bato-adv
کد خبر: ۲۱۱۵۲۷

ریحانه جباری اعدام شد

دادستان تهران صبح امروز (شنبه) بعد از اجرای حکم قصاص (اعدام) ریحانه جباری، اطلاعیه ای درباره روند پرونده وی منتشر کرد.

تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۰۳ آبان ۱۳۹۳
 دادستان تهران صبح امروز (شنبه) بعد از اجرای حکم قصاص (اعدام) ریحانه جباری، اطلاعیه ای درباره روند پرونده وی منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

در پی انتشار مطالبی در برخی سایتهای خبری در خصوص پرونده موضوع محکومیت ریحانه جباری ملایری فرزند فریدون و با عنایت به اجرای حکم قصاص نفس در خصوص وی در تاریخ 3/8/1393، پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران برای تنویر افکار عمومی، شرحی از پرونده قضایی نامبرده را اعلام می کند.

در پی گزارش ارتکاب یک فقره قتل عمد فردی به نام مرحوم مرتضی عبدالعلی سربندی در تاریخ شانزدهم تیرماه سال 1386 و پس از کشف تلفن همراه مقتول و دسترسی به آخرین تماس وی با فردی به نام ریحانه جباری، نامبرده به عنوان مظنون ارتکاب قتل تحت تعقیب قرار می گیرد. با مراجعه ماموران به محل اقامت ریحانه جباری، از منزل او یک عدد کارد آشپزخانه ی آغشته به خون و جلد آن و یک عدد روسری آغشته به خون کشف می گردد.

ریحانه جباری متولد 1366 در تمام مراحل تحقیق نزد ضابطان، بازپرس و دادگاه به ارتکاب قتل از سوی خود اقرار نموده و برای توجیه اقدام خود مدعی شده بود مرحوم قصد تجاوز به وی را داشته، این در حالی است که:

1 - اظهارات بعدی متهمه خلاف این ادعا را ثابت نموده است؛

2 - محل اصابت ضربه کارد به مرحوم (میان دو کتف) نشان از آن دارد که قتل در حالت دفاع نبوده است.

گزارش معاینه جسد در سراسر بدن و دست ها آثار ضرب و جرح را گواهی کرده است. در پشت تنه یک بریدگی عرضی به طول هشت سانتی متر، در سمت راست ناحیه میانی خلف تنه و فاصله دو سانتی متر از خلف وسط و هشت سانتی متری در استخوان کتف راست دیده شده است.

3 - خریدن کارد به منظور ارتکاب قتل، پیش از حادثه حکایت از سبق تصمیم ریحانه جباری بر قتل دارد. در بازرسی از منزل متهمه، جلد مقوایی کارد آشپزخانه کشف می شود که نشان می دهد آلت قتاله را خود خریداری کرده است. وی به خرید کارد آشپزخانه دو روز پیش از جنایت اقرار کرده است.

4 - مفاد پیامک ارسالی از سوی ریحانه جباری برای دوست خود مبنی بر این که قصد کشتن فردی را دارد، دلالت بر سبق تصمیم وی برای قتل و نیز کذب بودن ادعای دفاع در مقابل تجاوز است. قاتل در تاریخ 13/4/1386 (سه روز پیش از ارتکاب قتل)، با ارسال پیامکی به یکی از دوستان خود نوشته است: «فکر کنم امشب بکشمش»؛

5- ساکنان مجتمع محل ارتکاب جنایت اظهار داشته اند که با شنیدن سر و صدا، بیرون آمده و مشاهده کرده اند مقتول در حالی که زخمی و خون آلود بوده، با فریاد «دزد دزد» از طبقه پنجم به پایین آمده و در جلوی واحد طبقه سوم بیهوش می شود. این در حالی است که در صورت صحت ادعای قاتل، موجبی برای فرار وی نبوده و نامبرده می بایست با ایجاد سر و صدا، همسایگان را آگاه می کرده و با حضور آن ها احساس امنیت می نموده است.

6- درب آپارتمان از نظر قفل فاقد تخریب بوده و این امر نشان می دهد که قصد تجاوزی در میان نبوده است. متهم در خصوص بسته بودن درب و عدم امکان فرار می گوید: «در ابتدای ورود درب را باز گذاشتم. ولی او بعد از آمدن به سمت من درب را بست، اما قفل نکرد».

متعاقبا در ادامه تحقیقات ریحانه جباری مدعی گردیده قتل از ناحیه فردی به نام شیخی برنامه ریزی شده بود. متهمه هم چنین مدعی گردیده که پس از ایراد ضربه به پشت مقتول، شیخی وارد خانه شده و با مقتول درگیر شده است.

وی می گوید: «شیخی فقط دنبال مدارکی در منزل مقتول می گشته و نقشی در قتل نداشته است». در این راستا بازپرس اقدامات بسیاری را در جهت شناسایی شخص مذکور به عمل آورده و پس از شناسایی افرادی با نام های مشابه و مواجهه حضوری بین ریحانه جباری با آن ها، در نهایت جباری با اعلام این که افراد مذکور را نمی شناسد، اقرار نموده که اظهاراتش در خصوص فردی به نام شیخی صرفاً به منظور انحراف مسیر پرونده بوده است.

گرچه ادعای ریحانه جباری در خصوص شیخی به هیچ وجه اثبات نشده و در مرحله ای نیز توسط محکوم انکار گردیده، اما با فرض صحت موضوع ، وی نقش نامبرده را صرفاً حضور در محل جنایت اعلام کرده و به صراحت ارتکاب قتل به تنهایی از ناحیه ی خود را پذیرفته است.

متهمه اقرار نموده برای قتل از پیش کارد تهیه کرده بود. هم چنین فروشنده ی کارد ضمن مواجهه ی حضوری با جباری، او را شناسایی کرده بود.

در ادامه تحقیقات صاحب کار و همکاران متهمه به دروغگو بودن وی اذعان نموده و گفته اند در روز وقوع قتل اعلام کرد که پدرش یک اتومبیل تویوتا کمری خریده این درحالی است که خودروی مذکور متعلق به مرحوم بوده است. آنها وی را فردی دروغگو توصیف کرده اند که دوست داشت خود را بزرگ تر از آنچه که هست نشان دهد.

پس از انجام تحقیقات توسط بازپرس ویژه قتل و برگزاری جلسات رسیدگی در دادگاه کیفری استان، دادگاه نهایتاً با اعلام ختم رسیدگی با احراز اتهام قتل عمد، ریحانه جباری را به قصاص نفس محکوم نمود که رای صادره از سوی شعبه 27 دیوان عالی کشور نیز ابرام گردید.

نظر بر این که طی چند ماه اخیر و پس از قرار گرفتن پرونده در مرحله ی اجرا، قاتل ادعاهای قبلی خود را که در جهت احراز صحت یا سقم آن ها، تحقیقات بسیاری صورت گرفته و برای مدت زمان طولانی نیز پرونده را از مسیر اصلی منحرف نموده بود، بار دیگر مطرح کرده و به این طریق تلاشی وافر در جهت مظلوم نمایی و ایجاد شائبه ی اشتباه در صدور حکم صورت داد، اعلام می گردد تمامی ادعاهای فوق در جریان پرونده بررسی شده و کذب بودن آن ها در مراحل مختلف دادرسی توسط بازپرس، قضات دادگاه کیفری استان (پنج نفر) و قضات دیوان عالی کشور احراز گردیده است.

به رغم موارد فوق این دادستانی در جهت حصول سازش و کسب رضایت اولیای دم تلاش نموده و با وجود برگزاری جلسه ای با حضور اولیای دم و قاتل و خانواده ی وی، اولیای دم در نهایت خواستار اجرای حکم قصاص شدند که حکم صادره سحرگاه روز جاری به موقع اجرا گذارده شد.
bato-adv
ناشناس
United States of America
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
رابطه مقتول با دختر 19 ساله چه بوده که او را وادار به قتل او نموده است؟!
علی
United States of America
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
الهی بمیرم حق این دختر نبود که اعدام بشه
مارال
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
خدارحمتش كنه خبر فوت هركسي چه ادم خوب چه بد واقعا ناراحت كنندست و هيچكس جز خدا نميتونه قضاوت كامل وبكنه هركس يه سرنوشتي داره كه متاسفانه سرنوشت اين دونفرهم اينجوري رقم خورده بخاطر ندانم كاريايه خودشون
فرشته
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
آقای دادستان



لطفا
از انگیزه ای که باعث شده ریحانه دست به قتل بزنه بگید!!!
یه رابطه به قول ریحانه گل و بلبل دو جانبه که سرویس میداده و خدمات میگرفته، چرا به قتل انجامیده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
شهلا ، ریحانه ،......
کاش بزودی تمام واقعیتها معلوم بشه و بفهمیم چکاره ایم.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۸۸
زهره
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
کاش ریحانه حقیقت رو می گفت. راستش با اینکه کاملا با حکم قصاص موافقم اما دلم براش سوخت.خبر رو که دیدم یه جوری شدم. امیدوارم خدا به اعمال هممون از سر لطف و عنایت نگاه کنه.
پیام
United Arab Emirates
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
اول صبحی دلم شکست تو دین ما اعدام هم هست بخشش هم هست
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
ریحانه اعدام شد و طبق معمول پرونده بسته شد.
اما اینجا چیزی که از نظر پنهان مانده است، رابطه (نمی گویم غیرشرعی) مقتول با ریحانه است. رابطه ای که بهر حال درحالی با ریحانه برقرار شد که مقتول دارای زن و خانواده بوده است.
البته براحتی می توان یک سند صیغه جور کرد و سر و ته قضیه را هم آورد.
اما سوال من این است که اگر پدر ریحانه نیز مانند مقتول از نفوذ حکومتی برخوردار بود آیا نمی توانست با استفاده از وکلای زبر دست و چاشنی اعمال قدرت در پرونده استفاده از این حق را در جهت صدور رای متعادل تر عملی کند؟
به نظرم ریحانه قربانی ضعف جایگاه اجتماعی خانوادگی خودش شد.
ریحانه بخاطر فقر مالی خانوادگی و جاه طلبی جوانی اش (چیزی که ممکن است همه ما در آن وضعیت از خود نشان دهیم) گرفتار بندهایی از قانون شد که اگر مانند آقای مثلا م. ر. از نفوذ دولتی برخوردار بود هرگز و هرگز اعدام نمی شد.
فرارو جان چاپ کن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
فرارو تو دقیقا با من چه مشکلی داری که حتی نظراتی از من که در صدا و سیما هم قابل پخش هست رو تایید نمیکنی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
ماجرای خرید چاقو رو گفتید ولی چرا ماجرای خرید از داروخونه رو نگفتید؟!
پدرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
باید مغز کاربران این سایت را طلا گرفت!
اینجا از یک قاتل دفاع میکنند،در قضیه ی آمنه بهرامی مرتب میگفتند باید اسیدپاش مربوطه بخشیده شود ولی برای اسیدپاشهای اخیر اصفهان طلب اشد مجازات میکنند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
انگیزه قتل لطفا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ميم
United Arab Emirates
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
كوروش ، داريوش ... كجائيد كه بخشش و مردانگي از بين ما ايرانيها رفت
گناهگار يا بيگناه ، قصاص بهتر بود يا گذشت؟
هم در دين ما هم در تاريخ و فرهنگ ما به گذشت و بخشش سفارش شده.چه كرديد؟
البته شايد هم حق داشته باشيد...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
وقتی به مقتول توهین می شود نباید انتظار بخشش داشته باشین!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
كابوس دخترجوان بالاي دار هيچگاه دست از سر خانواده مقتول بر نخواهد داشت.
بخصوص كه پدرشان مقتول هوس بازي خود شده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
خدا رو شکر "میم" جان بعد از داریوش سه نقطه گذاشت وگرنه با این حالش احتمالا تاریخ پادشاهی 2500 ساله رو باید مرور می کرد.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
بابا چرا هیچکس درباره رابطه ریحانه و مقتول چیزی نمی پرسه. اصلا قبول کنیم که ریحانه در صیغه آقای مقتول بوده است. ولی این رابطه از کجا شروع شده؟ آیا با تمایل هر دو طرف نبوده؟ پس چرا یکدفعه ریحانه آنقدر ناراحت می شود که اقدام به قتل آقای سربندی می کند؟ چرا در این باره کسی چیزی نمی گه؟
ناشناس
France
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
مخالفم چون کاملا با حکم قصاص در 99 درصد موارد مخالفم.
حبس ابد جایگزین قصاص است نه قصاص یا بخشش تام.
در این مورد هم خداوند مسلمانان رو سفارش اکید به بخشش میکنه ... حیف از مسلمانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
در مورد قصاص بگم كه بر خلاف تفكر عوام براي جلوگيري از خونريزي بوده ، در زمان جاهليت اعراب وقتي خون كسي در نزاع و درگيري ريخته مي شد قوم مقتول باري خونخواهي به جنگ با طرف مقابل مي رفت و جنگ سر ميگرفت و خونهاي زيادي ريخته ميشد ، ولي با اين قانون فقط شخص قاتل رو محاكمه ميكردن و خون يك نفر در برابر يك نفر كه تازه ميشد با پرداخت خونبهاي مقتول(ديه) قاتل بخشيده ميشد! اميدوارم خودتون قضيه رو گرفته باشيد در ضمن بدونيد در حال حاضر اين بزرگترين اشتباه بشريت در برابر خودشه كه هرگز قابل جبران نيست. هميشه به عقل خود رجوع كنيد
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
خداوند شیطان را بخشید با اینکه از دستورش سرپیچی کرد و لی ما از شیطان هم پستریم!!!
ناشناس
Germany
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
چرا انگیزه قتل را مشخص نکرده اند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
وقتی به خانواده مقتول نامه می نویسند و طلبکارانه به آنها دستور عفو و بخشش می دهند، انتظاری جز عدم بخشش و انجام قصاص نباید داشت. کاش هنرمندان و سیاسیون و رسانه ها و مردم ما ادب تمنا و خواهش را یاد می گرفتند!
ناشناس
United States of America
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
ریحانه با مقتول چه ارتباطی داشتند ؟؟
مریم
United States of America
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
در اخر ای کاش خانواده ی ریحانه و حتی خود ریحانه عاجزانه از خانواده ی سربندی طلب عفو میکردند نه اینجوری نه اینکه مادرشان در فیسبوکشان اینچنین بنویسند مادر ریحانه هیچگاه عاجزانه درخواست نکرد وای کاش ریحانه عفو مشد.. روحششاید.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
آقای پدرام چرا دروغ می گویید در ماجرای اسیدپاشی به خانم بهرامی که همه موافق اعدام اسیدپاش بودند.
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
این چطور دفاع از خود بوده. طرف قبلش یه چاقو خریده ؟؟ بعد چطور چاقو از پشت و بین دو کتف مقتول وارد شده؟ تنها حالتی که امکان داره یه زن بتونه چاقو بین تو کتف یک مرد بزنه زمانیه که اون مرد بدون هیچ نگرانی پشتش رو به زن کرده باشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
این همه قاتل و اعدامی چرا فقط واسه ریحانه جار و جنجال شد
madjid
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
آه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ....
ناهید
United States of America
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
دنیا از خانواده سربندی درخواست بخشش کردند چقدر سنگ دل که این بینوا 7سال هم زندان کشید ...شما سربندی ها فکر کردید آرامش پیدا کردید با قتل ریخانه ...پس بیرحمی ژن شماست ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
یک لحظه جات و بذار جای اون پدر و مادر داغدار بعد شعار بده!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
واییییییی که ما ملت چقدر جوگیریم
قاتله آبروی خانواده مقتول رو برده اونا هم از حقشون استفاده کردن
این آه و واویلا ها سر قصاص مجید موحدی اسید پاش آمنه هم به آسمان بود
نتیجه؟؟؟؟؟؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
دنیا اشتباه کرد که نتونست یه لحظه خودش رو جای خانواده داغداری که آبروش رو هم بردن ، بذاره!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
من بد كنم و تو بد مكافات دهي
پس فرق ميان من و تو چيست، بگو
پیام
United Arab Emirates
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
احسن
شمال
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
الان این شعر چه ربطی به این موضوع داشت؟!!!!!
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
جالبه که موقعی که آمنه اسیدپاش روبخشید همه به به و چه چه کردند حالا طوری شده که همه پشیمونن. حالا جواب شعرتو گرفتی؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
سعیدخان خبرکذب نده در ماجرای آمنه کسی با اعدام اسیدپاش مخالف نبود بلکه با کور کردن چشمانش و زجر دادنش مخالف بودند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
چي بگم والا
پیام
United Arab Emirates
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
حرفی برای گفتن نیست خانوم جباری این کارو تو سن 19 سالگی انجام داده بود یعنی توی سن ناپختگی و احساسی و خامی . و بخشش از طرف بزرگان بود و خانواده مقتول به بزرگی و عزت خودشون از خون ریحانه میگذشتن و یه سوال ایا حالا با مرگ ریحانه جباری ایا اون مرحوم زنده شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
مادر ریحانه که سن کمی نداشت نباید تو فیسبوک مظلوم نمایی می کرد او و ریحانه با این رفتارشون خانواده مقتول رو عصبانی کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
با مرگ او کسی زنده نمیشه ولی قائله تهمت زنی به خانواده مقتول بالاخره بعد از چند سال ختم میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
خدایی نکرده این بلا سر نزدیکانت بیاد همین طوری نظر می دی؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
و یقینا بعد از این احساس عذاب وجدان برای اولیای دم خواهد بود که اگر میگذشتند الان آرامش قلبی و موجباتی بر آمرزش گناهان مقتول فراهم میشد. کسی نگفت که رابطه مقتول با دختر 19 ساله چه بوده که او را وادار به قتل او نموده است؟!
ناشناس
France
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
چی باید گفت؟؟؟؟
ناشناس
United States of America
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
شما نميتونين خودتون جاي خانواده مقتول بزارين پس الكي شعار ندين
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
خدا رحمتش كنه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
او کاملا بی گناه بود

یعنی شما که نظر دادید نفهمیدید او قتلی انجام نداده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
اولين روز هفته را با مرگ شروع ميكنيم
خدايا ما كجاييم ؟؟؟؟
ندا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
البته با مرگ يك قاتل شروع ميكنيم كه خيلي هم اتفاق بدي نيست.
شبنم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
تفکرات شما خیلی خطرناکه سرکار ندا خانوم متاسفم
ندا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
شبنم خانم

تفكرات شما خطرناكتره چون خيلي غير منطقيه.
تصور كن كه يكي برادر- همسر يا پدر خودت رو بكشه بعد هم هر روز در روزنامه ها و سايتها و ... براي مظلوم نمايي جار بزنه كه طرف ميخواست بمن تجاوز بكنه! در حاليكه تمام تحقيقات نشون داده كه اگرچه اين خانم و اون آقا به خلوت رفته بودند ولي اجباري در كار نبوده و ايشون هم تمام اين سالها در مورد انگيزش سكوت كرده.

شما جاي خانواده مقتول بودي چه ميكردي؟ براي حفظ شرفت هم كه شده مجبور بودي كه گذشت نكني.
نتيجه اخلاقي اينكه اگه كسي يك اشتباهي ميكنه نبايد با هياهو و فرافكني سعي كنه قضيه رو ماستمالي كنه. بهتر بود كه اون خانم خيلي صادقانه همه واقعيتها رو ميگفت و اينقدر هم سر و صدا نميكرد مطمئنا اونجوري بخشيده ميشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
دور وبر خود را نگاه كنيد: امثال ندا را با تفكر مرگ طلبانه بسيار مي بينيد.
اين جامعه را اميد رستگاري هست؟؟؟؟
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
خانم شبنم همین شمایی که بدون هیچ اطلاعی رفتید تو شبکه های اجتماعیی مدام گفتید طرف متجاوز بوده حقش بوده بمیره و ریحانه بی گناه ، کار به اینجا کشیدید.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
ببخشید ندا خانوم ولی از کدوم حفظ شرافت صحبت می کنی ؟ یک مرد مسن مثلا تحصیل کرده از یک دختر 19 ساله سواستفاده کرده. نمی تونی این قضیه رو منکر بشی که اینها با هم درارتباط بودند. اون دختر 19 ساله و خام ... خدابیامرز مقتول که دیگه هدفش از این ارتباط مشخص بوده!!!
پیام
United Arab Emirates
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
ندا خانم هر چی بکاری همون را هم برداشت میکنی امکان نداره تخم نفرت و انتقام بکاری و بخشش و محبت برداشت کنی من از کار مرحوم جباری نمیخوام دفاع کنم کار مرحومه اشتباه بود ولی بخشش از بزرگان است البته نه از نظر سنی بلکه از نظر قلبی یعنی ادمهایی که قلب خیلی یزرگی دارن و برداشت من از کامنت شما اینه که شما هم مثل من قلب بزرگی ندارین
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
برادر متاهل من اگه بخواد به کسی تجاوز کنه من دیگه اونو برادر خودم نمیدونم.
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
خانم ندا وقتی هیچ کس نمیدونه واقیت چیه شما لطفا قضاوت نکنید
ناشناس
United States of America
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
با ندا موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
ولکم فی القصاص حیات یا اولی الالباب
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
حامد جان

چطور هيچكس نميدونه واقعيت چيه؟
هفت سال اين خانم را در زندان نگهداشتند و هزينه اش را از جيب من و شما دادند كه واقعيت را بگويد.
حتي خانواده سربندي گفتند اگر واقعيت را بگويد او را ميبخشيم و اين خانم دائم اصرار ميكرد كه تمام واقعيت را گفته است.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
ندا راست می گه. 100% موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
متاسف شدم . خدا به مادرش صبر دهد
امید
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
روحش شاد...
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
روح قاتل شاد ؟
ناشناس
United States of America
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
بله برااینکه 7سال در بد ترین شرایط زندانی کشید هزاران بار تن و جانشو لرزوندن ...اعدام میشی نمیشی میشی نمیشی..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
بله شايد قاتل از شرفش دفاع كرده باشد. مگر شما كل پرونده را خوانده اي؟
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
روح ان مرد هم شاد ...اخرش که چی هردوشون رفتند ومحتاج حمایت حق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
ای وای خدا :((((
آدما چرا انقدر در حق هم سنگدل شدن ؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
البته قصاص حق است ولي كاش بخشيده ميشد،چهره معصومي داشت.خدابيامرزدش.
ياس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
جناب منورالفكارپس انگيزه قتل چي؟
ناشناس
-
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
آره چرا به انگیزه قتل اشاره نشده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
مقتول فریاد می زد: دزد دزد دزد....
حامد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
جناب ناشناس دزد دزد گفتن اقای سربندی اگر هم واقعا گفته باشه برای فریبکاری بوده چون خود اقای سربندی خانم ریحانه را به داخل اپارتمان برده.(آشنایی سربندی با ریحانه بر اساس شنیدن مکالمه تلفنی ریحانه در یک بستنی فروشی از سوی سربندی آغاز شد. در این مکالمه، ریحانه به شغلش اشاره می‌کند و سربندی که گویا به دنبال یک طراح دکوراسیون برای مطب جدیدش بوده، پس از شنیدن این مکالمه تلفنی، باب آشنایی با ریحانه را باز می‌کند. بر اساس گزارش‌های دادگاه، روز قرار، سربندی ریحانه را در جایی نزدیک محل قرار سوار خودروی خود می‌کند و قبل از رسیدن به محل نیز جلوی یک داروخانه توقف کرده و مقداری جنس می‌خرد که بعدا معلوم می‌شود کاندوم بوده است )
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
اگه مقتول داد می زده دزد ، پس چرا عنوان نشده از اون محل چیزی سرقت شده؟!!
هيوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
پس چي توقع داشتيد داد بزنه دوست دخترمو بگيريد!!

داد ميزده دزد كه مردم دختره رو بگيرند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
شرایط سخت بود اگر می بخشید ند به نوعی به اتهام اقدام به تجاوز مقتول اعتراف می کردند
به هر حال چیز های پنهان زیادی این وسط باقی ماند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
آقا حامد. شما بفرمایید چرا ریحانه سوار ماشین فرد غریبه می شده. اینجوری که جرم ریحانه بیشتر میشه. مثل اینکه ریحانه هم عادت به نیت خوانی داشته و حدس زده که قراره تجاوز صورت بگیره و از قبل یک چاقو خریداری کرده و در کیفش گذاشته. عجب داستانی!!!
علیرضا
Italy
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
ناشناس 15:17
شما چرا نمیپرسی اون مرد به چه حقی دختر را سوار کرده؟ در این موارد همیشه دختر محکوم میشه که چرا سوار شده. وقتی که مردی دختر غریبه را سوار ماشینش میکنه چه هدفی داره؟ نکنه مثلا هوا بارانی بوده خواسته در راه رضای خدا کار خیری انجام بده؟! بعدش برده تو خونه تا یک موقع سرما نخوره؟!
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
اقای ناشناس سوار شدن ریحانه خانم در ماشین اقای سربندی بعد از اولین روز اشنایی در بستنی فروشی به خاطر موضوع کاری بوده اقای سربندی می خواسته با تغییر دکوراسیون اپارتمان را به مطب تبدیل کند پزشک بودن و خوش زبانی سربندی و سن وسال بالا باعث جلب اعتماد ریحانه خانم شده . و اینکه خانم جباری کاردی 25 سانتی خریداری کرده و با نقشه قیلی این قتل را انجام داده و الت قتلاه را با خودش برده با هوش و ذکاوت یک قاتل برنامه ریز همخوانی ندارد به احتمال قوی کارد در اشپزخانه اپارتمان اقای سربندی بوده و الی اخر
ali
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
بر اساس چیزایی که اینجا نوشته . خوب قطعا قاتله و از قبل تصمیم به قتل اون مرد داشته و بر اساس قانون ایران این خانم باید اعدام شه هرچند من از اعدام زیاد خوشم نیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
پس اگه يه بنده خدايي يه كم هرويين تو جيب شما بزاره و شما رو بگيرن قطعا شما هم خطا كاري و طبق قانون بايد اعدام بشي!
یار قدیمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
اسمان صاف است...باران نبارید...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
خداوند از سر تقصیرات همه بگذره و ایشون رو هم رحمت کنه.
عرفان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
آيا بي گناه بود؟ خداوند رحمت كند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
آيا گناهكار بود؟ روحش شاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
بزرگترین اشتباه ریحانه پا گذاشتن به خانه ای بود که مردی تنها انجا حجضور داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
لطفا پشت سز مرده چه قاتل چه مقتول حرف نزنین
ناشناس
Germany
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
خیلی جالب بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
چیش جالبه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
چیش؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
اونجاش جالبه که یارو قاتل بوده بعداخبار بی بی سی و من و تو این خانم رو فرشته حیا وافت جا زدن .در ضمن هر چقدر بخشش در مورد قتل زیاد تر بشه بهمون اندازه ترس از کشتن کم میشه
ناشناس
Singapore
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
ایشون مسلما فرشته حیا و عفت نبوده ولی بودنش در خونه یک مرد متاهل نشون میده طرف مقابل هم چندان بی تقصیر و رب النوع غیرت و خانواده دوستی و مظلومیت نبوده ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
جالبش اونجاست که همه اون آقای 52 ساله رو پاک می دانند
من
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
تو انگار حالت خوب نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
شما از كجا ميدوني طرف قاتل بوده؟ نكنه اونجا بودي؟ عزيز دل برادر اگه اينطوري بود كه همه ديكتاتورهاي ظالم دنيا سرنوشتشون سقوط بوده و امثال استالين و موسوليني و... هم كه همه ميدونن چه بلايي سرشون اومد، پس چرا هنوز ديكتاتور داريم؟ آيا با سقوط و كشتن اونها بعدي ها ترسيدن يا وقيحانه تر به كارشون ادامه ميدن؟ بايد ريشه رو درست كني .
ناشناس
United Arab Emirates
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
پروردگارا مار را لحظه ای به خود وامگذار
شناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
به نظرم حقش قصاص بود!
طرفدار فرارو
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
آخه چرا منفی می دید؟!!! اون یک نفر رو کشته خودشم بارها اعتراف کرده و انگیزه قتل به دلیل تجاوز نبوده....هیچ شواهدی دال بر تجاوز به اثبات نرسیده...مقتول سر نماز بوده...نه در حالت تجاوز...این خانم چاقو خریده بوده...چرا نباید اعدام می شده؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
خوبه که تو قاضی نشدی
مومن ! پرونده پر از ابهام است
مهتاب
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
فقط خداوند متعال ميداند كه حق با چه كسي بود...
کارون
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
خداوند همه را ببخشاید.راحت شد.
من
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
در کشوری زندگی میکنیم ک به کسی ک میمیرد میگویند " راحت شد"
ما به کجا میرویم...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
که را کشتی تا کشته شدی زار
منصور
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
بعد از چند روز خانواده مقتول از اینکه رضایت نداده اند پشیمون میشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
از حقشون استفده کردن
بلوا نکنیند
عیدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
انگیزه قتل چی بوده؟
مازیار
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
تو متن که زده مقتول داد میزده «دزد دزد» ، مسئله اینه که آیا مقتول هم دروغ میگفته یا قضیه دزدی بوده !
ناشناس
United States of America
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
نه پس باید داد می زده ای دوست دخترم ای دوست دخترم
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
آره مقتول با یه چاقو میان کتفش، دروغ می گفته.
اونوقت پیامکا رو چطوری توجیه می کنید استاد؟؟
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
حالا از امروز خانواده مقتول تازه متوجه می شوند که " لذتی که در عفو است در انتقام نیست" .ان هم انتقامی که فقدانی ایشان را به ایشان باز نمی گرداند..و اما چقدر دیر این را خواهند فهمید...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
اگه جای خانواده مقتول بودی همینو میگفتی؟؟؟ ضمن اینکه اگه عفو میشد برای قاتلای آینده هم کور سویی از امید میگذاشت که راحت قتل کنند و بعد عفو و..!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
ریحانه نباید با ابروی خانواده مقتول بازی می کرد شما خودت رو بزار جای اونا؟ لجت در نمیاد از این الهه پاکی و نجابت!!!!!!!
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
آره آمنه هم بعد چند سال فهمید که اسیدپاش رو بخشیده چه لذتی داره. میتونی از چهرش بخونی. طرفم که چه زجری داره میکشه تو محیط آزاد با سر و گردنی افراشته.
شیما
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
خوب انگیزه قتل رو نگفتید چرا خواسته طرف رو بکشه?اصلن چرا تو اپارتمانش بوده?
شيدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
حسادت دوستم حسادت
شما نميدوني حسادت چه ها كه نميكنه
ناشناس
Singapore
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
پس مقتول متاهل این دختر خانم رو بخاطر اقناع حس حسادتش به خونه دعوت کرده بوده ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
شیدا خانم مثل اینکه شما از اصل داستان با خبری
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
باتوجه به میانجیگری و وساطت بزرگان و دیدگاه افکار عمومی انتظار بیشتری از خانواده مقتول میرفت؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
با توجه به اینکه خیلی ها برای جلوگیری از اعدام قاتل ، آبروی خانواده مقتول را به باد داده بودند ، غیر از این انتظار نمی رفت .
ارشیا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
اعدام حقش بود باید اعدام میشد که هر کسی بلند نشه بره کاردی خریداری کنه و انسان بکشه
وحید
Germany
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
دوست عزیز سالهاست که داره اعدام انجام میشه به همین قصدی که شما میفرمائید اما وقتی نتیجه نداده باید راه دیگری رو انتخاب کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
اقای عرشیا چرا یک مرد تقریبا 50 ساله با یک دختر 19 ساله در یک آپارتمان باید تنها باشند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ببخشید ها مقتول هم گویا خیلی ریگها به کفشش بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
تو خیابون که نزده در منزل همین جناب سربندی زده. حالا ایشون تو منزل اقای سربندی چکار میکرده؟ چرا یهویی اقای سربندی با اینکه با شماره ایشون تماس گرفته شروع میکنه به فریاد دزد دزد کردن شما خود بخوان حدیث مفصل
حامد
United Arab Emirates
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
انگیزه قتل چی بوده پس ؟؟
نوید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
خوشخالم به سزای عملش رسید
ممنون از شفاف سازی بموقع دادکستری
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
ولی من اصلا خوشحال نیستم
حتی اگر قاتل بود باز به نظرم شخصیتش جایه اصلاح شدن داشت!!!
کاش تمام داستان رو میدونستیم!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
خوشحال باش البته نمی دونم چطور از مرگ یک دختر جوان که هرچی بوده ولی یقینا یک قاتل بالفطره نبوده خوشحال میشی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
قاتل بالفطره نبوده ولی برای قتل برنامه داشته و این فرق میکنه با کسی که در یک لحظه از خود بیخود میشه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
کاش تو اين گزارش با جزئياتتون يک دليل براي قتل هم مي آورديد مخصوص قتل با انگيزه قبلي....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
اینکه ریحانه قاتل بوده و قتل هم عمد بوده محرزه... خانواده مقتول هم گفته بود از قصاص میگذره به شرطی که ریحانه انگیزشو از قتل بگه، که قاتل هم نخواسته بگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
گفتن بابا گفتن شما خودتو به نشنیدن زدی
مهرداد
United Arab Emirates
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
فقط خداست که به همه چیز آگاه است .... خدا همه ما رو بیامرزه .. فقط امیدواریم که عدالت رعایت شده باشه ... قضاوت کار سختیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
ممکنه بعد از 7 سال دادرسی و اینکه خانواده قاتل قبول داره که دخترشون تقصیر کاره عدالت رعایت نشه؟؟؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
کاملا روند قضایی طی شده بنابراین باید این نامه اطلاع رسانی شود برای انهایی که جنجال می کنند.قصاص نص صریح قران می باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
لا حكم الا لله هم حكم قرآن است ولي خوارج با همين آيه جلوي علي ايستادند.
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
نص صریح کلام حق هم اجرا شد.اذامه ایه قصاص به افضل بودن عفو اشاره دارد.عفو زیبا و شادی افرین است هر چند سخت است.
ناشناس
Singapore
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
ولی در نص صریح قرآن گفته نشده که مردان متاهل می تونند دختران رو به خونه مجردیشون ببرند و باعث ایجاد چنین جنجال هایی بشند ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
آره مث بخشش مجید موحی اولین اسید پاش که شما براش همین طوری بخشش گرفتی
نتیجشم ببین تو جامعه
در قصاص زندگی نهفته است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
خدایش بیامورزتروحش شاد یاد گرامی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
آره ! لابد راهش هم پر رهرو .... امان از این احساستی بودن ما ایرانی ها !!!
ناشناس
China
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
ای بابا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
والله اعلم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
انگیزه قتل چه بوده؟ رابطه قاتل و مقتول؟
فرارو یا نگو یا اگه میگی کامل بگو.فقط میخوای صفحه پر کنی؟ قبلا صحبت از خرید داروخانه و سجاده بود و احتمال نفر سوم.
سلگی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
دستشان درد نکند.
باید از این کارها بکنند تا جامعه امن بشود.
راستی اگر دوستان روشنفکر به جای حمایت از قصاص عامل اسیدپاشی به صورت امنه بهرامی با ان مخالفت نمیکردند الان شاهد این وضعیت بودیم.
ناشناس
United States of America
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
من کاملا موافقم. درسته که بخشش افضله. اما واقعا بعضی چیزا رو نباید بخشید مثل قتل و اسیدپاشی... باید جامعه امن باشه و همه بدونن که به راحتی نمی شه چاقو برداشت تو قلب یکی فرو کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
چقدر تلخ
سیدمحمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
کدام یک تلخ تر است؟!
کشتن یک انسان با انگیزه قبلی به وسیله کارد آشپزخانه یا مجازات یک قاتل مطابق قانون؟!
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
انصافا قضاوت کار بسیار سختیه!!
یکی از مردم
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
برای همینم هست که نباید " هرکسی " قاضی بشه و براحتی و بدون " آگاهی کامل " حکم اعدام و غیره صادر کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
گرچه بخشش حرکتی علی وار و بزگوارنه و شیرین است اما گمانم ایشون با توجه به عملکرد خودشون در زندگی شخصی سزاوار این حکم بودند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
شما که دم از علی میزنی بهتره اینقدر راحت قضاوت نکنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
قضاوت درباره چی؟
درباره قتلی که ثابت شده؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
در عفو لذتي است كه در انتقام نيست !
اگر بفرض محال ظلمي از طرف مقتول شده باشد
تكليفش چيست ؟ خدا هر دو را عفو فرمايد
ناشناس
United States of America
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
ای داد و بیداد....اول صبح خبر خوبی نبود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
بچه 19 ساله !!! اون دنیا باید جواب بدن
مها
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
پرونده ریحانه جباری با روایت های مختلفی که ازش می شد، خیلی پیچیده بود... گاهی به ریحانه حق می دادیم و گاهی به خانواده مقتول که قصاص بخوان...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
خدا رحمتش کند
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
همش فکر می کردم در لحظات آخر خونواده مقتول می بخشنش. به هر حال خدابیامرز سربندی هم کم مقصر نبوده با این نوع ارتباطاتش
مهرداد
United Arab Emirates
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
فضای رسانه ای و شبکه های اجتماعی بدجور شلوغش کردن و فضا اینقدر شلوغ شد که خانواده مقتول به این نتیجه رسیدن که اگه قاتل بخشیده بشه حکم بر گناهکار بودن مقتول داره ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
آفرین به شما. واقعا حرف شما درسته. واقعا ممکنه بخاطر روشن فکر بازی یه عده جون یه نفر گرفته شه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
این وسط خوش به حال وکیل اول ریحانه شد که با جنجال رسانه ای تونست پناهندگی بگیره...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
توی پرونده هایی که شاکی خصوصی داره شلوغ بازی های شبکه های اجتماعی هیچ فایده ای نداره و خانواده مقتول رو عصبانی تر می کنه باید بدون سروصدا از خانواده مقتول طلب گذشت می کردند که نکردند
ناشناس
Singapore
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
ببخشید بنظر شما مقتول که متاهل بوده ، بخاطر چی یک دحتر کم سن و سال و به خونه شخصی دعوت کرده و چه کاری داشته که نمی تونسته در مکان های عمومی انجامش بده ؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
به نظر شما این خانم در منزل آن آقا چه می کرده ؟
یعنی مقتول پاک پاک بوده است ؟
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
احسنت. دقیقا نظر منم همینه. وقتی تمام مدارک و شواهد نشون می ده مقتول با نقشه قبلی به قتل رسیده و در فضای مجازی مردم میان و قاتل رو به عنوان بی گناه معرفی می کنند. این چه تاثیری می تونه در خانواده مقتول بذاره. مگه نه اینکه خانواده مقتول رو عصبی می کنه و حس انتقال رو در اونها بزرگتر می کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
منم کاملاً با مهرداد موافقم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
مقتول هم همچین بی تقصیر نبوده.
ناشناس
United States of America
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
منم موافقم با مهرداد
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
بهانه نیارید.
اگر رسانه ها نبودند همون دو ماه بعد حادثه اعدامش می کردند و آب از آب تکون نمی خورد.
ناشناس
United States of America
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
کشتن فقط یه طرف بحثه...به نظرم بازی با ابروی مردم هزار بار بدتر از کشتن.. ‌‌‌‌‌‍
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
واقا برای خانواده سربندی متاسفام.و به مادر ریحانه تسلیت میگم
الف
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
انقدر با آبروی مقتول و خانواده مقتول بازی کردند که اعدام شد و رضایت ندادند.
اگر فعالان بظاهر مدافع حقوق بشر پاشونو بکشند کنار خیلی از خانواده ها رضایت میدند!!!!!!!!!!
یک قاتل وقتی با اشد مجازات روبرو میشه هر دروغی میگه که نجات پیدا کنه که باعث سوء استفاده خیلی ها میشه.
ناشناس
Singapore
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
عذر می خوام می تونم بچرسم یک مرد متاهل دختری کم سن و سال رو دعوت کرده به خونه خالی که چیکار کنه ؟ الان که دختره قصاص شد ، آبروی خانواده مقتول برگشت و دیگه کسی نمیگه طرف سر و گوشش می جنبیده ؟ هر بچه ای می دونه مقتول چی تو سرش بوده ...
ستاره
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
خدا به خانواده اش صبر دهد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
حالم بد شد....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
خدا رحمت کند هم قاتل و هم مقتول را
دوستانی که مخالف قصاص بودند بهتره چند لحظه خودشون را جای خانواده سربندی بگذارند که هم پدشان کشته شده و هم به او تهمت زده شده
و دوستانی هم که مافق بخشش بودند به حق صحبت کردن چرا که واقعا بخشش او باعث میشد که در همین دنیا تا آخر عمرش زجر بکشد و از این بابا بازهم خانواده مقتول ضرری نمی کردند
واما نفس کار که اطلاع رسانی شد خوب بود که حداقل هر منشی ای به هر انگیزه ای یه کارد در قلب صاحب کاری فرو نکند به نظرم اگر هم چنین نیتی بوده باید به قانون اعتماد می کرد
ناشناس
Singapore
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
بنظر من هر منشیی که به رئیسش اعتماد می کنه و میره به خونه اش ، اگر ببینه خونه خالیه و طرف قصد دیگه ای داره باید از خودش دفاع کنه ...
حالا اگر بقول شما به قانون اعتماد می کرد و اون کاری که نباید میشد ، همین شماها هزار و یک تهمت دیگه بهش می زدین که آره طرف با رئیسش ریخته رو هم و حالا که کار به جاهای باریک رسیده اومده ازش شکایت کرده که طرف رو تلکه کنه و آبروش رو ببره ...
چرا کسی نمیگه یک دختر تو خونه خالی مقتول چیکار می کرده ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
تهمت به مقتول؟؟؟ !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
1-ساکنان مجتمع محل ارتکاب جنایت اظهار داشته اند که با شنیدن سر و صدا، بیرون آمده و مشاهده کرده اند مقتول در حالی که زخمی و خون آلود بوده، با فریاد «دزد دزد» از طبقه پنجم به پایین آمده و در جلوی واحد طبقه سوم بیهوش می شود.
2-مفاد پیامک ارسالی از سوی ریحانه جباری برای دوست خود مبنی بر این که قصد کشتن فردی را دارد
آیا کسی که قصد کشتن شخص دیگری را دارد و آلت قتاله میخرد و با خونسردی پیامک میزند که میخواهد کسی را بقتل برساند از نظر روحی و جسمی خود را آماده نکرده است؟پس چرا پایین پله ها بیهوش میشود ؟یک جای کار عیب داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
مقتول بیهوش شده نه قاتل!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
ناشناس جان مقتول بیهوش شده نه قاتل...!!!
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
درست بخون.. جای قاتل و مقتول رو عوضی گرفتی!مقتول بیهوش افتاده نه قاتل
دانشجو
United Arab Emirates
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
مقتول بيهوش مي شه نه قاتل. قاتل كه در میره بعدا از تماسش پیداش میکن
ملتم هی چشم بسته مثبت می دن
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
اساتیدی که به نظر شما مثبت دادند شاهکاری هستند در نوع خود.
فضول
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
چرا هفت سال طول کشید؟
همشهري
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
بسيارغم انگيزبودولي بپذيريم هميشه هم بخشش انجام نميشودواين زنگ خطري باشد براي كساني كنترل خودرا ازدست ميدهند يا با نيت جنايت ، مرتكب خطاي جبران ناپذيرميشوند . اميدوارم براي هيچ خانواده اي چنين تقديررقم نخورد
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
قرآن به بخشش در اینگونه موارد توصیه کرده . مطمئناً مرگ مقتول برای اولیاء دم سخت بوده و فرزندشان را بیگناه میدونستن که با این همه درخواستها باز هم نبخشیدند.. خدایش بیامرزد..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
سخت تر از مرگ تهمت بود...
تهمت تا آنجا که خانواده مقتول خودشان تقصیر کار جلوه داده شدند نه محق!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
حالم بد شد....
ناشناس
-
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
انگیزه چی بود؟نگفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
فقط من موندم چرا مقتول اين دختر رو كشونده به آپارتمانش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
دختره با رضایت خودش رفته اجباری در کارش نبوده
ناشناس
Singapore
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
قربون آدم چیز فهم !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
ایشان به عنوان طراح داخلی ساختمان از طرف شرکت رفته بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
وقتی کسی روبکشی عاقبتش همینه.به نظرم حقش بوده
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
آقای قاضی آیا از گناهکار بودن این دختر اطمینان داشتی؟ خدایا کاری کن که همیشه و در همه حال وجدانمون بیدار و مراقب اعمالمون باشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
قاضی که هیچ خانواده قاتل هم به گناه دخترشون معترف هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
حكم اعدام به سادگي داده نمي شود مطمءنا اقرار ها و اعترافات خودش صراحت داشته
ضمن اينكه جامعه اي كه چنين مجرمان خشني داره قوانين خشن هم لازم داره
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
به همین سادگی اتفاقا" !ندیدی ؟؟؟ بیشتر دقت کن.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
با این همه عدله محکم چرا این همه سال روند پرونده طول کشید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
ادله درست است.
به اميد روزي كه زبان پارسي از اين واژه ها پيراسته شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
آفرین بر دستگاه قضایی. آقا جون قتل کرده حکمشم اعدامه. دیگه بیخودی روزه خونی نکنید. وقتی خدای نکرده زبونم لال برای کسی از خانواده خودتون اتفاقی افتاد ببینم میتونی ببخشی؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
ناشناس مودب!!! اولآ لازم نيست كه اينجور به ديگران امر ونهي بكنيد.شما هم مي توانيد مثل ديگران نظر خود را با متانت بيان كنيد.ثانيآ براي كامنت گذاشتن حداقلي از سواد لازم است كه روضه را روزه ننويسيد.
ناشناس
Singapore
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
روزه خوری ؟ یا روضه خونی ؟
من اگر پدرم ، یه دختر رو برد خونه خالی و طرف هم زد ناکارش کرد ، طرف رو می بخشم چون پدرم غلط کرده با داشتن زن ، چنین خبطی رو بکنه ...
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
(روضه خونی)
حتی اگر به قصاص در قتل عمد هم اعتقاد داشته باشی بازهم این پرونده نا مشخص است.
شواهد به دلیل نامعلومی تغییر داده شده اند. بطور مثال بالاخره در لیوان ها دو حرف وجود دارد که در آن داروی خواب آور بوده و یا داروی اسهال !
راضیه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
لذتی بزرگتر از بخشش وجود ندارد؟
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
کاش هیچکس دروغ نمیگفت کاش میشد تمام حقایق برای خانواده مقتول هم روشن میشد اعدام ظاهری خشن دارد ولی گذراترین مجازات برای هر مجرمی است مجازاتی است برای خانواده و دوستان و تاثیری در جلوگیری از تکرار جرم در شرایط امروز دنیا که افسردگی و بیماریهای روانی از حد گذشته و خیلی ها ارزوی مردن دارند و بعضی ها خودکشی میکنند اقرار سریع به. جرم راهی سریع برای ان است و افسردگانی هستند که به جای خودکشی به دیگر کشی روی میاورند دیگری را که عامل بد بختی خود میدانند به هر حال مجازات برگشت ناپذیر ی است و با پیچیدگی انسان امروز و روابط بین انها قطعیت امور علیرغم پرونده ها شواهد و اقرارها بسیار مشکل و گاه غیر ممکن است. قثل را یک دیوانه درشرایط بحرانی خشم و عصبانیت و گاه ناخواسته انجام میدهد ودر مقابل جامعه ای در کمال خونسردی و عقل و منطق و با تشریفات ان را برگزار و تبلیغ میکند ان را عادلانه میداند ولی بسیارند مقتولان گناهکاری که مجازاتشان همین است ولی قاتل نه قدرت دادخواهی و نه مستند کردن ان را برای قانون و دادگاه دارد یا مشکلات دیگر وقتی پرونده ها تلنبار میشود و به ازای هر3 ایرانی یک پرونده وجود دارد اطاله دادرسی و عدم رسیدگی به انها مساوی نبودن ادمها با توجه به امکانات که نقش مهمی دارد تحقیر شدن به علت ناتوانی و تشویق شدن به علت توانایی و نا امیدی با عث اصلی قتلهاست قاتل و مقتول و خانواده ها ی انها قربانی نظام ناکار امد و ضعیف اجتماعی اقتصادی و فرهنگی اداری و قضایی است که در ان انسان ارزشی ندارد و یا فاعل است یا مفعول
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
خوابیده بودیم خواب میدیدیم و تو جان می دادی چرا که کودک بودی و کودکی کردی و....و من به این میاندیشم آیا خانواده سربندی بعد از این خواهند خوابید
شيوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
متاسفانه تباه شدن عاقبت همه دختران نوجواني است كه فكر ميكنند آنقدر توانا هستند كه يك شبه خود و خانواده شان را از فقر نجات دهند به عبارتي فكر ميكنند خيلي زرنگند!
سعید مسلمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
خدا یا ما از قضاوت معذوریم چند سوال ذهن حقیر را مشغول کرده اشنایی با مقتول در چه ارتباطی بوده چون ظاهرا مقتول دکتر بوده ایا قاتل مریض ایشان بوده یا کار گرشان ایشان مدتی کارمند اطلاعات بودنئد انشالله خداوند هر دو را قرین رحمت کند
ازیلا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
بخشش بهتربودچون به رحمت پروردگارنزدیکتراست
عليرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
والله ما يكي از اقوام رو كه از خونمون دزدي كرده بوديم بخشيديم دو روز بعد نشست گفت ازم ترسيدن!!
پیام
United Arab Emirates
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
علیرضا تو بهترین کارو کردی مثل اسمت کارتم قشنگ بوده به حرف این و اون چی کار داری این کارت بی جواب نمیمونه
عليرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
حرف اين و اون نبود داداش
خود دزد محترم تو كل فاميل و محله گفته بود اين آقا از من ترسيده رضايت داده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
نمی دانم در همه جای دنیا به افکار عمومی در قضاوت بها می دهند مجموع اطلاعات منتشره از متوفی نشان میدهد که افکار عمومی وی را مستحق اعدام نمی دانست. بخصوص که مقنول از مقامات دولتی بود و این شفاف سازی بعد از اعدام چه فایده ای دارد.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
انگیزه قتل برای اذهان عمومی مشخص نشده،فقط از اظهارت متهم صحبت شده،در اینجا یک سوال مطرح میشود با این همه مدرک برای اثبات جرم روند پرونده از سال ۸۶ تا الان این همه زمان برده است.
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
ای کاش به جز مرگ مجازات دیگری در قانون دیده شده بود تا این طور انسان اسیر درد وجدان نشود.
ای کاش می شد مجرمین قتل را به مجازات های طویل المدت در شرایط سخت محکوم کرد.
ای کاش قانونگذار در این حق قصاص می توانست نقش تعیین کننده تری داشته باشد.
ای کاش، ای کاش و ای کاش کسی به دست کسی کشته نشود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
هیچکس در این پرونده به داروخانه نرفته
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
مرگ هر فردی برای انسان بدون تردید غم انگیزه، اما بدون هرگونه ژست روشنفکری و احساسات از حد گذشته، واقعا آیا اگر کسی پدر یا برادر من و شما را بکشد و بعد هم اتهام بزرگی همچون قصد تعرض را به او نسبت دهد!، چه حالی میشویم؟
متأسفانه این مورد داره تو جامعه مد!!! میشه؛ یکی میاد یه آدمی رو میکشه و از کشتن جسم مهمتر، میاد حیثیت و آبروی او را هم مثله میکنه و میگه : میخواست به من تجاوز بکنه!!! یعنی از ابزار زنانگیش به کثیف ترین شکل ممکنه استفاده میکنه،
من تا حالا هیچ اظهار نظری نکرده بودم، چون واقعا معلوم نبود که آیا حرفهای این خانون واقعیت داره یا نه، ولی بعد از این همه تحقیق و مطالبی که ذکر شد، اگر بخواهیم بی تقوایی نکنیم میشه گفت لااقل احتمال دروغین بودن ادعای اون خانوم بیشتره؛ اه به این جامعه که آدم حالش بهم میخوره،
بخدا این جنایتها رو، وحشی ترین حیوانات هم تو جنگل در حق هم نمیکنن....اه!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
اتفاقآ اطلاع رساني بسيار بد وضعيف انجام شده، به اين كه مقتول با داشتن سن وسال بالا و خانواده به دنبال ارتباط غير اخلاقي بوده واينگونه هوسبازي ها مي تواند منجر به چنين فرجامي شود اشاره اي نشده است. به نظر مي رسد اينجور مرد ها براي رسيدن به اميال خود وعده وعيد هايي به دختران معصوم جوان ومتعلق به طبقات فقير تر داده وپس از كاميابي هاي مكرر از انجام تعهد خود سر باز مي زنند و دختر قرباني را به سمت تنفر بي حدو حصر از خويش سوق مي دهند.افسوس كه چشمان عدالت بينا نيست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
مرد ميانسال و دختر 19 ساله در آپارتماني تنها ، چرا؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
افرين
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
مجهولات:

انگیزه قتل؟!
سابقه مقتول؟!
شغل مقتول؟!
چرا قاتل آثار جنایت را مخفی نکرده؟!
ناشناس
Finland
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
کسانی که دم از بخشیدن میزنند ، یک لحظه خود را جای خانواده مقتول بگذارند .
دختری پدرت را با برنامه کشته ، بعد هم به او اتهام قصد تجاوز زده و خود را پاک و بیگناه معرفی میکند . آیا حالا از خون پدرت میگذری ؟
محمد
United Arab Emirates
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
نه برادر اینجوری که تو میگی من خودم میکشتمش.
ولی فکر کنم داستان چیز دیگری است.
حالا که این دختر کشته شد دیگه وقتش است که حقایق مشخص شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
قاتل اعدام شدولي آيا مقتول بي گناه بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
صد احسنت! بسيار عالي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
مقتول بی گناه نبود مقتول و خانوده ش 7 سال پیش ب سزای عملشون رسیدن هم مرد هم آبروش رفت ...
مانی
United Arab Emirates
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
کشتن نفس به هیچ وجه و با هیچ انگیزه ای قابل قبول نیست,ولی وقتی به شرایط مرحومه جباری و مرحوم سربندی نگاه میکنی متوجه میشی که خانوم جباری از روی نیاز و شرایط سخت خانوادگی و تامین هزینه ها(هرچند به روش نادرست ولی تاحدی تحمیلی) و مرحوم سربندی صرفا جهت رفع ناصحیح نیاز جنسی اقدام به برقراری رابطه کردن.قطعا تجاوزی در کار نبوده ولی کاش باتوجه به سن پایین قاتل در زمان قتل به جای اعدام, بخشش صورت می گرفت
خسته
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
معلومه از گزارش دادستاني كه نظر دستگاه هم به قصاص نزديك تر بوده تا گذشت زيرا تماما در جهت توجيه قصاص هست ايشون و خانوم شهلا جاهد نكات پنهان بسياري در پروندشون وجود داشت كه از گفتن اونا پرهيز شد.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
با تشکرات فراوان از افرادی که با اتهامات و شایعات، مانع بزرگی بر سر راه جلب رضایت خانواده ی مقتول قرار دادند. امیدوارم از اینکه نتیجه ی اقدام نابخردانه و احساسی و عجولانه شون رو دیدن خوشحال و خرسند باشند و همچنان به روند تحریک احساسات ادامه بدهند.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
ریحانه گفته بود که اون پیامکی که به دوستش زده که امشب میخوام بکشمش شوخی بوده در مورد باباش. از دوستش پرسیدین که جریان اون پیامک چی بوده؟؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
خانواده سرمدی امشب میتونن بخوابن؟
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
خانواده سرمدي رو نميدونم ولي خانواده سربندي امشب خيلي آروم ميخوابند چون 7 ساله كه شبهانتونستن خوب بخوابند.
هركي هم كه منعشون ميكنه اميدوارم به سرش خودش بياد تا بفهمه
نازنین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
حالا خانواده مقتول خیالشون راحته؟ حکم به اعدام دادند تا مقتول رو مظلوم نشون بدن در حالی که اون هم مقصر بوده
رویا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
سکوت بهترین کاریه که می ش تو این موقعیت ها کرد.ما جای ریحانه نبودیم...جای مقتول هم نبودیم...از اتفاقاتی هم که بینشون گذشنه بی خبریم...سلاح قضاوت روکنار بگذاریم چون تو صلاحیت ما نیست.خداوند عالم و بیناست.با این قضاوت های مت نه ریحانه زنده میشه نه مرتضی...فقط باید لوی فجایع اتی و گرفت...
آرين
Tajikistan
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
هيچكس نميتونه خودش رو جاي خانواده مقتول بذاره و از حق اونا چشم پوشي كنه، مخصوصا كه سايتها هم شورش رو درآوردن و انواع تهمتهاي راست و دروغ رو به اون بنده خداي مرحوم زدن. ولي درهرحال لذتي كه درگذشت هست در انتقام نيست. خداوند هردو نفرشون رو ببخشه و بيامرزه.درهرحال قطعا خبرمرگً يه جوان خبرخوبي براي هيچكس حتي خانواده مقتول هم نيست.
امشب بي بي سي و صداي آمريكا جشن ميگيرن كه كلي خبر و تفسير براشون جور شد.
مهدی
Finland
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
گناهکار یا بی گناه وقتی خبر رو دیدم فقط به مادر ریحانه فکر می کردم که الان چه حالی داره دلم سوخت
غریبه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
به هر حال ریحانه دیگه هیچ دینی به خانواده مقتول نداره و دین خودشو تمامو کمال ادا کرد ، فقط خداست که میدونه حق با کیه با تمام حدس های این پرونده که بر علیه ریحانه بود فقط خدا نکنه که یه بیگناه اعدام شده باشه خدا میدونه عواملش چطوری باید جواب بن خدا میدونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
جالب اينكه قاتل هرگز حاضر نشد از حرفش مبني بر قتل بخاطر دفاع از شرفش حتي با وعده هاي خانواده مقتول كوتاه بياد. كمي تأمل دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
عجب حرفی زدی، فهمیدم...
ناشناس
Germany
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
بر اساس شواهد کاملا مبهم و نا کامل طرف رو اعدام کردند. کاملا مشخص ِ که مقتول هم کاملا بی تقصیر نبوده. ضمن این که یه مرد میانسال با یه دختر نوزده ساله تو آپارتمانش چه می کنه؟!
يغما
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
كثافت رو با كثافت پاك كردن !!
ريحانه ى عزيز اميدوارم اون حقيقتى كه خانواده سربندى
براشون شد دليل اعدامت يه روزى نشه باعث ندامت و شرم اين خانواده
كسانى كه اينجا كامنت ميذارين و از اين حكم دفاع مى كنيد ، از دلايل ريحانه براى كشتن اقاى سربندى و گذشته ى اين آقا خبر داريد !!

متاسفم براى تمام ريحانه هـاى سرزمينم …
روحت شاد دختر پاك

منتشر كن فرارو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
عاقبت قتل با چاقو اعدام است.وگرنه همه با چاقو به جون هم میفتند
ناشناس
Germany
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
خوشا باعشق حق درخاک رفتن
بداپاک آمدن ناپاک رفتن.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
خانواده مقتول میان پذیرش این ننگ که پدرشان متجاوز بوده و فرار از این ننگ و قصاص ریحانه جباری ... راه دوم را انتخاب کردند ... هیچ کس از خانواده مقتول درخواست بخشش نکرده است ... فقط گفتیم پدرتان متجاوز بوده پس ریحانه را رها کنید ... خب انها را عصبانی کردیم
سردار
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
كاش خانواده مقتول گذشت ميكردند
بهمن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
كردها يه ضرب المثل دارن ميگه كه:
راست بگي رستگاري
دروغ بگي گرفتاري
اگر از اول حقيقت را مي گفت امكان نجاتش بود.
خانواده اي كه اتهام تجاوز به مقتولشان زدن آبروي خود را از دست رفته مي بيند بنابراين نبايد انتظار بخشش از آنها داشت.
همشهري
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
بحثم روي اين موضوع نيست ولي زيبايي بخشش سخت بودنش ست انچه كه تفاوت انسانها رامشخص ميكندهمين گذشت ست كه بدون درنظر گرفتن انكه طرف ارزشش را داشت ياخير انجام ميشودولي واقعا كارسختيست واگركسي نتواند انجام دهدنبايد موردنكوهش قرارگيرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
اون مردي كه كشته شده آرزو نداشته؟ ويا جانش ارزشي نداشته؟ بخشش بهتر بود ولي اولياي دم موافقت نكردن خدا جفتشون رو رحمت كنه
دكتر صباحى
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
ما با حكم اعدام مخالف نيستم، امثال بيجه يا همين اسيد پاش ها اعدام هم براشون كمه، ولى دخترى كه در سن كم اشتباهى هرچند هولناك رو مرتكب شده و درطول اين هفت سال شكنجه دائم روحى هر لحظه سايه طناب دار رو بالاى سرش حس كرده و مطمئناً هزار بار از كارى كه كرده پشيمان شده، آيا استحقاق اين آدم بعد از اينهمه زجر، مرگه؟ شرم بر خانواده سنگدل و كينه جوى سربندى. شما با زجركش كردن ريحانه و داغدار كردن خانواده ش نشون داديد كه بويى از ترحم و انسانيت نبرديد. اميدوارم و مى دونم كه از اين پس آب خوش از گلوتون پايين نميره. فرارو خواهش مى كنم اين نظر متفاوت من رو بذار و اجازه بده در موردش بحث بشه. بذار قضاوت صريح مردم رو در ارتباط با اين اعدام بدونيم. خواهش مى كنم.
لیلی
United Arab Emirates
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
موافقم و امیدوارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
فكر مي كنم حق خانواده مقتول اين است كه تا آخر عمر عذاب بكشند. اول كه طبق گفته قاضي پرونده مقتول هم از نظر اخلاقي كار درستي نكرده كه با اين دختر رابطه داشته است پس مقتول هم خيلي با اخلاق نبوده كه خانوده اش حاضر نشدند گذشت بكنند. اما اين پرونده خيلي پيچيده بود و اگر قاضي حكم به قتل با سبق تصميم داده انگيزه قتل را نتوانست مشخص كند. ضمنا چرا در گزارش دادستاني همه جا مرحوم ذكر شده در حالي كه او فقط مقتول است و مرحوم و ... را فقط خداوند متعال مي داند و بس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
اخلاقی بوده یا نبوده باید کشته میشده
ریحانه هم به ظاهر کم دروغ نگفته تو ماجرای نفر سوم
ناشناس
United States of America
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
دلایلی که گفته شده فقط ابهامات را بیشتر کرده
1- الان خیلی از زنها وسیله دفاعی از خود داخل کیف خود دارند و داشتن کارد اشپز خانه دلیل بر تصمیم قبلی نیست
2- مقتول انقدر توان داشته که به راه پله بیاید و فریاد بزند پس قاتل بقصد کشت مقتول را نزده و قصد دفاع ار خود بیشتر نمود داشته است
3- در پیامک اسم فردی را نیاورده و با توجه به اینکه گفته امشب می کشمش شاید یکی از اعضای خانواده خود را می گوید چون قتل در شب رخ نداده در ضمن دختر بچه ها معمولا از این ارد ها زیاد می دهند و این هم دلیلی بر انگیزه قبلی نمی دهد حالا اگر اسم طرف را اورده بود قضیه فرق می کرد
4- اینکه قاتل در را قفل نکرده دلیل بر رد تجاوز نمی شود شاید با قفل کردن در شک قاتل را به یقین تبدیل می کرد و می خواسته در یک فرصت مناسب اینکار را بکند
5 - انقدر که قضات به این دلایل ناکافی استناد می کنند چرا راحت از لیوان شربت خواب اور و موارد دیگر که نمی شود گفت استناد نمی کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
کارد آشپزخانه تو کیف عادیه ؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
بايد گذشت و بخشيد تا بخشيده شويم...
شفق
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
خیلی ناراحت کننده بود خداوند هر دو را رحمت کند چون فقط اوست دانای اسرار نهان
این چه رازی بوده که ریحانه به قیمت از دست دادن جانش هم راضی به فاش کردن آن نبوده ؟
در این گزارش یک خلا بزرگ وجود دارد : آن دوستی که ریحانه به او پیامک میدهد که امشب او را خواهم کشت حتما از انگیزه ی ریحانه باخبر بوده ولی به دلیلی که روشن نیست هیچ استفاده ای از این اطلاعات نشده . چرا ؟
دادستان محترم اگر مساله با آبروی مردم سر و کار دارد خواهشا بی خیال گزارش شوید و حیثیت دو خانواده را حفظ کنید لطفا !
ناشناس
United States of America
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
بخشش به هیچ وجه قابل قبول نیست بلخص با دلایلی که در بالا بیان شد
برید عکسهای اسید پاشی رو ببینید نتیجه بخشش اون خانمیست که الان از بخشش اظهار پشیمانی کرده
قصاص حق طبیعی و بازدارنده است
دلتون برای این زن خراب نسوزه و دمکراتیتون بالا نزنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
دمكراتيتون؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
یادمون نره که مقتول پزشک بوده و عضو سازمان نظام پزشکی..............
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
مقتول بی گناه نبوده ولی متاسفانه دادگاه اين رو حاظ نکرده. مغلومه اگر تجاوز نبوده يک سوئ استفاده که در ميان بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
نمیدونم چرا شما از خانواده مقتول توقع و انتظار بخشش دارید؟
اصلا به من و شما چه ربطی داره؟
ما نه از بستگان قاتلیم، نه از بستگان مقتول.
پرونده بین این ها و قاضی هست.
اینکه ما توقعی از هر یک از این ها داشته باشیم، قابل قبول نیست.
لطفا سعی نکنید به اجبار نظری رو تحمیل کنید.
تمام این مشکلات از رسانه ای شدن این موضوع هست، وگرنه این هم یک قتل مشابه سایر قتل هاست که بیشتر اوقات ما قاتل رو مستحق قصاص میدونیم و بخشش اولیای دم رو تحسین میکنیم، نه اینکه عدم بخشش رو نکوهش کنیم.
حمید
Netherlands (Kingdom of the)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
مهمترین دغدغه های شنبه این هفته من ! :
1. واقعا انگیزه دختر 19 ساله از قتل چی بوده و جرات و جسارت تو این سن و رسیدن کینه و عداوت بعد از یک آشنایی کوتاه چجوری به اینجا رسیده که طرف رو اینطوری بکشه؟
2. اینگه یک دختر 19 ساله طراح دکوراسیون بشه خیلی باورپذیر نیست.
3. یک پزشک چجوری از مکالمه یک نفر با یک شخص سوم دیگه سر صحبت را باز کرده و به طرف میگه بیا مطب من
4. دختره که واهمه داشته و چاقو خریده اصلا چرا رفته اونجا ؟
5. داستان اون وسیله حفاظت مقاربتی که دکتر از داروخانه خریده بود چی بوده ؟
6. ریحانه چه رازی در دل داشت که حاضر شد بره زیر خاک ولی نگه ؟
کاش میدونستم کاشکی کاشکی کاشکی....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
2. اینگه یک دختر 19 ساله طراح دکوراسیون بشه خیلی باورپذیر نیست.

كاملا درسته
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
اینم نتیجه پروپاگاندای حضرات به اصطلاح مدافع حقوق بشر.درست عین موارد قبلی عین مورد اعدام دل ارا دارابی.حضرات به اصطلاح اصلاح طلب که همنوا با بی بی سی فارسی من و تو و صدای امریکا در رسانه های اجتماعی تون جنجال به پا کردید،بفرمایید راحت شدید اینم نتیجه کاراتون.مرگ یه انسان حتی اگه قاتل باشه راضی تون میکنه تا بهتون ثابت بشه که روش تون غلطه.از این جار وجنجال سازیهای بی مورد دست بردارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
چرا تو بيانيه در مورد خريد ماده بيهوش كننده و ادوات جنسي از طرف مقتول چيزي اشاره نشده ؟!!! اين عدالت واقعا ؟!! اين نهايت بي عدالتيه
ناشناس
United States of America
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
اگه این موضوع اینقدر رسانه ای نمیشد شاید عاقبت بهتری داشت
الی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
فقط خدا میدونه بین این 2 نفر چی گذشته و چرا ریحانه جناب سربندی رو کشته .اما اگه واقعا ریحانه با قصد و غرض قتل رو انجام داده پس حقش اعدام بوده چراکه قصاص برای بقای ذات انسانهاست.اگه قصاص نباشه هر کسی با دیگری خصومت داره یه چاقو برمیداره و اونو میکشه .هر چند من از مرگ آدما دلگیر میشه ولی اگه قصاص نباشه آمار قتل سر به فلک میکشه
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
مقتول حتما کاری کرده که با چاقو مورد حمله قرار گرفته.
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
مردم انسان دوست ما مرگ را برای هیچ کسی ارزو نمی کنند وبرای مرگ هر انسانی ناراحت می شوند.
ناشناس
United States of America
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
این داستان رو واسه یه بچه هم تعریف کنی می فهمه بی سر و ته هستش!!
نظرات منم منعکس کن اگه واقعا بی طرفی!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
به نظرم هيچ كس تو موقعيتي نيست كه خودش رو بتونه جاي قاتل يا مقتول بذاره من فكر ميكنم هر آدمي تو هر شرايطي ممكنه دست به هر كاري بزنه غير از آدم هاي مافوق طبيعي كه در همه شرايط تصميمي درست ميگيرن باقي آدمها هميشه ممكنه اشتباه كنن
خدا هر دو رو رحمت كنه هم قاتل هم مقتول
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
به نظر شما خانواده مقتول به آرامش رسیدند؟من که فکر نمیکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
من نمی دونم ما ایرونی ها مدتیه شده ایم طرفدار پرو پاقرص مجرمان ! اقا قتل کرده قصاص شده . شما جای خانواده مقتول بودی گذشت می کردی ؟!
مرضیه
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
این شرح ماجرائی که شما به اختصار اعلام کرده اید ؛ پر از ابهام و تضاد است . اگر کل مدارک و ادله ضمیمه پرونده به همین موارد خلاصه می شود ، بعید است بتوان حکمی قطعی صادر کرد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
تراژدی خوبی شده برای هر قتل و عملی همه تقاضای بخشش دارند ولی بعدا همه پشیمون میشند. کاش از ریشه همه این قضایا بررسی بشه که چرا یه دختر با این سن دست به چنین کاری میزنه.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
شجریان خراب شد این وسط
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
او اون حرفا بودا ی جوری میگین کودک انگار 5ساله بوده درسته این خانوم در زمان قتل کم سن بودن اما بالغ عاقل واز تبعات کارشون کاملا آگاه بودن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
حالا باید دید آیا خانواده آن مقتول با این قصاص به آرامش می رسد ؟ کاش می شد از حال و روز آنها بعد اعدام می نوشت و دست آورد این اعدام را برای آنها جستجو کرد
ریحانه جباری
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
اکنون روح ریحانه و سربندی در مقابل هم چه کسی شرمنده ی دیگریست؟!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
خدای من قضاوت فقط از آن توست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
خوشبختانه خداوند می داند جایگاه جانها کجاست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
بعد از بیش از هفت سال زندانی تازه قصاص!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
United States of America
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
روحش قاتل و مقتول هر دو شاد... امیدوارم عفو و رحمت الهی شامل حال هر دو آنها بشود.. ما هم عاقبتمان ختم به خیر بشود...ان شاءلله...
اما یک نکته، مرحوم ریحانه جباری به نظرم قربانی وکیل دندانگرد و نامردش و همچنین خاله خرسه های دنیای مجازی شد... اگر حقیقت را بازگو می کرد و واقعا عذرخواهی می کرد و کمتر به تهمت زنی و آبرو ریزی خانواده مقتول می پرداختند، شاید آن ها لجبازی را کنار می گذاشتند و برای اثبات شرافتشان دست به چنین کاری نمی زدند، چیزی که مسلم است مقتول کارش درست نبود و مرتکب خلاف شرع می شد و همچنین ریحانه، هردو از این نظر گنه کار بودند اما، این چه ربطی به خانواده مقتول داشت که هم با خیانت پدر (و برادر)مواجه شده بودن و هم با مرگ او، دیگر تهمت تهاجم و تجاوز خیلی برایشان سخت و حتما غیر قابل تحمل بود... کاش از حقشان می گذشتند و می گذاشتند خانم جباری زندگی اش را بکند... به نظرم وکیل ریحانه خیلی آدم رند و کثیفی بود و هوچی گری بیشتر دنبال منافع شخصی اش و کسب تابعیت و اجازه کار و اقامت در کشور های غربی بود...
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
خدا رو شکر که عدالت اجرا شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
پرونده ریحانه جباری هم مثل پرونده شهلا جاهد قاتل زن ناصر محمد خانی مبهم و نا تموم موند......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
بحث فقط داشتن یا نداشتن قدرت است.
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv