bato-adv
کد خبر: ۴۳۸۹۹۶
انتخاب رئیس مجلس دو مرحله‌ای می‌شود!

«رئیس نشوم به مجلس نمی‌آیم»

«رئیس نشوم به مجلس نمی‌آیم»
برخلاف علی لاریجانی که خودش را تقریبا بی‌رقیب می‌دید؛ اما کار برای قالیباف بسیار سخت‌تر است. گفته شده بود که قالیباف در سفر اخیر خود به استان خوزستان به دنبال رأی ۱۸ نماینده این استان بوده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

روزنامه شرق نوشت:

«ولعی برای ریاست مجلس ندارم». این پاسخ علی لاریجانی در سال ۹۱ به کسانی است که مدت‌ها به دنبال موضع شفاف رئیس مجلس هشتم درباره ریاست در مجلس نهم هستند. برخلاف محمدباقر قالیباف که گفته می‌شود در جلسه‌های مختلف گفته است: «اگر رئیس مجلس نشوم، به مجلس نمی‌آیم». علی لاریجانی همان زمان گفته بود که «حتی اگر به‌عنوان رئیس مجلس نیز انتخاب نشود، ثلمه‌ای به عالم اسلام وارد نمی‌شود».

احتمالا قالیباف هم اگر با خبرنگاران روبه‌رو شود، مشابه سخنان لاریجانی را بر زبان خواهد آورد. شاید برای همین است که این روز‌ها از رسانه‌ها دوری می‌کند. برخلاف علی لاریجانی که خودش را تقریبا بی‌رقیب می‌دید؛ اما کار برای قالیباف بسیار سخت‌تر است. گفته شده بود که قالیباف در سفر اخیر خود به استان خوزستان به دنبال رأی ۱۸ نماینده این استان بوده است. تصاویری از گعده‌های او با نمایندگان شهر‌های شمالی هم در اوج بحران کرونا در فروردین منتشر شده بود.

دیروز شمس‌الدین حسینی، وزیر سابق احمدی‌نژاد و نماینده راه‌یافته به مجلس یازدهم، هم اعلام کرده که قطعا نامزد ریاست مجلس می‌شود. حزب مؤتلفه هم دو روز پیش اعلام کرد که تنها شخص شاخص برای ریاست مجلس مصطفی میرسلیم است. فریدون عباسی، دیگر وزیر احمدی‌نژادی، هم رسما اعلام نامزدی برای ریاست مجلس کرده است. نیکزاد، حاجی بابایی، زاکانی و آقاتهرانی هم دیگر گزینه‌هایی هستند که نام‌شان برای ریاست مجلس بر سر زبان افتاده و همین موضوع کار را برای اصولگرایان که اصرار دارند یک تصویر وحدت‌بخش از خود منتشر کنند، سخت کرده است.

اخبار و شواهد حاکی از این است که اصولگرایان چاره را در چندمرحله‌ای‌کردن انتخاب رئیس و هیئت‌رئیسه مجلس دیده‌اند؛ یعنی قبل از شروع مجلس با تشکیل جلسات پیشا‌انتخابی، تعداد رقبا را کاهش دهند؛ در‌حالی‌که طبق قاعده انتخاب رئیس مجلس باید به صورت رسمی بعد از شروع مجلس و در یک رقابت شفاف با حضور رسانه‌ها انجام شود؛ اما به نظر می‌رسد که اصولگرایان ترس از آبروریزی و درگیری دارند و نمی‌خواهند این رقابت خونینی که مدعیان زیادی هم دارد، جلوی چشم رسانه‌ها رخ دهد. برای همین به دنبال این هستند که انتخاب اصلی را پیش از شروع مجلس دور از چشم رسانه‌ها انجام دهند یا دست‌کم دور دوم یا سوم رقابت را به بعد از افتتاح مجلس یازدهم بسپرند؛ یعنی نهایتا دو نفر راه‌یافته به مرحله نهایی یک رقابت شکلی در مجلس جلوی چشم رسانه‌ها شکل دهند؛ تا‌جایی‌که مهدی چمران، رئیس اسبق شورای شهر تهران، با اشاره به برخی صحبت‌ها مبنی بر وجود اختلاف در بین اصولگرایان بر سر ریاست مجلس شورای اسلامی، گفته است: «احتمالا یک نشستی خواهند داشت قبل از شکل‌گیری مجلس تا در آنجا بتوانند رأی‌گیری کنند که دیگر در زمان تشکیل مجلس وقت زیادی برای این کار گرفته نشود

. البته این بهترین روشی است که می‌شود دنبال کرد. حالا اگر این کار را بتوانند انجام دهند، کار خوبی است و اگر نه که در‌هر‌حال یک عده کاندیدا شده‌اند و با هم صحبت و بحث هم کردند تا وارد مجلس شوند. حال این نمایندگان مجلس هستند که تصمیم می‌گیرند به چه کسی رأی دهند. در نتیجه ما این را به‌عنوان یک اختلاف عمیق و ریشه‌ای نمی‌توانیم در نظر بگیریم».

ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس، هم به فارس گفته که صبح دیروز (دوشنبه) نشستی با حضور جمعی از نمایندگان مجلس دهم که به مجلس یازدهم راه پیدا کرده‌اند، برگزار شد. در این نشست بنا بر این شد که در روز چهارشنبه با حضور ۵۶ نفر از منتخبان مجلس یازدهم مقدمات تدوین اساسنامه فراکسیون انقلاب فراهم و عده‌ای از اعضا مأمور تدوین این اساسنامه شوند. علاوه‌بر‌این بناست تا نشستی با حضور منتخبان مجلس یازدهم که علاقه‌مند به عضویت در فراکسیون نیرو‌های انقلاب هستند، پیش از آغاز دوره جدید مجلس برگزار شود. او درباره اینکه این تعداد حدود ۲۲۰ نفر از منتخبان مجلس یازدهم را تشکیل می‌دهد، گفت: در این جلسه بناست تا درباره رئیس و هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم رأی‌گیری شود».

تصمیم‌گیران تصمیم‌شکن

شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد دولت‌های نهم و دهم و نماینده راه‌یافته به مجلس یازدهم، هفته پیش در یک جمع هفت‌نفره از دیگر منتخبان مجلس یازدهم که سودای ریاست مجلس را هم در سر دارند، شرکت داشته است. خروجی این جلسه را باشگاه خبرنگاران با تأخیر دو، سه‌روزه منتشر کرد که از آن تعبیر به تصمیم‌گیری اقلیت برای اکثریت شد؛ اما حسینی درباره تصمیمات این جمع به ایلنا گفته است: «در‌حال‌حاضر مجلس ۲۷۶ نماینده دارد که این ۲۷۶ نفر برای مجلس تصمیم‌گیری می‌کنند و هیچ اقلیتی در داخل مجلس و هیچ مجمعی بیرون مجلس درباره تشکیل ارکان مجلس نمی‌تواند تصمیم بگیرد.

او با بیان اینکه در بین نمایندگان، نماینده‌تر نداریم، گفته است: در ادوار گذشته مجلس نه‌فقط نماینده‌تر داشتیم؛ بلکه نماینده‌ترین هم داشتیم؛ اما بنا است که در این دوره هیچ شخصی نماینده‌تر نباشد. بر‌اساس‌این همه نماینده‌ها با یکدیگر برابرند و همه تصمیمات در صحن مجلس اتخاذ می‌شود».

در‌حالی‌که خروجی آن جلسه هفت‌نفره که باشگاه خبرنگاران جوان منتشر کرده بود، حاکی از این بود که تصمیماتی پیشاپیش برای مجلس گرفته شده؛ مثلا پیش‌بینی رقابت حاجی‌بابایی و قالیباف و رقابت چهره‌هایی مانند میرسلیم و زاکانی و نیکزاد برای نواب ریاست؛ اما حسینی مدعی شده اخبار منتشر‌شده مبنی بر اینکه جمعی هفت‌نفره برای هیئت‌رئیسه مجلس تصمیم گرفتند، صحت ندارد و مضاف بر آن خودش هم قطعا نامزد ریاست مجلس خواهد شد: «چون فکر می‌کنم مجلس باید با اولویت و نگاه اقتصادی اداره و مدیریت شود».

نکته جالب ماجرا این است که یکی از خروجی‌های آن جلسه هفت‌نفره که حسینی تا این حد روی آن تأکید دارد، این بود که هیچ‌یک از نماینده‌ها حق ندارد قبل از تشکیل جلسه رسمی مجلس، نامزدی خود را اعلام کند و کسی هم حق ندارد از بیرون برای مجلس تصمیم بگیرد. رفتار حزب مؤتلفه در اعلام حمایت از میرسلیم برای ریاست مجلس و تأکید وزیر سابق احمدی‌نژاد بر اینکه قطعا نامزد ریاست مجلس خواهد شد، دقیقا در تضاد و تناقض با خروجی آن جلسه است!

نکته جالب‌تر اینکه خود حسینی در ادامه هم تأکید کرده است: «الان هیچ شخصی رسما کاندیدا نیست و کاندیداتوری باید در صحن انجام شود. هر ۲۷۶ نماینده می‌توانند در صحن کاندیدا شوند و شانس خود را برای خدمت و مسئولیت بیشتر بیازمایند. مجلس رئیس از پیش تعیین‌شده ندارد و هیچ گروهی بیرون از صحن نمی‌تواند برای مجلس تصمیم بگیرد. اینکه گروهی فکر کنند از قبل می‌توانند کسی را به‌عنوان رئیس یا هیئت‌رئیسه یا رؤسای کمیسیون‌ها القا کنند، خلاف قانون اساسی و مشی پارلمانی و مردم‌سالاری است».

با‌این‌حال به نظر می‌رسد که حسینی بر ظرفیت ۵۰‌نفره مدیران سابق دولت نهم و دهم که در مجلس حضور دارند، چشم دوخته است. یحتمل همین چشمداشت را نیکزاد و عباسی، دیگر مدیران دولت احمدی‌نژاد که چشم به صندلی ریاست مجلس دوخته‌اند، هم دارند. حسینی درباره تشکیل فراکسیون از سوی مدیران دولت نهم و دهم گفته است: «بالغ بر ۵۰ نفر از مدیران دولت نهم و دهم بدون هرگونه سازماندهی و هماهنگی از قبل، به مجلس یازدهم راه یافته‌اند.

از‌آنجایی‌که این افراد دارای سوابق تجربی شناخته‌شده هستند و همچنین تعداد درخور‌توجهی از نمایندگان ادوار گذشته نیز در دولت‌های نهم و دهم کار کرده‌اند، یک ظرفیت جدید در مجلس به وجود آمده و ما در تلاش هستیم این ظرفیت را در مسیر خدمت به کشور به کار بگیریم و خوشبختانه اقبال به این تصمیم زیاد است». حسینی در‌حال‌حاضر خودش را نامزد قطعی ریاست مجلس می‌داند که در ادامه گفته بین خودمان {مدیران احمدی‌نژادی} نیز توافق کرده‌ایم که یک نفر از ما برای ریاست مجلس کاندیدا شود.

bato-adv
حسین از جهاد تهران
United States of America
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
حب ریاست و سو استفاده از مقام فقط در مجلس نیست. برخی از مدیران دارای شرکت خصوصی مرتبط با زمینه فعالیت اداره و سازمان محل خدمتشان هستند. نمونه هایی در جهاد دانشگاهی تهران وجود دارد. رئیس جهاد تهران شرکت مرتبط با فعالیت جهاد دارد.
حسین از جهاد تهران
United States of America
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
حب ریاست و سو استفاده از مقام فقط در مجلس نیست. برخی از مدیران دارای شرکت خصوصی مرتبط با زمینه فعالیت اداره و سازمان محل خدمتشان هستند. نمونه هایی در جهاد دانشگاهی تهران وجود دارد. رئیس جهاد تهران شرکت مرتبط با فعالیت جهاد دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
اخه شما با کدام تجربه و پیشینه و عملکردی میخوای رییس مجلس بشی

وقتی بخوای با سابقه شهرداریچی رییس مجلس بشی فاتحه مجلس خونده است

احمدی نژاد هم از شهرداری به ریاست جمهوری رسید و الان وضعمون اینه ...
محمدتقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
کافر همه را به کیش خود پندارد
ظاهراً نویسنده اصلاح طلب مقاله، نگاه قدرت طلبانه و توهمات شخصی خود را سعی دارد بدون هیچ دلیل منطقی صرفا به منظور تخریب طرف مقابل به خواننده بقبولاند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
چقدر شوق خدمت دارن این مسئولین !!!!!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۵۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
توهم افسادطلبان دیگه زده بیرون
دلشون خوش است به این چیزها واقعیت چیز دیگری است که باید از ان بترسید و ان کوتاه شدن دست فاسدان از امورات کشور است ان‌شاالله برای همیشه
ناشناس
Germany
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
پس آقای رئیسی هم نتونست کاری کنه.
ناشناس
United States of America
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
یعنی 12 پرونده شهرداری تهران را می تواند امداد غیبی تلقی کرد ؟؟؟
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
40 سال است که پست های مدیریتی در این مملکت دست به دست می شود آنهم هم در زنجیره ای از نامدیران نابخرد که خروجی آن هم می شود این وضع مملکت که همه چیز روی هواست.
خجالت بکشید.
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
حالا یک میخواهد نظامی هم رئیس شد ، هرچند فرقی نمی کند مجلس در ایران کاره ای نیست و فقط هزینه اضافی است .
معلم قمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
یادم هست موقعی که افساد طلبان در تهران برنده شدند تیتر زدند 30 بر هیچ. برای مجلس هیچ کاره افساد طلبان سر و دست می شکستند و پول می دادند تا در لیست قرار بگیرند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
در وصف حال این جماعت باید گفت: تشنگان قدرت و شیفتگان ریاست , در قاموس اینها مصائب ومشکلات و گرفتاری های مردم هیچ جایگاهی ندارد, فقط وفقط به فکر پست ومنصب هستند آن هم بصورت مادام العمر, اصلاح طلب واصولگرا وپایداری هم چندان تفاوتی با هم ندارند, به قول معروف همگی سر وته یک کرباسند
ناشناس
United States of America
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
همشون سر و ته یک کرباسن و به درد نخور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
از قالیباف همچنین حرفی بعید
کیشو
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
خوش به حالتون که هر دسته گلی به آب می دین باز هم جاتون امنه! خودتون رو نماینده واقعی ما مردم هم می دونین! وسط این همه فلاکت از چهار روز دیگه باید شاهد بگومگو و دعوا مرافعه مجلس و دولت سر چیزهایی که هیچ ربطی به ملت نداره باشیم ولی اوضاع نمی تونه الی الابد این جور بمونه ،جنابان سرهنگ و حقوقدان و...
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
قالیباف هنوز دومیلیون پس اندازش تمام نشده ؟
بصیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
انصاف خوب چیزیست . از که شنیده اید منبع موثق اتان کیست . آزاده باشید
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
ریاست رفته تو خونشان ولی خدمت و پاکدستی و عدالت در این ها وجود ندارد
دادا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
عشق خدمت چه ها که نمی کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
ما شیفتگان و تشنگان قدرت ایم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
هرچی باشه صدها برابر از روحانی وتیمش بهتر وقویتره عملکرد روحانی رو ببنید کاری کرده که مردم به احمدی نژاد میگن رضا شاه ،قیمت مواد خوراکی که 15 برابر شده پیشکش روحانی قیمت خودرو را ببنید خون مردم را تو شیشه کرده روحانی با این مافیایی که در ایران خودرو وسایپا وگمرک درست کرده و... داره از خودرو های اشغال از مردم بیچاره ایران پول در میاره و...
رضا630
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
به روح پدرم بخندم به احمدي نژاد بگم رضا شاه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
70 درصد مردم در انتخابات شركت نكردند پس اصلا برايشان مهم نيست كي رييس مجلس مي شود شما هم الكي دعواي زرگري نكينداز قبل هماهنگ شده و قانع باشيد چون اگر مردم بودند مطمئنا شماها نبوديد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
خاک بر سر خانه زنکتان بکنم. تو این گیرودار کرونا و بدبختی مردم هم دست بردار مسایل سیاسی نیستید. چرا نمی فهمید که اصلاح طلبان به زباله دان تاریخ ریخته شدند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
اگه تفرقه افکنا و دشمنا از این کارا نکنن چی کار کنن
amin
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
یعنی چی که سفر کنه تا بشه رییس؟
این است خدمت کردن به مردم؟
فقط در پست ریاست میتونید خدمت کنید؟

این یعنی تشنگی به میز و رییس بازی نه خدمت به خلق الله


متاسفم واقعا
موسی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
جنابان فرارو
به قول اون رییس جمهور عزیز آب رو بریز اونجایی که میسوزه چرا اشتباه میریزی!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
همین فرارو زمانی از قالیباف حمایت می کرد شما شاید یادت نباشه ولی در دوران انتخابات کمی تمایل به قالیباف داشت
حالا خودش نقد می کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
تخریب قالیباف شروع شد!
بابا
Germany
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
قالباف مگر به تخریب هم احتیاج دارد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
لیاقتشون روحانی و دار و دسته امیده...
خلایق هرچه لایق.
Xyz
United States of America
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
اگه حسن بد کار کرده پس چرا اینقدر برای لغو تحریم تسلیحاتی له له میزنید. اگه برجام بود وضعیت بهتر میبود. برجام یعنی تعامل با غرب
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
مردانی که میگفتند برای رضایت خدا خدمت می کنیم. این خدمت نیست، سلطنت است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
به نظر من آقای قالیباف بین نامزدهای رئیس مجلس فردی کاری واصلحه است وکارهای خوب درپلیس وشهرداری تهران انجام داد به عنوان مثال درنیروی انتظامی پلیس 110وآموزشگاه رانندگی رادرست کرد واز حجم بسیار زیاد متقاضیان درنیروی انتظامی جمع میشودندرا کم کرد در شهرداری متروهارا گسترش داد وغیره... پس قالیباف رئیس مجلس بشود به نفع مردم است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
110 کپی برداری از کشورهای دیگه بود. اسمش هم فوریت های پلیس است. آموزشگاه رانندگی هم که میبینید چه پولها از مردم که نمیگیرن. مترو هم که از قبل از انقلاب طراحی شده و اجرای اون بعد انقلاب بوده. بنظرم نامبرده فردی دروغگوست که سودای قدرت داره. چون ظاهراً ثروت بادآورده راضیش نکرده
امین میرزائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
سردبیر صبور فرارو ! سلام.

چرا پرسش فلسفی فیلسوفِ در قرنطینه را سانسور می کنید ؟! خدا را خوش می آید که آدم را برنجانید ، لبخند هم نزنید ؟!

چه می شود اگر 51 درصد نمایندگان رأی دهند که 49 درصدِ باقی حق ندارند از رأی 51 درصد تبعیت کنند ؟!

با تشکّر !
امین میرزائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
دوباره سلام !

نمی دانم چرا وقتی حرفهایِ نامربوطِ سیاسی می زنم ، شتر اماراتی می آید و پرچم و چفیه و عقالِ شیخ پشمک را بر بالای کامنتم نصب می کند ؟!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
حالا قالیباف آسمان رو به زمین می آورد تا رئیس شود، جدالی سخت و نفس گیر در راه است
علی
United States of America
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
من طرفدار قالیباف نیستم . اما اگه تو جای قالیباف بودی همین تلاش رو نمی کردی؟
کسانی که فکر می کنند می تونند گره ای از مردم باز کنند لطف کنند آسمان را به زمین دوخته و مسئولیت های بزرگ را بپذیرند. # مسئولیت پذیری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
شیفتگان خدمت
علی
United States of America
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
اگر شما هم شیفته خدمتی حتما براش تلاش کن. وقتی داری طعنه می زنی این یعنی می گی اینها دو رو هستند. پس لطف کن تلاش کن و به درجه ای برس که بتونی به مردم خدمت کنی. اگر هم تنبلیت میشه پس حق من و شماست که همین به قول من و شما شیفتگان خدمت برای ما تصمیم بگیرند. #مسئولیت پذیری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
بدبختی مردم با این سیستم ناکارآمد پایانی ندارد چه لاریجانی باشد چه قالیباف.
علی
United States of America
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
شاید راست بگی اما بدبختی اصلی ناامیدی رو گسترش دادنه. بدبختی اصلی مسئولیت ناپذیریه. مسئولیت ناپذیری یعنی این که من تو محیط کار خودم توی اداره می ترسم یه تخلف کوچیک رو گزارش کنم بعد به همه مسئولین رده بالای کشور تو فضای مجازی ایراد می گیرم. این یعنی تناقض.
قبول دارم این داسان مرغ و تخم و مرغه اما به حال من و خیلی ها چه فرقی می کنه وقتی اگر به خودمون مسئولیت برسه بدتر هم می کنیم؟
مردم راهی جز مسئولیت پذیری و پذیرفتن هزینه اون رو ندارن وگرنه وقتی من و شما فقط صبح تاشب با ژست های سیاسی هفت رنگ به این و اون ایراد بگیریم اما خودمون هیچ کاری بلد نباشیم بکنیم اوضاع بدتر هم میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
صد رحمت به لاريجانى نسبت به قاليباف !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
نه اشتباه نکن! لاریجانی‌ها نسبت به هیچ شخصی در کل هستی رجحان و رحمتی ندارند! حتی حسن فریدون...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
آقای فرارو ،دیگه باید به مدت 8 سال خودت رو آماده کنی که هی از این تحلیل‌های آبدوغ خیاری بزنی تا مثلا تفرقه بیندازی وحکومت کنی! ولی زهی خیال باطل، شما و همپالکی هاتون سالها بر خر مراد حکومت مجلس ودولت سوار بودین واین وضع آشفته کشور است. که شاخص آن پراید 80 ملیونی ودلار 17 هزاری وتورم چند صد درصدی. بهتر است کمی زبان درکام گیرید واین مردم را به حال زارشان رها کنید. شاید با این تغییر امید واقعی در دلشان زنده شود.
جلال
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
با حرف به حرف این متن موافقم. مشکل اینه که فرارو نمیتونه آروم بگیره. ترک عادت موجب مرض است!
بماند
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
الحمدالله ایران سرزمین مدیران ومسئولان بسیارباهوش ولایق وباکفایت است!نه کوتوله!چاپلوسی ورانت وبیسوادی بین مدیران وجودنداردحرص وطمعی برای مقام نداریم وخلاصه کشورنمونه ایم!
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
یادمه موقع که قالیباف شهرداری تهرون بود هر روز شاهد رشد و تغییرات بودیم و فرارو و دوستان دنبال تخریب. الان که افتضاحی به نام شورا و شهرداری همسو با دوستان سر کاره، لام تا کام از رکود تهرون حرف نمیرنن.
قالیباف رئیس مجلس میشه و دوباره شاهد تحرک خواهیم بود.
حالا شما مدیر لایقی مثل قالیباف رو تخریب کن.
علی از تویسرکان
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
شاید مدیرانی لایق تر از قالیباف هم باشند و این ابراز امیدواری است در نظام جمهوری اسلامی. اما هیچ شکی در لیاقت قالیباف در امور اجرایی نیست چه برسد به امور قانون گذاری. ان شاء الله موفق و پیروز باشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
من نمیدانم چرا همیشه بعضی ها میخواهند مدیر بمانند و خلاق های جدید را دفن کنند بهتر است همه بتونند شرکت و شایسته ترین فرد انتخاب شود و این امتحان جز در داخل جلسه مجلس ناممکن است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
تفرقه افکنی از ذات اصلاح طلبان است .چون به فرموده آشنا اصلاح طلب مرد کرونا بود ختم نگرفتن
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv