bato-adv
کد خبر: ۱۷۰۱۱۶

بخشایش: جلیلی زیر بار این توافق نرفت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: غنی سازی ۲۰درصد که برگ برنده ما در مذاکرات بود، نقدا در اختیار طرف مقابل قرار گرفت و در مقابل، امتیازاتی به صورت نسیه به ایران داده شد.

تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۰۴ آذر ۱۳۹۲
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: غنی سازی ۲۰درصد که برگ برنده ما در مذاکرات بود، نقدا در اختیار طرف مقابل قرار گرفت و در مقابل، امتیازاتی به صورت نسیه به ایران داده شد.

احمد بخشایش اردستانی نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به توافق صورت گرفته میان ایران و 1+5 گفت: در این توافقنامه به منظور جلب اعتماد طرف مقابل، ایران غنی سازی اورانیوم با غنای 20 درصد را در سایت‌های فردو و نطنز متوقف می‌کند و روند غنی‌سازی اورانیوم از طریق آب سنگین و نیز کار سایت‌های هسته‌ای برای تامین خواسته طرف مقابل، کُند خواهد شد.

وی ادامه داد: در مقابل، از 1+5 خواسته شده تا تحریم‌های نفتی و بانکی ایران لغو و پرونده ایران از شورای امنیت به آژانس منتقل شود که این خواسته مورد موافقت طرف مذاکره کننده قرار نگرفت و عنوان شد که ساختار تحریم حفظ می‌شود و تنها امتیازاتی که در این توافقنامه برای ایران در نظر گرفته شد، این بود که ایران بتواند انتقال هزینه‌های دانشجویان خود را در خارج ایران و کار معامله فلزات گرانبها، خودرو و پتروشیمی خود را انجام دهد و به ایران اجازه داده می‌شود تا بدون اعمال تحریم جدید، نفت خود را به فروش برساند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: همچنین در این قرارداد توافق شده تا بخشی از داراییهای بلوکه شده ایران در یک سال گذشته در کشورهای مختلف، باز گردانده شود که از جمله این دارایی‌های بلوکه شده می‌توان به 12 میلیارد دلار دارایی بلوکه شده در امریکا، 35 میلیارد دلار در اروپا، 33 میلیارد دلار در چین و حدود 28 میلیارد دلار در کره جنوبی اشاره کرد و بنا شد تا بخشی از این دارایی‌ها به صورت خط اعتباری در اختیار ایران قرار گیرد.

بخشایش خاطر نشان کرد: ما غنی‌سازی 20 درصدی که برگ برنده‌مان در مذاکرات بود را نقدا در اختیار طرف مقابل قرار دادیم و تنها امتیازی را به صورت نسیه دریافت کردیم.

نماینده مردم اردستان در مجلس ادامه داد: اگر این توافقنامه به منزله یک قرارداد تلقی شود، با امتیاز کاپیتولاسیون قابل مقایسه است اما از نظر روانی و سیاسی می‌تواند در مردم امیدی را به آینده ایجاد کند که در توافق نهایی، توفیقی حاصل شود. 

وی افزود: این توافق در دوران مذاکرات آقای جلیلی با 1+5 نیز به وی پیشنهاد شد که آقای جلیلی زیر بار آن نرفت اما آقای ظریف آن را پذیرفت و توافقنامه را امضا کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در این توافقنامه، حق غنی‌سازی ایران به طور عام، مشروع دانسته نشده و به رسمیت شناخته نشده است اما از آنجایی که این نکته در آن ذکر شده که غنی سازی بالای 20 درصد متوقف شود، به طور غیر مستقیم حق غنی سازی با غنای 5 درصد را پذیرفته‌اند و ممکن است که طرف مذاکره کننده در 6 ماه آینده غنی سازی ایران را به طور کل به رسمیت نشناسد و عنوان کند که شما از اساس باید غنی سازی را متوقف کنید.

بخشایش خاطر نشان کرد: توافق صورت گرفته با توافق انجام شده در سال 82 توسط آقای روحانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی در آن زمان قابل مقایسه است. در سال 82 در بیانیه سعد آباد، فعالیت 164 سانتریفیوژ در کشور متوقف شد و پس از گذشت 2 سال و اینکه آمریکایی‌ها به توافقات خود پایبند نبودند، با دستور مقام معظم رهبری فعالیت هسته‌ای کشور از سر گرفته شد.
bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
این توافق پیروزی عقلانیت بود
حق5درصد مجاز و قانونی خیلی بهتر از100درصد غیرمجاز و تحریم و عقب ماندگی درتمام صنایع
تا به حال همین5درصد را هم قبول نمیکردن وهمین نقطه شروع خیلی خوبی هست
ظریف فشارهای زیاد داخلی و خارجی داشت
تا5درصد برای صلح آمیز هست و بیشترش برای بمب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
بهانه های بنی اسرائیلی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
بايد كسانيكه كشور و ملت را به لبه پرتگاه كشانده اند محاكمه شوند
علی انصاری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
زیر بار نرفت ولی یک ملت را به زحمت انداخت دارو گیر نمیاد فقط یک موردش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
چرا نپذیرفت؟ خوبه که الان بعد از چند سال مجبور شدیم همونرو قبول کنیم؟
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۱۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
بخشایش، رسایی ، قدوسی ، کیهان ، پایداری چی ها :

سااااااااااااکت!
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
به نظر مردم احترام بزار
ناشناس
United States of America
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
باید می رفت.
ناشناس
Canada
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
باز هم کاسبان تحریم راه افتادند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
اگه همون اول قبول کرده بودن کشور این همه هزینه نمی داد و تحریمها کمتر بود.
اگه واقعن قبول نکرده باید محاکمه بشه
محمد علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
براردر من نتيجه چي شد؟؟جليلي به چيزي كه اعتقاد نداشت اميد و گشايش در اين پرونده بود.بيانيه دادن خطابه خواندن .خنده هاي شيرين مقابل دوربينها بزرگترين شاهكارش بود.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
پس "ظرفیت " چی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
یادمون نرفته که جلیلی حاضر شد سوخت 20 درصد رو بده بیرون و 20 درصدم متوقف کنه تو ترکیه با برزیل شما یادت رفته ولی ما نه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
آقای جلیلی که میخواست اورانیوم غنی شده رو تحویل روسیه و برزیل بده که. کم دروغ بگید.
سامان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
انتخابات مجلس کی ؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
اميدوارم تو انتخابات مجلس نماينده‌هاي واقعي مردم رو بفرستيم تو مجلس
ناشناس
Japan
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
جلیلی فقط بیانیه میخوند مذاکره نمیکرد........
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
خيلي نامرد تشريف داريد
saeed
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
جلیلی قبول نکرد!!! مگه جلیلی تصمیم گیرنده بود اینها با این علم و اگاهیشون چطوری رفتند مجلس!!!!
ايوب
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
همه میدونن که امریکا الان در ضعیفترین حالت خودش قرار داره و توانایی کنترل آسیای غربی و شرقی رو با هم نداره

و بزرگترین خطر براش ایران و چین هستند

حالا این ملعون اومده با ما میخنده و یه کم امتیاز میده که کمتر در غرب آسیا باهاش مقابله کنیم و کم کم بار و بنه خودشو ببره شرق و چین رو مهار کنه.

وقتی چین رو مهار کنه دوباره بر میگرده و روز از نو و دشمنی با ملت ایران از نو

یعنی اگه دوباره قوی بشه بر میگرده سراغ خودمون !

باید یه توافق 4 قبضه ای باهاش بکنیم که دست و پاش بسته بشه و دوباره 5 سال دیگه دشمنی خودشو شروع نکنه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
ويراني ايران و شكست جليلي بدين سبب است كه همانطور كه شما ميگويي امثال او فكر كردند غنی سازی ۲۰درصد برگ برنده انان در مذاکرات است ، و اين اشتباه بزرگجليلي و هم فكرانش بود كه منجر به ويراني ايران شد همه و همه بايد بدانند كه برگ برنده حكومت رضايت مردم و رضايت عيال اله كه همان ناس است مي باشد و لا غير پس اي حكومت به مردم احترام بگذار و بجاي انان تصميم نگير
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
در مورد تیترتان
جلیلی احتمالا متوجه منافع این توافق نشد و در نتیجه آن را امضا نکرد
بی کفایتی مسئولین دولت قبلی دیگر بر عالم و آدم آشکار شده است شما هم سکوت کنید و بیشتر از این بی سوادی خود را به رخ ملت نکشید یک جواب ساده لازم است
غنی سازی ۲۰ درصدی برای تولید سوخت نیروگاه لازم نیست و غنای پایین تر اورانیوم برای تولید نیازهای کشور کفایت می کند که این مساله هم از طرف غرب پذیرفته شده است
حالا آقایان باید جواب بدهند که واقعا از تولید اورانیوم با غنای بالا چه هدفی را دنبال می کردند؟
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
دم جلیلی گرم که ملت را بیچاره کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
آقای محترم مردم بیچاره شدن بس کنید بس کنید ، سکووووووووووووت مردم اردستان دیگر به شما رای نخواهند داد .
اشرفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
با سلام
با عرض تشکر و قدردانی از تیم مذاکره کننده فغلی و قبلیها به جهت زحمات و تلاشهای بسیجیشان .میخواخم مسئلهای را به آقای بخشایش گوشزد بکنم شاید از یاد بردهاند مذاکره تهران در دولت آقای اخمدی نژاد و امضاء قرارداد با ترکیه و برزیل و روسیه و مفاد آن قراداد و اینکه آقای جلیلی مذاکره کننده اصلی ایران با آزانس بود . ما باید قدردان تیم آقای دکتر ظریف باشیم مواد غنی سازی ما به حارج از ایران حتی یک میکرون نمیرود و خق غنی سازی ما ها به رسمیت شناخته شد ما ایرانی و همه بسیجی هستیم و خواهیم ماند . یا علی علی یارتان آقای ظریف
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
شوخی میکنی ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
آقای جلیلی چه چیزی را قبول کرد که غنی سازی 20درصد را قبول نکرد؟ مذاکره بده بستان است.ایشان کوچکترین دغدغه ای برای مردم که زیر فشار گرانی ناشی از تحریم خورد میشدند نداشت.باید از این آقا که نمایندگی مردم را یدک میکشد پرسید شما غنی سازی 20 در صد را با چه بهایی می خواهی ؟به بهای فقر و بدختی و ور شکستگی مردم و کشور؟تا کی میخواهید با شعارهای هزینه بر برای کشورمردم را بفریبید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
دوره جليلي رسيده بوديم پشت خيمه دشمن !!
در عين حال تحريمها ايران را فلج كرده بود !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
آقاي بخشايش اگه قرار باشه امتيازات كه آنها قولش دادند نسيه باشه، قول هاي ما توي اين توافق هم نسيه است. يعني اگر آنها عمل نكنند ما هم عمل نميكنيم. تازه مگه ما هميشه نميگفتيم ما به 20 درصد نيازي نداريم؟
كاش آقاي جليلي ميگفتند كه سري چه چيزي ميخوان توافق كنند؟
ايشون كه فقط مذاكره ميكرد و طرف مقابل هم چپ و راست تحريم ميكرد كه نتيجه اش روي اقتصاد ما رو ميبينيد.
حداقل ديگه قرار نيست تحريم جديدي وضع بشود اين مثبت نيست؟
رهبري هم تشكر كردند باز شما رو راضي نميكنه؟
ميشه بگيد شما چي ميخواهيد دقيقا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
شما حقوق های نجومی میگیری از درد مردم خبر نداری متاسفم که نماینده مردمی شما و امثال شما
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
بله راس ميگي جليلي موقعي كه غربيهاپيشنهاددادندكه شماغني سازي 20درصدرومتوقف كنيدماهم بانك مركزي ونفت روتحريم نمي كنيم برادران مقاوم كه تحريم هاروكاغذپاره مي دانستندقبول نكردند واين هزينه هاروبه كشورتحميل كردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
جلیلی باید هم توافقنامه رو امضا نمی کرد.چون خودش که زدگی خوبی داره. و به فکر زندگی مردم نبود. ولی خدا به دکتر ظریف عزیز خیر بده که انشاالله وضع کشور درست بشه و اعتماد از دست رفته مردم به دولت بازگردونده بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
خوب اگه میرفت که اسمش میشد ظریف و محبوب ملت!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
واسه همینم تو انتخابات 4 میلیون رای آورد در مقابل تمام رقبایی که خواستار تغییر رویکرد بودن. شما فقط 4 میلیونید. کسانی که به ولایتی، رضایی، قالیباف، روحانی و حتی به غرضی رای دادن خواستار تغییر شرایط بودند. فهمیدن این اینقدر سخته؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Germany
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
عجب هنری داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
آقای جلیلی، خوشحال که خودت و افکارت به دست مردم کنار گذاشته شد.
ناشناس
Germany
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
ای کاش پاسخی از طرف دکتر ظریف در این مورد وجود داشته باشد تا رفع ابهام شود.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
دقیقا موافقم مملکت رو دودستی دادن دست اروپا وآمریکا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
غني سازي 20 درصد كه همه وقت توان آن را داريم و اگر بدلايلي آن را خودمان چند مدت متوقف كنيم بهتر است يا ميلياردها دلار خسارت ببينيم ؟تاوان اين خسارات را چه كسي بايد بدهد؟ آيا نبايد جليلي و احمدي ن‍ژاد بدليل اين همه خسارت و ...محاكمه شوند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
تواناییشونداشت اصلا بلد نبود انگلیسی صحبت کنه
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
آقای بخشایش یک سوال:
اگر صحبتهای شما درست باشد پس چرا رهبری آن را یک موفقیت خواندند؟
ناشناس
Armenia
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
شما مثل اینکه خاطر مبارکتون نیست که آقای جلیلی برای انتقال اورانیوم 20 درصد به خارج ایران موافقت کرده بودند ...
نسرین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
وقتی مردم زیر بار فشار اقتصادی کمر خم کرده اند غنی سازی می خواهیم چیکار؟؟؟ ظریف کار درستی کرد چون فکر مردم بود نه قهرمان بازی
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
تازه این یکی از کرامات اقای جلیلی بود متاسفانه فرصت نشدکه بقیه فرصت هارا به تهدید تبدیل کند.شاید وقتی دگر
سامان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
شما و دوستانتون( آقاي كريمي قدوسي) اول ياد بگيريد npt رو چجور مي نويسند بعد راجع به مذاكرات هسته اي اظهار فضل كنيد.در ضمن نه اينكه برادر جليلي رو خيلي تحويل مي گرفتند و وزراي خارجه شش كشور براي ديدار با ايشون لحظه شماري مي كردند. و نه اينكه نتيجه چندين سال مذاكره ايشون خالي شدن دست كشور و تحريمهاي مضاعف نبود.
كلا جواب شما ها رو مردم دادند ديگه زياد دست و پا نزنيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
جلیلی کار بدی کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
اینها همون MPT ها هستند که نظر کارشناسی میدن؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
آقاي بخشايش شرايط كنوني مملكت ،وضع تجارت، صنعت، اشتغال و معيشت مردم را در نظربگيريد.به شماو بعضي از آقايان كه فشارنمياد.مامردم عادي براي چه زماني ميخواهيم زندگي كنيم زندگي بااميد به آينده ورفاه و آسايش.مردم با درك شرايط كنوني 20 ميليون به آقاي روحاني وبرنامه هاي اورأي دادند پس خواهش ميكنيم اين را ازمردم نگيريد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
کلاا اقای جلیلی هروقت برای مداکره می رفت با یک قطعنامه تحریمی در دست برمی گشت و مردم را به این روز سیاه نشاند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
فكر ميكنيد كار خوبي كرد كه نرفت؟شايد اگر همان موقع اين توافق انجام ميشد مردم تاوان كمتري پرداخت ميكردن .نتيجه عدم توافق رو فقط و فقط مردم اونهم قشر متوسط و پايين جامعه دادن و دارن ميدن .اينفدر دنبال شاكال تراشي نباشين .
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
خوب جناب بخشایش می خواستند زیر بار بروند !!! وقتی مقام رهبری مذاکرات را تایید کرده اند دیگه این نقلقولها حرفه و باد هوا !!!
ناشناس
Qatar
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
برادر من مگه جلیلی یا ظریف با همه احترامی که به آنان دارم چه کاره اند. وقتی دستور از بالا میاد...
حسين
United States of America
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
شما معلومه به جليلي راي داديد... لطفا ساكت شويد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
به مردم راست بگویید.
آیا اورانیوم 20 درصد و یا آب سنگین اراک پروژه سود دهی است؟
جزیره شدن و جدایی از همه دنیا هزینه بسیار گزافی به مردم گذاشته است. از آن طرف همدستی کرامت مندانه با دنیا باعث عزت اسلام و شیعه می گردد. دغدغه اسلام را داشته باشید خدا یاریتان می کتد ولی اگز نگران منافع خودتان هستید مطمئن باشید خدا عالم است.
آمیر
United States of America
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
این آقا مثه اینکه نفسش از جای گرم در میاد..همین آقای جلیلی و احمدی نژاد مملکت رو به لبه ی پرتگاه بردند...اینها که مشکلی ندارند...حقوق میلیونی و امتیازات گوناگون برای خودشون و بچه هاشون هست..چرا بیان توافق کنن..همین جورش چشه...گور پدر مردم که زیر بار فشار تحریم ها کمر خم کردن...مهم نیست برای آقایون...شرم اد بر این نماینده و امثال این نماینده که نمی فهمن مردم صبرشون هم حدی داره...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
رو رو برم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
زمان جليلي كه يه روز ميرفتن مذاكره تو اون يه روز هم خاطرات جبهه تعريف مي كرد!!‌ همين توافق زمان اون هم بود!!؟؟؟ آخه چرا شما مي خوايد همه چيز رو بي ارزش كنيد!!؟ همين امثال شما و جليلي بوديد كه همه اين تحريم ها و بدبختي ها رو براي اين مردم به ارمغان آورديد! خجالت هم خوب چيزيه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
به فرض محال که شما راست میگی؛ کسی که برای توافق نکردن مذاکره می کنه معلومه که زیر بار هیچ توافقی نمیره!
دیگه کم آوردید مرد باشید جر نزنید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
آقای بخشایش ساکت! اگه ایشون یه همچین قراردادی رو قبول نکرده پس خیانت به ملت ایران کرده و باید محاکمه بشود. مردم مثل شما تو پرقو نیستند. بزارید مردم یه نفسی بکشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
و بجایش مردم زیر بار فشار اقتصادی و افول اخلاقی رفتند.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
اصلا جلیلی در مورد مساله هسته ای هم مگه مذاکره کرد.اون می خواست مشکلات جهانی رو حل کنه.تیم هسته ای موفق بوده.و مردم هم حمایت میکنن.اگر هم از نظر شما اشتباهی کردن که نکردن.ملت موافقه با تیم.
در ضمن شما 8 سال ایران رو به روسیه و چین فروختید.وای به روزی که پرونده شما رو بیاد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
جلیلی زیر بار نرفت ، رای هم نیاورد .
mehdi
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
دیدم آخه تو 8 سالی که دولت احمدی نژاد مذاکرات را اداره می کرد خیلی پیشرفت حاصل شده بود،مردم روز به روز فقیر تر شدن در مقابل چه دستاوردی ؟
صندوق آرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
خوب برا همینه کسی به این تفکر رای نداد.
انگار صدای 24 خرداد به گوش بعضی ها نرسیده یا نمی خوان برسه
حمید رامه گرمسار
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
آقای جلیلی اصن متوجه حرف های اشتون می شدند یا اینکه ایشونم mpt را ننگ می دانشتند همی؟
ناشناس
United States of America
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
آره خوب.آقای جلیلی وضعیت مردم وکشور برایش محلی از اعرب نداشت.حالا میشه فهمید بارد کردن پیشنهادات غربیها چه قندی در دل عربستان ونتانیاهو آب میشده.روحانی را خداوند به ملت هدیه کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
اگر واقعا اینطور بوده و قبول نکرده اند باید تاسف خورد به حالش
جوان ناکام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
تو رو خدا بیخیال...
مرد حسابی
من دکتری شهید بهشتی ام
35 سالمه
با هزار بدبختی دارم تو 4 تا دانشگاه دور و نزدیک حق الندریس کار می کنم که همش روهم ماهی 2 تومان نمیشه
هنوز جرات تشکیل زندگی ندارم
با اینهمه بدبختی و مشقت درس خوندم ،و حالا چون پارتی ندارم و به این و اون وصل نیستم هشتم گرو نهمه...!
چی می گی آقا؟
شما تو این هشت سال اخیر آب تو دلت تکون خورده؟
بیکاری کشیدی؟
لنگ دارو بودی؟
اجاره های نجومی دادی؟
برای یه وام دو زاری اشتغال زایی به 1000 نفر رو انداختی؟
با چشم خودت دیدی که همکلاسی تنبل دوران لیسانست به واسطه ی لابی الان تو یه پست کلیدی نشسته و وقتی واسه کاری گذرت بهش می افته حتی حاضر نیست طرحتو بررسی کنه؟
از خواب بیدارشید تورو امام حسین
...
من جهنم،فوقش می رم یه گوشه ای از دنیا رو پیدا می کنم واسه زندگی،ولی ریشه ی خیلی ها با این افکار شما تو این 8 سال خشکید...
هرجا هم کم میارید از رهبری هزینه می کنید

فرارو منتشر نکنی خائنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
بله.. می دانیم.. جناب جلیلی به جای امضا پایشان را پیش کش می کردند!!! اقتصاد مملکت نابود شد.. فشری از مردم این مملکت زیر فشار مشکلات اقتصادی کمرشان خم شد.. شماها این چیزا را درک نمی کنید جناب اردستانی.. الحمدلله تحریم ها روی شماها اثری نداره..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
بله.. می دانیم.. جناب جلیلی به جای امضا پایشان را پیش کش می کردند!!! اقتصاد مملکت نابود شد.. فشری از مردم این مملکت زیر فشار مشکلات اقتصادی کمرشان خم شد.. شماها این چیزا را درک نمی کنید جناب اردستانی.. الحمدلله تحریم ها روی شماها اثری نداره..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
آقای بخشایش
شاه بخشید شاه قلی نمی بخشه!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
جناب بخشایش: خدا را شکر که شما دغدغه امرار معاش و اجاره خانه و هزینه مدرسه بچه ها و......را ندارید و مثل آقای جلیلی میتونید محکم به غنی سازی 20 درصدی بچسبید.
از نظر بسیاری از مردم حق ما برای استفاده از انرژی هسته ای دیده شده و این تنها چیزی بوده که مردم از اول میخواستند و لا غیر!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
جلیلی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

جلیلی این ظرفیت رو نداره

اغراق نکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
از جلیلی بپرسید

ام پی تی یا ان پی تی؟؟؟؟

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
این جمله باید اصلاح بشه:
نوشته شده است :
((ما غنی‌سازی 20 درصدی که برگ برنده‌مان در مذاکرات بود را نقدا در اختیار طرف مقابل قرار دادیم و تنها امتیازی را به صورت نسیه دریافت کردیم.))

بخوانیم :
ما غنی‌سازی 20 درصدی که برگ برنده‌مان در مذاکرات بود را نقدا در اختیار طرف مقابل قرار دادیم و بجای آن آرامش مردم ایران - کاهش قیمتهای - ایجاد روابط دیپلماتیک بهتر - بریدن دست دلالان- آنچه که ملت شریف ایران میخواستند را بازپس گرفتیم )
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
اگر مي تونست و نكرد فقط گرفتاري و فشار را بر مردم زياد كرد گرچه بعيد مي دانم
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
معلومه یک روز هم مذاکره نکرده!
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
این آقااصلا تو این مملکت زندگی نمی کند تو صف داروی سرطانی ایستادی بیاببین دم نونوائیها چه خبره بابا تواین مملکت آدم زندگی میکنه مملکت مال تو یا مثل تونیست بیاباماهی 300000تومان زندگی کن بابا ازرویا بیابیرون بیا تومردم ما نه مردم ذهنت نه مردم خودت بیدارشو اگرخودت را بخواب نزدی توچقدرمیفهمی که من نمی فهمم شما چه سودی ازاین وضع میبری ای خدا قیامت نمیشه که روسیا روسفید مشخص بشه
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
شماها فقط برای شعار دادن و فلسفه بافی خوبید!!!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
شماها کلا 4 میلیون هستید ...
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
شما نماینده مردم نیستی ، نماینده کیهان هستی!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
راجع به mpt !! هم توضیح
می دادی دکتر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
جلیلی زیربارچه رفت که زیر بار این توافق بره
خیلی افراطیون پررو هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
جلیلی با ادبیات دیپلماسی و اصول اولیه مذاکره آشنایی نداشت.
شهریار
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
متاسفانه در این 10 سال اخیر کار را به جایی رساندیم که بعد از توافق اینچنینی تازه به 10 سال پیش هم برنگشته ایم چون 10 سال پیش تحریمهای اینچنینی نداشتیم و اینهمه خسارات به مردم و اقتصاد کشور را هم نداشتیم. پس اینهمه سنگ جلیلی را به سینه نزنید. آقای ظریف فقط توانسته شاید 1/1000 گندهای 10 سال گذشته را بشوید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
نماینده محترم، اصلاً مذاکرات در زمان جلیلی به اینجاها نرسید چون هر 2 سال یکبار که جلسه ای تشکیل می شد آقای جلیلی انشایی که در خصوص دین اسلام و مزایای آن آماده کرده بود می خواند و قرار می گذاشتند یک سال بعد یا دو سال بعد. همینطوری 10 سال طول کشید. جلیلی اصلاً قد این حرفها نبود و اصلاً منافع ملی برایش در مقابل منافع پایداری ها هیچ بود. حالا هم جوش نزن، دیگه تمام شد هر کاری مرد عمل می خواهد که خوشبختانه حالا جناب ظریف عزیز را داریم و تا اون را داریم غصه ای نداریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
دیگه مردی مثل دکتر جلیلی که با اقتدار جلوی استکبار بایسته پیدا نمیشه.اون زمان خیالمون راحت بود خیانت نمیشه الان همش نگرانیم که مبادا آقای ظریف خیانت کند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
خداروشکر که رییس جمهور نشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
بیخود زور نزن برادر
دوران تکرویهای شما دیگه به پایان رسیده
کمی خارج از منافع حزبی و شخصی و گروهی به مردم هم فکر کنید!
فرارو فیلترش نکن جان هر کی دوس داری
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
حالا فهمیدم چرا مردم به جلیلی رای ندادند و اینکه چرا رهبر به ظریف اختیار تام داد. چون جلیلی به قیمت گدا شدن تنها کشور شیعه دنبال جنگیدن با دنیا بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
مهم نيست حضرت بخشايش اينقدر اين غني سازي را كش ندهيد بسه ديگه
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
آقا یه سوال از آقای بخشایش نماینده محترم اردستان:
ما mpt رو الان قبول کردیم عایا؟:)
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
به این آقا بفرمایید کار راکتور غنی سازی اورانیوم نیست! شما در همین بدونید بیشتر از اینم انتظار نیست.
تورج
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
نقد و نسیه کجا بود...ببخشید توی این قضیه ما رو متهم کردن پس ما باید قدم اول رو برداریم نه اونا
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
ایشان ظاهرا در این کشور زندگی نمی کنند گرانی کمر شکن،بیکاری گسترده،رشد منفی اقتصادی و...... را نمی بینند
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
افای جلیلی چکاره بود که از خودش تصمیم بگیرد اگر الان انیکار شده با تایید وهماهنگی نظام ورهبری بوده والا ظریف هم راسا تصمیم گیر نیست با این مباحث سعی در کوچک کردن کار دارید گره ها باز شود به ضرر کشوراست 20/ درصد به چه درد کشور می خورد چرا از اول وارد این دام شدیم ؟این را هم جواب بدهید
5666
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
دانوشمه سسین ایسه یردن چیخیر . معنی :صحبت نکن صدات از جای گرم میاد بیرون
ناشناس
Kazakhstan
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
با توجه به گفته جناب آقای بخشاشی اگر این پیشنهاد در دوران آقای جلیلی شده باشد و ایشان زیر با نرفته است که باز هم اشکال به جناب آقای جلیلی بر می گردد، چرا که بعد از زیر بار نرفتن ایشان اینهم تحریم و تنگنا بر کشور، دولت و مردم تحمیل شد که اگر آن روز می پذیرفتند ما اکنون گامهای زیادتری جلو بودیم و امتیاز کمتری می دادیم و امتیاز بیشتری می توانستیم بگیریم ، در هر صورت اینگونه اعترافت خود دلیل بر عدم درست عمل کردن دوران گذشته است و اگر امروز هم واق بینانه عمل نکنم فردا باید امتیازی بیش از این بدهیم و کمتر از این بگیریم، پس از ایشان به عنوان نماینده مجلس انتظار می رود بگونه ای سخن بگویند که در حد بیشنش و درایت یک نماینده باش.
همرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
مهمترین پیروزیی که جلیلی از اون دم میزد این بود که می گفت :اونا میگفتن مذاکرات استانبول باشه من تسلیم نشدم و اصرار کردم که باید بغداد باشه مقایسه کنید با دیپلماسی سه ماهه ظریف آقای بخشایش بیش از این خودتو بی اعتبار نکن
مجيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
دست از سر مردم برداريد به كي بكيم ما شما رو نميخوايم بذاريد مردم نفس بكشن داريم رواني ميشيم اقاي نماينده اكه بخواهيد كار شكني كنيدساكت نمينشينيم نان شما در دعواست ملتبا دولت است سر خودتون رو از برف دراريد اكه در نياريد مجبورتون ميكنيم كه بفهميد مردم خسته
هستند از اين ندانم كاريهاي شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
ناخرسندان از خرسندي مردم.
مجيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
دست از سر مردم برداريد به كي بكيم ما شما رو نميخوايم بذاريد مردم نفس بكشن داريم رواني ميشيم اقاي نماينده اكه بخواهيد كار شكني كنيدساكت نمينشينيم نان شما در دعواست ملتبا دولت است سر خودتون رو از برف دراريد اكه در نياريد مجبورتون ميكنيم كه بفهميد مردم خسته
هستند از اين ندانم كاريهاي شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
ما باور كرديم كه جليلي سر خود نپذيرفت و ظريف سر خود پذيرفت
ناشناس
United States of America
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
به نظر من که درست می گه اینها کلا با ایران لجن و دارن رسما اذیت می کنن. ولی ظریف هم کاری از دستش بر نمیومد باید تاوان 8 سال گند کاری اون آقارو پس بدیم.
111111
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
اگر به آقای جلیلی پیشنهاد شده بود خوب دیگه نیاز نبود آقای ظریف بره مذاکره سه سوت می گفت قبول بعدشم شما مگه پیرو ولایت نیستی
nashenas
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
چرا حرف الکی میزنی دوران اقای جلیلی کجا این توافق به ایران پیشنهاد شد تو که نمایند ه ای از تو انتظار دروغ گفتن به مردم را نداریم خواهشا صداقت در حرفاتون باشه چرا هی این دولتو میکو بید یه ذره وجدان داشته باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
داداش انگار نفست از جاي گرم بلند ميشه اگر براي شما هااااا تحريم نون و آب داشته براي مردم بدبختي و فلاكت به ارمغان آورده روي سخنم با جريان مخالف منافع ملت است به حد كافي باعث فقر و فلاكت مردم شده ايد ديگر بيش از اين در مقابل خواست اكثريت ملت قرار نگيريد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
آخه مگر بلد بودند كه مذاكره هم بكنند؟ اصلا كسي تسلط به زبان انگليسي هم داشت؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
mpt-npt- mp3 كدام گزينه صحيح است
اعتدال
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
لطفاً به جلیلی بگید ، شما 8 سال عمر 75 میلیون نفر جمعیت را تباه کردیدو اگر 8 سال هم نماز کفاره بخوانید فایده ندارد و در پیشگاه خدا مسئولید و بر ضمه شما گناهش وجود دارد و البته مستدام .....!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
آقای بخشایش بالاخره اسم نویسنده ی مقاله روزنامه ی بهار رو یاد گرفتی؟
(رجوع شود به مصاحبه آقای هومان دوراندیش با ایشون در سایت عصر ایران)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
داداش نظرت در رابطه با mp3 چيه؟ اونم حق مسلم ما هست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
جلیلی اگه این توافق نامه را میدید واقعا چیزی ازش میفهمید اون بنده خدا حرفاشو یکی دیگه ترجمه میکرد و بالعکس بذارین هرچیز سرجای خودش باشه
این خواست ملت ایرانه
با ایران و ایرانی احترام بذارین
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین