bato-adv
کد خبر: ۳۷۲۱۵۲
جلسه طرح سوال از رییس جمهور

مجلس از پاسخ‌های روحانی قانع نشد

طرح سوال از رییس جمهور کمتر از یک ماه پیش با بیش از 80امضا اعلام وصول شده بود. این طرح پنج محور دارد که عبارت است از "عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت در خصوص کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چندین ساله و افزایش شتابان نرخ ارز‌های خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی. "
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۷

آغاز جلسه طرح سوال از رییس جمهور در مجلس

فرارو- جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی طرح سوال از رییس جمهور، برگزار شد. طرح سوال از رییس جمهور کمتر از یک ماه پیش با بیش از 80امضا اعلام وصول شده بود. این طرح پنج محور دارد که عبارت است از "عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت در خصوص کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چندین ساله و افزایش شتابان نرخ ارز‌های خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی. " در پایان بررسی طرح سوال نمایندگان مجلس از پاسخ های روحانی به چهار سوال قانع نشدند آنها فقط از پاسخ های روحانی درباره برجام و تحریم ها قانع شدند.


اگر مجلس از پاسخ‌های رییس جمهور قانع نشود، چه می‌شود؟
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۱۰:۵۱

با توجه به اینکه نمایندگان مجلس امروز از پاسخ های ورحانی به چهار سوال قانع نشدند، حالا سوال مهم این است که چه اتفاقی رخ خواهد داد.

ماده ۲۱۳- چنانچه اکثریت نمایندگان حاضر در جلسه از پاسخ رئیس جمهور به سوالی قانع نشده باشند و موضوع مورد سوال نقض قانون یا استنکاف از قانون محسوب شود، آن سوال به قوه قضائیه ارسال می شود.

نمایندگان از 4 پاسخ روحانی قانع نشدند
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۱۰:۱۸

رای گیری درباره پاسخ های روحانی به سوالات نمایندگان از رییس جمهور پایان یافت و نمایندگان از چهار پاسخ روحانی قانع نشدند.

نمایندگان از پاسخ رییس جمهور درباره "دلیل استمرار تحریم های بانکی" قانع شدند.

از پاسخ‌های رئیس‌جمهوری درباره "قاچاق"، " کاهش بیکاری "، "رکود اقتصادی"، "افزایش نرخ ارز" قانع نشدند.

پایان سخنان روحانی
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۱۰:۱۴

توضیحات رییس جمهور در پاسخ به سوالات نمایندگان پایان یافت. رای گیری مجلس آغاز شد.

روحانی: در بحران نیستیم، در آسیبیم
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۱۰:۰۳

روحانی گفت:

  • پی ام دی چیزی بود که تمام کارشناسان می‌گفتند غیر ممکن است بتوانید برطرف کنید.
  • طرح نظامی بلند مدت تبدیل به ۵ ساله شد، در زمینه اقتصادی هم قدم های اساسی برداشته شد، برخی هم نشد که عمدتا تقصیر آمریکا بود.
  • نمایندگان محترم می فرمایید زندگی مردم مطلوب نیست و ناراحتند، کاملا درست است. میپرسم آیا دولت یازدهم برای رفاه مردم کاری نکرد، آیا تورم در طور ۴ سال ۶۰ و چند درصد شد، حقوق کارگر، دوبرابر نشد. آیا مستمری ۳.۴ برابر و در برخی مواقع به ۴ برابر افزایش ندادیم؟
  • دوستان می‌گویند اگر اشتغال دارند، آنهایی که رفتند را حساب نکردید، من می گویم اشتغال خالص، یعنی همه رفته ها از اشتغال جدید کم شد، این حرف من نیست، حرف مرکز آمار است
  • در دنیای امروز آنچه که من قول دادم در انتخابات ۹۲ و انتخابات ۹۶ گفته ام راه من، راه اعتدال است، با تندروی به جایی نمی‌رسیم، از راست باشد یا چپ. راهی جز اعتدال و دوستی و برادری و وحدت نداریم.اشکالی ندارد مخالف دولت باشید، اما وحدت داشته باشیم
  • خواهش میکنم هم شما هم ما، هرکاری می خواهیم بکنیم، اصل ۴۰ قانون اصاصی را بخوانیم؛ نمی‌توانیم به منافع ملی آسیب بزنیم.
  • اینکه دولت نقص دارد، حتما دارد. اما تلاش من این بوده که بهترین‌هارا جمع کنم. به همین دلیل است که سوال می کنید، استیضاح می‌کنید و این حق شماست.
  • مهم است دست به دست هم بدهیم برای حل مشکل مردم. مردم نمی‌خواهند از من بپرسید و من آمار و ارقام بدهم. مردم درد را بهتر از من و تو می‌دانند و به صورت روزمره‌ای می‌بینند. در مغازه و اتوبوس.
  • لمس این مساله که زندگی مردم توام با سختی شده، وجود دارد. کمردم درمان موقع نمی‌پذیرند. درمان دائم می خواهند. چطور درست می‌شود؟ با کار دولت؟ بهتنهایی نه، با کار مجلس؟ به تنهایی نه. با کار قوه قضاییه؟ به تنهایی نه. همه با هم
  • پشت تریبون ها نگویید دچار بحران شده‌ایم. ما در مرحله آسیبیم، در گاهی مواقع در لبه آسیبیم، اما نه بحران. ما مشکل داریم، باید دست به دست هم بدهیم.
  • ما بدون ایراد نستیم، شما باید تذکر بدهید. اما هیچ تصمیم بدون مشورت جمعی انجام نمی‌دهم. من برای تصمیمی، صددرصد قاطع بودم، اما دیدم حمع مخالف است و از تصمیمم برگشتم.
  •  
حسن روحانی: اگر من تهدید به ترور شوم اهمیتی ندارد
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۹:۵۰

حسن روحانی در بخش دوم سخنانش گفت:

  • من اولا از وزرای مربوطه در زمینه همه این ۵ سوال و نکاتی که در زمینه آن مطرح شد، توضیح لازم به نمایندگان بدهند، هم به مردم
  • نکته اساسی این است که چه شد کشور؟ کشوری که در مسیر آرام حرکت می‌کرد و امد در منطقه خلیج فارس و همان ایام انتخابات بود و حماسه بزرگ را آفریدند و ضربه بزرگی را به ترامپ و کشورهای اطرافش زدند، چرا یک مرتبه تغییر کرد؟
  • تاریخ این تغییر ۵ دیماه ۱۳۹۶ است؛ هرکس تاریخ دیگری بدهد، آدرس غلط داده است. ۵ دی ۹۶ بود که مردم دیدند ناگهان عده‌ای امدند، شعار می‌دهند و بعد شعارهای هنجارشکنانه و غیرقابل قبول برای مردم.
  • مردم دچار حیرت شدند، پاسخ قاطع در راهپیمایی ها دادند، اما حادثه کم‌نظیری بود و نداشتیم. حادثه دیماه آقای ترامپ را به طمع انداخت تا در اواخر دیماه اعلام کند من در برجام نمی‌مانم مگر آنکه اروپا و دیگران درباره منطقه و موشک همراه شوند و اگر نشوند، یکجانبه خارج می‌شوم
  • بعد از آن تهدید و با ناآرامی داخل، مردم نگران شدند. بدانید تخریبِ، خرابی می‌آورد. بدانید سیاه نمایی، زندگی مردم به سمت سیاهی می برد. کلام نیست، شعار در گوشه و کنار نیست. البته اگر شعار درباره فردی مثل حسن روحانی باشد، اهمیتی ندارد. من اگر تهدید شوم به ترور، مهم نیست.
  • چه شد که عده‌ای هوس کردند رییس جمهور را مملکت را به ترور تهدید کنند؟ احساس کردند اختلاف وجود دارد
  • اگر اتحاد داشته باشیم،‌فیضیه انقلاب به جایی تبدیل نمی‌شود که آب به آسیاب دشمن بریزند.
ذوالنور: چه اتفاقی افتاده که بازار ما بهم می‌ریزد؟
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۹:۴۳

ذوالنور، نماینده قم  به عنوان طراح سوال درباره توضیحات روحانی اظهاراتی را مطحر کرد. 

او گفت:

*رییس جمهور کاهش قاچاق را از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۲.۵ میلیارد دلار فرمودند و بخشی هم از کاهش واردات از ۷۰ میلیارد دلار به ۴۰ میلیارد دلار گفتند.

*اگر این آمارها صحیح باشد، باید در چندجا نمود داشته باشد؛ تقاضای ارز کاهش پیدا کند. خودنمایی حنش خارجی باید کم شده باشد. باید تولیدات داخلی برای تامین آن کاهش بیشتر فعال شده باشد. اما چنین نشده است. اما این بحثی که قاچاق و واردات کم شده، درست نیست.

*آقای رییس جمهور، در این ۶ سال که رییس جمهور هستید، تاگنون نماینده ویژه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نداشتید.

*گفتید با ۳۰۰ بانک دنیا ارتباط برقرار شد، این ارتباط با بانک‌های بزرگ دنیاست یا بانک های کوچک دنیاست؟ اگر مشکل نرم افزار است، با بانک‌های کوچک و درپیتی مشکل نداریم و با بانک های بزرگ داریم؟

*اگر ارجاع به FATF می‌دهید، که بخشی تصویب شد، این دوسال که مشکل FATF نداشتیم، چرا بانک های بزرگ دنیا با ما ارتباط نگرفتند؟مشکل در برجام بود. قصه این است. برجام ماموریت را انجام نداد. تحریم های بانکی سرجایش است.

*بعدی درباره بیکاری است؛ زمانی که مسکن مهر ساخته شد، کارگران سر کار بودند. سه سال بعد از شروع بکارتان گفتید دو میلیون و ۶۰۰هزار شغل ایجاد کرده اید، سال بعد هم گفتید ۷۰۰ هزار تا، میشود سه میلیون و ۳۰۰هزار شغل، اما اکنون می‌گویید دو میلیون و ۷۰۰هزار تا تاکنون

*گفتید ساعت ۹ نمی‌دانیم ساعت ۱۱ قیمت ارز چه می‌شود. مشکل کجاست؟ مشکل خودشیفتگی است، مشکل مشورت نکردن با کارشناسان است.

*چه اتفاقی افتاده که بازار ما بهم می‌ریزد؟ این فضا را کی درست کرد؟ یک کاخی ساختید به اسم کاخ آرزوها، برجام و تهش ارتباط با آمریکا بود. توانمندی داخلی تکیه نشد، ارتباط با همسایگان فراموش شد. بارها گفتاید برای گزینه‌های مختلف برنامه دارید. اما ما نتوانستیم مدیریت کنیم. مشکل در توزیع ارز بود

پایان بخش اول سخنان روحانی
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۹:۳۲

بخش اول سخنان حسن روحانی در مجلس پایان یافت. او حدود 25 دقیقه دیگر برای دفاع از سخنان خود دارد.

پاسخ کوتاه روحانی درباره ارز
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۹:۳۰

روحانی در پاسخ به سوال مجلس درباره وضعیت ارز گفت:

  • تنها دولتی هستیم که با رشد منفی سر کار آمدیم، اما از سال ۹۳ رشد اقتصادی داشتیم و ۹ فصل پیاپی، رشد اقتصادی را پشت سر گذاشتیم
  • اما چرا شرایط ارز چنین شد؟ عامل اقتصادی بود یا سیاسی بود یا عامل روانی بود؟ یا همه اینها بود؟
  • در زمینه ارز اثار سیاست خارجی و روانی بیشتر بوده است تا شرایط اقتصادی داخلی.
  • قبل از تحریم امریکا جوری تصمیم گرفتیم و پس از آن جور دیگری تصمیم گرفتیم. تصمیم اول، احماع همه اقتصاددان‌های ما بود. می دانستیم چه شرایطی دارد، اکنون هم پیش‌بینی‌های خود را انجام داده‌ایم.

رییس جمهور تاکید کرد در بخش دوم پاسخ های خود درباره ارز به تفصیل سخن می گوید.

پاسخ روحانی به سوال درباره بیکاری
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۹:۲۶

روحانی، رییس جمهور در پاسخ به مجلس درباره بیکاری گفت: 

  • در زمینه بیکاری، ببینید از سال ۸۴ تا ۹۱ چقدر بوده است؟ اشتغالخالص ما آنقدر کم بوده که نمی توانم بگویم؛ ۱۰ هزار نفر بوده!
  • اشتغال خالص ما در طول خالص ما دو میلیون و ۷۰۰هزار نفر است. این افتخار بزرگ برای کشور است.
  • به آمار بانک مرکزی، مرکز آمار مراجعه کنید. البته اشتغال ارتباط خارجی می‌خواهد، امنیت داخلی می‌خواهد، آرامش سیاسی می‌خواهد. اما برای اولین بار در بهار ۹۷ بیش از داوطلب کار، کار ایجاد کردیم؛ ۷۱۱ هزار نفر جویای کار بودند، ۷۵۶ هزار کار ایجاد شده.
  • البته مردم ما قانع نیستند، هنوز بیکاری فراوانی داریم. بیکاری مضمن چندین ساله داریم، رقم بیکاری ما ۱۲.۱ درصد است و به نظر من قابل قبول نیست. خانواده‌های فراوانی هستند که این اشتغال را حس نکرده اند.
  • اگر دولت یازدهم و دوازهم مثل نهم و دهم کار می‌کرد، رقم بیکاری ما ۲۲ درصد بود. این هنر دولت یازدهم و دوازدهم است. که البته در همهاین زمینه ها قوای دیگر کمک کردند
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۹:۲۵

روحانی، رییس جمهور در پاسخ به سوال مجلس درباره برجام و روابط بانکی:

  • دستاوردهایی در برجام داشتیم که از بین نمی‌رود. تحریم تسلیحاتی کشور را تقلیل دادیم به ۵ سال که ۲.۵ سال دیگر تمام می‌شود
  • در زمینه اقتصادی هم گشایش‌هایی هم حاصل شد. بعد از امضای برجام و اجرایی شدن، تحریم‌هایی که مربوط به برنامه هسته‌ای بود، لغو شد. اما تحریم‌ها بخش‌های دیگر دارد که به هسته‌ای مربوط نیست.
  • با ۲۷۸بانک رابطه کارگزاری داریم. هزاران حواله رد و بدل می‌شود.
  • در زمینه بانک، ۴ لایحه تقدیم مجلس کردیم که برای بانک اساسی است. برای حیثیت ایران اساسی است؛ ما کشوری هستیم ضد پولشویی و ضدتروریسم. بنابراین این لوایح بسیار کمک می‌کند در ارتباط بانکی. یکی تصویب شده، سه تا مانده است. درخواست می کنم تسریع کنید در تصویب این لوایح.
پاسخ روحانی به سوال نمایندگان درباره قاچاق کالا
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۹:۱۹

روحانی، رییس جمهور در پاسخ به سوال نمایندگان درباره قاچاق کالا گفت:

  • برای جلوگیری از قاچاق تولید باکیفیت داخلی است و باید کمک کنیم به تولید داخلی و خدمات با کیفیت در داخل.مگر کالایی که به لحاظ فرهنگی نمی‌توانیم سمتش برویم.
  • می دانید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فرا قوه‌ایست. مبارزه با قاچاق تنها کار دولت نیست
  • در قاچاق خروجی که عمدتا سوخت است، دولت با برنامه ریزی برای کنترل پیمایش خودروها و دادن گازوییل برمبنای پیمایش، قاچاق ۷.۸ میلیارد به نیم میلیارد در سال ۹۵ رسید.
  • در زمینه قاچاق، نقش نیروی انتظامی و سربازان گمنام و نیروهای نظامی دیگر بخصوص سپاه، پررنگ است. مرزهای جنوبی را در اختیار سپاه قرار دادیم و با کمک همه اینها توانستیم به این عدد برسیم.
  • سوال باید چنین باشد که دولت چطور توانست قاچاق ۲۵ میلیارد را به ۱۲.۵ میلیارد رساند و حالا برنامه‌اش چیست که به صفر برساند.
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۹:۰۸

روحانی، رییس جمهور در پاسخ به مجلس:

  • باید سوالات از دولت دوازدهم باشد، اما لحن سوالات از دولت یازدهم و دوازدهم است، ایرادی ندارد
  • همواره روش من در دولت یازدهم و دوازدهم در ارتباط با مجلس، برادرانه باشد، بسیاری از نماینده ها در انتخابات سال ۹۶ در کنار هم بودیم. اما اکنون گله دارند که گله‌های دوستانه و برادرانه است
  • سوال نماینده‌های محترم که در ۵ بند تدوین شده، سوالات ملت ایران هم هست، نه تنها یک چهارم نمایندگان امروز این سوالات را دارند، بله به اعتقاد من بسیاری از مردم این سوال دارند که چرا بیکاری، چرا قاچاق انچنان، چرا رکود و رونق شرایطی را طی می‌کنند که مورد انتظار مردم نیست و چرا رشد قیمت ارز. به هرکوچه و خیابانی بروید، شاید بخشی از سوالات مردم، همینگونه سوالات باشد و حق دارند بپرسند
  • مردمی که در طول دولت یازدهم در چهارسال شاهد تحول در اقتصاد، فرهنگ، امنیت ملی و سیاست داخلی و خارجی بودند، این سوال مهم مطرح بوده که چه شده است که مردم باید از آینده زندگی و کشور خود نگران باشند.
  • چرا حرکت ما در طول ۴.۵ سال همه چیز رو به تحول بود، همه آمارها وجود دارد. اما در این ۷-۸ ماه اخیر چرا شرایط نویی آغاز شد.
  • ممکن است بفرمایید این شرایط نو از قاجاق بود، از سیستم بانکی بود، از ارز بود. به نظر بنده اشکال از تصور مردم از آینده ایران بود؛ ناگهان تصور مردم دچار تغییر شد.
  • اشتغال بسیار مهم است، بیکاری درد بزرگی است، نابسامانی بانکی مهم است، مساله رکود هم هم است، ارز هم مهم است،* اما در برابر امید مردم ناچیز است. چرا مردم نسبت به آینده ایران دچار تردید شده اند؟ حتی بالاتر نسبت به آینده عظمت نظام دچار شک و تردید شده اند؟
  • باید با زبان درست و صحیح به گونه ای با مردم سخن بگوییم که مشکلات این چند ماه زودگذر است. باید به مردم توضیح بدهیم با هدایت رهبری و هماهنگی مردم و نیروهای مسلح، عبور خواهیم کرد.
  • ما باید به مردم بگوییم نمی‌گذاریم توطئه‌های آمریکا به نتیجه برسد. کاخ سفید باید بداند از پایان این جلسه امروز خوشحال نمی‌شود. باید بداند پایان جلسه امروز اتحاد به دولت و مجلس، دوقوه و قوه قضاییه و نیروهای مسلح و … است

 

۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۸:۵۷

حسن روحانی در ابتدای سخنان خود گفت:

  • این روز را روز مبارکی برای دموکراسی، کشور و مردمسالاری دینی می بینم. هیچ کس فکر نمی کند پاسخگو بودن به عنوان ضعف است. پاسخگو بودن به عنوان بالاترین نقطه قوه مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران است. همه مسئولان باید پاسخگو باشند در چارچوب وظایف خود و چارچوب قانون
  • هیچ کس از مردم شریف ایران و از دوستان ما در جهان و دشمنان ما فکر نکنند امروز آغاز شکافی در بین مجلس و دولت است؛ مجلس دولت هدف بزرگی را بر دوش دارند و می‌بینند و این بار را باید با هم به مقصد برسانند.
  • رهبری نکاتی را درباره جلسه امروز به من فرمودند، امیدوارم این نکات را رعایت کنم

آغاز سخنان حسن روحانی
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۸:۵۴

پس از پایان سوالات طراحان سوال از رییس جمهور، حسن روحانی پشت تریبون مجلس قرار گرفت تا به سوالات پنج گانه نمایندگان پاسخ دهد.

کرم پور: عدم توانایی دولت در برخورد با قاچاق چیست؟
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۸:۵۳

کرم‌پور، نماینده فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین پنجمین طراح سوالی بود که به بحث قاچاق در سخنان خود پرداخت.

او گفت:

جناب آقای رییس جمهور مگر رهبر معظم انقلاب نفرمودند، اگر کالایی به صورت قاچاق وارد کشور شد، به صورت عمومی به آتش کشیده شود. گفتند مراد من فلان کولبر نیست، قاچاق‌های بزرگ را می‌گویم، پس از ان آیا در چشم من نمایند خوابی می‌ماند که برخورد با قاچاق را ببینم.

▫️عدم توانایی دولت در برخورد با قاچاق چیست؟خطر جدی است و لازم است با جدیت تمام با آن مقابله شود. نفرمایید نمی‌شود، نمی‌گذارند.

▫️از قدرتی می‌گویم که به کمک مردم سوریه و عراق می‌رود و فرزند نامشروع آمریکا را شکست می‌دهد، اما از برخورد با قاچاق می‌ماند.

فولادگر: بگویید چه اقدامات اصلاحی برای بازار ارز و اقتصاد انجام داده‌اید؟
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۸:۵۰

چهارمین نماینده که به تشریح سوال پرداخت فولادگر نماینده اصفهان بود.

او گفت:

*اینجانب در آغاز دولت یازدهم،‌ از برنامه‌های اقتصادی شماو وزیرتان حمایت کردم، اما چرا به همان برنامه پایبند نبودید که کشور به سمتی رفته است که هم معیشت مردم در خطر قرار گرفته و هم شاهد رکود پروژه های صنعتی و عمرانی هستیم و هم باید طلب‌هایشان را به صورت اوراق مشارکت دریافت کنند؟

* بگویید چه اقدامات اصلاحی برای بازار ارز و اقتصاد انجام داده‌اید؟

* به وعده خویش درباره ترمیم تیم اقتصادی خود در ابتدای دولت دوازدهم عمل کرده اید؟

*در شعارهای تبلیغاتی دولت یازدهم به بهبود فضای کسب و کار که در دولت دهم اجرا نشده بود، تاکید کردید، اما گزار‌ش ها نشان می‌دهد چنین نشده است.

* در شرایط رکودی فعلی بیشترین فشار را در بخش صنعتی و تولیدی خواهیم داشت

نقوی حسینی: ما پشت سر شما هستیم آقای رییس جمهور هستیم
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۸:۴۴

نقوی حسینی نماینده ورامین سومین طراح سوال از رییس جمهور بود که محور بیکاری در طرح سوال را تشریح کرد.

نقوی حسینی گفت:

* همه می‌دانیم معضل امروز کشور، بیکاری است. آقای رییس جمهور خانواده‌ای را در نظر بگیرید حتی تا ۵ فرزند تحصیل کرده تا دکتری، از ۲۰ تا ۴۰ سال، شب‌ها پای سفره پدر که شاید خودش هم بیکار باشد، می‌نشینند.

*۵ میلیون بیکار در این کشور. آقای رییس جمهور شما مجری قانون اساسی هستید که از شما خواسته اشتغال مناسب، تامین اجتماعی و دستمزد مکفی برای ملت ایجاد کنید.

*به مردم بگویید شورای عالی اشتغال بالاترین مرجع اشتغال در کشور، در دوره شما چندبار تشکیل شده است؟ طرح کارورزی شما به کجا رسید؟ شما مجری قانون اساسی هستید، باید پاسخگوی مردم باشید

*به مردم می‌گوییم، تحریم‌ها را له می کنیم، ما پشت سر شما هستیم آقای رییس جمهور هستیم، شما پشت سر رهبری حرکت کنیم، پشت سر شما هستیم.

*از ظرفیتهای داخل کشور استفاده کنید، به نخبگان خودتان توجه کنید. وزیر صنعت شما نمایشگاهی گذاشت به اسم صنایع کوچک، ای کاش سر می‌زدید

*اشتغال مصیبت کشور است، ظرفیت های اشتغال مهمتر از شغل است. این همه روی بودجه مانور ندهید. ۳۰۰ نوع شغل روی صنعت نهفته است.

*آمار خودتان است؛ بیش از ۵۰ هزار منشاء شغل تعطیل شده است.

*مرد کسانی هستند که روز سخت نظام پای کشور بایستند.

فرهنگی: تورم 60 درصد است
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۸:۳۹

دومین طراح سوال از زییس جمهور محمد حسین فرهنگی نماینده تبریز بود. او از رکود و تورم در کشور انتقاد کرد.

گزیده سخنان فرهنگی را در ادامه می خوانید:

▫️ این رکورد سنگین و بی‌سابقه درحالی است که بودجه سالانه افزایش پیدا کرده است. و نقدینگی افزایش یافته است

▫️ رد شدن نقدینگی از ۱۶۰۰هزار میلیارد تومان موجب هجوم به بازار ارز و طلا شد

▫️ تورم بانک مرکزی، زیر ۱۰ درصد است، اما شواهد می‌گوید بالای ۶۰ درصد است. رکود تورمی حاکم شده است.

▫️ رکود تورمی حتی اگر کوتاه‌مدت باشد، می تواند تاثیر طولانی داشته باشد و باید دولت دست به اصلاحات اقتصادی می‌زد، اما تحولی انجام نداد

▫️ از سال ۹۲ دست به کدام تحول اقتصادی زده‌اید؟ در زمینه بیکاری، قاچاق و … و حتی یارانه‌ها که از آن انتقاد می‌کردید، اتفاقی نیفتاد

▫️ معضلات را به دیگران حواله ندهید، حلقه مفقوده این سال‌ها، مدیریت بوده است.

طرح سوال درباره وضعیت ارزی کشور
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۸:۳۰

اولین سوال نماینده طراحان سوال از رییس جمهور از سوی محمد دهقان نماینده طرقبه و چناران تشریح شد. این سوال مربوط به وضعیت ارضی کشور است.

گزیده سخنان دهقان به اسین شرح است:

▫️همان‌موقع که آقای جهانگیری ارز ۴۲۰۰ تومانی را اعلام کرد، کارشناسان گفتند این روش غلط است، سه ماه و نیم طول کشید شما این نظر را قبول کنید.چه کسی توصیه کرده بود دولت شما ارز را به واردات کالاهای لوکس و گران‌قیمت بدهد؟

▫️چرا لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر نمی کنند؟ اگر کسی رانتی نبرده است، چرا با این خواست مخالفت می‌شود؟

▫️در زمانی که مردم با گرانی دست و پنجه نرم می‌کنند، دولت شما صدها میلیون دلار را برای سفر اختصاص داد تا بروند آنتالیا و …

▫️در زمان تحریک تقاضا، جلوی توزیع ارز را گرفتند، هم ارز صادرات و هم کسی می خواست ۱۰هزار دلار ارز بفروشد، به عنوان قاچاق گرفتند.

▫️ارز ناشی از صادرات کالا کهتوسط رکت های دولتی و خصولتی توزیع می‌شود، ۱۰ میلیارد دلار است، اما دو میلیارد دلار توزیع شد

▫️آقای رییس جمهور، اگر شما توان نداشتید، دولت شما مردم را به صف کرد و سکه فروخت و جیب دلالان را پر کرد؟

▫️شما ارزیابی از ذخایر خودتان نداشتید؟ دولت چطور با این همه ژنرال، این بی تدبیری داشت؟

▫️به قیمت خالی کردن جیب مردم، گفته اند بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان پول به کیسه تعدادی آدم مفت‌خوار و اندکی از ثروتمندان داده شود. ذخایر طلای کشور تلف شود

▫️ماده ۵۹۸ قانون مجازارت اسلامی می‌گوید هرکسی موجب تضییع اموال دولتی می شود، باید هم مجازارت کیفری شود و هم جریمه. چه کسی می‌خواهد جبران کند؟

روال سوال از رئیس جمهور در مجلس چگونه است؟
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۸:۲۶

مدت زمان پیش بینی شده در آیین نامه داخلی مجلس برای سوال کنندگان از رئیس جمهور نیم ساعت و برای رئیس جمهور یک ساعت است که البته هر کدام می‌توانند وقت خود را به دو بخش تقسیم کنند. در بخش اول سوال کنندگان پرسش‌هایشان را مطرح می‌کنند و رئیس جمهور پاسخ می‌دهد و در بخش دوم آنها ابهاماتشان را می‌گویند و رئیس جمهور هم توضیحات لازم را خواهد داد.

در ادامه سوالات نمایندگان از آقای روحانی تک تک به رای مجلس گذاشته می‌شود اگر نصف بعلاوه یک نماینده حاضر از پاسخ‌های رئیس جمهور قانع نشده باشند سوال جهت رسیدگی به قوه قضاییه ارجاع خواهد شد.

ورود روحانی به مجلس
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۸:۲۳

حسن روحانی امروز (سه شنبه 6 شهریور) دقایقی قبل به منظور پاسخ به سوالات 80 نفر از نمایندگان مجلس در صحن علنی مجلس حضور یافت. گفتنی است حسن روحانی را هنگام ورود به صحن علنی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، محمد شریعتمداری وزیر صنعت همراهی ‌کردند.

bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
آقای روحانی، لطفا استعفا بده تا گندش بیشتر در نیومده.
تو گفتی اختیار نداری، ما هم باور کردیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
مذاکره تنها راه نجات کشور است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
آقای روحانی گناهی نداره،تورم وفقروبدبختی سالیان سال است که براین سرزمین سایه افکنده،مافقیرفقرابه خاطرروندتورم ونبودمسکن بایدبه سوی غارنشینی وتغذیه ازطبیعت پناه ببریم واجازه بدهیم تاافرادثروتمندبدون دغدغه به زندگی لاکچری خودادامه دهند.اصلاچه مفهومی داره استیضاح،چون همشون هدفشون یکیه خدمت به خودوفک وفامیل ودوست وآشناودرآخراگرعمری بودنوبت به خدمت به مردم میرسه.!!!!!!
ناشناس
Germany
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
ما دشواری نداربم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
بزرگترین هنرروحانی این بود که روی احمد نژاد را سفید کرد خخخخخخخ حالشو ببرید روزی می فهمید بازیچه دست سیف و نعمتزاده و نهاوندیان بودید که دیگه دیر شده
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۳۱
ناشناس
United States of America
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
بیاید قبول کنیم روحانی طبق قانون نفر دومه مملکته و حوزه اختیاراتش بسیار محدود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
این حرف شما صحیح. اما نکته جالب اینه که اصلاً هیچگونه پاسخ مشخصی ارائه نشده. واقعا جای تاسف دارد. این کشور به کجا داره می ره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
پس بهتر بود اندازه همین اختیارات محدود وعده و وعید بده و ملتو سرکار نذاره.

هر چند طبق قانون اساسی حوزه اختیاراتش بسیار محدود نیست و با گزاره شما مخالفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
این تصور غلط ما مردم هست و مسئولین هم با استفاده از همین تصور غلط پاسخگوی کارها و تصمیمات اشتباهشون نیستند قانون اساسی وظایف رو دقیقا مشخص کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
پس چرا اینهمه توانتخابات وعده وعید.حالا که شما نتیجه خیانت های اصلاحات اعتدال دارید می بینید.مردم ناامید شدن از این ادم هاحالا شد نفر دوم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اگر محدود هست و توانایی نداره مثل مرد بیاد بگه اشتباه کردم مردم نه اینکه همش شعار بده
اگر نماینده ، نماینده مردمی بود میومد استیضاحش میکرد با این وضعیت اشغال اقتصادی ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
ایران کشور ثروتمندی هست
چرا ما باید شبیه ونزوئلا یا عراق جنگ زده باشیم؟!!!!!

اینقدر بدبخت شدیم واقعا؟!!

شما که اخرش با امریکا مذاکره میکنین چرا اینقدر دیر؟ الان برین دست به امتیاز دادنتون که خوبه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اینقدر ناله نکنین
همین شماها این مجلس و این دولت رو رای دادین اومدن بالا
اینا همگی از فیلتر شورای نگهبان رد شدن
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
استعفا که میتونه بده,چرا اون کارو نمیکنه؟
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
دوست کم اطلاع من، بیش از نود درصد منابع مالی کشور در اختیار دولته. اختیاراتش هم طبق قانون بسیار زیاده. ایشون اگر اعتقاد دارند قدرت در اختیار رئیس جمهور نیست چرا اون همه وعده داد و قسم جلاله خورد. حالا که این همه منابع رو مانند احمدی نژاد به فنا داد میخواد بگه من اختیارات ندارم... اینقدر ساده نباش هموطن...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
روحانی وقتی رئیس جمهور شد ۳۵ سال بود که در راس این کشور مسئولیت های بالایی داشته و سال ها در مجلس وجایگاه قانون گذاری بوده و حقوق خوانده است لذا بیش از هرکس از دامنه اختیارات رئیس جمهور مطلع است و اگر ریئس جمهور کاره ای نباشد پس چرا کاندید شد و کلید حل مشکلات را در دستش گرفت و نشان مردم داد.متاسفانه این ترفندی شده برای مدیران کشور از بالا تا پایین که برای در دست گرفتن قدرت به آب و آتش می زنند و وقتی به قدرت رسیدند و عملکردی برای مردم نداشتند بگویند اختیاری نداشتیم .البته روحانی خداییش چنین حرفی نزده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
آقای روحانی نفر اول اجرایی کشوه و کلی اختیارات داره
کل اقتصاد دست اونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اگه با اصل نظام اسلامی مشکل دارید که مطمئن باشید عوض نمیشود یعنی نخواهیم گذاشت که عوض شود شما که این نظر رو دادین نکنه از امثال همون برانداز پلاستیکی ها هستین ؟ هه
عبد الله
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
به یاد دارید چند سال پیش بخاطر مدیریت غلط و هابی های عربستان( به فرض که عمدی در کار نبوده باشد) در مناسک حج پنج هزار نفر قتل عام و این سبب جلب توجه دنیا و تمام دوربین ها و رسانه ها شد.
اما حمله بر سفارت عربستان که چند تا آجر بیش نبود و چند نفر وهابی را در خود جا داده بود، توجه تمام دنیا و رسانه ها را متوجه ایران کرد و سبب شد که دشمنان بگوید ایران افراطی عمل می کند.
امروز نیز با تند روی و مچ گیری و حرف خود را سر کرسی نشان، مشکلات حل نمی شود.
مثلا آیا درست است که یک مداح آن هم در روز عرفه فضای کشور ملتهب کند و هیچ کسی چیزی نگوید؟
رضایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
حرفهایش پاسخ نبود
توهین به شعور مردم بود
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
با ظرافت گفت:رهبری نکاتی را درباره جلسه امروز به من فرمودند امیدوارم این نکات را رعایت کنم؟؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
بیایید قبول کنیم شما از رای به روحانی پشیمونید، منتها اینطور توجیه می کنید !!!!
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اونایی که میگن روحانی کاره ای نیست جواب بدن که چرا پس خودشا جر داد تا رئیس جمهور بشه؟؟!!خب بعد تو مرحله اول که دید هیچ اختیاری نداره چرا بازم مرحله دوم شرکت کرد؟؟!! پس اگه رئیس قوه مجریه هیچ اختیاری نداره چرا انتخابات برگزار میشه؟؟!!! حالا که میبینه هیچ اختیاری نداره چرا کنار نمیره ؟؟؟ اگه مرد هستین اینا را جواب بدین .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
آقای عبدالله متاسفانه بدجوری رکب خوردید . منم به عنوان‌یک ایرانی دلم برا کشورم می سوزه و متاسفم چنین سرنوشتی بعد از ۴۰ سال شعار دادن‌و‌حنجره جر‌دادن و پرچم آتیش زدن در انتظارمونه . خدا از گوشه ای از‌گناهانتون بگذره.
ناشناس
-
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
چه طوری جاسوس ناقلا
ناشناس آشنا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
انشااله استیضاح شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
روحانی ناکار آمدترین رئیس جمهور تاریخ ایران خواهد بود. کسی کاری به روحانی نداره اگر کاری داشتند الان اینجا نبود. ولی اون موقع که رای دادیم باید میدونستیم روحانی در حد یه فرماندار هست نه رئیس جمهور.
ناشناس
Thailand
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
روحاني بركنار بشه همچين هم به نفع مردم نميشه
اتفاق بسيار بدتر و ضد مردمي ميفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
به جز رفسنجانی کسی تا حالا در حد رییس جمهوری که شما بگی نبود. رفسنجانی هم دلیلش مشخصه
طاعت
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
در اين مملكت رئيس جمهور يعني مجري و اجرا كننده نه تصميم گيرنده فرمون دست رئيس جمهور نيست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
دولت هرتصمیمی که خواست برای ارز و سکه و ملک و خودرو گرفت
اما ادای بی اختیار بودن میگیره
این خیلی مضحک و توهین آمیزه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
آقای طاعت، اکه فرمون دست کسی دیگه بود پس چرا انتخابات برگزار میشه و تو خیلی بیخود میکنی میری رای میدی و بعد از رای و انتخاب رئیس جمهورت میری تو خیابون قر و تاب میدی به کمرت که روحانی شد رئيس جمهور و مملکت افتاد دست حق دار تمام کسانی که رای به این بابا دادن خودشون خوب ميدونند که چه کردن با این گرونیها و وضعیت اقتصادی کشور
فرجاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
در انتخابات ریاست جمهوری به هر کسی که در طول این چهل سال رای دادم پشیمانم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
من هم همینطور بجز سید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
سید؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
منظورش خاتمی هست
الان خاتمی چه گلی بر سرمون زد
جز اینکه به جهت وزش باد نظراتش تغییر میکنه
همین خاتمی گفت بیایین به روحانی رای بدین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
من هم همین طور
در تمامی انتخابات شرکت کردم.
بعد از این دیگه هرگز
تا...........
ناشناس
United States of America
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
حالا اگر شرکت نکنیم درست می شود؟ یک مترسکی را که خودشان بخواهند با کمک آن چهار پنج میلیون عناصرشان، روی دوش ما سوار می کنند ککشان هم نمی گزد . بهتر است جدیتر به ماجرا نگاه کنیم و فکری اساسی بکنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
شما شرکت بکنی و نکنی فرقی نمی کنه . فقط به شخصیت و شناسنامت احترام گذاشتید.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
بله سید درست پس چرا برای جلوی یکه تازی را گرفتن..... پشت سید را خالی کردیم ؟؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
مترسک!!!!!! عجب مترسکی که 25میلیون نفر طرفدار داشت که خود شما یکیش هستی پس چرت نگو
ناشناس
Germany
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
من در زمان خاتمی با حقوق کارگری صاحب خونه شدم فقط حقوق کارگری
مرتضي
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
از اين مجلس و مجالس نوعي كه بي‌خاصيتي و بدخاصيتي آنها براي مردم سالهاست هويدا شده، و نيز نمايندگاني كه زبانشان در گرو هماهنگي با حسن و حسين باشد، جز بازيگري ناشيانه كاري بر نمي آيد......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
برای ایشان از خداوند منان ارزوی موفقیت داریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
مردم سختی را تحمل کنند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
سختیس تا کجاشه ؟ پدرمون در اومد والا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
چرا فکر نمی کنید ممکنه روحانی برود ، اوضاع بدتر شود؟ شاید ایران سوریه بشه ، شاید جنگ بشه. بعدش شماها چکار می کنید؟ جنگ می کنید؟ بازم ناله و شکایت می کنید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
دستور بدهید مردم به آینده امیدوار شوند ، حتما می شوند !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
چند وقت پیش که دستور داد دلار ارزان شودريال گرانتر شد! قبلا هم دستور داده بود به مافیای خودرو رسیدگی شود که وضع بدتر شد و پراید پرید به بالای 40 میلیون! چند ماه قبل هم از بالا رفتن قیمت دلار مکدر شده بود! دیگر چقدر زحمیت بکشد برای شما مردم نمک نشناس!!!! خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
وقتی ما بین خادمین وخائنینرا ازهم تشخیص نمی دیم و بی تفاوت هستیم وضع همین است مشگل خودمانه هر وقت من وشما درست شدیم سیاه واز سفید تشخیص دادیم وضع خوب خواهد شد والا روز بروز بدتر خواهد شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
انشالله اقای روحانی داوطلبانه از مسئولیت کناره گیری کند او وکیل دادگستری است و تخصص اقتصادی و مدیریتی ندارد به این دلیل مردم ایران ناچار شده اند بی سابقه ترین گرانی ها و مشکلات اقتصادی را حتی بدتر از دوران جنگ تحمیلی تجربه نمایند یک معذرت خواهی همراه با استعفا بسی بهتر از توجیه ناکارامدی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
بی سابقه نیست داداش . سال 91 بدترش داشتیم
نا شناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
دشمنان داخلی مانند ر /ع /ا.ن... بیشتر از خارجی می باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
مشکل اصلی، دشمنان داخلی وعاملین راهپیمایی 5دیماه96 هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
حتما" بعدش رئیسی میخواد بیاد مشکلات رو حل کنه . هر چی میکشیم از دست این قلدری تو خالیتونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
خودتون رای دادید داداش حالا حالشو ببرید
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
هشت شال در دولت هاله نور مملکت شخم زدندواز روزی هم که این رئیس جمهور شده هر روز پروزه پشت سر هم برای خراب کردنش طراحی می کنند و......هر کسی باشه اخر اش این میشه بادر قدرت دست رئیسی ها با انهمه درامد استان و هاله نور با دلارهای چال شده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
دقیقا کسانی که متخصص مدیریت یا اقتصاد نبوده و فقط دروس حفظی حقوق را خوانده باشند نمی توانند مدیر خوبی باشند این هم نتیجه اش در طول انقلاب کمتر کسی اینگونه باعث تورم قبل از تحریم شده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اگر قرار بر کناره گیری باشد آقای روحانی آخر صف است
اول آنهایی که باید بروند، بروند و آقای روحانی اگر نتوانست اداره کند زبانمان دراز است
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
برادر کجا 91 بدتر بود.جدای از اول انقلاب بعد از پایان جنگ تو هر دولتی پرش ارزی داشتیم 91 هم شک تورمی بدی وارد شد ولی بخدا بازار رونق نسبی داشت و کار هم بود.الان هم بازار نابود شده و هم تورم بی سابقه داریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
راست میگه اون داداشمون خودتون انتخابش کردید حالا حالشو ببرید انتخابی که از رو احساس باش نه عقل بهتر از این نمیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
شما که در کارنامه تان احمد نژاد قالیباف و مرتضوی ها را دارید حالا به آقای.روحانی ایراد می گیرید؟!!!!!
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
کاش به جای لفاظی یه ذره شجاعت داشته باشه و بکشه کنار .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
این بره اون میاد . پراید میشه 5 تومن ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
نمیشه 5 میلیون تومن
دولتی که رئیسش کلا خودبرتر بین هست کسی رو هم قبول نداره نباید عاقبتش بهتر از این بشه
دلار از 3500 یهو شد 11 هزار تومن به جای اینکه رئیس بانک مرکزی رو عزل میکرد میگه اون به صورت طبیعی رفته کنار
وزرای اصلیش هم که همه پولدار اصلا چه میدونن کارمند و کارگر و بیکار تو این مملکت چطوری دارن زندگی میکنن
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
بکشه کنار که امثال رئیسی بیان جلو. هیهات من اذله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
آقای روحانی مردم در این هشت ماه چرا نا امید هستند؟؟؟؟
برای اینکه شما در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ رادیکال ترین مواضع را گرفتید آنهم برای جمع کردن رای مردم و در نهایت تفکر رقیب شما بود که ترکیب کابینه را تعیین کرد
مردم از بی صداقتی شما ناراحتند و این عامل عدم اعتماد مردم حتی در حوزه ی اقتصادی به شماست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
یعنی نوبخت و نعمت زاده و آخوندی و پزشکیان و ..... تفکر جناح مقابلن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اولا پزشکیان در مجلس نمایندست عضو دولت نیست
ثانیا افرادی که اسم آوردین هیچکدام وابسته به طیف اصلاح طلب که برای روحانی دو بار رای جمع کردن نیستند بلکه از طیفهای راست سنتی یا کارگزاران که راست دولتی محسوب میشن هستند تازه نوبخت حتی کارگزاران هم نیست بلکه از طایفه اعتدال و توسعه است ضمنا تفکر اقتصادی رو با سیاست اشتباه نگیر امکان داره کسی به لحاظ سیاسی دموکراسی خواه باشه ولی به لحاظ اقتصادی تفکر ژن خوب داشته باشه و به نابرابریها زیاد اهمیت نده مثل همین دکتر صادق زیباکلام
ثالثا هر تفکری باید با نماینده ی خودش بیاد رحمانی فضل یا صالحی ارشاد یا غلامی علوم یا بطحایی آموزش و پرورش افراد خنثی هستند و سنخیتی با اصلاحات ندارند
رابعا من خودم بی اهتمامی و محافظه کاری اصلاح طلبان رو اصلا قبول ندارم و ازشون دفاع نمیکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
روحانی: تحریم تسلیحاتی کشور را تقلیل دادیم به ۵ سال که ۲.۵ سال دیگر تمام می‌شود

اقای پرزیدنت خب تحریم ها لغو شد آمریکاباز میاد وسط میگه اگه کسی جرات داره با ایران معامله کنه
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
لطفا استیکر خنده هم اضافه کنید که مجبور نشیم متن بنویسیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
سلام جان سلام . من 100 بار گفتم به فرارو استیکر بزار 4 ساعت تایپ نکنیم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
بزرگترين اشتباه حجت الاسلام والمسلمين حاج شيخ حسن روحاني آوردن همراهاني مثل نوبخت وشريعتمداري و جهانگيري و.... هست که مردم و نمايندگان دل خوشي از آنها خصوصا" بعضي از انها اصلا" ندارند چون با ورودشان بوي خالي بندي اينبار مجلس را اذيت ميکند و نمايندگان را حساستر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
دست مریزاد دکتر چه کامنت دقیقی
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
الآن مشکل حل شد؟دلار شد 3500؟سکه به زیر 2 میلیون برگشت؟بیکارها همه دوشیفت رفتن سر کار؟جوون ها از خجالت و شرمساری جلوی والدینشون خلاص شدن و رفتن سر خونه و زندگیشون؟تو رو به ولای علی حرف زدنو تموم کنید و یا دست بکار بشید یا استعفاء بدید بذارید مردم تکلیفشون رو بفهمن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
خجالت و شرمساری رو خوب اومدی :(
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
مقصر گرانی خودرو و مسکن و مواد غدایی و و و....همه آمریکا هستش و مسولین مملکت ما همه سالم هستن و هیچ فسادی ندارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
دموکراسی و مردمسالاری دینی !!
ناشناس
United States of America
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
دینی ش منو کشته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
سالي که نکوست از بهارش پيداست آقاي حجت الاسلام والمسلمين حاج شيخ حسن روحاني تا حالا 1 بار شده به سياستهاي اشتباهت در وضعيت فعلي عذر خواهي کني و مسئوليت قبول کني اينبار هم تا اينجا مثل فيلم تکراري دفعات قبل انگار واقعا" در جامعه حضور نداريد مطمئن باشيد اينبار باز مردم اندوهبار تر ميشوند بخاطر سياست غلط و عدم توجه دولت به راهکار اقتصاد دانان دلسوز و دانشمند کنار زده شده نه کشور خاصي اندوهبار شود اون کشور سياستش را بهتر از شما به پيش برد وکل اقتصاد ما را بهم ريخت و چون نيتش همين بود بنا براين لبخند بر لب دارد نه اندوهبار، اندوهبار مردم زير خط فقر ايران اسلامي اند با داشتن مسئولين بي کفايت و بي درايت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
ذوحانی: حادثه دیماه آقای ترامپ را به طمع انداخت تا در اواخر دیماه اعلام کند من در برجام نمی‌مانم............
دقیقا مثل سال 88 که دوستان آن آشوب را به راه انداختند بعد اوباما آمد و تحریم ها را تشدید کرد
ولی فرق 88 با 96 این بود که سال 96 اعتراض ها معیشتی بود اعتراض به فقر و بیکاری و تورم و .... بود و لی آشوب های سال 88 به بهانه تقلب بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
آقاي روحاني من از دوبار راي كه به شما دادم پشيمانم و آن را پس مي گيرم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
جنس فروخته شده پس گرفته نمیشود!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
چون اونطرفش رییسی وجلیلی و قالیباف بودند من رایم را پس نمی گیرم. یه رای دیگه را پس گرفت.
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
عزیزم فکر کردی که رقیبانش نلسون ماندلا یا گاندی بود که شما منصرف شدید؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
روحانی: پشت تریبون ها نگویید دچار بحران شده‌ایم.
ولی اگه پشت تریبون ها بگید خزانه مملکت خالیه اشکالی نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
«چرا مردم نسبت به آینده ایران دچار تردید شده اند؟ حتی بالاتر نسبت به آینده عظمت نظام دچار شک و تردید شده اند؟»
یعنی عظمت نظام از ایران و ایرانی بیشتره !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
بیشتره نه مهمتره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
پاسخ روحانی مثل همیشه!!
نا شناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
چرا قانون بازنشستکی پیش از موعد 25 ساله انجام نمی شود تا جوانان بی کار جذب کار شوند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
همین جوری هم تامین اجتماعی به دلیل سوء مدیریت و چپاول، در حال ورشکستگی است! وای به حال اینکه تعداد بازنشستگان بیشتر هم بشود!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
چون این قانون فوق العاده مسخره است. مثلا معلمانی خود را با 25 سال بازنشست می کنند که از شر تصمیمات آموزش پرورش خلاص بشن بعد میرن تو مدرسه غیر دولتی کار میکنن. یعنی عملا هیچ تغییری نمی کنه چون اکثر دانش آموزان در حال کوچ از دولتی به غیر دولتی هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
منبر وعظ و خطابه یا مسند پاسخ به دغدغه ها و مشکلات؟!!!!!!
ایشان استاد مغلطه اند و هیچ خبری از تدبیر و چاره اندیشی برای حل مشکلات نیست...
جايروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
ماشين ساخت دولت (ايران خودرو و سايپا) كه قبلا ساخته شده است چرا الان بايستي دو برابر قيمت به دست مصرف كننده برد .كساني كه اين كار را انجام ميدهند و لحظه به لحظه قيمت ها را افزايش مي دهند با مردم نيستند و سود جو و نامرد وفرصت طلب هستند خدا رحم كند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
چون قبلا ساخته شده باید به شما همون قیمت را بده؟ قطعات گران شده مسلما خودرو ساز به این فکر میکنه آیا با سود ماشین فروخته شده میتونه قطعه بخره تا باز هم تولید کنه یا نه. ریشه مشکلات اقتصادی کشور همش در یه جاست: نقدینگی بالا که هدیه ی معجزه ی هزاره ی سوم جناب محمود خان پوپولیست بود با برداشتن یارانه کالا ها و ریختن پول تو دست مردم و شروع یه سری طرح های بی خود و خالی کردن خزانه بانک ها و صندوق های بازنشستگی در اوج قیمت نفت قصد داشت روی دوست مرحومش چاوز را کم کنه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
جناب شما در اشتباه هستید دولت روحانی پایه پولی و نقدینگی را از ابتدای دولتش تا الان چند برابر کرده
ناشناس
United States of America
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
حداقل احمدی نژاد دروغ میگفت، آدم باورش میشد.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
دمت گرم!
ناشناس
-
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
جاسوس ناقلا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اینها روی تمام دروغگوهای عالم را سفید کردند محمود پیشکش
ناشناس
United States of America
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
مردم هم از هر پنج پاسخ آقای روحانی قانع نشدند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
دموکراسی ترین کشوریم!!!!!!!!!!
ناشناس
United States of America
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
بهش 2 بار رای دادم، ولی امیدوارم امروز جلوش گرفته بشه. معلومه هیچ برنامه ای نداره. کاخ سفید یعنی اینقدر اثر توی جزییات زندگی مردم داره؟ خب شما استفعا بده، برو.
ناشناس
-
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
تو هم رای می دی ناقلا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
مثل همیشه قانع کننده نبود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
لطفا اسامی نمایندگانی که از سوالات روحانی قانع شدند را منتشر کنید
البته به جز دوستان تیم امید اونا که کلا از اول تکلیفشون معلوم بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
ملت ما دز انتخابات مجلس مثل شورای نگهبان عمل می کنند.
شورای نگهبان کسانی که خود دوست دارد وارد عرصه انتخابات می کند
ملت ما هم احساسی رای می دهند.
متاسفانه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
مجلس قانع نشد یعنی چی؟ استیضاح هم در کار هست یا فقط در حد قانع نشدن است خلاص؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
رئیس جمهور طبق قانون اساسی قابل استیضاح نیست ولی مجلس می تواند با اکثریت دو سوم آراء، رای به عدم کفایت سیاسی وی بدهد که امیدواریم چنین بشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
بای بای روحانی.
روحانی ...، کنار می ره انشالله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
به امید زیس جمهور شدن رئیسی انشالله بیاد یه جنگ خوشگل هم شروع بشه حال میده با امریکا جنگیدن کاخ سفید رو رو سر ترامپ خراب می کنیم بعد یه حسنیه تو اون محوطه درست میکنیم حاج منصور هم میاد مداحی میکنه بعد ما سینه زنی میکنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اگه آمریکا میتونست حمله کنه حمله می کرد براش رئیسی و روحانی خاتمی و احمدی و هاشمی فرقی نداره
واقعا بعضی ها نمی دونم چی مغزشون میگذره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
یعنی رییسی بیاد مشکلات حل؟ یعنی رییسی آقازاده ها را کت بسته تحویل ملت میده؟ خدایا امان امان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
والا من عادی هم قانع نشدم . گرانی . بیکاری . رابطه با جهان . ارزش پاسپورت و اعتبار شناسنامه ایرانی . بیکاری ظلاق اعتیاد کوف مرض ....اه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
دستم خورد به منفی
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
مشکلات از گردن دولت قبل افتاده گردن اعتراضات مردم به وضع معیشتی بهمن ماه!!! الله اکبر
اقای روحانی شما رو تهدید به ترور کردن؟! کی و کجا؟ منظورتون تلنگری بود که به عاقبت اعتماد به کدخدا و دوری از خدا بهتون دادن؟ اون اسمش ترور نیست ترور رو جناح شما سال نود و دو علیه دولت قبل و سال هشتادوهشت علیه کشور انجام داد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
خوشم میاد چه زود تغییر نظر میدیم. لیاقت ما ایرانی ها دلار 30000 تومنیه
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
شما که راست میگی ...خودتون میگید خودتون تفسیر می کنید.. خودتون پیش بینی می کنید..خودتون عمل می کنیداخه شما آتش به اختیارید...ودرآخرشما همیشه طلبکارید و همه به شمابدهکار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
خراب کردی حسن .. خراب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
همه با هم خراب کردند ‌
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
یا رییس جمهور اختیارات کافی برای انجام مسوولیتهایش را دارد یا خیر. در صورت اول مسوول است در صورت دوم باید فورا استعفا دهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
ایشان پاسخ کامل را داد با هم باشیم و ..و 40 ساله باهم بودیم الان چرا نباشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
به نظر من مردم ایران با این شرایط تولید و صنعت و بهره وری و شاخص های کلا ن اقتصادی در حاضر در شرایطی قرار گرفتند که لیاقت ان را دارند
شرایط این میزان سفرهای خارجی و تعویض و ارتقای زود هنگام خودرو و لوازم منزل و.. اکثر مردم و شرایط مصرف و رفاه قبل لایق مردم کشور که اکثرا در شغل های دلالی و کارمندی با بهره وری حداقلی . نبود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
40 کلا عدد قشنگیه! اتفاقا قیمت لگن پراید سمبل تکنولوژی وطنی "ما میتوانیم" (جانشین خلف لگن پیکان) که چهل ساله باهاشون هستیم هم چهل رو زد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
این سوال از بی عرضگی و عهد شکنی فراکسیون امید و بیعرضگی اقای عارف بود و ترس رییس جمهور از پاسخ شفاف که افرادی که به واقع مسبب شرایط امروز کشور هستند و در اقلیت می باشند امروز هم سوال بکنند به جای پاسخ گو بودن و هم احساس پیروزی می کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
لطفا حرفهایی که تو این مدت به خوردتون دادن تکرار نکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
ارجاع سوال به قوه قضاییه نقشه طراحی شده برای ایجاد اهرم فشار برای استیضاح رییس جمهور است که در دست اصولگراها قرار گرفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
دوست خوب سوال به قوه قضائیه فرستاده میشه ارجاع زمانیه که سوال به سوال کننده بازگشت داده بشه که اینجا موضوعیت نداره
در ضمن استیضاح از رئیس جمهور اصلا وجود نداره و فقط درباره وزرا قابل اجراست
مجلس فقط میتونه رای به عدم کفایت سیاسی بده که اونم شرایط خاص خودش رو داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
آقای رئیس جمهور مردم را بوق فرض می کنید تا کی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
تمام این مشکلات به وسیله جناح مخالف روحانی ایجاد شده.حیف شد روحانی تمام مطالب مورد نظر را نگفت ولی اشاره اصلی به 5 دیماه 96 کرد اما احتمالا بنا به خواست رهبری مسائل را باز نکرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
عجب!!!!
بیچاره روحانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
تا اشاره به پشت پرده می شود سایبریها شاخکهایشان می جنبد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
خيلى دلم به حال مظلوميت روحانى سوخت. اوخِى!!!!!!!
saeed
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
سلام . اینها انگار در این مملکت زندگی نمیکنند . کشوری که در تحریم همه جانبه است ریز و درشتش بهم ریخته , استیضاحش چیست سوالش چیست ؟ اینها فکر میکنند اینجا کشوری اروپایی است که حالا یه پایه از چهار پایه اش لرزیده بخواهند درستش کنند ! از دست اینها که آدم را یاد قیمت 40 میلیونی فعلی پراید می اندازند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
خوب شد. تا این باشه محافظه کاری پیشه نکنه و پشت پرده ها را صریحا برای مردم بازگو کنه هرچند مردم میدونن بخش قابل توجه قاچاق توسط چه کسانی انجام میشه و میدانند چه کسانی پشت این نوسانات ارزی هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
خيالت راحت باشه كه روحانى 1 تار موى همونها را به ميليونها مثل تو نميده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
مخالفان داخلی و خارجی برجام یعنی شکست خوردگان انتخابات 96 و جمهوریخواهان امریکا و اسراییل و عربستان دست در دست هم در پی سرنگونی روحانیند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
پایداریچیها و جمنا و ... ذوق نکنند: اگر مردم از روحانی و اصلاح طلبها نا امیدند از شما به شدت بیزارند . اینکه تا حالا سر پا بودید هم به همت همون اصلاح طلبا بوده حالا که زیر اب اونا را می زنید خوتون را هم به فنا می دید
ناشناس
Malaysia
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
از قول خودت و ما بقی جیره بگیران ترامپ حرف بزن. ته زورتون سال 88 و دی 96 بود.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
یکی باید ازش میپرسید از بسته ارزی چه خبر؟
بعد ایشون باید از مجلس فرار میکردن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
تا حالا حرف جدید از روحانی نشنیدم تمام سخنرانی هاش مثل همه یه متنی دادن دستش پنج ساله این متنو حفظ کرده به مردم تحویل میده این نشد که جناب رییس جمهور
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
روحانی توانایی اداره کشور را در نقش عالیترین مقام اجرایی کشور ندارد.
استعفا بهترین و ابرومندترین راه است.
ناشناس
Germany
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
دست فروش هم از این حرفها قانع نمی شود چه رسد به نمایندگان
معلم متولد دهه چهل
United States of America
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
باسلام احمدی نزادیا رئیسی رابیارید همه چی حل میشه به همین راحتی......................
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
عجب بابا ما را اسکول کردیا. چیه اینا؟ پاسخه یا انشای کلاس پنجم دبستان در مورد دولت خود را چگونه گذراندید؟
حیدری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
نمایندگان مجلس از پاسخ رئیس جمهور
"سوئیس " قانع نشدند ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اصول گراها خواسته یا نا خواسته بنا به دشمی که با روحانی دارن دقیقا دارن همون کاری را می کنن که امریکاییها و سرنگون طلبا دنبالشن
reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
باسلام.بهتر بود اقای روحانی ضمن حفظ وحدت به حدود اختیاریات وانتظاراتی که مردم از ایشان در زمینه اداره امور داشته اند وبر این اساس به او رای داده اند اشاره میکرد.اینکه در انتخابات بر اساس رویکردها وانتظارات مردم شعارهایی بدی ورای بیاریی و بعدراه دیگری را بروی نتیجه این میشودکه مردم احساس میکنند به انها دروغ میگویند تا فقط حاکمیت را در دست بگیرند وامان از وقتی که مردم اعتمادشان از دست برود ان موقع هر وزش بادی به یک نیروی عظیم وغیر قابل کنترل تبدیل خواهد شد.مسئولین قطعا میدانند مردم چه میخواهند بهتر است بجای مدیریت خواسته به اجرای خواسته ها به شکل دمکراتیک و طبق قانون اساسی گردن نهند وگرنه منتظر طوفانهای سهمگین باشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
یک لحظه تصور کنید حسن کلید چیزی بدونه و بتونه نگه!کدوم پشت پرده?اگر تا الان شک هم داشتیم دیگه ندارم که هیچ پشت پرده ای بجز بی حالی و بی رمقی و خود همه چیز پنداری دولت وجود ندارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
روحانی تا ۱۴۰۰ رییس جمهور ایران خواهد بود چون فروش نفت ۶۰۰ هزار بشکه ای زمان محمود را به ۲/۵ میلیون بشکه رساند تلاطم کنونی هم فقط برای خروج امریکا از برجام و هجوم مردم به سمت دلار بود نه بنزینی ده برابر شد نه قبضی بیست برابر شد، مردم باید خودمون به هم رحم کنیم و گرنه شرایط خیلی بدتری هم تجربه خواهیم کرد نگاه کنیم فرزندانمان فرزند من و شما باید در این کشور زندگی کنند حالا هر رییس جمهوری میخواد بیاد یا نیاد به هم رحم کنیم با شما هستم اقای دلال عزیز که جز منفعت خودت هیچی برات مهم نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
مردم رفتن سمت دلار چون احساس کردن که روحانی اونها رو فریب داده...روحانی بعد از انتخابات بطور محسوسی در مواضع سیاسی خودش چرخید.به همین خاطر مردم اون رو با خودشون بیگانه یافتند و اعتماد از دولت برداشته شد..
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
آفرین
ما اگه مرم مان مثل شما فکر کنند، به خدا پیشرفت می کنیم. ما باید تهدیدها رو با اتحاد به فرصت ها تبدیل کنیم.
نادر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
چرا روحانی همه چیز را نگفت
چرا گناه دیگران را او باید به گردن بگیرد؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
بنده بی کار مسئولیت 1600 هزارمیلیارد نقدینگی را به عهده می گیرم . علی برکت اله
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
لوایح 4 گانه مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی باید تصویب شود
یاشار
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
رییس جمهوری که قدر رای دهندگان را نداند و کابینه را با صلاحدید و مشورت شکست خوردگان انتخابات بچیند از همان کابینه ضربه خواهد خورد و حتی ممکن است برکنار هم بشود. خود کرده را تدبیر نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
آقای روحانی لطفا دستور بدهید دولت دستش را از جیب ملت در بیاورد.
الان سازمان امور مالیاتی افتاده به جان شرکت ها و به بهانه های مختلف جریمه شان میکند . توی این وضعیت دشوار اقتصادی سازمان های امور مالیاتی و تامین اجتماعی شده اند قوز بالا قوز.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
چرا جریمه نکنه؟ مگه غیر ازاینکه اکثر شرکت های بزرگ دست آقازاده هاست؟ آقازاده ها و پدرانشون وقتی دیدند دولت داره نطارت درست میکنه اول پشت سر طیب نیا حرف در آوردند بعد هم نظام اقتصادی را به ریختند
انسان آزادیخواه
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
سلام اصولگراهارو بیارید سرکار همه چی حل میشه انشااله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Germany
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
قیمتها رو کردین چند برابر مردم دیگه نون هم بزور میخرن . خجالت بکشین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
خجالت چی رو بکشیم؟ والله با این مسکن مهر بی کیفیت و بی برق و آب حسابی از خجالتمون دراومدند. آقای روحانی تقصیر خودته اونموقع که دنیا تکنولوژی نسل 4.5 اینترنت وشبکه های اجتماعی داشت دولت احمدی نژاد یه کاری کرد ADSL هم به زور میومد شما اینترنت پر سرعت را باب کردی و تلگرام و واتس آپ و وایبر و اینستاگرام رواج پیدا کرد. خودت فضای را برای افشاگری ها باز کردی اگه این کار را نکرده بودی الآن راحت ماست مالی می کردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اصولگراها بیاین ایران جنگ می شه. تجزیه می شه. هیچی هم ارزان نمی شه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
این همه خلافگویی و فرافکنی برای چیه چند روز حکومت؟به قیمت نابودی یک ملت؟مردم صداشون در نمیاد خودتون خجالت بکشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
این سکوت مردم از ترس است نه از نجابت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
وقتی اوضاع کشورو همه دارن میبینن و به سختی روزگار میگذرونن و آقای رییس جمهور میفرمان که همه چی خوبه امیدوار باشید و همه مشکلات رو انکار میکنه .مردم عصبانی میشن پس بهتره اصلا حرف نزنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
وقتی اوضاع کشورو همه دارن میبینن و به سختی روزگار میگذرونن و آقای رییس جمهور میفرمان که همه چی خوبه امیدوار باشید و همه مشکلات رو انکار میکنه .مردم عصبانی میشن پس بهتره اصلا حرف نزنید
عدالت
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
از هر کس در حدود اختیاراتی که دارد سئوال کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
بگم بگم همین بود...اینکه صریح و شفاف قرار بود با مردم صحبت بشه منظور همین کلی گویی ها بود!!مردم در نظر ایشون واقعا هیچ اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
از این درد ناک تر برای من نیست که وقتی محصولی رو صادر میکنیم بخوایم پولشو دریافت کنیم هی باید به مشتری ها بگیم که اسمی از ایران نیارید ها و این اسفناکه. چی و کی ما رو به اینجا رسونده؟ جواب معلومه و مطمینا اگه خواسته آمریکا بوده ما هم (منظورم از ما دشمن داخلیست) بهش دامن زدیم که به این روز افتادیم.
یک اصلاح طلب
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
دولت اعتدال - مکافات و اضمحلال
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
این همه تناقض گویی و مشکلات را وارونه جلوه دادن برای چیه اینقدر نمک روی زخم مردم بریزید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
روحانی و هیئت دولت او ناتوان از اداره امور کشور است و ناتوانی های خود را در قالب مسائل دیگر مخفی میکند البته مسایلی هست ولی ناتوانی و عدم برنامه در بدنه دولت کاملا واضح است.
ناشناس
France
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
وقتی گروهی از خدا بی خبر کمر به شکست دولت بسته اند و نمی گذارند کار بکند اوضاع بهتر از این نمی شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
رئیس جمهور بی خاصیت حتی شرکتهای هواپیمایی هم به حرفش محل نذاشتن
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
با این وضع مملکت و بدبختی مردم، به خدا اگر روحانی برود و سر به دیوار بگذارد و بمیرد، رواست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
هنوز نشناختيش. چوب همين ناآگاهيتون را هم داريد ميخوريد.
نیکان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
من هم که از رای دهندگان به ایشان بودم ، از پاسخهای غیر شفاف رییس جمهور به موضوعات از جمله قاچاق ، اقدامات نادرست بانک مرکزی و تعیین نرخ 4200 تومانی دلار ، عدم بیان مشکلات سرمایه گذاری خارجی و عدم ارائه گزارش از پیشرفتها و اقدامات دولت در زمینه های مهم و بی پاسخی ایشان در قبال کابینه و عملکرد اقتصادی و سیاست خارجی ضعیف ان و عدم ارتباط مناسب دولت و مجلس ، ناراضی و خشمگین هستم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
حسن پرپر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
یکی از راه های برون رفت از مشکلات ، تعطیل کردن مجلس با این نماینده های وقت نشناس است. استیضاح وزیر اقتصاد و سوال از ریاست محترم جمهور، هر دو باعث بدتر شدن اوضاع اقتصادی شد. بازار به این اقدامات فرصت طلبانه نمایندگان واکنش منفی داشته است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
روحانى عوض كامنت نوشتن برو استراحت كن. خسته شدى.
ناشناس
Germany
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
برو بشین تو تشت آب یخ خنک بشی حرص و جوشم نخور . سوزشت با یخ از بین میره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اینا همه چی دست خودشونه نوبخت نهاوندیان سیره عملیشون ایجاد گرانی
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
توپ رو انداخت تو زمین احمدی نژاد و رئیسی . بابا اونا بد اونا اخ. تو چکار کردی چیکار چیکار؟؟؟؟؟
مستقل
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
وای به روزی که حاج ناصرمرثیه سرایی کند...
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
آقای روحانی در سر دوراهی سختی قرار گرفته، اگر کسانی که در پیشرفت مملکت کارشکنی کردند، شده با قاچاق ، راهپیمایی، رسیدگی نکردن به شکایات ، پارتی بازی و ....... را معرفی کند که آبروی 40 ساله نظام می ریزد و اگر معرفی نکند که متهم به سکوت می شود.
دلواپسا بدجوری زخم خورده شکست انتخابات پارسال هستند و کینه ی آنها از کینه شتری هم بدتر است.
اینجا وظیفه ملته که پشت رئیس جمهور بایستند با تمام مشکلات و اتفاقاتی که افتاده چون اگه بره ، طیف دلواپسا سر کار میان و دیگه همه ی کشور ها برای جنگ با ایران بسیج میشن.
ناشناس
United States of America
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
سکوت بعضی موقع ها خیانته، باید معرفیشون بکنه، مگه مردم نامحرممند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
پر رویی جریان حامی روحانی مثال زدنیست.
تجربه ضعیف عمکرد تیم امید و فساد آقایان معتدل ثابت کرد که همین -دلواپسان- کاملا درست می گفتند.
123
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
آقاي خاتمي گفتند كه رييس جمهور تداركاتچي بيش نيست.آقاي روحاني در40 سال اخير يكي از مديران ارشد همين نظام و حقوق خوانده اند. پس چرا او و حاميان اصلاح طلب حكومتي اش تا اين حد به آقاي احمدي نژاد كه از دل همين نظام بود تاختند و او را مقصر تمام بدبختي هاي اين كشور معرفي و با موج سواري و حمايت امثال آقاي خاتمي دوبار رييس جمهور شدند؟
ناشناس
France
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
چون دیوانگیهای او مملکت را به این روز انداخت
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اين رئيس جمهور حرفي براي گفتن نداشت و يا نخواست بگوييد . بنظرم بايد مقام رهبري ايشان را بركنار و فردي را بگذارد كه مشكل مردم را بفهمد و حل كند.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اشتباهی مثبت دادم.
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
درست مثبت دادم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
ما مردم ایران تئ رانندگی به چراغ قرمز احترام نمی ذاریم کاسبمون دستش برسه 1000 تومن سرمون کلاه میذاره . تو این جامعه کی را باید رییس جمهور گذاشت؟
ناشناس
France
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
رئیس جمهور را مردم انتخاب می کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
به گفته سید محمد خاتمی رئیس جمهور یک تدارکاتچی بیش نیست. همه می دانند که او در چارچوب و خطوط قرمز تعیین شده باید حرکت کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اقای روحانی فکر میکنه داره خطابه میخونه امریکا را خوشحال نکردی ولی 80 میلیون ایرانی را ناراحت کردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
باید قبول کنیم حجم توطیه علیه ایران چن برابر شده و مخصوصا فضاسازیهای زیادی علیه کشور شده واقعا دارن کشور رو با سیاهنمایی و درست کردن هر روز یه پروژه بمباران می کنن ؛ من خودم مامور گمرکم واقعا در مبارزه باقاچاق دولت خوب عمل کرده اما ریشه قاچاق نهادینه شدن اوون بعد از انقلاب چون این پروژه برای خودش شهر درست کرده بازار درست کرده ومورد حمایت نمایندگان شهرهای مرزی هست اصل قاچاق الان در ته لنجی و کولبری هست که تمام مردم این مناطق و نمایندگان و.. ازش حمایت می کنن ؛ دومین مورد نباید نقش مردم رو فراموش کرد موقعه ای که ما جنس خارجی می خواریم از قاچاق و بیکاری حمایت کردیم ؛ بعد مسولیت پزیری اجتماعی فراموش شده همه دارن جو رو بد نشون میدن ؛ به نظرم نه تنها اصولگراها به روحانی ضربه زدن اصلاحطلبها خم در مجلس به روحانی خیانت کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
یه ایرانی فهیم. تو امید من را زنده کردی. فکر می کردم به قول نیما در دم این دهکده مثل اون پیرمرده از غم این خفته ی چند خواب در چشم ترم می شکند ولی یه بیدار بالاخره پیدا شد
احمد
Norway
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
عجب جواب هایی
در طول تمام این سالها تنها یک رییس جمهور توانست مستقلا عمل کند و انهم مرحوم رفسنجانی بودندو دلیلش هم این بود که اجازه نداد که ژنرالها در امور سیاست دخالت نمایند بقیه همگی نقش یک مجسمه را داشتند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
خدا از او‌ نگذرد که هرچه میکشیم از تکرار اوست
بینوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
نمیدونم چی بگم ولی یه حسی مدام بهم میگه ایناهمش یه نوع بازیه ،فیلمه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
شاید هم کار کار انگیلس هاست!
ناشناس
-
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
نفهمی باید یه اندازه داشته باشه.هرچند با این دولت و مجلس مخالفم
همت
Thailand
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
درسته روحاني كاري نكرد تو اين چندسال ولي چرا زمان احمدي نژاد كه اين همه گند زد و باعث همه مصيبتاي الانه كسي ازش سوال نكرد!!!!!؟؟؟؟؟
همه اينا يك بازي و نمايش مضحكه!!!!!
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
تمام کامنت ها را خواندم
شرم دارم که ایرانی مسلمان اینقدر بی انصاف باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
احمدی نژاد رو رو سفید کرد این ادم عوامفریب
ناشناس
France
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
لطفا اسم اون مالیخولیایی را به یاد مردم نیاورید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
آقای هاشمی فوت کردوحذف شد مشکلات کشوربسیاربیشترشدحالا هم بدانیدباحذف روحانی مشکلات صدچندان میشود خانه ازپای بست ویران است خواجه درفکرنقش ایوان است!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
مگه جواب داد به سوالا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:))))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
پس زنده باد احمدی نژاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
آقای روحانی بدشانس ترین رئیس جهمورایران است که هرمشکلی که ازگذشته های دورتاکنون درکشوروجودداشته ازچشم ایشان میبینند،عمیق که فکرکنیم بیکاری،تورم وفقرهمیشه بودوقشرمتوسط درزیرفشارزندگی کمرشان شکسته ومیشکند،آقای روحانی روی ویرانه های این سرزمین انتخاب شده ومدام جلوی پاش سنگ میندازندتاوعده هایی راکه به مردم داده نتواندعملی کند.!خیلی به خاطراسترس پیروشکسته شده اگه هرکس که درسمتی که هست وجدان کاری داشته باشدوخلاف نکندتمام مشکلات حل میشود.
مرتضي
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
آقاي روحاني نه توجه مردم را با خود خواهد داشت و نه توجه صاحبان قدرت(ي را كه ارتباطي بين قدرت خود و مردم نمي‌بينند!) او بد عاقبت‌ترين رئيس جمهور خواهد بود مگر اينكه عملا" خود را بشكند و حتي به قيمت پرداخت هزينه واقعي‌اش، به آگاهان مردمي كه به او رأي دادند، رجوع كند ....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
فرارو این مرتیکه با پرچم امریکا نظر میده شناس هست هروز نظرات نحسش را میزنید. مراقب جاسوس ها باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
آقای روحانی تقصیری نداره. چرا زمانی که ترامپ از توافق برجام خارج شد وضع بدتر شد چرا قبلش اینجوری نبود قیمت ها سر جای خود بود. آقای روحانی مردم دوست داره و نیتش بد نبوده چرا اون زمان که توافق حاصل شد همه چیز خوب داشت پیش میرفت کسی اعتراض نداشت اما حالا که ترامپ از توافق خارج شده همه چیز گردن آقای روحانی می اندازید انسان باید در زندگی مرد باشه وشجاعت حقیقت گفتن داشته باشه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
همشون اصلاح طلب و اصولگرا سروته یه کرباسن
همشون سرشون توی به آ......ره
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
عامل اصلی باخت های بزرگ روحانی:
1- انتخاب واعظی به عنوان رئیس دفتر و محدود کردن رئیس جمهور در حلقه مشاوران اعتدالی
2- ضعف معاونت پارلمانی و عدم ارتباط صحیح با نمایندگان به طوری که هنوز فرصت دیدار روحانی با نمایندگان استان ها فراهم نشده است.
3- بی توجهی به دو نامه مجلس در خصوص تغییر برخی وزیران ناکارآمد به ویژه تیم اقتصادی
4- بی توجهی روحانی به پایگاه ردی خود و عقب نشینی عملی از مواضع انتخاباتی( حذف اصلاح طلبان از کابینه، عزل استانداران اصلاح طلب، عدم استفاده از زنان، جوانان و اهل سنت)
5- وجود برخی مشاوران خودشیفته و فرصت طلب و مشورت دهی های غلط به رئیس جمهور
6- محدود کردن رئیس جمهور در حزب بی پشتوانه ای چون اعتدال و تلاش برای بهره گیری از نیروهای خنثی، بی هویت به نام اعتدال
7- قطع ارتباط مردم با روحانی و نشنیدن صدای حامیان واقعی خود
8- پاپس کشیدن های مکرر روحانی در قبال تندروها و میدان به بهانه آرام کردن آنها تحت تأثیر برخی مشاوران
با دلایل فوق که بخشی از دلایل ناکارآمدی دولت بود باید منتظر اتفاقات ناخوشایندی برای دولت روحانی باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
قدرت پشت پرده باید تمام قدرت را در دست بگیرد و به مردم پاسخگو باشد. راه حل استیضاح روحانی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
به گفته سید محمد خاتمی رئیس جمهور یک تدارکاتچی بیش نیست. همه می دانند که او در چارچوب و خطوط قرمز تعیین شده باید حرکت کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
به گفته یکی از مقامات، رئیس جمهور در نقش کمک خلبان است. آیا کمک خلبان ما به مقصد می رساند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
بزرگترین ایراد روحانی این است که همه را راضی نگه دارد. بنده از هرکسی که سوال کردم خواهان خاتمه یافتن دشمن ستیزی و استکبارستیزی هستند. از این همه استرس و فشار به ستوه آمده اند. خوب آقای روحانی موضع شما چیست. بنابراین بهتر است که کنار بروی تا تکلیف مردم مشخص شود
فربد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
رسانه ها و شخصیت های سیاسی اصلاحات که در حمله به دولت مسابقه گذاشته اید، خجالت بکشید!، امثال شما باعث شدید که ما به روحانی رای بدهیم
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
راستی چرا از روحانی مسئول ترها از اين قانع نشدن ها درس نمی گيرند و خودشان نمی فهمند که مردم چی را می خواهند و چی را نمی خواهند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
وزیر خارجه انگلیس استعفا داد خیلی ریلکس رفت به زندگی عادیش رسید خبرنگارا اومدن جلو در خونش 4 تا چایی تو سینی خودش آورد اونم با زیر شلواری نخست وزیرشون بعد از رفراندوم مردم که گفتند از اتحادیه اروپا خارج شیم مثل آب خوردن استعفا داد کاری به پادشاهی ملکه انگلیس ندارم که به خاطر زیر مجموعه کشور های انگلیس مثل کانادا استرالیا نیوزیلند هنوز پا بر جاست حاکم مردم اند نخواستند سریع خودشون بدون گفتن استعفا میدن کار به برکناری نمیرسه حکومت بر اساس خواست مردمشون جلو میره و بوجود اومده افراد اصلا مهم نیستند حاکمیت مردم مهمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
بنده از اقای روحانی دلخورم ولی از جناح به اصطلاح اصولگرا بینهایت متنفرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
از موقعی که ترامپ اومد 2 سال حضرات وقت داشتند با حاکمیت هماهنگی ایجاد کنند
با ترامپ مذاکره کنند که هیچ مشکلی باقی نمونه اما اینها گرانی هرج و مرج میخواستند چون جز برنامشون بود فقط یکی از این برنامه ها با از بین بردن ارزش پول ملی با این کار یارانه 45 هزار تومنی غیر مستقیم حذف کردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
والله و بالله و تالله استیضاح حقشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
همه ما مردم میدانیم که با این پارادایم سیاست خارجی و فساد قضایی امکان نداره روی خوش ببینیم. روحانی باید آنچه را که همگان می دانند جار بزند.
جدید
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
ایشون قرار بود حرف بزنه چی شد مقصر این وضعیت نابسامان کیه .چیه. الان قشر متوسط جامعه همون تابوت(پراید) رو هم نمیتونه دیگه بخره شاید با این وضعیت اصلا نتونه
ناشناس
France
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
چرا روحانی از دولت خود دفاع نکرد سکوت برای چه؟
سید امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
یک نکته از آرامش مثال زدنی رئیس جمهور میتوان فهمید و آن اینکه، بعد از بهم ریخته شدن اقتصاد ایران در اثر کاهش شدید حجم فروش نفت (نه کم شدن قیمت فروش آن مثل دولتهای سابق)، مردم انتظار داشتند که مسئولان کاری بکنند و از میام همه مسئولان، نمایندگان مجلس بیشتر در چشم بودند. برای همین اینها فقط برای برداشتن بار مسئولیت از روی دوش خود به تکاپو افتادند که استیضاح و سوال راه بیندازند. و دوم اینکه با نوسانات بوجود آمده، منافع خود نمایندگان به خطر افتاده مثلا بلیط هواپیما برای ایشان گرانتر شده وگرنه به هیچ وجه من الوجوهی کسی دلش برای کسی نمیسوزد. رئیس جمهور هم همه اینها را میداند، پس خون خود را کثیف نمیکند و با زبان بیزبانی میفهماند که میدانم چه مشکلی دارید!. مگر بحران کار و کم آبی و کودکان کار و آلودگی هوا و قاچاق و وابستگی به نفت و تورم در دولتهای قبل نبود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
آقای روحانی! به خود بیایید و صدای خرد شدن استخوان مردم را بشنوید.