bato-adv
کد خبر: ۱۶۳۶۰۶
کارشناسان در گفتگو با فرارو از سخنرانی روحانی می‌گویند

نه آنقدر که می‌خواستیم؛ بلکه آنقدر که می‌توانستیم!

«دوستانی که از آقای روحانی گله مند هستند که چرا ایشان جسورانه تر صحبت نکردند و آن دیدار تاریخی با آقای اوباما را انجام ندادند ممکن است انتظارات درستی داشته باشند اما باید توجه کنند که آقای روحانی قرار نبود برای همیشه در نیویورک بمانند، بلکه فردا یا پس فردا به تهران باز می گردند.»
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۰۳ مهر ۱۳۹۲

فرارو- علی امینی در مذاکراتی که با کنسرسیوم بعد از کودتای 28 مرداد داشت در پاسخ به منتقدانی که عنوان می کردند از قرارداد جدید با کنسرسیوم امتیازات زیادی نگرفتید اصطلاحی به کار برد که تا مدت ها نقل محافل بود. وی در پاسخ عنوان کرد: «نه آنقدر که می‌خواستیم؛ بلکه آنقدر که می‌توانستیم.» دکتر صادق زیباکلام در گفتگو با فراور با اشاره به این اصطلاح امینی به تحلیل سخنرانی روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل پرداخته و معتقد است روحانی به دلیل محدودیت‌ها و محذوریت‌هایی که دارد نتوانست آن مقدار که تمایل داشت بگوید و انجام دهد.

دکتر حسن روحانی نیمه شب گذشته به وقت تهران سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل را ایراد کرد. وی ضمن پرداختن به مسائل مختلف از جمله خشونت و افراط گری در دنیا پیشنهاد کرد سازمان ملل طرح "جهان علیه خشونت و افراطی‌گری" را در دستور کار خود قرار دهد.

روحانی همچنین در ادامه به مسئله هسته ای ایران پرداخت و اعلام کرد آماده گفت‌وگوهای بدون تأخیر برای اعتمادسازی متقابل و رفع دوسویه ابهامات از طریق شفافیت کامل می‌باشد.

خبرنگار فرارو درباره سخنان روحانی در سازمان ملل با چند کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی گفتگو نموده و از آنها سه سوال مشخص پرسیده است.

1- سخنان دکتر روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل را چطور ارزیابی می کنید و آیا این سخنرانی مطابق انتظار شما بود؟

2- نقطه قوت سخنرانی دکتر روحانی را چه می دانید؟

3-آیا نقطه ضعف و یا سخنانی که از نظر شما زائد به نظر می رسید و بهتر بود بیان نشود در سخنان رئیس جمهور وجود داشت؟

پاسخ کارشناسان به این سه سوال را در ادامه بخوانید.

نه آنقدر که می خواستیم؛ بلکه آنقدر که می توانستیم

دکتر صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفتگو با فرارو گفت: «بنده فکر می کنم آقای روحانی آن مقدار که می خواست بگوید، نگفت و آن مقدار که می خواست انجام دهد، انجام نداد؛ بلکه آن مقدار که می توانست گفت و انجام داد.»

وی ادامه داد: «شاید اگر آن موانع و ملاحظات و آن دغدغه هایی که من و شما به خوبی از آن آگاه هستیم وجود نداشت آقای روحانی خیلی بیشتر از این می گفت و انجام می داد.»

وی با بیان اینکه ما باید سعی کنیم محدودیت ها و ملاحظات آقای روحانی را کاملا درک کنیم گفت: «شما رسانه های اصولگرا را در چند روز اخیر نگاه کنید که منتظر بودند آقای روحانی مقداری پای خود را کج بگذارد تا سر ایشان بریزند.»

این استاد دانشگاه اظهار کرد: «بنابراین دوستانی که از آقای روحانی گله مند هستند که چرا ایشان جسورانه تر صحبت نکردند و آن دیدار تاریخی با آقای اوباما را انجام ندادند ممکن است انتظارات درستی داشته باشند اما باید توجه کنند که آقای روحانی قرار نبود برای همیشه در نیویورک بمانند، بلکه فردا یا پس فردا به تهران باز می گردند.»

وی افزود: «نکته دیگر اینکه آقای روحانی مایل بود طوری صحبت کند که اعتماد و اطمینان بالای مقام معظم رهبری به ایشان مورد خدشه قرار نگیرد.»

زیباکلام گفت: «بنده بزرگ ترین، بالاترین و اصلی ترین نقطه قوت سخنرانی آقای روحانی را در این می بینم که احمدی نژاد نبود و حرف های احمدی نژاد را نزد.»

وی ادامه داد: «خیلی وقت ها در زندگی مهم است که گام های مثبت برداشت، اما مهم تر از آن این است که جلوی گام های منفی را گرفت. کار مهمی که آقای روحانی کردند این بود که جلوی هشت سال گام های منفی احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل را گرفتند.»

زیباکلام درباره نقطه ضعف سخنان روحانی گفت: «من فکر می کنم نقطه ضعفی که شاید بتوان به آن اشاره کرد این بود که آقای روحانی باید مقداری سریع تر از گذشته ها عبور می کردند. یعنی وقتی قرار است فصل جدیدی آغاز شود اینکه دائم به گذشته ها بازگشت فکر نمی کنم خیلی مسائل را حل کند.»

سخنانی در چارچوب ادبیات دیپلماتیک بین المللی
اما دکتر جهانگیر کرمی استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفتگو با فرارو گفت: «به نظر من نطق آقای روحانی و پاسخ ایشان به صحبت های آقای اوباما امیدوار کننده بود و می تواند فتح بابی برای گفتگو و تعامل سازنده با دولت های غربی باشد.»

وی ادامه داد: «آقای روحانی ضمن آنکه بر حفظ مواضع و اصول سیاست خارجی ایران تاکید کرد، آمادگی ایران برای حل و فصل مسائل و کمک به حفظ صلح و ثبات بین المللی را اعلام نمود و این نکته مثبتی بود.»

این استاد دانشگاه اظهار کرد: «به نظر من نقطه قوت سخنان آقای روحانی این بود که ضمن اینکه بر اصول سیاست خارجی ایران تاکید کرد آمادگی ایران برای گفتگو و حل و فصل مسائل منطقه ای را بیان نمود.»

وی ادامه داد: «همچنین آقای روحانی در پاسخ به آقای اوباما که هر تعامل و گفتگویی را منوط به حل مسئله هسته ای ایران عنوان کرد اعلام نمود ایران حاضر است برای شفاف سازی و پاسخ به ابهامات کمک کند.»

وی افزود: «نکته مثبت دیگر این بود که آقای روحانی کاملا در چارچوب ادبیات دیپلماتیک بین المللی و هنجارهای مرسوم روابط بین المللی و در چارچوب قواعد حقوق بین الملل صحبت کرد. نطق آقای روحانی در شرایط کنونی کاملا تخصصی، فنی و سازنده بود.»

کرمی درباره نقطه ضعف سخنان روحانی گفت: «شاید خیلی لازم نبود ایشان روی اعتدال مانور دهد و کافی بود با چند جمله کوتاه این بحث را انجام دهد و این مسئله تنها نقطه ضعف سخنرانی ایشان بود.»

نقطه ضعف سخنرانی روحانی بیان یکسری مطالب تئوریک بود
اما دکتر پیروز ایزدی کارشناس سیاست خارجی نیز در گفتگو با فرارو گفت: «من فکر می کنم سخنان آقای روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل می تواند فراهم کننده زمینه آغاز گفتگوهای آتی برای حل و فصل مسئله هسته ای ایران و فتح بابی برای تعامل با غرب و حل مسائل منطقه ای باشد.»

وی ادامه داد: «آقای دکتر روحانی ضمن اینکه مواضع جدید ایران را اعلام کردند نشان دادند که ایران تمایل جدی برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه دارد که این رویکرد به نفع همه خواهد بود و یک بازی برد – برد را در این زمینه دنبال می کند.»

ایزدی گفت: «تاکید آقای دکتر روحانی بر تعامل سازنده با غرب و همکاری با سایر کشورها برای تامین امنیت منطقه و کمک به صلح جهانی نقطه قوت سخنرانی ایشان بود.»

وی افزود: «اما نقطه ضعف سخنرانی آقای روحانی بیان یکسری مطالب تئوریک بود که به نظر من مجمع عمومی سازمان ملل جای طرح اینگونه مباحث نبود.»
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
چرا هرکی رییس جمهور ایران میشه فکر میکنه باید دکترین جهانی ارائه بده؟
saman
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
به نظر من هم انطور که انتظار میرفت صحبت نکرد بیشتر حالت ارزویی داشت تا واقعیت .ما باید نیازهای خودمونو بشناسیم و بر ان اساس سخنرانی کنیم نیم ساعت فرصت تو سازمان ملل نباید به بیانیه و اعلام موضع و تحلیل تاریخ و دفاع از سایر ملل بگذره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
فرارو بیا این نظرات خوانندگانت رو مرور کن ببین جز معدود افراد چه خوانندگانی داری .اولا خیال میکنند روحانی شخصیتی خارج از نظام بوده و فکر میکنند که او تحت فشار اینگونه حرف زده نادرستی این حرف رو میشه با مراجعه به آرا و نظرات دکتر روحانی در سی سال گذشته به خوبی فهمید.دوما انقدر ساده هستند که فکر میکنند با رابطه با آمریکا همه چی حل میشه که منتظر بودند روحانی تمام اصول سیاست خارجی ایران رو زیر پا بگذاره سوما بنده خودم کارشناسی ارشد اقتصاد و بیکار هستم و مشکلات اقتصادی دارم اما حاضر نیستم یک لحظه آمریکا احساس کنه ما کم آوردیم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
همین که احمدی نژاد اونجا نبود جلوی دنیا آبرومونو ببره جای شکرش باقیه
نیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
ما رو باش می گفتیم روحانی برگرده طلا میاد زیر 50 تومان بریم یه ذره بخریم زد تو کاسه کوزمون بچه ها بیاین یه فرصت دیگه بهش بدیم اونم زیر فشاره گناه داره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
زیر 50تومان ؟؟؟ داداش کجای کاری طلای جهانی رو اگه با دلار 1000تو مان هم بفروشی بیشتر ازاین قیمتی که توگفتی میشه .واقعا بعضی ها خوشند ها
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۲۶
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
مساله اینه که هنوز در این مملکت حیاتی بودن مساله برای اقتصاد ایران درک نشده ، آیا مهمترین مساله اوباما هم مانند آقای روحانی تامین دارو، بنزین، گندم، خوراک مرغ و... می‌باشد؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
احسنتتتتتتتتتتتتتتت
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
زیبا کلام چه کسی تورو استاد کرده؟
اصلا معلومه که چی میگی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
به نظر نمی رسید که ان اختیار تام را که می گوید داشته باشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
این سخنرانی به درد نماز جمعه مشهد میخورد نه سازمان ملل, روحانی وا داد ودیگر نمیتوانم همچنین فرصتی داشته باشد.متاسفانه شجاعت و عملگرآیی واقعبینانه گمشده سیاستمداران ماست. 
متفاوت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
سياستمداران زيرك تصميمات بزرگ را پشت تريبونها اعلام نميكنند !!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
يعني شماها فكر ميكنيد يا يه سخنراني 15 دقيقه اي همه چي درست ميشه؟‌ اگه همه چي اينقدر ساده بود كه مشكلي وجود نداشت. سخنراني رو رها كنيد ببينيد آقاي روحاني چه "تعاملي" با غرب خواهد داشت
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقای روحانی با این عملکرد فقط به طرف غربی این پیغام را دادند که قدرت مانور ایشان محدود است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
آقای روحانی اختیاراتی بیش از خاتمی نداشت ولی بعید است امریکاییها دوباره با همون روش قدیمی با ایران کنار بیایند و چیزی که روشن شد این بود که مقامات ما کماکان دوست دارند رابطه عادی با امریکا نداشته باشند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
من یکی به ایشان رای دادم و خوشحالم از اینکه همون اول ثابت کرد که نخیر بیخودی دل بستیم . چه کلیدی چه دردی ... اون از بانک مرکزی که نمیگذاره دلار پائین بیاد این هم از خود ایشان . همگی سر کاریم ... دل صرافی هایمان خوش ما را ملالی نیست جز فلاکت .
فرزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
حبابی بود که ترکید ! همین و بس!
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
حالم به هم خورد فکر کردم متن سخنرانیش را احمدی نژاد نوشته و روحانی فقط غلط گیری کرده است
آناناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
واقعی ترین و بهترین نظری که در سه ماهه گذشته دیدم نظر فرزاد است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
من واقعا نمیدونم دوستان شرایط رو چطور فرض میکنن؟!! انتظار نداشته باشیم که طی 2 ماه شق القمر کنه. همین جو مثبتی که طی این مدت کم راه افتاده واقعا فوق العادست.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
رضا و فرزاد راست میگند...حالا خواهید دید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
خیلی زیبا گفتی فرزاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
اما باید نگران بود از اینکه آمریکا ببیند راهی برای حل مسائل ایران وجود ندارد و این که این فرصت از دست رفت ....
arash
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
حالا همه ميفهميم كه خاتمي كي بود . چطور توجه همه رو تو سازمان ملل جمع كرد.(گفتگوي تمدنها). شخصا از آقاي روحاني توقع بيشتري داشتم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
من نمیدونم کارشناس قحطه که برای هر موردی با زیباکلام مصاحبه میشه تا به حال دوتا حرف درست ازش نشنیدم
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
به دکترمراجعه کن .
میم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
خداییش دمت گرم.
حرف دل من هم بود.
حالا این مورد هیچی موارد بی شمار تناقض رو بگو. از قبل پیش بینی رای سه میلیونی روحانی بگیر تا الان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
یک موقعی به به وچه چه گوی احمدی نژاد بود
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
مثل اینکه زیاد مطالعه نداری این حرف و میزنی این همه کتاب و مقاله و گفتوگوهای تلوزیونی و ... از زیباکلام شنیدیم و خواندیم بهتره یکم منصفانه نظر بدی.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
این زیبا کلامه من تو انتخابات شناختمش هر اظهار نظری در مورد انتخابات و وضعیت اصولگرایان می کرد در ست از آب در می اومد
ناشناس
-
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
موضوعات فراوان زیادی هست که شما از آن اطلاع ندارید. مثلا اطلاع نداری که چرا می گفتن : " بدون هیچ دلیلی ...."
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
تهمت نزن همیشه اصلاح طلب بود.وسلام نه اصول گرا
امیرحسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
من اصولگرا هستم. اگه حرف یه اصلاح طلب ارزش گوش کردن داشته باشه همین آقای زیباکلام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
ميخواي با شريعتمداري و کوثري شجوني سعيد قاسمي مصاحبه کنه
که هر روز مصاحبه و مقاله هاشون در فرارو ولوست
PEYMAN
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
کاشکی به برادر حسین شریعتمداری جهت کارشناسی مرخعه می کردین تا ایشون نظرات کارشناسانه اشونو بدن و این دوستمون که از اونا لذت ببرن؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
به سهم خودم با پاراگراف آخر آقای دکتر پیروز ایزدی کاملا" موافقم
از دکتر روحانی انتظار نمی رفت اینهمه وقت سران و رؤسا رو بگیره واسه گفتن یه مشت حرفای کلی که هیچکس با کلیتش مخالفتی نداره
حیف شد.انتظار خیلی بیشتری داشتیم.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
شما بهتر میفهمی یا رئیس جمهور محترممان
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
من فکر کنم شما و دکتر ایزدی از دیپلماسی عمومی و بیان مواضع در محلی که این همه تمرکز رسانه ای وجودداره چیزی ندونید!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
این بیانه خوانی ها رو توی تهران هم میشد انجام داد. اوه... این همه پاشی بری نیویورک؟
ebrahim
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
مخاطب روحانی کاسترو و چگوارا و زاپاتا نبودند که بخواهد انقلابی سخنرانی کند. او در برترین جایگاه دیپلماسی و برای دیپلماتها سخنرانی میکرد. ضمنا میخواست اب و ابروی ریخته کشور را جمع کند و به دنیا این علامت را بدهد که گرچه ما شمشیر اخته غنی سازی را بدست اورده ایم ولی ما زنگی مست نیستیم. ضمنا اقای روحانی این هنر را هم داشته که اطمینان نصف و نیمه نظام را هم همراه خود داشته باشد و غربیها هم این موضوع را خوب فهمیده اند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
چه کسی این شعله امید را در دل مردم فرونشاند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
همون کسی که بیخودی سطح انتظارات غیر واقعی ایجاد کرد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
پس اطمینان مردم چی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
کشک
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
2 زار . من چلاق بشم اگه دیگه برم پای صندوق .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
کف رو آب بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
به نظر من صحبتهای اقای اوباما خیلی بهتر از صحبتهای اقای روحانی بود
ahmad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
دقیقا.اوباماشفاف وروشن ومنعطف سخنرانی کرد.بدون ذکربدیهیات وهم زدن گذشته ها.اوهم میتوانست انتقادات تندوتیزی متوجه ایران بکندولی نکرد...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
حسن مواظب باش خطرناکه حسن! اگه معطل کنی فنر حوصله ما می پره ها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
پرید.مردم دیگه حوصله ای براشون نمونده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
نه بابا 8 سال قبل اگه پرید بازم میپره . صندلی بازی به نوبت این میر ه اون یکی میاد همین و فقط ما ملت جو گیر میشیم همین .آب از آب هم تکون نخواهد خورد فکر کردید ایشون رابین هوده ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
مگه بنا بود غیر دیپلماتیک حرف بزنه؟؟ مثلا به یه دیپلمات رای دادیم! چرا می خواین سطح توقع رو پایین بیارین. همینا قبل از سفر یه جور دیگه کارشناسی می کردن حالا توجیه می کنن!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
احتمالا باید به اباما میگفت"آب را بریز اونجا که میسوزه"یا میگفت"ممه را لولو برد"!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
دیپلمات جلیلی بود، دکتر روحانی حقوقدانه
لیلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اگر به فکر مشکلات مردم بودند که فرصت سوزی نمیکردند یعنی ما باید به خاطر 4تا تندرو داخل کشور بایدزندگی 70میلیون ایرانی رو نابود کنیم بعد بیایم از صلح جهانی حرف بزنیم!شما داخل رو اصلاح کن خارج کشور پیشکش یا فقط بلدید برای خارجیها نسخه بپیچونید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
75 میلیون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
مرسی لیلا خانم بسیار زیبا، حرف دل مارو زدی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
شما فکر میکنید حل مسایل داخلی بدون برطرف کردن چالشهای بین المللی امکان پذیر است؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
دوست من برعکس گفتی اول داخل رو اصلاح میکنن و مشکلاتشو بعد بیرون رو ، مشکل بیرونی ما فقط تحریم هست که سیاسی هست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
از آقای شریعتمداری و حسینیان و حداد عادل اجازه نداشتن ایشون.یک ترسوی به معنای واقعی کلمه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
تندرو که شما فتنه گرانید که باید برید معابد صهیونیست ها رو لیس بزید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
موضوع اينه كه ليلا خانم همين 4 تا تندرو به قول شما متاسفانه رگ حياتي اين مملكت رو دردست گرفتند
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
به نظر من بهترین توصیف از سخنرانی دیروز روحانی همین جمله است : " نه آنقدر که می‌خواستیم؛ بلکه آنقدر که می‌توانستیم! "

واقعا بعد از هشت سال حرف های عجیب و غریب زدن و حاشیه درست کردن ، نمیشد اونقدری که مردم دوست دارند تغییر موضع داد.
دهه شستی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
درسته. چرا سرعت وعمق خرابکاری ها باید اونقدر زیاد باشه ولی سرعت اصلاح و تصحیح انقدر کند و سطحی؟ ما دهه شستی ها دیگه داره ازمون میگذره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
چون اشتباها" مثبت زدم باید بگویم

پس تفاوت شما با آقای جلیلی در چیست؟؟!!
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
دهه شصتی عزیز ، برای اینکه اونهایی که در دنیا خیلی پولدارن و دنیا رو اداره میکنن با فروش اسلحه هاشون ، دوست دارن خرابکاری به بار بیاد. برای همین هم با کوچکترین عملی اثرش رو چندین برابر میکنن. اینه که اصلاح خیلی کند و سخت تر از خرابکاریه.

ناشناس 19:32 گرامی ، فرق ما با آقای جلیلی در خواسته هامون و در واقع روش رسیدن به خواسته هامون هست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
در صداقت و مردی
خودتان نگاه کنید هر دو در شورای امنیت عملکردشان چه بود؟ یکی باج به آمریکا داد و دیگری حتی 1 امتیاز نداد و همه تحریمها از حرص مقاومت مردم غیور ایران در این 30 سال بود
سارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
یا حسین یا قمر بنی هاشم قلبم داره می خوابه من تو فرارو انواع و اقسام غلط املایی دیدم ولی دیگه شست ندیدم به خدا ندیدم.
آروين
CHINA
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
سخنان ايشان بيشتر خوراك داخلى بود تا يك مجمع بين المللى ان هم در شرايطى كه همه منتظر اين نطق بودند و به قول آقاى زيبا كلام حركت بايد رو به جلو مى بود و وقفه اى كوتاه بر گذشته كافى بود . در كل سخنان آقاى خاتمى اعتبار بيشترى داشت انتظارات مردم برآورده نشد .
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
نتوانست ان مقدار که تمایل داشت بگوید وانجام دهد........پس چرارفت سازمان ملل ... اصلاناراحت نباشیددولت تدبیرهشت سال وقت دارد
ناشناس
-
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اره صد سال دوم درست می شه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
چقدر حکیمانه حرف زدی!!!! واقعا تعجب میکنم از این همه هوش و زکاوت شما!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
احسنت احسنت
ahmad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
دولت تدیر وقت داره جوونهایی مث من طاقت ندارن داداش.جوونیمون آرزوهامون و زندگیمون لگدمال شده...((والعصر.ان الانسان لفی خسر...))
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
عمر گران میگذرد خواهی نخواهی . یعنی چی که 8 سال دیگه وقت داره ؟ دور بعد کارگزاران بعدیش نوبت اصولگرایان بعدش بازم اصلاح طلبان و الی آخر ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
"آنقدر که می توانستیم"
چرا بیشتر نمی توانیم؟؟ چه کسی یا چه چیزی مانع هست؟ همین موانع هستند که ایران رو اینقدر مهجور و غریب نگه داشته اند...

ما می خواهیم این موانع از سر راه پیشرفت و اعتلای مملکت برداشته شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
يعني شما نمي دونين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ما اگر هم بخواهيم نمي توانيم موانع را برداريم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
دکتر کرمی خیلی دوستت داریم. استاد تحلیلتون تحلیله. ضمنا تحلیل دکتر زیباکلام هم خیلی خوب بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
شاگردشی؟ اسم فامیلی میدادی بهت نمره بده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقای روحانی این چه سخنرانی ای بود؟!
ما انتظار داشتیم چاپلوسی آمریکا رو میکردید!
انتظار داشتیم خودتون رو به فراموشی میزدید که چه کسانی صدام رو به انواع سلاح های متعارف و غیرمتعارف تجهیز کردند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
شما ها همینین دیگه!...یا چاپلوسی یا گردنکشی... سیاست رو هیچ وقت نفهمیدین ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
از دهه 60 بيا بيرون هنوز تو غاري؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
شما احیانا صرافی نداری ؟ توی دوبی آپارتمان سازی چطور ؟
سینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
جواب ناشناس 9:48 خیلی ابلهانه است.کلا هر کی یه حرفی می زنه به جای جواب منطقی بلد شدید اینطور جواب بدهید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
در پاسخ به ناشناس 8:30 !
سخنان آقای روحانی و یادآوری مظلومیت ایران گردنکشی بود؟
ایشون منطق ایران رو گفت و برای رسیدن به تفاهم و بازی برد-برد هم چراغ سبز نشان داد.
اوباما هم همین کار رو کرد. مگه بعضی حرفای تکراری اش رو نزد؟
شماها انتظار دارید خودسانسوری کنیم مبادا آمریکا خوشش نیاد!
این اسمش چاپلوسی نیست؟
یه کم غیرت داشته باشین!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقا ما نا امید شدیم ... دولت تدبیر و امید و اعتدال رو هم فهمیدیم که قرار نیست گشایشی انجام بده!....این تحریم ها بیخ ریشمون بستن .........
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
چه می خواستیم و چه شد!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
حضور روحانی وسخنرانیش برای طرفدارش مثل اینه که تیمت توی زمین فوتبال 3 صفر باخت و باید یاد بگیری این بازی ها را تماشا نکنی.....
ناشناس
-
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
فرصت سوزی در حد لالیگا
احمدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
خشت اول چون نهد معمار......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
بیشتر صحبت ایشان کلی گوییهایی بود که یاد مدیریت جهانی احمدی نزاد می افتادیم درحقیقت فرصت سوزی شد وقدر و منزلت این جایگاه بین المللی انطور که باید وشاید در جهت حل مسایل مردم استفاده نشد.
صهبا
CANADA
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
خلاصه كنم، ما ز ياران چشم ياري داشتيم
اما ظاهرا غلط بود آنچه مي پنداشتيم
ما براي تغيير به روحاني راي داديم، اين حرفها رو جليلي هم مي تونست از روي كاغذ بخونه. اتفاقا چون مي خواهد برگرده ايران بايد بهتر از اين حرف ميزد آقاي زيبا كلام، قرار نبود حرفهاي ايشون خوشايند اصولگراها باشه. قرار بود به راي مردم وفادار بمونه
امینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
عدم حضور دکتر روحانی در جلسه سخنرانی اوباما درمجمع عمومی حداقل یک گام بدون هزینه به جلو بودو این عدم حضور بنظر من یک اشتباه استراتزیک بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
امینی جان بالاخره عدم حضور روحانی در سخنرانی اوباما یک گام به جلو بود یا یک اشتباه....تکلیف مارو مشخص کن...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
رئیس جمهوری که از ترس افراطیون داخلی نتواند پای صحبت رئیس جمهوری دیگر در سازمان ملل بنشیند ، به درد لای جرز میخورد . چرا بیخودی ادعا میکرد که اختیارات کامل دارم . من که امیدم به اصلاح امور تقلیل پیدا کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آفرین!بر زیبا کلام.
این مرد رییس جمهور رای اکثریت ملت است ولی پاسخگوی اقلیت!باید درکش کرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
متاسفانه روسای جمهور ما همه فيلسوف اند و دم از مديرت جهانی ميزنن. پس عمل کو. آخه اين جه برخورديه که روحانی با روی باز اوباما کرده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
حرف: 20
عمل: 0
با این روش به جایی نمیرسیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقای زيباکلام توجيه نفرماييد لطفا ايشان خودشان به صراحت تمام گفتند اختيار تام دارتد اگه نداشتند اينقدر صريح نمی گفت. خراب کرد خدایی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
فقط حسن روحانی میتونه جوری سخنرانی کنه که هم داخل ایران استقبال بشه، هم کاخ سفید و رسانه های آمریکایی تحسین کنن. هم کیهان و رجانیوز بگن در شان نظام جمهوری اسلامی بود، هم بی بی سی بگه "سنجیده بود". خلاصه همه راضی از حسن روحانی! (شاید فقط یه عده ای که دوست داشتن تنش های 35 ساله یک شبه حل بشه کمی ناامید شدن ولی در کل همه رو امیدوار کرد به آینده ای بهتر)
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
فرصتی بود که از دست رفت. شاید 16 سال دیگر!
سپيدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
مخلص كلام:از ماست كه بر ماست.
تا تندروهاي داخل فراتر از قانون باشن،اوضاع همينه.
معدودي تندرو كه هفتاد ميليون مردم مملكت رو برده خودشون كردن.
سیاوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
به نظر من مفهوم کلی که آقای روحانی قصد انتقال آن را داشت تفاوت چندانی با مواضع گذشته ایران و سخنرانی های آقای احمدی نژاد نداشت و شاید بتوان گفت تنها تفاوتش در نوع ادبیات و چینش و انتخاب کلمات متناسب با وجهه دیپلماتیک خودش بود. آیا واقعا آن نگاه به غرب که در تقابل با نگاه به شرق که در روزهای گذشته کارشناسان مختلف بر روی آن مانور میدادند جایی در این حرف ها داشت؟ اینکه ما چقدر میتوانیم دلیل نمیشود که چیزی بیش از آن نخواهیم. با این جملات قشنگ نمیتوان با تاریخ یک ملت بازی کرد.پایین آوردن سطح توقع تا این اندازه فقط دور شدن از منافع ملی میباشد. شاید هم نزدیک شدن به یک سری منافع ملی که تاریخ ثابت کرده است به اشتباه تعریف شده اند
ناشناس
SAUDI ARABIA
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
بنظر می رسد بخش نهایی سخنرانی آقای روحانی ظریف تر! از بخش ابتدایی بود هرچند که بخش نخست هم کمی آشنا! بنظر می رسید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
یادمه از اولین سخنرانی خاتمی چقدر به وجد آمدم. وقتی از روح ایرانی سخن گفت.حیف
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
و محور شرارتی که بوش بهت نسبت داد
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
من که طرف آقای روحانی هستم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
من یکی به ایشان رای دادم و خوشحالم از اینکه همون اول ثابت کرد که نخیر بیخودی دل بستیم . چه کلیدی چه دردی . اون از بانک مرکزی که نمیگذاره دلار پائین بیاد این هم از خود ایشان . همگی سر کاریم ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
بابا بگذارید حالا یواش یواش دیگه...هزار تا مورد را باید در نظر بگیرند اجبارا ... روحانی مچکریم خودت باش که داریمت...انشاالله که کم کم همه چیز درست ومنطقی بشه و دشمن تراشی ها تموم بشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
35 سال گذشته ها انگار فکر کردی عمر نوح داری.دلت خوشه بابا
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
تحلیلهای دکتر زیبا کلام نقص نداره
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
من كه حسابي ازش نااميد شدم
به جاي اينكه ساده و شفاف و مفيد صحبت كنه داره فلسفه مي بافه !!1
به نظر من حرفهاي احمدي نزاد قابل فهم تر بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقای روحانی اسمی از مدیریت جهانی نبرد اما دوسوم سخرانیش رو به این امر اختصاص داد!!!
ناشناس
UNITED STATES
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
من از اول هم فرق زیادی بین روحانی و احمدی نژاد نمیدیدم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
نگران نباشید! نا امید نباشید! ناراحت نباشید!

آقای روحانی 8 سال وقت دارد مملکت رو درست کند اگر نتوانست مهم نیست چون رییس جمهور بعدی حتما"خواهد توانست چون او هم 8 سال فرصت دارد واگر او هم نتوانست نگران نباشید چون بعد از او یک رییس جمهور دیگر خواهد آمد......

تحمل کنید تحمل کنید!
ناشناس
-
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
طنز تلخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
این وسط کسی به فکر زندگی ما جوونا نیست که تو این وضعیت اقتصادی له شدیم خدااااااااااااااااااااااااااااا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
باهات همدردم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
واقعا جوونا له شدند
xxx
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
نه آن همه جسارت قبل از انتخابات و نه این همه محافظه کاری بعد از انتخابات.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
آن جسارت برای رییس جمهور شدن بود

این محافظه کاری برای رییس جمهور ماندن است!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اصلا سخنرانی خوبی نبود ...کاملا نا امید شدیم :(
الو من هنوزم مثله قبلنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
دلتون رو ه اما - اگر خوش نکنید - 30 سال تحریم رو نمیشه ی دفه برداشت :)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
اما میشه در جهت رفع تحیمها درست حرکت کرد ومحکم در مقابل دشمنان واقعی ملت ایران ایستادگی کرد ا
ایشون رییس جمهور ملت هستند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
من که خودم رو کلا باختم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اصلاح طلب ها همگی ترسو هستند . ما هرچه کشیده ایم از ترس و لرز اینها بوده . احمدی نژاد هم زائیده ترسوئی خاتمی بود . وای بحال مردم بعد از کلید ساز و کلید دار کی میاد خدا میدونه
وحيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
به اين چرندي كه گفتي خودت اعتقاد داري؟؟؟!!!!!!!!!!!! يكم منصف باش در حدي هم نيستي كه در مورد سيد بزرگوار سيد محمد خاتمي اينجوري نظر بدي
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
بيچاره خاتمي اگه اينقدر حمايت مي شد كولاك مي كرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اینقدر عرق ریخت و استرس داشت که هل شده بود با این استرس ایران را کوچک کرد و لرزاند.رئیس جمهور نباید استرس داشته باشد و تحت تاثیر جو قرار گیرد باید همواره با صلابت باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
من آقای روحانی رادوست دارم وبه ایشون رای دادم اما خداوکیلی بد جوری هل شده بود وعرق می رخت دلم براش سوخت

من فکر می کنم مهمترین دلیلی که آقای روحانی درخواست دیدار آقای اوباما را رد کرده است همین استرس زیاد ایشون است!
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
درود بر استاد بزرگوار آقای زیبا کلام. از درایت و فهم مسائل سیاسی شما لذت می بریم . واقعیت همین بود که فرمودید . ملت ایران سالیان متمادی است که از یک گروه اقلیت داخلی در رنج است . اینان تصور میکنند قیم مردم هستند . برای داشتن دمکراسی و حذف تک رایی باید هزینه کرد و این مهم میسر نخواهد شدتا زمانی که ملت ید واحدی داشته باشند و قاطعانه در مقابل انحصار طلبی فرد و یا باند ایستادگی کنند
ناشناس
UNITED KINGDOM
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
مردم مظلوم ایران چقدر باید بکشن ،آقای احمدی نژاد که میخواست دنیا رو مدیریت کنه آقای روحانی هم می خواهد با افراطی گری رو از بین ببره...هردو نفر هم قادر اون رو حتی در کشور خودشون اجرا کنند
iiiii
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
وقتی شریعتمداری کیهان و اون فیروزابادی میان از سخنرانی روحانی تمجید میکنن بلاشک یه جای کار میلنگه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
اگه تمجید نکنن چکار کنن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
ا
ناشناس 22:55

از نظر اونا قابل تحسین بوده چون در جهت خواست اونها بوده وگرنه سکوت می کردند
حمیدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
خیلی وقت ها در زندگی مهم است که گام های مثبت برداشت، اما مهم تر از آن این است که جلوی گام های منفی را گرفت. کار مهمی که آقای روحانی کردند این بود که جلوی هشت سال گام های منفی احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل را گرفتند.»
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
باز هم فرصت از دست رفت. سخنراني باب ميل تندروها.حيف رايي كه به ايشون دادم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
رای ما ، انتخاب بد برای جلوگیری از پبروزی بدتر بود!
ناشناس
UNITED STATES
۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
درباره نفر بعدي هم همينو خواهي گفت . و بعدي و ...
اي بابا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
جناب زیبا کلام , پس شما میفرمائید روحانی هیچ حرف و حرکتی در راستای منویات مردم "یعنی کسانی که به خاط تغییر" به ایشان رای دادند, انجام ندهد چون اصول گراها بدشان می آید, به نظر من روحانی باید مثل مصدق تا آخر با مردم بایستد نه منافع!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
درسته اما روحاني مصدق نيست بلكه روحاني است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
خوب نبود ولی قابل جبرانه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقای زيباکلام توجيه نفرماييد لطفا ايشان خودشان به صراحت تمام گفتند اختيار تام دارتد اگه نداشتند اينقدر صريح نمی گفت. خراب کرد خدایی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
خوب معلوم شد اختیارش همچین هم تام نبوده
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
من به نوبه خودم بسیار متاسف و نا امیدشدم اونائی که به اقای روحانی رای دادند بیشتر از این انتظار داشتند بخاطر همین سخنرانی وفرصت سوزی امروز دلار نزدیک سیصد تومن افزایش داشت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
چطور زمان اوس مموتي كه روز به روز نه بلكه لحظه به لحظه قيمتها بالا مي رفت هيچكس صداش در نمي يومد حالا يكدفعه انتظار معجزه داريد؟؟ شما عجب ملتي هستيد بخدا
مسلمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
من وقتی سخنان ایشونو شنیدم حالم گرفته شد بدجورااااااااا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
از ته دل روحانی مچکریم
همتون رفتید تو آمپاسا...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
8ساله تو آمپاسیم.شایدم بیشتر!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
ما به روحانی رای دادیم که جلیلی رییس جمهور نشه!

اگر قرار بود روحانی مانند جلیلی صحبت کنه ژس چرا رفتیم وبه ایشون رای دادیم!!
مهران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
خاتمی صحبت های روحانی رو قابل قبول دانسته پس ما هم راضی هستیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
مگه خودت عقل نداری بسنجی؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
خاتمی....کیه؟؟؟؟دلت خوشه ها
azime
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
خاتمی ... خاتمی دیگه کیه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
خاتمی اگر جرات داشت که اون موقع تو دست شویی نمیرفت .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
azime? باز كه داري مي سوزي!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
چون زنده مونده ومی تونه نفس بکشه!!
آداک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
دیشب روحانی شبیه احمدی نژاد صحبت کرد، فوتبال هم مثل زمان احمدی نژاد نتیجه گرفت...
حسن جان حداقل میذاشتی استقلال بره فینال بعد میشدی احمدی نژاد شماره 2
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
برای پیدا کردن واقعیت استدعا میکنم عزیزان کاربر سایت فرارو تحلیل اقای دکتر زیباکلام را با تعمق و دقت در درک نظریه این بزرگوار بخوانند . بهترین تحلیل را ایشان داشتند
سید مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
به نظرر من بازار از فردا از این حالت رکود وکسادی که تو این چند ماهه به دلیل اینکه مردم منتظر معجزه بودن که دلار به زیر 3000 وحتی تا 2500 هم برسه در میاد واین مهترین
دستاورد سخنرانی ایشون که مردم تکلیفشون مشخص میشه
ناشناس
UNITED STATES
۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
علنا دارن ميگن دلار نبايد كمتر از 3000 تومن بشه.
كجاي كاريد شما؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
حسن پاتو جای پای مموتی قشنگه نذار
رهایی
UNITED STATES
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
«شما رسانه های اصولگرا را در چند روز اخیر نگاه کنید که منتظر بودند آقای روحانی مقداری پای خود را کج بگذارد تا سر ایشان بریزند.»
.................خدای من ما مردم ایران کی می خوایم آدم بشیم
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
این همه از دست اینها کشیدیم و ظاهرا تا اخر هم باید ملاحظا انها را بکنیم ، تنها به این دلیل که آدمهای بی ملاحظه ای هستند !.
نیکان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
قرا نیست عملکرد ضعیف آقای روحانی را با کاهش سطح توقع مردم حل کنیم . باید صریح و روشن افراد جامعه از جمله آقای زیبا کلام خواسته های خود و آنجه از خواسته های مردم را که میدانند از دولت و بویژه آقای روحانی در سفرش به نیویورک مطالبه کنند . مضحک است که قانع شویم روحانی حداکثر توانست فقط احمدی نژاد نباشد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
آفرین آفرین

هزینه ضعف وناتوانیشون رو می خواهند مثل همیشه از جیب مردم ببردازند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
احمدی نژاد با روتوش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
سخنرانیش که آش دهن سوزی نبود مهم اون دیدارهایی بود که ظریف و روحانی انجام دادند دوستان اینقدر پرتوقع نباشند یادشون نره کفن پوشان منتظرن روحانی کاری کنه مطابق میلشون نباشه کشورو به اشوب میکشونن اقای روحانی از هر دو طرف تحت فشاره خدا به اون و به ما کمک کنه:)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
با افراط در هرصورت مخالفم اما فعلا که این شما بودید که مملکت رو چند سال قبل به آشوب کشیدید و از دل همون آشوب عملکرد افتضاح احمدی نژاد بیرون اومد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
ما به آقای روحانی را رییس جمهور نکردیم که همه وقتش رو برای ملاحظه چند تا کفن بوش و تندروی وطن سوز هدر کنه !!!
sajjad
-
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
من واقعا در تعجبم از این اظهار نظرات !! نمی دونم واقعا مردم انتظارشون چی بود ک آقای دکتر باید می گفتن!!اکثرا میگن فرصت سوخته!! بنظر من ک بیشتر از این وا دادگی بود!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
نا امید کننده
بابا مردم زیر بار فشار اقتصادی و این بی ثباتی دارندخفه می شوند ایشون می رود میگوید حمله هواپیمای بی سرنشین محکوم است و در مورد بحرین حرف میزند
شخصیت هاب تاریخ ساز باید جسور باشند ولی ایشان نشان داد جسارت کارهای بزرگ را ندارد. سیاسی کاری به تنهایی کافی نیست
دیشب دوباره دلم برای مرد تنها سید محمد خاتمی تنگ شد یادش بخیر!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
خاتمی که از روحانی هم بدتر بود. اگه اون موقع WC نمیرفت وضع ما این نبود .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
دستشويي جاي امثال تو و اون رئيس هاي هم فكرت هست كه مدام از دستشويي حرف ميزني! البته مغزتون هم دست كم نداره و از روي حسادت و كم آوردن نمي تونيد پي به وجود ارزشمند خاتمي ببريد
ناشناس
UNITED STATES
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
آقای زیباکلام ظاهرا شما همیشه در هر حالتی عادت داری خلاف جریان آب شنا کنی !
برادر من این چه حرفیه میزنی ، روحانی قبل از سفر صراحتا گفته اختیار تام داره
من کاری به محتوای سخنرانی روحانی ندارم اما واقعا کسی که رئیس جمهور ایران هست نباید اینقدر دستپاچه و شل بره اون بالا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
زيباكلام شما كه شرط بسته بودي ديدار انجام مي شه?!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
همین که خیلی زود متوجه اشنباه خود شدید و فهمیدید کل این بازی در واقع به نفع چه کسانی است یک پیروزی بزرگ محسوب می شود. این هم خواست خدا بود که این آقایان خودشان اعتراف به شکست کردند. شما جنبه طنز تلخ قضیه را در رفتارهای آقای ظریف می توانستید ببینید...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
نمیدونم شاید نوشته اش تو واشنگتن پست یا ملاقاتش با سران اروپایی باعث شده بود سطح توقعمون تا این حد بالا بره با این حال من که ناامید نیستم ولی توقع بیشتر از این رو داشتم امیدوارم دلیل قانع کننده ای برای انجام این کارش داشته باشه دوستان شما هم ناامید نشید تا همین الان هم کارای بزرگی کرده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
آقای رو حانی ناامیدمون کردی خدا ازتون نگذره.از همه شما ها که اینطور مردم رو عذاب دادید.
ناشناس
-
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
واقعا که گول خوردیم حیف شناسنامم...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
شرط می بندم تو رای ندادی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
من از همون اولش هم با كراهت راي دادم فقط به حرف سيد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
اوباما به روحاني رو دست زد گفت
اختلافات 24 ساله يک شبه حل نميشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
خوشکل اختلافات 34 ساله
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
زیبا کلام شرط بسته بودی اگر روحانی و اوباما با روحانی دیدار نکنه تمام اموالت بدی
کله پاچه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
انقد عجول نباشید. واسه رابطه با امریکا هنوز شرایط فراهم نشده. یکماه دیگه13آبان میشه و دوباره شعار میدیم مرگ بر امریکا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
ما نمی خواهیم با آمریکا ویا فلان کشور رابطه داشته باشه

ما می خواهیم هر چه سریعتر تحریمها برداشته شود واوضاع زندگیه مردم بهبود بیابد
مخسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
ابعاد نظری سخنرانی آقای روحانی زیاد و خسته کننذه بود. توقع ما بیش از این بود.دیدار با اوباما یک فرضت بود که او بخاطر برخی آنرا ناذیده گرفت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
دماغ سوخته میخریم....
شریعتمداری کیهان گفته بود که روحانی یک اصولگراست ............................
مایه شدید
ناشناس
-
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
من که توقع بیشتری داشتم البته من اینو فهمیدم که به حرف توجه نکنم عمل مهمه مموتی گفت نفت و میاریم تو سفره نان هم رفت
باید در عمل ببینیم چه می شود
اذين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
دلم ميخواد جيغ بكشم از ديشب تا همين الان بد جوري حالم گرفته شده اميدم نا اميد شده يكي نيست برام توضيح بده چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
CANADA
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
إز كوزه همان طراود كه در اوست . خواستن و توانستني در كار نيست .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
آفرین

آقای روحانی نخواست اگر می خواست می توانست!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
دماغ سوخته میخریم ...
ناشناس
CANADA
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
همین که 1000 بار اسم اسراییل و هولوکاست و 11 سپتامبر و مدیریت جهانی رو نیاورد و همه موقع سخنرانیش سالن رو ترک نکردند خیلی عالی بود. بیشتر از این هم نمی تونست و منطقا انتظاری هم نمی رفت. حالا انشالا بقیه مخ زنیها رو ظریف انجام میده . دست گلشم درد نکنه :)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
من كه با كلي ذوق وشوق نشسته بودم سخنراني رو ببينم ٥دقيقه اول حالم بهم خورد مثل هميشه يه متن داده بودن و گفته بودن ميري اينو ميخوني حسن اقا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
ساده لوحی واقعا یعنی فکر میکردی حسن روحانی جز اینی که گفت بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
از رای به روحانی متاسفم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
ولی من خوشحالم
منصف
-
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
ببینید دوستان،کار دیپلماسی مثل خرید کردن تو سوپرمارکت نیست که نیم ساعته حل بشه.در دیپلماسی باید مدبرانه باحوصله و حساب شده و بدور از هرگونه شتابزدگی عمل بشه.انتظارتون خیلی بیجاست اگه میخواید یخ ایران و آمریکا بعد از 33 سال و بخصوص با اون مواضع و سخنرانی های احمدی نزاد یه ساعته در قالب سخنرانی ؟آقای روحانی آب بشه.آقای روحانی بهترین نطق ممکن را انجام دادند
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
روحاني نتوانست اسم خود را به عنوان برقرار كننده رابطه با امريكا در تاريخ ثبت كند، او انتظارات اكثريت جمعيت ايران را ناديده گرفت و دنباله رو عده اي قليل شد كه معروفند به نادان هاي داخلي
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
اقلیت !!!!!!
اکثریت!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
چرا خودت رو اکثریت میدونی
به نظرت ایران با آمریکا رابطه داشته باشه دیگه همه چی حله
فقط میتونم بهت بگم ساده ای
azime
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
من که ازش راضی بودم خوشم اومد
مچکریم روحانی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
ایول روحانی مچکریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
براي مخاطبين عجول اين سايت متاسفم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
شما فکر کردید رییس جمهور روحانی وطن فروشیه؟ انتظار داشتید بره بگه مرگ بر جمهوری اسلامی درود بر اسراییل؟!!
بابا روحانی ایرانیه وطن فروش نیست. قلبش برای ملتش میتپه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
انتظار نداشته باش مثل شما وطن سوز باشه!!!
said
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
حیف از رای که به روحانی دادیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
عمرن اگه تو رای داده باشی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
وی با بیان اینکه ما باید سعی کنیم محدودیت ها و ملاحظات آقای روحانی را کاملا درک کنیم گفت: «شما رسانه های اصولگرا را در چند روز اخیر نگاه کنید که منتظر بودند آقای روحانی مقداری پای خود را کج بگذارد تا سر ایشان بریزند.»
آقای زیباکلام اولا اینکه اگر از نظر تعداد رسانه ها مقایسه کنیم شما هم خودتان میدانید که تعداد رسانه های اصلاح طلب بیشتر از اصولگراست
دوما مگر آقای روحانی به قول شما با رای اکثریت سر کار نیامده پس دیگر نباید ترسی از رسانه های گروه اقلیت داشته باشد
سوما بر اساس گفته های شما آقای احمدی نژاد هم باید از ترس رسانه های اصلاح طلب چیزی در سازمان ملل نمی گفت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
این نیز بگذرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
و خدا مارا رحمت کند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
در تحلیل سخنرانی اوباما همین بس که مورد انتقاد شدید تندروها قرار گرفت
و در تحلیل سخنرانی روحانی همین بس که مورد تمجید تندورها قرار گرفت
مابقی کلا حرف است. اگر بنا بر گفتن حرف های تکراری بود، لزومی به حضور در این سفر در سطح ریاست جمهوری وجود نداشت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
بنده بزرگ ترین، بالاترین و اصلی ترین نقطه قوت سخنرانی آقای روحانی را در این می بینم که احمدی نژاد نبود و حرف های احمدی نژاد را نزد.
خیلی خوب بود این جمله
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
شما از داخل نهاد ریاست جمهوری داری کامنت می گذاری؟؟!!
محمد
KUWAIT
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
وقتی وزیر خارجه آمریکا حاضر نیست بنشیند و سخنرانی رئیس جمهور مارو گوش کنه التماس برای دست دادن و ملاقات ولو یک لحظه چه معنایی داره. یکم هم به دسیبلین دیپلماسی ایران توجه کنیم.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
به نظر من آقای دکتر روحانی از وقت سخنرانی که در مقر سازمان ملل به ایشان داده شده بود به نحوه احسند استفاده نکردن
ایشان می بایست به جای طرح مباحثی که در گذشته بارها و بارها از طریق همین تریبون از دهان دیگر رئیس جمهورها مطرح شده بود
به مسائل دیگر می پرداختن
جامعه امروز ایران تشنه سیاستهای نو سیاستمداران هستن
و از رویکرد گذشته خسته شده اند
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
اگر بازی پوکر بلد باشید اینگونه قضاوت نمیکنیدو دنیای سیاست یک بازی پوکراست . همانگونه که اس و رئسیه در مقابل آمریکا از یک آغاز جنک به عقب نشینی آمریکا منتهی شد.
عجله در سیاست مضموم اشت و کام نخست با هپمهارت و عزت برداشته شد. آقای گرسیک و بسیاری از سیاستمداران آمریکا ائباما را تحقیر کردند که چرا میخواهد از زاویه یک ابر قدرت به ایران نکاه کند. بنابراین زوذ نباید قضاوت کرد. ما سیاست خارجی از هم پاشیده را از احمدی نژاد تحویل گرفتیم و کام بکام در حال باز سازی خواهد بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
آقای روحانی اینکاره نیست مشکلات ما هم حل نخواهد شد

حداکثر هنرآقای روحانی این است که مردم رو تا 8 سال دنبال خودش می کشاند همین!
بینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
این روش سیاست گام به گام نام دارد نه اقای روحانی بلکه هیچکس دیگری با توجه به موانع ومواضع داخل کشور بهتر از این در جهت اب نمودن یخی که طی حدود 35 سال شکل گرفته نمی توانست بیش از این اقدام کند وامید داریم اقای روحانی در رفع تمامی مشکلات موفق باشند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
به شرطی که گام به سمت جلو برداشته شود ونه به سمت عقب!!!
کله پاچه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
خیلی جوگیرین کاربرای فرارو! فکر نمیکردم انقد بچه باشید! میخواستین بپره تو بغل اوباما؟ باباجون گاماس گاماس...
بامداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
سلام دوستان........
چقدر خوبه كه هيچكس نسبت به شرايط كشورش بيخيال نيست.وبانقد حرفاي ريس دولت دنبال بروز نگرانيش از وضع كشورش هست.اما حرفهايم رو بايك جمله ويك پيشنهاد تموم ميكنم.......
خودمون رو جاي ريس جمهور بگذاريم..نه شخص دكتر روحاني........
كتابي باعنوان تانك فو ترجمه خانم معتكف نشر درسا.با احترام...................
شاهين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
سلام.
ميخوام عرض كنم و در حقيقت خواهش كنم از آقاي وكتر روحاني رئيس جمهور عزيزم كه يه بار ديگه و با دقت به صداي مردم در 24 خرداد گوش بده ايشون زياد به غرب توصيه ميكنه كه صداي مردم رو در 24 خرداد بشنون ولي من معتقدم خود ايشون بايد اين صدارو بشنون چون دنيا شنيد به سخنراني زيباي آقاي اوباما كه دقت كني اينو متوجه ميشي.آقاي روحاني من واقعا سرخورده شدم البته معذوريتهاي ايشون را درك ميكنم ولي زمان خطابه خوندن تموم شده با اندك تغييري همون حرفهاي احمدي نژادو زد .البته من فكر نميكنم ايشون به راي مردم پشت كرده باشه.ولي به متاسفانه به عنوان يه ايرني بايد بگم به سخنان آقاي اوباما افتخار كردم.آقاي روحاني فقط منتقدانش و راضي كرد و اين اعتدال نبود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
آفرین

ظاهرا" هم ایشون وهم وزرای اقتصادی ایشون باید به صدای مردم در 24 خرداد دوباره گوش کنند
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین