bato-adv
کد خبر: ۱۸۵۷۲۳
کارشناسان اقتصادی در گفتگو با فرارو بررسی کردند

جای خالی "تشویق" در انصراف از دریافت یارانه

من معتقدم برای ترغیب مردم به انصراف از دریافت یارانه هیچ روشی جز روش تشویقی را نباید در پیش گرفت. به نظر من اگر در این باره شخص آقای رئیس جمهور با مردم صحبت کنند نتیجه خیلی بهتری خواهند گرفت.

تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۳
فرارو- دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی اقدام به ثبت نام مجدد از افرادی که خواستار دریافت یارانه هستند کرده است. این امر به معنای آن است که افرادی که اقدام به ثبت نام نکنند از دریافت یارانه انصراف داده اند.

در این راستا دولت سعی کرده با تبلیغات مختلف افرادی که نیازمند دریافت یارانه نیستند را مجاب به عدم ثبت نام کند. البته دولت عنوان کرده افرادی که ثبت نام می کنند نیز مورد راستی آزمایی قرار می گیرند و چنانچه مشمول دریافت یارانه نباشند تا سه برابر مبلغی که دریافت کردند جریمه خواهند شد.

بدین ترتیب به نظر می رسد دولت برای ترغیب مردم به انصراف از دریافت یارانه بیشتر به گزینه های تهدید (همچون تفتیش حساب های بانکی) و تنبیه (جریمه تا سه برابر یارانه دریافتی) روی آورده و جای گزینه های تشویق و پاداش خالی است.

در این رابطه و اینکه آیا بهتر نبود دولت برای ترغیب مردم به انصراف از دریافت یارانه گزینه های تشویقی را نیز مدنظر قرار می داد با چند کارشناس اقتصادی گفتگو کرده و نظر آنها را جویا شده ایم که در ادامه می خوانید.

دکتر علی دینی ترکمانی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی: اگر درصدی از هموطنان عزیز از دریافت یارانه انصراف دهند دیگر گزینه های تنبیهی درباره آنها صدق نخواهد کرد. اگر تعداد این افراد زیاد باشد شاید دیگر نیازی نباشد که دولت راستی آزمایی را در قبال افراد دیگر انجام دهد، اما اگر تعداد قابل توجه ای انصراف ندهند این احتمال وجود دارد که دولت در مراحل بعد از گزینه های تنبیهی استفاده کند.

به هر حال صرف نظر از موضوع یارانه ها برای ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی آماری معتبر طبیعی است که مکانیسم هایی برای بررسی صحت و سقم اطلاعات ارائه شده افراد نیاز است. بنده مخالف زبان تهدید هستم اما در کشورهای دیگر هم روال به همین صورت است و دولت ها ناگزیر از گنجاندن گزینه های تنبیهی هستند.


از سوی دیگر بنده خیلی موافق تشویق افراد برای انصراف از دریافت یارانه نیستم. چراکه گروههای بالای درآمدی جامعه اقدام به این کار می کنند و کار آنها صرفا شایسته تقدیر و تشکر و نه پاداش و تشویق است.

سعید لیلاز کارشناس مسائل اقتصادی: به دلایل فلسفی، سیاسی، اجتماعی و روانی تنها گزینه مورد نظر بنده برای ترغیب مردم به انصراف از دریافت یارانه، گزینه تشویق است. دلیل فلسفی این است که این پول ثروت ملی است و اینطور نیست که هرکس نیازمند است دولت به وی یارانه بدهد.

دلیل سیاسی این است که چون آقای روحانی در اوج محبوبیت و مشروعیت قرار دارد با گزینه تشویق خیلی بهتر می تواند نتیجه بگیرد. همچنین بنده به توانمندی بدنه دولت برای عملی ساختن تهدیدهای خود تردید دارم و بعید می دانم بتواند گروههای درآمدی مختلف را به درستی شناسایی کند.

من معتقدم برای ترغیب مردم به انصراف از دریافت یارانه هیچ روشی جز روش تشویقی را نباید در پیش گرفت. به نظر من اگر در این باره شخص آقای رئیس جمهور با مردم صحبت کنند نتیجه خیلی بهتری خواهند گرفت.

دکتر مهدی تقوی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی: به نظر من برای انصراف مردم از دریافت یارانه نیازی به دادن پاداش نیست و اگر در این موضوع پاداش در نظر گرفته شود به منزله باج خواهد بود. البته بنده موافق تهدید و تنبیه هم نیستم و معتقدم نحوه درخواست دولت از مردم برای انصراف از دریافت یارانه بسیار مهم است. یعنی بهتر است دولت به جای تهدید، از مردم خواهش کند که از دریافت یارانه انصراف دهند.

دکتر علی قنبری استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی: من جای دو موضوع را در بحث تبلیغات برای انصراف مردم از دریافت یارانه خالی می بینم. متاسفانه در این موضوع رنگ و بوی تنبیهی قضیه خیلی پررنگ است و شان دولت این نبود که با این لحن با مردم صحبت کند. دولت باید در اطلاع رسانی برای چرایی انصراف از دریافت یارانه بهتر عمل می نمود و کاملا به مردم توضیح می داد که انصراف آنها از دریافت یارانه چه مزایایی برای کشور دارد. از سوی دیگر جای تشویق و پاداش نیز در موضوع انصراف مردم از دریافت یارانه خالی است.
bato-adv
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
بادمجون کیلویی 4000 تومن
سیب زمینی 3000 تومن
روحانی مچکریم!
45تومنمون رو هم بگیری بیشتر مچکریم!
سعید
Finland
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
سیب زمینی 800تومنی شده 3500!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بعد میخواهید انصرافم بدیم؟!
علی
Finland
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
با سلام واسه چی باید انصراف داد؟!! کمک به هزینه ی کشور؟!! اگه میخواهید به مملکت کمک بشه اینقدر تو جیب پولبالیستها ببخشید فوتبالیستها نریزید!! مگه چکار میکنن؟! الان شاید بعضیها بگن جام جهانی. اونم ببینید میرن 3تا3تا میخورن برمیگردن!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
بهترين كار اين بود دولت به جاي يارانه نقدي براي داوطلبين علاقمند بيمه تكميل درمان از شركت‌هاي معتبر بيمه مي‌خريد اينگونه هم پول نقد تزريق نمي‌شد هم گزينه تشويقي قدرتمندي براي انصراف پديد مي‌آمد.
ناشناس
Finland
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
من هم با تشویق افرادی که انصراف میدن موافقم و در همین راستا پیشنهاد میکنم که به این افراد ماهانه دو برابر یارانه نقدی رو بعنوان پاداش بدن!!!!!!!!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۸۸
ستاره
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
مردم انگیزه ای برای انصراف ندارند چون احساس می کنند در سال های گذشته بیت المال به تاراج رفته است و حقشان ضایع شده. از این گذشته، یارانه قرار بود به بهبود وضع مردم کمک کنند اما در حال حاضر قیمت ها روز به روز در حال افزایش است و دولت از مردم انتظار دارد که انصراف دهند!
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
پول نفت حق مردمه و فقط کسایی باید انصراف بدن که روزی 20 میلیون درامد دارن .
منبع آگاه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
ثروتمندی که با پارتی بازی و رشوه و هزار جور...ثروتمند شده و حق مردم را خورده تشویق می فهمد؟؟؟آن کسانی که در برج میلاد بستنی با روکش طلا می خوردند یادتان هست؟؟آنقدر مسئله مهم شد که رهبری بستنی با روکش طلا را به درستی حرام اعلام کردند،فرارو تو ثروتمندان را نمی شناسی ؟؟
لطفا منتشر کن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
از این همه ثروت در این کشور بجز همین چندر غاز پول چیزی نصیب ما نمیشود پسازش نمیگذریم
مصطفي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
بنده حاضرم انصراف دهم و به همين ميزان كه دريافت ميكنم هم ماهانه 455000 ريال پرداخت نمايم ، ولي قيمتها به همان قيمتهاي قبل از هدفمندي يارانه برگردد.
روشنفکر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
مد عیان تدبیر
کاسبان یارانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
برای مردمم متاسفم که یک عده طرفدار احمدی نژاد که حالا اسمشون گم شده اومدن با اسامی مختلف مشتی نظر تکراری رو میدن و ما هم احساسی میگیم درسته درسته. فرارو هم که طرفدار دولت نیست انتشار میده ولی خیلی نظرات درست خودم که هیچ دشمنی و توهینی نبوده رو انتشار نداده. کلا برای اونی که نظرات و تایید میکنه متاسفم و امیدوارم حق و نا حق نکنه تا پولی که باهاش به زن و بچش میده شبهه دار نشه. حالا میخوای تایید کنی یا نکن ولی مردم ما همیشه همینجور بودن. وگرنه دولت گفته فقط بی نیازها نیان و اگر تعداد انصرافی ها معقول باشه هیچ حسابی رو چک نمیکنه. اگر هم بخواد چک کنه فقط لیست افراد پر درآمد و میخواد نه همه ثبت نامی ها. خداحافظ فروری مسلمان و شیعه علی
دوست رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
این رسواگر خود رسواگر فتنه نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
رسواگر باهات موافق نیستم. پول نفت متعلق به آینده‌ی کشوره و در زیرساخت‌ها باید هزینه بشه. متعلق به نسل ما به تنهایی نیست و نباید بهانه بشه که کار نکنیم و مفت‌خوری کنیم. در هیچ جای دنیا دولت خرج زندگی مردم را نمیده، بلکه مردم خرج اداره‌ی حکومت را می‌دن. اینجا برعکسه.
بر خلاف تو، به نظرم هر کسی که میتونه حداقل‌های زندگی را برای خودش تأمین کنه (یعنی از فقر نمیره و بچه‌ها به تحصیلات برای داشتن آینده‌ی بهتر دسترسی داشته باشن) نباید کمک مالی دریافت کنه. اینکه کسی بهترین غذاها را نمیخوره، یا نمیتونه وسایلی مثل تلویزیون و ماشین تهیه کنه و یا لباس شیک بخره، اینها حداقل‌های زندگی نیست. هر کس اینها را می‌خواد بیشتر و بهتر کار کنه و برای خودش تأمین کنه. چرا سرمایه‌ی آیندگان این مملکت خرج خوشگذرانی ما ها بشه؟
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
سلام دوست عزیزم

کم پیدایی ؟
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
ناشناس 21

فکر نمیکنی یکم شعاری صحبت میکنی ؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
هیچ تدبیری تو دیگ امید دولت نیست... خودشون هم نمیدونن چکار دارن میکنن. فقط میگن انصراف بدین...
تازه ما هرچی خواستیم ثبت نام کنیم وارد فرم ثبت نام نشد که نشد... با شماره تماسی که داده بودن تماس میگرفتیم میگفت این شماره در شبکه موجود نمی باشد... زیر لب گفتم احست به تدبیر و امیدت حسن...
ترانه
United States of America
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
دولت مردم رو تهدید می کنه تا از پولی که حقشونه بگذرن! بهتره دولت زحمت بکشه و دستش رو از جیب مردم بیرون بیاره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
ترانه خانم.. در آمریکا هم از این حقوق دارین یا اینکه نگران یارانه خودتون در ایران هستین؟ جیب شما یک کم دور نیست؟؟
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
ناشناس جان ،حرف ترانه خانم حف حقیه چه ربطی به این داره که از کجاست و......
رصواگرفطنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
دليل پرچم استفاده از vpn است . اما حرف حق است دولت بايد بداند بايد دستش را از جيب مردم بكشد بيرون تا كي بايد مردم ضعيف علي الخصوص جوانان ما برشكست شوند تا به جيب دولت برود ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
اگر دموکراسی میخواهیم باید دست دولت جلوی مردم دراز باشه و نه دست مردم جلوی دولت. ملتی که انتظار داره دولت خرجش را بده نه لیاقت دموکراسی داره و نه به اون میرسه. شما روی چه حسابی میگی پول یارانه حق مردمه؟ مگه کاری براش کردن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
دولت کی مردم رو تهدید کرد؟؟؟؟؟؟؟؟
شهرنوش
United States of America
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
از کجا معلوم این پول ها به جیب افراد سرازیر نشود و پولدارها پولدارتر نشوند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
اگه افرادی که وضعیت مالی مناسبی دارن، انصراف ندن، همین اتفاق میوفته. حالا چون شاید این فرد پولدار خودمون باشیم...بی عدالتی و رفتن تو جیب افراد پولدار حساب نمی شه؟
ليدو
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
همون كه قيد ميكنيد(افراد نيازمند يارانه) خودش كارسازه!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
عبارت تحقیر آمیزی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
من نميخواستم ثبت نام كنم چون در بيانات دولت محترم تهديد ديدم ثبت نام كردم ببينم آخر اين تهديد چه ميشود شما خودتان اين يارانه و تورم را در دامان مردم قرار داديد حالا با تهديد مردم را مجبور به انصراف ميكنيد؟؟؟
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
سروده ای از حقیر

فراغ یار کجا و فراغ یارانه .......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
ما از دریافت یارانه انصراف می دهیم به شرط آنکه دولت هم دست از افزایش قیمتها بردارد
در غیر این صورت بچرخ تا بگردیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
انصراف خواهم داد و از دولت منتخبم حمايت خواهم كرد جون اين كار اخلاقي است و خداوند اهل اخلاق را دوست دارد
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
آفرین
صد آفرین
هزاروسیصد آفرین
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
سر دولت وملت منت نذار حتما"درامدزیادی داری اگه کمتر از 600 حقوق داشتی و4نفر عائله هیچ وقت این حرف ونمیزدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
یکی میتواند در جنوب شهر زندگی کند و خانه ای معمولی داشته باشد اما بر فرض 300 میلیون او سود سپرده در یافت کند و دومی در مناطق خوب شهر و در حانه ای گران قیمت زندگی کند و با حقوق کارمندی بسازد کل ذارائی شخص اول 500 میلیون است و کل دارایی شخص دوم یک میلیارد تومان یل بیشر است اما اولی 6 میلیون سود سپرده دارد و دومی ندارد و با حقوق اداره زندگی میکند حالا اقای بابک بفرما بنظر شما چه کسی باید یارانه بگیرد اولی یا دومی ناشناس انصراف داده اولی است نظر شما جیست منصرف شده از یارانه دومی است ایا او بر سر شما و ملت منت گذاشته است ضمنا من هم اعتقاد دارم کسانی که زیر 2000000 میلیون تومان دریافت کنند باید نام نویسی کنند اما من با صرفه جویی و زندگی معمولی افتخار دفاع از دولت منتحب خود را برای خود نگه خواهم داشت و انرا ذخیره اخرتم خواهم کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
فرارو منفی ها پس چرا ثبت نمیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
در زمان ثبت نام به همه توصيه كردم ثبت نام كنند و اين كار را براي مقابله با ان اقا و سياستهاي ايران ويران كنش درست مي دانستم ولي امروز اخلاقا نبايد ثبت نام كنم
نازنین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
تا زمانی که مردم مطمئن نباشند که پول آنها به کجا سرازیر میشه دریافت یارانه حقشونه چون ما تا الان ندیدیم این پولها صرف سازندگی کشور بشه هیچ تازه مشکلات دیگری رو مثل محیط زیست، تورم زیاد، بیکاری رو هم بیشتر از گذشته اضافه کرده مردم به همچین طرحهایی اعتماد ندارند که حالا بخوان انصراف بدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
اكر از نيازمندان واقعي بكذريم كه بايد دولت براي انان برنامه اي خاص داشته باشد مردم بدانند كه براخت يارانه به معني تزريق نقدينكي و افزايش بايه بولي است و افزايش نقدينكي باعث تورم و تورم در حقيقت خالي كردن جيب مردم است جرا عاقل كند كاري كه بيش ارد بشيماني
رسواگر فتنه
United States of America
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
انقد نگید ما از یارانه انصراف نمیدیم دوروز دیگه یه سری کمپ بازپروری و ترک یارانه میزنن برامون
بعدم میگن یارانه بگیر مجرم نیست بیمار است :))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
حالا كه بحث كارشناسي شده، فكر نمي كنيد دولت بازهم مرتكب اشتباه شد، چه لزومي به ثبت نام مجدد بود، تجربه هايي در اين جامعه موجود است كه به ما مي گويد بسياري از مردم انصراف نمي دهند، انصراف برخي از خواص و مانور تبليغاتي روي اين انصراف ها هم كار را بدتر مي كند كه بهتر نمي كند، نمونه اش همين نظرات كاربران نسبت به انصراف برخي از افراد از يارانه است، ما نمي دانستيم كه خيلي ازنمايندگان مجلس اصلا يارانه مي گيرند كه حالا بخواهند انصراف دهند، دولت مكانيسم هايي را در اختيار دارد و مي تواند بر اساس برخي از شاخص هايي كه در حوزه علوم اجتماعي مورد استفاده قرار مي گيرد، افرادي را كه صلاحيت دريافت يارانه نقدي را ندارند، حذف كند، ديگر لازم نبود هم خودش به زحمت بيافتد و هم به مردم استرس و فشار وارد شود
رصواگرفطنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
نياز به ثبت نام مجدد 100درصد درست بود حتي اگر بار سومي هم بشود درست خواهد بود . دفعه اول بسيار با شتاب و بي كارشناسي عمل شد تا جايي كه تعداد يارانه بگيران بيش از افراد جامعه هستند . اما مجلس هم ميتواند مثل جامعه پزشكي بسيج شود و اعلام كنند كه كليه نمايندگان انصراف دادند به جاي اينكه دنبال حزبي جناحي گري باشند !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
متاسفانه همه دولت های نفتی خود را ارباب مردم می پندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
خانم محترم
ترانه
|
UNITED STATES
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
دولتها از ظريق افزايش تورم دستشان را در جيب مردم ميكزارند كه دولت جناب روحاني عكس ان را انجام داد و تورم را كاهش داد بس سعي كنيم منصف باشيم
رصواگرفطنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
هنوز زود است قضاوت منصفانه كردن . خدا كند دولت روحاني درست عمل كند و همه گان بگذارند كه ايران پيشرفت كند چون ديگر اين ملت توان اشتباهات فاحش مديران را ندارند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
ما که ندیدیم چیزی قیمتش پایین بیاد که بخواد تورم کاهش داشته باشه
دلار هم دوباره برگشت سرجاش خوبه خودت یه کم منصف باشی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
ناشناس 20:21 شما خیلی کم سوادی
یکی از مردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
جناب اقای روحانی ریاست محترم جمهور

جنابعالی خطاب به دولتمردان آمریکا بارها گفتید" با دولت ایران با زبان تکریم سخن بگویند و نه با زبان تهدید و تحقیر"

از شما خواهش می کنیم به دولتمردان تان (به ویژه تیم اقتصادی) دستور دهید با مردم ایران با زبان تکریم سخن بگویند و نه با زبان تهدید و تنبیه و تحقیر

به همت دولتمردان قبلی با افزایش تورم کمر شکن و کاهش ارزش پول ملی ملت ایران به اندازه کافی در معرض خسران و زحمت و تنبیه و تحقیر قرار گرفته اند.
وحید
United States of America
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
بسیار زیبا گفتی و به جا.تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
با اينهمه گروني تازه طلبكار هم هستند
نام آشنا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
جاناسخن ازدل مافرمودی..
راشت گویان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
سعید لیلاز "دلیل سیاسی این است که چون آقای روحانی در اوج محبوبیت و مشروعیت قرار دارد...."

این " اوج محبوبیت و مشروعیت " رو خوب اومدی!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
اشتباه منفی دادم
ناشناس
Finland
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
انصراف بی انصراف.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
من یه پیشنهاد دارم .میگم اگر توانایی پرداخت یارانه را ندارین برید کنار بزارید محمود بیاد . مردم که الاف شما نیستند.
رصواگرفطنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
آيا ميدانيد پول يارانه محمود از كجا در مي آمد ؟ اگر نميدانيد از بالا پايين كردن قيمت طلا و سكه و به طمع انداختن مردم ، از بالا پايين كردن ارز ، از برشكسته شدن توليدگران و در كل از جيب مردم در مي آمد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
رصواگر فتنه خوبه خودتم به حرف خودت اعتقاد نداری
بالا پایین شدن ارز و سکه و طلا تو این دو سال اخر دولت قبل کار عوامل داخلی و خارجی بود که می خواستن دولت رو به زمین بزنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
اینکه کسی (مثل محمود) کار را طوری انجام بده که ضررهاش بیشتر از فوایدش باشه، شما اسم این را می‌گذارید توانایی؟
آیا واقعاً حاضرید برای گرفتن ماهی 45 هزار تومان بلایی که 8 سال بر سر این کشور رفته دوباره تکرار بشه؟ دوباره قیمت‌ها چندبرابر بشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
ناشناس جان تو دیگه اهل کجایی. مموت خودش میخواست برای جبران بی پولی این کار و کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
یعنی انتظار دارید سیاست‌های غلط محمود بی کم و کاست اجرا بشه، بعد تورم و تولید هم درست بشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
جرا افراد از اينكه كردش مالي انها براي دولت معلوم شود بيمناكند فقظ فراريان از برداخت ماليات هستند كه از شفاف سازي بيمناكند اناني كه درامدهاي افسانه اي دارند از شفاف سازي بيمناكند دزدان و غارتكران بيت المال و رانت خواران و بابك زنجانيها از شفاف سازي بيمناكند من كارمند من كاسب من كشاورز من كاركر من بيمانكار درستكار من تاجر درست كار هركز نبايد از شفاف سازي درامد ترسي داشته باشم
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
برادر عزیز خودت میدانی درایران عکس حرف شما ثابت شده کسانی که میلیاردها سرمایه دارند مالیات نمیدهند ودولت هم کاری با انها نداردولی کارمندها وکارگران اولین کسانی هستند که مالیات میدهند ویا کسانی که میلیاردی وام گرفته اند اقساط خود را نمیپردازند ولی اگر کسی که سه میلیون وام گرفته قسطش عقب بیافتد دمار از روزگارش در میاورند پس......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
اقای بابک
و به همین دلیل باید حسابها شفاف سازی گردد و دولت بتواند به حسابهای بانکی افراد دسترسی داشته باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
افزايش بايه بولي به تبع برداخت يارنه ها حد اقل 10% بر تورم افزود يعني كسي كه حقوق 2 ميليوني دارد سالانه 2400000 تومان به دولت تقديم كرد اما خانوار 4 نفري دريافت كننده يارانه در سال حدود 2000000 تومان دريافت كرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
اصلا قضيه كاملا برعكسه.
اين مردم هستند كه به دولت يارانه مي​دند. با خريد هر خودرو به قيمت گزاف، با استفاده از جاده هاي ناامن، با مصر ف بنزين مردافكن، با خريد هر كالايي كه بالاجبار داخلي ش رو ميخريم تا آقايون بگن ما هم صنعت داريم، مردم به دولت كمك ميكنند؛ اون وقت دولت ميگه بار روي دوش ما نذاريد با گرفتن يارانه هايي كه دولت قبلي ارزشش رو به زمين زد!
رصواگرفطنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
درسته اما آيا اونهايي كه امروزه مردم و منافعشون را كنار گذاشتند و فقط به سمت حزبي گرايي و براي در قدرت ماندن با هم ميجنگند هم اين را درك ميكنند ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
خیلی ببخشید.شما داری مغلطه میکنی.اتفاقا دولت میخواد با منابع حاصل از انصراف از دریافت یارانه های نقدی تاجایی که میتونه همین مشکلاتی که شما برشمردی وهمه هم میدونن برطرف کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
با این همه درآمد نفتی هر جای کشور نگاه می کنیم و هر یک از سازمانها را بررسی می کنند وضعیت مطلوب نیست پس سوال مردم اینست که دولت دو سال است که پول اندکی بمردم می پردازد قبل از ان چکار کرده اند در نتیجه اگر از یارانه انصراف دهند از کجا معلوم که این پول در جای درست هزینه شود.حکومت قبل از هر چیز جلوی ریخت و پاشهای اصلی را بگیرد
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
دولت باید به زور به افراد کمی یارانه بدهد
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
وقتی در دهه 60 جمعیت 35 میلیونی شد 80 میلیون باید هم توقع فلاکت الان ملت را داشت
رصواگرفطنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
خيلي چيزها بي برنامه زياد شد جمعيت ، اتوموبيلهاي پرمصرف و دودزا ، سود وامهاي بانكي ، وامهاي بانكي ، باج گيران و نزول خوران و زيرميزي ها و پارتي ها
رصواگرفطنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
به نظر من اگر براي آنها كه انصراف ميدهند 1000 جايزه دويست ميليون توماني بر اساس قرعه كشي انجام بدهند ديگه هيچ كسي ثبت نام نميكنه
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
محمود می خواست نفری 250000 تومن بده مجلس نذاشت این میخواد همین 45 تومنم از مردم با تحقیر و تهدید بگیره!
کجایی محمود که یادت بخیر!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
چرا مثبت های این کامنت ثبت نمیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
برا منم منفیش ثبت نمیشه.چرا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
برای این هدفمندی آقایان نماینده سنوات قبل و رییس مجلس قبل و کنونی کلی وقت گذاشتند و با تصویب آن به مرحله اجرا گذاشتند که دوره خاتمی اجرا نشد و پای احمدی نژاد بمیان آمد، چرا ما میخواهیم در کارها و قوانین این مملکت هر روز یک نو آوری جدید ایجاد کنیم کلی وقت بگذاریم بعد به خطا رفت بگیم دوباره برگردیم دو باره ازنو،اگر توانایی قانون گذاری ندارید بگذارید آنهایی که توانایی دارند خدمت کنند.و شما دنبال یک کار دیگری بروید و اینقدر در مجلس و کنفرانسها به خواب نرویدو در خانه خود خوابی خوش داشته باشید..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
اون مبلغ 45 هزار تومن معلوم نیست چطوری محاسبه شده ! روی چه حسابی وقتی در آمد دولت از آزاد سازی نصف مبلغ پرداختی هست پس این مبلغ مشکل داره شما باید اون رو درست کنید ! 45 تومن رو نصف کنید به همه هم می توانید یارانه بدهید !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
جناب آقای روحانی وقتی با آرم کلید وارد مبارزات انتخاباتی شدی توجیه می کردی برای رفاه ملت آمده ام الان معلوم می شود شما و تیمتان نه تنها برای رفاه این ملت فکر نمی کنی بلکه بد تر از احمدی نژاد هستی تا نیومده بحث افزایش قیمتهای انرژی و آب و برق و تلفن و بقیه رقم خورد رئیس بان مرکزی که انتخاب کردی از کاهش قیمت ارز انتقاد کرده و بر افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش ریال ایران تاکید کرد الان داری با تهدید ملت ایران را از دریافت 45000 تومان منصرف می کنید شما واقعا با چه نیتی وارد دولت شده اید هدفتان از پا انداختن ملت ایران است ؟ برای آگاهی حضرتعالی چون مطمئن هستم مشاوران و وزیران شما این اطلاعات را به شما بازگو نمی کنند از وقتی دولت شما شروع بکار کرده نه تنها ارزانی از این مملکت رخت بر نبسته بلکه گرانی بی حد و حساب کمر ملت ایران را خم کرده آیا شما هم مثل احمدی نژاد اعتقاد داری در محله شما اجناس ارزان است ؟ از قیمت میوه خبر داری ؟ از قیمت گوشت خبر داری ؟ از قیمت سیب زمینی خبر داری ؟ از قیمت گوجه فرنگی و پیاز خبر داری / اینها جزیی از اقلام مورد مصرف روزانه ملت ایران است از کرایه منزل و کرایه تاکسی و خط واحد و قیمت البسه و لوازم منزل و هزاران اقلام دیگر که مطمئنا خبر نداری چون شما و مجلسی ها که این تصمیمات را می گیرید اصلا نیازی به این اقلام ندارید چون درفتی تان و در آمدتان اینقدر هست که نیازی به دانستن قیمتها نداشته باشی آقای روحانی پس آن وعده های ارزانی چی شد ؟ ارزش ریال ایران چرا روز به روز کاهش می یابد ؟ چرا قیمت ها را نمی توانید کنترل کنید ؟ آقای روحانی عصرها بعد از ساعت 9 سری به خیابنهای بالای شهر بزن البته با لباس عادی مردم و با یک ماشین مدل پایین تا از خودفروشی همشهریهای تهرانی به خاطر گذران زندگی خبر دار شوی و یک سری هم به محله هل و خیابنهای پایین شهر بزن تا از افزایش تعداد معتادان و شبکه های قاچاق و از قاچاق انسان گرفته تا مواد مخدر با خبر شوی آنوقت هم تصمیم به افزایش قیمت بنزین فکر کن و هم قطع 45000 تومان در حالیکه این 45000 تومان مال کل ملت ایران اسن نه گروه خاص و یا طبقه خاصی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
یادت میاد 4 سال پیش رضایی چی گفت تو مناظره به مموتی؟گفت اینها رو چند سال دیگه نتیجش میبینی. پس تو که بهتر از روحانی هستی برای اومدن مموتیت دعا کن
مریم
United States of America
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
حرفات خیلی به دلم نشست. آفرین ناشناس 14:09
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
با زیر پا گذاردن میراث شوم دولت قبل منجمله یارانه نقدی بطور حتم شخصیت لگد مال شده خویش را باز خواهیم یافت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
پاشو داداش رسیدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
داستان شد
دیپلماسی اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
چی اقای روحانی در اوج اقبال عمومی............ما که ثبت نام میکنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
گران نشود مردم نیازی به یارانه ندارند.
دولت یه فکری واسه توروم بکنه.
من دعا شون میکنم یارانه هم نمیخواهم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
چرا به مجرد ها یارانه نمی دهید من 31 ساله بیکار باید از طریق پدر و مادرم یارانه بگیرم ؟؟؟ اگر به پدرم تعلق نگرفت به من بیکار هم تعلق نمی گیره ؟ این درسته ؟
reza1
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
اآقای رئیس جمهور و آقای رفسنجانی چرا از خودتون مایه نمیذارید . مگه نمیگید با این نگرفتن یارانه توی حوزه بهداشت و درمان و اقتصاد کاهش قیمت و هزینه صورت میگیره . مملکت پولداری داریم . تحریمها هم که داره برداشته میشه به سلامتی دلار های نفتی وارد کشور میشه . آب و برق و گاز و تلفن هم که افزایش قیمت دادید . پس اایندفعه شما اول به قولتون عمل کنید و هزینه های درمان رو بیارید پائین یه مقدار مردم احساس کنند که کیفیت زندگیشون داره میره بالا بخدا یارانشون که هیچی جونشونم میدم ولی شرمنده ام من یکی نمیبخشم یارانمو . ما پای صندوقهای رای خودمونو نشون دادیم حالا نوبت شماست
محمد کرمانشاهی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
من به برنامه های این دولت خوشبین هستم وبه این باور رسیدم که تیم دولت دارن اصولی کارمیکنن.ما ملتی هستیم که حافظه تاریخی خوبی نداریم سال گذشته همین موقع یادتون هست که اقا محمود چیکارا میکرد ؟بیاین تا اخر امسال با این دولت وبرنامه هاش همراه شیم بعد محاکمه مجازی کنیم
ناشناس
United Arab Emirates
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
. اینکه همه مردم رو بیمه میکنن کار بدیه؟این یکی از بزرگترین کارهایی که دولت میخاد انجام بده
2. افزایش قیمت بنزین یعنی کاهش مصرف و کاهش مصرف یعنی کاهش میزان الودگی و کاهش میزان الودگی یعنی کاهش میزان ابتلا به سرطان. ایا میدونید درمان بعضی از سرطانها
حدودا بالای 50میلیون هزینه داره. چند تا 45هزار تومن باید جمع بشه تا بشه 50میلیون
پس از لحاظ اقتصادی هم حساب کنیم افزایش قیمت بنزین کار عاقلانه ایست
3.کسی که درامد بالای 3یا4میلیون داره به نظرتون واقعا نیازی به این پول داره؟ پس بهتره انصراف بده
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین