bato-adv
کد خبر: ۴۰۲۷۸۰
محمد فاضلی

"رامبد جوان" را ریز ریز کنید و بدهید نگار جواهریان سرخش کند!

من آدم‌هایی می‌شناسم که مبارز انقلابی بوده‌اند، جبهه رفته‌اند، از خانواده شان شهید داده‌اند، دیگران را به انقلاب و جنگ دعوت کرده‌اند، و در مسیر زندگی سر از کانادا و اروپا درآورده‌اند یا حتی بدون آن‌که دزدی کرده و اموال بیت‌المال را خورده باشند، امروز بچه‌های‌شان در جایی غیر از ایران زندگی می‌کنند. آیا همه آن‌ها مستحق سرزنش کردن هستند؟ آیا همه ایرانیان خارج از کشور، کسانی هستند که هیچ‌گاه در زندگی‌شان دیگری را به مقاومت، ایران‌دوستی و کشیدن جور وطن دعوت نکرده‌اند؟
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۸

فرارو- محمد فاضلی – عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در یادداشتی نوشت: داستان "بچه رامبد جوان" کم کم دارد خیلی بالا می‌گیرد. از طنز و هجو شروع شد و به درخواست ممنوع‌التصویری، لغو تابعیت ایرانی و ابطال شناسنامه‌اش رسیده است. من پیشنهادی می‌دهم که ختم کار باشد: «رامبد را ریز ریز کنید.» بعد نگار جواهریان را هم مجبور کنید ریز ریز شده رامبد را سرخ کند. بچه‌اشان گناهی ندارد، بسپاریم به همان کانادایی‌ها بزرگ‌اش کنند. ریز ریز رامبد که سرخ شد، دل‌هایی خنک شده و وقت است بنشینیم به چند سؤال فکر کنیم.

اول، آیا رامبد جوان در جایی مردم را به ماندن، سختی کشیدن، مقاومت و ... دعوت کرده است؟ اگر فقط درباره خوبی‌ها و زیبایی‌های ایران در برنامه‌اش گفته یا شعر خوانده است، با دعوت به ماندن و سختی کشیدن یکی است؟ آیا او هیچ وقت کسانی را که ترک وطن کرده‌اند سرزنش کرده است؟ آیا منتقدان امروز او توانایی رفتن به کانادا را داشته‌اند و صرفاً بر اساس برنامه و گفتار رامبد جوان در ایران باقی مانده‌اند؟ آیا برنامه او را به خاطر ابعاد ایران‌دوستانه تماشا می‌کردید یا طنز و سرگرمی‌اش شما را جذب می‌کرد؟

دوم، درست است سلبریتی‌هایی مثل رامبد جوان در صدا و سیما رشد می‌کنند و مشهور می‌شوند، اما آیا صدا و سیمای دیگری هم وجود دارد – مثل تلویزیون‌های خصوصی ممالک دیگر – که آن‌ها بدون ارتزاق از بودجه عمومی، برنامه بسازند و رشد کنند؟ عیب از نبود رسانه خصوصی است یا امثال رامبد که باید فقط استعدادشان را تنها در همین رسانه انحصاری نمایش دهند؟

سوم، اگر مسأله قباحت دورویی است، آیا چنین نیست که هر کس بااستعدادتر است و می‌خواهد بالاتر برود، باید دورویی بیشتری پیشه کند؟ یا بپذیرد که از خیر بروز استعدادش بگذرد؟ شما آقا و خانم کارمند، استاد دانشگاه، مدیر کل وزارت فخیمه الف، معاون وزارت معظم ب، وزیر محترم اسبق، سابق و جاری وزارتخانه جیم، و کثیری از خلق‌الله، به درجاتی دورویی در زندگی‌تان نیست؟ آیا زندگی همه ما کلیت منسجمی است که دورویی در آن جایی ندارد؟

چهارم، مطمئن هستید مردم عادی بر شعله‌های شبکه‌های اجتماعی علیه رامبد جوان می‌دمند؟ شما خودتان به عنوان شهروند عادی، تاکنون چقدر وقت گذاشته‌اید تا ویدئویی در نقد کسی تولید کنید؟ به کدام آرشیو دسترسی داشته‌اید که برنامه چهار پنج سال قبل یک نفر را دوباره ببینید و قطعاتی از آن‌را برای انتشار در شبکه اجتماعی جدا کنید؟ تاکنون برای چند نفر کاریکاتور تولید کرده‌اید؟ فکر نمی‌کنید کسانی به صورت تخصصی و حرفه‌ای این گونه کار‌ها را انجام می‌دهند؟ نقد رامبد جوان، خودجوش است یا سازمان‌یافته؟ آیا شما هدایت می‌شوید یا به صورت خودجوش از رامبد انتقاد می‌کنید؟


بیشتر بخوانید

پنجم، من آدم‌هایی می‌شناسم که مبارز انقلابی بوده‌اند، جبهه رفته‌اند، از خانواده شان شهید داده‌اند، دیگران را به انقلاب و جنگ دعوت کرده‌اند، و در مسیر زندگی سر از کانادا و اروپا درآورده‌اند یا حتی بدون آن‌که دزدی کرده و اموال بیت‌المال را خورده باشند، امروز بچه‌های‌شان در جایی غیر از ایران زندگی می‌کنند. آیا همه آن‌ها مستحق سرزنش کردن هستند؟ آیا همه ایرانیان خارج از کشور، کسانی هستند که هیچ‌گاه در زندگی‌شان دیگری را به مقاومت، ایران‌دوستی و کشیدن جور وطن دعوت نکرده‌اند؟

ششم، انتخاب شخصی هر یک از ما ممکن است این باشد که در موقعیتی شبیه به وضعیت رامبد جوان، کاری شبیه به آن‌چه او انجام داده است (البته دقیقاً نمی‌دانم چه کاری انجام داده است، چون شاید واقعاً برای اکران فیلم رفته یا خواسته همسرش نزد خانواده‌اش کودک را متولد کند و ابداً شهروندی کانادا هم نگیرد، یا اصلاً قوانین کانادا تغییر کرده باشد و تولد کودک در کانادا سبب تعلق شهروندی به او نشود) انجام ندهیم، اما آیا انتخاب شخصی ما معیار اخلاقی بودن یا نبودن است؟

من فقط دعوت می‌کنم به سؤالات فوق، فراتر از جنجال رسانه‌ای فکر کنیم. راست‌اش این سؤالات فراتر از ماجرای زرد رسانه‌ای، دعوت به اندیشیدن درباره «ایده ایران» است. ایران چیست؟ چه چیزش را باید ستود و چه چیزی را نقد کرد؟ مسئولیت ما در قبال آن‌چه ایران می‌دانیم تا کجاست؟ تا کجا باید پای ایران ایستاد؟ نسبت ایده ایران و زیستن ما چیست؟ سخن و کردار اخلاقی درباره ایران، اخلاق وطن، چیست؟ درد ما کار رامبد نیست، شجاعت پرداختن به این سؤالات چیز دیگری است.

bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
مسیله رفتن و یا ماندن کسی نیست . مسیله انجام یک کار در زمانی است که مردم به دنبال یک همدرد هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
جناب فاضلی شما در پایان نوشته تان مردم را به تفکر دعوت کردید. دقیقا چیزی که مردم ما کاملا با آن بیگانه اند و بخاطر همین هم هست که یک مشت آدم زرد و نشریات زرد که فقط هدفشان فتنه گری و مردم را به جان همدیگر انداختن است از حماقت این جماعت سوء استفاده کرده و به راحتی بازیچه شان قرار می دهد. مردم نمی دانند که عامل بدبختی شان همین عدم تفکر است نه رامبد و امثال او. به یزدان که ما گر خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم.
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
این آقا به نام وطن کلی کالای ایرانی توپاچه مردم کرده. این مطلب رو آقای عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی نمیفهمند؟
ایران و کانادا حتی روابط دیپلماتیک هم ندارند.
مشکل شما و سایر سلبریتی های ایرانی اینه بویی از زندگی ایدئولوژیک نبردید.
امیدوارم روزی بفهمیم با چه جماعتی طرف هستیم.
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
اقای فاضل محترم اونهاکه رفتن هیچکس را دعوت به هیچی نکردن تو خودت وقتش که بشه میری یا میمونی اقای رامبد اشتباهش اینه که بجای ضمیر مفرد از ضمیر جمع استفاده میکنه مارا هم قاطی میکنه ما خیلی خوشحالیم ما خیلی با حالیم بعد نونش رو میخوره نش جونش ولی خوب ۹۹ درصد سلبریتی نیستن که بتونن حوصله ات راسر بردم راستی دستگاه مدرج شیر اب خانه ها چطورشد
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
خلاصه میگم.بحث اینه که رامبد که دم از وطن پرستی میزنه .چرا باید تابعیت کانادا رو به ایران ترجیه داده وارزشمند بداند
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۲۹
نادون
Netherlands (Kingdom of the)
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
این استاد طوری حرف زدن که انگار سطح فکرشان بسیااااار بالاتر از منتقدین است!
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
این استاد فقط همه را دعوت کرده که قدری فکر کنند. !!! خیلی ساده است دوست من.
فاطیما
Australia
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
خب چون واقعا همینجوره یادبگیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
مثل دکتر شریعتی آسمان و به ریسمان بافته تا از رامبد دفاع کنه !!!

از قدیم میگن واسه اونی بمیر که حداقل برات تب کنه !!
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
به قول دکتر شریعتی:برای کسی که می فهمد توضیحی لازم نیست و برای کسی که نمی فهمد هر توضیحی اضافه است. آنانکه می فهمند عذاب می کشند و آنانکه نمی فهمند عذاب می دهند. مهم نیست که چه مدرک دارید مهم این است که چه درکی دارید...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
واقعا درسته.احسنت.جماعت خاله زنک هی دامن میزنن به این چیزا.اخه به ما چه نگار بچه شو کجابدنیا میاره....میخاین حرس بخورین حرس گرانی بخورین نه این چیزای مفت.اون یارو که میلیاردی اختلاص میکنه رو نمیبینین چسبیدین به رامبدکه با پول خودش میخواد بچش کانادا بدنیا بیاد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
این جناب دغدغه درد مرفهین بی درد را دارد درد نان دارد برای سرمایه داران چا می داند مردم ایران چه کشیده اند و در چه فضایی هستند اگر رهبری عزیزمان نبود این آقایون سردمدار منادی عدالت و رفاه ، ایران را با مردمش می دادند می رفت مثل بحرین !! و می گفتند دخترمان را شوهر دادیم !!!
ناشناس
United Arab Emirates
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
معلوم نیست داره چی رو توجیح میکنه . داره شان و منزلت دورویی رو بالا میبره.
خودش هم نفهمیده چی گفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
چه ربطی به دکتر شریعتی داشت؟!!
ناشناس
Canada
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
حالم از طرز فکر مردم به هم میخورد...واقعا خلاق هر چی لایق...حسادت تا ته استخوان مردم رسوخ کرده ...
احمد
United Arab Emirates
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
چرا ما به حق انتخاب دیگران احترام نمی گذاریم؟
رعیت
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
این ماجرا هم مثل اتفاقات مشابه دیگر سوژه ای است برای سرگرم کردن مردم و انحراف افکار عمومی از مسایل و مشکلات اصلی.... هنوز هم میشه میلیونها نفر را بازی داد!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
عالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
جناب استاد! بحث بچه نیست.هر جا خواست میتونه زندگی کنه.بحث سر اینه که چرا حجاب ناموسش را باد برده
ناصر
Finland
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
جناب دکتر سلام مشخص نیست چه سهمی از آنچه که از اسپانسر ها دریافت کرده را به شما تقدیم کرده که چنین ازوی طرفداری میکنید.بهتر بو فلان و بهمان وزیر و مسئول و فرزندانشان را هم محکوم میکردید نه اینکه این دلقک وملیجک را تبریه
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
به نظر می رسه شما از جایی سهم می گیرید وگرنه ما که از اقشار عادی جامعه هستیم و هیچ نفع شخصی هم نداریم ، هیچ ایرادی تو کار رامبد نمی بینیم بعنوان یه پدر تصمیم عاقلانه ای برا فرزندش گرفته ، اگه هر چی هم خرج بکنه ثمره تلاش خودش در زندگیشه نه بیت المال . شایدرقباش فرصت رو غنیمت دانستن اما از دید ما تماشاگران برنامه اش هیچ کار قبیحی نکرده و خدا پشت و پناهش باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
اشتباهی منفی دادم. صدبرابر مثبت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
من به پیچیدگی و دقت شما فکر نکرده بودم من فقط فکر کردم که اگر منهم جاش بودم دقیقا همین کار را می کردم! همین برام کافی بود.

ضمنا نکته ای که درباره شبکه های اجتماعی گفتید و آرشیو برایم بسیار جالب بود. احسنت به این فکر باز
سید محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
قانون طلایی اخلاق در همه اعصار همین بوده و هست انچه برای خود می پسندی برای دیگران نیز بپسند......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
کاش می دونستی داری پیچیده می شی پیچشی عمیق و هدفدار از نوع بیراهه اینها شعار نیست واقعیت است درد دارد ندانستن و ندانستن اینکه نمی دانیم و یا اینکه نخواهیم بدانیم !!! کاش کمی بیشتر احساس دین داشتیم به خاک وطنمون به مردم غیور ایرانمون کاش می تونستیم دست جریان مشکوک و دشمن ایران رو قطع کنیم کاش می توانستیم سیاستمداران بی تعهد خائن را مجازات کنیم کاش می توانستیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
آقای فاضلی آدرس غلط ندهید.آقای رامبد جوان از بودجه بیت المال ارتزاق میکند و در شو خندوانه دائما از ایران و ایران دوستی دم میزند ولی برای تولد فرزندش بخاطر اخذ شهروندی کانادا به کانادا میرود این یعنی ریا کاری
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
احسنت همینطوره.کاش میشد کلمه ای فرای ریاکاری استفاده کرد.سلبریتی های جامعه ما اگر کنترل نشوند کشور را به باد میدهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
آیا تو جای رامبد جوان بودی ،مثل او فکر وعمل نمی کردی؟...نگو:نه،چون دروغ گفته ای.
برادر عزیز ما چهل سال است با هم در این اوضاع زندگی می کنیم ،همدیگر را خوب می شناسیم،چون همه مان را یکجور بار آورده اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
کشور اختلاس گران را برای تولد فرزندش انتخاب کرده کشوری که دزدان اموال مردم ایران به اونجا پناه برده اند کانادا حامی دزدان ایرانی است چی از این بدتر !!!! کانادا خاوری خائن و مرجان شیخ الاسلامی را تحویل پلیس اینترپل نمی دهد که مبادا ایران مجازاتشون کند اون کشور دشمن قدر ایران است درست مثل انگلیس مکار و آمریکا و .....خدایا به عالمان ما بصیرت عنایت فرما و به هنرمندانمان تعهد ...جوری شده که بازیگران ما شده اند فروشنده !!!فروشنده استعدادشون بعد پولشون رو میدن به دشمنشون تا ازشون مراقبت کنه ای داد بر بیداد ..فروشنده اینها هستند بقیه اداشو در میارن
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
دکتر حسابی دکتر سمعی همه در کشور خارج بوده اند
اگر رفت آمد نباشد شهر به شهر کشور به کشور کس پیشرفت نمی کرد .........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
رامبد جوان چه پیشرفتی میخواد برای این مملکت بیاره؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
چی ربطی داره این قیاس؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
جناب شما سوادت چقدره که پروفسورارو با دلقک مقایسه میکنی.اونا هدفشون چی بوده و این هدفش چیه.اصلا معنی پیشرفتو چی میدونی؟؟؟خدایا پناه میبریم به تو از شر افراد جاهل.
ای
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
حتما رامبد برای پیشرف برنامه اش به کانادا رفته
یعنی تو ایران نمیشد بچه به دنیا آورد
کم حرف بی ربط بزنید
مردم از رامبد دلخورند چون میاد از ایران و ایران دوستی (مثلا حمایت میکنه)
ولی حاظر نیست بچه اش تو ایران به دنیا بیاد. این یعنی توهین و ریاکاری
ناشناس
France
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
خوبی آقا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
دکتر حسابی یک داستان اغراق شده و سمیعی یک افسانه ی دروغ. فقط به نظر معاون آموزشی پزشکی قانونی در مورد سمیعی رجوع کنید.
غریبه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
بنظرم اهمیت مسئله رامبد جوان (و حتی ماجرای محمدعلی نجفی) دراینکه که بهمون میگه چقدر درست دیدن این اتفاقات مهمه و اینکه از دل این مسائل قراره چی بیرون بیاد و دستمون رو بگیره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
درست است این موضوعات فرافکنی است و پرت کردن حواس مردم از مسایل اساسی درست مثل زمان مشروطه ! مومنین و مومنات به هوش باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
یعنی الان تو عقل کلی؟؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
وای بازم مقاله درباره ی رامبد جوان! بازم اظهار فضل وکلا و دایه های دلسوزتر از مادر
خواهشا این خبر رو تمومش کنید کمی هم به بدبختی های تحریم و گرانی لبنیات و ارتزاق مردم بپردازید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
اینها ریشه های بدبختی ما مردم است. اصلا جنابعالی چیزی در مورد هرم مازلو شنیده ای
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
اتفاقا جالب است،بگذار باشد،تا بدانیم نه تنها شکممان که ذهنمان هم تهی شده .
هم وطن درجه یک
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
این هم بخشی از بدبختی های مردمه که یه سلبریتی با صحبت هاش مردم رو فریب داده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
اصلا مع مور این کار هستند
رضا
Finland
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
جناب استاد بحث دورویی است .

ارجاع میدهمتان به پاسخ متین و جامع رضا رفیع.
نسترن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
چقدر راحت همه رو متهم کرده به داشتن درجاتی از دورویی
واقعا که متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
به خدا حاج خانمی همسایه ما بود که دو فرزند شهید داشت ولی بقیه فررندانش در اروپا زندگی میکردند ...
حالا مردم باید به این خانواده حمله کنند ...
این نشانه حسادت است ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
ادعای نداشتن دورویی خودش دوروییه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
مگر غیر از اینه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
شما از این متاسف باش که تابحال به رفتار و کردار و گفتار خودت و بقیه مردم هموطنت فکر نکرده ای و چشمت را به راحتی بر روی اینهمه دروغ و فریبکاری و ریاکاری مردم بسته ای که بخاطر کوچکترین و پیش پا افتاده ترین چیزها دروغ می گویند. فقط بخاطر اینکه رامبد فرد موفقی بوده و از پول و ثروت بیشتری برخورداره بهش تهمت دروغ و ریاکاری می زنید. اگر فقط به قول نویسنده کمی به کارهای خودمان فکر می کردیم آنقدر خجالت زده می شدیم که دیگه وقت نمی کردیم به کارهای امثال رامبد جوان فکر کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
ما میخواستیم مملکتی بسازیم که نخبگان و عالمان جهان به او رو کنند. ما میخواستیم ام القرا بسازیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
اتفاقا اشتباه همین بود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
استاد گرامی جنابعالی دورویی رامبد و فریبکاری او را به دلیل آنکه بسیاری در جامعه از مدیر و کاسب و تاجر و کارمند و کارگر و .... رفتار مشابه ای دارند توجیه می کنید و آن را مباح می شمارید !!!!! همین رفتار دورو یی و فریبکارانه و غیر صادقانه است که امروز جامعه را با مشکلات فراوان مواجه ساخته و هر کس به جای اصلاح با مستمسک قرار دادن اینکه دیگران چنین هستند پس برای من هم مباح است به همان رفتار زشت می پردازد. از امثال شما انتظار است رفتار زشت را تقبیح کنید . گسترش رفتار های دوگانه و حتی چند گانه و شکل گیری انسان های چند شخصیتی و چند قطبی بیماری و آفتی است که اگر درمان نشود بر روی تمامی جنبه های زندگی ما ایرانیان تاثیر بسیار منفی می گذارد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
احسنت رحمت به شیر مادرت هم وطن گل گفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
الحق که خوب گفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
ببخشید میخواستم مثبت بدم اشتباهی دستم رفت رو منفی و چهارده تا منفی ثبت شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
دوست عزیز درمان این چیزهایی که شما گفتید در وهله اول در این است که همه ما اول از همه به فکر درمان و اصلاح خود باشیم . اگر به قول شما استاد از آن طرفی کار رامبد را توجیه می کند ما مردم هم از این طرفی برای سرپوش گذاشتن روی دروغگویی ها و فریبکاری های خودمان به امثال رامبد حمله می کنیم و به این وسیله می خواهیم مثلا وجدان خودمان را از آن چیزی که هستیم راحت کنیم؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
احسنت حرف حق جواب نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
من خانواده ای را میشناسم که سه فرزند شهید دارند و الان همه در بلژیک زندگی میکنند ....

حالا ملت لطفا نظر بگذارید ....
منتظرم ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
بشین منفیاتو بشمر
atena.au
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
باهاتون کاملا موافقم. تا دیروز پای برنامش می نشستن و می خندیدن و الان میخوان به خاطر تصمیماتی که برای آینده فرزندش گرفته دارش بزنن! خیلی جالبه که تو این اوضاع بی پولی مردم انقدر تو فکر این چیزان ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
چون برنامه شونو دیدند نطر می دهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
دقیقا بخاطر همان بی پولی که شما به آن اشاره کردید مردم دنبال مقصر می گردند و دیواری کوتاهتر از دیوار رامبد بیچاره پیدا نکردند. ولی به قول شما اگر رامبد و امثال رامبد را دار هم بزنند چیزی از عقده ها و ناکامی و بدبختی شان کم نمی شود.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
چه خوب نوشتن این کارشناس محترم.
مگه رامبد گفته بود نرید خارج که اینطور بهش حمله می کنید.
در برنامه اش از جاذبه های ایران می گفته و تعریف می کرده ولی دلیلی ندارد که وضعیت سیاسی واجتماعی را هم مناسب برای تولد فرزندش می دیده.
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
چه ما بخوایم چه نه ،کار رامبد و امثال او بسیار زشت و نادرست است.باید با آنها برخورد شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
لطفا خودتان را گول نزنید مردم کاری به بچه دار شدنش توی کانادا ندارن میگن این بی حجابی وحشتناک خانومش چی بود وقتی داره از بیت المال یه مملکت اسلامی برای هر برنامه خندوانه سی میلیون پول میگیره !!!!!
جهان
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
به نظر من تک تک بندهایی که گفتن کاملا درسته.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
ماتم رامبد جوان چطور این دلقک رو نبرد تو برنامش مزه بریزه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
حتما مهمان بعدی معروف شدید بیچاره ملت که تا وسط برج هم حقوقشان نمیرسه یک دفعه به اونا فکر کنید از اونا دفاع شاید معروف بشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
وحید اشتری نوشت: بخش زیادی از مسئولان رده یک کشور، فرزندان‌شان در خارج از کشور زندگی می‌کنند. بخش زیادی از مسئولین و علما برای درمان به خارج می‌روند. بخش زیادی از نوه‌های سیاسیون، در خارج به دنیا می‌آیند.

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
احسنت ، احسنت
چه زیبا نوشته است ....

درد ما جای دیگری است .....
جلیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
ایشان میگوید : مثل اینکه مسئله رام جوان خیلی بالا گرفته .
یعنی خودش را بسیار بالا میپندارد .
احتمالا سخن ایشان فصل الخطاب هست !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
رام ؟!؟!
خوشت میاد اسمت را جل خطاب کنند .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
بسیار عالی ... چه شخصیت بلند نظری ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
بسیار به جا و عاقلانه، لطفا با کفش دیگران هم کمی راه برویم، شاید ما هم همین انتخاب را انجام دادیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
متلک نوشتی؟!
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
درود برآقاي دكتر فاضلي براي اين ياداشت خوب
56
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
اصلا تو چی کره ای که نظر میدی وسوال طرح میکنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
جناب استاددانشگاه رفتن به خارج با اینکه بچه ات روخارج به دنیا بیاری برای اینکه اسم ایران توشناسنامش نباشه فرق میکنه!بیای یه سری دست وهورا و...بزنی وپول کلانی به جیب بزنی وببری خارج خرجش کنی که تحفه ات خارجی بشه مسئله است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
شاید تو تا حالا کسی ریز ریز کردی چرا در حیطه کاریتان کاری مفید انجام نمیدهید فقط حرفهای شما به آش رامبد وهمسرش کم بود که رسید
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
دکتر جان چرا دقت نمی فرمائید.
افراد زیادی این کار رامبد را قبلا انجام داده اند.
مردم از کار رامبد ناراحت شده اند.به نظر شما دلیل اون چیه.من بعد شنیدن این خبر بسیار ناراحت شدم قبل از اینکه کلیپ یا عکسی رو دیده باشم.شما یه جوری صغری کبری میگید که آدم به احساس خودش هم شک میکنه.
و جدان محکمه ایست که نیاز به قاضی ندارد.
ناشنای
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
دکتر جان کسانی به قول شما در جنگ بودن ولی الان در کانادا هستن وطن فروشن وگرنه ترک جبهه نمیکردن ما این همه شهید دادیم تا امثال رامبد جوان و شما عارتون بیاد بچه تون اینجا بدنیا بیاد و بگید ایرانی هستیم الانم ادعای روشنفکریتون میاد واقعا مایه شرمساریه که امثال شما داره جوونهای مارو با این حرف های به ظاهر روشنفکرانه به بی راهه هدایت میکنه.
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
تلویزیون و مردم نیاز دارن به رامبد و مدیری، الکی جو ندید و سرمایه سوزی نکنید، نظر شخصیمه باید خندوانه رو دوباره بسازه
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
در جای که همه کورند تک چشم عین علی است
خودم
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
منظورشون اینه که اون رفته کانادا شما هم برید کوکا چه کار به این حرفها دارید؟
راستی کانادا کجاست؟(تو یخچال)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
آقا‌بیاین‌بحث‌رامبد‌رو تمومش‌کنیم.اون‌داره‌اونجا‌زندگیشو‌میکنه‌‌ما‌داریم‌حرص‌می‌خوریم.به‌حرف‌ما‌هم‌نمیاد‌بچه‌شو‌اینجا‌به‌دنیا‌بیاره.حتما‌ایران‌رو‌لایق‌به‌دنیا‌اومدن‌بچه‌ش‌ندونسته.به‌قول‌دوستمون‌درمورد‌گرونی‌افتضاح‌و‌بدبختی‌هامون‌بگیم‌شاید‌مسولین‌دلشون‌به‌حالمون‌بسوزه‌کاری‌برامون‌بکنند.
رامین
United Arab Emirates
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
با سلام؛ گر حکم شود که مست گیرند در شهر هرآن که هست گیرند.
اگر مشکل رامبدها نوعی زیست ریاکارانه هست.شما رو به مقدسات تون قسم کدامیک از شما وما این نوع زیست رو ندارید و نداریم؟؟؟؟!!!!!!
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
اگر امثال شما این دفاع های تو خالی و پوچ عذاب آور رو از جوان نمی کردن بهتر بود و مردم کمتر شاکی میشدن. چرا اینقدر بیگانه اید با مردم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
ماستمالی ممنوع!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
نظرشماهمه اش توجیه اشتباه فردی است که ثروت راازمردمش می گیرد به انهادروغ می گویدروی اعتماد مردم ایران پامی گذاردوراحت می رودکاناداتازه می گویدمگرچکارکرده ام
حامد الوفی
United Arab Emirates
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
آقای دکتر ! متن زیبایی بود ولی اگر خوب دقت کنید اعتراض مردم به وضعیت موجود است که برخی خود را دوستدار مردم و وطن جلوه می دهند ولی در عمل جور دیگری عمل می کنند، نه اعتراض به زندگی شخص رامبد. مشکلی که در کشور موج می زند. حالا رامبد شده مرکز این دارت. دقیق تر نگاه کنید تا دقیق تر صغری و کبری کنید. آیا مردم به همسایه خود که تمام دار و ندار خود را می فروشد و به استرالیا و کانادا مهاجرت می کنند و به آنها می گوید ما که رفتیم شما بمانید با یک دنیا بدبختی! نیز این گونه می تازند یا می گویند خوش به حالتان؟ دقیق تر نگاه کنید و دقیق تر بیاندیشید.
فاطمه
United Arab Emirates
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
حتما باید اینکار را کرد حقشه.
خسرو
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
من فقط تعسوف می خورم که چرا صداوسیما هر ننه قمری بزرگ میکند هنر پیشه باید کار خودش را بکند گویندگی مجری گری کار خودش نه اینکه مجری بازی مکند گوینده کارگردانی کسانی مثل رامبد تلویزیون را اشغال میکند ؟ فقط مقصر مدیران صدا وسیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
تمام حرف هایش درست بود .....
الان هستند کسانی که خانواده شهدا هستند و در خارج از کشور زندگی میکنند ..
همسایه ای داشتیم که یک پسر شهید گمنام و یک پسر شهید داشت . الان پسر سومش در هلند زندگی میکند .
چرا مردم ایران حسود هستند .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
فارغ از اینکه انتقادات علیه رامبد از کجا سرچشمه می گیره، اما این انتقادات به هر حال بخشی از افکار عمومی را با خود همراه کرده و اگر رامبد جوان آینده حرفه ای اش براش مهمه و اگر واقعا به قصد تابعیت کانادا برای فرزندش را داشته، باید پاسخگوی این انتقادات باشه.
ضمنا هرچند زندگی هر کسی به خودش مربوطه و اصلا عامل اساسی تمایل به خروج از کشور کسان دیگری هستند، اما اگه ایرانی ها بخوان تو این شرایط مملکت را تنها بگذارند، به نظر من این کار نشانه نا امیدی است و از ایران دوستی به دوره و این کار از هر کسی اعم از جانباز و رزمنده و سیاستمدار و سلبریتی سر بزنه فرقی نمی کنه و بنابراین این کار با شعار ایران دوستی و تشویق مردم به امیدواری همخوان نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
لطفا فلسفه بافی نکنید سکوت سکوت و سکوت این هم از نادانی شماست که رزمنده شجاع و از جان گذشته و دلیر میهن را با یک هنرپیشه مجری حراف که کمترین شجاعت و ایثاری در زندگی عیانش نداشته است یکی میکنید که لابد برای خود و هم فکران حزب بادی پوششی بسازید دورویی و تزویر کار انسانهای ترسو و سفسطه گری چون شما و جوان است نه رزمندگان شریف و پاک سرشتی که پس از سالها سختی و دفاع از حریم وطن حالا به هر دلیل خود یا فرزندانشان آن طرف آبها هستند . پس خود و رامبد و همپالگی های بی رگ و ریشه تان را با دیگران به هزار آسمون ریسمون بافی یکی نکنید .
بهت زده
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
استاد محترم
واقعا تعجب کردم از شما با اینگونه نقد.
1. افراد مشهور و سلبریتی ها حریم خصوصی ندارند و اگر حریم خصوصی می خواهند از شهرت دور شوند شهرتی که از مردم یک جامعه دارند.
2.افرادی را که ذکر کردید و مثال زدید تابعیت خارج از کشور را دارند دلیلی بر درست بودن مهاجرت نمی تواند باشد.
3. متعجبم از مردمی که با انبوه سوالات درگیر جامعه، اقامت خندوانه ای ها که ازدواج این افراد در خارج از کشور نیز انجام شده است...
4. و از شما همچنان متعجبم و در ماندم که واقعا تحلیل جامعه شناس مطرح کشور اینگونه سطحی شد است?؟؟؟ ؟؟؟؟؟
محمد
France
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
انسانهای با وجدان و دلسوز تحت هر عنوان که باشند باید به سرزمینی که هر وجب آن با خون شهدا پاسداری شده احترام بگذارند وافتخار کنند.اینکه با پول بیت‌المال و سوءاستفاده از حس میهن پرستی ملت شعار بدهند و نهایتاً در فرصت مناسبی به عناوین و بهانه های مختلف پول‌های ملت را به جیب دشمنان بریزند. دور از اخلاق انسانی است. مگر این سرزمین را چه شده است که اینقدر بی حرمتی ببیند.
جلیل
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
دکتر جان!
شما ناراحت خودت هستی یا رامبد یا می ترسی یه جورایی برق این داستان امثال شما راهم بگیره
محمد
France
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
اندیشه‌های امثال شما دکتر که فکر میکنم از حس وطن پرستی به دور میباشد زنگ خطری است برای جامعه چون شکی نیست زمانی که دشمنان در فکر حمله و نابودی مملکت ما باشند. با فرار خود رفتار خودتان را توجیه میکنید.
سارام
United States of America
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
رامبد همان بهتربمونه پیش مادرزن حالشوببره مردک دغل من میدونستم این بابا دغل بازه ودنبال منافع جیبش اینارو میگه وقت عمل پوچ وتوخالی ازآب درمیاد نوش جون طرفداران ابلهش
یه دوست
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
چرا رامبد جوان رو اینقدر متحم میکنید هر کس زندگی خودش رو داره به جای این حرف ها به مشکلاتی که مردم ما رو بیچاره کرده فکر کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
هر کدومتون اگر جای رامبد بودید همین کار رو میکردین
متاسفانه ما ایرانیا چشم دیدن خودمونم نداریم که اگه داشتیم چنین مسئله کوچکی اینقدر بزرگ نمیشد
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
این هم از تئوریزه کردن دورویی و اعتقاد داشتن به نسبی بودن اخلاق. متاسفانه با این شیوه تفکر آقای دکتر محصولاتی بهتر از آقای رامبد جوان و خانم آزاده نامداری و هادی رضوی و.... در این جامعه رشد نمی کنند.
اسمان
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
مگه نمیخواد بچه اش شناسنامه کانادا داشته باشه.بزاره همونجا هم بمونه فردا میاد اینجا پدرش تقاضای یارانه هم براش میکنه.
رها
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
این شما رسانه ای هاومفخرها هستید که دارید زیراب همدیگرو میزنید وگرنه ما مردم عادی که حرفم بزنیم مهم نیست پول شکممونم درنمیاریم چه برسه به اصراف کردن در خارج از کشور سرماداد و بیداد نکنید لطفا
ابومحمود
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
سعدی:
تو دراو همان عیب دیدی که هست و از دو چندان فضل و هنر، چشم و عقلت ببست

رامبد، نه جرمی، نه جنایتی مرتکب شده، فقط به لحاظ اخلاقی زشت می نماید که انگار دو رویی می کند. البته رامبد ایران دوستی خود را نه تنها در خندوانه بلکه در ده ها جای دیگر بهتر از منتقدان حرکت اخیر او، ثابت کرده است، مانند کمک به سیل زدگان، کودکان کار، و....
سام
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
بنظرم منصفانه ترین اتفاق این است که ما با این پیش فرض که پرستتویی.فاضلی .ژوله و امثالهم به لحاظ طبقه ای (تقلیل میدم به شرایط اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی) جایگاهی یکسانی را اشغال می کنند، پس طبیعی است که از هم دفاع میکنن.
با این پیش فرض من میخوام حرف های فاضلی را رد کنم.
آقای فاضلی خب کی چی؟!! همه دزدن ما هم بدزدیم؟؟؟
برنامه طنز اجرا میکنی چرا اینقدر ایران ایران میکنی آقای رامبد؟؟!
حالا تو که الگو هستی و داری میگی که ایران عزیزه و مردم ایران خوبن...
پس چرا دنبال تابعیت کانادایی؟؟!
اگه ایران خوب نیست چرا به عنوان ی الگو برای جوانان دروغ میگی؟؟
و آخر اینکه دکتر خودتم فک نکن کار تموم شده...
خودم بشین و بازهم فکر کن!
سام
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
بنظرم منصفانه ترین اتفاق این است که ما با این پیش فرض که پرستتویی.فاضلی .ژوله و امثالهم به لحاظ طبقه ای (تقلیل میدم به شرایط اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی) جایگاهی یکسانی را اشغال می کنند، پس طبیعی است که از هم دفاع میکنن.
با این پیش فرض من میخوام حرف های فاضلی را رد کنم.
آقای فاضلی خب کی چی؟!! همه دزدن ما هم بدزدیم؟؟؟
برنامه طنز اجرا میکنی چرا اینقدر ایران ایران میکنی آقای رامبد؟؟!
حالا تو که الگو هستی و داری میگی که ایران عزیزه و مردم ایران خوبن...
پس چرا دنبال تابعیت کانادایی؟؟!
اگه ایران خوب نیست چرا به عنوان ی الگو برای جوانان دروغ میگی؟؟
و آخر اینکه دکتر خودتم فک نکن کار تموم شده...
خودم بشین و بازهم فکر کن!
.
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
آقا اصلا خوب شد رامبد رفت کانادا به شما ها چه ارتباطی داره دلش خواسته بچشو اونجا بدنیا بیاره که از دست فضولا راحت باشه
ناشناس
Sweden
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
ببینید مملکت ما به کجا رسیده که از ریا و دورویی علنا دفاع میکنند. ولی کسی که حرف حق بزنه جاش تو بند مجرمان خطرناکه تا بیشتر زجرش بدن و حتی کشته بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
کسی که داره یه ایدولوژی رو برای مردم تبلیغ می کنه حق نداره برخلاف اون رفتار کنه این مصداق بارز ریاست
ناشناس
Canada
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
آقا مثل اینکه شما اصل داستان رو متوجه نشدید که اینطوری مسئله رو تحلیل می کنید.

برنامه آقای جوان جزو معدود برنامه های پربیننده صدا و سیما بوده و محبوبیت زیادی رو در این مدت کسب کردن.

بله دم از وطن زدن و محصولی وطنی استفاده کردن را برای دیگران آرزو و توصیه کنی و خودشون حتی حاضر نباشن وطن اول فرزندشون ایران باشه، حتما اشکال اساسی داره و قطعا مردم ازاین موضوع بشدت آزرده هستند.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
برو بابا حوصله مردمو سر بردید
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
خیلی عالی بود درود بر استاد فاضلی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
خب همین خود شماها همون آدمهایی که میگید رو ریز ریز کرده اید یادتون رفته زیرش رو خاموش کنید از سرخ کردن گذشت سوختن
آرمان
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
برو عمو سوالات رو از همون خارج نشینا بپرس که کنار گود نشستن میگن لنگش کن
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
برادران غصه نخورید مملکت ما مانند مرداریست که هرکسی از ان میخورد متاسفانه چه سلبریتی چه چپ چه راست آه حالا میفهمم که علی ع چه کشید از اون دوران و این دوران که ما داریم میکشیم سیاهتر و بدتر ما فقط خودمان رو داریم ای کاش خودمان به خودمان رحم کنیم که متاسفانه اینجوریم نیست یا صاحب صبر
Z
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
هفتم جناب استاد،ایا شما و سلبریتی ها و دیگر افراد غرب زده مردم فهیم ایران رو احمق فرض کرده اید؟؟؟واقعا خجالت آور است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
اصلا دیگه وقتش بود بازنشسته بشه بمونه خونه بچه داری کنه
سیدناصرموسوی اصل
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
به رامبد جوان بگید بیادتاحمایتش کنیم بابا روکه نیستش سنگ پا قزوینه پس پولهای #780☆ چی شد همهش رفت کانادا ای بدبخت مردم ساده لوح .مردم ایران ما .شما مردم ساده لوح را خیلی دوست داریم .خیلی .خیلی .هح.هح.هح.هح.هح.هح.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
این که نشد جناب شماهم داریددنبال مردم پی جاسوس وغیره میگردید،ومیفرماییداین کارشماازطرف کسایی هدایت میشه؟یاخودجوشه؟چرانمیفهمیدمردم عادی که باتورم،بیکاری،گرانی،وغیره دست وپنجه نرم میکنن،ازکشورکاناداخاطره ی بدی دارند،چون اختلاسی هارا درخودپناه داده ومیدهد.!!!!!!
ناشناس
Romania
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
همکار گرامی
یادداشت شما یک سری احتمالات است که از آن نتیجه یقینی حاصل شده و این مغلطه است.
رامبد به طور غیر مستقیم در خدمت تحمل وضع موجود بود اما خودش وضع موجود را تحمل نکرد. تحلیل گفتمان برنامه ایشان نتایج جالبی دربر خواهد داشت.
omid
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
جناب ژوله مردم را به روانی بودن متهم کرد ، این استاد !!! هم مردم را به دو رویی متهم میکنه !

آقا ببخشید ، معذرت میخوام ، رامبد خیلی پسر خوبیه !! شما دو سه نفر درست میگید !! 80 میلیون مردم ایران اشتباه میکنند !!

شما را بخدا دست از سر مردم بردارید ، بروید هر کشوری دوست دارید زندگی کنید !!

بابا دست از سر مردم بردارید .

خلاص
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
جناب فاضلی حالاشماجواب این سوالات رابدهید،چراکسی که دراین سرزمین وبه برکت بودجه صداوسیماکه مستقیم ازبیت المال وحق مردم تامین شده به نان ونوارسیده وپول کلان به جیب زده،چرابایدراضی نباشه فرزندش درایران به دنیابیاد؟اگرآقای جوان به جای جوانان بیکاربودند،که پول جیبی ازپدرشان میگیرن،آیابازمیتوانست به کانادامهاجرت کند؟وچراهرکسی که ثروت ملی ایران وحق مردم رابالامیکشه سرازکاناداوآمریکادرمیاره؟!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
استاد عزیز
حرف بر سر این است ریا و دورویی چرا
اون که چیزی بیان نکرده خدا داند و بس اما شما چرا این حرف را میزنید لابد شما هم با ایده رامبد جوان هم عقیده هستید
پس بقیه چی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
از آقای دکتر قبلا مقالاتی خوندم که پسندیدم اما در این دو مقاله اخیر در مورد رامبد واقعاً داره آسمون ریسمون می بافه!
این که خیلی ها در طول زنگی عوض میشن درسته. ولی آیا آقای رامبد حاضره با همون شجاعت که در آخر مقاله نوشتید (یعنی شجاعت پرداختن به این سوالات) بیاد از شعارهای قبلیش عدول کنه و از عمل اخیرش دفاع کنه یا میخواد یکی به نعل و یکی به میخ بزنه؟!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
به نظر من بهترین برداشتی که میشه از این قضیه داشت اینه که چیزی که از رسانه میلی پخش میشه به اجبار هست و دیکته شده و خود افرادی که بیان میکنن هم آن را قبول ندارن این قضیه بارها دیده شده افشانی ها و شهریاری ها و حسینی ها و ......................................
منصور
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
داستان رامبدجوان؛برای برخی به نردبانی برای دیده شدن تبدیل شده.استادگرامی هم بامخالف خوانی بااکثریت مردم؛نقش آقامعلم همه چیزدان به خودشان گرفته اند.آقای استاد!موضوع بسیارساده است.دورویی وسواستفاده ازاعتمادمردم توسط رامبدحوان وازده نامداری وامثالهم برتافته نمی شود.شماهم لطفا ماندد پرویزپرستویی وژوله ماستمالی نکنید
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv