستي آقا محمد از مشهد؟
پوریا
FRANCE
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
جالب نبود اصلا بخصوص اونجا که آقای ضرغامی بعد از همه به صورت تحقیرآمیزی وارد شد. ایشان برای احترام به ملت ایران بایستی خود به استقبال کاندیداها میرفتند حالا اینا الان رئیس جمهور نیستند اما همشون از رده های بالا هستند و سلسله مراتب رو هم بگیم آقای ضرغامی بایستی خود به استقبال میرفت تا اینکه اینها بیایند و بشینند و منتظر بمونند که جناب تشریف بیاورند.
برنامه بسیار سطح پایین بود بخصوص قسمت دوم و نشون دادن عکسها و بلی خیرها
شاید در مناظره دوم هم سوالات جاخالی بدن پر کنن.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
با یک تبلیغات از پیش طراحی شده نمی شود کاندیدا را شناخت باید در یک حالت غیر قابل پیش بینی قرار بگیرد تا بتوان شخصیتش را شناخت. به نظر من حرکت جالبی بود. در کشوری مثل آمریکا نیز مشابه این برنامه اجرا می شود.
بینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
تقدس کاذب همینه ومی بینیم اقای قالیباف اصول گرا بدون هیچ حرکتی دستش را در اختیار مستقبل خود در استان مازندران جهت بوس زدن قرار میدهد واقای روحانی که متاسفانه خودرا اصلاح طلب هم میداند این عمل را در ستاد انتخاباتیش در تهران انجام میدهد ایا این اعمال با کرامت یک انسان سازگار است و بوسیدن دست از نظر شرعی چه حکمی دارد من که تخصصی در این زمینه ندارم اما به نظرم چنین اعمالی مذموم وخلاف انسانیت میباشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
قرار بود مسئولین خادم ملت باشند نه هنوز هیچی نشده براخودشون شان قائل باشند دادو بی دادشون مسخره بود
راحیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
با سلام
خداوکیلی درست میگین,نظر من در همون اول تماشای مناظره این بود: خیلی خوب شد همچین برنامه مناظراتی گذاشته شد که اینا فکر نکنن شخص خاصی ان!!
یعنی دقیقا حس کردم که دارن خورد میشن
ولی بعد این اقدام رو نپسندیدم چرا که یکی از این 8 نامزد باید رئیس جمهور بشه
و اینطور مضحکه مردم کردنشون بعدها عواقب داره که کسی حرمت هیچ مسئولی رو نگه نداره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
اره تو درست میگی و چه زیبا
بازم بنویس نوشتنت خوب است
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv