bato-adv
کد خبر: ۲۳۸۳۳۷

نامه حائری‌شیرازی به هاشمی درباره «مرض هاری»

پاسخ حائری شیرازی به سخنان هاشمی رفسنجانی درباره دولت قبل: من استاد اخلاق آن مجموعه بودم
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۱ - ۰۷ تير ۱۳۹۴
محی‌الدین حائری شیرازی از اساتید اخلاق حوزه علمیه قم طی نامه سرگشاده به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از اظهارات وی در تشبیه دولت احمدی‌نژاد به مرض هاری انتقاد کرد.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت‌الله رفسنجانی دامت افاضاته

صحبت اخیر شما در رابطه با عملکرد دولت سابق که هشت سال زهر به نظام اقتصادی و اخلاقی تزریق شد، به‌طوریکه مردم تمام مشکلات اخلاقی و اقتصادی که در گوشه و کنار جامعه مشاهده می شود از آن دولت ببینند و در آخر نسبت به پشتیبانی روحانیون از این دولت گلایه فرموده‌اید لازم دیدم کلمه‌ای گفته باشم.

این جانب از آن جمله بوده‌ام و تا آخرین جلسه، سمت استادی اخلاق آن مجموعه را داشته‌ام. اگر این کار گناه بوده است باید پاسخگو باشم زیرا:

این درست نیست که در کنار جماعتی تا آخر بایستیم و وقتی آنها رفتند نسبت به هرچه به آنها می‌رود ساکت باشیم کأنّه آنها جز بدی، کاری نکردند.

آنچه شما دولت سابق را در آن خلاصه کردید، افزایش نقدینگی است. مسئله، مسئله پول رایج جهانی است. طبیعت این پول آن است که نمی‌توان با آن در حد نقطه جوش عمل کرد و مشکلات را حل کرد مگر آنکه از جانب دیگر مشکلی پیش آید.

مسئله صاحب خانه شدن متوسط مردم در قبل از دولت سابق، امری نزدیک به محال بود. الآن بسیاری از آنها صاحب خانه هستند. یکی از اشتباهات وارثان آن دولت این بود که در تکمیل خانه‌ها عقب‌نشینی کردند تا صاحبان آن مجبور شوند به ثمن‌بخس خانه خود را به دلال‌ها بفروشند و آنها با تکمیل خانه‌ها به آلاف و الوف برسند و مستحقین خانه، دوباره دربه‌در شوند.

امروز هرکسی بخواهد از تندرویِ ضد دولت سابق، کلمه ای بگوید باید قید آبروی خود را بزند که شما از فرد عاصیِ بر رهبری حمایت می‌کنید. این وضع دوستان سابق ایشان. آنها که مخالف بودند، بدتر.

شما همیشه می‌گویید عدالت، میانه‌روی. اینکه حاکمیت هشت ساله گذشته را حتی خاکستری نبینیم و سیاه مطلق بدانیم، میانه‌روی است؟ اینطور نیست. دولت سابق آرزوهای بعضی انسان‌ها را عملی کرد و آرزوی بخشی از اقشار ضعیف را برآورد.

استان فارس آرزوی راه آهن داشت امروز به آرزوی خود رسیده است. متوسط جامعه مأیوس از خانه‌دار شدن بودند الآن صاحب خانه‌اند. وضع خانه‌های اجاره‌ای اگر قابل تحمل باشد، به جهت صاحب خانه شدن بسیاری از مستأجرین است و اگر قابل تحمل نباشد، بدانید اگر خانه‌سازی‌ها نبود، وضع بدتر بود.

بگذارید دولت فعلی شق‌القمری کند و معجزه‌ای انجام دهد و وضع مردم را از نظر اخلاقی و اقتصادی بهتر کند آنگاه خواهید دید مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید.

الان نیاز به وحدت داریم. با سیاه‌نمایی دیگران از وحدت دور می شویم. امروز طرفداران دولت سابق و طرفداران دولت حاضر باید صف‌های خود را فشرده‌تر کنند. حکومتی که پشتوانه مردمی داشته باشد هیچ فشار و توطئه خارجی آن را شکست نمی‌دهد. تمام آنها که آسیب دیدند، حکومت‌های کودتا بودند. حکومت‌های مردمی را با اختلاف شکست می‌دهند نه با فشار نظامی و اقتصادی.

اساس اتحاد، خود کنترل کردن است. املک لسانک تملک قلوب اخوانک.

امام سجاد علیه السلام به کسی که از دشمنی‌هایی که با او شده بود، عاصی گردیده بود فرمود: زبان خود را نگه‌دار تا دل برادران دینی خود را داشته باشی.

محی الدین حائری شیرازی
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
یک نمره 6 نصیب دولت احمدی نژاد باد ...
سیدمحمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
خوشبینانه ترین نتیجه ای که از سخنان آقای حایری شیرازی می توان بگیرم این است که در 8 سال دولت احمدی نژاد یک ذره از دردها و رنج هایی که مردم کشیدند و چشیدند را متحمل نشده اند وگرنه اینگونه با طیب خاطر و خشنودی از عملکرد زیانبار این فرد حمایت نمی کردند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
من از آقای هاشمی دلخورم برای اشتباهات تاریخی وحشتناکی که انجام داده اند
ولی وقتی بعضیها به ایشون می تازند اشتباهاتشون رو برای چند دقیقه فراموش می کنم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
باید از جناب معلم اخلاق پرسید چرا هر بار پای نکبت ها و فضاحت های پیرامونی ها و یا خودها و خودی ها به میان می آید از اخلاق و وحدت و .... دم می زنید؟! بدون شک همه کسانی که به پرهزینه ترین قیمت از آن تجربه شوم و تارک ترین مقطع تاریخ این مرز و بوم جانبداری و حمایت بی قید و شرط کرده در برابر آن همه اقدامات و اظهارات سخیف و یا پر هزینه و دروغ های عجیب و قریب و نه تنها نهی نفرمودند بل حمایت کردند خود بیش و پیش از همه باید پاسخگو باشند و لذا جناب حائری که معلم اخلاق آن تلخ اترین تجربه بود اما جلو دروغ نایستاد خود باید پاسخگو باشد و ....
صدیقی
Estonia
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
احترام بزرگان دین بر همه واجب از جناب حائری یک سوال دارم پژو 504 احمدی نزاد چند می ارزید و با چه قیمتی وبا پول کی خریداری شد چرا کسی صداش در نیامد پدر جان مردم ایران خوب می فهمند حضرت آیت الله آبروی خود را فدای نظام کرده باید اون دنیا جوابگو باشیم
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۳۰۶
فرزین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
من اصلا صحبت ها شما را نپسندیدم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
همیشه نیاز به وحدت، توجیهی بوده برای پوشاندن گند ها و پیگیری نکردن خلافها و فرار مجرمین.
بصیرت اینه که اسیر جو غالب نشی و حقیقت رو ببینی.
آدمهای بزدلی که از بی بصیرتی، تو اون 8 سال از محمود حمایت کردن، الان از رسوائی خودشون میترسن.
يك مهندس عمران
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
"مسئله صاحب خانه شدن متوسط مردم در قبل از دولت سابق، امری نزدیک به محال بود. الآن بسیاری از آنها صاحب خانه هستند. "
جناب اقاي حايري در مورد چيزي كه اطلاعات كامل نداريد صحبت نكنيد. در مورد خانه لطفا قيمت خانه را سال 84 و 92 مقايسه كنيد و ببيند كه قيمت خانه حدود 14 برابر گرانتر شد. اتفاقا وضعيت مسكن و حتي مسكن مهر از كارنامه هاي سياه دولت سابق است. پس لطفا حافظه مارا دست كم نگيريد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
متوسط جامعه مأیوس از خانه‌دار شدن بودند الآن صاحب خانه‌اند.!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
ایشون استاد اخلاق بودن یا استاد اقتصاد؟ اگه کل دفاعشون از دولت احمدی نژاد خلاصه به پروژه مسکن مهره که فاجعه بودنش نیازی به بحث نداره!
چرا از فسادهای هزار میلیاردی یادی نشد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
نه بابا!!!بله قصر شما نمیشه!!!ولی برای جماعتی یه سر پناه شد
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
12:48

میشه بفرمایید چه جماعتی؟؟؟؟

وقتی بابت مسکن مهر پشت هم پول میگرفتن و آخر هم سازه های بی کیفیت و بی استقامت و حتی بدون رعایت شدن کوچکترین استاندارد های مهندسی تحویل مردم دادند میگین سرپناه؟
درضمن بهتره آگاه باشید همون مردمی که صاحب خانه بودند و درآمد خوبی داشتند در مسکن مهر ثبت نام کردند و حالا صاحب دو خانه شدند ، کسی که توان خرید خانه یا سرپناه نداشته باشه از پس مبالغ مسکن مهر هم بر نمیاد
حالا بماند چه همه در همین جریان مسکن مهر دزدی و اختلاس شد ، سرتون رو زیر برف نکنین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
متوسط جامعه خانه دار شدن؟!! راه اهن شیراز اصفهان، همونی که فقط روز افتتاح کار کرد؟! 1000 تا کار که میشد با بیشترین فروش نفت در تاریخ انجام داد و نشد حالا ممکنه 10 تا هم کرده باشن که اونهم به نظر جهت نفع برخی دوستان بوده !!بعضی از این آقایون واقعا مردم رو چی فرض می کنن؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
آقای حائری حتما سخن آقای هاشمی درست است اون دولت نه تنها اقتصاد که اخلاقیات و اعتقادات مردم رو به باد داد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
مرحبا مرحبا
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
یعنی آقای حائری انتظار دارن که یه دولت هشت سال بیاد و اینقد کار هم انجام نگیره؟مخصوصا با این درآمدهای افسانه ای نفتی، این چیزایی که فرمودن حداقل کارایی بوده که می تونسته صورت بگیره.
ناشناس
United States
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
حالا این دولت چه گلی به سر مردم زده برادر من؟
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
۱۴:۲۷
زمانی شما میتونی این دولت رو با دولت قبل مقایسه کنی که میزان درآمد ها و از همه مهمتر شرایطی که دولت قبل مملکت رو از دولت قبل تر از خودش " آقای خاتمی " تحویل گرفت یکی باشه !

وقتی دولت فعلی مملکت رو با حداقل در آمد نفتی و زخمی و از پا افتاده از فشار های اقتصادی و اختلاس های آن چنانی و جامعه ای سرشار از رعب و وحشت و دزدی تحویل گرفت انتظار درای چه گلی ب سرمون بزنه؟

باز هم نگاهی به آمار بنداز متوجه میشی با این شرایط اگر هنوز هم سرپا هستیم از صدقه سری همین دولته
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
من نمی دانم این حائری شیرازی کیست ولی باید بداند درآن دولت بیش از700میلیارددلاردرآمدنفتی داشتیم دراین دولت چقدردرآمدنفتی داریم !
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
متاسفانه خیلی ها هم به دفاع کورکورانه کار های دولت قبل رو به رخ ما میکشند

با این درآمد های هنگفت وقعا اگر همین حداقل کار هارو هم انجام نمیدادند چه میکردند؟
باز هم میگم حداقل کار ، یعنی عملا در مقایسه با در آمدشون هیچ فایده ای برای کشور نداشتند ، تازه ضرر های جبران ناپذیری هم زدند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
این آقا اگه اشتباه نکنم همونیه که میگه مشکلات اقتصادی از واحد پوله و باید طلا و نقره استفاده کنیم مثل قدیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
اصل حرف کاملا درست است چون امروز دلار ویورور بدون پشتوانه طلال چاپ می شود وپول دیگر کشورها را نابود می کند
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
یعنی آقای حائری انتظار دارن که یه دولت هشت سال بیاد و اینقد کار هم انجام نگیره؟مخصوصا با این درآمدهای افسانه ای نفتی، این چیزایی که فرمودن حداقل کارایی بوده که می تونسته صورت بگیره.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
درود بر شرف آقای حائری
این فکر می کنه اون موقع چه گلی به سر مردم زد بجز توروم بدبختی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
راه آهن استان فارس هم دیده ایم.
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
همونی که قطارش از خط خارج شد دیگه نه !!!
ناشناس
Turkey
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
همان روز اول از ریل خارج شد همان راه اهن را می گویی ؟
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
راه آهن زاهدان کرمان هم روز اول از خط خارج شد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
آقا به این یکی توجه کنه که از بی توجهی این حرفا رو نزنه
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
دقیقا خیلی از حرف ها برای مطرح شدنه نه بیشتر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
آخه یکی نیست از این آقا بپرسد این هم راه آهن هست که برای فارس کشیدند؟
چرا باید مسیر 12 ساعته 16 ساعت طول بکشد؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
چرا شما راه اهن نکشیدین!!!
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
۱۲:۵۰
راه آهن نکشند بهتر از راه آهنیه که از خط خارج بشه و با جان مردم بازی کنه

کیفیت خیلی بهتر از بهره برداری تبلیغاتی و به رخ کشیدن کارهایی که از " وظایف " دولته ! نه اینکه حالا بیان و منت هم سرمان بگذارند
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
موقعی که به این قسمت از نامه رسیدم که گفتن استان فارس راه آهن نداشت که الان داره دیگه از خونثن ادامه نامه دلسرد شدم..ولی خوندمش و پشیمونم که وقتمو تلف کردم.

من به شما قول میدم همون راه آهن هم چندوقت دیگه خبرساز میشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
بله دیگه . مردم باید نظر بدن که احمدی نژاد خوب بوده یا نه. چیزی که ما مردم دیدیم فقط بدبختی و فلاکت بود. حالا این مردم هستند که با نظرم موافقن یا نه. و این با مثبت و منفی هایی که به نظر میدن مشخص میشه.
ای کاش دکمه مثبت و منفی برای حرف مسئولان هم وجود داشت و کل مردم می تونستن منفی و مثبت بدن.
ناشناصصصص
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
سلام بر روحانی بزرگوار بفرض اگر همه خانه ها به حقدار رسیده باشد حد اکثر دو میلیون خانه درست کرده باشد آنهایی که از این خانه سازی راضی شده اند به ازای هر خانه چهار نفر باشند جمع آنهایی که راضی هستند هشت میلیون نفر می شود باز شصت و دو میلیون نفر را ناراضی کرده است این استدلال جنابعالی درست نیست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
احسنت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
آیاجناب حائری شیرازی کارشناس اقتصادی هستند که در خصوص نقدینگی صحبت میکنند؟ضمنا من میخواستم نظر ایشان در خصوص افزایش نرخ ارز از 1000 تومان به3500 تومان و افزایش شدید قیمت طلا و افزایش شدید قیمت مسکن در سال 84 و 85 و فسادهای گسترده تیم دولت قبل و تعطیلی کارخانه ها و اخراج کارگران و ایجاد محدودیت در عرصه هنری و فرهنگی و آزادی های اجتماعی و سیاست خارجی بغایت تنش افرین و ایجاد تنش با کشورهای پیشرفته که منجر به تحریمهای گسترده در دولت قبل شد را بدانم.ضمنا در خصوص مسکن مهر به اطلاع جناب حائری برسانید که یکی از مهمترین علل تورم افسارگسیخته در دولت قبل همین مسکن مهر بوده است چرا که دولت قبل بدلیل نداشتن نقدینگی بانک مرکزی را وادار به چاپ پول کرد تا بتواند مسکن مهر را راه بیاندازد و همین امر موجب افزایش حجم پول و تورم افسارگسیخته گردید.البته ایرادات دولت قبل بسیار بیشتر از این بوده که با توجه به این ایرادات تعبیر مرض هاری از آیت الله هاشمی بسیار تعبیر ملایمی محسوب میگردد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
از بانک بپرس
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
منطقی و دلسوزانه بود و البته با تقوا و نه با تهمت .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
زنده باد هاشمی
ا
نادری
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
من همان قشرمتوسط هستم
که متاسفانه از دولت پیشین طلب خانه دار شدن داشتم ، که کاش با همان مستأجری به سر میبردم و از دولت فاسد هیچ طلبی نمی کردم . زیرا اکنون با مسکن مهری که بیشتر به مسکن شر میماند و مشکلات عدیده اش ، از مشکلاتم کم نشد هیچ ، بر مشکلات اعصاب و روان نیز اضافه شد
دولت قبل را هر نامی که بنامیم ، تفاوتی نخواهد کرد ، زیرا آن مشک !!آنقدر بوییده است ، که بویش دنیایی را مشمئز کرده
موفق باشيد
حمید رامه گرمسار
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
خانه دار شدن قشر متوسط؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مسکم مهر بزرگترین فاجعه ای بود که دولت احمدی نژاد بر این کشور تحمیل کرد
خرابه هایی به نام مسکن مهر
چرا خودتو نمی روید در مسکن مهر زندگی کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
آخه میدونن از کاه و برگ ساخته شده و به درد زندگی نمیخوره - چه بخور بخور هایی توی اون مسکن مهر شد خبر ندارید .....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
حرف حساب جواب نداره!
بگذارید دولت فعلی شق‌القمری کند و معجزه‌ای انجام دهد و وضع مردم را از نظر اخلاقی و اقتصادی بهتر کند آنگاه خواهید دید مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
احسنت
هوشيار
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
به نظرم آقاي هاشمي حرف درستي گفته اند و آقاي حائري دارند از چي دفاع مي كنند؟ تقصير ايشان نيست كه/ ايشان نصيحت كرده اند و احمدي نژاد گوش نكرده .
مجمد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
ما میدانیم که قرار دادن به اصطلاح معلمان اخلاق در کابینه یکی دیگر از نو آوری های جناب احمدی نژاد بود تا آنجا که من میدانم چنین روشی ابداع ایشان بوده وآقای طهرانی هم یکی دیگر ازاین اساتید اخلاق کابینه بوده اند دراینجا کسی نمیخواهد بگوید که احمدی نژاد هرچه کرد سیاهکاری بود ولی با آن پول های نفتی باد آورده ای که خدا درآن سالها نصیب مملکت کرد بجای حداکثر استفاده و نظارت آن دروازه های اختلاص ودزدی را برای عده فراهم کرد که بیشتر اطرافیانش بودند وخود خواهانه هر چیز را که خود قبول داشت قانون پنداشت وآنچه را که نمی پسندید غیر قانونی تلقی کرد اگر کسی بخواهد برای خدا کار کند بدون حضور روحانی که شما هم یکی ازآنان بوده اید امکان پذیر است بنظر من عکس العمل جنابعالی بیشتر به آن قسمت ازسخنان هاشمی برمیگردد که گفت برخی از روحانیون هم در پدید آمدن این وضع مقصر بوده اند
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
آقای شیرازی کاش زمانی که احمدی نژاد به همه توهین میکرد و زمانی که همه دنیا را مقابل ملت ایران قرار داد شما نامه ای چنین به او مینوشتید کاش .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
آیا با حمله و سیاه‌نمایی رییس مجمع تشخیص می خواهید به وحدت توصیه کنید؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
اگر هم به فرض تعدادی خانه دار شدند تعداد بیشتری خانه خراب شدند. از نظر اخلاقی هم که به عینه می بینیم جامعه سقوط بیشتری کرده است.فراموش نکنید که قیمت مسکن از سال 85 تا آخر سال 86 چهار برابر شد. بیکاری جوانان نیز چند برابر بیشتر شد ولی آمار دادند که سالی 2.5 میلیون نفر استخدام کرده اند( واقعیت ها غیر از این بود). شما شاید از دولت سابق رضایت داشته باشید ولی بنده کمترین رضایت که هیچ شکایت هم دارم حضرت آیت...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
حالا چرا شما اینقدر نگرانی؟!
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
نگرانی تان قابل درک است.
موفق باشید!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
اقای حایری هنوز ارزوی مردم فارس برای راه اهن محقق نشده هنوز امکان استفاده ازین راه اهن مثل بقیه خطوط کشور وجود ندارد، درضمن کسی جرات استفاده ازین وسیله در اینجا ندارد.
حقجو و حق طلب.باشیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
بزرگوار شما هم تحت تاثیر تبلیغات دولت نهم و دهم هستید و از فجایع صحبت نمی کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
کاملاً درست است؛ روزی نیست (بعد از گذشت 2 سال از دولت قبل) که با اخبار راست و دروغ پروژه سیاه نمایی آن دوران را دنبال نکنید!
حالا که دولت دست شماست پس "مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید"
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
گندی که دولت 9 و 10 زده است سالها زمان می خواهد تا درست شود. از خواب خرگوشی بیدار شید. دولت فعلی بیشتر مجبور است خرابکاریهای قبل را درست کند. انقدر یک بعدی نباشید و با چشم باز ببینید. دولت قبل هاری که خوبه به نظر من طاعونی بود در ایران
ناشناس
United States
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
بگذارید دولت فعلی شق‌القمری کند و معجزه‌ای انجام دهد و وضع مردم را از نظر اخلاقی و اقتصادی بهتر کند آنگاه خواهید دید مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
همین که قیمت دلار مثل موشک بالا نمیره برای من یک نفر که خیلیه! در عرض چند هفته تمام حقوق و دارایی ما یک سوم شد. البته دارایی بعضی از آقایون سه برابر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
البته من که چیزی متوجه نشدم یعنی اینکه در دولت قبلی همه خونه دار شدن . خب پس چرا من نشدم ؟؟؟
ناشناس
Netherlands
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
اینکه آقای محترم، شما بیا تهران، ببرمت همون مسکن هایی که میگید درست شده و مردم توش ساکن هستند. نصف بیشتر اون مسکن ها یا ساخته نشدند یا نصف و نیمه تحویل دادن...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
مملکت غارت شد، اونوقت شما می فرمائید "خاکستری" ببینیم. روزی نیست که در اخبار، خبر دزدی و اختلاس نشنویم.
ناشناس
Germany
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
مشکل کشور ما این هست همه تو کار هم دخالت میکنن
مثلا اقای حائری در مورد ارز اظهار نظر میکنن در حالی که تخصص ایشون چیز دیگه ای هست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
استاد اخلاق لطفا جوابگوی اختلاس ها و گرونی ارز و تورم و بقیه مشکلات هم باش که از دولت قبل بجا مانده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
سمت استادی اخلاق آن مجموعه را داشته‌ام؟!
جوابیه که بیشتر به اقتصادی می ماند تا اخلاقی! پس لابد سمت استاد اقتصادی شان را داشته اند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
شما که استاد اخلاق ایشان بوده اید الان بیایید در مورد دزدی ها هم پاسخگو باشید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
نظر ناشناس 10:44 فوق العاده است. دمت گرم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
بعله خوب البته فساد اقتصادی استاندار شیراز در اواخر دولت دهم که هزینه نهار یکسال وی برابر مبلغ خرید یک ملک در تهران بود و هزینه حق ماموزیتش چند ده میلیارد هنوز از خاطر پاک نگردیده است.
صدرا
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
"آنچه شما دولت سابق را در آن خلاصه کردید، افزایش نقدینگی است. مسئله، مسئله پول رایج جهانی است. طبیعت این پول آن است که نمی‌توان با آن در حد نقطه جوش عمل کرد و مشکلات را حل کرد مگر آنکه از جانب دیگر مشکلی پیش آید. "


كاش يه بخردي پيدا شه بگه اين عبارت يعني چي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
من بعنوان یکی از شهروندانی که تقریبا با شروع دولت سابق فعالیت شغلی ام را شروع کرده ام، به قاطعیت میگویم که دولت سابق نه تنها من را به سمت خانه دار شدن هدایت نکرد، بلکه در دو مقطع با افزایش وحشتناک قیمت مسکن (سال 86 و 91) من را از این آرزویم بسیار دورتر نمود. از این هم که بگذریم بعنوان یک مهندس که در یک شرکت خصوصی فعالیت دارم، به قاطعیت میگویم که ارمغان دولت سابق برای من رکود کاری و ورشکستگی شرکت متبوعم بوده است. بطور خلاصه میگویم و فکر میکنم اکثریت هم با من هم عقیده باشند که دولت سابق سیاهترین دولت قابل تصور در تاریخ معاصر ایران بوده است.
کشاورز
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
من تاریخ خوندم، دولت قبل یکی از سیاهترین دولتها در طول تاریخ هزاران ساله ایران بوده!! برید بخونید.
سيدمجيد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
آري "آرزوهای بعضی انسان‌ها را عملی کرد و آرزوی بخشی از اقشار ضعیف را برآورد. " آرزوي كساني كه از نوشتن عدد ميليارد هم ناتوان بودند ولي به ثروت هاي چند هزار ميلياردي رسيدند. كساني كه وام تعميرات خانه هم برايشان سخت بود ولي وام هاي چندزار ميلياردي گرفتند و ندادند. كساني كه آرزوي رياست يك دهياري در سر داشتند ولي وزير شدند.. دوستاني كه صحبتهايشان در هيچ كافه و باري خريدار نداشت ولي دم از مديريت جهاني زدند... خانواده هايي كه زير خط فقر و تورم ناشي از اشتباهات محرز اين ادم له شدند و خانواده هايي كه در اين بحران از هم پاشيدند... ايشان راست ميگه...
رضا
Germany
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
با نهایت احترام حضور استاد باید عرض کنم که سعی کنید به مسایل اخلاق بپردازید تا تحلیلهای اقتصادی . چون من بیسواد میتونم تحلیل کنم که با 800 میلیارد دلار درآمد نفتی چه کارها که نمیشه کرد . شما اوج تحلیلتون به چند خانه نصف و نیمه ختم میشه با راه هن شیراز . متاسفانه ریشه مشکلات ما به همین وحدت ختم میشه و تا زمانی که جامعه چند قطبی باشه که طرف مقابل نتونه حرفهاش رو بزنه هیچ وحدتی حاصل نخواهد شد. وحدت برای تامین منافع ملی مورد نیاز ما هست نه تامین منافع شخصی
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
آیت ا... هاشمی واقعیات را گفته مگر میشود برای خانه دار کردن قشر ضعیف همه اقتصاد کشور را از بین برد نظرحضرتعالی را به پروندهای اختلاسی که در قوه قضائیه تشکیل شده جلب می کنم تا مصیبت وارده شده به ملت عزیز ایران را بهتر درک کنید امید است همه در روشنگری مردم بیش از پیش پیشقدم باشند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
عده ای صاحب خانه شدند و راه آهن فارس هم کشیده شد (که البته همه می دانیم به چه وضعی!)
آنوقت به چه قیمتی؟ هشتصد میلیارد دلار؟
شما از همان خاکی بودن احمدی نژاد و خراب کردن استخر ریاست جمهوری تعریف کنید بهتر است.
شهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
تقلیل مشکل دولت قبل به فقط افزایش نقدینگی و یک بار خانه نشینی چشم بستن نسبت به واقعیت است.اتفاقا لازم به یادآوری برای این استاد اخلاق است که مهمترین مشکل دولت سابق مضمحل کردن اخلاق خصوصا اخلاق سیاسی بود .
علی
United Kingdom
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
دکل نفتی رو کجای دلم بذار؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
آیت الله حائری شیرازی:مسئله صاحب خانه شدن متوسط مردم در قبل از دولت سابق، امری نزدیک به محال بود.

ایشان اینو مزاح فرموده اند..در دولت خاتمی قیمت هرمتر خانه حداقل یک سوم قیمت خانه در اواسط دولت احمدی نژاد بود که با یک وام مسکن ومقداری پس انداز براحتی میشد صاحب خانه شد..کاش همه کمی منصف بودیم.
البته با این قسمت نامه هم که فرموده اند:بگذارید دولت فعلی شق‌القمری کند و معجزه‌ای انجام دهد و وضع مردم را از نظر اخلاقی و اقتصادی بهتر کند آنگاه خواهید دید مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید.
بسیار موافقم..این دولت از هر لحاظ بسیار ضعیف بوده وبه ده درصد وعده هایش چه از لحاظ سیاسی،چه فرهنگی،چه اقتصادی عمل نکرده وبیشتر سخنرانی درمانی کرده فعلا...نکته جالبتر اینکه وزیر ارتباطات دولت شبکه های اجتماعی رو تهدید به فیلتر کردن هم میکنه...در مورد کنسرتها هم که دولت فقط نظاره گر لغوآنهاست..در اقتصاد هم که برنامه او.ل وزیر اقتصاد نگهداشتن رکود شدید وهمزمان افزایش مالیاتهاست که در نوع خودش سبک جدیدی در اقتصاده...خلاصه داستانی داریم:)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
جناب معلم اخلاق خسته نباشید!! دست مریزاد!
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
راه آهن استان فارس رو که خیلی قشنگ گفتی حاج آقا!
این همون راه آهنی نیست که صبح افتتاح شد عصر تعطیل شد؟
همون که تراورسها رو بدون زیرسازی انداخته بودن روی زمین؟
عکسهاش هنوز تو اینترنت هست.

باقی کارهای رفیق شما هم همینطور بود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
احمدی نژاد اگر همه چیز را خراب کرد یک چیز را درست کرد وآن هم هاشمی است!

کارهای مخرب احمدی نژاد باعث شد هاشمی به خودش بیاید و در خط و مسیر و خواست مردم ایران قرار بگیرد و مردمی شود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
گل گفتی داداش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
بعد از دوهفته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
درود بر آیت الله هاشمی رفسنجانی که دولت احمدی‌نژاد را بحق به مرض هاری تشبیه کرده بودند با تشکر فراوان از آیت الله هاشمی رفسنجانی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
آره آقای حائری شیرازی آنها جز بدی،کاری نکردند.آیا افتتاح دروغین همین راه آهنی را که فرمودید،بدی نیست؟کدامین خانه آقای حائری،همان خانه های 30،40متری بدون آب،برق،گازو از همه مهمتر سیستم فاضلابش که الان نمی توانند راهی برایش پیدا کنند،بدی نیست؟جناب استاد اخلاق،آیا گم شدن دکل حفاری چند هزار میلیارد دلاری،بدی نیست؟آیا قیمت دلار را یک شبه از1000تومان به4000تومان بردن،بدی نیست؟آیا اختلاس های متعدد چندین هزار میلیاردی،بدی نیست؟آیا پایین آوردن قدرت خرید مردم،بدی نیست؟آیا آمارهای دروغین دادن بدی نیست؟آیا صندوق ذخیره ارزی را خالی کردن،بدی نیست؟جناب معلن اخلاق؟لطفا چشم های خود را باز کنیدواز چیزی دفاع کنید که قابل دفاع کردن باشد جناب استاد محترم!
حامد مهدوی نیا
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
حضرت آیت الله
چنان در مدح دولت احمدی نژاد داد سخن داده اید که گویا ما مخاطبین شما در آن دوران در کره مریخ بودیم و ندیدیم چه بر سر منابع ملی و آبروی نظام و قشر تهیدست آمد

اگر هزینه ای برای مسکن مهر شد از بیت المال بود و منتی نیست. اما ببینید در همین زمینه چه ریخت و پاشها و اجحافها شد و بی تدبیری چه بر سر نقدینگی و در نتیجه تورم آورد و همین تورم کمر مردم را شکست.
این دفاع جز باری بر دوش شما نتیجه دیگری ندارد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
آفرین
علیرضا روشنی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
ایشون الان دارن از عملکرد خودشون دفاع می کنن یا از عملکرد اختلاسگران اقتصادی؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
آقاي حائري شيرازي خودتون هم بهتر ميدانيد كه دولت پاك دستي كه ازش دم مي زديد يكي يكي دزديهاش و اختلاسهاشون داره رو ميشه !
شما الان داري از چي حمايت مي كني ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
بجای عذر خواهی از حمایت های نابجا از دولت ناکارآمد قبلی طبق معمول طلبکار هم هستند و با کمال تاسف هنوز حمایت می کنند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
تمام دفاعی که می شود از دولت قبل کرد در این نامه بود که بسیار هم ضعیف بود. کل افتخار دولت قبل این بود که یک عده ای را خانه دار کرد. اما در عوض همه مردم را به خاک سیاه نشاند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
اتفاقا مسکن مهر بزرگترین اشتباه ممکن بود. به لطف مسکن مهر همه روستاها الان خالیه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
جالبه رفسنجانی ای داره از احمدی نژاد انتقاد می کنه که دوران ریاست جمهوریش شدیدترین تورم رو داشته و بیشترین خفقان از نظر آزادی بیان حاکم بوده.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
هیچوقت افزایش قیمت دلار را در سال 73 فراموش نمی کنم. دلار را از100 تومان به 700تومان رساند وسپس آنرا به 300 تومان تبدیل کرد تا به مردم القا کند که فقط او بفکر مردم است،در واقع به مرگ گرفت تا مردم به تب راضی شوند . با تاسف مردم فراموش کرده اند طرح تعدیل ایشان را. تعدیل نیرو یعنی اخراج و تعدیل قیمت یعنی افزایش قیمت. هیچ وقت هم وزیر ارشاد آخرش را از یاد نبریید که مخالف کامل فرهنگ بود.
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
نمیفهمید دیگه!
شرایط بعد از جنگ رو با درآمد افسانه ای دوران ا.ن. مقایسه میکنید.
خودتونو به خواب زدید، بیدار هم نمیشید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
بنده و خیلی از همشهریان من با کمک وام 20 میلیونی در سال های 88 تا 92 به راحتی صاحب خانه شدیم .
آدم باید واقعیت رو بگه .
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
به راحتی هم از دست میدید.البته اگه به قیمت جونتون تموم نشه.آدم باید واقعیت رو بگه.
ناشناس
United Kingdom
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
شما از کیسه ملت صاحب خونه شدید نه زحمت خودتان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
خوش به حالتون. من وشوهرم هر دومون کار میکنیم و هر دمون فوق لیسانس داریم بعد از 14 سال فقط تونستیم یه خونه رهن کنیم!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
مگه میشه؟ مگه داریم؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
خانه دارشدن به چه قیمت تمام بودجه مملکت راصرف الونک توبیابانهای پرندکردن شمابه این میگین مردم خانه دارشدند.اگردرچهارسال دولت نهم صدای خرابکاری درنیامدبه خاطراین بودکه دولت اصلاحات تمام زیرساخت های کشوررامحکم درست کرده بوددردولت دهم کم کم سروصدای خرابکاری هادرامد.آقای هاشمی هم بدنگفتنددومعاون اول دولت آقای احمدی نژادوگم شدن دکل نفتی خارج شده سه هزارمیلیاردودوازده هزارمیلیارددست آورددولت گذشته بود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
اگر 800میلیارد دلار را به یک درس نخوانده هم میدادند هیچ اختلاسی هم نبود رانت هم نبود سازمان مدیریت وبرنامه وبودجه را تعطیل نمیکرد 8 بار با تمام خانواده (100نفر به بالا )راهی آمریکا نمی شد وکردان و رحیمی و......نبود سیاستهای چاله میدانی خارجی و داخلی نبود و (افزایش نقدینگی یعنی پول از جیب مردم درآوردن 600درصد ) نبود و..............آنوقت حتی پیرزنی هم چنان برنامه ریزی میکرد که زیر ساختها وصنایع زیر بنایی در این دوران طلایی انقدر قوی می شد که .........................................................................................................................................................................................................
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
اینها اصلا نفهمیدن هاشمی چه میگوید؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
"ولت سابق آرزوهای بعضی انسان‌ها را عملی کرد " راست میگه منتها قشر مرفه و پولدار رو پولدار تر و متوسط رو نابود و فقیر رو فقیر تر کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
من ارتباط افزایش نقدینگی و حد نقطه جوش رو متوجه نشدم. یکی بتوضیحه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
من وشما که نمی فهمیم اینها از آسمون به ریسمون میگن..ییچیده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
با میلیاردها دلار پول یکسری کار نیمه کاره و جزیی را انجام داد که از یک نوجوان هم برمیاد.
هنر نکرد.
ولی همت کرد و اخلاقیات و انسانیت را به باد داد.تاوان اقتصادی رفتارهای پوپولیستیش رو هم مردم میدن و دادن.
سلانه
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
جناب حائری باید کلان نگر بود.نه اینکه چون راه آهن البته پس از چند بار افتتاح !به فارس رسید خشنود باشید.فرمودید خانه ساختند بله اغلب بدون تامین زیر ساختها !یعنی ساختمان را اغلب بالا بردند بدون در نظر گرفتن آب -برق-گاز-تلفن-مدرسه-مسجد-فضای سبز و....حوصله دارید بقیه هنرمندیهای دولت سابق را بگویم؟!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
فقط یک مورد درباره راه اهن شیراز گزارش بدید تا همه ببینن با چه کیفیتی ساخته شده.البته نباید از نظر دور داشت که ایشون و همفکراشون دوست داشت فارس به دریا وصل بشه که روحانی نذاشت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
آره آرزو داشتیم که قیمتها 10 برابر شود که اون محقق شد -قیمت دلار 3 برابر شود اونهم محقق شد-رشد منفی 6 درصدی داشته باشیم به جهت تلاش و کوشش و جهد مسئولان دولت قبل اونهم محقق شد-فساد و فقرو فلاکت و اختلاس هم بیش از پیش محقق شد-بازم بگم یا هنوز از رو نرفتین-فرارومرد باشو منتشر کن
م از ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
احسنت
آیت الئه صمیمی
Belgium
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
آیت اله از سرقتهای نجومی سرمایه های نه مستمندان ومستضعفین بلکه همه احاد ملت در دولت سابق چیزی نفرمودند، وبه باد دان میلیارد ها دلار از سر ندانم کاری ودادن شعارهای توخالی که جز ضرر وزیان برای مردم ایران هیچگونه سودی برای هیچکس نداشته، مقصود جناب حائری خانه هاست که وقتی پونز به دیوار آن فرو میکنی نوک آن در خانه همسایه آشکار میشود، ایواله به آیت اله روایت از قرن ها پیش کن، امروز کارنامه همه تان خالی از امتیاز ونمره هست اصولگرا واصلاح طلب.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
درود بر هاشمی . فقط هاشمی و هاشمی و هاشمی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
دولت سابق آرزوهای بعضی انسان‌ها را عملی کرد و آرزوی بخشی از اقشار ضعیف را برآورد!
من از یکی از شهرستان دور افتاده با یک عالمه قشر ضعیف هستم والا ما که چیزی ندیدیم
شاید منظور حاج آقا اختلاس کنندگان هست که یک شبه به هر چه خواستند رسیدند
reza
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
نامه خوبی بود. مودبانه و منصفانه. هاشمی این روزها زیاد صحبت می کند. هرکس هم زیاد صحبت کند سوتی زیاد میدهد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
جناب اقای حایری آن دولت که پشتیبانش هستید باعث ورشکستگی مملکتمان شد،خانه دار شدن جمعی از مردم یا ورشکستگی و تورم و بیکاری؟ با همین کارهای روبنایی ایشان نام خود را بالا میبرد،ای کاش در کلاس اخلاق خود به ایشان راستگویی یاد می دادید!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
این آقا اگه اشتباه نکنم همونیه که میگه مشکلات اقتصادی از واحد پوله و باید طلا و نقره استفاده کنیم مثل قدیم.
جوان 26 ساله
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
کار نیست!
آرامش نیست!
باید در خانه بنشینم و گذر روزهای جوانیم را ببینم
به لطف دکتر احمدی نژاد و یارانشان!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
تو داداش و یا پسر عموی من نیستی!!؟آخه اونها هم بیکارن و 26 ساله
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
ایشان صحبتی از اختلاس های میلیاردی،هاله نور،مدیریت جهانی ،از بین رفتن اخلاق جامعه ،رواج دروغ و ریا و تظاهر و به هدر دادن میلیاردها دلار سرمایه کشور نکردند...؟!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
الان من یک شیرازیم که از خانه ساخته شده توسط دولت بیرون می آیم و سوار قطار می شوم خدایا چه لذتی من دیگر هیچ آرزویی ندارم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
برادر من راه آهن شیراز رو آخه متری چند حساب کردید بزرگوار؟!!! با هفتصد میلیارد دلار می شد دور زمین راه آهن کشید برادر!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
استدلال ها يش خيلي محكم نبودند
یونس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
بگذارید دولت فعلی شق‌القمری کند و معجزه‌ای انجام دهد و وضع مردم را از نظر اخلاقی و اقتصادی بهتر کند آنگاه خواهید دید مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید. درود بر جناب حائری شیرازی که حرف دلم رو زد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
برادر بزرگوار، یه نا..و سنگ میندازه ته چاه صد تا عاقل نیمتون در بیارن، میتونی چند تا از این سنگها تو دولت قبلی ته چاه افتاده؟ فعلا باید همه تلاش کنن تا بوی مشمئز کننده دولت قبل را برطرف کنند بعد برسن به بوییدن خودشون
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
ای کاش شما عدالت به خرج می دادید و از انحرافات دولت سابق تبری می جستید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
متاسفانه دیدگاه ایشان نیز دقیقا منطبق بر تیم اقای احمدی نژاد است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
اره خوب ما هم کوریم.اینکه شعور جامعه را قبول دارین ؟اگر بله حرفتونو پس بگیرید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
جناب استاد اخلاق
چرا به رئیس دولت قبل درس اخلاق ندادید ؟
چرا اصرار بر حمایت از جریانی که آنهمه ضرر به کشور زد میکنید؟
خانه دار شدن مردم به چه قیمتی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
حاج آقا محی الدین
دولت قبل 800 میلیارد دلار پول داشت چشمش کور باید راه آهن میکشید و هزاران کار آبادنی دیگر که البته آن هزاران تا را نکرد
قبح دروغ و ریا و عوامفریبی را ریخت و رفت
العاقل یکفیه الاشاره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
سلام
شایسته می بود معلم اخلاق این توصیه ها را در زمان خودش به دولت قبل می داشتند که هشت سال این ملکت دچار فلاکت نمی شد آنقدر عمق فاجعه زیاد است که توصیه های هزاران معلم اخلاق همچون جنابعالی ذره ای موجب جبران این همه بی توجه ای نخواهد شد. جناب هاشمی ناراحت ازاین همه وقت سوزی ها و از بین رفتن فرصت های هشت سال گذشته هستند و کسانی که همچنان بی توجه و حمایت کننده این همه اعمال نادرست هستند .
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
جناب حائری
خدا به فریاد طبقه متوسط جامعه برسد که در دولت های قبل از احمدی نژاد لااقل می توانستند خانه ای رهن و اجاره کنند و در آن زندگی کنند در زمان احمدی نژاد خرید خانه که هیچ ، اجاره خانه هم آرزوی قشر متوسط و ضعیف جامعه است. بیخود خودتان و سایرین را فریب ندهید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
آقای حائری شیزازی در دولت قبل چندین آزمون استخدامی برگزار شد که خب جوانان زیادی صاحب شغل شدند که خیلی از آنها جذب صنعت نفت شدند. این از نظر شما وخیلی افراد که از بیرون نگاه میکنید کار مثبتی است ولی از نظر من و بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه های خوب کشور کار بسیار نسجیده ای بود چرا که به علت حجم بالای افراد استخدامی، الان دولت با کمبود تامین منابع روبرو است و با دستور وزیر نفت استخدام ممنوع شده است و افرادی مثل من و خیلی از دانشجویات دانشگاه صنعت نفت با وجود بورسیه بودن با مشکل استخدام و بیکاری روبرو شده ایم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
ای کاش حضرت اقای حایری شیرازی به جای اینکه برمواضع حمایت از دولت سابق پافشاری کنند وبه اصطلاح نمکدان شکن نشده باشند کمی در مورد مسکن مهر از کارشناسان امر مشورت بگیرند تا متوجه بشوند مسکن مهر فقط وفقط بهانه ای بود برای پر کردن جیب عده ای وابسته به دولت حالا شق القمر دولت فعلی همین صاف کردن ویرانه اقای احمدی نژاد که خودش ده سال نیاز دارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
نقطه جوش عمل پول؟!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
اقای حائری اگر مشکلات مالی و انواع اختلاس اسمش افزایش نقدینگی است به شعور مردم توهین آشکار نموده اید.و بنده از شما نخواهم گذشت چرا که از تریبون خود در جهت حمایت از طالم استفاده نموده اید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
اقای معلم به اصطلاح اخلاق,شما وقتی اقای احمدی نژاد حرف از ممه و اب ریختن اونجا که میسوزه و حیف و میل ملیاردها دلار بود سر در برف داشتین؟ان هنگام که هر که را خواست بدون محاکمه از اتهام وا نگذاشت در کجا بودید.اخلاق شما برای خود نگاه دارید.و بدانید مولا علی فرمود انجه بر خود میپسندی بر دیگران بپسند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
درود بر شما جناب حائری مرد شجاع و باوفا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
اگر 800میلیارد دلار را به یک درس نخوانده هم میدادند هیچ اختلاسی هم نبود رانت هم نبود سازمان مدیریت وبرنامه وبودجه را تعطیل نمیکرد 8 بار با تمام خانواده (100نفر به بالا )راهی آمریکا نمی شد وکردان و رحیمی و......نبود سیاستهای چاله میدانی خارجی و داخلی نبود و (افزایش نقدینگی یعنی پول از جیب مردم درآوردن 600درصد ) نبود و..............آنوقت حتی پیرزنی هم چنان برنامه ریزی میکرد که زیر ساختها وصنایع زیر بنایی در این دوران طلایی انقدر قوی می شد که .........................................................................................................................................................................................................
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
کاش حاج آقا حائری توی همون زمینه ی اخلاق ورود می کردن و برای توجیه مسائل پولی و اقتصادی اینجور از دولت قبل حمایت نمی کردن .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
آفرین بر این آزادمرد که حقیقت را فدای مصلحت نکرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
حضرت آیت اله چرا در مورد دزدی های کلان هچگونه احساس مسئولیت نکرده اند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
حضرت آیت اله چرا در مورد دزدی های کلان هچگونه احساس مسئولیت نکرده اند
استاد اخلاق
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
استاد اخلاق، لطفا شما در رابطه با اخلاق (بهتره بگم بی اخلاقی) دولت نهم و دهم صحبت بکنید.

آیا میتوان بی اخلاقی دولت نهم و دهم را هم توجیه کرد.

پس لطفا بس است.
دفاع مطلق از چیزی که فاسد است، فساد می آورد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
هاشمی و تعادل؟!!!!
parsa
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
آقای حائری خدا وکیلی در یک جمع بندی کلی دولت احمدی نژاد را قابل دفاع می دانی؟!
آیا میزان رشد اقتصادی او قابل دفاع است؟ آیا می دانی به ازای 1درصد تورم چند نفر خود سوزی می کنند-جند نفر بی خانمان می شوند-چند خانواده متلاشی می شود- چند نفر خودفروشی می کنند- چند کودک بچه های طلاق می شود و ....
حاج محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
رئیس جمهوری مثل دکتر احمدی نژاد دیگر نخواهد آمد

اگر 8سال دیگر رئیس جمهور میشد سطح زندگی مردم ایران همردیف مردم سوئیس و سوئد و.... میشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
آخ آخ که چقدر شما هم هنوز سنگ به سینه میزنید ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
از طلا بودن پشیمان گشته ایم ... !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
قربون دل ساده ت برم. حاجی!
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
واقعاً در پاسخ آدمهایی مثل شما فقط میشه سکوت کرد!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
سطح زندگی تو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
آمار رو شدن دست پاک دستای مورد حمایتتون انقدر زیاده که فکر کنم در همین حین نوشتن نامه توسط شما، یه 100 میلیاردی اختلاس کشف شده باشه!
حالا شما همینو بگیر برو بالا! شق القمر دولت فعلی پیشکش!
مجید
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
آقای حائری میزان درآمدی که از فروش نفت نصیب دولت قبل شد اگر دست یک عامی ساده هم بود می توانست ایران را گلستان کند اما با سوء مدیریت دولت قبل جز بدبختی برای ایران چی آورد؟؟؟
راه آهن در زمان رضاخان برای حتی بوشهر هم وجود داشت پس اینقدر به دولت قبل ننازید
amin
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
آیا کارهای به اصطلاح انجام شده تناسبی با در آمد های نجومی دولت سابق داشت ؟ خانه دار شدن عده ای باعث رکود و تورم برای کل کشور شد و کاهش منابع ذخیره ای کشور!!!!!!!!
mohammadreza
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
شما هم به اندازه ی احمدی نژاد مقصری پس اقای شیرازی.وای از روز قیامت
lمهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
جناب اقای ایت الله حمایت شما وامثال شما از چنین بیسوادهایی باعث شد که اقتصاد مملکت به حد ورشکستگی برسد . لطفا در کنار خود از کارشناسان اقتصادی استفاده کنید .
دلپیش
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
جناب آقای حائری مسئله خانه ساختن برای طبقات ضعیف کاری نیکوست ولی اگر تأمین منبع مالی آن مورد نتقاد شدید است.
در هر کشوری دولتش میتواند بدون توجه به تولید ناخالص ملی آن کشور پول زیادی چاپ کند و خانه بسازد. این به معنی دست کردن بی اجازه در جیب همه مردم بدون رضایت آنهاست و باعث زیاد شدن حجم نقدینگی میگردد
ولی اگر دولت از طبقات دارا مالیات بگیرد و با آن درآمد مالیاتی برای طبقات ضعیف خانه ساخت دیگر تورم 50 درصد ایجاد نمیشود و فاصله طبقاتی نیز کمتر میشود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
بر همبن سیاق ومنوال بر حمایت از دولت دروغ وچپاول وریا و....بتازید جناب حائری.. که قیامت ودست های حنا زده در حمایت آن نابودگران همه گناهکارن وشاید ما که سکوت کردیم هم بر همان سیاق..! خدایا بر ما بگذر ببرکت ماه رمضان..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
ببخشيد محمود جز بدي چه كاري تو اين مملكت كرده ؟؟؟ شما به يه مشت شعار با پخش سيب زميني ميگين كار خوب؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
عجب مسؤليت پذيرى اى كرده اند؟ اكنون همه ميدانند كه در اين خانه هايى كه به نام مسكن مهر واگذار شده اند، هيچكدام از ضوابط شهرسازى در آنها رعايت نشده است و چه مصيبتهايى كه در سالهاى آتى به بار خواهند آورد. ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
زنده باد هاشمی، شما هم طرفداری کردی امروز توش موندی، مساکن مهر جهنمه شما توش زندگی نمیکنی که بدونی
سيد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
همون راه آهن تقلبي كه روز افتتاح از كار افتاد و معلوم شد نمايشي بوده،همان طرح مسكن مهر كه باعث افزايش تورم و بر هم خوردن سيستم پولي مالي كشور شد، استاد اخلاق محترم شاگردان شما دو دولت قبلي جز ادبيات خرافه گرايي،ترويج دروغ و تهمت و افترا، حيف و ميل بيت المال و ايجاد بدعت در دين و تفرقه افكني هنر ديگران به خرج ندادند اگر واقعيت مطلب بخواهد گفته شود آنها مثل طاعون هشت سال مردم ومملكت را از هستي ساقط كردند و جنابعالي ميخواهيد آنها و كردارشان را تطهير كنيد با اين حرف ها !
ومن الله توفيق
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
استاد اخلاق اقتصاددان سیاستمدار !
چرا اینجا هیچکس سر جای خودش نیست؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
جناب آیت الله حایری احتمالا فراموش کرده اند آن راه آهنی که میان اصفهان وشیراز در دولت مورد حمایت ایشان افتتاح شد! تا 2 سال بعد از افتتاح بخشهایی از آن یا ریل نداشت یا پل ودر بخشهایی نیز ریلها روی خاک بود !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
کامنتو نوشتم ولی واقعیت ترسیدم پاکش کردم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
زبان خود را نگه‌دار تا دل برادران دینی خود را داشته باشی.ما هیچوقت برادر اختلاسگران نبوده ایم ونخواهیم بود وبرای بدست آوردن دلشان تلاش نمی کنیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
حاج آقا فقط یک سوال:
ویران کردن یک خانه،زمان بر است و بقول شما شق القمر و یا بازسازی اون ویرانه ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
این راه آهن شیراز همونی نیست که با کلی هزینه افتتاحش کردن بعد با حرکت اولین قطار تمام ریل‌ها کج و کوله شدن؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
اساتید اخلاق؟؟؟؟
خدایی نکرده نمی فرمایید که اخلاق حسنه و عالی دولت قبل به استادی ایشان بوده ؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
بدبختی ما گناه بیگانه نبود پیوند من و شما صمیمانه نبود.حاصل تمام گرفتاری های مردم همینه حالا هی برا هم نامه بدن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
"این جانب از آن جمله بوده‌ام و تا آخرین جلسه، سمت استادی اخلاق آن مجموعه را داشته‌ام."

حداقل ای کاش اینرو نمی گفتید!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
هنوز هم دستبردار نیستند!!!!! : آیت الله هاشمی رفسنجانی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
نمره دولت خدمتگذار در درس اخلاق:
محمود 20
بقایی 20
شریف ملک زاده 20.5
رحیمی 20.75
دانشجو 20.95
بسیجی اقتصادی بابک ز 19.75
(دکل بیار 20 بگیر)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
جناب معلم اخلاق خسته نباشید!! دست مریزاد!
ناشناس
United States
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
ايشان هنووووووووز هم از محمود حمايت ميكند! جل الخالق. نتيجه درسهاى اخلاق ايشان هدايت معاونين محمود به ... بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
البته ایشون و باقی آقایونی که از احمدی نژاد حمایت بی قید و شرط و عنان گسیخته کردن باید هم به هر دری بزنن که شاید نقطه سفیدی بر پهنه آن همه سیاهی آدرس بدن! ولی نکته اینجاست که با اون همه درآمد سرشار ظرف 8 سال آیا میشه به یه نقطه سفید اکتفا کرد و گفت که بله کارهایی هم شده است و....
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
حاج اقا دران دولتی که شما معلم اخلاقش بودید بزرگتریناختلاص هاصورت گرفت تورم به چهل درصد رسید ارزش پول ما به شدت سقوط کرد پرونده هسته ای مابه شورای امنیت رفت وچندین قطعنامه علیه ما تصویب شد قیمت خانه واجاره خانه چندین برابر شد اگر تا فردا هم بنویسم تمام نمی شود شاهکار های دولت محبوب شما کاشکی ادم هاری بگیرد ولی گرفتار چنین دولتی نشود
بهمن
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
جناب ایت الله حایری دامات افاظاته
با توجه به این که حضرت عالی خود را استاد اخلاق دولت قبل میدانید به یقین محرز است دو تن از معاون اول های ریاست جمهوری سابق به اختلاص کلان و یک وزیر نیز به زمین خواری متهم است امید است حضرت عالی با اعلام برائت از این گونه اقدامات و دولت غرق در فساد موجب ناراحتی حضرت ولی عصر را فراهم نکنید
ناشناس
Germany
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
ايا دولت قبل در نابودى كشور عمد داشت؟
ابراهیم
Iraq
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
جناب حضرت آیت الله حائری
کاهش تورم 45 درصدی به کمتر از 15 درصد، با وجود همه مشکلات و گرفتاری های باقی مانده از دولت قبل و همچنین ایجاد مشکلات و گرفتاری توسط افراد باقی مانده از دولت قبل، شق القمر و معجزه نیست؟؟؟
البته می دانم که از نظر شما فقط دعای فرج خواندن در سازمان ملل معجزه به حساب می آید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
من دقیقا نفهمیدم چی شد
لطفا توضیح دهید
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
من به عنوان یک استان فارسی نمی دونم چرا راه آهن شیراز باید بره شهرک گلستان در بیاد (یعنی بدترین جا از لحاظ مکانیابی به خاطر دوری از فرودگاه و جاده بندرعباس). البته اینو می دونم کسی از خانواده ما اونجا زمین نداشت.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
مگر آن طبقه ای می فرمایید خانه دار شدند جنا ب شیرازی ؟ واقعا فکر می کنید عده ای خانه دار شدند؟
امیر
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
یه سوال از جناب حائری. اون موقع که رئیس دولت سابق درباره تمامی دولتهای قبل از خودش سیاه نمایی که هیچ، فساد نمایی میکرد شما درباره وحدت به ایشون تذکری دادید!!!!!؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
استاد محترم اخلاق پاکدست ترین دولت تاریخ دو شاهکار دولت پاکدست را بیان فرمودند:
یک_ مسکن مهر
دو_ راه آهن فارس
به همین دلیل نتیجه اخلاقی این است کسی حق انتقاد به پاکدست ترین دولت تمام ادوار کائنات ندارد .
کریمی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
آقای استاد گرامی اخلاق:شما بهتر است در خصوص فلاحت در فراغت توضیحاتی بفرمایید تا همه در جریان اقدامات دیگر شما طی ۸ سال سیاه گذشته قرار بگیرند.ضمنا یک سری به خوزستان بزنید و از دو شهر رامین و شیرین شهر دیدن بفرمایید.اقشار متوسط که هیچ اقشار کارتن خواب هم حاضر نیستند در این بیغوله های مسکن مهر سکنی گزینند.
سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
ارزش پول ملی و پس اندازهای مردم رابه یک سوم رساندن وباچاپ اسکناس خانه ساختن که هنری نیست واقعا که ازآقای حایری شیرازی دفاع ازدولت قبلی عجیب است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
این حرف ها چیست تشبیه مرض هاری بسیار بجاست احسنت به ایت الله هاشمی که خوب تعبیری را بکار برده اند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
این حرف ها چیست تشبیه مرض هاری بسیار بجاست احسنت به ایت الله هاشمی که خوب تعبیری را بکار برده اند.
یک نفر
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
ای کاش ایشون کمی هم راجب اختلاس ها و فساد اقتصادی دولت قبل توضیح میدادند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
بنده از جمله کسانی هستم، که با سی سال سن ، هشت سال عمرم و آرزوهایم در دولت سابق خاکستر شده، از 22 سالگی تا 30 سالگی. دلایلش هم برا همه روشنه، چون میلیونها نفر با شرایط تو این کشور هستن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
جناب حائري زمان مشخص اكرد كه جنابعالي بعنوان معلم اخلاق درآموزش به دولت قبل موفق نبوده ايد بهتر است بجاي توجيه عملكرد آنان بگرديد اشكال كار خود را بيابيد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
بله آقای حائری. این کارهایی که می گویید انجام شد. ولی سؤال این است که: «به چه قیمتی؟»
نکته سنج
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
از راه آهن فارس گفتی یاد افتتاح افتضاح آمیز آن در آستانه انتخابات 88 افتادم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
زبان بریده به کنجی نشسته صم بکم _ به از کسی که نباشد زبانش اندر حکم . آقای هاشمی چیز دیگری گفته اند
مصطفی
United States
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
فکر نمیکردم کسی پیدا بشه و به این وضوح از دولت احمدی نژاد همچنان دفاع کنه
بینا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
معلم اخلاق دولت نهم ودهم واعجبا
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
خانه دار شدن خانه که صدای هم دیگر رو میشنوند و از موقع تحویل دادن خوب نیستند چه خانه.من تو سال 87 با 100 تومن تمام نیاز خانه رو میگرفتم ولی تو سال 91 به بعد با 400هم نمیتونم بگیرم
خدا رو شکر این دولت بیمه سلامت و جلوی توهم امام زمان بودن احمدی و گرانی هر روز دلار و فساد و خیلی چیزاها رو گرفت
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
خانه دار شدن خانه که صدای هم دیگر رو میشنوند و از موقع تحویل دادن خوب نیستند چه خانه.من تو سال 87 با 100 تومن تمام نیاز خانه رو میگرفتم ولی تو سال 91 به بعد با 400هم نمیتونم بگیرم
خدا رو شکر این دولت بیمه سلامت و جلوی توهم امام زمان بودن احمدی و گرانی هر روز دلار و فساد و خیلی چیزاها رو گرفت
جوزف
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
استاد اخلاق سلام! چه خبر دکل گم‌شده؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
احسنت به منطقت
محسن
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
خب آقای هاشمی حرف حق زده و حرف حق تلخه و در ضمن برخی از جملات این نامه اصلا مفهوم نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
خدا رحم کرده این دولت با این همه سرو صدا و چند استاد اخلاق اخرش این شد اگر نمی داشت این اساتید اخلاق را چی می شد ؟ راستی حضرت استاد شما در باره سواستفاده از بیت المال و مال حرام هم بهاین دولت پاکدست ؟ تذکر می دادی ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
استاد اخلاق گيريم كه تا اينجا درست گفتيد
بقيه اش چي ؟!!!
دروغ گويي ها ؟ حاله نور؟ تحريم هاي كاغذ پاره كه پدر "متوسط جامعه" كه شما نگرانشون هستيد در آورده ؟ و اختلاسها و . . .
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
درود بر هاشمی حقیقت را گفته.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
استان فارس آرزوی راه آهن داشت امروز به آرزوی خود رسیده است. راه آهن در زمان رئیس دولت اصلاحات شروع شد 90 درصد تکمیل شد به آیت اله اطلاعات اشتباه می دهند.
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
دولت احمدی نژاد یک قرن ما را به عقب برد و اما شگفت انگیز تر از آن پاکدست ترین دولت بیشترین مفاسد اقتصادی از زمان تشکیل ایران به ثبت رساند ومردم هم فقیرتر شدند
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
مگه میشه ؟ مگه داریم؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
دولت سابق آرزوهای بعضی انسان‌ها را عملی کرد و آرزوی بخشی از اقشار ضعیف را برآورد.
آره همونایی که آرزوشون برآورده شده الان دلواپس مسائل هسته ای هستن
ابزرگترین ضربه دولت قبل پرتوقع،بی قانون و تنبل کردن مردم بود که هنوز این حس تو جامعه است
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
آقای حائری معلم اخلاق دولت قبل تمام آن چیزهائی که گفتی در برابر بی اخلاقیها و ندانم کاریها و ثروت به باد رفته و فساد نهادینه شده در نظام و پولهای نفت به بادرفته و گم شده و وجه بین المللی تخریب شده و ..... سر سوزنی برابری نمیکند. دولت قبل حداقل مرض هاری داشت.
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
احسنت به این همه تعقل و دور اندیشی و انصاف . خدا حفظت کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
بله شما باید هم نگران نباشید ....چون این حرف ها که می گویید بگذارید دولت شق القمر کنه ..... این همه ... که دولت قبل زده است دیگر جایی برای شق القمر نیست حضرت ایت ا... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ننه جون
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
درود بر هاشمی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
اگر دوست داري اين دولت مشکلات را رفع کند اين اميد شما است به نا اميدي مردم . خودتان ميدانيد چنان دولت قبل بنيان هاي اقتصادي را فرو ريخته که اين سال ها با اميد شما فاصله دارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
بدتر از ها... بود!
وارونه
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
خداييش باز هم اعتماد به نفس ياران احمدي نژاد . كاشكي من هم كمي از اونو داشتم . آخه چرا از ركورد دزدي ميلياردي و آخريش هم كه دكل نفتي چيزي نميگين
مجید
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
باعرض سلام خدمت شما استاد بزرگوار
من خدمت شما ارادت خاصی دارم ولی حمایت از دولت قبل قابل قبول نیست اینکه شما نمیتوانید دستاوردهای دولت قبل از جمله تحمیل تحریمها بخاطر ادبیات سخیف ایشان و یا فساد گسترده ومهمتر نهادینه کردن دروغ بین مردم را توجیه کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
همین که شما شهامت دفاع از دولت قبلی را دارید خودش خیلی مهم است ولی یشتر به نظر می رسد قصد جواب دادن به هاشمی را داشته اید درضمن اقای رفسنجانی یک اشاره جزئی به فساد دولت قبلی داشته است مردم عمق فساد را احساس کرده اند
حمید
-
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
"دولت سابق آرزوهای بعضی انسان‌ها را عملی کرد و آرزوی بخشی از اقشار ضعیف را برآورد"
راست میگه بنده خدا بعضی ها(!!!)حتی موتورسیکلت هم نداشتند ولی به لطف دولت قبل الان میلیاردها دلار دارند!
بعضی ها هم خانه دار شدند ولی هزاران برابر آن را بصورت تورم و اختلاس و سوء استفاده و حیف و میل و ..... سایر ملت در قبل این برنامه ها پرداختند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
حاج آقای شما درست میفرمایید اما اگر رانتخواری ، دزدی از بیت المال و اختلاسها نمیشد و پول نفت که همه میدانند چه شد به سفر صنعت و اقتصاد ریخت میشد امروز نه شما دقدقه خاندار شدن مردم و نه من (مردم) دقدقه نان شب داشتیم . پس حاج آقا دعا کنیم انکه مردم را به فلاکت انداخته یا میاندازد خداوند دودمانش را برباد دهد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
زنده باد هاشمی. از هون اول احمدی نژاد رو واسه ایران مضر می دونست الان هم که همه چی رو شده، کارنامه عملکرد یاران دور و بر احمدی نژاد معلوم شده و همشون تو زندون هستن، باز هم آیت الله همون نظرات رو دارد.
پاینده باشی هاشمی
دهكردي
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
احسنت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
بخش عظیمی از مشکل ملت بابت مسکن مهر هستش بعد ایشان از آن دفاع می کنند.ای خدا
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
یادش به خیر !
افتتاح تبلیغاتی و نمایشی راه آهن شیراز !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
ایشون از اختلاس ها هم خبر دارند ؟
ایشون از تحریم ها هم خبر دارند ؟
از قیمت خونه قبل و بعد از احمدی نژاد خبر دارند ؟
از وضعیت تولید در زمان محمود خبر دارند ؟
این حرف ها بیشتر بوی دلواپسی میداد !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
حاج آقا نفست گرم! اما یک کم تحقیق کنین چه بر روز مردم آمده و چند درصد این مردم متوسط خانه دار شدن! 8 سال رو فقط با چند خانه احداث شده در اطراف شهرها قیاس میکنین! آن همه درآمد دولت چه شد! فساد اقتصادی رو تماشا کنین!
امين
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
آقاي حائری شیرازی جوري صحبت كردند كه انگار مردم از وضعيت اسفناك گذشته خبرندارند ؟؟؟؟؟؟؟
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
استدلال اقای حائری خیلی غیر کارشناسانه وابکی بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس(ع) رو؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
جناب آقای حائری پس اینهمه اختلاس که دردولت احمدی نژادانجام یافته چی شد؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
بنده که یکی از در خواست کنندگان مسکن مهر رشت هستم شهادت میدم که بعد از روی کار امدن دولت فعلی و التیماتومی که دادخونه ها اماده شد . دولت قبل تو این شش هفت سال چند تا خونه تحویل داد؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
الان من یک شیرازیم که از خانه ساخته شده توسط دولت بیرون می آیم و سوار قطار می شوم خدایا چه لذتی من دیگر هیچ آرزویی ندارم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
معلومه كه آقا حائري شيرازي بيطرفانه صحبت كرده اند با چاشني اخلاق ...
اردشیر
-
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
احسنت.به این میگن واقع بینی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
راه آهن فارس رو خوب اومدی استاد!!

یک بار سوار شو تا بفهمی چه خدمتی انجام دادند. وقتی تو مسیر پوستت کنده شد حالت دیدنی میشه و دیگه از این حرفها نمیزنی.

فقط همین یکی رو جواب دادم.
ali
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
سلام سایت محترم فرارو لطفا مطلب دوم که فراموش شد از باب شق القمر ایت دولت را در ادامه مطلب قرار دهید.
2-تورم رسمی در سال 92 بالغ بر 40درصد وهم اکنون 15 درصد است شما حس نمی کنید ویا از باب مقرون به صرفه نبودن صم بکم عمی فهم لایعقلون شده اید.
جلال
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
شایدخانه دارشده باشند(البته آن هم چه خانه هایی) ولی الان غالبابیکار و یا به نان شب محتاجند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
همه خانه دار شدند؟!!!! قیمت خانه از زمانی که احمدی نژاد اومد سرکار تا زمانی که رفت تو تهران حداقل 5 برابر شد. زمان خاتمی 18 میلیون وام مسکن میدادند و با 40 میلیون میشد یه خونه آبرومند تو منطقه پونک خرید و تو همون دوران بیشتر رفقای من صاحب خونه شدند حالا چی؟ همون خونه 300 میلیونه و وام مسکن همون میزان! خنده دار نیست؟!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
گل گفتی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
مگر آقاي احمدي نژاد شق القمر كرده بود. طرح هاي موفق ايشان بقول شما ادامه طرح هاي دولت قبلي بود مگر نه ... بابا دست برداريد از اين همه تعصب
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
کاش حضرت آبت الله حائری فراموش نفرمایند که 800 میلیارد دلار پول نفت بود، نفت 90 دلاری بود و مهم تر از همه 8 سال زمان!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
درود بر حائری
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
کاش حضرت آبت الله حائری فراموش نفرمایند که 800 میلیارد دلار پول نفت بود، نفت 90 دلاری بود و مهم تر از همه 8 سال زمان!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
جناد استاد سوال بنده از حضرت عالی این است که آیا شما در در 8 سال سابق و هم اکنون در ایران هستید یا مصداق صحبت های جناب عالی مملکت دیگری است ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید.
حضرت آیت الله با درآمد 800 میلیارد دلاری دولت قبل و بجای گذاشتن بالاترین نرخ تورم و رشد اقتصادی منفی و بیکاری دو رقمی آیا جای دفاعی هم باقی میماند؟؟
اینکه عده ای از مردم به آرزوی خود رسیده اند یعنی اوج هنر دولت قبل و اصلا آیا این دولت قبل بود که عامل تحقق آرزوی همان عده بوده و خودشان نمیتوانستند در هر دولت دیگری هم به آرزویشان برسند؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
چه جواب دندان شکنی!!!
گند کاری دولت قبل را هیچکس نمی تواند پاک کند
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
معلم اخلاق و نامه ای بدون سلام!!!!!!!

وا عجبا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
حضرت ایت الله متاسفانه دفاعیات شما از غارتگران بیت المال قابل قبول و قوی نبود . باید کسی در این مملکت پاسخگوی این همه غارت و اختلاس باشد .
ياس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
دولت هاي نهم ودهم ضررشان بيشترازمنفعت شان بود.كساني هم كه تمام قدازآن حمايت بيش ازحدانتظاركرده انددرحال حاضر بابزرگنمايي بعضي ازخدمات آنهاسعي در توجيه حمايت هاي بي دريغ بي دليلشان دارند.ضمن آنكه ارزش خدمات ذكرشده را باتوجه به قيمتي كه صرف انجام شان شده مي سنجند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
"مسئله، مسئله پول رایج جهانی است. طبیعت این پول آن است که نمی‌توان با آن در حد نقطه جوش عمل کرد و مشکلات را حل کرد مگر آنکه از جانب دیگر مشکلی پیش آید."
بواقع منظور ایشان چیست؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
آفرین. بلاخره یک در این مملکت پیدا شد که جلو این بی اخلاقی های مدعیان اخلاق قد علم کند و حق و حقیقت دفاع کند. البته مردم ایران خود نیک و بد را تشخیص می دهند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
حتی معلم اخلاق احمدی نژادیها نمیتونه یک نکته مثبت از کارنامه سیاه دولت فاسد نهم و دهم بگه...راه آهن فارس!!! تو کدوم دولت شروع شد و تو کدوم دولت داره واقعا به افتتاح میرسه!!!؟؟؟
مسکن مهر در چند درصد از مناطق موفق بود و در چند درصد شکست کامل اقتصادی!!!!؟؟؟
شرم کن به اصطلاح معلم به اصطلاح اخلاق!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
"دولت سابق آرزوهای بعضی انسان‌ها را عملی کرد"
اگر منظور معاونان محترم است، کاملاً صحیح است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
ميشه اون قشر متوسطي كه خونه دار شدند رو معرفي كنيد
من و همسرم هر دو فارغ التحصيل از بهترين دانشگاه هستيم و هر دو كارمند رسمي كه در تهران زندگي و كار مي كنيم ان وقت مسكن پيشنهادي دولت به قيمتي دوبرابر منطقه هشتگرد به چه درد من مي خورد اين يعني قشر متوسط را آقاي احمدي نژاد به لطف سياست هاي اقتصادي به قشر فقير تبديل كرد فكر نمي كنم يك نقطه روشن در كارنامه ايشان براي دفاع باشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
آنچه آن هشت سال بر اقتصاد و بر فرهنگ و بر کشور گذشت کم از تهاجم ناجوانمردانه بعثی ها نداشت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
جواب خدا رو هم همينطوري ميدين؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
این استاد اخلاق، از اختلاس های نجومی، از آبروبریی های غیراخلاقی، از فرافکنی و پاسخ گریزی دولت مطبوع خود هیچ سخنی نگفته اند و مشکلات مملکت را به افزایش نقدینگی خلاصه کرده اند. در عین حال دیگران را به وحدت دعوت می کنند؟! دولتی که نمره اخلاقش صفر بوده، استاد اخلاقش باید زبان در کام گیرد و بی جهت از عملکرد شاگردش دفاع نکند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
درود بر انسانهای منصف که حتی در شرایط خفقان رسانه ای حاکم حرف حق را می زنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
پولی که در 8 سال از درامد نفت در اختیار احمدی نژاد بود و حمایت بی دریغی که برخی تا حد قدیس از او کردند و.....اگر در اختیار هر دولتی دیگه بود چند برابر اثر مثبت می داشت . افسوس که همه به دست دولت پاک دست! به باد رفت. بدتر از همه اخلاق و ارزش های جامعه بود که در دولت ایشان به تاراج رفت و قابل برگشت هم نیست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
يعني از نظر ايشان دزدي هاي انجام شده امري عادي و پيش پا افتاده است؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
راه آهن شيراز.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1236
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
""استان فارس آرزوی راه آهن داشت امروز به آرزوی خود رسیده است""
راه آهنی که فقط یک بار حرکت کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
جناب حائری
میراث 8 ساله دولت تحت حمایت شما فقط هاری نبود :
سیاه زخم و آنفلانزای خوکی و وبا و ایدز و لوسمی و طاعون و سرطان و هزار درد بی درمون دیگه هم بود.
1236
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
""استان فارس آرزوی راه آهن داشت امروز به آرزوی خود رسیده است""
راه آهنی که فقط یک بار حرکت کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
فرارو !
من به متن نامه فعلا کاری ندارم
ولی نکته جالب و عجیب اینه که : وقتی می خوای اسم آیت الله حائری شیرازی رو بیاری ، حرفه ای گری رسانه ایت گل می کنه و فقط اسم کوچیک و فامیلی ایشون رو می آوری گویی که بقال سرکوچه است اما به اسم هاشمی رفسنجانی که می رسه میشه آیت الله !!!
چقدر تو بی طرفی !!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
استاد اخلاق شب شما به خیر .پاشید صبح شده.تشت دولت سابق از بام افتاده وهمه صداشو شنیدن.فقط جهت بیدارباش خدمتتون عرض می کنم سری به پرونده های تختف دولت فخیمه تان بزنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
جناب حائری شیرازی ضمن احترام به شما جنابعالی از چند کار مثبت دولت قبل صحبت نموده اید که با کمی تامل واقعیتهای آن کارها با آنچه جنابعالی میگویید بسیار متفاوت است.
در مورد مسکن مهر اگر موفق بود که خریداران آن خانه ها آنها را نمی فروختند و بیشتر فروشها در دولت قبل انجام شده و دلیل آن بیشتر و ضعیت فاجعه بار بیشتر آن شهرکها بوده که بیشتر به جای خواب شبیه بود تا خانه بگذریم برای ساختن این خانه ها که خانه هم نشد و قیمت مسکن را هم پایین نیاورد چقدر مراتع زمینهای کشاورزی و جنگلها نابود شد.
در مورد طرحهای زود بازده در حالیکه تقریبا هیچ طرحی در عمل به بهره برداری نرسید در عوض دهها هزار میلیارد تومان وام ارزان قیمت به جیب رانت خواران و ویژه خواران واریز شد اتفاقی که در طرح تحول بانکی کذایی دولت قبل تکرار شد.
جنابعالی بد نبود اشاره ای هم به خشک شدن دریاچه ارومیه که هرگز احیا نخواهد شد میکردید.
یا شروع تبدیل ایران به بیابان که در دولت قبل زمینه اش بوجود آمد.
انهدام بیش از هفتصد میلیارد دلار درآمد نفتی کشور که هرگز دیگر محقق نخواهد شد .
دهها هزار میلیارد تومان اختلاس و سو استفاده مالی که علاوه بر انهدام ساختار پولی کشور ضربه جبران ناپذیری هم به اخلاق جامعه وارد کرد.
وارد کردن صدها میلیارد دلار ضرر اقتصادی مضاعف علاوه بر انهدام درآمدهای نفتی با متوقف شدن بسیاری از طرحهای اقتصادی از پارس جنوبی گرفته تا توقف جمع آوری گازهای خارج شده با نفت جزیره خارک و صدها پروژه اقتصادی دیگر.
گسترش وحشتناک فقر در جامعه و موضوعات همراه آن.
چقدر خوب است طرفداران دولت قبل این فجایع را فراموش نکنند.
احمد یاداور
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
با اون پول وحمایت و درامد . بیشتراز اینا میشد کشور را اداره و اباد کرد
مهمدلی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
اون همه پول که اغحمدی نژاد داشت میدادن به من ، ایران رو گلستلن میکردم
فروش نفت توسط زنجانی و خوردن پولش رو شما چرا نمیگی؟ نتیجه درس اخلاق شما بوده؟
اختلاس های رحیمی معاون اول احمدی نژاد نتیجه درس اخلاق شما بوده؟
اختلاس و قضای کهریزک دوست صمیمی احمدی نژاد نتیجه درس اخلاق شما بوده؟
دستگیری اقای بقایی و سایر نزدیکان احمدی نژاد از نتایج درس اخلاق شما بوده؟
گم شدن دکل نفتی و فروخته شدن فرودگاه قشم از نتایج درس های اخلاقی شما بوده؟
سه برابر شدن دلار و یک سوم شدن ارزش پول ایرانی ها و سه برابر شدن قیمت کالاهای خارجی از نتایج درس های اخلاقی شما بوده؟
تورم 45 درصد و رشد اقتصادی منفی 5 درصد از نتایج درس های اخلاقی شما بوده؟
اون بی ادبی ها و جملات زشت مث ممه رو لولو برد و اب بریزید جایی که میسوزه و قطعنامه دونتون پاره بشه و... از درس های اخلاقی شما بوده؟
دروغ هایی مثل تولید انرژی هسته ای در اشپزخانه و هاله نور و امارهای دروغ از نتایج درس هاس اخلاقی شما بوده؟
لجبازی با قوه های دیگر و سران کشور و لجبازی با قانون هم شما درس اخلاقی دادید؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
با خوندن این نظر چقدر تاسف خوردم برای خودمون !!! چقدر ظلم شد بهمون تو این دولت ، کی میخواد جوبگو باشه...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
جناب آقای حائری اگر از واژه هاری بگذریم، تعصب را کنار بگذارید و قدری تفکر کنید و ببینید چه به روز این مملکت در آن 8 سال آمد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
جناب آقای حائری! چون اهل انصاف هستید از شما سوال می کنم. قیمت مسکن در سال 84 چقدر و تناسب آن با درآمد مردم متوسط به پایین چقدر بود؟ قیمت مسکن در سال 92 چقدر و تناسب آن با درآمد مردم متوسط به پایین چقدر بود؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
حضرت آقا با درآمد حدود 800 میلیارد دلار درآمد نفتی جنابعالی نمی توانید به تعداد انگشتان یک دست از خدمات دولت پاک نام ببرید و آنهایی هم نام بردید علاوه اینکه درست انجام نشد بجای خیر شر شدند . کیفیت خانه های ساخته شده که در اثر یک زلزله متوسط حدا می دانند چه فاجعه ایی رخ خواهد داد و یا آن راه آهنی که می فرمایید ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
حضرت آقا با درآمد حدود 800 میلیارد دلار درآمد نفتی جنابعالی نمی توانید به تعداد انگشتان یک دست از خدمات دولت پاک نام ببرید و آنهایی هم نام بردید علاوه اینکه درست انجام نشد بجای خیر شر شدند . کیفیت خانه های ساخته شده که در اثر یک زلزله متوسط حدا می دانند چه فاجعه ایی رخ خواهد داد و یا آن راه آهنی که می فرمایید ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
آقای احمدی نژاد فکر کنم تنها چیزی که نفروخته خونه ما بوده . البته اونم بعدا مشخص میشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
دوستانیکه دولت آقای هاشمی را با دولتهای بعد مقایسه می کنند بدانند که بعد هشت سال جنگ، پس از خالی شده تمام احوال و روحیات مردم، پس از خسارات حدود هزار میلیارد دلاری کشور، خدا را شاهد می گیرم هزار بار بهتر از دولت 9و10 کار کرده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
من این نظررا با دهن روزه می گذارم به خدا در مسکن مهر پول مملکت حیف و میل شد در استان کرمان،شهرستان راور و زرند و جیرفت و کهنوج با وجود صرف هزینه های زیاد این خانه ها به دلیل غیر کارشناسی بودن در ساخت و جایابی اصلا مورد توجه مردم قرار نگرفته و همینطور خالی مانده ،در راور به دلیل ساخت مسکن مهر بر بروی منابع آب آشامیدنی و مشکل فاضلاب خانه ها بلااستفاده مانده و پول مملکت هدر رفته است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
به خدا من هم حدود دو میلیون تومان بابت واریز اولیه و حق انشعاب آب و گاز و برق برای مسکن مهر پرند پرداخت کردم و بعد گفتند 4 میلیون دیگر برای مرحله سوم واریز کنید.وقتی رفتم پروژه را ببینم دیدم وسط بیابان چندتا تیرآهن بالا برده اند که مثلا مسکن مهر است!انصراف دادم اما تا الان نتوانسته ام همان دو میلیون خودم را بگیرم که اقلا در زمان خودش پولی بود.خدا از احمدی نژاد نگذرد.در زمان خاتمی با یک وام مسکن و 20 درصد معادل همان وام می شد یه آپارتمان کوچک وسط تهران خرید اما این آقا کاری کرد که قیمت همان آپارتمان در زمان رفتنش حدودا" 15 برابر شد که با جمع 20 تا وام مسکن هم نمی شد خریدش.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
بنده چند بار این متن رو خوندم و چیزی دستگیرم نشد. ممکنه بفرمایید کدام طبقه متوسط بوسیله حضرات خانه دار شدند؟ اقلا با اعداد و ارقام بفرمایید تا ما هم بدانیم. درثانی آسیبها و ضررهای این هشت سال بر هیچ کس و هیچ انسان منصفی پوشیده نیست. به طوری که فرضاً اگر حسنی هم داشته در برابر مضرات تقریباً هیچ است. درست است که عده ای قلیل عاشق آن دوستان بودند و تمام آمال و آرزوهای خود را در تحقق دولت آنها می دیدند اما شرط انصاف نیست که این همه آسیب و ضرر را نادیده بگیریم و صرفا به خاطر وابستگی شدید سیاسی دست به تطهیر ناپاکترین ها بزنیم.
یک شهروند عادی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
آقای حائری خاکستری که سهل است. اگر رنگی بالاتر از سیاهی وجود داشت برای این ویروسی که 8 سال به جان این مملکت افتاد کمتر است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
جناب حایری استاد عزیز - رفتار آقای احمدی نژاد در مجلس شورای اسلامی علیه آقای لاریجانی (بظاهر افشاگری علیه برادر ایشان ) به چه قصدی بود ؟ وبا کدام اخلاق اسلامی توجیه می شود ؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
حضرت آقا!من هم میخواستم چند کلمه به شما حرف بزنم دیدم این مردم خودشون جواب شما رو با احترام وادب دادن.فقط خواهش می کنم کمی وقت بگذارید واین کامنت ها رو مطالعه بفرمایید متوجه بسیاری از مسائل خواهید شد.خداوند شما را هدایت فرماید.
شاه غلام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
تازه شانس اوردیم استاد اخلاق داشتن وگرنه معلوم نبود چه اتفاقات دیگری میافتاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
درود بر هاشمی مردمی .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
آقای حائری از بابک خان زنجانی ،خاوری،مرتضوی،مه افریدخسروی و هزاران نفری که میلیاردها میلیارد پول مردم بدبخت را پارو کردند چه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
جهل درصد از جيب ما را به خاطر مسکن مهر زده اند. ما براي دستگيري و محاکمه دزدان و جيب بران و پس گرفتن اموالمان بايد به کجا شکايت کنيم؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
حضرت حائری، استاد اخلاق دولت سابق، فکری برای خود بکنید که نتایج تعالیم اخلاقی شما، اختلاس، دزدی، فرار مغزها، تحریم های فراوان و دور ریختن بودجه مملک در زباله دانی مانند مسکن مهر بود که هم وطنان عزیز و کم در آمد ما به جای اسایش در این خانه ها، با مشقت و عدم کیفیت، عدم زیرساخت و ... دست به گریبانند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
قريب به 8 سال به نا مهر بنام عدالت بنام مبارزه با فساد . سبب خشم و قهر ملت و تعدي به حقوق اساسي مردم شدند و سرانجام فساد اداري .مالي . فکري را در جامعه نهادينه کردند. چه کسي و با چه هزينه اي مصائب عدم کفايت ايشان و منصوبين ايشان را جبران خواهد نمود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
خلایق هرچه لایق
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
اقای حایری ملاک گردش اقتصاد کشورقطار از خط خارج شده فارس وخانه دار شدن عده ای قلیل درکشور نیست لطفابا دید بلندتری مسائل کشور را ببینید
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
چشم به روی حقایق بستن کار عاقلانه ای نیست برادر من . واقع بین باش من مستاجر بودم و هستم و درک اوضاع برایم ملموس هرچند این سلسله مشکلات زمان ریاست جمهوری اقای هاشمی هم بود و ظاهرا ادامه دار است مگر اینکه اقایان با درایت و بدور از سیاست بازی و .. با استفاده از متخصصین امر و بکارگیری سرمایه های غیر دولتی و ساماندهی انها معیشت مردم را بهبود بخشند
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
باسلام من از فرارو خواهش میکنم یک نسخه از نظرات خوانندگان محترم این خبر را برای آقای حائری ارسال فرمائید با تشکر
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
من کاری به متن خبر ندارم ولی بدون خوانندگان فرارو هم همه مردم ایران نیستن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
"مسئله، مسئله پول رایج جهانی است. طبیعت این پول آن است که نمی‌توان با آن در حد نقطه جوش عمل کرد و مشکلات را حل کرد مگر آنکه از جانب دیگر مشکلی پیش آید. "
اقتصاد دانان محترم بفرمایید این یعنی چه؟
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
جناب آقای حائری
اگر جنابعالی دانش و تجربه ات را در زمینه احکام اسلامی صرف نمائید مطمناً تأثیر قابل توجهی خواهد داشت
امین21
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
آیت الله خیلی مودبانه حقایق را بیان کردن اقای شیرازی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
يكي رو سراغ دارم يه زمين خريده 3 ميليارد
400 ميليون پيش داده بعد بنگاه مدارك خريدار و فروشنده رو گرفته واسه كارهاي انتقال ولي مدارك رو داده به فروشنده .
اين خريدار بنده خدا شكايت كرده اتحاديه صنف مسكن و بنگاهدار محكوم شده ولي از دفتر حائري زنگ زدن و تهديد كردن اتحاديه رو و . . .
آقاي حائري . . . زمين خواري ها پس چي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
همه پس اندازها و وام ها مون رو گذاشتیم تا به آرزوی خانه دار شدن مون برسیم . عدل در همین دولت خدمتگزار احمدی نژاد چنان بلایی سرمون اومد که تا آخر عمر این آرزو به دل مون خواهد ماند . حالا شما صحبت از خانه دار شدن طبقه متوسط در دولت قبل می کنی ؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
استان فارس آرزوی راه آهن داشت امروز به آرزوی خود رسیده است.
روز افتتاح يادمان نرفته چگونه مردم را زير چادر و در يك منطقه بدون آبادي سوار قطار كردند با سرعت 30 كيلومتري بردند تا آباده و اقليد و از آنجا به مشهد با اتوبوس بردند
خانواده شهدا را سوار قطار كردند و حركت آزمايشي را با خانواده شهدا انجام دادند و تا مدتها داشتند ريلها را درست ميكردند
حالا چقدر حيف و ميل شد بماند
دلار 3 برابر شد و همه چيز گران
طرح ناهدفمندي را تصويب كردند با به به و چه چه حالا ماندند چه كنند
يارانه شير را برداشتند و قشر ضعيف جامعه را از شير محروم كردند دكل و باند فرودگاه گم كردند و 3000 و 9000 مليارد اتلاس كردند
حاج آقا يادمان نرفته اين خدمات دولت نامهرورز را
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
استاد اخلاقی که از عملکرد رفاهی و اقتصادی دولت دفاع کنه، معلومه نه از اخلاق اثری می ماند و نه از اخلاق...
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
فکر کنم حاج آقا کاملا قانع شده با این کامنتهای جالب بله وقتی استاد اخلاق آن دولت این آقا باشه آخرش همانی است که همه دیده و متوجه شده اند در مجموع این استاد اخلاق فراموشی خود خواسته گرفته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
آقا دکل نفتی الان تو بازار چنده ؟ کسی قیمت داره؟
استاد اخلاق
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
استاد اخلاقش تو باشي معلومه دولتش چي مي شه
قشر متوسط
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
آقا اينكه مردم متوسط صاحب خانه شدن رو متوجه نشدم، فقط اين رو يادمه كه كل پس انداز چندين سال من كه مي خواستم باهاش خونه بخرم با اون نرخ تورم ، تبديل به پوچ شد هيچي و هيچي
مجله فرارو