bato-adv
کد خبر: ۱۶۴۶۷۷

مخالفت مطهری با نظرسنجی درباره رابطه با آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۱۳ مهر ۱۳۹۲
نماینده تهران راهکار نظرسنجی برای خروج از بحران در موارد مختلف را مشکل زا می داند.

اگرچه رئیس​جمهور از درخواست نظرسنجی از دو دستگاه معتبر سخن گفته بود اما اینکه نتیجه این نظرسنجی چگونه می توان مبنای عمل در دستگاه دیپلماسی باشد، همچنان محل سوال است.

حجت الاسلام حسن روحانی در حاشیه نشست هفته گذشته دولت در جمع خبرنگاران گفت: از دو دستگاه مهم نظرسنجی خواسته‌ام نظر مردم را بگیرند که با حرکت دولت در سفر به آمریکا و مذاکره موافق هستند و آنهایی که مخالف هستند چند درصد هستند؟ و حتی اگر مخالفین راه این دولت یک درصد باشند آن یک درصد حق دارند و باید نقد کنند اما همه باید یادمان باشد‌،در نقد منافع ملی را مد نظر داشته باشیم و نقدمان سازنده و اخلاقی باشد.

نظر علی مطهری نماینده تهران را در خصوص این نظرسنجی و نتیجه آن جویا شدیم که در ادامه می​خوانید:

رئیس جمهور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفتند که « از دو دستگاه مهم نظرسنجی خواسته‌ام نظر مردم را بگیرند که با حرکت دولت در سفر به آمریکا و مذاکره موافق هستند یا نه؟ و مخالفین چند درصد هستند؟». به نظر شما چنین نظرسنجی​ای می​تواند مبنای تصمیم گیری در دولت باشد؟
ضمن احترام به نظر رئیس جمهور در این باره، باید بگویم که من موافق نظرخواهی در مسائل کلان و ملی نیستم چرا که ممکن است به مسائل دیگر نیز سرایت کرده و تنش​هایی را ایجاد کند. اصول سیاست خارجی ما مشخص است. اختیارات دولت و رئیس جمهور هم مشخص است و نیازی به نظرسنجی نیست. چرا که تسری این امر به مسائل دیگر همچون مسائل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی می​تواند مشکلاتی ایجاد کند.

نتیجه نظرسنجی​های دولت، هرچه که باشد -چه اکثریت موافق مذاکره با آمریکا باشند و چه مخالف این مذاکره باشند- چطور می​توان این نتیجه را مبنای دیپلماسی کشور قرار داد؟
همانطور که گفتم من با اصل نظرسنجی در این مسائل موافق نیستم. ممکن است در این مورد خاص نظرسنجی مفید و کمکی برای پیشبرد دیپلماسی ما باشد. اما انجام نظرسنجی ممکن است در موارد دیگر به مشکلاتی بربخورد. ولی در این مورد خاص ممکن است مفید هم باشد. اما اگر نظرسنجی را یک روش برای خروج از بحران بدانیم ممکن است در جاهای دیگر به مشکل بربخوریم.

ولی ما در قانون اساسی چیزی به عنوان نظرسنجی نداریم و تنها رفراندوم پیش بینی شده است. به نظر شما برای برقراری رابطه با آمریکا نیازی به رفراندوم هست؟

در قانون اساسی، رفراندوم برای مسائل خاص در نظر گرفته شده است. در مسائلی که گاهی به بن بست می​رسیم و لازم باشد برای خروج از آنها می​توان نظرسنجی شود و آن موضوع را به رفراندوم گذاشت. ولی الان در هیچ بن بستی نیستیم و مسائل روشن و مشخص هستند. اصول و مبانی نظام مشخص است و مسئولان باید در چارچوب آن تصمیم بگیرند.

متولی ارتباط با آمریکا از نظر شما کیست؟ رئیس جمهور؟ وزارت خارجه؟ شورای عالی امنیت ملی یا ...
متولی اصلی دستگاه دیپلماسی کشور، وزارت خارجه و شخص رئیس​جمهور است. اما راه کلی را مقام معظم رهبری تعیین می​کند. ایشان هم مسیر اصلی را مشخص کرده​اند. ایشان با مطرح کردن عنوان «نرمش قهرمانانه» راه را باز کرده​اند و نیازی نیست که در همه جزئیات به ایشان مراجعه شود. خود مسئولان مربوطه راههای وصول به هدف را باید بیابند.
bato-adv
amir
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
مشكل زا هست چون نظر مردم مشخص ميشه!!! حق معلوم ميشه!1 دروغ هاي اشخهصاي مثل شما برملا ميشه
مثلا ايشون نميانده مردم هستند؟؟؟؟
خجالت اوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
اگر در خانه کس است یک حرف بس است. به نظر من با نظرسنجی لااقل کسی نمیتونه ادعایی داشته باشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
میزان رای ملت است .
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
عمریه به اسم "مردم" دارن کارشونو پیش میبرن, خوب یک دفعه هم که شده بزارن ببینیم نظر واقعی مردم چیه؟
عليرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
به نظر بنده با توجه به اينكه دكتر روحاني ميدونه كه اكثريت مردم با برقراري رابطه با امريكا موافقند، ميخواد خيالت اون اقليت را كه هميشه ساز مخالف ميزنند راحت كنه.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۴۷
ناشناس 7
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
بله :)
ایران آزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
چه جالب! اکثر کامنت گذاران تا دیروز (چون نظرات مطهری به نفعشان بود) میگفتند علی آقا شیر مادر حلالت، ولی امروز چون به نفعشان صحبت نکرده ، ببینید و بخوانید که چه کامنتهایی برای مطهری گذاشته اند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
اینطور وقتها باید آدمها را شناخت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
مردم با کسی عقد اخوت نبستند از تجربه شون دارند استفاده می کنند
ناشناس
United States of America
۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
ایزان آزاد جان! این نشون می ده که اکثر کامنت گزاران کورکورانه دنباله رو ی افراد نیستن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
نظر سنجي حق رئيس جمهور است
کمیل
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
در پاسخ به ایران آزاد :
کسانی که از آقای مطهری انتقاد کردند خوب میدونند که نباید از انسانها بت ساخت .
هروقت هرشخص مسئولی خطایی انجام داد باید از او انتفاد کرد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
ایران آزاد

این نشون می ده مردم هم شعور دارند وهم چشمان باز

و تفاوت صداقت وعدم صداقت رو خوب تشخیص می دهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
آفرين گفتن بر علي مطهري بخاطر طرز فكرش راجع به يك مساله ديگه بود واين هم يك مساله ديگه هست حالا به اين طرز فكرش منفي ميديم اشكالي داره ؟؟؟
ناشناس
Syrian Arab Republic
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
خوب میدونن نظر مردم چیه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
کار ندارم به این موضوع . اما کلا خیلی جو شما رو گرفته. و فکر می کنید اکثریت مطلق هستید! با تمام رای های معیشتی و اصلاحات و طرفداران کارگزاران و از این دست رای ها شده اید: 50.7%
جوگیر نشو.
یه نفر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
شما که میگید نظر سنجی حواستون باشه اگه نتیجه مخالف خواستتون شد .بله...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
ناشناس جان از کی تا حالا اون 18 میلیونی که یا رای ندادن یا آراء باطله رو داشتن جزء شما بودن؟! اگرهم کسی بخواد حرفی بزنه این شمایید که فقط 8% رای ملت رو داشتید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
بله قبوله در یه انتخابات سالم وشفاف و حضور بازدیدکنندگان منتخب مردم رای هر چی بود حتی مخالف حتی جنگ با امریکا ما قبول می کنیم بعدش شما به اون 50 درصد 15 میلیون اپوزیسیون رو که رای ندادن اضافه کن هم چنین افرادی که به سایر حضرات رای دادن ولی با تحریم مخالف هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
اگه ما شديم 50% شماها كه 2% شديد چي مي گيد هه هه هه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
حرف ایشان درست است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
]چی شد باز مطهری بد شد که منفی میدین ؟ بعضی وقتها که خوب شیرک میکند که حقا پسر استادی شیرت حلالت تنها نماینده شجاع و..... پس معلوم شد برای کار دیگری لازمش دارید نه برای اظهار نظر کارشناسی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
ما ملت موافق حرف حقيم. به آدمها كاري نداريم. حالا اون آدم ميخواد خوب باشه يا بد......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
مهم حرف حق است و نه گوینده آن
لیدی کله پاچه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
آفرین مطهری. نیازی به نظرسنجی نیست. رهبر گفتند: مذاکره کنید. ما هم که به روحانی رأی دادیم. فراموش نشه.
Meek
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
صدور امری حکیمانه تر از این، امری که رعایت حال و وضع هردوجناح موجود در مملکت را کرده باشد و هیچکدام دروضعیت دشوار قرارنگیرد
اهورا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
ميزان راي ملت است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
ولی حقانیت همیشه رای ملت نیست. تاریخ نشان می دهد عوام همیشه در مسائل اینچنینی اشتباه کرده اند. انها راه راحت تر را برگزیده اند نه راه درست تر را که معمولا حق بوده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
میزان رای مردم است، درسته ولی کدام مردم؟ مردم به غیر خائن و مفتن و امثالهم می گویند نه هر دوپای ناطق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
ناشناس 15:44

حقانیت همیشه رای ملت است چون ذی حق مردم هستند

اگر به اشتباه باشد تجربه گذشته نشان می دهد خواصدر کشور ما بسیار بیشتر از عوام مرتکب اشتباه شده اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
قربون شكلت خودت مگفتى چطور نظر مردم را بايد جويا شد،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
قربون شكلت خودت مگفتى چطور نظر مردم را بايد جويا شد،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
99درصد موافق هستن اين را همه ميدونن
باسط
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
آقاى مطهرى ترس از چيست؟
اگه نظرسنجى نميزارين پس رابطه را برقرار كنيد كه چيزهاى ديگه زير سوال نره....
اگر نه پس نظرسنجى بهتر گزينه است!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
مردم از دولت حمایت می کنند دولت کارش را انجام بده مطهری درست گفته.
ازاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
مردم از استقلال کشور دفاع می کنند
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
به هر حال برای آگاهی دولت مردان از نظر مردم اهمیت دارد و این اجباری برای دولت ندارد همین هفته در آمریکا نظر سنجی شد و به نظرم 71 درصد خواهان کاهش تنش و رابطه با ایران بودند
ازاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
کاملا درست است اما ایران به آنها زور نمی گوید ولی جناب آمریکا بازور وتکبر حرف می زند نه با زبان تکریم إإإإإإإإ
مهندس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
تو چون زور نداری زور نمیگی. وگرنه جاهایی که زور داشتین خوب زور گفتین. مثلا به اصلاح طلبا تا تونستین زور گفتین.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
خوب عزیز من اگه اصولگرایان در ایران سلاح هسته ای داشته باشن امریکا که سهله دیگه خود مردم ایران رو هم بنده نیستن یه کم عاقل باش همین الان به فرمایشلت اقای رسایی وشریعتمداری که 180 درجه با رای اکثریت فاصله داره توجه کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
آفرين مهندس خوب گفتي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
آقای مطهری اینو خوب نیامدی مگر مردم در 12 فروردین 58 نظرشان را در مورد یک مسئله کلان و آن نوع حاکمیت بیان نکردند. آن روز محرم و امروز نامحرم ... البته نظرسنجی هم داریم تا نظر سنجی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
مگر امام نگفتند میزان رای مردم است. پس چی شد. رای مردم فقط برای انتخاب افراد و رفتن آنها به مجلس و...و... ارزش دارد!!؟؟
ازاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
ایران امروز توانایی بالایی درمذاکره با امریکا وهر کشور دیگری دارد عزیز جان امروز هم مردم ازاستقلال واهداف کشور اسلامی ایران مثل سال هشتادوهشت دفاع می کنند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
در انتخابات او و دیپلوماسی خارجی اش انتخاب شده اند دیگر هر لحظه که نظر نمی پرسند,دست از سرشان بردارید بگذارید راحت کارشان را بکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
چرا می ترسید؟ که موافقان بطور باورنکردنی بیشترند؟
ازاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
گل من،مذاکره با آمریکا توسط روحانی وتیمش که موردحمایت رهبری است خیلی هم عالیست ولی بعضی ها دنبال اختلافند .اماروحانی ورهبری وتیم مذاکره کننده ومردم هوشیارندإإإإإإ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
عجب!!!!! احمدی نژاد حتی به رای مشاوران و مجلس هم اهمیت نمی داد حالا برای روحانی می خواهند نظر عامه را بپرسند؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
بپرسند. اشکالی که نداره هیچ خیلی هم خوبه. نظر مردم همون نظر آقای روحانیه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
آخه مموتي تو خواب وخيال فكر مي كنه هنوز جايگاهي داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
لطفأ نگرانی هایتان صریح و روشن بیان فرمایید مگر نباید به نظر اکثریت پایبند بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
چقدر متناقض وبه هم ریخته وغیر منطقی همراه با یک نوع ترس مخفی صحبت کرده است!!!

از علی آقا این همه ترس بعیده!!
ازاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
گل من،حساس نشو .رئیس جمهور خدمتگذار ومسولین مملکت با پشتیبانی مردم خوب از کشورشان دفاع می کنند ضمنا دوران بازاریابی از کلمه می ترسی سپری شده دولت تدبیر حاکم است إإإإإإإإإإإ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
ازاد

8 سال گذشته و نتیجه آن را که امروز شاهد هستیم خط بطلان درشتی بر نظریه شما است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
"من موافق نظرخواهی در مسائل کلان و ملی نیستم"
" الان در هیچ بن بستی نیستیم"
جالبه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بیدار شو آقای مطهری!
ازاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
او وتمامی ایرانیان وفادار بی ادعا بیدارند ..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
علی آقا اومدی نسازیا!!!!
ازاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
با ناحق نباید ساخت بلکه با تدبیر برخورد کرد إإإإإإإإإ
مهندس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
ازاد تو یه نفر چند تا کامنت گذاشتی اینجا؟ چرا فقط تو جوابا کامنت میذاری که نشه مثبت منفی داد؟ چرا کامنت مستقل نمیذاری که ملت بتونن رای مثبت منفی بدن؟
ازاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
مهندس جان ،کشور در روال طبیعی خود توسط مسولین محترم مدیریت می شود .وشما دوستان سعی به حاشیه بردن دارید شما دراین سایت بطور زنجیره ای مثبت ویا منفی می دهید وسپس می گویید ملت ایران إإإإإإضمن احترام به نظراتان معتقد به مناظره دوستانه باجوابهای روشنگرانه هستم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
انهایی که مخالف تعامل هستند از اینراه نان میخورند پورشه سوار میشوند گرین کارت دارند املاک دارند بچه هایشان کارهایی که لیاقتشان نیست دارند و...... ولی ما میخواهیم تحریمها تمام شد صنعت رونق بگیرد شاید فرزندان تحصیلکرده بیکارمان کار پیدا کنند شاید بتوانند ازدواج کنند و.......
مجتبی
Germany
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
والا خانواده ما با مذاکره مخالفه، و در عین حال هیچ کدام از صفاتی رو که شمردی نداریم.

کاش بجای تهمت زدن، کمی انصاف داشتید و به شعار خودتون مبنی بر "آزادی عقاید" احترام می گذاشتید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
آقا مجتبی

بحث "آزادی عقاید" نیست (گر چه خوب است) بلکه بحث تحریمهای سنگین و حرکت کشور به سمت پرتگاه و پیداکردن راه نجات برای کشور والبته سوئ استفاده های اقتصادی سرشار عده ایی قلیل از این وضعیت است که خواهان ادامه وضع موجود هستند و اینها پنهان نیستند در مقابل دیدگان مردم هستند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
نرمش قهرمانانه (صلح با حفظ عزت واحترام و منافع ملی)آری
ازاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
احسنت .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
آقا ما فکر میکردیم نظر مردم برای شما مهم است خب اشتباه میکردیم.
ازاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
ناشناس جان،ما یقین داریم که شما اشتباه می کنید مردم رئیس جمهور محترم را انتخاب نموده وقانون اساسی وظایف همه را مشخص نموده است او می داند چه کند ..
زاگرس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
بزرگ مرد ايران زمين
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
مي شود بت‌تراشي نکنيد؟!
اگر کسي در ييکي دو مورد حرفهاي متفاوت زد مي شود بزرگمرد ايران زمين؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
خوب به مسائل دیگر همچون مسائل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی هم تسری پیدا کنه!! چرا میترسی مطهری جان!! مگه شما داعیه اینو نداری که کلیه سیاستها مثل سیاستهای برخورد با بدحجابی خواست مردمه! خوب بذار نظرسنجی بشه! هان!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
+++++++++++++++++
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
زندگی مردم به بن بست رسیده علی آقا!!

به قانون اساسی احترام بگذارید علی آقا!!

مردم رو دور نزنید علی آقا!!
ازاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
گل من ،شعارهای ناامید کننده مخل آرامش در بیان وعمل است قانون اساسی وظایف همه را بیان نموده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
بلبل من یه بار جرات کن پاسخ ننویس، نظر بده بعد بشین منفی بشمار.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
ناشناس دقت کردی این ازاد پشت همه کامنتا نظر گذاشته؟ تو چرا تایید کردی فرارو؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
چرا یکبار هم از خود ملت ایران نمی پرسید که واقعا چه می خواهند؟؟؟؟؟؟؟؟
ازاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
نگاه نکنیدبلکه ببینید که مردم صلح دوستی تدبیر بصیرت روابط با جهان درشرایط برابر. استقلال آزادی جمهوری اسلامی ومقاومت در مقابل زیادیخواهان راخواهانند
علوی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
شما یه نفر فقط اینو خواستاری.
هابيل ايران فر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
خودشونم ميدونن 99 درصد مردم با ارتباط با بزرگترين اقتصاد دنيا موافق هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
من به اين نماينده محترم عرض مي كنم نظرات مردم آنجا هستند چه شما آنهارا بدانيد و چه ندانيد اگر بدانيد بهتر مي توانيد فاصله تان را با آراي عمومي كم كنيد اگر ندانيد با گذشت زمان فاصله بين مردم و مسئولان بيشتر خواهد شدو اين يك توان بين القوه براي شكل دهي اعتراضات از بيرون را فراهم خواهد ساخت بنابراين چشم بستن به روي واقعيتها كمكي نمي كند.
Meek
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
مختصر بگو کار کبک را نکنید!
ازاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
گل من ،حامی این انقلاب اسلامی خداوند ومردم همیشه بیدار و وفادار بوده است که آخرینش در نه دی هشتادوهشت میباشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
اه اه اه اين ازاد دهنشو اگه ببنده نمي گن لال هست بخدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
جناب مطهري . در هيچ جاي دنيا كسي از نظرسنجي ضرر نكرده، انجام نظرسنجي نشاندهنده احترام به افكار عمومي است ...........
Meek
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
چرا خیلی ها ضرر کرده اند، از نظر سنجی مجازی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
چرا مخالفید؟
مگه نظر مردم مهم نیست؟
ایرانی
Germany
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
از نظر آقای مطهری یعنی نظر مردم کشک!!
واقعا که!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
این رو باید اونهایی مد نظر قرار بدن که وقتی مطهری نقدی به احمدی نژاد میکنه ازش قهرمان میسازن. این فرد از احمدی نژاد هم خطرناک تره. ایشون یک آدم افراطیست مخصوصا در زمینه های اجتماعی.
ازاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
برداشتت نادرست است إإإإإ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
ازاد سكوت هم خوب چيزيه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
به به علی مطهری هم که کمال همنشینان در ایشون اثر کرده!!

داره مردم رو دور می زنند!!

هدف شما از مذاکره با امریکا منافع ملی است یا منافع شخصی و گروهی؟؟!!!
ازاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
دوران بازی با کلمات سپری شد فقط قانون إإإ
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
رفراندوم تو قانون هستش. اینقدر دم از قانون نزن. البته بعید میدونم بدونی قانون چیه.
مردم ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
آقای مطهری

طبق قانون اساسی

رفراندم حق مسلم ماست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
ازاد بهتر بود اسم اسير رو براي خودت انتخاب مي كردي بيشتر بهت مياد
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
حال که به نظر می‌رسد ۹۰ درصد مردم حامی‌ خطو جدید در روابط ایران و دنیا میباشند ولی اگه در ایران فقط ۱۰ درصد طرفدار رابطه با آمریکا باشند باز هم دولت باید به وظیفه ملی‌ خود برای تشخیص مصلحت کشور عمل کند و این روابط را بّر قرار سازد.
ازاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
رابطه خیلی عالیست ولی وقتی آمریکا می گوید گزینه جنگ وتحریم فلج کننده روی میز است تا به خواسته های او تمکین کنیم چه ؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
ازاد باز هم ميگيم خوبه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
شما بذار نظرسنجی بشه!
قول میدن درموردایی که ازشون میترسی نظرسنجی نکن!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
این دیگه چه صیغه ای است!؟ یعنی نباید نظر اکثریت در مسائل مهم کشور لحاظ بشه!؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
ملت ایران حق دارد به خواسته اش عمل شود .حق با دکتر روحانی است .اگر مردم خواهان رابطه با امریکا هستند به این دلیل است که می خواهند سفره رانت خواری و بلند پروازی و اختلاس عده ای که کشور را در طول سالها به نیستی کشاندند جمع شود . مردم قیم نمی خواهند .رای اکثریت ملت باید ملاک قرار گیرد . درود بر دکتر روحانی سلام بر خاتمی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
محمد زیرکانه حرف زدی!

بالاخره همه پرسی انجام شود یا خیر؟؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
علی مطهری

مگر منافع شما بر خلاف منافع مردم ایران است که از نظر سنجی اینگونه آشفته شدی؟!
سامان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
مردم خیلی وقته با آمریکا هیچ مشکلی ندارن منتها کسی توجه نداشته به نظر مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
بدبختی اینه که امریکا با ما مشکل داره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
اصول گرا واصلاح طلب سرو ته یک کرباسند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
اصول گرا وتندرو سر وته يك كرباسند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
رفراندوم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
علی آقای مطهری،
شترسواری دولا دولا نمیشه پسر خوب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
ای بابا

آقای مطهری تو چرا دیگه ازآشکار شدن نظر حقیقی مردم اینقدر به هراس اومدی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
ای بابا

آقای مطهری تو چرا دیگه ازآشکار شدن نظر حقیقی مردم اینقدر به هراس اومدی؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
مطهری هم داره کم کم خودشو نشون میده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
یکی من رو روشن کنه که برای کدوم بن بست می توان از رفراندوم استفاده کرد؟
Meek
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
قانون اساسی را بخوان، هم ورژن قبل و هم بعد از بازنگری. حیف که شماره اصلهای مربوطه یادم نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
استخاره کنیم، چطوره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
نظر مردم روشن است نه در این مساله که در سایر مسایل هم مشخص است. نظر سنجی و یا رفراندوم برای دیپلماسی ارتباط با امریکا اشتباه است چرا که هزینه چانه زنی را از طرف ایرانی کمتر می کند -
میترا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
چرا در انتخابات ریاست جمهوری یا حتی 34 سال پیش موقعی که برای تعیین نوع حکومت همه پرسی برگزار می شد این حرف ها را نمی زدند؟ وقتی به ضررشان باشد همه پرسی را صلاح نمی دانند .
غزل
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
نظر سنجی بذارین 99 درصد موافقن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
همه می دانند که 98 درصد مردم موافق رابطه با آمریکا هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
نظر سنجی نمی کنند چون نمی خواهند موافقت 98 درصدی مردم علنی شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
واقع بین باشید و نظر مردم را بخواهید ترس ندارد که.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
مگه آمريكا شيطان بزرگ نبود؟؟؟!!!!
مگه تحريمها يه مشت كاغذ پاره نبود؟؟؟!!!!
مگه قرار نبود تنگه هرمز رو ببنديم؟؟؟!!!!
پس چي شد؟؟؟!!!
ناشناس
Finland
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
آنچه عیان است چه حاجت به بیان است. خودشون میدونن اگه نظر سنجی بشه نتیجه 99 به 1 اون 1 درصد کسایی هستند که رابطه با آمریکا بر خلاف منافع شخصیشونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
این شخص واقعا نماینده مردم تهرانه . من بعید میدونم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
میزان رای ملت است و بس .پس از چی میترسید اقای مطهری؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
نظرسنجی مشکل ساز بشه؟!!!
برای کی؟ مردم یا مسئولان؟ یا...؟
مشکل کسان یا چیزهایی هستند که جلوی خواست اکثریت مانع می شوند.
بوشهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
یعنی مردم حق ندارن که بخوان با کدوم کشور رابطه داشته باشن ؟ یا حداقل درستتر توضیح بده جناب مطهری تا ما هم بدونیم
رامين
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
به نظر شما نظر مردم مهم نيست من كه نفهميدم شما كدوم طرفي هستي ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
این مطهری هم معلوم نیست کدوم طرفی است اصولگرا یا اصلاح طلب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
مطهری اصولگرایی است در لباس اصلح طلب!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
آفرین به علی آقا. هر چند خیلی نظراتش رو قبول ندارم اما این یکی خوب بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
جناب آقاي رييس جمهور!
باور کنيد همه چيز روشن است
مشکلات ما بايد حل شود اين ديگر نظرخواهي نمي خواهد
ناشناس
United States of America
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
چرا باید خلاف نظر مردم اقدام کرد؟ مگر خرد جمعی مشکلی داره؟
رها
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
اری
فردنیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
آقای مطهری در مطالبی از قول شما خوانده ام

برداشتم چنین بود که شما موافق آزادی کلام هستید .

مگر نظر سنجی چیزی جز نتیجه ابراز افکار بصورت کلام و مودبانه نیست ؟

که بصورت آماری از یک تفکر اطلاع حاصل می شود .

آیا نظر سنجی بدون آزادی کلام می تواند بعمل آید ؟
ویا اصلا مفهوم پیدا می کند ؟

بنابرین آن آزادی کلامی که در موردش صحبت می فرمائید . چه تعریف و مفهومی دارد .

لطفا نظر خود را در رابط با آزادی کلام و نظر سنجی اعلام کنید .
ايرانى
United States of America
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
همين كامنتهايى كه اينجا نوشته شده خودش يه نظرسنجى بود.جناب رييس جمهور محترم ٩٩درصد مردم موافقند.مخالفان منافع شان در رابطه با امريكا به خطر مى افتد.شما را به خدا ٩٩ درصد را فداى يك درصد نكنيد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
من حتي حاظر هستم بصورت مخفي نظر مجلس را هم بپرسند إنوقت خواهند ديد حق با مردم است وبايد با همه كشورها در صلح ودوستي. زندگي كنيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
بالاخره اقاى مطهرى هم مانند دىگر دولت مردان سواره هستند و ما باقى مردم پىاده.اىشان تا جاىى سنگ مردم را به سىنه مىزنند كه به نفعشان باشد وگرنه وارد حرىمهاى انها شوىم غرىبه مىشوىم!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
کاملترین نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
آفرین


واقعا" گل گفتی
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
به نظر بنده مسئولت ارتباط با امریکا و پرونده هسته ای و مشکلات ناشی از این قضایا بسیار مهم و برای اینکه تبعات تصمیم گیری در این مورد تا متوجه کسی نباشد بهتر است از مردم پرسیده شود
محمدمهدی
United Arab Emirates
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
ما وارد مذاکره که شده ایم، راه هم که روشن است، خواسته قلبی ملت که دارد عمل می شود نظر سنجی برای چه؟
شیرعلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
بابا رییس جمهور منتخب مردم دوست داره یه سوالی از ملت بپرسه من نمی دونم کجاش اشکال داره ؟ صحبت اقای مطهری فقط در حد یک نظر قابل احترام هست وگرنه هیچ کمکی به پیشبرد دموکراسی نمی کنه واضح بگو از چه می ترسی؟
جعفري
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
جناب مطهري مي فرمايند كه نياز به نظرسنجي درخصوص ارتباط با آمريكا وجود ندارد؟!!شما چكاره هستيد كه درمورد سرنوشت ميليونها نفر شهروند ايراني تصميمي بگيري؟البته كه بايد مخالف باشي به شما كه بد نميگذره اين مردم معمولي هستن كه بخاطر تصميمات و اظهارنظرهاي اشتباه شماها محتاج يك قران دوزار يارانه و نون شب شدن.
ضدسانسور
Finland
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
نظر ندارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
میزان رای ملت است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
اتفاقا باید هراز یه مدت یه نظر سنجی صورت بگیره تا مسوولین درتصمیم گیری نظرات مردم را در نظر بگیرندو هی این اقایون به نام ملت هر حرفی را نزنند.جرا ملت خودش حزف نزنه؟
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv