bato-adv
کد خبر: ۱۸۰۵۱۷

پاسخ به نامه امیر آقایی درباره سریال «سرزمین کهن»

تاریخ انتشار: ۰۳:۲۱ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
مطلب زیر را آقا یا خانم دانش محمدی، دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت مدرس به فرارو ارسال داشته‌اند:


با سلام نامه ای از سوی آقای آقایی بازیگر سریال سرزمین کهن در مورد اعتراضات اخیر منتشر شده است که جوابیه ای توسط اینجانب بر آن نوشته شده است. لطفا در صورت امکان منتشر شود. در صورتی که برخی از الفاظ با سیاست های سایت شما منطبق نیست، می توانید اصلاحات لازم را صورت دهید.
با تشکر


******************************

متن نامه آقای آقایی

(نامه امیر اقایی در رابطه با سریال توقیف شده سرزمین کهن)

این تنها می تواند از فواید مخصوص فلات ما باشد که چند هفته است سربازان بی گناه سرزمینمان در اسارت اند و هیچ صدایی از کسی بر نمی آید. ما عادت داریم از سوراخ سوزن رد شویم و از درب دروازه نه !

صدای اعتراض بختیاری های عزیز را شنیدم که در چند روز گذشته؛ از هر ناسزا و پیامک گرفته تا تهدید و ارعاب فروگذار نبودند.

سپاس می گویم مردم سرزمینی را که آنقدر صبور نبودند و نخواستند صبر پیشه کنند تا ببینند نه کمال تبریری؛ نه من؛ و نه هیچ کس دیگری قصد بی احترامی به قومی را نداشته است. این ساده انگاری در رگ و خون ما جاری‌ست. یاد آور می شوم فیلم های کمال تبریزی را که سال هاست توقیف است. یادآور می شوم ممنوع الکاری و جریمه ام را برای بازی نکردن در فیلمی که شما دوستش نداشتید.

برادران عزیز بختیاری؛
غیرتتان را می ستایم و به نوبه ی خود؛ تنها می توانم بگویم قصد ما بی احترامی نبوده است. اساسآ قهرمان سریال سرزمین کهن یک بختیاری ست. اما یک سوال برایم باقی ست: آن‌روزهایی که برای مردم سرزمینم محکوم به ممنوع الکاری بودم؛ از این خیل غیرت و جوانمردی؛ چرا حتی شاخه ی گلی برای تسکین زخمهایم روانه ام نشد؟

با احترام
امیر آقایی
۱۷ فوریه ۲۰۱۴

جوابیه

جناب آقای آقایی

نامه ای از سوی جنابعالی در مورد اعتراضات اخیر بختیاری ها به سریال سرزمین کهن منتشر شده است که نکات زیر در نامه شما قابل تأمل است:

فرموده بودید که در شرایطی که سربازان بی گناه سرزمینمان در اسارت هستند هیچ صدایی از کسی بر نمی آید...

جناب آقای آقایی هیچ کس ازحادثه و فاجعه پیش آمده برای فرزندان سرزمینمان خوشحال نیست، اما شما به زیرکی تمام و با قرار دادن دو مقوله متفاوت (اسارت سربازان و اعتراض بختیاری ها به سریال سرزمین کهن) که هیچ ربطی به هم ندارند، سعی کرده اید که احساسات پاک مردم ایران را بر ضد هم تباران بختیاری بسیج کنید.

نمی دانم منظورتان از «هیچ کس» صدا و اعتراضی نمی کند چیست؟ اگر منظورتان سیاستمداران ما هستند که به نوبه خود مواضعی را اعلام کرده اند و ممکن است کوتاهی کرده باشند، اما به احتمال زیاد اینجا منظورتان از "هیچ کس" مردم و به ویژه هم میهنان بختیاری است.

خدمتتان عارض هستم که همه اقوام مختلف مردم ما، در شبکه های اجتماعی، بر اساس وظیفه و در حد توان خود، مطالبات خود برای آزادسازی هر چه سریعتر هموطنانمان را اعلام کرده اند. اخبار این موج عظیم مطالبات مردمی، در رسانه های خارجی و داخلی منتشر شده است. به خاطر هجم انبوه مطالبات مردمی برای محکوم کرم کردن این اقدام و آزادسازی سربازان میهنمان، گروه تروریستی"جیش الشیطان" در وبلاگ خود جوابیه مبنی بر آگاه بودنش از هجم مطالبات مردمی ملت ایران و رد این مطالبات صادر کرده است(مراجعه شود به وبلاگ این گروهک).

اما اگر هجم انبوه این مطالبات مردمی از سوی اقوام مختلف در شبکه‌های اجتماعی از نظر شما "هیچ" است و انتظار دارید که بختیاری ها همانطور که برای دفاع از هویت خود به خیابان ها ریختند، برای آزادسازی سربازان میهنمان هم به خیابان ها بریزند نمی دانم از نظر شما به خیابان ریختن تاثیر گذار هست یا نه؟

ما با دولت مشخصی مواجه نیستیم که به خیابان ها بریزیم و با سر دادن شعار بر ضد اسارت کنندگان خواستار آزادی هم وطنانمان باشیم، روبروی ما یک گروه تروریستی است که با نام قرآن، سر از بدن انسان های بیگناه جدا می کند و جایگاه و منافع حقوقی ندارد تا از تجمعات و تظاهرات های مردمی بهراسد و از شروط خود کوتاه بیاید.

در صورتی که از نظر شما این موج عظیم مطالبات مردمی "هیچ" است ، لطفا بفرمایید چه راه حلی برای تلاش بیشتر و تاثیر گذاری در دیدگاه این گروه تروریستی دارید؟

در مورد اعتراض بختیاری ها سخن گفته اید و واژگانی همچون «ارعاب» ، « ناسزا» و «تهدید» را برای اعتراضات قانونی هم میهنان بختیاری مان به کار برده اید. شما بازیگر توانمند و محبوبی هستید که اتفاقا در این سریال هنرمندانه نقش خود را ایفا کرده اید و هیچ کس ایرادی بر شما نگرفت بلکه اعتراضات، به ساختار کلی این سریال در تخریب بزرگان یک قومیت ایرانی است. اما برای شما به عنوان یک هنرمند مردمی بسیار ناپسند است که از این الفاظ زشت برای یک اعتراض دمکراتیک و مدنی که حق انسانی هر شهروندی است، استفاده کنید.

نمی دانم از نظر شما که قطعا داعیه دار روشنفکری هستید یک اعتراض دمکراتیک، مدنی و قانون مند دارای چه ویژگی هایی است؟ در اعتراضات صورت گرفته توسط بختیاری ها در ماجرای اخیر، به جز موارد بسیار انگشت شماری که قصد سوء استفاده از جریان ایجاد شده را داشتند، هیچ شعاری ضد اتحاد ملی سر داده نشد، هیچ خسارتی به مراکز دولتی وارد نیامد و هیچ قانون شکنی صورت نگرفت و همه معترضان با هوشیاری هرگونه شعار تفرقه افکن و توهین به اقوام دیگر را محکوم کردند و اغلب شعارها با قرار دادن نام بختیاری در کنار نام ایران و ملت ایران برای اتحاد و یکپارچگی بود.

در شبکه های اجتماعی به محض اینکه افراد انگشت شمار سودجویی با توهین و ناسزا سعی در سوء استفاده از این جریان را داشتند، اغلب کاربران هوشیار بختیاری با محکوم کردن این افراد، هم تباران خود را به رعایت قانونمندی و جلوگیری از سواستفاده های احتمالی دعوت می کردند.

اتفاقا همین تجمعات قانونی، دمکراتیک و مدنی باعث شد که بسیاری از نخبگان و مسئولین محلی استان های مربوطه (نمایندگان مجلس، نمایندگان شوراها، فرمانداری ها و ائمه جماعات) با مردم یک صدا شوند و بدون هیچ گونه درگیری، مطالبات مدنی مردم دنبال شود به طوری که مسئولین کشوری و صدا و سیما تاکید کردند که به جز قانون شکنی هایی که از سوی افراد انگشت شمار سودجو و خاصی بوده است، تمامی تجمعات صورت گرفته با رعایت قانون برگزار شده است.

فرموده اید مردمی که نخواستند صبر کنند و ببینند نه شما و نه کمال تبریزی و نه هیچ کس دیگر قصد توهین نداشته اند و اساسا قهرمان سریال یک بختیاری است.حرف شما کاملا درست است ما به صداقت شما و سایر دست اندرکاران اعتماد می کنیم که قصد توهینی نبود است اما واقعیت این است که گاهی میان قصد انسان با کاری که صورت می گیرد و نتیجه ای که محقق می شود تفاوت بسیاری است.

شاید این تفاوت ناشی از سیاست هایی است که یک فعالیت و یا سریال را هدایت می کند. قهرمان واقعی سریال بختیاری است و البته مهم هم نیست که این قهرمان بختیاری باشد یا از سایر اقوام قهرمان پرور ایران زمین.

لازم به صبر نیست بارها تکرار کرده ایم و ظاهرا گوش شنوایی نیست که اعتراض هم میهنان بختیاریمان به دو موضوع است:

اول تخریب چهره بختیاری ها با استفاده از به کار بردن صفت های نامناسب برای اسم « بختیاری ها» است. "بختیاری" در این فیلم هرچند از نظر سازندگان آن فقط یک نام خانوادگی باشد، اما قطعا هر کسی که کوچکترین اطلاعاتی در مورد تحلیل فیلم نامه، نمایشنامه، رمان و داستان داشته باشد می داند که انتخاب اسم ها و صفت های اعلام و تکرار آنها، اهداف خاصی را دنبال می کند و می تواند به صورت خواسته یا ناخواسته به اذهان مخاطبان بارهای معنایی مثبت و منفی ای القاء کند. فرقی هم ندارد که به جای بختیاری ها اسم اصفهانی ها، یزدی ها، کردها، مشهدی ها، ترک ها ، بلوچ ها و یا هر کدام از اقوام دیگر ایرانی را بگذاریم، در هر صورت این اسم ها در کنار آن صفت های منفی، بک بار معنایی بسیار منفی را از طریق عمومیت یافتن دلالت از خاص به عام، ذهن مخاطب القاء می کنند.

موضوع دوم که در این سریال مورد اعتراض است تخریب چهره سردار اسعد بختیاری، به عنوان یکی از سرداران، پیشگامان و روشنفکران مشروطه است. تحریف چهره این شخصیت که در نزد خانواده های بختیاری نماد مقاومت، مبارزه با استبداد، وطن دوستی، روشنفکری و آزادمردی است به یک چهره مزدور بیگانگان یک تحریف بارز تاریخی است که بر هیچ تاریخ نویس منصفی پوشیده نیست.

فرموده اید که در روزهایی که ممنوع الاشتغال بوده اید از این خیل غیرت و جوانمردی، شاخ گلی برای تسکین دردهای شما روانه نشد... جناب آقای آقایی دردهای هنرمندان سرزمین ما عمیق و ریشه ایست و مردم ما هم به خوبی این دردها را درک می کنند و اتفاقا خیلی از دردهای ما مردم و مخصوصا شما هنرمندان از همان دیدگاه یک جانبه نگر و انحصاری برخی از مسئولان ناشی می شود.

امثال هنرمندانی مثل جنابعالی که در راه هنر برای این مملکت هزینه داده اند، کم نیستند اما انتظار دارید که بختیاری ها تمام مشکلات این مملکت را بر طرف کنند؟ بختیاری ها در کنار سایر اقوام ایرانی در بسیاری از عرصه های ملی مثل تاثیر گذاری در نهضت مشروطه، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شرکت در انتخابات و تلاش برای تعیین سرنوشت خویش، مطالبه آزادی، عدالت، برابری، حقوق شهروندی و حفظ هویت قومی و ملی خود شرکت کرده اند.

هنوز تجمعات مدنی و قانونی هم میهنان بختیاریمان در کنار هم میهنان عرب، فارس و سایر شهرندان استان های چهارمحال و بختیاری، خوزستان و اصفهان برای حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا، فراموش نشده است. با تمام این اوصاف نمی دانم این چه سفسطه ای است که حالا برخی ها آمده اند همه مشکلات این مملکت را اولویت بندی و لیست کرده اند و جلوی بختیاری ها گذاشته اند و می گویند شما که برای حفظ هویت خودتان اعتراض کرده اید چرا برای تمام این مشکلات ریز و درشت اعتراض نمی کنید.

با تقدیم احترام
دانش محمدی، دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت مدرس
bato-adv
منصوره
United States of America
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
جنا ب دکتر از جواب خوبی که دادین ممنونم . این مردم ما نمیدونم چرا خودشان را به نفهمی میزنن توهین که شاخ و دم نداره این اولین باری نیست که به یه قوم توهین میشه هر بار توی سریالهای مختلف مخصوصا " طنز هر نقش خنده داری که طرف رو یه جورایی در سطح پایین تری نشون میده لر نشون میدن ولی مردم بختیاری اعتراض نکردن چون یه جورایی اون سریالها و برنامه واقعی نیستن ولی این تاریخ بختیاری و اینکه بخوان چیزهایی رو به بختیاریا نسبت بدن که در مورد آنها درست نیست قلب ما بختیاریها رو به درد میاره , ممنون از جوابی که داده بودین
میم
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
این بنده خدا بازیگره چرا تهدید میشه
این از کوته فکری ماست که برای اینکه حرفی گفته باشیم همه ی عوامل فیلم رو تهدید میکنیم احتمالا آبدارچی فیلم هم تهدید شده
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
جناب آقایی مشکل جنابعالی نیستید چرا که شما فقط یک بازیگر هستید بازیگر هم بجز نقش انتظار از او نمی نرود اگر هر بازیگر بخاطر نقشش بایدمحکوم میشد خیلی از بازیگر ها بایدتا حالا اعدام مشدند هرچند می توانستد در خصوص دیالگتان اعلام نظر کنید در هر صورت... ما هم از گرفتاری فرزندان ایران دلگیریم اما به نظر شما چه باید کرد شما پیشنهاد بدهید شمایی که دو موضوع بی ربط را به هم میچسبانید نمی خواهید بختیاریها بجای اعتراض مشکل هسته ای کشور را حل کنند؟ البته همه ما وارث این مرزوبوم هستیم هم غم هم شادی و هم گرفتاریهایش مطمئن باش آن روز هم که شما مشکل داشتید همه هم وطنان از همه اقوام با شما همدری میکردند بشرط آنکه باخبر میشدند ولی مناسب شما نبود که مشکل شخصی خود را با مشکلات یک جامعه مقایسه کنید و ای کاش اینگونه نامه نمی دادید تا همان بازیگر برای ما باقی میماندید ..
باباحیدر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
درضمن آقای آقای این چندسال خیلی هاممنوع الفعالیت شدن افرادی مث اصغرفرهادی درعرصه سینمام.مودب پورنویسنده سیدعلی موسوی شاعر،حتی فروغ فرخزادازلیست شاعرای ایران خط خورد،وهمچنین خط خوردن صادق هدایت پدرداستان کوتاه ایران!
حالاواسه یه فیلم بازی نکردن منت سرمون میزاری؟
باباحیدر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
آقای امیرآقای مطمنم شمادرعرصه بازیگری بابازیگران بختیاری مثل سعیدرادوعلی دهکردی وزنده یادبیک ایمانوردی برخوردداشته ایدشخصیت اونهاسمبل شخصیت ماست.امادرموردسربازان اسیرمان بایدبگم که هنوزدستوری به ماصادرنکردن تابریم آزادشون کنیم دراینجالازم به ذکره بگم که پارسال تیپ 44قمربنی هاشم شهرکردتونست گروهک پژاک روباکمترین تلفات ازروزمین محوکنه!
یاشماهنوزبختیاری هارونشناختین یاماواقعأداریم الکی اعتراض میکنیم
بختیاری یعنی غیرت
آقای آقای شنیدم الآن انگلیس تشریف دارین!خوشبگذره کاروبارتون چطوره؟اونجام صف سبدکالاوآردوتخم مرغ ومرغ وبرنج هست یانه؟؟؟؟
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۵۰
وفا
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
باسلام احسن
تت به جوابی که دادید اقای اقایی فکر کنم شما پیش خودتون فکر کردید تمام تصمیمات مملکت دست بختیاری هاست ممنوع الکار شدن شما. سربازای اسیر شده ووووخوب جنگ رو هم گردن ما ننداختی
 
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
آقای آقایی بره خداروشکر کنه که با بختیاری ها طرف حساب شده. مطمئنا اگه همچین اهانتی با قومیت های دیگه شده بود، الان انقدر احساس امنیت نمیکردید که قلم به دست بگیرید و بجای عذر خواهی، باز تهمت و افترا ببندید.
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
no
جوابیه سرشار از مغالطه است .
امیر آقایی شخصیت محبوب ماست و خیلی راحت حرفش را گفته . ودرست هم گفته .
بختیاری ها تندروی کردند .
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
آقای اقایی آقایی
یک ایرانی
Finland
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
واقعیت این است که سریال سرزمین پدری یک موضوع تاریخی را روایت می کند و اسناد فراوانی هم داریم که نشان می دهد سران بختیاری در دوره قاجاریه ارتباط نزدیکی با انگلیسیها داشتندو برخی از آنها اساسا سهامدار شرکت نفت انگلیس و ایران بودند و قس علی هذا که در این مختصر نمی توان به آن پرداخت بنابراین اعتراض بختیاری ها به واقعیتی تاریخی نمی تواند شانی داشته باشد...
پاسخ به نظر یک ایرانی
Austria
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
دوست عزیزی که به نام یک ایرانی نظر داده اید و فرموده اید اسناد فراوانی داریم که نشان می دهد سران بختیاری در دوره قاجار ارتباط نزدیکی با انگلیسها داشتند. خواهش می کنم اسناد خود را به عموم معرفی نمایید تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
این هم از تمدنه که تاریخ نامه رو به میلادی نوشته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نکنه اینجوری کلاسش میره بالا و همه میگن چه آدم مهمیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
این همه تندروی واقعا نیاز نبود. در زمان رضا شاه دو گروه وارد ایران شدن. انگلیس و روسیه
که قطعا تو ایران طرفدارهای خودشون رو داشتن!!
انسان جایزالخطاست و گذشته ها هم گذشته...
سریالها و فیلم های جناب تبریزی واقعا دیدنی هستن...
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
عزیز جان منظورتون ازهجم چیه؟؟؟ اگه هجمه هست که باید بنویسید هجمه نه هجم !!! اگر هم حجم هست که باید بنویسید حجم نه هجم !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
سردار اسعد تا سردار مريم و خيلي از بختياري هاي ديگر بر گردن شما حق بزرگي دارند كه اين چنين با بي احترامي از آنها ياد مي شود و اين از بيسوادي و ناآگاهي افراد و نوعي ستيز با اقوام اصيل ايراني است
بی طرف
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
متاسفانه به جای اینکه برخی هم میهنان ما با توهین کردن به اقوام مختلف مخالفت کنند سعی در ادامه این مسیر دارند. منم سریال را دیدم برخی دیالوگ ها اصلا خوب نبود چه قصدی در کار باشه چه نباشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
اصولا همه اقوام همه مشاغل همه انسان ها و همه مکان ها و همه ... در ایران خوب عالی فرشته صفت و ... هستند و همه بدی ها و زشتی ها و ... تنها و تنها توطئه بیگانگان بوده و هست ... خدا به همه ما شفای عاجل و گوش شنوا عطا فرماید !
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
بابا دیگه دوران قوم و ایل و طایفه و این حرفها گذشته الان قرن 21 شده همین تعصبات الکی سر 2 تا کلمه و شلوغ کردن خودش توهین امیز تره
ناشناس
Uzbekistan
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
بنام خدا
صبوري چيز خوبي است و اصولا هجله كار شيطان است. بايد تحمل ما زياد شود. با تمام احترامي كه براي همه مردم و ايرانيان عزيز از جمله بختياري ها قائلم و سر تعظيم در مقابل بندگان خدا ار پاس خرمتي كه خدواند باري انسان قائل شدۀ فرود مي آورم دوستان بختياري ما با كاري كه كردند، نمي توانند انتظار داشته باشند كه به الگوي صبر مردم تبدل شوند. خدواند
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
آقا یا خانم دانش محمدی فکر نمی کنید که دچار نوعی تعصب و قومیت زدگی هستید . یک سریال ساخته شده و من به عنوان بیننده هرگز در این قسمتهای پخش شده احساس نکردم توهینی به قومیتی شده است در ضمن سردار اسعد مرد بزرگی بوده است اما یادمان باشد که تاریخ را فاتحان می نویسند و اگر برداشتی متفاوت از آنچه رایج است از تاریخ می شود دلیل بر تحریف آن نیست همه انسانیم و جایز الخطا و سردار اسعد بختیاری هم از این قاعده مستثنا نبوده است . در مورد اعتراضات اخیر هم به نظرم منظور آقای آقایی این بوده است که ای کاش ما درحال زندگی می کردیم و همان گونه که نسبت به خیال توهین به قومیتی اینگونه بر آشفته و حساس می شویم نسبت به آنچه اکنون هم بر ما می گذرد و از اهمیت بیشتری برخوردار است آگاه باشیم و به موقع جرائت اعتراض داشته باشیم
ناشناس
United States of America
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
درود بر شما،ای کاش قوم بختیاری عزیز بیشتر صبوری میکردن تا این سریال حداقل به یه نقطه اوجی برسه،اونوقت اگر واقعا توهین آمیز بود نه تنها بختیاریها که بقیه اقوام هم علیه ش اعتراض می کردن.
ناشناس
Panama
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
بختیاری ها کاملا محق هستند.بخصوص در مورد سردار اسعد. آقای تبریزی لطفا دقت کنید.واقعا ناسپاسی کردین.این درد را فقط یه بختیاری می فهمد
ناشناس
United Arab Emirates
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
جوابیه متقن و جامع و کامل بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
اتفاقا سرشار از پرگویی و مغالطهبود و اساسا هدف اصلی نامبرده شدن هست. و بعد اینکه اگر فرمول هموطنان عزیز بختیاری درست باشه هموطنان بلوچ باید تا حالا نشانی از سیما و سینما نمیزاشتن.
یکم واقع بین باشیم هم بدنیس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
اقاي اقا محمدي متاسفانه خيلي اگرانديسمان بافتيد . به نظرم آقايي خيلي صريح و شفاف موضوع خودشو طرح كرد . تئوري توطئه شما بيشتر به طنز شبيه است . بعنوان مثال مسائلي كه در مورد سردار اسغد بختياري گفته شده ، سالهاست كه تو كتابها درج شده . اون موقع كجا بودي دكتر ؟ مگه فقط سردار اسعد بوده كه قهرمان مشروطه بود و بعدا خواسته يا ناخواسته تو دام استعمار نيفتاد ؟ حتما مي خواي بگي ايشون جزو جاده صاف كن هاي سلطنت رضا شاه نبوده ؟
در هر حال انصاف خوب چيزيهد. به نظر من مسائل فعلي هياهوي بسيار براي هيچ است و تخليه احساساتي است كه مردم شايد جرات تخليه اون براي موضوعات اساسي داخل مملكت رو ندارن . خودتو گول نزن دكتر . ايشالله با گزينش درست در زمان محمود رفته باشي دكترا
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
دوست عزیز تو هر قومی خوب هست بد هم هست این مشکلی نیست مشکل اونجاست که بگی همه اون قوم بدند شما دیالوگ رو چند بار ببین این برداشت ازش مبشه که همه بختیاریها .....
حامد
United States of America
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
عالی جواب داده - آفرین به دانش محمدی -
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
جناب دانش محمدی این جواب سخنان برحق آقای امیر اقایی نبود متاسفم برای شما دانشجوی دکتری
بختیاری
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
با سپاس فراوان از جوابییه پر محتوای جناب اقای دانش محمدی عزیز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
آقا نبوده،خانم بوده
محمد هاشم
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
سلام و احترام
اولاً از اینکه امیرآقایی که مشخص هست خودش هم از این بابت نارحت هست بنده ایشون رو تحسین میکنم قطعاً ایشون و سازندگان سریال نیز همچنین قصد توهین نداشتن/ضمناً آقایی عزیز، قرار نیست که هر کس براش مشکلی پیش میاد ( ممنوع الکار و از این قبیل) کمپینی درست بشه و از طرف حمایت کنن اول باید دید که ریشه اون مشکل چی بوده و بعد افکار عمومی رو به اون سوق داد/ جنابعالی و امثال شما اینقدر دستمزد هنگفت میگیرین که اصلاً براتون مهم نیست که چند ماه هم بیکار باشین تو اولین کار واستون جبران میکنن(چه ربطی به این موضوع مطرح شده سریال داشت!!)
حالا بگذریم...
در خصوص سربازان که در اسارت هستن فرمودین که من فکر میکنم شما احتمالاً تلویزیون ایران رو نگاه نمیکنی که اینطوری قضاوت کردین، شما هر روز سایت های خبری و روزنامه هارو ببینید، ببینید با چه جدییّتی دارن موضوع رو دنبال میکنن 2 یا 3 بار کاردادر پاکستان به وزرات خارجه فرا خونده شده و شدیداً برخورد شده و در حال پیگیری هستن لطفا شما در این خصو اظهار نظری ندانسته نکنید آقایی عزیز/
به قول خانم یا آقای دانش محمدی این اعتراض های مدنی حق این قوم بوده ولو اینکه شاید این قوم محترم کمی هم تند روی کرده باشند/این بر میگردد به عوامل اصلی سازنده این سریال که میبایست در اول سریال ذکر میکردند که این اسامی و عنوانها ساختگی هست و بنا نیست به قوم و شخصیت خاصی اهانت یا توهین بشه که دیدیم که بارها تو برنامه های مختلف مثه کلاه پهلوی اول تیتراژ عنوان میشد پس چرا در این سریال نکردند/
به هر حال این موضوع داره حل میشه و قطعا و یقینا هیچ شخصی قصد اهانت به قوم خاصی رو نخواهد داشت و نمیتونه داشته باشه مسئولین طداوسیما هم که همه عذر خواهی کردن و امیدوارم که مابقی سریال به خوبی و به قول اامیر آقایی با قهرمانی بختیاری(شخصیت قهرمان سریال) به اتمام برسه/
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
بنده فکر میکنم صداوسیما و برخی دیگر با پخش این سریال (بدون حذف نکات تنش آفرین ) تعمداً قصد ایجاد التهاب و برهم زدن آرامش مردم را درفضای جدید (دولت روحانی) دارند و جا دارد مردم با درایت و تدبیر خود نگذارند ؟آنها به اهداف مذکور برسند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
این سریال هیچ نکته تنش آفرینی نداره،اونایی که زیرپای بعضی از بختیاریها نشستن قصد تخریب آقای تبریزی رو دارن
hamed
United States of America
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
من واقعا درود میفرستم به مردم فهیم مازندران که با صبر و حوصله و سنجیدن نکات مثبت سریال پایتخت که می‌توانست به مراتب توهین آمیزتر تلقی بشه فرصت خنده و شادی را به همهٔ هموطنان ارزانی‌ داشتند. این چه حرفیه که بخاطر اینکه فقط و فقط نام فامیلی یک شخصییت داستانی هم اسم یک ایل هست باید غوغا بشه...اینجاست که تو این مقایسه باید سر تعظیم بر مردم مازندران فرود آورد که اینگونه نه صرفاً یک نام فامیلی که کلا فرهنگشان دستمایهٔ طنز ادامه داری شد که امسال هم قراره به نام پایتخت ۳ از تلویزیون پخش بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
آفرین ! داشتم صفحه رو میبستم اما نکته سنجی و ظریف بینی شما باعث شد بخونمش . خوشحالم هنوز آدمهایی چون شما هستند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
سریال ساختمان پزشکان یک قسمت جالب داشت که در آن سرقتی انجام شد و بعد از ماجراهای طنز دزدی را گردن شخص نا اشنای انداختند ور پایان بازیگرها اینطور گفتند اگر در این ماجرا دزد یک پزشک می بود به جامعه پزشکان بر می خورد اگر دزد روانشاس می بود به جامعه روانشاسان برخورد اگر بازنشسته باشد به بازنشستگان برمی خورد و........ یعنی چه؟ بالاخره خلافکار یا جنایتکار و دزد و.. .ای که در جامعه پیدا میشود اهل همین مملکت هست اهل یکی از همین سهرهای خودمان . این تعصبات کاملا" عیر منطقی می باشد و معنی آن این است که تمام ایرانیان فرشته و معصوم هستند و این همه قتل و جنایت و دزدی توسط عوامل استکبار جهانی انجام شده و میشود و عیر ایرانی هستند که بصورت جاسوس در نقش ایرانی ظاهر میشوند
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
عزیزم روزی صد تا طنز هم در مورد بختیاری ساخته میشه ولی اسمش طنزه نه فیلم ناریخی
خورموجی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
باریک الله مرد باخدا باریک الله
همایون
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
سلام شاید به خوبی دقت نکردین توهین هایی که در این سریال شده در هیچ فیلم وسریالی بجز کلاه پهلوی سابقه نداشته دومن شمالی ها لطیفن مثل گل و بختیاری ها غیرتی مثل بلوط
بختیار
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
حامد جان تو سریال را ندیدی و گرنه اینطور قضاوت نمی کردی...در قسمتی ار سریال میگه نذار بگم بختیاری ها کی بودند......کاسه لیس انگلیسی ها.....
ناشناس
Mexico
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
هموطن عزیز:اگر به سردار اسعد بختیاری توهین نشده بود، مطمئنا این اتفاق رخ نمیداد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
و ایضا مردم شیراز، و فسا(برره)
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
جناب حامد عزیز پایتخت هیچ گونه بی احترامی به مازنداران کرده فقط یک لهجه است ما با لهجه مشکلی نداریم با توهین به قومیت ها مخالفیم بارها در فیلم و سریال ها از لهجه لری بختیاری آبادانی و... به نادرستی و بدون تحقیق استفاده شده ولی کسی اعتراضی نکرد لطفا جامع تر بررسی بفرمایید.
حسین
United States of America
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
جناب دکتر ! "اعتراض دمکراتیک " !!! لطفا در این خصوص بیشتر توضیح دهید .آیا این موضوع شما را به یاد گذشته ای نچندان دور نمی اندازد ؟! ضمن اینکه شما از کجا میدانید که هموطنان محترم ما چه پیغامها و الفاظی را برای شخص آقای بازیگر ارسال نموده اند که اینگونه اظهار نظر میفرمائید.ما همانیم که با انتخاب تیم هم گروهی به نام آرژانتین حسابی از خجالت آقای مسی در آمدیم . برادر ! یا خواهر عزیز ! شما به جای این همه آسمون ریسمون بافتن ، بهتر است به فکر نگارش متنی در باره برطرف کردن ریشه اینگونه اعتراضات به ظاهر مدنی باشید ! اصولا ما عادت داریم خیلی زود قضاوت کنیم ، شما که تحصیل کرده اید اینگونه نباشید !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
بهتره بدونیم که در انتخاب احمدی نژاد اقوام بختیاری بسیار پیشرو بودند و احمدی نژاد درصد بالایی داشت
من برخوردهای زیادی با این قوم داشتم
آدمهای بدنی نیستند و همیشه سعی میکننند خوب باشند
اما بسیار شتاب زده و هیجانی عمل میکنن
برداشتی از مردانگی و جوانمردی دارن که بسیار جالبه
معمولا از بین خودشون و فامیل رهبر انتخاب میکنند وگوش به حرفشون هستند. اما در زمان بروز اختلاف کسی جلودارشون نیست و غیر قابل کنترل هستند.
خیلی زود و بصورت گروهی تهییج میشن
حسین
United Arab Emirates
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
باسلام برخلاف گفته دانشجوی دکترا معترضین در دزفول و ...خرابکاری وسیعی ضد اموال عمومی و خصوصی انجام دادند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
ملت ما عادت کردن واسه خودشون هی نوشابه باز کنن ! اینجور مواقع خوب خوشونو نشون میدن ! خرابکاری اموال عمومی کاملا بیانگر این هست که یه چیزیشون میشه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
خوب کردن. اصلاحات باید از یه جایی آغاز بشه
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
دوست عزيز فكر نميكنيد خانواده يكي از همون سربازها ممكن نامه ي شمارو بخونن؟ سر بريدن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
فارغ از سریال و اعتراضات پیرامونش امیر اقایی عزیز شما ایرانی هستید و با محبت و علاقه ولطف مردم ایران به موقعیت کنونی خود دست یافته اید چرا فوریه ؟؟؟!!!!بهمن ماه است
امير
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
ايشون بايد هم بگه فوريه چون در ايران تشريف ندارن.
كلا آدم هايي كه مي شينن اونور آب و مي گن لنگش كن، تو ممكلت ما بسيار زياده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
جدا از بحث کلی.. در نامه جوابیه چند بار حجم را به صورت هجم نوشته......نویسنده هم دانشجوی دکتراس!!
البته ان کامنت دفاع از کار آقای آقایی تلقی نشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
زنده باد امیر آقایی
مازیار
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
دانش محمدی سرورشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
بسه دیگه یه کم جنبه داشته باشید آخه یعنی چی هر کی هر چی میگه یه عده بهشون بر می خوره ما مردم ایران از انسانیت و مهربانی فاصله گرفتیم دائم از هم ایراد میگیریم اعتراض جامعه ی پزشکان به فلان سریال . اعتراض جامعه ی رفتگران به فلان سریال اعتراض جامعه ی پرستاران به فلان ...اعتراض ...ای بابا بسه دیگه . من با آقای آقایی کاملا موافقم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
عزیزان بختیاری اندکی صبر پیشه می کردند تا سریال حداقل به نیمه برسد، اگر همچنان حاوی مضامین توهین بود آن وقت جنجال می کردند و به خیابان می ریختند. الحق که ما ملت در صبوری نمونه ایم!! و با این همه غوغا سالاری این همه بر خود می بالیم!! کاش جور دیگری بودیم. کاش اندکی بیشتر ظرفیت داشتیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
با این حجم توهین صبر میکردند؟ چطور بود که ترک ها هم بعد از چاپ اون کاریکاتور توی روزنامه ایران صبر میکردن تا در شماره های بعدی توی همون روزنامه ازشون تعریف و تمجید بشه؟
نه برادر من. باور کن هرکس غیر از قوم بختیاری بود تاحالا عوامل سریال تاکسیدرمی شده بودن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
با تشکر از آقای دانش محمدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
داره از امیر خوشم میاد ...
مازیار
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
داره ازت بدم میاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
با دیدن این سریال و این نامه از آقایی متنفر شدم
آیدین
United Arab Emirates
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
من حق را به "جوابیه" می دهم.
دارا
United Arab Emirates
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
اولاً دانش محمدی عزیز نه آقای آقایی الفاظ زشتی بکار بردند و نه اعتراضات دمکراتیک بود.در مورد سربازان عزیزمان نیز باید بگویم که هم من و هم شما میدانیم که اقدامات نه تنها کافی نبوده بلکه هیچ بوده. به نظر شما که دانشجوی دکتری هستید گفتن مرگ بر یک کارگردان معروف و فهیم گفتن فقط یک اعتراض مدنی است. شما در دانشگاه به این بی احترامی ها اعتراضات دمکراتیک و مدنی میگویید. دانشجوی عزیز لطفاً یاد بگیرید که یکطرفه به قاضی نروید که حتماً راضی بر میگردید. آقایی عزیز دوستت داریم.
رسپینا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
خانم دانش محمدی شما می خواهید با این کار خودتان را مطرح کنید که متاسفانه موفق هم نمی شوید چون یقینا صحبت آقای آقایی هم درست و هم به جاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
من هم موافقم. خانم دانش محمدی شما چطور دانشجوی دکترا شدید بهتر نیست تاریخ را با دقت بخونید تاریخ مشروطه فراز و نشیب هایی داره که فهمیدن علل هر کدام از آنها به مزالعه ی عمیق نیاز داره اما توصیه می کنم یه سری به توضیحات ماجرای پارک اتابک بزنید اونوقت مفهوم دفاع، تعصب و دموکراتیک را بهتر می فهمید
رسپینا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
خانم دانش محمدی اگه قصد دارید که بگید دانشجوی دکترا هستید ما فهمیدیم ولی بهتر بود یه کم برای سربازای بی گناه که جونشون در خطره تلاش میکردید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
واقعا هدف اصلی بختیاری ها از این تجمع چی بود؟ یعنی ا فارس ها هم رای هر سریالی که نقش منفی اون فارسه باید بریزیم تو خیابونا. ما ها عادت کردیم نداشته هامون رو با هیاهو بر سر هیچ جبران کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
بله دیگه برای شما جان سربازای بیگناه کم ارزش تر از اعتراضات بختیاریهای عزیز هست چون شما قطعا نمیدونید که اعتراضات با گفتمان حل میشه در صورتی که مذاکرات پیرامون سربازان تا حالا هیچ نتیجه ای نداشته هــــــــیچ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
من موندم این قوم شریف چجوری از 3 قسمت از سریال فهمیدن که داره بهشون توهین میشه...
صبرم خوب چیزیه والا
می زاشتین لااقل 10-15 قسمت پخش بشه...
ناشناس
United States of America
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
بعد میگن چرا جوک میسازید؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
فعلا که همه جوک مربوط به شما و کارگردان و نویسنده و بازیگر ین فیلمه
جهان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
به جناب آقاي آقائي عرض ميكنم :مگر هركس بيكار يا ممنوع الكار شد مردم بايد پاسخگو باشند؟برادر من اين چه استدلالي است كه شما ميكنيد؟قرار نيست هر هنرمندي به هر دليلي بيكار يا ممنوع الكار شد تاوانش را مردم آنهم حتما به زعم جنابعالي ،بختياريها بدهند.البته اين دوست نويسنده به خوبي اشاره كرده اند شما دو موضوعي را با هم مقايسه كرده ايد كه به قول طلبه ها صغرايش با كبرايش نميخواند!گرفتار شدن سربازان ما كه احتمالا ممكن است در ميان آنها بختياري هم باشد چه ربطي به مردم بختياري دارد؟در اين گونه موارد اين دولتها هستند كه بايد از طريق ديپلماسي و برقراري روابط با ربايندگان چاره جوئي كنند.به نظر شما برپائي تجمعات از سوي مردم ميتواند گره گشا و راه گشا باشد؟اگر اين گونه فكر ميكنيد پس بايد متذكر شوم جنابعالي هنوز پي به ماهيت اين گروهكهاي تروريستي نبرده ايد!باري بوي عذر خواهي در اين نامه شما به مشام نميرسد بلكه مطلب را به نحوي بيان كرده ايد كه بختياريها بدليل نداشتن صبر و تحمل ،عنقريب بايستي جداگانه از شما هم عذر خواهي كنند!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
مردم نباید پاسخگو باشن اما حداقل میتونن درک ! کنن طرفشون کیه ! میتونن از شعورشون کمی کار بکشن !
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
آقای آقایی با تاریخ شمسی مشکلی دارند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
ایشون کلا با ایران و ایرانی مشکل داره و عاشق تفرفه اندازی و ایجاد آشوب تو خاک پاک میهن ماست
مازیار
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
بنظرم نوعی اعتراض دموکراتیک ومدنی زیبا خلق شد بجای قمپوز تمدن درکردن کمی هم نیمه پرلیوان رو نگاه کنید این اعتراضات باید به سایر بخش ها تسری پیدا کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
چی میگی تو دلت خوشه ! این وسط داری ماهی میگیری !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
ایشون میگن کلی پیامک بد بهشون دادن!این مدنی زیباست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
نکته جالب پای نامه آقایی، درج تاریخ میلادیه! ایشون مثل اینکه کلا از اون طرف غش کرده
ناشناس
United States of America
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
خدا را شکر که اقای دانش محمد هم هست تا پاسخ این به اصطلاح هنرمند لندنی را بدهد! کلا" هنرمندان باسواد ما وقتی نفهمیده یا فهمیده تاریخ را جعل می کنند به مردم توهین می کنند یا با نادانی (مثل سریالی که پیوند عضو از فوتی را زیرسوال برد چون ممکن است فردی بعد از مرگ مغزی به زندگی برگردد) همیشه طلبکار هستند و دریغ از یک ذره تفکر و تعمیق و پشیمانی. با خیال راحت مردم را نفهم و خودشان را علامه می دانند!
منا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
بابا اينها هنوز تفكر ايلياتي دارند...از پاسخ اين به اصطلاح دانشجوي دكتراي اصلا قانع نشديم..يه كم جنبه و ظرفيت هم بد نيست..
ماندانا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
چرا در جريان ملي شدن صنعت نفت خبري از حمايت هاي بزرگان بختياري از دكتر محمد مصدق در جايي درج نشده، در صورتي كه راهبران ايل قشقايي در فارس در كنار نهضت ملي شدن نفت و دكتر مصدق ماندند و مبارزه كردند... كمي بدون تعصب و تفكرات قومي و قبيله اي به تاريخ نگاه كنيم..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
عزیز من بختیاری ها توی 8 سال جنگ رشادت ها کردند ما در وطن پرستی و صداقت این عزیزان شک نداریم بحث ما الان سر اینه که نباید فکر کنند که خدایی نکرده قصد داشتن بهشون توهین کنن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
درود بر كمال تبريزي و امير اقايي هنرمندان كشورم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
باید پذیرفت که اشتباهی رخ داده و آقای ک.مال تبریزی و همکارانشون باید پاسخگو باشند اما تعصب قوم بزرگ بختیاری هم به این شیوه راه به جایی مداره و کلا درست نیست. من خودم بختیاری ام اما از اینکه تاریخ سرزمینم را در محدوده دو هزار و پانصد سال و برخی مواقع تا عهد مشروطه تفسیر می کنند ناراحت می شوم چرا علمی و منطقی نگاه نمی کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
اظهار نظر آقای امیر آقایی را بنده که اهل سیستان و بلوچستان هستم به خوبی می دانم و می گویم ایشان درست گفته اند . آیا تا کنون صبر و صبوری مردم این استان را که هر فیلم سازی خواست قاچاق ، آدم ربایی و تبعید را نشان بدهد نامی از سیستان و بلوچستان برد، ندیده اید؟! آیا صبوری این مردم درد کشیده را درک نکرده اید که در فیلم های بسیاری به سادگی خورن آب به آنها توهین شده است؟! . نکند سایر هموطنان عزیز که سریع رگ غیرت گردنشان بالا می زند ، فکر می کند سیستان و بلوچستانی ها مستحق هر توهینی هستند که سکوت می کنند؟! نه جان برادر به خاطر این است که دائم سنگ قومیت را به سینه نزده اند.
مازیار
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
سیستانی عزیزم دوستت دارم اما حمایت از یک قومیت به نفع همه است برکاتش بعدا مشخص میشه درد وبلات بخوره تو سرمن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
داره از امير آقايي خوشم مياد حسابي.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
من نمیدونم کجای این سریال به بختیاری ها توهین شده بود؟! حالا خوبه شخصیت اول فیلم یک بختیاریه!این همه سریال یا فیلم که شخصیت منفیش یک فارسه خب پس ما هم بگیم به ما توهین شده! توی هر قومی یه سری ادم خوب هستند یه سری ادم خاین مثلا این دعواهای استقلال طلبی توی همین 40 سال اخیر رو کی به راه انداخته؟! کلا ما ایرانی ها استعداد عجیبی در توهین یابی داریم!
نازنین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
حرفهای آقای امیر آقایی رو تا حدودی قبول دارم ولی ایشون باید بدونند که اعتراضات همیشه بوده و اینطور نیست که فقط قومیتی باشه میدونید از همین خوزستان چقدر از مردم هستند که برای مطالباتشون تا تهران هم رفتند بماندتجمعاتی که روبروی استانداری و فرمانداری همواره هست ولی متاسفانه نادیده گرفته میشه مگر مردم گتوند نبودند که حتی تهران هم اومدند و شکایت هم کردند یا مثلا چقدر اعتراضات که برای محیط زیست خوزستان که نشد منتها متاسفانه در جاهایی که اعتراضات به نفعشون باشه آن رو پررنگ میکنند و در بقیه موارد خیلی راحت عبور میکنند و الا مردم همیشه هستند گوش شنوا همیشه نیست!! ضمن اینکه من اصلا این فیلم رو نگاه نکردنم که بدونم واقعا توهین بوده یانه! بحثم فقط روی اعتراضهای مردمی بود که ایشون مطرح کردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
تا نباشد چیزکی مردم نگوید چیزها ...من تا الاتن در مقابل تمام جک هاییی که از قومیت های ساخته میشد مقاومت میکردم و همش میگفتم یه اقایی یه خانومیی ولی حالا معنی جک های لری رو خوب درک میکنم متاسفم برای ادمهایی ک در قرن 21 مثل اهالی سودان و سومالی و عرق دنیال قوم و قبیله ی خودشون هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
فرارو این کامنت رو حذف کن
احسان
United States of America
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
به این دانشجوی دکتری تربیت مدرس بفرمایید "هجم" نه، "حجم"!
ایرادهای دیگه ای که استدلال هاش داشت، ارزونی خود ایشان!
mohsen
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
ممنوع الكار شدی منت سر مردم نزار و موضوعات ديگه رو بهم ربط نده ، ديالوگ صحنه ای كه تو سريال ، شما به خانه بختياريها ميری اينقدر قبيح هست كه جايی برای دفاع نداشته باشه، اگر غرب ايران لر و بختياری نبود ، از اين طرف مرز هم ، هر روز آدم ربايی و بمب گذاری داشتيم ، بختياری كه بر خلاف خيلی از قوميتها هيچ وقت دم از تجزيه طلبی نزده و هميشه پای اين مملكت ايستاده ، بخاطر پول هر حرفی رو بزبون اوردی طلبكار هم هستی!!!
ناشناس
United States of America
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
مغلطه نکن هیچ قومیتی دم از تجزیه طلبی نزده.
رضا
Seychelles
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
با احترام
من خودم لر هستم. و معتقدم این بنده خدا (دانش محمدی) آسمون و ریسمون بافته و هیچ منطقی توی حرفاش نیست.
به نظر بنده، هم قوم های بنده بیخودی شلوغش کردن، من که این سریال رو دوست دارم و هیچ توهینی هم توش ندیدم!!
در مورد سردار اسعد و باقی شخصیت های تاریخ معاصر کشورمون باید بگم که این تاریخ پر از تحریف و اعمال سلایق شخصی هستش. چه از سمت مخالفان این شخصیت ها که از هیچ راهی واسه تخریب فروگذار نبودن و چه از سمت موافقین که از هیچ کاری واسه بزرگنمایی کوتاهی نکردن.
من واقعا نمیفهمم کجای دنیا وقتی جمعیتی جمع بشه و شعار «مرگ بر...» رو فریاد بزنه، به اون حرکت میگن حرکت قانونی و مدنی.. این بنده خدا(دانش محمدی) تمام استناد حرفاش به رسانهء ملی هستش که فکر میکنم همه میدونن چقدر...

بنده هم با آقای امیرآقایی موافقم. اینهمه غیرت و جوانمردی وقتی بیشتر استان های غرب و جنوب غرب کشور - که اغلب هم لر و بختیاری هستن مردمانش - دارن تو فقر و فلاکت و کمبود زندگی میکنن کجا رفت؟
چرا هیچ کس اعتراضی نکرد؟ چرا هیچ کس کاری نکرد؟ بیشتر همین هموطنای بختیاری که سرمایه های نجومی داشتن، رفتن و تو کشورهای حاشیه خلیج فارس (کویت و ..) سرمایه گذاری کردن و گذاشتن هم قوم های خودشون توی همون وضع اسفناک بمونن. اونوقتا به فکر هویت خودشون نبودن؟ چطور شد توی کویت و دوبی و ... هر روز و هر روز «خلیج عربی» رو دیدن و شنیدن، اما هیچ کس دم نزد. اما حالا به خاطر یه دیالوگ ساده که هیچ قصد و غرضی پشتش نبوده اینجور غوغا میشه؟ من فکر میکنم هرکسی که به اندازه 1% آقای تبریزی و همکارانش رو بشناسه و سوابق ایشون رو بدونه، باید خیلی بی انصاف باشه که ازین وصله ها بهش بچسبونه..
با تشکر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
بسیار بسیار بسیار عالی!ما ایرانیها فقط بلدیم ادای متعصب به ملیت و قومیت رو دربیاریم!
ناشناس
United States of America
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
دانشجوی عزیز دکتری، «حجم» درست است نه «هجم». امیدوارم حمل بر توهین نشده باشد. تحریف تاریخ نیز بسیار زشت است، به همین سبب فراموش نکنیم سردار اسعد از جمله افراد موثر در به سلطنت رسیدن رضا میرپنج آلاشتی بود...
مازیار
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
خیلی خوب شمام!! حالا یه چیزی جستین شاخ غول شکستین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
خوشم اومد عالی بود
مزعل
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
آی مسیولین که نشسته اید آرام سربازان دربند رانجات دهید شما که میتوانید ریگی رادرهوا دستگیر کنید مطمنا میتوانی این جندتاتکفیری راسرجاشون بنشونین
نازنین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
راست میگین به جای این دعواها یکی به داد اون سربازهای بیچاره برسه این بحثها فقط مشغول کردن مردمه اقتصاد خراب رو بچسبید همه قومیتها و اقوام در هر جای ایران عزیزند و خدا نگهداره همه باشه فعلا فکر مملکت باشیم که محیط زیستش نابود شده
ناشناس
-
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
نکنه اینم یکی از همون سه هزار دانشجوی دکتراست؟!
مازیار
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
بیا کار مدعیان تمدن داره به انگ وتهمت میکشه
مزدک
United Arab Emirates
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
یک جریان مرموز چندسالیه تصمیم بر شقه شقه کردن ایران عزیز را دارد . ما همه ایرانی هستیم این حرفهارا دوربریزید فقط ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
آقای آقایی انگلیس خوش میگذره؟ انگلیسی بودن فقط برای بختیاری ها بده؟

دم بختیاری ها گرم که همیشه با برخورد های جدیشون آغازگر اصلاحات هستن.
راستی این چند صد میلیونی هم که از پول نفت زیر پای بختیاری ها بابت بازی تو این سریال گرفتی جبران زخمهات نشد؟؟!!
چقدر دیگه باید بهمون فحش بدی تا شاید دلت آروم بشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
بابا یه خورده تفکر یه خورده آرامش بد نیست ایشون بازیگره عزیزم بازیگر و اتفاقا بازیگر توانایی هم هست و محبوبیت زیادی هم داره چون شما نمی تونی بری انگلیس باید با این ادبیات صحبت کنی کافیه عقده گشایی و حسادت های کور
بعد هم فکر می کنم شما بختیاریها به دنبال فرصت بودید که خودتون رو مطرح کنید و گرنه اینطور که شما از خودتون تعریف می کنید نیست شما دلاوری کردید در یک برهه زمانی خوب بقیه مردم ایران هم در هر برهه ای آماده بودند و دفاع کردن این همه منت گذاشتن نداره
بهرامی
United Arab Emirates
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
سلام،سلام خدمت تمام دوستانی که هرچی خواستن گفتن و دونسته و ندونسته از کار همدیگه ایراد گرفتن و تحصیلات و شخصیت همدیگه را زیر سوال بردن.مرسی به همتون دمتون گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
درچندروزاخير،مطالبى درموردسريال سرزمين كهن شنيدم ودرنهايت ناباورى خبر متوقف شدن اين سريال راخواندم ومتأسف شدم.هميشه وهمه جاازصبرايرانى جماعت دم مى زديم،اماآنچه كه دراين چندروزشنيدم مرابه فكرفروبرد،بعنوان يك ايرانى وازخطه سرسبزمازندران به خودم نهيب زدم؛كه مردم مازندران هم بايددرجاى جاى اين سرزمين كهن،چون وچماق دست مى گرفتندوشيشه هاى سازمان صداوسيماراخردمى كردند،به دليل سريال پايتخت١و٢و٣....اگرقوم شريف بختيارى تابحال براى اين مرزوبوم كارى انجام داد،بااين حركت ناشيانه نفرت ديگرقوميتهارابرانگيخت،چراكه بااين شاهكاركمال تبريزى مردم درحال آشتى باتلويزيون بودند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
من هیچوقت دم از صبر ایرانی نزدم
ناشناس
United States of America
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
با سلام خدمت هم وطنان گرامى و ايل بزرگ بختيارى توهين و تمسخر به هر انسانى قابل قبول و قابل دفاع نيست اما همه ما ميدانيم تاريخ را قدرتمندان و صاحب منصبان نوشته و مينويسند اما در لابلاى اين متون هميشه واقعيت هاى تلخ و شيرين حماسى و ……نهفته و قابل انکار نبوده و نيستن اگر زمانى خانات و يا بزرگان اين قوم بنا بر مصلحت و منفعت جمعى و شايد بيشتر شخصى خود تصمي اتخاذ نموده اند ديگر به تاريخ پيوسته و تنها عبرت گرفتن از ان است که بازگو کردن ان را با اهميت ميکند دوستان چرا ما ايرانيان واقعيت را توهين تلقى ميکنيم اگر نياکان ما هيچ گونه اشتباه و ……نداشتن الان ايران مدينه فاضله بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
آقا از امیر آقایی که متولد ارومیه است بپرسین چطور اون روزی که همشهری هاشون برای یک کاریکاتور اعتراض مدنی کردن( که البته خوب کردن) ایشون از این نامه ها ننوشت؟
نکنه اون موقع تو مملکت هیچ مشکل دیگه ای نبود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
چی رو با چی مقایسه میکنی!!
یک بختیاری
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
با سلام
در جواب دوست عزیزی که فرمودند ظرفیت مردم مازندران بیشتر از بختیاریهاست باید عرض کنم که سالهاست جوکهای فراوانی برای لرها و بختیاریها می سازند و ما بختیاریها هم داریم برای شادی هموطنان به ریش خودمان می خندیم. ولی توهینی مانند کاسه لیس بودن اجنبی و سگ سفیر انگلیس سرپا گرفتن را اگر به مردم مازندران هم می گفتند یقینا واکنش انها از ما ضعیفتر نبود.در ضمن مگر سردار اسعد بختیاری از کجا می دانست رضاشاه یک فرد دیکتاتور خواهد شد علم غیب داشته است. ایشان برخلاف برخی اقوام محترم کشور که بعضی ازآنها گروگانگیری می کنند،سعی داشت در زمان خود با کمک ارتش رسمی مملکت نظم و آرامش را در کشور برقرار کند و عاقبت رضاشاه جواب خیرخواهی این سرداران بختیاری را داد و همه آنها را درزندان به قتل رساند.در ضمن هرچیزی به جای خودش .حفظ جان سربازان دلیر وطن به جای خود ،عدم توهین به یکدیگر هم به جای خود
ناشناس225
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
واقعابرای بختیاریها که واقعا بی جنبه هستن متاسفم یه سری به سریال پایتخت بزنید یک فیلم انقد حساسیت نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
برا خودت متاسف باش

واسه ما تحریف تاریخمون اونقد حساسیت داره که حاضریم در دفاع از اون جونمون رو هم فدا کنیم..
ناشناس
Panama
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
بنده هم واقعا برای شما متاسفم که چیزی از تاریخ مشروطه نمی دانید.
مازیار
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
مازندرانیها هم به طریق خاص خودشون اعتراض کردن بسه دیگه قیاس مع الفارق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
از بختیاری ها سوال دارم
چقدر تا به حال فقط به خاطر لهجه ترکی آذریها که در سیما به وفور در سریالهای طنز استفاده میشه خندیدند
ترکهای در سریالها نماد سادگی ، کم فهمی و برخی اوقات عقب ماندگی هستند ..با اینکه جمع زیادی از چهره های ماندگار ،پروفسورها ،اساتید و دانشمندان ما آذری هستند و اتفاقا دارای لهجه
تمام این توهین ها کمترین ارزشی از ارزش آذریها کم نکرده
چون پشتوانه تاریخی محکمی دارند
و همینطور این سریال از ارزش بختیاریها کم نمیکنه
فقط روایت تاریخ هست
واقعیت ها را بپذیرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
آقا یا خانم ناشناس میفرمایی چون ترکها ازلهجه آذری که در طنزها بکار میره ناراحت نمیشن بختیاری ها هم نباید بخاطر تحریف تاریخشون ناراحت بشن..
کاوه ی فاتحان تهران در مشروطه( سردار اسعد بختیاری) داره ضحاک معرفی میشه اونوقت بشینن ریلکس سریالو تماشا کنن.
ناشناس
Panama
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
عزیزم از لهجه بختیاری وسادگی این مردمان هم در سینما و تلویزیون زیاد استفاده شده.شوخی گرفتن این قوم با تحریف وتوهین فرق داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
لهجه شیرازیها رو هم مسخره میکنن
hoseiniii
Germany
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
به نظر من حرفهای اقایی کاملا درست و بجاس. خیلی مسخرس که بعضیا به جای توجه به متن نامه اقای اقایی گیر دادن به تاریخ و چیزای دیگه. البته این چیزا از جماعت ایرانی مایه ی تعجب نیست. درمورد این جوابیه هم شک دارم که فرستنده ش واقعا سوادش هم در حد دکترا باشه. هیچ جواب منطقی به اقای اقایی نداده فقط فرافکنی کرده. فقط میتونم بگم مشکل خیلیا با اقای کمال تبریزیه نه محتوای سریال -که البته به نظر من هیچ توهینی هم نشده و فقط از روی جوزدگی یه عده شلوغش کردن- دلیلشم اینه که یکی از اقایون نماینده اومدن گفتن کلا اقای تبریزی کارای قبلیشونم همیشه مشکل داشته دیگه خودتون تا اخرشو برید.
واقعا خیلی مسخرس انگار هنوز داریم تو قرن یخ زندگی میکنیم که همش این تعصبات قومی و قبیله ای رو یه عده به راه میندازن. البته این اقا یا خانم دانش محمدی هم انگار تعصب و احساسشون بر منطقشون چیره شده که همچین جوابیه ای نوشتن.
خدا به بعضیا صبر عطا کنه که بدون پیش داوری و از روی احساس زود درمورد یه چیز قضاوت نکنن و اسیر جو روانی یه عده نشن تا هرچی تهمت و لفظ زشت هست نثار یکی از کارگردانان خوب مملکتمون کننن.
درنهایت به عنوان یک فارس از اقای تبریزی میخوام فامیل این شخصیتو به فارسی تغییر بدن تا یکم دل عزیزان بختیاری و اقوام دیگه خنک بشه و ایشونو -به گناه ناکرده- ببخشند!!!
ناشناس
Panama
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
به نظرم حرف جناب آقایی و شما بیشتر فرافکنی و سفسطه داره. این چه منطقیه که بعد تحریف و توهین غیر مستقیم به قومی خاص حالا معضلات دیگه جامعه رو پیش می کشید؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
جالب این است که همه می خوان جواب نامه رو بدن ، ما حتی این رو هم درک نمی کنیم که امیر اقایی یک مثال زده ، همین !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
دم مردم بختیاری گرم که همیشه خود جوش و مردمی در برابر ظلم و تحریف توهین قد علم میکنند
مازیار
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
دمت گرم
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
جناب آقای دانش محمدی اعلام داشته اید تجمعات قانونی آیا امکان دارد سند مجوز یکی از این تجمعات رو ارسال کنید تا ماهم متوجه قانونی بودن این تجمعات بشیم.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
مگه چه اتفاقی افتاده واقعیات تاریخی نباید باعث آزردگی خاطر دوستان شود به هر حساب در هر قوم و مملکتی آدم‌های خوب و بد پیدا می شود.
شناس
United States of America
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
واقعا آدم تاسف میخوره به این ساده انگاریها و به طبع آن سوءاستفاده های خیرناخواهان.اون از هیاهوهای بی مورد در مورد رستاخیز و فشار سیاسی روی عصبانی نیستم و اینهم از سرزمین کهن.اصلا با فلسفه فیلم و داستان مشکل داریم! هیچ کاراکتری نمیتونه برعلیه هیچ قوم و صنفی باشه! در اینجا که خود عوامل فیلم هم میگویند اصلا سوءتفاهم شده.ولی واقعا چرا نقش منفی هیچ کاراکتری را تحمل کنیم؟اخیرا یک فیلم آمریکایی دیدم که کاراکترش به مردم آمریکا توهین کرد به بدترین شکلش.به مقامات بالا هم از این توهینها بسیار دیده شده.ولی آنها میدانند اینهم یک کاراکتر در یک فیلم است!
Ali
Sweden
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
به هر شكل اگر هم بى احترامى شده در سريال , جواب دادن به ان و روشنگرى بسيار خوب است و مردم خود توانائى قضاوت دارند. اما عجيب اينكه نه فقط بختيارى ها بلكه همه ما ايرانى ها تشخيص نميدهيم كه امروز كه
همه چيز ايران در خطر است سنگ را بسته و سگ را رها ميكنيم '
به اميد داشتن فرهنگ شنيدن مخالف و بزرگ بودن در عمل و نه در سخن
بختیاری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
اقای اقایی یه کارگردان حتما روی فامیل ساعت ها فکر می کند. اون فامیل بختیاری بود و نماینده مردم بختیاری شواهد زیاده من اینجا توضیح نمی دهم چون کاملا اشکاره.
بختیاری ها تحصیل کرده زاید داشته اند و دارند برید. شما بختیاری ها رو نمی شناسید کسانی که خواندن شاهنامه و خواندن تاریخ لذت بخش ترین چیزهاست. به خاطر روحیه حماسیه شان.
مردم بختیاری تشخیصشان کاملا درست بود که اعتراض کرند واقعا بجا بود. عمدا دست اندرکاران سریال توهین کردند. دیگه واسه خودتون توجیه نکنید چنان شد چنین شد.
البته تقصیر شما هم نیست ما از شما انتظاری نداریم ما از صدا سیما میلی توقع داریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
ما عادت داریم از سوراخ سوزن رد شویم و از درب دروازه نه !
ناشناس
Panama
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
آقای آقایی حرف شما درست.اما خواننده نامه شما تلقین می کند گویی این قوم بختیاری است که باید برود سربازان ربوده شده را آزاد نماید!!
ناشناس
Panama
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
آقایان تبریزی وآقایی
مردم بختیاری از اقوام صبور و کم حرف ایران بوده و هستند.تنها انتظارشان این است که اگه قصد توهین به آنها را ندارید حداقل تحریف تاریخ نکنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
من اصلا فیلم رو ندیدم و سردار اسعد رو نمیشناسم ولی حتما چیزی بوده که به بختیاریها برخورده. حق مردم ماست که اگه از چیزی ناراضیند اعتراض کنن مثل تجمع برای کارون که دوستانه و صلح امیز بود مثل کمپین برای نجات سربازان. اگر خود ما این حق رو به خودمون ندیم و بابت این تجمع مردم خودمون رو سرزنش کنیم چه انتظاری از دولت داریم؟
یک ایرانی وطن دوست
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
دست بر دارید از این تظاهر به روشنفکری.
خود رئیس صدا و سیما در جواب نامه دارابی معاونت سیما اعتراف کرده که سریال برغم شروع خوب بد پیش رفته و عذر خواهی کرده اونوقت شماها هنوز قبول ندارین؟

سریال توهین آمیز بوده و باید دست اندر کاران سریال عذر خواهی کنند.
شهاب
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
اقای اقایی
یه زمانی کسی نمی تونسته یه بختیاری بگه بالا چشت ابرو حالا دیگه واسه ما ...
برو نامه معذرت خواهیت رو بیار
مردم 5 استان اعتراض شدید کردند اونا نمی فهمند که همگی عاشق تاریخ اند و مردمی حماسی هستند
شما تاریخ می دونید
بختیاری ها اگر با هوش نبودند که در تاریخ ایران اینقدر نقش اساس ایفا نمی کردند
حالا شما به این مردم به خصوص قشر درس خونده و با اون روحیات می خواهی افتضاهتون رو ماست مالی کنید
یه بار دیگه باید معذرت خواهی کنی
میثم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
شرط می بندم نصف کسایی که به فیلم اعتراض کردن حتی فیلم رو هم ندیدن خودشون متاسفانه ما همچین ملتی هستم هرکی فقط دنباله رو دیگران هستیم
پیمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
حق با دانش محمدیست رفته انور اب میگه لنگش کن اصلاً برای چی رفتی ؟؟؟؟؟؟؟؟
بختیار
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
من با دیدن این اظهار نظرههای ضد بختیاری دیگه شرم دارم فکرکنم هر جای ایران سرای من است .
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
در اتفاقات اخیر عمق تفکر قبیله ای عده زیادی از مردم مشخص شد . ما هنوز به قرن بیست و یک وارد نشدیم . فیلمسازانمان علاوه بر سانسور دولتی باید با سانسور قبیله ای هم دست و پنجه نرم کنند !!
محمد
Korea (the Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
جناب آقایی، بعضی از گناهان نابخشودنی هستن صرفنظر از اینکه چه کسی و با چه پیشینه ای مرتکب شده!
این حرف شما عذر بدتر از گناست، در فیلم سرزمین کهن، به وضوح هر چه تمام الفاظی که شایسته دست اندرکاران مجموعه است را به قومی نسبت می دهند که بخشی اعظم از تاریخ این سرزمین است!!!! اینکه یکی از شخصیت های داستان میگه که، نذار بگم که بختیاری های چطور بختیاری شدن و ...!!! این را شما سو تفاهم می دونین! اینکه در خانواده طرف عکس سردار اسعد بختیاری، فرمانده دلیر مشروطه، نصب شده را تشابه اسم خانوادگی می دونین!!!!
نه آقای عزیز، کاملا بر طبق میل و نه از روی اشتباه، توهینی بزرگ را مرتکب شده اید، و همین که بختیاری ها به همین اندازه اعتراض بسنده کردن، شاکر باشید
به یاد بیار که مردم آذربایجان در اعتراض به کاریکاتور روزنامه ایران چه ها که نکرده اند...
بختیاری غیرت و منطق را تواما از بزرگانش به ارث برده
احمدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
دانش عزيز سلام
آنقدر زيبا نوشتي كه دلم نيامد آن را دوبار نخوانم
محمد بختیاری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
درود بر جناب دانش محمدی و همه هموطنان عزیزی که توهین به یکی از شریف ترین اقوام اصیل ایرانی رو درک کردن
سپاسگزارم
محمد بختیاری
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
دوستانی که راجع به شخصیت سردار اسعد اطلاعی ندارن لطفا اول بردن در کتابهای تاریخی معتبر کسب اطلاع کنند بعد اظهار نظر، من نمی دونم دیگه این سریال با دیالوگ های شرم آوری مانند کاسه لیسی بختیاری ها که فقط بخشی از اقدامات خرابکارانه این سریاله دیگه چرا از بختیاری انتظار صبر داره
درود بر جناب دانش محمدی عزیز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
محمد عزیز ظاهرا شما تاریخ را اشتباه خواندید جناب سردار اسعد اگرچه خدمات شایانی داشتند اما در پس این خدمات باید به خیانتهای ایشان هم توجه کنید تحریف تاریخ و کمرنگ و پررنگ کردن اتفاقات همیشه وجود داشته اگر با دید علمی به موضوع تاریخ نگاه کنید اونوقت متوجه می شوید که چند تا مطالعه ی سطحی و شنیدن نقل قول ها نمی تونه به اظهار نظر قطعی منجر بشه. چشمها را باید شست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
صبر خوب چیزیه
بختیاری از قم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
متاسفانه نامه امیر آقایی سرشار از توهین و افترا نسبت به مردم وطن پرست بختیاری است اگر به اقوام دیگه توهین کرده بود فرصت نوشتن این چند خط تهمت بهش نمیدادن
فرارو نظرای منو چاپ نمیکنی ها این یکی رو بچاپ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
شعر معروفي در فرهنگ زبان پارسي دلالت بر حرمت بزرگان و نجبا دارد که
اسکندر رومی را پرسیدند دیار مشرق و مغرب به چه گرفتی که ملوک پیشین را خزاین و عمر و ملک و لشکر بیش از این بوده است ایشان را چنین فتحی میسر نشده گفتا به عون خدای عزّوجل هر مملکتی را که گرفتم رعیتش نیازردم و نام پادشاهان جز به نکویی نبردم

و آن شعر پرمعنا چنين است:
بزرگش نخوانند اهل خرد/ هر آن كس كه نام بزرگان به زشتي برد
ای کاش دست اندر کاران تهیه و تولید این سریال هم از این گنجینه بزرگ فرهنگ و ادب بهره می بردند و احترام اقوام را نگه می داشتند و جواب اعتماد آقای ضرغامی را این گونه نمی دادند.
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv