bato-adv
کد خبر: ۲۸۵۰۳۸

رامین: مهناز افشار بارها از من برائت جسته است

محمدعلی رامین درباره برخی مسائل پیرامون مهناز افشار و پسرش معتقد است: وقتی اعضای یک خانواده هرکدام «مستقلاً» راه خود را تعیین و مسئول رفتار خود هستند، چرا بعضی از رسانه ها اصرار دارند، هر کدام را به بهانه دیگری سرزنش کنند.
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۱ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
محمدعلی رامین درباره برخی مسائل پیرامون مهناز افشار و پسرش معتقد است: وقتی اعضای یک خانواده هرکدام «مستقلاً» راه خود را تعیین و مسئول رفتار خود هستند، چرا بعضی از رسانه ها اصرار دارند، هر کدام را به بهانه دیگری سرزنش کنند.

محمدعلی رامین در گفت‌وگویی با  خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس به سوالات مختلفی پاسخ داد که در ادامه می‌آید:

شما یک چهره شناخته شده هستید، اما انگار تعریف روشنی از شما وجود ندارد؛ تعریف شما از «محمدعلی رامین» چیست؟
بسم الله الرحمن الرحیم؛ حقیر، بنده‌ای از بندگان خدا با آرمانی بلند، دستی کوتاه، ضعفی فراوان، امیدی بی پایان به زندگی سرشار از الطاف الهی از آغاز تا پایان که مایلم از فرصت اندک عمر، با انجام تکالیف دینی و ملی خود، راه ناهموار آخرت را تدارک کنم.

در صحنه سیاسی و اجتماعی در کجا قرار دارید؟
هرجا لازم و مفید بوده، در صحنه های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی حاضر بوده و ان‌شاءالله خواهم بود و خودم را از متن جامعه انقلابی و فدایی فدائیان اسلام و امام خامنه ای می‌دانم.

در مورد شایعاتی که در مورد فرزندتان «یاسین» مطرح می شود، نظرتان چیست؟
من حتی راجع به شایعاتی که نسبت به خودم هم مطرح می‌شود، اهمیتی نمی‌دهم؛ و مشغول کارهای خودم هستم. در اسلام، هر انسانی در تعیین سرنوشت خویش مختار و مستقل است و در محدوده عقل سلیم و قوانین شرع کریم، آزاد است. از نظر شریعت الهی، هرکس رهین اعمال و کردار خویش است و هیچ پدری را بخاطر پسرش پاداش نمی‌دهند و هیچ پسری را بخاطر پدرش مجازات نمی‌کنند.

ولی در مورد شما تصویر رسانه‌ها، یک تصویر کاملاً پر تناقض خانوادگی است.
مگر قرار است که روابط فامیل و خانواده و پدر و فرزندان، بخاطر تفاوت‌ها در سبک زندگی و برداشت متفاوت سیاسی، منقطع شود؟

چرا باید از منظر بعضی از رسانه ها، در یک خانواده، افراد مستقل از هم، تاوان کار یک دیگر را بدهند؟ در این صورت چیزی به نام «نهاد خانواده» باقی نخواهد ماند و جامعه منجر به فروپاشی می شود.

در مورد فرزندم آقای یاسین رامین، ایشان حدود هیجده سال است که مستقلاً در تأمین معیشت و هزینه تحصیلات خودش تلاش کرده و می‌کند و بنده سالهاست که در امور شخصی و شغلی ایشان چندان ورودی ندارم و امور زندگی خانوادگیشان را، حریم خصوصی خودشان می‌دانم که شرع مطهر و قانون جمهوری اسلامی اجازه هیچ دخالتی را به من نمی‌دهد. بنابراین تکرار و القای نسبت های فامیلی برای شبهه افکنی در مواردی که آشکارا هرکسی راه خودش را می رود، خلاف انصاف و اسلام است.

پس مسئولیت اخلاقی والدین نسبت به فرزندان و مجموعه افراد یک خانواده نسبت به هم چه می شود؟
طبیعی است که عواطف افراد هر خانواده‌ای و احساس مسئولیت اخلاقی آنها نسبت به همدیگر، در جای خود محفوظ است؛ اما این مسئولیت های اخلاقی متقابل در افراد یک خانواده، موضوع مباحث رسانه ها نیست؛ در همین موضوعات مورد علاقه رسانه‌ها، مگر یک چهره هنری مشهور و مستقل مانند سرکار خانم «مهناز افشار»، بارها به ابراز برائت از بنده وادار نشده‌اند؟

مگر با هر بیانی استقلال خودشان و همسرشان را از افکار و رفتار بنده اعلام نکرده‌اند؟ وقتی اعضای نسبی و سببی یک خانواده که هرکدام «مستقلاً» راه خود را تعیین کرده‌اند و مسئول سود و زیان افکار و گفتار و کردار خود هستند، چرا بعضی از رسانه ها اصرار دارند، خلاف شرع و اخلاق و قانون، هر کدام را به بهانه دیگری سرزنش و در افکار عمومی طیف فکری خودشان مجازات کنند؟!

ولی به هرحال طرفداران و مخالفان شما و خانم مهناز افشار با موقعیت های متفاوت سیاسی و هنری، حق دارند، موقعی که این همه اختلافات فکری و رفتاری در خانواده را می بینند، کنجکاو و پرسشگر باشند.
البته قبول دارم که بخشی از این کنجکاوی ها طبیعی است، اما بخش عمده آن تحریک ناشی از اتهامات رسانه‌هاست، تا هر یک را به بهانه دیگری تخریب کنند و بیازارند؛ و این فرهنگ «مردم آزاری» شایسته رسانه های ما نیست. از طرف دیگر، رسانه های هوشمند و با بصیرت ما می توانند، همین اختلافات فکری و مشی سیاسی گوناگون درون یک خانواده را نشانه آزاد منشی و آزادگی در دین و مذهب و حکومت اسلامی خود ادراک و معرفی کنند و نیازی نیست که ما هم مثل دشمنان ایران و اسلام، همه چیز را از منظر دعوای سیاسی و «فتنه خانوادگی» ترسیم و تبلیغ کنیم.

افراد خانواده شما از «رانت سیاسی» و «اعتبار اجتماعی» شما هیچ استفاده‌ای نکرده‌اند؟
پرونده کاری خودم نشان می‌دهد که حتی به مسائل شخصی اداری خودم هم نمی رسم؛ شما جست و جو کنید، ببینید، مثلاً بابت زندانی بودن خودم در اروپا (1361) یا بقیه مسائل، همانند سایر دوستانم، آیا هیچ پرونده ای به عنوان «آزاده» یا «جانباز» دارم؟ یا اگر این دولت محترم، حدود یک سال حقوق دانشگاهی مرا هم نپرداخته، آیا شکایتی کرده ام؟... یکی از انتقادات همیشگی در میان فامیل و آشنایان بنده این بوده و هست که چرا مثل فلانی، هیچ کمکی به افراد خانواده ات نمی کنی؟

بنده معتقدم که در نظام عدل اسلامی «رانت خواری» یکی از بدترین مفاسد است و هرکس چنین کند، در پیشگاه الهی مسئول خواهد بود.

آیا شما نسبت به مسائل کاری و اختلاف مالی میان آقای یاسین رامین و جمعیت هلال احمر، اطلاع و نظر خاصی ندارید؟
اجمالاً مطالبی می‌دانم، اما چون علاقه ای به هیچ مسأله مالی نداشته و ندارم، از جزئیات موضوع خبری ندارم و نسبت به رفع و رجوع این مسأله هم نظر خاصی ندارم؛ وقتی نظام ما، نظام عدل اسلامی است که قانونش برای همگان باید یکسان جاری بشود؛ اگر این موضوع به گفته مکرر رئیس سازمان هلال احمر «یک اختلاف مالی» است، یا باید طرفین اختلاف، مسأله را خودشان حل کنند و یا باید هر طرف اسناد خودش را به دادگاه صالح اسلامی عرضه کند تا به این قضیه رسیدگی شود؛ اما چندین سال جنگ روانی رسانه ای با ترویج اتهامات اثبات نشده، چه بسا به عنوان تحمیل یک «محکومیت قضایی» از پیش تصویب شده، تلقی شود.

در مورد شهروندی که هیچ پشتوانه حاکمیتی ندارد، وقتی قانون و راهکار قانونی وجود دارد، جنگ روانی و اتهامات رسانه‌ای چه ضرورتی دارد؟ بنده در مورد خودم و همگان طرفدار «عدالت اسلامی» هستم، شما هم طرفدار عدالت باشید.
bato-adv
ناشناس
Canada
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
چه خانواده از هم گسیخته ای... وجدانا به چیتون می نازید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
مهناز افشار اول باید از خودش برائت جویی کند
مهتاب
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
فرارو تو مربوط به كدوم جناحي؟ تكليفتو با خودت و ما روشن كن! بسه ديگه از بس نظرات رو سانسور كردي..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
چه جوري وقتي يه تار موي دخترهاي مردم ميفته بيرون خوب كفن پوش ميشي نظريه هاي آنچناني ميدي... ولي در مورد پسر و عروس خودت يه جوري صحبت ميكني كه روشنفكرا بايد پيشت لنگ بندازن...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
خداوند به ما مردم قدرتی داده که امثال شما ها را از 100 کیلومتری میشناسیم !!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۴۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
باشه راست میگی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
آقای رامین شما فقط توضیح دهید چگونه فرزند شما یعنی همسر خانم افشار تیلیاردر شده اند؟
ناشناس
United States of America
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
درود براقای رامین
ناشناس
Germany
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
جانماز آب نکش آقا !! هرسه نفر به نوعی از یک تافته اید با رنگهای مختلف ..............
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
موافقم
ناشناس
Canada
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
باشه
ali
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
اين همه آسمان وريسمان بافتن وادبيات قشنگ را وقتي توهين شمارا به خبرنگار در رسانه ملي به خاطر مي آورم جز متاسفم براي شما وخانواده شما پاسخي ندارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
خوبه مانند اون مصاحبه تو رادیو نفرمودند شما غلط می کنید...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
تو گفتي و ما هم باور کرديم!
سیّد دلبر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
موقع طفره رفتن از اسلام میگن :))))
ناشناس
-
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
چوب خدا صدا نداره. عدالت خداوند همیشگی است. همین جناب رامین یکی از بزرگ‌ترین منتقدان همیشگی آقای هاشمی رفسنجانی به خاطر فرزندانش بود!!! ببین خدا چطوری گذاشت تو کاسه اش!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
احسنت
وارونه
United Arab Emirates
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
فرارو ديگه خيلي ترسو شدي , كم سانسور كن , كمي هم از ياثارات و كيهان ياد بگير !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
ببخشید اشتباهی منفی دادم متوجه نشدم که طنز گفتی و در واقع تیکه انداختی
مرتضي
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
پيوند «رامين» و «مهناز» هم يه چيزي شبيه پيوند نسبي و سببي برخي اصلاح طلبان، تندروها و اعمال مرتكب شده ايشان در گذشته و ... است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
من نمی دونم به این باید مثبت بدم یا منفی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
چه جوري وقتي يه تار موي دخترهاي مردم ميفته بيرون خوب كفن پوش ميشي نظريه هاي آنچناني ميدي... ولي در مورد پسر و عروس خودت يه جوري صحبت ميكني كه روشنفكرا بايد پيشت لنگ بندازن...
ali
Switzerland
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
ضمن تائید ونحسین عقاید و دیدگاه های ایشان در خصوص حرمت افراد و پرهیز از اتهام زدن وشایعه و ... می خواستم سوال کنم ایشان در خصوص دیگران هم همین دیدگاه ها را دارند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
هاشمی رفسنجانی هر چی که باشه مرد و مردونه پشت بچه هاش وایستاده و ابایی هم از علنی شدن این حمایت نداره . رک می گه از خانواده اش تا بتونه حمایت می کنه . اما امثال شما حتی جرات ندارید حمایت از فرزندتان را علنی عنوان کنید . فرزند شما ظرف 18 سال به کدام اعتبار و سرمایه میلیاردر شده . چرا ما هر چه می زنیم به در بسته می خورد و همیشه خدا هشت مان گرو نه مان است . محض رضای خدا به شعور مردم احترام بگذارید آقای رامین !
نرمینه
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
مرد مرد نکن. هاشمی اگر زنش از ترور نجاتش نداده بود تا حالا 7 تا کفن پوسنودن بود. این حرفت نشان میده که چقدر شعور داری. شما ها باعث توهین به شعور مردم می شوید.
ناشناس
Finland
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
ایشان واقعا انتظار دارد مردم بعد از 38سال حرفهای اینچنینی را باور کنند واقعا جای تاسفه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
آفرین به ناشناس 8:32
به کار و بار و حجاب عروست و پسرت کاری نداری ولی به زندگی خصوصی مردم کار داری؟؟!!
نکنه ما هم باید از شما اعلام برائت کنیم؟!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
تعریف روشن از رامین: کسی که با علم کردن بی مورد هولوکاست و برانگیختن احمدی نژاد ایران را به انزوای شدید جهانی کشاند و مقدمه ای برای شدیدترین تحریم های جهانی علیه ایران را بوجود آورد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
و پدر شوهر مهناز افشار!
ناشناس
United Arab Emirates
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
چقدر خوب و مظلومه...حاج آقا تقبل الله!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
مهناز افشار آدم زرنگی هستش در انظار از ایشان چون می داند مردم از افکار رامین و رامینی ها بدشان میاد اعلام برایت می کند ولی در خلوت برای ثروت رامین با پسرش ازدواج می کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
رامین: مهناز افشار بارها از من برائت جسته است. من هم!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
عجب ! ما هم باور کردیم !
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
اینقدر تظاهر و جانماز آب کشیدن واسه کی؟

هنوز اون برخورد بد شما با مجری رادیو رو فراموش نکردیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
آقاي رامين
شما و هم طيفانتان سالها بزرگان نظام را به دليل اعمال کرده يا نکرده فرزندانشان مي کوبيد حال که به خودتان رسيد هر کس مسئول اعمال خودش شد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
ظاهرا نفس اعتدال آقای روحانی در ایشان هم اثر کردس و تبدیل شدند به یک آدم روشنفکر و آزاد منش!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
شما گفتید و ما هم باور کردیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
این سایت فرارو چه علاقه ای به مهناز افشار داره که هر روز یک مطلب و عکسی درباره عروس خانواده رامین دلواپس میزاره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
تو که راست میگی ولی...
مهدی بصیرتیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
وقتی بزرگانی چون جناب رامین و جناب حسین شریعتمداری را در کشورمان داریم انسان به خودش می بالد که هموطن چنین افرادی هست خدواند افراد متعهد و دلسوز و ارزشی مثل ایشان را برای ما نگه دارند در زمانی که افراد کاردرست در کشور کم داریم این عزیزان را باید قدر بدانیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
در این صورت اصلا نباید با پسرت ازدواج میکرد!! دادا !!
شما ما را جیگر فرض کرده اید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
قربونت !
پسرتم مثل خودته !!
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv