bato-adv
کد خبر: ۱۸۷۰۴۱

نامه حائری شیرازی به موسوی و کروبی

آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی نامه‌ای خطاب به میرحسین موسوی و مهدی کروبی منتشر کرد.

تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۳
آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی نامه‌ای خطاب به میرحسین موسوی و مهدی کروبی منتشر کرد.
 
متن این نامه که در وبسایت شخصی آیت‌الله حائری شیرازی منتشر شده بدین شرح است:
 
«بسم الله الرحمن الرحیم
 
حضور برادران ارجمند جناب آقای مهندس میرحسین موسوی
 
و حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی کروبی (وفقهما الله لطاعته)
 
سلام علیکم
 
بنده فکر می‌کنم که باور شما در آنچه می‌کنید خدمت به اسلام و انسانیت در راه آزادی و کرامت انسانی است.
 
آنکه در زاهدان با عملیات انتحاری مرحوم سردار شوشتری و چهل همرزمش را شهید کرد و شصت نفر از ایشان را مجروح نمود نیز قصدش جز خدمت به اسلام و مسلمین و نیل به درجات عالیه در بهشت برین چیز دیگری نبوده است.
 
دعوت مردم به آمدن در خیابان میوه‌ایست که در دامن آمریکا و اسرائیل افتاده و با اصرار بر مشی گذشته باز هم خواهد افتاد. آنچه در مصر و اخیرا در اوکراین واقع شد نمونه روشن آن است.
 
لطف خدا بود که قضیه جمع شد. در انجیل برنابا آمده است که عیسی بن مریم علیه‌السلام ابلیس را تبلیغ نمود که توبه کند ابلیس پرسید چگونه توبه کنم و عیسی نیز از خداوند پرسید و خداوند فرمود:
 
یک کلمه بگوید بد کردم پشیمانم. عیسی(ع) مطلب را به اطلاع ابلیس رساند و ابلیس در پاسخ گفت چرا من بگویم! چرا خدا نگوید بد کردم پشیمانم!!
 
برادران! در پرونده شما خدمات بزرگی به اسلام و انقلاب را می‌توان مشاهده کرد. اگر این خوبی را بر خوبی‌های دیگر خود بیفزائید که: «وما ابری ء نفسی ان النفس لاماره بالسوء الا ما رحم ربی ان ربی غفور رحیم» چه اشکال دارد؟!
 
شما که همواره گفته‌اید و می‌گوئید: «الهی لاتکلنی الی نفسی طرفه عین ابداً و سال‌هاست می‌گوید «الهی لاتردنی الی سوء استنقذتنی منه ابدا» و با خداوند مناجات می‌کنید که «الهی لا تسلبنی صالح ما انعمت به علیّ ابدا» و آرزومندید که مصداق این آیه باشید «یاأیها الذین آمنوا کونوا قوامین بالقسط شهداء لله ولو علی أنفسکم»؛ بیائید با عمل به لوازم نیایش‌های خالصانه این افتخار بزرگ را برای خود در دنیا و عقبی حفظ فرمایید.
 
امام راحل وقتی مصلحت اسلام و انقلاب و مردم را در قبول قطعنامه دید، فرمود: من بودم که گفتم تا آخرین نفر و تا آخرین قطره خون خواهیم جنگید، امروز می‌گویم صلح با صدام را می‌پذیرم و این صلح تاکتیکی نیست. من این جام کشنده‌تر از زهر را سر می‌کشم و مسئولیت این کار را شخصا قبول می‌کنم.
 
دیدید حرمت امام در بین مردم بیش از پیش شد چون مردم طرفدار مظلوم هستند و چون امام را مظلوم دیدند محبوبشان شد.
 
شما می‌فرمودید انتخابات باید منحل شود، در جواب گفتند: هرچه که قانون انتخابات بگوید و این کار را به عهده هرکس که گذاشتند شما نپذیرفتید! و به مردم گفتید از آرائتان دفاع کنید! و به خیابان‌ها بریزید!
 
مگر خداوند باری تعالی نفرمود: «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُواْ». آیا به خیابان کشاندن مردم تفرق نبود؟! یا به خیابان آمدن اعتصام به حبل‌الله بود؟!
 
در بیست و دوم بهمن پنجاه و هفت امام به مردم گفت به خیابان‌ها بیایید و حکومت نظامی شاه را برچینید و مردم آنروز به خیابان آمدن را اعتصام به حبل‌الله دیدند. لذا همگی آمدند و انقلاب پیروز شد.
 
وقتی پس از انتخابات 88 مردم را به آمدن در خیابان‌ها دعوت کردید نه شما در موضع امام راحل بودید و نه نظام در جایگاه شاه و ساواک و آمریکا و اسرائیل!!
 
شما در موضع رقابت انتخاباتی بودید و می‌خواستید برنده میدان باشید و نظام در موضع اجرای مو به موی قانون اساسی بود و آمریکا و اسرائیل در مقابل نظام بودند همانگونه که در مقابل امام نیز بودند.
 
آمریکا و اسرائیل در موضع ابطال انتخابات بودند همانگونه که در بیست و دوم بهمن پنجاه و هفت در موضع حفظ رژیم ستم‌شاهی بودند.
 
خیلی‌ها با پافشاری بر امر باطلی از دنیا رفتند و حتی بعد از مرگشان هم تاکنون خوشنام مانده‌اند و شاید مردمی هم آرزو دارند در قیامت همنشین اینان باشند اما چیزی جز جایگاه عذاب نصیب ایشان نخواهد بود.
 
شما این مطلب را با جان و دل قبول دارید. باید از این محبوبیت‌های پس از مرگ ولو چندین هزار ساله باید به خدا پناه برد!!
 
امام همیشه می‌فرمود وقتی پای انجام وظیفه به میان بیاید، من با مردم کار ندارم من با تاریخ کار ندارم من بین خود و خدای خود تعهدی دارم که بدان عمل می‌کنم.
 
گروهی، مردم را به خیابان‌ها کشاندند و نظام برای حفظ مصلحت ایشان را محاکمه نکرد، گرچه کارشان را به شدت محکوم کرد. حال اگر نظام حرف خود را پس بگیرد تا آن‌ها قهرمان شوند، پس از این، نظام نسبت به موارد مشابه جز آنکه سر تسلیم فرود آورد چه می‌تواند بکند؟!
 
نظام ناچار است در موضع ان عدتم عدنا باشد خداوند هم می‌فرماید «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» تسلیم نظام در برابر زور و عقب‌نشینی، نظام را به راشیتیسم سیاسی یا نرمی استخوان سیاسی می‌کشاند. رفع حصر خانگی در شرائط اصرار بر مواضع قبلی عیناً مانند قبول ابطال انتخابات بدون مجوز قانونی است و معنی آن این است که نظام حکم به نفی خود نموده است و از هیچ نظامی نمی‌توان چنین انتظاری را طلب کرد.
 
با اصرار شما، فتنه انتخابات 88 آتش زیر خاکستر خواهد ماند و نظام نسبت به آن نمی‌تواند بی‌تفاوت بماند. جمع شدن فتنه خاموش شدن مشعل است و خاموش شدن مشعل غیر از خاموشی شمعک است. پذیرش خطا از طرف شما، شمعک را خاموش خواهد کرد.
 
اجانب مصرند که این شمعک روشن بماند تا در زمان مقتضی مشعل را با آن روشن کنند، اصرار شما همان روشن نگه داشتن شمعک است و پذیرش خطا خاموش کردن آن؛ اینک این کار بزرگ فقط و فقط از دست شما بر می‌آید پس از اجر عظیم آن نیز غافل نشوید.
 
اجانب درصدد آنند که آن‌چه با صدام کردند با شما هم تکرار کنند. تا صدام سر کار بود همه آتش‌ها را به او افروختند و وقتی دستگیر شد محاکمه‌اش کردند و در نهایت حلق‌آویز شد و امروز نیز از مرگش کمتر از حیاتش بهره نمی‌برند. عراق روزمره قربانی می‌گیرد و عاملین نیز امامی جز صدام ندارند.
 
اجانب به پس از مرگ شما می‌اندیشند که بیش از زمان حیاتتان از شما بهره‌ها ببرند شما به چنین کاری راضی نشوید. عدم تمکین به قانون کار خوبی نبود کشاندن مردم به خیابان‌ها درست نبود! بهتر آن بود که مردم را به آرامش دعوت می‌کردید و به مردم می‌گفتید نافرمانی نکنید تا از طرق قانونی به حقوق خود و شما دست یابیم. در این صورت مردم آرام می‌شدند و شما فرصت پیدا می‌کردید تا در آرامش حقیقت را کشف کنید.
 
ملاحظه فرمودید که طرف مقابل شما سال‌ها با سفرهای استانی خود و با کارهایی که انجام داده و شیوه تبلیغاتی خود توانسته رای مردم را بدست آورد، لذا بحث بر سر شیوه تبلیغات به غیر از بحث بر سر جابه‌جا کردن میلیونی آراست!!
 
عزیزان! تبعیت از حجت باطنی عقل همان تبعیت از خداوند متعال است و مخالفت با حجیت باطنی مخالفت با خداست.
 
((من اصلحما بینه وبین ربه اصلح الله ما بینه وبین خلقه)) خداوند باری تعالی که ابتدای عمر شریفتان را نورانی قرار داده انتهای آن را نیز نورانی قرار دهد.
 
والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته
 
محی‌الدین حائری شیرازی»
bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
اون چیزی که از انجیل برنابا نقل کردن ... مناسبتی نداشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
توبه کردن لیاقت میخواهد
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
بانظرغلامی موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
جناب آقاي حائري فرد منصف و محترمي هستند و حتما قبول دارند كه هر دو طرف اشتباهاتي داشتند. سوال اين جاست كه مگر آقا ي خاتمي نگفتند اگر كوتاهي و اشتباهي از طرفين بوده هر دو ببخشند و موضوع را تمام كنند و آشتي كنند. اما آقاي حائري شما چرا آن موقع حمايت نكرديد؟ و حتما هم مي دانيد كه همه رسانه ها و مسئولين مربوط با پيشنهاد ايشان چه برخوردي كردند!
آقاي كاش يك سوزن به خود هم مي زدي آنگاه مي گفتيم جوالدوزي كه به طرف مقابل مي زنيد اشكالي ندارد.
الان چه برخوردي با آقاي خاتمي مي شود؟ و در مقابل با آقاي احمدي نژاد با اين همه خرابكاري و بي قانوني كه طيف خودتان بيشتر از همه به آن معترف است چه جايگاهي دارد؟
وقعا الحق و الانصاف خاتمي با احمدي نژاد يكي است؟
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
ایت ا... حائری خوب نوشته اند
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۹۵
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
اگه بی طرف نگاه کنیم
عدم برائت از تخریب کنندگان اموال عمومی و عدم برائت از حامیان بیگانه از گروه تروریستی منافقین گرفته تا آمریکا و اسرائیل حداقل کاری بود که توسط آقایان انجام نشد
حتی برائت از اهانت کنندگان به مراسم امام حسین علیه السلام هم انجام نشد
رسواگر فتنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
من حتی احتمال توبه کردن فتنه گران را هم نمیدهم .
البته نباید خوشحال باشن چون توفیق توبه نصیب هرکسی نمیشه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
وقتی چیزی نمیدونی اعلام نظر نکن. آقایان اعلام برائت کردند اما در صداوسیمای میلی اعلام نشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
گر حکم شود که مست گیرند
در شهر هر انکه هست گیرند

جناب حائری
در قضیه انتخابات سال 88 گفتنی بسیار است در عجبم از شما که اصل عدالت در قضاوت را فراموش کرده اید.
اگر صدا وسیمای جناب ضرغامی به معترضان وآنهایی که چوب حراج به ابرویشان زده شد فرصت دفاع از خود میداد
اگر شورای نکهبان چشم بر این بد اخلاقی بزرگ نمی بست
اگر برخی از اعضا شورای نگهبان قدر جایگاه خود به عنوان داور را می دانستند و با حمایت علنی از یک کاندیدای خاص جایگاه داور را زیر سوال نمی بردند
اگر نیروهای لباس شخصی و بی نیاز از پاسخگویی در هر محکمه ان رفتار های خشونت بار را بروز نمی دادند
اگرمعترضان خس و خاشاک نامیده نمی شدند
اگر اگر اگر ... چنین نمیشد
نمی شود از یک طرف قضیه که ماه ها وسالها زیر بمباران تبلیغاتی بودو فرصت دفاع از خود نداشته بخواهید توبه کندو عذر بخواهد و طرف دیگر ماجرا به یکه تازی های خود ادامه دهد
دلتا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
احسنت بر اين مرد شريف
ebrahim
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
خب چرا محاکمه عادلانه نمیکنید تا هر انکه موجب اصلی این فتنه بود مجازات شود؟. موسوی و کروبی که 25 سال در خدمت نظام بودند و مشکلی پیش نیاوردند، چه شد که دردانه ایی از راه رسید و موسوی، کروبی، هاشمی، خاتمی، اصلاح طلبان، لاریجانیها، قالیباف، و ... همه را هتک، تخریب و بد وانمود و خود را گل سر سبد که شعارهای انقلاب را زنده میکند؟. اقتصاد ویران، روابط خارجی داغون، محیط زیست تخریب شده، لشکر پیر جوانهای مجرد، دانشگاههای امنیتی و ... همه از دستاوردهای این دردانه بود؟. چرا انها که این دردانه عزیز کرده را بجان مملکت و ملت انداختند عذر خواهی نمیکنند تا عزیز شوند؟.
ناشناس
United States of America
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
تمیز جواب دادی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
احسنت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
عالی بود حرف دل من بود
آریا آریایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
وقتی نتیجه انتخابات عادلانه را نپذیرفتند از کجا معلوم رای دادگاه عال را بپذیرند نکند از دید آقایان دادگاهی عادل است که اینها را بی گناه تشخیص دهد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
عالی بودددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
اینجا میشه جواب داد ؟ اول پرسیدم که ببینم وقت بذارم یا نه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
من که تا حالا 5 تاکامنت مختلف گذاشتم همشم چاپ نشده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
بستگی به کسی داره که نظرات و تایید میکنه. شما تیر بنداز یا شانس و یا خدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
حالا اقاییان موسوی وکروبی پاسخ اقای حائری را چگونه بدهند ؟؟ وما مردم چکونه از پاسخ انان مطلع باشند؟ همین
دلگیر امیدوار
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
مختصر و مفید.................. حرف دل ما رو زدید از شما و فرارو متشکرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
ايا امكان نشر باسخ مخاظبان موجود است ؟
غلامی
United States of America
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
بزرگترین جانبداری وخروج از عدالت ورقم خوردن این اتفافات آنجا رقم خورد که بعضی اعضای شورای نگهبان بدون توجه به اعتراضات وتصریح قانون به طرز باورنکردنی وتعجب برانگیزی به نفع آقای احمدی نژاد در انتخابات وارد صحنه شده بودند.احمدی نژاد هم که درمناظره نه گذاشت ونه برداشت وگفت فلانی وفلانی از اول انقلاب خوردند وبردند وسر آخر هم به مهندس موسوی گفت تو هم که آمدی کاندید شدی آدم اونایی وعکس زن ایشون هم از پشت میز هی می آورد بالا ومیبرد پایین ومیگفت بگم؟بگم؟به کروبی هم گفت پولی که از جزایری گرفتی کو؟ودر جواب سوالات مهم در مورد سرنوشت کشور وملت مرتب لبخند ملیح تحویل میداد.در آخر هم که جناب مهندس ضرغامی کار را یکسره کرد وگفت به احمدی نژاد توهین شده ووقت اضافه داد شب قبل از انتخابات ایشان از خودش در برابر اتهامات!!!دفاع کنه.شبکه خبرهم که 5صبح فردای شب انتخابات عکس ایشان را زده بود بالای کاندیداهای دیگر وایشان را حائز 63 درصدآرا اعلام کرده بود.ایشان هم که فردا در مصاحبه خبریش گفت اینها که به نتیجه انتخابات معترضند خس وخاشاکی بیش نیستندوتعدادشان از تعداد افرادی که در یک حوزه انتخابیه رای داده اند کمتره.4 سال دیگر با فراغ بال ریاست جمهوری کرد وکشور را متحمل چندین قطعنامه در شورای امنیت کرد وبار گران پرداخت یارانه های نقدی را بر دوش کشور گذاشت وهمه چیز از مسکن تا دلار وماست وبرنج وپنیر را چندبرابر کرد.الان که فقط باید حجت الاسلام کروبی ومهندس موسوی توبه کنند.عجبببببببب
هیات علمی دانشگاه
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
تند نرو عمو. در همین تربیت مدرس این آقای موسوی با مدرک فوق لیسانس معماری در دوره دکتری علوم سیاسی تدریس می کرد. دخترشان با معدل 14 به عنوان استعداد درخشان وارد دوره دکتری مهندسی هسته ای امیر کبیر شده بود و وضع مدرک دکتری خانمش هم که اظهر من الشمسه. حالا شما چه حرفی برای دفاع دارید؟ ایشون اگر آدم و انقلابی بود قبل از اعلام نتایج از روی توهم یا غرض اعلام پیروزی نمی کرد. شما ها کی می خواهید بیدار شوید؟ این مهدی هاشمی تو ستاد قیطریه چه غلط هایی که علیه نظام مقدس نکرد. و کلام آخر این که حتی به فرض محال اگر حق با این گمراهان بود بایستی به خاطر نظام و انقلاب و خون شهدا از حق خود می گذشتند نه این که آتش بیار معرکه شوند و نظام را تهدید به اضمهلال کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
احسنت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
فرارو چاپ کن
جناب هیات علمی شما از اون هیت عمی ها نیستی که استادان دیگر رو به زور بازنشسته کردند و شما رو بجاشون بدون مدرک عضو هیات علمی کردن ، از این جملاتت کامل مشخصه که نون چاپلوسی رو میخوری نه هیات علمی ، دوما چرا همش این افراد باید بگذرند و امثال شما دودستی به افکار پوسیده خود بچسبید ، چرا مدام مردم باید گذشت کنند
دوما فکر کنم مموتی شما متوهم بود که کلا جهان رو توهمش برداشته بود
سوما از کی تا حالا شما شدید محور و هر چه که شما و امثال شما میگویید شده ملاک ، کارها و سخنان شما کم برای مردم بدبختی و رنج درست کرده ، به جای اینکه شرمنده باشید هنوز هم دهانتان باز است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
عمو هیات علمی 14:11 از لحی وبیان شیوا واطلاعات دقیقت معلومه که خیلی با سواتی و احتمالا یکی از معجزات هزاره . اگر تو هیات علمی هستی که کم از فاجعه ندارد این مملکت وحق داری چشم ببندی و دهان تا بناگوشت را به ناسزا بازکنی.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
هیات علمی عزیز اگه بینش سیاسیت هم مث سواد فارسیت باشه که خوشبحالمون که تو هیات علمیمون هستی
اضمحلال عزیز نه اضمهلال
اللهم انا نشکو الیک فقد نبینا و قله عددنا .......
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
هیات محترم علمی دانشگاه
من بعید میدونم شما حتی معدلتون 14 هم بوده باشه با این اتهام زنی های بیمورد و املای آنچنانی تان.
خودت که تندتر رفتی عموجون!؟ اگر اینها این همه خلاف و خطا دارند چه باکی از محاکمه عادلانه و علنی آنان دارید؟
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
ای به اصطلاح هیأت علمی دانشگاه!، چرا مغلطه می کنی. سؤالاتی که مطرح شد راجع به تخلفات احمدی نژاد، شورای نگهبان و صدا و سیما بود و شما به جای پاسخگویی به این سؤالات پرونده دختر و همسر موسوی را پیش می کشی. البته اگر چنین مواردی که گفتید صحت داشته باشد باید بررسی شود ولی اینها پاسخ تخلفات انتخاباتی نیست. امیدوارم متوجه این قضیه بشوید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
قابل توجه هیات علمی دانشگاه:اضمحلال
این رو دیگه سانسورنکن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
ایشان هم حرف اقایان جنتی و علم الهدی و احمد خاتمی و...... را تکرار می کند منتهی به صورت محترمانه و دوستانه!سوالی که مدتهاست ذهن من و بسیاری را مشغول کرده اینست که چرا این سه در دادگاهی علنی محاکمه نمی شوند تا به قول اقایان هم خیانتشان برای ملت اشکار شود و هم به مجارات برسند؟ایا خود انان خواسته ای غیر از این دارند؟
کربلا183
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
مثلا اگه بیاد تو دادگاه محاکمه بشن: و فرض کنید حکم اعدام برای این دونفر اعلام بشه :

1.ایا خود شما این حکم رو میپذیرید ؟

2.ایا هواداران این دوتفرد این حکم رو میپذیرند؟

3.ایا در روزنامه های داخلی اصلاح طلب جنجال تبلیغاتی به راه نمی اندازند؟/

4. ایاسبب اتفاقات ناگوار اجتماعی نمیشود؟

5.ایا موج تبلیغات خارجی و ادعاهای حقوق بشری صادر نمیشود؟؟

6.ایا پروژه مظلوم نمایی کلیک نمیخورد و برای همیشه پیراهن عثمان از این دوشخص ساخته نمیشود؟؟

یک مثال تاریخی : سر قضیه منتظری نگاه کنید اگه منتظری به سبب حمایت هاش از باند مهدی هاشمی و اون همه افاقاتی که این باندانجام داد و منتظری هم توش شریک بود....اگه محاکمه میکردند و مثلا اعدام میشود : ایا ...حکم رو قبول میکردند....و بقیه رو خودتون بخونید.......تا تهش رو .......

میبینید که جامعه پذیرش این واقعیت رو نداره .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
فراروجان تو را جوان مادرت اگه چاپ نمیکنی بگو چرا؟ خدایی هرچی کامنت میذارم چاپ نمیکنی. من که نه توهینی میکنم نه بی احترامی
امام خمینی فرمودند: میزان رای ملت است و رهبرمون فرمودند ارای مردم حق الناس است. میتونند یه رفراندوم که بعد از اون ارای هر کس با شماره ملی اون فرد منتشر بشه برگزار کنند و در مورد مقصر انتخابات نظرخواهی کنند اونوقت ما قول میدیم حتی اگه 25 درصد مردم اونها را مقصر دونستند دیگه هیچ چیزی در حمایت از اونها نگیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
کربلا جان شما مصلحت رو ول کن و حق رو بچسب.
دادکاه علنی و عادلانه تشکیل دهید مردم خودشان ذی شعورند . نکنه اینطور فکر نمیکنید؟!
کیمیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
کربلا183
چرا جامعه پذیرش این واقعیت رو نداره؟
اشکال از جامعه است یا از جای دیگه
negah aram
United Arab Emirates
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
نامه ای بس دلسوزانه و خیرخواهانه. انشاال.. اثر گذار باشد و اقایان صلاح مملکت را به صلاح خود ترجیح دهند . کشور امروز بیشتر از همیشه به ارامش نیاز دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
بعد از این 8سال چیزی از مملکت ما مگه مونده که
خدایی شما که درد مملکت ندارید این حرف را نزنید این 2نفر هم خیلی برای این انقلاب زجر کشیدن هر دو زندان رفته هستند چی شده که ما به خودمون اجازه می دهیم ازشون انتقاد کنیم
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
تا حدودی حرف حساب می زنند . اما موضوع به این سادگی هم نیست .
چون با این دو نفر هم خوب برخورد نشد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
جناب حضرت آيت الله قياس مع الفارق نموده است.ايشان با پيش فرض اين كه اعتراضات انتخاباتي امري باطل ميباشد درخواست پذيرش اشتباه و اعتراف به گناه دارند.و خواستار ذبح حقيقت در پاي مصلحت ميباشند .مصلحتي كه باز هم معلوم نيست واقعا" مصلحت باشد.بد نيست نگاهي گذرا به ماجراي قتل هاي زنجيره اي داشته باشيم آنجا كه وزارت اطلاعات با بيانه اي قتل ها را بر عهده گرفت و باعث فروكش كردن التهابات جامعه گرديد.آيا نمي شد آنجا مصلحت را در نظر گرفت؟اما حقيقت مهمتر بود.در خاتمه اگر واقعا" اعتقاد حاكميت بر اين است كه فتنه اي از طرف بعضي رخ داده آنها را محاكمه علني كنيد تا تمام زواياي حقيقت روشن گردد كه اين حركت نه تنها به ضعف نظام منتهي نمي گردد كه بر اقتدار آن هم كمك ميكند.با سپاس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
نامه بسيار خوبي است. به نظرم اصلاح طلبان بايد از اين نامه استقبال کنند و پاسخ موسوي و کروبي مي تواند راه را براي گفتگو و به هم نزديک شدن دلها و حل يکي از اساسي ترين مشکلات کشور( حصرو حبس) هموار نمايد.
شروان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
احسنت
من با اینکه مخالف رقیب میرحسینم اما توصیه میکنم اقای موسوی به اغوش توده ها باز گردد توده هایی که از مدعیان نخبگی در بسیاری از اوقات نخبه ترند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
همه این فرمایشات درست. اما ممکن است همه اینها را در یک محکمه صالح در قالب یک کیفرخواست به اینها تفهیم کرد و از آنها خواست از خود دفاع کنند؟؟
behrad
United Arab Emirates
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
همه حرفاتون قبول! فقط اجازه بفرمایید جواب ان برادران هم منتشر بشه! فکر نکنم انتظار زیادی باشه!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
این تابوی نظام است که حرف مخالف که نه، حرف منتقد چاپ شود. خدا این فرارو را برای ما نگاه دارد که با درج نظرات بعضا انتقاد آمیز اندکی طعم آزادی را در این فضای بسته به جامعه هدیه می دهد.
شقایق
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
این از اون خبراییه که اصلا کامنتاش منتشر نمیشه مگه نه فرارو؟
رزمنده وجانباز دفاع مقدس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
اینکه همه تصمیمات نظام وحکومت را عین اسلام وقرآن قلمداد کنیم جفاء به اسلام وقر آن است .اگر با تخلفات اجرائی (توزیع پول نقد تحت عنوان سود سهام ،توزیع سیب زمینی وجک پول در سفر های استانی توسط قوه اجرائی )وتخلفات وبی اخلاقیهای منا ظره ها وعدم بی طر فی نهاد های ناظر انتخا بات ودخالت بخشهائی از نیروهای نظامی در انتخا بات بر خورد می شد یقینا"فتنه شکل نمی گر فت .لذا فتنه نتیجه بی مسئولیتی است .
مموتی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
باسلام
خیلی دوست دارم جواب افراد مذکور رابخوانم . فراروپی گیری کن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
درود بر آقای مطهری که حرف پسندیده ای زد و آن اینکه اگر آقایان موسوی و کروبی مجرم هسستند بهمراه احمدی نژاد که آغاز گر فتنه بود بصورت علنی در دادگاه بی طرف محاکمه شوند
ناشناس
Singapore
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
جرات نداری حتی یک دهم نظرات رو پخش کنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
خوب بود حاج آقای حائری شیرازی نصایحی را هم بطرف مقابل میکردند و از آنها هم درخواستهایی میکردند!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
عزیزان! تبعیت از حجت باطنی عقل همان تبعیت از خداوند متعال است و مخالفت با حجیت باطنی مخالفت با خداست.
من هم موافق هستم /کاش همه تبعیت می کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
اول بگذارید در صدا و سیما از خودشان دفاع کنند سپس . . .
مهدی
Japan
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
عالی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
منتظر جوابيه آقايان موسوي و كروبي هستيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
نامه دادن و تبلیغات و اتهامات علیه کسانی که امکان حرف زدن و دفاع از خود ندارند کاری یکطرفه و غیراخلاقی است.

حتی یک کلمه علیه ظلمهایی که به برخی معترضان شد مثل قضایای کهریزک و قوه قضائیه نیز پرونده های مربوطه را تحت بررسی دارد نشده است!!!
یک معلم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
امکانش را که داشتن با بیانیه هاشون مملکت را داغون کردند. چوب اینها برای حرف زدن پر شده و نباید حرف بزنند باید عمل کنند. یک نادان با حرفهایش سنگی را به چاه می اندازد که هزار عاقل نمی توانند درش بیارند و این وصف الحال کروبی و موسوی و رفسنجانی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
جالبه برادران ارزشی همشون معلم و هیات علمی اند ! خوش بحالشون.
برادر دست مارو هم بگیر.
البته از معلم و استاد انتظار ادبیات سخیف نمیرود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
ممنون
عالی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
كاش اجازه مي دادند اين به اصطلاح سران فتنه پاسخ هاي خودشان را به اين نامه ها و سوال هاي بيشمار در رسانه هاي عمومي اعلام مي كردند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
چناب آیت الله اگر راهپیمایی و دعوت از مردم در شرکت به آن جرم و گناه کبیره است که توصیه می فرمایید باید ایشان توبه کنند، چرا در قانون اساسی این حق در نظر گرفته شده؟ پس بهتر است یا همه ما همه قانون را رعایت کنیم و یا فکری به حال قانون اساسی و تغییر آن انجام دهیم(خبرهای اینچنینی معمولا اجازه درج نظر کاربران را ندارند اما نوشتم تا دلم خنک شود)
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
والسلام علیکم جناب حائری
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
نامه خوبی بودوحضرت ایت الله با نیت خدایی ان را نگاشته بودنداما سوالی دارم چندین سال است که حکم مرگشان را فریادمیکنند .درصدا وسیما انهارامنفورمیخوانندوایادی کفروالهاد.انهارا فتنه گر میخوانند دریغ از یک ثانیه دفاع خانواده انان درعذابند ایا اسلام اینطور فرموده ؟رییس قوه قضا با کدام حکم وعقل شرعی انان رامستحق اعدام میداند درحالی که هیچ محاکمه ای صورت نگرفته !این درحالیست که مسبب اصلی فتنه ودروغگوی بزرگ راست راست میگردد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
این نامه درچه تاریخی تنظیم شده وپاسخ چیست ؟
ناشناس
Germany
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
نامه هوشمندانه ایست جوابش و تاریخ حقایق را آشکار خواهد کرد
عبدالمجید
Kazakhstan
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
سلام خدا برشما ونصیحت برادرانه تان به موسوی وکروبی .این پیام زیبا یک پیام تاریخی است برای کلیه سیاسیون کشور درهرزمان خواهد بود .امیداست سیاسیون باگرایش های ونگرشهای که دارند ازاین پندواندرز بهره ببرند
اندیشه سبز
United States of America
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
حاجاقا از طرح «فلاحت در فراغت» چه خبر؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
الله اعلم
کربلا183
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
انشالله که این دونفر نامه شما رو ملاک رفتار خودشون قرار بدند
ناشناس
Germany
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
جناب آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی آگر خود را در این مورد محق می دانید، پاسخ این بزرگوارن را هم در وب سایت خود منتشر کنید. شما به عنوان یک عالم و کسی که الگوی بسیاری است فکر نمی کنید که عدالت حکم می کند که این افراد هم باید بتوانند و این امکان را داشته باشند که جواب این نامه ها و انتقادهای سرگشاده را به اطلاع عموم برسانند. اگر هدف شما از گذاشتن این نامه روی وب سایت تان آگاه شدن مردم است، پس اجازه دهید که مردم یک طرفه به قاضی نروند و پاسخ آنها را هم بشنوند.
یک معلم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
جناب ایت الله حائری شما به این بدبختان روزگار لطف دارید اما بعید است این متوهمان آدم شده و انابه کنند. اینها در این اصرار بر گناهشان از حد شیطان فراتر رفته و شیطان بزرگ را به خود امیدوار کرده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
چه ادبیات گهرباری دارند این معلمین ارزشی!
خدا بداد دانش آموزان برسد.
نازنین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
واقعا معلمی؟!!!!!!!!!!
شاه غلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
جناب آيت الله حائري با مثال شما درباره شيطان و حضرت عيسي (ص) موفق نيستم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
جناب حائري شيرازي
اصلا گيريم تمام حرفهاي شما درست
ولي چرا نميگوييد در اين چند سال اين آقاي دوره گرد چه بر سر اين مملكت آورد بزرگترين اختلاس هاي تاريخ اين كشور در زمان اشان انجام شد تورم بيكاري فقر و .... نتيجه انتخاب ايشان به عنوان رييس جمهور بود
ناشناس
Germany
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
ایا به این دو خادم فریب خورده اجازه داده می شودکه جواب مکتوبی به حضرت ایت الله حایری بدهند که مانند نامه ایشان منتشر شود؟
محمد
Germany
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
این نامه اگرچه نکاتی را دربرداردولی نتیجه گیری شفافی را بدست نمیدهد گرچه بنده هم معتقدم دعوت به ادامه اعتراضات وتظاهرات خیابانی حلال مشکل نبود ولی ازطرف دیگر نه شورای نگهبان ونه نهادهایی دیگری ازانقلاب حاضر نبودندکه سوء تفاهمات را از طریق گفتگو وحکیمانه حل شودزیرا خود را قهرمان میدان نبرد میدانستند! لذا به مصداق سخن آقای مطهری هر 2گروه اشتباه وخطا کردند من فکر میکنم که آقای موسوی وکروبی هم با توجه به گذشت زمان قصد ندارند که به نبش قبر مسایل گذشته به پردازند لذا به نظر من به صلاح بزرگان مملکت وکشور است که خود را درگذشته محصور نکنند
وبه این حصر پایان دهند زیرانه دنیا برادامه این موضوع مزمن وکشدار به ما آفرین خواهد گفت ونه آینده تاریخ کشورمان آنرا افتخار قلمداد خواهد کرد. به امید حل موضوع وخاتمه بحث ها دراین مورد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
اجازه دهيد آقايان كروبي و موسوي هم بصورت سرگشاده جواب اين نامه را بدهند شايد آنطور شد كه آقاي حائري ميخواهند .
ناشناس
Finland
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
موسوي و كروبي چون در جهل مركب هستند هيچ گاه توفيق توبه را پيدا نمي كنند
ناشناس
United States of America
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
اون وقت دور زدن فیلترینگ با فیلترشکن غیرقانونی نیست احیانا؟
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
جناب ایت ا..... شیرازی شما بایستی امکانات دفاع را برای این دو بزرگوار فراهم کنید تا حرف هابشان را همانطور که شما می زنید بتوانند بگویند.

آنوقت مردم با عقل قضاوت خواهند کرد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
آفرین
موسوی نسب
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
و ما هم هر چه بنویسیم دیده نخواهد شد . حتی در غیرقابل انتشار هم نیستیم!!!شما باز هم حرف خود را بزنید و نشنوید و نبینید.
پس دیگه چه انتظاری دارید برادر من؟؟؟
محمد
Germany
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
این کربلای 3 منظورش چیست؟
یعنی قانونی نباید عمل کرد وطبق تشخیص خودمان که البته زور مدار هم باید باشیم باید عمل کنیم !متاسفم براین منطق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
احسنت استاد اخلاق واقعا خیلی منطقی و قوی و دلسوزانه بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
آقای حایری نظرات خود را بیان فرمودن کاری به درست و غلط بودنشان ندارم سوال این است ایا امکان چاپ پاسخ مخاطبانشان وجود دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یا همچون گذشته همه انتظار دارند ببرند و بدوزند و دیگران برایشان هورا بکشند. جناب حایری زمینه درج آزادانه پاسخ را فراهم آورید
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
میگم میرحسین و کروبی الان اینترنت از کجا بیارن نامه رو بخونن آقای حائری؟!!!!
ناشناس
Finland
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
بعضي كاربران فرارو جوري در مورد احمدي نژاد حرف مي زنند انگار وي از كره ديگر آمده ؟ آدمهاي حسابي در انتخاباتي كه خود خاتمي برگزار كرد ايشون 18 ميليون راي اورد انتخابات 88 هم كه تحمل نكرديد شما با اين حرفها به مردم توهين ميكنيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
خس و خاشاک خواندن مردم یا بزغاله خواندن روشنفکران توهین تلقی می شود یا حرفهای کاربران فرارو؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
غير قابل انتشار نداره نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امير
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
اگر بى طرفانه قضاوت كنيم اقايان موسوى وكروبى چاره اى جز اين كار نداشتند چون كسى به حرف انها گوش نمى داد. نمونه آن در خواست دفاع آقاى هاشمى راجع به تهمت هاى احمدى نژاد به ايشان بود كه كسى به ايشان توجهى نكرد. واگر بنا به توبه باشد خيلى ها بايد توبه كنند كه با هوچى گرى تهمت زنى به افراد موجه و بى حيايى اين هزينه سنگين رابه نظام تحميل كردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
جناب آقای حائری عزیز یک طرفه به قاضی نروید،فعلا بابت اینهمه خسارت به کشور طی هشت سال گذشته یک عذرخواهی کوچک بفرمایید بعداز آن طالب توبه وعذر خواهی دیگران شوید.جهت استحضار جنابعالی خسارت مادی دشمن بعثی طی دوران دفاع مقدس طبق برآورد سازمان ملل 100میلیارد دلار بوده.خسارت عدم النفع کشور به خاطر عدم بهره برداری از میادین مشترک نفت وگاز با قطر و عربستان و عراق1200میلیارد دلار.علاوه براین خسارتهای مادی دیگر که در اثر بی برنامه گی یا عدم اجرای درست قوانین و نادیده گرفتن سند چشم اندازبه کشور تحمیل شد قابل محاسبه نیست.درضمن چون جنابعالی شخصیت فرهنگی هستید باید خسارتهای معنوی ناشی از عملکرد دولت مطلوبتان را نیز به خسارات اعلامی افزود.
lمحمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
شمارشگر نظرات كارنمي كند؟؟
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv