bato-adv
کد خبر: ۴۴۹۲۳۶

(تصاویر) نگاه خونین رسانه خارجی به عید قربان!

یک رسانه انگلیسی تلاش کرده قربانی کردن حیوانات در عید قربان را پررنگ تر از دیگر رسوم این عید مسلمانان جلوه دهد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

سایت دیلی میل انگلیس با اشاره به مراسم عید قربان مسلمانان نوشت: مسلمانان در سرتاسر جهان با وجود شیوع ویروس کرونا عید قربان را با ذبح دام ها جشن می گیرند.

به گزارش فرارو، این رسانه با انتشار تصاویری از شترها، بزها، گوسفندان، گاوها که مسلمانان در حال ذبح کردن آنها هستند از هشدار GRAPHIC CONTENT استفاده کرد و افزود: مسلمانان به عنوان بخشی از جشن ها گاو، شتر و گوسفند را به شکلی خونین قربانی می کنند.

دیلی میل افزود: عید قربان یادآور این باور مسلمانان است که حضرت ابراهیم مایل بود پسرش را در اطاعت از خدا قربانی کند اما خداوند یک قوچ را جایگزین کرد تا به جای آن قربانی شود.

در عید قربان گوشت قربانی بین فقرا توزیع می شود و حیوان باید در زمان ذبح بالغ و بدون هیچ نقص جسمی و بیماری باشد. همچنین قبل از ذبح به حیوان آب داده می شود.

این سایت همچنین به مراسم حج امسال اشاره کرده و نوشت: زیارت حج نیز به شدت تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است. سال گذشته حدود دو و نیم میلیون زائر در مراسم حج شرکت کردند اما امسال فقط 10 هزار نفر که در عربستان اقامت داشتند مجاز به شرکت در مراسم بودند.

bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
گوشت غذای اصلی بسیاری از مردم دنیاست و گریزی نیست از کشتار دام جهت خوراک ..اما پیوند خوردن عمل سربریدن و خونریزی با یک عید مذهبی چهره خشن آن مذهب را نشان میدهد ..مذهب باید پایه و اساسش مهربانی و رقت قلب و زیبایی باشد نه اینچین خشن و خونی...اگر هدف توزیع گوشت در بین فقرا باشد میشود در جایی غیر از ملا عام این کار را انجام داد و به روشی بهتر..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
کشتن درملا عام چه حیوان جه انسان بمرورعاطفه رادرجامعه کمرنگ میسازدویکی ازعلتهای خشونت به یقین بی توجهی به این امر مهم میباشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
مطمئنم 50 یا 100 سال بعد در نوع رفتار بشر با حیوانات و کلا طبیعت تغییرات اساسی روی خواهد داد و برای انسانهای آن زمان رفتار وحشتناک انسانها با دیگر موجودات زنده و محیط زیست در زمان کنونی غیر قابل باور خواهد بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
مصرف گوشت در غرب چندین برابر است در هر صورت برای استفاده این حجم زیاد گوشت حتما بایستی دام زنده ذبح شود مگر آنکه آنها طوری ذیگر گوشت تهیه کنند نمی دانیم!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
ربطی به اونها نداره که ما رسم و رسوم خاص خودمون رو داریم. ولی اونها حیوانات رو ذبح نمیکنن بلکه با تزریق دارو حیوان رو میکشن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
واقعا درست نیست درسته گوشتخواریم ولی روشش هم درست نیست
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۲۴
asgharagha
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
مگه غیر از اینه! مگه کمرنگ تر از اینه که هست؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!
کیشو
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
واقعا زجر کش کردن حیوانات تحت پوشش مراسم مذهبی وحشتناکه. انگار یک داعشی در حال بریدن سر همنوع است. مدت هاست که دربسیاری از کشورها روش های غیر سادیستی تری برای ذبح حیوانات متداول شده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
عزیز من شما دایه مهربانتر از مادر نشید لطفا. این واژه زجرکش رو از کجا آوردی؟ وقتی رگ گردن حیوان رو بزنی، فشار خون در مغز حیوان به سرعت افت می‌کنه و مغز حیوان خیلی سریع می‌میره و دیگه دردی احساس نمی‌کنه. ضما به حیوان قبل از ذبح آب داده میشه که تشنه هم نباشه. خوبه قبل از تهمت زدن آدم کمی فکر کنه. اون خدایی که از من و شما نسبت له مخلوقاتش خیلی مهربونتره دستور داده که قربانی به همین شیوه ذبح‌ بشه، اون وقت شما چه می‌فرمایید؟
سندباد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
برو بمیر
رادیو فردا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
زجر کش کردن؟؟
راحت ترین راه و سریع ترین راه فکر کنم همین سر بریدن و قطع شاه رگ است.
لطفا سوار موج نشو موقعی که داری کله پاچه میخوری و چشم گوسفند را میفرستی پایین یادت باشه همون که بع بع میرد را داری میخوری.
موقع خوردن که کسی فکر حیوان نیست.
ضمنا به این رسانه های خارجی باید متذکر شد اربابانتون با تولید سلاح و جنگ افروزی کل جهان را با خون انسانها نقاشی کرده اند شماها ککتون هم نمیگزه دلتون به حال حیوانات سوخته؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
خودت ذبحش کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
اره مثلا در همین فروشگاههای مک دوناااااااااااااااالد امریکایی که مشهورترین فروشگاههای دنیاست غذایی هست به نام جگر چرب اردک که از گرانترین غذاهایش است و روش ان به این شکل است که اردک بیچاره را در قفس فلزی تنگ و کوچک محبوس می کنند طوری که قادر نباشد قدم از قدم بردارد (و زخم بستر می گیرند) و انوقت با لوله های استیل زیبا و خوشرنگ، با زور روغن در حلقوم این اردک ها می ریزند تا رفته رفته به کبد چرب بگیرد و بعد با نوازش؟!! ا و را می کشند و به خورد امثال شمایی که عید قربان را مذمت می کنید می دهند. عکسهایش هم در اینترنت موجود بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
حرف زدن هنر نیست. اگر سکوت کنی کسی نمیگه لالی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
شما اگه ناراحتی گوشت نخور! نه اینکه بگی چطور بکشن و چطور نکشن
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
کنسرت مشترکتون با امین میرزائی چی شد کی می اد به بازار ؟ راستی این علی از دیار مطهری هم زیاد پاچه خواری می کنه که جلوی کنسرت بگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
ناشناس ۱۰:۴۱ لطفا یه رفرنس بیار از قرآن که خدا دستور داده قربونی چطوری انجام بشه!؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
ناشناس ۱۳. مک دونالد جگر غاز نمیفروشه
به ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
اولا مک دونالد نیست و فرانسه است
که مربوط به ده سال پیشه و با اون هم مخالفت شدید شد الان هم تولیدش ممنوعه کلا حیوان آزاری ممنوع باید بشه
تولید گوشت هم برای کسانی که نمیتونند ازش بگذرند مکانیزه و به روشهای روز خیلی بهتره تا اینکه حیوان رو بندازن پشت موتور و از صبح تا غروب ببندن به تیرک بعدشم سرشو ببرن و آلودگی و خون و عفونت رو در کوچه و خیابان و جوی آب جاری کنند
ناشناس
Norway
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
استثنا این یکی گزارش انگلیسی درسته
لطفا حیوانات رو قربانی نکنید.....درخت بکارید....با حیوانات مهربان باشید
خیر وبرکت میاد توو زندگیتون
م الف
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
پس شما لطفا درخت بخورید
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
بسم الله از خودت شروع کن هز اثری از حیوانات تو زندگیته بنداز دور از گوشت و کبابش بگیر تا چرمش و پشم و ......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
اوس مهدی داستان نگو....مهم شکل کار است، توحشی که در بعضی این تصاویر موج میزنه....حالا میخوای گوشت بخوری با نه ی داستان دیگه استو هر چیزی قاعده ای دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
استاد م الف در ملا عام كشتن اين زبون بسته ها اونم با اين وضع ايراد داره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
آقای م الف خیلی ها گیاه خوار هستند
mohammad
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
این کار از نظر شرع اسلام هم وحشیانه و غیر قابل قبوله، الکی برای خودتون توجیه نیارین. روایت داریم هیچ حیوانی نباید جلوی چشم حیوان دیگری ذبح بشه. کدوم اینا این روایت رو بهش عمل میکنن!!! این کارشون جنایته> جنایت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
همون دینی که میگه با حیوانات مهربان باشید قربانی کردن رو تشویق کرده. لطفا کاسه داغتر از آش نباش.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
م الف
هر چیزی که میخوری نباید اینجوری بکشییش
مرغ و ماهی بخورید و به احساسات حیوانات احترام بذار
البته مطمئنم شما از درک این موضوع عاجز هستی.....مشکل عقل هست که خداروشکر خیلی ها از داشتن آن بی نصیب هستند و آسوده از تعقل.....چند مدتی میان توو این دنیا وقت میگذرونن تمام میشن میرن و تنها منفعتشان کشتار و نابودی و جهالت هست......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
چه وحشتناک و سبوعانه
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
ذبح دام بهتره یا ذبح انسان !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
هیچکدام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
جناب مهدی اگر من و شما دام بودیم چه پاسخی به این سوال می دادیم؟ به صرف اینکه انسان هستی و قوه تعقل و تفکر داری و زور و امکانات داری نمی توانی هر کاری را که دوست داری در طبیعت انجام دهی و به صرف اینکه انسان هستی حق کشتن سایر موجودات به تو تعلق نمی گیرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
سبعانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
تقریبا همه آدم ها گوشت می خورند و همه هم می دانند گوشت از همین طریق تهیه می شود. جوگیر نباشیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
همینه دیگه مگر غیر از اینه؟؟؟!!!
الهی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
این همه مصرف گوشت در دنیا صورت می گیرد با کشتن حیوانات است خداوند ابن حیوانات را برای استفاده انسان افرید و حیوانات مثل انسان نیستند مفهوم مردن را درک نمی کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
چرا فکر می کنید که حیوانات مفهوم مردن را نمی فهمند؟ چه طور چنین حرفی می زنی؟ انسان هم نوعی حیوان است. تو می فهمی آنها نمی فهمند؟ در عجبم از این موجود خودخواه دوپا که زیاده خواه است و عرصه را به بقیه موجودات، زیادی تنگ کرده است.
خدایا به تو پناه می بریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
چه کسی می داند که مرگ طبیعی دردش کمتر است یا مرگ اینچنینی تا مرگ را تجربه نکنیم نمی تونیم بگیم؟ شاید مرگ عادی زجرکش تر باشد.
سکوت
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
هرجوری به این قضیه نگاه کنی قشنگ نیست واقعا جلوی چشم بچه ها و ....
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
اصل قضیه ایراد ندارد. اینکه هدف هم توزیع بین نیازمندان هست هم بسیار زیباست. اما نحوه ذبح باید بصورت غیرعلنی و در کشتارگاه باشد. به هر حال جشن قربان مسلمانان خیلی بهتر از مسابقات گاوبازی و زجرکش کردن گاو ها برای تماشا و لذت مردم هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
عوضش بچه‌ها مَرد بار میان!
ناشناس
France
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
ما آدم ها مخصوصا مسلمان ها کلا موجودات عجیبی هستیم.
چندتا حیوان رو اسم حلال روشون گذاشتیم و بعد این بلاها رو سرشون آوردیم و براش جشن میگیریم!
حالا اگه یکی سره خودمونه ببره براش عذا میگیریم و ناراحتی می کنیم!
البته از همین حماقت ها انسان زیاد کرده مثلا اسم کافر و ملحد و محارب و ... روشون گذاشته و ریختن خون اون ها رو برای خودش حلال کرده و بعد گفته همه اینها فرامین الهی هستند!!!
بعد با همه این دیوانگی ها سرمون آروم میزاریم رو بالش و میگیم اشرف مخلوقات هستیم!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
سرشت آدمیزاد همینه دیگه
چه کارش میشه کرد
ناشناس
United States of America
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
هزاران مثبت++++++++++
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
عجب بابا!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
همش فوتوشاپه
ما عید قربان سویا سر میبریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
اینهمه عمل به ظواهر و اوضاع فلاکت بار مسلمان در سراسر جهان معنیش چیه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
خدائیش خیلی خشن است. مطمئن هستم این رسم سال های بعد تغییر می کند.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
اگر دوستانی که گیاه خوار هستند این نظرات رو میدهند نظراتشون محترم هست ولی دوستانی که گوشت میخورند خوب ذبح در کشتارگاه به شکل دیگری انجام میشود آیا؟
اینکه منظره خوبی برای کودکان نیست قبول
ولی به این فکر کنید که همین الان با این وضعیت اقتصادی بسیاری از مردم بعد از مدتها در این روز به گوشت دسترسی پیدا میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
ذبح در کشتارگاه بهداشتی است وسط خیابان نه. ضمنا یانکه در یک روز میلیونها جانور قربانی شوند نه برای خوراک برای مراسم مذهبی جای ایراد ندارد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
چرا مثلا اگر با پلنگ ها و سگ ها و روباه ها یا شیرها و کرگدن ها و عقاب ها و کلاغ ها این رفتار صورت بگیرد همه علیهش موضع می گیرند و محکوم میکنند ولی در مورد شتر و گاو و گوسفند و بز و مرغ چنان موضع گیری صورت نمی گیرد؟ مگر جان حیوانی بی ارزش تر از جان حیوان دیگری است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
طرفدار کشتار حیوانات بی‌دفاع و بی‌آزار نیستم
اما توجیه ماله‌کش‌ها اینه که میگن خدا (اختراع معروف خودشون) کشتن و خوردن حیوانات بی‌دفاع و بی‌آزار را برای ما حلال کرده اما کشتن و خوردن گوشتخوارهایی شبیه خودمون رو برامون حرام کرده. و یک سری قصه‌ها و داستانها و ..شعرهایی شبیه به این
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
برای اینکه کسی انها را پرورش نداده برایش خرج نکرده علوفه جلوش نریخته سقف بالای سرش نساخته موقع حمل بهش کمک نکرده دارو و درمانش نکرده ولی برای گاو و گوسفند زحمت کشیده.
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
اون وقت انگلیسی ها همبرگر و استیکشون را با آب دوغ درست می کنن؟؟
ناشناس
Singapore
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
دوست عزیزدر کوچه وخیابان نباید این کار ها را کرد جای مخصوص دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
فرقی نمیکنه از جانب هر انسانی باشه نادرسته به صرف اینکه انگلیسی یا اروپایی یا آسیایی این کارو میکنه مشروعیت و مقبولیت و منطقی برای این رفتار ایجاد نمیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
چرا خودتو به اون راه میزنی،
بحث سر نحوه کشتن هست
ناشناس
United States of America
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
خون میریزید اسمش رو میذارید عید؟؟
رادیو فردا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
بخش اعظم غذای بشر در جهان از گوشت حیوانات تامیین میشه. شامل پرندگان، آبزیان و تقریبا به همت برادران چینی خزندگان.
پس اینکه این اقدام را در جهت آزار حیوانات در روز عید قربان تیتر کتیم چرندی بیش نیست. چون همون عکاس و روزنامه نگار هم صد در صد خوراک گوشتی در وقت نهار صرف کرده.
مگر اینکه به گیاه خواری رو آورده باشه که اخیرا مشخص شده گیاهان هم احساسات دارند و موقع خورده شدن دردشون میاد.
در کل در تمام کره زمین دامداری رواج دارد و علت رواج دامداری نیز استفاده از گوشت دام و طیور جهت انسان است.
هیچ توجیحی در این گزارش جز سیاه نمایی وجود ندارد. حالا چون در کشتارگاه این عمل انجام نشده یهو این عمل وحشیانه شد؟؟
هر وقت مرغداریها تعطیل و دامداریها و پرورش ماهی بسته شد و استفاده از گوشت در کل غرب ممنوع اعلام شد انتشار این اخبار شاید اثرش بیشتر باشه ولی در شرایط کنونی فقط اعلام دشمنی با اسلام است و لاغیر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
مگه شما گیاه بودی که میگی دردسون میاد؟! کدام مطالعه توان اثبات درد کشیدن یا هر حس دیگر موجود دیگری را دارد؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
از روش‌های خیلی خشونت‌‌ باری استفاده میکنن. در ضمن حیونای بیچاره جلوم هم کشته میشن که درست نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
خودشان اول به قربانی برق میدهند و فلج اولیه و بعد نسبت به سلاخی ان اقدام میکنند و همیشه بخاطر ذات پلیدشان قربانی کردن مسلمانان را اینگونه تصویر میکنند!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
در کشتارگاه های ایران هم اول برق میدن!
کلا سر بریدن در ملاعام و در جلوی چشم حیوان دیگر صحیح نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
اون برق رو نمی زنن که درد رو حس نکنه بلکه اونو میزنن کمی فلج مانند بشه تا موقع کشته شدن قدرت تحرک نداشته باشه
اولیائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
این انگلیسی های کثیف که استاد بدعت گذاری در دین وسیاه نمائی رسوم مسلمانان هستند چرا در زمان جنایات حرامیان داعشی در سوریه و عراق و کشتار مظلومانه مسلمانان مستند وفیلم وعکس نمی ساختند؟! هرچند جواب این سوال کاملا مشخص است چراکه خود آنها پایه گذار و حامی آن بودند.
شرمتان باد ای جیره خواران آمریکا و اسرائیل و انگلیس جنایتکار!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
وحشی گری فرق نداره چه با انسان چه با حیوان این رسم باید سریعتر نابود بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
تعداد منفی ها=تعداد جیره خواران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
ناشناس ۱۴:۵۳. جیره خوار گفتی اما یادت رفت آلبانی نشین بگی. با نوشتن این کلمه حقوقت دو برابر میشه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
ما فقط به ظاهر تعالیم نگاه میکنیم. در حالیکه در عید قربان بنا به تعالیم عرفا باید نفس خودمون رو در برابر خدا قربانی بکنیم و از منیت دست برداریم. البته کشتن حیوان هم ایرادی نداره بالاخره اکثر ما گوشت میخوریم ولی حالا که تکنولوژی وجود داره میشه حیوانات رو مثلاً با تزریق ماده ای چند دقیقه بیهوش کرد و بعد بدون درد ذبحش کرد. حیوان درست زبون نداره ولی درد رو میفهمه.ما با خورد گوشت اونها هم زنده میمونیم هم لذا میبریم ایا اینقدر شایستگی ندارن که دردی متحمل نشوند.
ناشناس
-
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
حرف منطقی. ولی هزار حیف که منطق تو این کشور جایی نداره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
مگه شما گوسفند بودی و ذبح شدی که با این اطمینان از درد کشیدنش می گویی؟! این کار از نظر روش اجرا غلط است اما اطمینانی از درد کشیدن حیوان نداریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
ناشناس 2.84 اگه حیوان بیچاره دردنداشت و نمیترسید اون طور دست و پا نمی زد و سعی نمی کرد خودشو نجات بده
حمزه
India
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
عیدی که با کشتن یه موجود زنده باشه عید نیست عزاست
موسی
-
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
واقعا نباید گوسفند ها رو ذبح کرد و گوشت اونها رو بین فقرا تقسیم کرد
چرا؟
چون گوسفندها در آینده درس مخونن و دکتر مهندس میشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
کسی که فسلفه اصلی عید رو که اطعام فقراست و شادی با شاد شدن فقراست رو نبینه ادم نیست احمقه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
کسی که شاد کردن و اطعام فقرا رو عزا بدونه متفکر نیست .... است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
چرت نگو حمزه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
حق با حمزه هست، ببند ناشناس ببند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
آقا حمزه مهربون.وای.بنظرت شادی فقرا جالبتر نیست.لطفا زیاد چرت نگین بهترین عید اسلام هسش.شما میتونین گوشت اصلا مصرف نکنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
این رسم رو میشه خیلی بهتر برگزار کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
چه کار وحشتناکی
بابا دست بردارین
کی گفته همه کارهای شما درسته؟
وقتی یه کودک از دیدن این صحنه دچار وحشت میشه
یعنی اون روح خدایی با این بیگانه هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
ببخشید شماگوشت نمی خورید حتی اگر گیاه خوار هم باشید که بعید است چه کسی گفته که گیاهان موجودات زنده محسوب نمیشن ؟ اگه بنا به نخوردن گوشت باشه باید گیاه هم نخورید فقط هوا بخورید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
عوضش اون کودک مَرد بار میاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
ناشناس 12:48 بین کشتن یک حیوان برای استفاده از گوشتش جهت تغذیه و رفع نیاز (اگر چه بسیاری از افراد این قسم مواد غذایی رو خواسته یا ناخواسته از سبد غذاییشون حذف کردن) با اینکه با کشتن اون حیوان مثلا گناهانمان پاک میشه خیلی تفاوت هست.
ناشناس
United States of America
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
خدایا اگر این توحش و ظلم و خشونت و بربریت نیست پس اسمش چیه؟
دلم گرفت.... چه جنایتی......

ای به ظاهر انسانها شرمتان باد..... این چجور عیدیه که برای شادی سر می برند!!! نفرین بر جهل و خشونت و توحش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
خدا شفات بده با این نظرت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
روشنفکرانی؟! که کباب را می خورید اما به عید قربان که می رسد ادای مهربانی درمی اورید و وای وای راه میندازید کوته بین نباشید و به فلسفه این کار فکر کنید که دادن گوشت رایگان بی منت به فقرا به بهانه عید قربان است. والا روشنفکران که سال به سال یاد فقرا نمی افتن
بازم دم مسلمانا گرم که عیدشون با شاد کردن فقراست حالا جه عید فطر باشه و زکات فطریه چه عید قربان باشه و غذای گرم انهم از حیوانی که سالها برایش هزینه کرده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
اسمش به یاد فقرا بودن است و شاد بودن با شادی فقراست . چیزی که در عمل که سهل است در اندیشه هم قادر به درک ان نیستید.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
وقتی دولپی کباب میخوری از این تز های احمقانه به اصطلاح روشن فکری و آزاد اندیشی میدی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
انگلیس خوش میگذره نادون
ناشناس
United States of America
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
اونایی که منفی دادین، نمی فهمید نمی فهمید نمی فهمید. در این جهل و توحش بمانید و بمیرید.
ناشناس
United States of America
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
ممد اقا! احمق اونیه که دو خط رو نمی فهمه! شما کباب بخور و بمیر.... من اهلش نیستم ابله
ناشناس
United States of America
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
ناشناس ۱۲:۵۹ اون پرچم انگلیسه نادون وحشی بی سواد؟!
ناشناس
United States of America
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
ناشناس ۱۲:۱۵
ولی خدا تو رو هیچ وقت شفا نده که در این جهل و توحش و بربریت بمونی و بمیری و با کباب محشور بشی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
فک کنم اونایی که روشنفکر بازی در میارن.آهن زیادی تو‌خون مغزشون رسوب کرده هزیان میگن.آقا کباب کم میخوردین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
اصل موضوع، بعنی قربانی کردن حیوانات غیرقابل اجتنابه، اما مهم شیوه و جزییاتی که در این کار باید بهش دقت کرد. انجام اینکار بصورت غیربهداشتی و در کوچه و خیابون درست نیست، چه برسه به الان که اوضاع کرونا مزید دردسر شده
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
خدا لعنت کنه این مردم جاهل رو.این قربانی ها نه تنها ثوابی ندارد که گناه هم داره.
حیوان رو جلوی حیوان سر میبرند احمقا
ناشناس
-
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
فقط در کشورهای اسلامی...
البته برای بعضی ها سوء تفاهم نشه. ما با هر زشتی مخالفیم.
مثلا قتل عام نهنگ ها توی دانمارک رو هم محکوم میکنیم و یا گاوبازی تو اسپانیا و ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
ناشناس جان غیر از اسپانیا جایی نمیشناسی؟! زیر هر کامنتی مدام از غاز و گاو و جگر چرب و مکدونالد اسپانیا نوشتی. باور کن مزد کامنت تکراری کمتر است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
در مورد کشتار نهنگ ها و رفتار ماتادورها در اسپانیا و فستیوال سگ خوری در چین و موارد مشابه دیگه هم همین واکنش وجود داره و اونها رو زشت و بی رحمانه میدونیم منتها الان تصاویر در مورد این مراسمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
خداییش به چه جانوران بی رحمی هم مسلک هستیم!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
یعنی چی؟ مگه خودت هم‌دین و هم‌مسلک اینها هستی؟
حامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
گور بابای خبرنگار خارجی انگلیسی
خودشون منشا تمام جنایت علیه بشریت هستند بعد میاند چندتا عکس هنری وحشتناک از ذبح حیوانات می گیرند یه عده هم قاطی این بازیهای سیاسی اونها میشوند. مردم ساده نباشید اینها دین رو هدف گرفتند و بس. به راحتی و با تمام وقاحت انسان می کشند و بیشترین جنایات رو انجام می دهند بعد هیچکس هم جرات اعتراض به اونها رو ندارند. حالا کشتن چهارتا حیوان حلال گوشت رو ملعبه بازیهای سیاسی خودشون قراردادند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
همین دین فرموده است، افراد در ابراز عقیده آزاد هستند
همین دین فرموده است ادب، شما داری؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
شما دقیقا درست میگی..تازه در ذبح اولین جایی که قطع میشه عصب درد حیوان هست که زجر نکشه
بهنوش بختیاری
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
کار بسیار نیکی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
چه رسم بیخودی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
عید قربانه دیگه
قربان.....
از این واضح تر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
تا حالا فکر کردید سیب زمینی و گوجه اینا هم موجودات زنده هستند ما میپزیم یا سرخشون میکنیم میخوریم!!!! یه کمپین برای این بدبختا هم بزاریم فقط که گاو و گوسفند گناه ندارند دارند؟؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
حرف بیهوده نزن بر اساس یافته های علمی نباتات دارای هیچگونه تفکر و شعوری نیستند(هرچند برخی فرضیات علمی می گویند که گیاهان به موسیقی واکنش نشان می دهند) ولی حیوانات (سوای انسان که دارای درجه بالایی از شعور و احساسات و توان تفکر و تعقل است) به نسبت دارای مقداری از شعور و تفکر و احساسات و عواطف هستند
محمد ماکویی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
گوجه را نم دانم ولی سیب زمینی قطعا موجود زنده است. من خودم خیلی ها را می شناسم که واقعا سیب زمینی هستند!
ناشناس
-
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
آن کس که نداند و نخواهد که بداند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
اولا برای این که بگوییم سیب زمینی یا نعناع یا سنگ و چوب شعور ندارند باید سیب زمینی بودن را تجربه کرده باشیم. ما فقط منحصرا می توانیم از شعور خود مطمئن باشیم و بس. اما دوما شعور الزاما به معنی حس درد نیست و شاید یک سیب زمینی در آب جوش یا گوسفند زیر تیغ زجر نکشد. نمی توان مطمئن بود. اما تجربیات نزدیک به مرگ نشان داده در بسیاری موارد انسان دردی از مرگ احساس نمی کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
۱۳:۲۴
حرف خودت بیهوده تره. چون دانشمندان بر اساس ژنتیک یک دانه گندم آزمایشگاهی درست کردند اما رشد نکرد گفتند این دانه یک چیز کم دارد و ان چیزی نیست جز "روح"
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
برای حیوانات در احادیث اشاره شده که نسبت به زندگی خود آگاهی دارند، نسبت هم نوعان خود احساس دارند
کتاب مفاتیح الحیات آیت الله جوادی آملی رو باز کن، شما که نابغه هستی بخون کمی یاد بگیر
دین گفته که با حیوان چنین نکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
استادمون می گفت "با اینکه ما اهوها را دوست داریم و از کشته شدنش توسط شیر و ببر ناراحت می شویم ولی اگر شیر و ببر انها را نمی خوردند جمعیت اهو ها سال به سال زیاد تر می شد و کل کره رو در بر می گرفت اونوقت همه گیاهان کره زمین توسط اهوها و ... خورده می شدند و تمام اهوها از بین می رفتن". همه چیز حساب شده است. الان هم همینطورکسی که سالها صرف علوقه و چرای گاو و گوسفند کرده حق ندارد سود ان را با فقرا شریک شود ؟
Ahmad
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
کسی منکر تغذیه نوع بشر از گوشت حیوانات نیست اما بالاخره باید یه فرقی بین انسان با حیوان وحشی مثل شیر و پلنگ باشه.میشه از حیوان رو با روش بهتری که هم بهداشتی باشه و هم زجر کمتری داشته ذبح کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
استاد ما هم میگه اگر امثال تو کرونا نگیرن و نمیرن، یه ملتو بدبخت میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
۰۲:۴۰ استادت تو هم مثل تو نسخه جدید کروناست که در زمستان عرضه خواهد شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
۰۲:۴۰
جواب منطقی داری بیاری وگرنه عامل بدبختی ملت وجود بی سوادها و غیرمنطقی هایی چون تواست که چون جواب علمی ندارد به کرونا متوسل می شود و همه را عین خودش می داند که انتی کروناست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
لطفامتوجه تفاوت بین استفاده از گوشت حیوانات جهت تغذیه و رفع نیاز (نه شکم چرانی و افراط) با کشتار به این سبک و شیوه به جهت پاک کردن گناهان باشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
حیوان را نباید پیش حیوان دیگر سر برید. عکس شماره 9 وحشتناک است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
من نمی دونم اگه گاو و گوسفند و اهو و گوزن و .... خورده نشن باید دنیا از بوی تعفن مرده های دامها پربشه یا اینکه نسلشون رو یکجا منقرض کنند تا مساله دفن پیش نیاد. تصور کنید نعش دامهای مرده درگوشه کنار و بوی تعفن اونا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
چه استدلالی محکمی، پس با این حساب چرا شیرها و ببرها و پلنگ ها ما را نخورند که طبیعت از دست نعش ما خلاص نشود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
مجبور نیستید پرورش بدید واسه شکم چرانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
لابد گوشت کباب شما از مریخ میاد ؟ که شکم چران نمی دونید خودتونو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
ما هستیم که اینها را پرورش می دهیم وگرنه تعدادشان اصلا اینقدر نبود که.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
اینطوری باشه، کرونا و طاعون هم نعمت هستند!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
۰۲:۳۹ نمی دونستیم کرونا مریض رو میخوره یا خودش مریض رو کفن و دفن می کنه که رو زمین نمونه؟؟
کریمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
خدا پشت و پناه مسلمین باشه در همه جای دنیا
ناشناس
Sweden
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
کسی مخالف خوردن گوشت حیوانات نیست اما با شیوه ذبح انسانی!

اما زنده زنده زجرکش کردن یک حیوان بی زبون واقعا بی رحمی و قساوت قلب بالایی می‌خواد
محمد
United Arab Emirates
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
نحوه ی اجرا درست نیست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
چطوری باید نشون بدن ؟واقعیت قضیه همینه خودتونو گول نزنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
حالا اگه همین مراسم تو امریکا بود امثال شما در فضای مجازی هشتک شادی با اطعام فقرا در امریکا به راه مینداختید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
ذبح حیوان با کسب اجازه ازخدواند متعال باگفتن بسم الله.... صورت میگیرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
خدا شفات بده
ناشناس
United States of America
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
خدایا ما با اینا با این اداما و طرز فکرشون میشیم ۸۰ میلیون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
جالبه که رحمن الرحیم هم نمیگن که یعنی خدا الان که میخوام سر ببرم مهربون نیست!!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
پس چی؟
با همینا شدیم هشتاد میلیون که اوضاعمون این شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
كشتار دام براي براي تغذيه در تمام ئنيا انجام مي شود اما اين كه طي مراسم دام براي اجراي ايين و ادا دين خودت بكشي مرتكب قتل شدي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
چاره ای جز ذبح و کشتار گاو و گوسفند و شتر نیست بخصوص در عید قربان ولی خوب نه به این شکل ذبح شتر در عکسهای آخری درد آور است و ناراحت کننده یا کشتن این همه گاو کنار هم و جوی خون واقعا حتی به اسم دین هم نباید این طور رفتار کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
به اسم دین هم نباید اینطور رفتار کرد؟
پس به چه اسمی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
خوشبختانه این تصاویر از ایران نیست پول هر کدام از گاوها حدود 20 تا 25 میلیون می شود حالا شتر بماند در ایران کمتر کسی این ریسک را می کند!!!!!!!!!!! بزغاله 10 تا 15 کیلویی اگر بودبرا ما بود.
بیشتر پاکستانی هستند چه قدرت خریدی دارند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
فکر میکنم تصویر اول مربوط به ایرانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
اینجا هم برخی ها قدرت خرید دارن ولی توانتالیا و تایلند و اروپا خرجش می کنن نه برای شاد کردن فقرا.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
متاسفانه پولدارهای ایران اکثرا یا مسئولن که پولشون حرامه یا دکترند که مردم رو تیغ زدن و این پولها نصیب خرید گوشت برای فقرا نمیشه نصیب انتالیا و لواسان میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
کدوم انسان سالم العقلیه که ازاین صحنه ها خوشش بیاد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
همونی که کامنت گذاشته ولی مطمئنا صبح شیری که حق گوساله و بره بود رو رو نوش جان کرده تخم مرغ رو سرخ کرده که به جوجه تبدیل نشده ظهر هم کباب خورده ولی از این صحنه ها خوشش نمیاااااد؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Italy
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
کشتار حیوانات چیزی نیست که بشه فستیوال و عید ازش درست کرد. مایه شرمه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
کسی برای کشتن حیوان فستیوال نمی گیره بلک بخاطر اهمیت امروز حیوان قربانی می کنند و بین مردم و فقرا پخش می کنند
ناشناس
Italy
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
اهمیت امروز؟ اهمیتش در داستانهای افسانه ای یهود عهد عتیق هست در مورد کشتن یک میش. همین داستانها فقرا را فقیر کرده سیر کردنشون اون هم فقط تو یه روز پیشکش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
اره اگر مثل شما فقط گوشتش رو خودش بلمبونه عید نمیش ولی وقتی بین فقرا تقسیم میشه قطعا شاد شدن با شادی دیگران عیده . هرچند شما این مفاهیم رو نمی فهمید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
۱۸:۰۷
شما چند مثقال گوشت به فقرا داده اید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
با چند شیوه مختلف از جمله تهیه مقداری خواربار و سایر مواد غذایی هم میشه فقرا رو شاد کرد لطفا دیگه برای توجیه این مورد از فقرا مایع نزارید.
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
خوردن موش ،مگس ،کرم و مار و خفاش و ....... بهتر است یا گوشت حلال شتر ،گاو و یا گوسفند
ناشناس
Finland
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
بپرسید کدام بدتر است. گرچه اجتناب نا پذیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
همونطور که شتر و گاو و گوسفند را نمایندگان خدا در این گوشه از دنیا برای شما حلال اعلام کرده‌اند، به همین ترتیب موش و مگس و کرم و مار و خفاش را هم نمایندگان خدا در اون گوشه از دنیا برای اونا حلال اعلام کرده‌اند
حالا برید بزنید توی سر و کله همدیگه که ما برحقیم و از طرف خدا اومدیم و شما باطل هستید و از طرف خدا نیومدید ..
Ahmad
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
هر کاری جا و مکانی داره کشتار حیوانات توی کشتارگاه باید انجام بگیره که هم بهداشتی هست و هم اینکه با توجه به امکانات کشتارگاه حیوان زجر کمتری میکشه
ابا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
کشورهای اروپایی و بلخص آمریکا بالاترین سرانه مصرف گوشت قرمز رو دارند ، در آمریکا به صورت متوسط هر آمریکایی یک گاو رو در سال میخوره ، اونا ناز میکنن حیوان رو بعد میخورن ؟ زجر کش کردن اونه که در اسپانیا برای تفریح در مراسم گاو بازی با حیون برخورد میکنن ، در ضمن مسلمان واقعی ابتدا نفسش رو قربانی میکنه ( دزدی ، اختلاس، غیبت ، چشم هرزگی ، بی ناموسی و غیره رو انجام نمیده ) بعد در صورت دارا بودن حیوان حلال گوشتی رو قربانی میکنه و به اقوام و فقرا به عنوان هدیه ای از جانب پروردگار تقدیم میکنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
غاز های مک دونالدیت در اسپانیا یادت رفت!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
مگر کشورهای اروپایی و آمریکا الگوی درست و اخلاقی شما و بشریت هستند که به میزان مصرف گوشت اونها استناد میکنی؟
ابا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
ای مردم ، از آنچه در زمین حلال و پاکیزه است بخورید و از گام های شیطان پیروی نکنید ، زیرا او نسبت به شما دشمنی آشکار است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
حیوانات نباید به دست انسان ها کشته شوند فرقی ندارد فیل یا شیر یا کرگدن یا گاو یا گوسفند جان همه حیوانات به یک اندازه ارزشمند است
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
پس دیگه گوشت نخور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
وقتی دو لپی کباب می خوری هم از این حرفا می زنی؟
ماجد زبیدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
کسی منکر ذبح کردن نیست آن هم به طور معقول سالی یک گوسفند برای یک خانواده کم جمعیت اما به دور از چشمان کودکان و سایر حیوانات و با شیوه ی بی حس کننده سپس ذبح شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
1- عید قربان یکی از اعیاد ما مسلمانهاست. اما منظور از عید، عید کشتن حیوان نیست. عید کشتن نفس اماره است در مقابل هوسها. اونایی که این دو رو با هم قاطی می کنند دنبال اهداف اسلام هراسانه هستند.
2- درباره اینکه بعضی از تصاویر خیلی دلخراش بود کاملا موافقم . اما کسانی که از این طریق نادرست بجا آوردن یک سنت الهی فیلم و عکس تهیه و تو فضای مجازی اینطوری منتشر کردن هم اصلا نیت خیرخواهانه ندارند. وگرنه حداقل به این فکر می کردن که بعضی مردم با دیدن این تصاویر چقدر حالشون بد میشه. تهیه کنندگان این تصاویر هم دنبال اهداف اسلام هراسانه هستند.
3- هر روزه هزاران زن و کودک در عراق، یمن، افغانستان، سودان، بحرین، فلسطین، غزه و ... دارن با اقدامات غرب و صهیونیستها قربانی می شن. ولی هیچکدوم از این کسانی که این سنت الهی رو وحشیانه نام برده اند فریاد وامصیبتا سر نمی دهند. چرا؟
4- تو همون کشورهای به اصطلاح متمدن غربی، بسیاری از طبقه مرفه، فقط و فقط و فقط بخاطر تفریح به شکار حیوانات مشغولند. اما احدی این افراد رو محکوم نمی کنه و تازه این شکار تفریحی رو خیلی هم کلاس می دونند.
پس آی آدمایی که تو کامنتهای بالا به اصطلاح خودتون رو متمدن می دونید کمی تعقل لطفا. کمی تفکر لطفا. کمی تامل لطفا. البته اگه ازتون بر میاد.
امین میرزائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
سردبیر فکور فرارو ! سلام .

رفتم سرِ کار و برگشتم !! تقصیرِ لیلا (ببخشید ... زهرا) نیست ، تقصیر ظرفِ شکسته من است ! ببخشید ناراحتتان کردم .

باقیمانده جنازه کامنت ارسالی :

قال علیه السلام : "شکمهاتان را گورستانِ حیوانات نکنید" ....

نکته : گوشت گران شده ! گوشت خورِ حرفه ای ، قبرستانِ لاکچریِ لواسان است !!

قال الله تعالی : لا تقتُلوا اولادَکم خَشیةَ املاق ...اسراء/31 !

نکته : در پسِ پشتِ عید قربان ، پرهیز از فرزندکشی ست!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
سلام آقای میرزایی داشتم کامنتهارو می‌خوندم یه دفه نگرانتون شدم که نیستین.خداروشکر که چشممان منور گردید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
اتفاقا این دفعه حرف ناحسابی نزده
شهرستانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
اتفاقا عالیه، حداقل مردم بی درک این دوروزمونه که هر روز میرن فروشگاهها بسته های مختلف گوشت مرغ و گاور و گوسفند و ... میخرن انگار از زیر بوته کنده شده.
بدون دیدن زجر حیوان، بدون اینکه لحظه ای عذاب وجدان و ناراحتی و اخم به چهرشون بیاد، این بسته های از زبر بوته عمل اومده میخورن و چقدرشم میریزن سطل اشغال.
واقعا ادما وحشی شدن، هر روزم مینالن چرا گوشت گرونه، ما نمیتونیم بیشتر تو اون شکم کارد خورده، گوشت بریزیم..
مهدی
Finland
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
اسمش روشه: دنیا، موجودات زنده برای بقای خود در حال دریدن و خوردن دیگران هستند شاید روزی این اوضاع عوض بشه و زجر و شکنجه و توحش که هیچ قلب سلیمی از آن طرفداری نمی کند تمام بشه با نظامی جدید که مبدع آن انسان اخلاق مدار عالم به عنوان خلیفه بر زمین باشد: در روایات نیز داریم که در انتها حیوانات و انسانها بدون آزار هم در کنار هم زندگی خواهند کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
انتها ر خوب اومدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
منفی خوردی فقط به خاطر اون خلیفه
بقیه حرفهات خوب بود
ناشناس
Finland
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
امیدوارم علم به جایی برسه که بشر برای تهیه غذای مورد نیازش حیات موجودات دیگر را نگیرد و حتی جلوی کشتار حیوانات توسط همدیگر را بدون آنکه به انفجار جمعیت گو نه ای منجر شود بگیرد. در این صورت است که برازنده نام خلیفه خدا بر زمین خواهد بود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
باز هم منفی خوردی به خاطر همون جمله آخری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
بالفرض حیوانات همدیگر رو نخورن و به مرگ طبیعی بمیرن کی میخواد جنازه اینهمه گراز و گوزن و شیر و زرافه و خرس و ماهی و پرنده و چرنده و .... رو دفن کنه؟!!!!!!!!!!!!! در اینصورت دنیا به سال نکشیده پر از نعش حیوانات می شود و دریاها پر از نعش حیوانات یعنی هم اب هم زمین هم هوا الوده و پر از میکروب و بعد چندماه حیات از کره زمین رخت برمی بندد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
ازردن حیوان گناه است
هنگام ذبح نباید حیوان و بچه کوچک این عمل را مشاهده کنند.
حیوانات را قبل از کشتن اب می دهیم و در محیطی مناسب دور از چشم دیگر حیوانات با گفتن بسم الله(رحمن الرحیم را نمی گویند)با اصول اسلامی اول چهار رگ برای درد کمتر و بی رمق شدن حیوان که اعصاب درد کمتری را به مغز ارسال دارند( رگهای اصلی را پایین تر از حنجره) و سپس عصب گردن با یک مرحله درد سریع


دستور سربریدن حیوان آن است که چهار مجری را به طور کامل ببرند:
1 ـ مجرای نفس (حلقوم).
2 ـ مجرای خوردن (مری).
3 و 4 ـ دو رگ ضخیم که در دو طرف مری و حلقوم می‏باشد. و بنا بر احتیاط واجب شکافتن آنها یا بریدن حلقوم به تنهایی کافی نیست. و بریدن این چهار چیز واقع نمی‏شود مگر اینکه از زیر مهره‌ای که حلقوم و مری از آنها جدا می‏شوند، ببرند


حضرت زین‌العابدین (علیه‌السلام) که مظهر تام رحمت الهی نسبت به همه خلایق بودند، دایره محبت و عطوفتشان، حیوانات را نیز شامل می‌شد. حضرت شتری ماده داشتند که بر اساس بعضی از روایات بیست و دو مرتبه با او به حج رفته بودند. اما در تمامی این مدت با وجود اینکه تازیانه مخصوصی را به رحل و محمل خود آویزان می‌کردند ولی حتی یک ضربه هم به او نزده بودند.
در شب ارتحال، حضرت سفارش این شتر را نمودند که بعد از ایشان مورد رسیدگی قرار گیرد.
اما پس از واقعه جانگداز ارتحال حضرت چیزی نگذشت که این شتر از چراگاه خود، یکسر به سوی قبر مطهر حضرت آمد در حالی که هرگز قبر را ندیده بود آنگاه خود را به روی قبر‌ انداخت و گردن خود را بر آن می‌زد و چشمهایش از اشک سرازیر شده بود و مرتب ناله می‌کرد.
خبر را به حضرت محمد بن علی، امام باقر (علیه‌السلام) رساندند. حضرت آمده و به او گفتند: آرام باش، الان بلند شو، خدا تو را مبارک گرداند.
او بلند شد و به جای خود برگشت ولی پس از‌ اندکی باز به قبر برگشت و کارهای قبل را تکرار کرد. این دفعه حضرت آمدند و به او آرام باش دادند و گفتند: برخیز ولی بلند نشد. و لذا فرمودند: او را رها کنید!! او وعده داده شده است. از از این‌رو سه روز نگذتش که او از دنیا رفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
عااالی.ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
من همیشه برام سواله که خداوند مهربان نمیتونست راه دیگه ای برای سیر کردن شکم انسانها و دیگر درندگان بیافرینه
ناشناس
Germany
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
اون خدا علاوه بر مهربانی عالم مطلق هم هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
میشد! اما این راهی برای جبران اعمال ایشان است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
شما در استدلالت ابتدا قطعیت اون فرض پایه‌ را ثابت کن بعدا دنبال بقیه مطلب باش
ناشناس
United States of America
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
ذبح یه روش بربری هست.
تو کشور های پیشرفته حیوانات اول بیهوش میشن بعد به سرعت تکه تکه میشن

به هر حال حیوانات هم حق زندگی کردن دارن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
اره تو اسپانیا دیدم روش کشور های پیشرفته رو :) .
میدونی که چی رو میگم یا اون رو هم بربر ها اجرا میکنن؟
یا جریان جگر چرب غاز ها رو شنیدی که تو اروپا ؟
اونم نشنیدی ؟ سرتو از زیر برف در بیار دنیا اون چیزی که رسانه ها تو ذهنت کردن نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
محمد گرامی مغالطه نکن این حرف ها تو چیزی از بربر بودن ذبح ها بخصوص به خاطر مراسم مذهبی کم نمیکنه اگه دنیا هم بده این ذلح یک بدی کنار سایر بدی هاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
جگر غاز چه ربطی به نادریتی روش دبح ما دارد؟! دیگران گیریم جانی! آیا این توجیه. فتار نادرست ما می شود؟! مدام زیر هر کامنتی این چرندو نوشتی و دلت خوشه. درسته مزد میگیری اما بعید میدونم به کامنت تکراری خیلی پول بدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
اره در کشورهای پیشرفته ، گداختن با سرب داغ مخصوص کودکان و دخترکان سوری و عراقی و یمنی است. انچنان دل رحمند که در کسری از ثانیه دو شهر را کباب کردند هیروشیما و ناکازاکی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
۰۲:۲۵ جگرچرب رو برو اول عکشهاش رو ببین تا بدونی زجرکش کردن حیوان بداست به خاطر یک عده ثروتمند یا ذبح به خاطر سیر کردن چندین فقیر. البته درسته منتظر گرفتن اقامت و پناهندگی هستی و دلیل نمیشه کورکورانه و ابلهانه نظر بدهی. نظراتی که تکراری است و از بی بی سی و ووآ میگری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
افتخار میکنم که مسلمانم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
افتخار کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
منم همینطور
ناشناس
Germany
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
ذبح شرعی یعنی شکنجه و آزار یک حیوان .. فقط خودتان را لحظه ای جای او بگذارید . چرا ما مسلمانها کمی با زمان حال خودمان را تطبیق نمی دهیم ؟؟ تا حرف هم میزنی فریاد توهین به مقدسات بلند می شود و دهنت را گِل می گیرند . در دوره پیامبر قصابخانه مدرن و تکنیک فعلی نبود ، حالا که هست چرا عذاب یک حیوان کمتر نکنیم ؟ . کارد بخورد توی آن شکمی که حیوان را اینطور سنگدلانه سر می برد تا آدرنالین خون او بالاتر برود و گوشتش خوشمزه تر بشود ! آخر این خون و خونریزی و بی رحمی کجایش ثواب دارد ؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
الان هم بیهوش کردن فقط مال حیوانات بزرگ مثل گاو است وگرنه حیواناتی مثل گوسفند و خوک هیچ کجا بیهوش نمی شوند. ضمنا اگر بیهوش کردن موجب مرگ نشود (شوک الکتریکی ولی نه سوراخ کردن مغز) کاملا شرعی است و در ایران هم اکثر کشتارگاه هم همین کار را می کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
آدرنالین خوش مزه س؟! این حرفو از کجا آوردی دیگه؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
ناهار چی خوردی ؟ کباب؟ قورمه سبزی؟ قیمه ؟ ماکارونی؟ مرغ؟ اینها گوشت نداره؟
ناشناس
Germany
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
این آیین خوبی است ولی شیوه اجرای آن افتضاح است. به طور مثال عکس هایی که از یک کشور عربی انداخته شده بود انجام این آیین را به شیوه ای مناسب نشان می داد.

در نقظه مقابل اسپانیایی ها هستند که مراسم وحشتناک زجر کش کردن گاو های وحشی توسط ماتادور ها را دارند ولی چون بسیار شکیل آن را اجرا می کنند کسی به آنها کاری ندارد. بهتر است رسانه های پدرسوخته خارجی نگاهی هم به مراسمات زیبای خود داشته باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
اسپانیا! کشورهای دیگر هم وجود دارند.
ناشناس
Canada
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
یک مشت وحشی. کرونا ممنون.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
هرکسی نقش خود بیند در اب تو کشتن حیوان را می بینی اما خیلی ها اطعام نیازمندان و شادی با شاد کردن فقرا را می بینند. افکار تو از کرونا هم بدتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
غربی ها اسلام ستیزن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
سهروردی و ابن سینا تنها توجیه ذبح حیوان را صعود او در چرخه تکامل می دانستند و این را که در زندگی بعدی به صورت انسان به دنیا می آمد و یک قدم جلوتر می رفت توجیهی برای قابل قبول بودن ذبح می دانستند. بماند که فهماندن این موضوع به دیگران بسیار سخت است. اما در گردش فصل ها و اختلاف لیل و نهار و رویش و سپس پوسیدگی هر ساله گیاهان نشانه هایی برای خردمندان است.
بختگان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
اکثریت خردمند نیستند.تکلیف اونا رو روشن کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
خیلی جالبه که در سرتاسر اروپا، خونین‌ترین و وحشیانه‌ترین سنت‌ها (کشتار گاوها برای تفریح و سرگرمی) فقط در اسپانیا انجام میشه و ورزش ملی هم به حساب میاد یعنی دقیقاً در همون کشوری که حدود هفتصد-هشتصد سال، قشنگ از فرهنگ غنی اسلامی سیراب شده :))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
اشتباهی مثبت زدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
اروپای مهربان؟!! تاکسی درمی رو یاد دنیا داد. و البته وحشیانه ترین قتل عام تاریخ بشریت هم توسط همان نژاد در ژاپن اتفاق افتاد کباب کردن چندصد هزار زن و کودک در هیروشیما و ناکازاکی با بمبن مهربان؟! پسر کوچک"
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
اشتباه منفی دادم متوجه طنز ظریفت نشدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
از همه بد منظره تر روش ذبح شتر است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
قربانی در قرآن استعاره است. زبان قرآن اساسا استعاره است.

سهروردی نوشته است: «عشق بنده‌ای‌است خانه زاد که در شهرستان ازل پرورده شده است و سلطان ازل و ابد شحنگی کونین بدو ارزانی داشته است، و این شحنه هر وقتی برطرفی زند و هر مدتی نظر بر اقلیمی افکند. و در منشور او چنین نبشته است که در هر شهری که روی نهد می‌باید که خبر بدان شهر رسد گاوی از برای او قربان کنند که«ان الله یامرکم ان تذبحوا بقره»، و تا گاو نفس را نکشد قدم در آن شهر ننهند. و بدن انسان برمثال شهریست، اعضای او کوی‌های او و رگهای او جوی‌هاست که در کوچه رانده‌اند، و حواس او پیشه وران اند که هر یکی به کاری مشغول‌اند.»
عشق بر همه‌ی مخلوقات الهی تقدم دارد. خداوند پاسبانی دو عالم را به او داده است. هرگاه عشق به اقلیمی روی کند بزرگان شهر باید گاوی به افتخار ورود او ذبح کنند. این گاو نفس اماره است که در مدخل ورود عشق به شهر جان آدمی باید ذبح شود، تا نفس کشته نشود عشق در شهر قدم نمی‌گذارد.
سهروردی در معرفی گاو نفس ادامه می‌دهد: «و نفس گاوی‌است که درین شهر خرابیها می‌کند و او را دو سُروست یکی حرص و یکی امل و رنگی خوش دارد زردی روشن است، فریبنده هرکه درو نگاه کند خرم شود، صفراء فاقع لونها تسرالناظرین». این گاو نفس اماره در شهر جان ادمی مشغول تخریب است. دو شاخ دارد (سُرو یعنی شاخ) یکی آز و دیگری آرزو. خوش خط و خال است و دلربا. «نه مشروع دریابد، نه معقول فهم کند، نه به بهشت نازد نه از دوزخ ترسد.» سهروردی به نیکویی می نویسد: «و هر گاوی لایق این قربان نیست و در هر شهری این چنین گاوی نباشد و هرکسی را آن دل نباشد که این گاو قربان تواند کردن و همه وقتی این توفیق به کس روی ننماید.
سال‌ها باید که تا یک سنگ اصلی ز آفتاب / لعل گردد در بدخشان یا عقیق اندر یمن» شعر از دیوان سنایی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
بین تمام درندگان، انسان تنها درنده‌ای است که برای دریدن جانداران دیگر از نیروهای غیبی مجوّز دریافت میکنه
به هر حال، واقعیت اینه که چه موافق این کارها باشید و چه مخالف، به مدت ۲۵ سال به "همه‌چیزخواران" اجاره داده شده‌اید
جونگ گوآ جاااااایو
ووهان جاااااایو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
در اینکه عکاس این عکس ها جوری عکس گرفته که این مراسم رو زشت نشون بده شکی نیست. دوربین هر کاری ازش بر میاد.
متاسفانه روشنفکرهای غرب زده همیشه چشم شون رو به روی واقعیت می بندند و از لنز دوربین مغرض رسانه ای غربی به دنیا نگاه و تحلیل میکنن.
کل جهان فکری اصلاح طلب های روشنکر این هست: یک کار رو اگر ما(مسلمان ایرانی انجام بدیم) بد است و اگر همان کار را اگر غربی ها انجام هند (حتی اگر خیلی بدتر و 180 درجه بدتر است) می شود عمل پسندیده.
کار خوب مسلمانی ایرانی از نظر روشنفکر های غرب زده می شود کار بد.
کار بد و ناپسند غربی ها از نظر روشنکر غرب زده می شود کار نیک و خوب.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
من مسلمانم و مسلما با رسم قربانی کردن حیوانات به دستور خدا موافقم اما نمیدونم چرا قشر شما فقط دنبال برچسب زدن به ملت هستند. برچسب هایی مثل غرب زده، آلبانی نشین، غرب گدا، سلطنت طلب، نوکر، نوکر امریکا، نوکر سعودی، نوکر اسرائیل، نوکر غرب، عامل نفوذی، مزدور غرب و بقیه اصطلاح هایی که یک فرد خود مومن پندار که هرکاری و هر حرفی رو از جانب خودش صحیح میدونه و امر به معروف کردنی که همراه با توهین و تهمت و افترا و دروغ هست رو حق خودش میدونه. هر پاسخی که به هر سوالی میدید، شدیدا سطحی و غیر قابل اتکا است و ذهن پر از سوال نسل جدید رو قانع نمیکنه. با گذشت این همه سال، موفق به پرورش چند شریعتی و مطهری و طالقانی و بهشتی شدید؟ چند استاد دانشگاه مثل مهندس بازرگان که کتابی در تفسیر قرآن تالیف کرده باشن در دانشگاه تهران در حال تدریس اند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
هنوز هم عکس دخترک سه ساله سوری با پیراهن و جوراب سفید زیبا اما سر بریده شده توسط داعش از ذهنم نمی رود و یا فیلم دخترک دیگر سوری با پیراهن صورتی که در ترکیه به روش مدرن بیهوش و قطعه قطعه شد برای قاچاق اعضای بدنش در حالیکه اماه اماه می گفت و مادرش را صدا می کرد. کسی برای این بربریت که به گفته خود هیلاری کلینتون امریکا موجد داعش بود کامنت نمی گذارد کسی برای بچه های فقیر قطعه قطعه شده یمن کامنت نمی گذارد اما برای ذبح چند گوسفند برای اطعام فقرا همه سینه چاک می کنند!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
انسان به ضرورت حیوان رو میکشه و از گوشتت استفاده میکنه. مشکل زمانیه که از این کشتنها لذت میبره و حیوان کشی رو جشن میگیره و بهش افتخار میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
این کارها مثل خیلی کارهای دیگرشون دقیقاً از رسوم جهودها کپی‌برداری شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
لطفا درک کنید که بین کشتن یک حیوان برای استفاده از گوشتش جهت تغذیه و رفع نیاز (اگر چه بسیاری از افراد این قسم مواد غذایی رو خواسته یا ناخواسته از سبد غذاییشون حذف کردن) با اینکه با کشتن اون حیوان مثلا گناهانمان پاک میشه خیلی تفاوت هست.
لطفا هم نگید که جهت شادی فقرا است که با تهیه مقداری خواربار و سایر مواد غذایی هم میشه فقرا رو شاد کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
فقرا چی چیه دیگه؟ انسان ذاتا خداجو هست و از بدو خلقت انسان، رسم هدیه دادن و قربانی کردن در راه خدایگان باستان جزء اعتقادات انسانها بوده. یک زمانی نوزادان رو برای بت ها و خورشید و ستارگان و ... قربانی میکردن اما پروردگاری به نام الله( یا همان اهورا مزدا یا یهوه) به پیامبرش به نام ابراهیم دستور قربانی کردن قوچ به جای نوزاد داد. من قطعا با کشت و کشتار حیوانات حلال گوشت و حرام گوشت پرورش یافته در دامان طبیعت به منظور سیر کردن شکم مخالفم اما هیچ ایرادی نمیبینم که بره ای رو که به منظور سیر کردن شکم پرورش داده شده با نیت قربانی کردن در راه خشنودی خدا، ذبح کنم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
اینجور قربانی کردن توی یک روز وبه طرز وحشیانه خو دخدا هم بدش میاد تابرسه بنده خدا
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
واقعا متاسفم با خاطر این همه خشونت و توهش و ارتجاع! شما شکل و قیافه اون آدمای دست اندر کارو ببین حساب همه چی دستت میاد! التماس تفکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
شما به منطق پشت این قضیه نگاه نمیکنید. این کار با نیت سیر کردن گرسنگان انجام میشه. حالا چه گرسنگانش از نوع شیر و پلنگ و ببر جنگل باشن چه حیوان ناطقی به اسم انسان. کسی که خوردن گوشت حیوانات حلال گوشت رو نهی میکنه، قطعا حقی هم در گرفتن جان خوشه گندم و میوه درخت زنده نداره.
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
دوستان حرف وحد یث های زیادی گفتند من نه مخالف قربانی کردن حیوانات هستم و نه موافقش ولی اصل مطلب اینه که در کل دنیا گوشت می خورند این گوشتها که از کرات دیگر نمیاد بلکه در همین کره خاکی حیوانات پروار شده را به هر طریقی می کشند واز گوشتش استفاده میکنند پس روشنفکر گری وامثال اینها را بازی نکنید ودرضمن اداب و روسوم هر ملتی برای خودش محترمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
فرارو جون !
این گوشتها بمصرف غذائی میرسه
اگه تونستی یه گزارش از کشتار وحشیانه نهنگها در مجمع الجزایر فارو در اروپا تهیه کن !!
ناشناس
United States of America
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
هر دوش اشتباهه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
البته سوای از اینکه انجام این کار در انظار عمومی ناخوشایند هست اما مشابه این داستان در پاپن و دانمارک هم اتفاق میافته زمان قتل عام نهنگ ها که از رسومشون هست و احتمالا در جاهای دیگه دنیا. فقط ای کاش از این صحنه ها عکس و تصویر منتشر نشه.
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین