bato-adv
از ناهماهنگی تا تنوع‌طلبی جنسی

"مشکلات جنسی" بلای زندگی مشترک ایرانی!

مسائل جنسی از عوامل اصلی طلاق در ایران است. این را معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده می‌گوید. موضوع، اما به همین امروز و دیروز ختم نمی‌شود؛ مسائل جنسی سال‌هاست که ازدواج‌ها در ایران را تهدید می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۶
فرارو- مسائل جنسی از عوامل اصلی طلاق در ایران است. این را معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده می‌گوید. موضوع، اما به همین امروز و دیروز ختم نمی‌شود؛ مسائل جنسی سال‌هاست که ازدواج‌ها در ایران را تهدید می‌کند.

به گزارش فرارو، هر چندوقت یک‌بار، یکی از مسئولان به تاثیر ناآگاهی و اختلال جنسی بر روی خانواده ایرانی اشاره می‌کند. راه‌اندازی کلینیک‌های سلامت خانواده در پلی‌کلینیک‌های تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی به گفته شهیندخت مولاوردی از جدیدترین اقدامات دولتی برای حل این مشکل است.

پیش‌تر از این اقدامات دیگری شده بود؛ مثلا اجبار در شرکت زوج‌های آماده ازدواج در کلاس یک‌ساعته آموزش مسائل جنسی و یا آموزش‌های ۱۶ ساعته پیش از ازدواج که یکی دو سال از عمر آن می‌گذرد.

کارشناسان، اما می‌گویند صرفِ اشاره گه‌گاه به این موضوع و ارجاعِ مردم به کلینیک‌ها و آموزش‌های محدود راه‌گشای حل مسئله جنسی نیست.

به گفته آن‌ها اگر زمانی عدم آگاهی و شناخت نسبت به این مسائل برای زوج‌ها مشکل‌ساز بود، حالا این عدم‌آگاهی زیرمجموعه جدیدی به نامِ "ناهمسانی جنسی" پیدا کرده که عمده‌ترین مشکل زن‌ها و مرد‌ها در روابط جنسی است.
 
%۷۵ طلاق‌ها به دلیل مسائل جنسی است
دکتر بهنام اوحدی روان‌پزشک و سکسولوژیست معتقد است که امروز در کلینیک‌های روان‌شناسی مشاوران و روان‌شناسان با مسئله مهمی به نام عدمِ آشنایی با type جنسی روبرو هستند که جز با کمک سازمان‌ها و جز با شفاف‌سازی و همگام‌شدن با مسائل روز دنیا نمی‌توان آن را مدیریت کرد.

بهنام اوحدی در گفتگو با فرارو، ۷۵ درصد از طلاق‌ها را به مسائل جنسی مرتبط می‌داند. آماری که کم و بیش در ده سال اخیر به گوش رسیده است.

این روان‌پزشک گفت: در پژوهش‌های مختلف آمار مختلفی درباره میزان تاثیر مسائل جنسی بر روی طلاق به‌دست آمده است. ۶۶ درصد، ۷۵ درصد و حتی ۸۴ درصد هم به عنوان میزان تاثیر این مسائل بر روی طلاق عنوان شده. اگر بخواهیم منطقی فکر کنیم باید بگوییم که ۷۵ درصد از جدایی‌های زوج‌های ایرانی ریشه در مشکلات جنسی دارد.

به گفته این سکسولوژیست در بسیاری از ازدواج‌ها ما شاهد این هستیم که هم‌خوانی جنسی دو نفر نتوانسته بررسی شود و از آنجایی که مشخص نبوده آیا دو نفر پس از ازدواج هم‌خوانی جنسی دارند یا نه، بسیاری از جدایی‌ها شکل گرفته است.
 
وی درباره موضوعِ مهم type جنسی توضیح داد: موضوعِ مهمی که مدت‌هاست در جهان مطرح است، شناختن type جنسی است. متاسفانه در ایران افراد این type را در مورد خودشان نمی‌شناسند. در این سال‌ها بسیار تلاش شده تا زوج‌ها از طریق عمل‌های جراحی زیبایی و رژیم‌های مختلف به ایده‌آل همسرشان برسند، اما واقعیت آن است که این چیزی از مشکل یعنی نداشتن شناخت نسبت به type جنسی کم نمی‌کند.
 
اوحدی همچنین با اشاره به نقش آموزش در آگاهی صحیح جنسی اظهار کرد: ما به عنوان روان‌شناس و متخصص این حوزه تلاش کرده‌ایم در کلینیک‌ها به افراد آموزش دهیم که چطور باید مشکلات جنسی‌اشان را برای داشتن رابطه‌ای بهتر حفظ کنند، اما این به تنهایی کافی نیست. باید وزارت ورزش و جوانان، سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت پروتکل‌هایی را برای آموزش مسائل جنسی به شیوه روز به افراد تعریف کنند. حداقل ۴۰ ساعت برای این آموزش‌ها از طرف دولت باید در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به آموزش ۱۶ ساعته پیش از ازدواج به زوج‌ها گفت: در حال حاضر ۱۶ ساعت آموزش در دستور کار دولت برای آموزش به زوج‌ها هست، اما در این چندساعت نمی‌توان آموزشی که از کودکی لازم بوده داده شود را جبران کرد. به جز این آموزش‌ها در این کلاس‌ها به مسائل اصلی که زو ج‌ها نیازمند شنیدن آن هستند پرداخته نمی‌شود.

بهنام اوحدی ادامه داد: در این کلاس‌ها عموما مسائل آموزشی جنسی تنها دو ساعت است و مابقی به موضوعاتی که ترکیبی از مباحث زیست‌شناختی و زناشویی است محدود می‌شود. حال آنکه مسائل جنسی پیچیده‌تر از این‌هاست.

دکتر اوحدی درنتیجه معتقد است که مسئولان باید از مشاوران و تجربه آن‌ها در مواجهه رو در رو با زوج‌ها کمک بگیرند و نه این‌که هرازچندگاهی اعلام کنند که مسائل جنسی نقش بسزایی در طلاق دارد.
 
 

  • اما این ناهمسانی جنسی چطور در جامعه ایران شکل گرفته و چه تبعاتی در پی داشته است؟
 
مهدی مسلمی‌فر زوج‌درمان و سکس‌تراپ از منظری دیگر به موضوع افزایش طلاق‌های جنسی در ایران نگاه می‌کند.

او معتقد است ناهم‌خوانی جنسی از سویی و سرکوب‌های اجتماعی مختلف از سوی دیگر منجر به تنوع‌طلبی جنسی در جامعه شده بدون آنکه بستر لازم آن فراهم باشد.

این کارشناس در گفتگو با فرارو در این‌باره توضیح داد: ویژگی‌های اجتماعی همچون سطح تحصیلات بالاتر، پول بیش‌تر، روابط بیشتر و... می‌توانند در رضایت جنسی اثر بگذارند.

مسلمی‌فر با این مقدمه تاکید کرد که شهرنشینی و امکانات جدید منجر شده تا هم آگاهی بالا برود و هم اختلال بیش‌تر شود و جامعه ما نیز از این موضوع مستثنی نیست.

وی در ادامه به طلاق به دلیل مسائل جنسی پرداخته و اظهار کرد: در این شرایط و در این نوع طلاق‌ها نمی‌توانیم بگوییم این فقط بحث آگاهی و ناآگاهی است که اهمیت دارد، بلکه همسان‌بودن در رابطه جنسی بسیار اهمیت دارد؛ موضوعی که باعث شده خیلی از زوج‌های ایرانی پس از ازدواج به مرور از یکدیگر دور شودند و در نهایت تصمیم به جدایی بگیرند.

اما بحث دیگری که به گفته این کارشناس باید در جامعه مطرح کرد تغییر در معیار توقع و رفتار درست جنسی است.

به گفته او خطوط قرمز امروز در جامعه ما تغییر کرده، دوران محرومیت جنسی افراد از سن بلوغ تا اولین تجربه جنسی نیز کوتاه‌تر شده است.

وی در این‌باره توضیح داد: من به عنوان مشاوری که هر روز با زوج‌ها درباره این مسائل صحبت می‌کنم می‌توانم بگویم در تمام مواردی که دیده‌ام تنها شاید ۱۰ نفر بوده‌اند که تجربه رابطه جنسی پیش از ازدواج را نداشته‌اند؛ و این یعنی تغییر خطوط قرمز جامعه و همچنین اینکه شناخت جنسی جزوی از ارتباط باشد.
 
مسلمی‌فر همچنین می‌گوید تجربه کشورهای دیگر نشان داده هر جا انقباضی در جامعه ایجاد شده جامعه راه دیگری برای انبساط به شکلی شدیدتر پیدا کرده است؛ مانند مشکلات متنوع و گاه ترسناک زوج‌ها در زمینه مسائل جنسی.
 
"نباید" قوی هستیم، "باید" مفقود
وی در این‌باره توضیح داد: ما در قسمت "نباید" قوی هستیم، اما بایدی که در برابر این نباید بایستی قوی می‌شد را تقویت نکرده‌ایم. درنتیجه تعادل لازم در جامعه برقرار نمی‌شود و افراد نیز در جامعه نامتعادل نخواهند نتوانست نقش جنسی‌شان را به‌درستی ایفا کنند.

نداشتن مدیریت جنسی نیز به گفته این زوج‌درمان یکی‌دیگر از مشکلات امروز جامعه ایران است و متولی واحدی برای این مدیریت نیز وجود ندارند و درنتیجه، جز آن دسته که سعی می‌کنند با حضور در مراکز مشاوره مشکلشان را حل کنند افرادی که راهی برای حل مشکلاتشان ندارند هنجار‌ها را به راحتی می‌شکنند.

مهدی مسلمی‌فر در انتها گفت: به نظر من چندسال بعد و وقتی یکی دو نسل از جامعه خارج شوند ما به یک یکدستی خواهیم رسید؛ که البته این یکدستی لزوما به معنای بهتر شدن نیست. اما به هرحال ما این مسیر را طی خواهیم کرد و آن زمان باید ببینیم که مسائل جنسی چه قدر بر روی ازدواج‌ها و طلاق‌هایمان موثر خواهد بود.
bato-adv
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
این کارشناس در گفتگو با فرارو در این‌باره توضیح داد: ویژگی‌های اجتماعی همچون سطح تحصیلات بالاتر، پول بیش‌تر، روابط بیشتر و... می‌توانند در رضایت جنسی اثر بگذارند.اصلا هم اینطور نیست پول و تحصیلات هیچ ربطی به رضایت و مکانیزسم جنسی ندارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
خيلي تلاش كردم منظور اصلي كارشناسان را كه در پرده بيان شده بود، دريابم. وقتي متخصصان هم در بيان منظور خود عاجزاند، مردم عادي چه كار مي‌توانند بكنند. بالاخره من نفهميد منظور از همخواني جنسي و type چه بود.!
سام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
اینجا تو گام اول پول و ماشین تایپ جنسی رو تعیین می کنه، بعد طلاق رو رقم می زنه، بعد کلی آدم شکست خورده که همیشه تو سفر خارج از کشور هستن رو رقم می زنه و ارز خارج می کنه، سر اینکه توزیع ثروت درست انجام نشده تا تایپ جنسی بر حسب بدن و روان تعیین شه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
شايد خود مشكلات جنسي دليل درصد بالايي از طلاقها در ايران باشند اما خودش تا حد بالايي تاثير گرفته از ديگر مشكلات زندگي زوجين است.

تورم و گراني، دو شغله بودن، استرسهاي فكري در زندگي مدرن، نگراني از اينده، نداشتن دلخوشي و شادي... و دعواهاي خانوادگي همگي آثار مخرب خود را روي روابط جنسي زوجين نشان ميدهند.

يعني خود مشكلات جنسي ريشه در عوامل مهمتر ديگري دارند كه بايد ايتدا حل شوند.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
سلام
دکتر مرادی هستم
زمانی عدم شناخت سبب عدم تفاهم جنسی می شد ولی الان
شناخت زیاد است که سبب اختلاف می شود یعنی با اطلاعات وسیعی که هر یک از زوجین دارد انتظارات خود را تنظیم می کند و وقتی همسر خود را فاقد انتظارات مورد نظرش می انگارد، ساز ناکوک اختلاف و جدایی می نوازد.
متشکرم
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۶۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
هيچ وقت نفهميدم چرا بايد صحبت در باره مسائل جنسي كه بخش مهمي از زندگي انسانها مي باشد بايستي تابو باشد؟ چه در خانواده چه در مدرسه و چه در دانشگاه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
این همه خودش صحبت کرد آخر هم در مورد type جنسی به قول خودش توضیح نداد!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
یه سوال:
مشکلات جنسی خودش از کجا نشات میگیره؟
این رو حل کنید!
بعید میدونم امروزه کسی در اینگونه مسائل اطلاعاتی نداشته باشه
مشکل جایی دیگست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
اقایی که میگی بعیده کسی اطلاعات نداشته باشه . اطلاعات مهم نیست . آموزش مهم ه .
شما فیلم جنگی ببینی "سرباز نمیشی" ولی از جنگ اطلاعات بدست میاری !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
ضمن احترام به نظر کارشناس و نویسنده، جایی که حیوانات به طور غریزی و بدون آموزش ارتباط برقرار می کنند آیا این دکتر فکر نمی کند که انسانها علاوه بر آگاهی و کشش غریزی تفکر هم دارند پس لازم نیست این همه تاکید بیخودی صورت گیرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
منم تا حدودی موافقم
فکر کنم در مورد آمار بزرگنمایی شده.
اصولا خانمها معمولا بعد از زایمان ، مسایل جنسی آنقدر که فکر میکنید براشون اهمیت نداره.
اشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
چکار کند؟
بازم لاپوشانی؟ و ندیده رفتن مشکلی که ممکن است همین امروز به پشت در خانه ات رسیده باشد؟
پيام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
من نفهميدم " تفكر هم دارند" از معايب كار است يا محاسن؟ وجود فكر و انديشه به مسائل انساني وجوه و ابعاد مختلفي ميدهد كه طبيعتاً براي حيوانات اينگونه نبوده و همه چيز غريزي و ساده است. بهرحال تعارضات در كشور ما روز به روز بيشتر ميشود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
حيوانات بطور غريزي آب و عذا هم مي خورند پس چرا اين همه در باره سلامت تغذيه و غيره تاكيد ميشه؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
شما بهتره یکم فکر کنی و ببینی این همه مشکلات به وجود آمده ناشی از چی هست
اگر بلد بودیم و خودمون مشکل را حل میکردیم که این همه آمار طلاق ناشی از مشکلات جنسی نداشتیم!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
در اجتماع نباید صحبت شه چون از لذت جنسی کم می کنه (بخش عظیم لذت جنسی وابسته به تخیله).
اما در خانواده چرا، والدین با بچه ها صحبت کنن.
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
متاسفانه با تفکرات اطولگرايي که چنين مباحث مهمي را تابو ميدانند بايدم هم اوضاع وخيم و وخيم تر شود ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
عزیز جان از بحث اصلاح طلبی و اصولگرایی اومدیم بیرون. پاشو از خواب...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
بله دو كلمه از اوشون...

مشكل از اينجاست كه دعاوي اينچنيني رو به جاي ارجاع به روانشناسان خبره، به شوراهاي حل اختلاف ارجاع ميدهند كه هيچگونه علمي در اين زمينه كه مهمترين ركن جامعه است ندارن.
فرارو لطفا اين حرف رو در جامعه پخش كن
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
مشکل از زنان است که سرکش و نافرمان شده اند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
مردان نیستند!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
دقیقا
بانو
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
چرا باید زنان فرمانبردارباشند ؟قرن 21 است .
پرتو
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
و مردان بی مسولیت.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
اینقدر درمورد مسائل جنسی وحشتناک رفتار کردید که الان فیلمهای غیر اخلاقی به وفور در جامعه ما جا باز کرد وشد وسیله تخریب خانواده ها وملاک آموزش مسائل جنسی در حالی که اصلا درست نیست
مهدی دنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
اگر این مشکل حتی باعث تنها 20 درصد از طلاقها بود می بایست سریعا یک فکر اساسی و تغییرات بنیادی در قوانین میشد و همین طور به صورت ضربتی آموزش های لازم و روشنگری های مورد نیاز به جامعه داده میشد . حالا اینجا سالهاست که صحبت از 75 درصد هست ولی انگار نه انگار، که مبادا ....!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
مسائل و نیازهای جنسی و روحی-روانی از مهم ترین نیازهای هر انسان(مجرد-متاهل) هست که در جامعه ی امروز ایران نسبت به این موضوع بی توجهی میشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
تو کشور ما دست بچه 10 ساله موبایل و تبلت هستش میره راحت محتوای غیر اخلاقی نگاه میکنه , که اصلا بلوغ فکری و جسمی اش بهش اجازه نمیده رابطه جنسی رو درک کنه و اینها در آینده دچار هزار تا مشکل میشن !!!
الان آقا و خانوم هایی رو داریم که 40 سالشونه مجرد موندن و اصلا رابطه جنسی رو تجربه نکردن ....
بنظر من این یعنی فاجعه و همچین جامعه رو باید خیلی مواظبش بود !!!
ک م
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
کاملا با شما موافقم
آتوسا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
بر حسب نظر سنجي اي كه اخيرا منتشر شد يك دختر 14 ساله در ماه حدود 2000 مرد كامل برهنه را از طريق تلگرام مشاهد مي كند. و حالا شما مي خواهيد به اين كساني كه صبح تا شب مردان و زنان لخت و برهنه و فيلمهاي اتاق خواب آنها را مي بينند شما ديگه چه اطلاعاتي مي خواهيد اضافه كنيد و اين همه اطلاعات جنسي نسل مفلوك ما هم از صدقه سري حسن روحاني است.!!!
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
دیدن عکس با اموزش جنسی تفاوت دارد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
بی ربط ترین نظری که خوندم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
ديدن عكس چه ربطي به اموزش دارد؟؟
با اين نوع نگرش از فردا دانشگاهها رو هم تعطيل كنن بجاش به همه عكس پزشك و عكس مهندس و .. نشون بدن ديگه همه ميشن متخصص!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
شما احتمالا از اون ادمایی هستی که وسط تماشای فوتبال میگی منم دیگه اون توپ رو گل میکردم !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
آقا چرا کوچه علی چپ!.اول مشکل اقتصاد و بیکاری که هی میخوان نادیده بگیرند. بعد جنسی پنسی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
فقط بلده بگه type جنسی
شما که لالایی بلدی
حداقل type جنسی رو توضیح میدادی و اینکه چطور طرف type جنسی طرف مقابل رو هم بشناسیم میگفتی
نه اینکه فقط بگی زوج ها شناخت ندارن!
خوب شما که شناخت داری به ما هم بگو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
مفتی که نمیشه یه حزفی زده ملت کنجکاو بشن برن مطبش پول ویزیت و مشاوه بدن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
بنظرم منظورش از type اینه که زوج ها نیازهای طرف مقابلشون رو در چنین روابطی بشناسند،
مسعود
Germany
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
این کلمه به معنی سبک جنسی فرد هست.یعنی فرد گرم مزاج هست یا سرد..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
من جوون پول و شرایط ندارم ازدواج کنم , از اونور هم اونقدر توقعات خانواده دخترا رفته بالا دیوانه نیستم ب بسم الله خودم رو 110 سکه مهریه بدهکار کنم برم دو روز بعد زندان . بعد کو ازدواج ؟ کو مشکل جنسی ؟ تا صد سال دیگه هم رنگش و نمیبینم !!!
تو ایران طرف باید بری هزار جا پوستش رو بکنن تا یک رابطه جنسی داشته باشه ...
sayyed
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
فرارو جان شما نمونه داخلی از شبکه بی بی سی هستی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
این چه ربطی داشت الان؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
چون گوشه ای از مشکلاتمونو میگه ؟ چون میگه زیر این خاکستر آتیشه؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
آقایون میشینن فیلم های آنچنانی می بینن بعد از زن بینوا میخوان دقیقا همون قدر و مثل فیلمها براشون مایه گذاشته بشه! در صورتیکه ملاک نباید فیلم باشه که انگار هست!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
متاسفانه دقیقا هم برای زن و هم مرد توقع ایجاد شده غیر قابل دسترس است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
اونقدر مشکل زیاده که یه دایره المعارف ۵۰ جلدی می خواد تا بنویسی چرا ما اینجوری شدیم و حالا باید چکار کنیم!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
خود ایشون هم خجالت کشیده رک و پوست کننده درباره این موضوع حرف بزنه:))
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
من متوجه نشدم مقاله دقیقاً چی میگه ؟
Type جنسی رو بیشتر توضیح می دادی دکتر جان! اینجا کسی جلوی شما رو نگرفته که !! بگو بیشتر بدونیم ...
اردلان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
آقا type=نوع،گونه
واضح نیست برات؟ تا حالا متوجه نشدی بعضیا طبع جنسی شون گرم و بعضیا سرده؟ یکی باید حتماً با لمس و نوازش زیاد ابراز محبتش رو ابراز کنه و یکی دیگه برعکس اصلاً بی تفاوت و ماسته. اینها دوسر متفاوت طبع جنسیه. حالات بینابینی رو خودت تصور کن چیا میتونه باشه.
سیاوش
France
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
باید قبول کرد براورده نشدن امیال جنسی در بیشتر افراد لااقل همنسل من (دهه 50 و 60)، موجب بروز و شیوع پدیده خودارضایی در جوانان شده، که این موجب بروز ناتواناییهای جنسی بویژه در مردان جوان شده است. مردی که ناتوانی جنسی داره زندگیش میشه جهنم
نویسنده
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
این چه طرز مطلب گذاشتنه؟!!!! یا متن گردآورنده خودسانسوری کرده یا آقای مسلمی فر. مطلب بصورت سرپوشیده و تکرار یه جمله با کلمات مختلف ارائه شده.... با این کار مخاطب چیزی آیدش نمیشه جز یه آمار که همه میدونن. حداقل کار آوردن تعریف تیپ جنسی بود که متاسفانه ذکر نشده.
اردلان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
هروقت یاد گرفتی «آید» نیست و ضمناً 2 صفحه مطلب خوندی تا معلوماتت بالا بره اونوقت بیا این مقاله رو هم بخون بلکه چیزی عایدت بشه.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
در قدیم تایپ جنسی زاییده تخیل طرفین بود. مثلا دختری با ظاهری خاص یا مردی با شرایط خاص مثل قد بلند یا چهار شونه و غیره.
به هر حال چون روابط قبل از ازدواج نبود و بعد از اون هم کلی فیلم و عکس نبود دو طرف تخیلشون رو با طرفشون منطبق میکردند و آروم میگرفتند.
الان خیلی ها ارتباط قبل از ازدواج دارند و عملا چیز هایی رو میبینن و تست میکنن که نباید.
اونوقت بر خلاف غربی ها و به علت تعصب با کسی میخوان ازدواج کنن که به زعم خودشان با کسی و البته خودشان ارتباط نداشته.
نتیجه این میشه که اصغر تو ذهنش کبری را با صغری مقایسه میکنه و غبطه خوبی های اون و کبری اضغر رو با اکبر
تنها راه اینه که پسر و دختر قبل از ازدواج حداقل یکسری از اعضا و جوارح هم رو ببینند و بپسندند همچنین که سعی میکنن که بفهمن اخلاقشون به هم میخورد یا نه
جمه این دو میشه تفاهم اخلاقی و همگونی تایپ جنسی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
استرس پارازیت فقر همه باعثه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
جان؟ الان سعی کردی معنی
type
رو بفهمی اینجوری شدی؟
اسماعیل
United States
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
همین مساله بالا باعث شد که من از زن ایرانیم طلاق گرفته و با یک دختر آمریکایی ازدواج کنم. زن آمریکاییم با اینکه از زن سابق ایرانیم خیلی کم سن و سال تر است ولی واقعا شوهرداری بلد است.5 سال است با زن آمریکایی ازدواج کردم و معنی خوشبختی را فهمیدم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
انقدر مبهم نوشتيد كه چيزى نفهميدم ، آخرش چى شد ؟ اين مشكلات بطور مشخص چيست ؟ وقتى خودتان نمى توانيد توضيح وأضحى در اين موضوع بنويسيد چطور مى خواهيد به حل مشكل كمك كنيد ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
وقتی به نیاز مهم جنسی به شکل یک تابو و چیز بد نگاه میشه , این نیاز به عقده تبدیل میشه و از جاهای مختلف بیرون میزنه همانطور که کمبود محبت به صورت یک عقده در میاد و فرد منزوی و جامعه گریز میشه . نیاز جنسی در دسته بندی نیازها جزو پنج نیاز اصلی هر موجود زنده ای هستش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
با توجه به این همه کامنت، کاملاً معلومه که به آموزش نیاز هست و سند 2030 ایراد های اساسی داره
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
%۷۵ طلاق‌ها به دلیل مسائل جنسی است ؟
من اگه پول داشتم زنم رو به خاطر اخلاق خیلی تندش طلاق میدادم ولی چون پول ندارم مجبورم تحملش کنم
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین