bato-adv

کاش این حرف‌ها را نمی‌زدی آقای دایی

کاش این حرف‌ها را نمی‌زدی آقای دایی
علی دایی، اسطوره فوتبال ایران، در آستانه بازی حساس تیم ملی، به دراگان اسکوچیچ تاخته است.
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۷ - ۱۹ آبان ۱۴۰۰

فرارو: تیم ملی ایران باید فردا، پنجشنبه، در پنجمین بازی از مرحله انتخابی جام جهانی به مصاف لبنان برود. دیداری خارج از خانه که نتیجه اش تاثیر زیادی در سرنوشت ایران برای رسیدن به جام جهانی دارد. با این حال و با وجود چین بازی مهمی، تیم ملی، این روز‌ها اسیر حواشی عجیبی شده است.

به گزارش فرارو، داستان خط خوردن مهدی طارمی از تیم ملی آنهم به دلیل آنکه در توییتر، پاسخ ادعای دراگان را داده، جو را حسابی متشنج کرده است. اسکوچیچ در مصاحبه با رسانه‌ای کروات از این گفته که بازیکنان ایرانی تاکتیک پذیر نیستند و باید به آن‌ها آموزش داد. مهدی طارمی هم پاسخ او را داده و گفته که تاکتیک پذیر هستند، ولی مشکل جای دیگری است. همین مساله باعث ایجاد کدورت شده و مهدی طارمی از تیم ملی برای دو بازی حساس با لبنان و سوریه خط خورده است.

بعد از این مورد، فضای فوتبال ایران هم دو قطبی شده و عده‌ای حق را به سرمربی تیم ملی و عده‌ای دیگر، حق را به مهدی طارمی داده اند. با این حال، با توجه به حساسیت بازی‌های پیش رو، سعی بر این شده که در نقدها، لطمه‌ای به تیم ملی وارد نکند. در واقع همواره از این گفته شده که اولویت با تیم ملی است و بهتر است این مسائل زودتر حل و فصل شوند.

این مورد، اما درباره علی دایی، اسطوره فوتبال ایران چندان صدق نمی‌کند. او که سابقه کاپیتانی، سرمربیگری و تاریخ سازی در تیم ملی فوتبال ایران را دارد، روز گذشته به صورت بی رحمانه‌ای به دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران تاخته و حسابی حق را به مهدی طارمی داده است. «اسکوچیچ بدون شک در دنیای فوتبال مربی بزرگی نیست که بخواهد از تاکتیک‌ناپذیری یا تاکتیک‌پذیری بازیکنان ایرانی صحبت کند. به اعتقاد من اولین اشتباه را سرمربی تیم ملی انجام داد که در مورد بازیکنان ایرانی صحبت کرد. بدون شک اسکوچیچ نباید یادش برود که در ایران در کجا‌ها و در کدام تیم‌ها مربیگری کرده و با چه کارنامه‌ای به تیم ملی رسیده است. اسکوچیچ در اندازه‌ای نیست که بخواهد در مورد تاکتیک‌ناپذیری بازیکنان ایرانی صحبت کند. شما دیدید که پرسپولیس با همین فوتبالیست‌های ایرانی و شرایط سخت دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.»

دایی همچنان با تعریف از بازیکنان ایرانی گفته است: «در حال حاضر بازیکنان زیادی از ایران در اروپا فوتبال بازی می‌کنند. اگر آن‌ها تاکتیک‌ناپذیر یا فوتبالیست‌های خوبی نبودند به هیچ عنوان تیم‌های اروپایی آن‌ها را جذب نمی‌کردند. صحبتی که طارمی انجام داد برای دفاع از فوتبال ایران بود و اعتقاد من این است که این مسائل باید هر چه زودتر برطرف شود.»

دایی همچنین مقایسه‌ای بین اسکوچیچ و کی روش انجام داده و بار دیگر تاکید کرده که سرمربی کنونی تیم ملی ایران، مربی مطرحی نیست که بخواهد چنین حرف‌هایی بزند. «اگر کارلوس کی‌روش یا یک مربی بزرگ و کارنامه‌دار چنین صحبت‌هایی را انجام می‌داد شاید می‌گفتیم که آن‌ها چیز‌هایی دیده‌اند و در این مورد نظر داده‌اند، ولی آقای اسکوچیچ! شمایی که در تیم مطرحی مربیگری نکرده‌اید نباید چنین حرف‌هایی را بزنید تا در این موقعیت حساس شرایط تیم ملی با مسائل چالش‌برانگیز مواجه شود. اگر هم بازیکن ایراد دارد مربی باید با بچه‌های تیمش کار کند نه اینکه بخواهد مسائلی را عنوان کند که تیم وارد حاشیه شود. همین بازیکنان ایرانی بودند که سرمربی تیم ملی را در چنین موقعیتی قرار دادند و فکر می‌کنم حرف‌هایی که اسکوچیچ زد از روی بی‌تجربگی بود.»

حال با فرض اینکه حرف‌های علی دایی درست باشد، به نظر می‌رسد او زمان درستی را برای انتقاد از اسکوچیچ انتخاب نکرده است. فرض آنکه بازیکنان ایرانی خیلی هم تاکتیک پذیر باشند و مهدی طارمی هم ارزشمندترین ستاره تیم ملی. فرض بر آنکه اسکوچیچ مربی بسیار کوچکی است که در حدواندازه‌های فوتبال ایران هم نیست، ولی سوال اصلی این است علی دایی که تاکید می‌کند عاشق تیم ملی است، زمان مناسبی را برای انتقاد از دراگان انتخاب کرده است؟ او با ایجاد دو قطبی بین بازیکنان تیم ملی و سرمربی کنونی، جو را از چیزی که هست متشنج‌تر می‌کند. کیست که نداند، شهریار فوتبال ایران، طرفدار زیادی در بین بازیکنان کنونی تیم ملی دارد؛ آیا دایی فکر نکرده که با حرف هایش می‌تواند شرایط اردوی تیم ملی را به هم بریزد؟ او خودش به سخت بودن بازی پیش رو با لبنان تاکید دارد و می‌گوید: «ما بازی‌های سختی برابر لبنان، سوریه و دیگر حریفان داریم و نمی‌دانم آقایان چه فکر‌هایی کرده‌اند که چنین تصمیمی را گرفته‌اند. لبنان تیم دست و پا بسته‌ای نیست و اگر ما را شکست دهد به فاصله دو امتیازی ایران می‌رسد. الان زمان گرفتن چنین تصمیمی نبود.»

حالا چه شده که علی دایی، با علم به بازی‌های سخت و دشوار پیش رو، شمشیر را از رو برای سرمربی تیم ملی می‌بندد؟ او بار‌ها ثابت کرده اهل مماشات نیست و تفکراتش را به راحتی بیان می‌کند. شاید در این زمینه حق با علی دایی باشد و دراگان در حد فوتبال ایران نباشد، ولی کاش در آستانه بازی حساس با لبنان، این حرف‌ها از سوی اسطوره فوتبال ایران بیان نمی‌شد.

حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
به نظر من اقای دایی اشتباه کرده الان باید از تیم ملی و مربی باید حمایت کرد مربی بنده خدا هم چیز خواصی نگفته الان مثلا میگفت ما هیچ مشکلی نداریم همه بازیکنان گلو بلبلا وووو یعنی هیچ انتقادی هیچ کسی نمیکرد اینقدر خودشیفته نباشید الان تیم ملی نسبت به دفعات قبل شرایط بهتری داره فقط بعضی ها دنبال فرصتا در این بازی های باقیمانده تیم بازه مربی قبلی شیرازه تیم را بهم ریخته بود الان که شرایط خوب این همه حرف و حدیث قیصر از کجا آب میخوره الاه علم
فرهاد صفرخواه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
بازیکن حق دارد از مربی انتقاد کند . یک تیم را فقط مربی اداره نمی کند بلکه همه اعضای تیم اداره می کنند . مربی که منتقدین خود را حذف می کند مربی نیست
آیت
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
از مربیان داخلی مثل دایی خداداد منصوریان ...که در مورد سطح اسکوچیچ صحبت می کنند فقط یک سوال می پرسیم. آیا شما که با رانت و ارتباطات مربیگری تیم های داخلی را بدست می آورید سطح خود را از اسکوچیچ بالاتر می دانید که در مورد این آدم جنتلمن اینگونه وقیحانه صحبت می کنید؟ همین که اسکوچیچ توانسته بدون رانت در کشور ایران حتی در یک تیم درجه 2 و درجه 3 مربیگری کند یعنی سطحش از شما بالاتر هست. آقای دایی کارنامه افتضاح شما در تیم ملی را با کارنامه اسکوچیچ مقایسه کنید بعد حرف بزنید. آقای دایی خود شما آیا به بازیکنان تان اجازه می دهید روی حرف شما چه غلط چه درست حرف بزنند؟ شما همین الان به جایگاه اسکوچیچ طمع دارید و این حرف ها را زدید تا بازیکنان را بر علیه اسکوچیچ بشورانید و بتوانید جایگاه اسکوچیچ را بگیرید....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
چرا توجه نمیکنید!؟
مربی تیم و اقای کریمی با طارمی تماس گرفتند ...جواب نداده!
این بی احترامی نیست؟
بازیکن سالاری تیم رو نابود میکنه...
اقای طارمی مثلا حرفه ای هست...دیگه کسی جز اون نبود به صحبت مربی واکنش نشون بده؟
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
اگر مربی ایران درحدحدود یک مربی بزرگ هست ثابت کند وتیم را به جام جهانی ببرد با ای کاش و اگر ها مشکل حل نمیشه اقای دایی کاملادرست گفتند
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۷۵
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
اینو گفته که خودش را سرمربی تیم ملی کنن که میدونه احتمالا تیم به جام جهانی میره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
اقای دایی هیچ وقت همچین روحیه ای نداشته و کسی سراغ نداره دنبال منابفع شخصی خودش بوده باشه. در ضمن اگر هم بشه کی بهتر از علی دایی؟
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
علی دایی خیلی بالاتر از این حرفهاست خیلی ، حداقل وزیر ورزش باید میشد ، البته اینجا ایرانه جای امثال دایی ، کریمی ، عابدزاده و .... بیرون گود ها هست
آیت
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
دقیقا با شما موافق هستم که بدنبال شوراندن بازیکنان تیم ملی بر علیه اسکوچیچ هست. علی دایی کارنامه افتضاح خودش در تیم ملی را فراموش کرده که در مورد سطح مربیگری اسکوچیچ با این کارنامه ی درخشانش اینگونه وقیحانه صحبت می کند. همین که اسکوچیچ از کروواسی اومده ایران و بدون رانت و ارتباطات داره مربیگری می کنه یعنی خیلی بهتر از دایی و خداداد و منصوریان هست...
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
بردهایی که تیم ملی اخیرا بدست آورده بخاطر نبوغ فردی بازیکنان بوده. اسکوچیچ تاثیری خاصی روی تیم نداشته. تیم کاملا بی برنامه وارد زمین میشه. این اسکوچیچ هست که از تاکتیک چیزی حالیش نیست. بچه های تیم ملی کاملا تاکتیک پذیر و حرفه ای هستند در دوره کیروش کاملا مشخص بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
چطوری مربی خخخخخ
تو خعیلی خوفی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
موافقم. تمام هنرش این بوده که علی قلی زاده بیاد راست و علی جهانبخش بیاد چپ برای پاس رو به عقب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
در دوره کیروش بجز دفاع کردن مگه تاکتیک دیگه ای داشتن. 11 تا کور رو هم بفرستی وسط زمین، میتونن دفاع اتوبوسی کنن. در زمان همون کیروش بازی ایران و آرژاتین و بازی ایران و مالدیو هیچ فرقی نداشت چون فقط دفاع کردن بلد بودند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
مگه دروغ گفته؟ تیمی که بخواد با حرفهای یک نفر بهم بریزه معلومه تیم نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
مربی راست میگه همین رفتار حداقل احساساتی در این شرایط که میتوان انرا مغرضانه هم تلقی کرد نشان از تاکتیک ناپذیریه ایرلنیهای احساستی است .اگر منافع ملی کوچکترین ارزش ی داشت این جنجال را در این زمان کسی براه نمیانداخت.
آیت
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
خود دایی اگر بود الان طارمی را اعدام کرده بود. ولی چون میخواد خودی نشان بده و جایگاه اسکوچیچ را بگیره این حرفا را زده تا ذهن بازیکنان را نسبت به اسکوچیچ بد بکنه. علی دایی یادش رفته با رانت و ارتباطات با احمدی نژاد جای قطبی را در تیم ملی گرفت و افتضاح ترین نتایج را بدست آورد و یکدوره ما را از جام جهانی محروم کرد.
حقیقت گو
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
کاملا با آقای عزیز موافقم
تضعیف روحیه یکی از اصلی ترین عوامل شکست است
این مربی را برگردانید کشورش به درد ملتی سرفراز و تاریخ ساز نمی خورد
ما دنیا را اداره می کردیم و انشالله سروری با ماست
اسکوچیچ برگرد خانه ات...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
سرافراز؟؟؟
الان ديگه چيزي ازش نمونده
اگه مونده بود دراگان مربي نمي شد
ایرانی فقط ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
هر کسی بذر ناامیدی و یاس را پاشید از او دوری کنید
این اقای مربی حرف نامربوط زده عذرش را بخواهید
حیثیت ما و شرافت ما در برد و باخت فوتبال نیست
آزاده باشید
فرارو حتما چاپ کنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
اتفاقا علی دایی حرفهای منطقی زده و بی تجربگی سرمربی را در وارد کردن حاشیه به تیم ملی نقد کرده ودرست هم گفته. وقتی تیم از قبل با حواشی روبرو شده دیگه تقصیر علی دایی چیه ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
اگر نگوئیم مغرضانه صد در صد اشتباه بود. اسکوچیچ مربی بزرگی است چون از هر مربی بزرگی بهتر نتیجه گرفته است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
درسته آشغال هارو بکنید زیر فرش وقتی مهمون میاد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
بالاخره دايي از بزرگان فوتبال هست و از من و شما فوتبال را بهتر مي فهمد و مي تواند نظر دهد و من هم كاملا با حرفهاي ايشان موافق هستم
امیرحسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
ایشون اگه حرفه ای بود و بیشتر از من و شما متوجه میشد تو این زمان باعث دودستگی در تیم نمیشد. بزرگتری و آقا کریم بلده که میخواد قائله رو ختم کنه
آریو برزن
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
یه مربی هم میاد که نتیجه خوب میگیره اینجوری مافیای کثیف فوتبال میزنتش زمین!!!!!شما به رزومه اش چی کار دارید؟از کیروش داره بهتر نتیجه میگیره!!!
آقای دایی یادته تو 40 سالگیت خودتو تحمیل میکردی به لیست بالازوویچ ؟؟؟
شماها خیر و صلاح فوتبال ایران رو نمیخواید.شماها مافیایی هستید که تو این شرایط حساس میخواید تیم رو نابود کنید
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
نتایج تیم ملی حاصل این نسل پر فروغ بازیکنان فعلی هست و ایشان هیچ تاثیر مثبتی در تیم ملی نداشته.اتفاقا با حضور این مربی تیم ملی فاقد تاکتیک و سازمان تیمی منسجم هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
حرفش درسته کاملا. مربی تیم ملی اکه مربی حرفه ای بود باید به بازیکنانش روحیه می داد نه که این حرف رو می زد.کاملا حق با طارمیه. اون اینقدر حرفه ای نیست که باعث شد تیمش رو به حاشیه ببره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
رفتارهای طارمی در سال های اخیر به فوتبال ایران خیلی ضربه زده.
حمایت دایی هم بی موقع و هم بیجا است.
استدلال دایی رو ببینید: اگه کیروش بگه ایرانیا تاکتیک پذیر نیستند درسته ولی اگه اسکوچیچ بگه غلطه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
کدوم رفتار طارمی به تیم ملی ضربه زده؟ 25 تا گل ملی زده. مشخصه که اسکوچیچ در حد و اندازه کیروش نیست.
حاج عباس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
علي دايي عمرش تو فوتبال تموم شده
حرف حساب ميزنه
شما اصل ماجرا رو گم كردي دادا
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
علی دایی هیچ وقت حرف حساب نزد دوست عزیز
عادل
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
اينهائی که می گن اسکوچيج از بقيه بهتر نتيجه گرفت !!!آيا بقيه مربيان هم تيمی مثل تيم ملی الان را تحويل گرفته بودند ؟؟؟ يک تيم آماده و جوان که بيشترشان در ليگ های اروپائی بازی می کنند و تجربه حضور در دو جام جهانی رادارند !!!! سه تا دروازه بان آماده و در هر پستی کلی بازيکن خوب .. !شما فقط و فقط حق داريد عملکرد ويلموتس را بااسکوچيج مقايسه کنيد و بس ! به نظر من هم نحوه انتخاب اسکوچيچ اشتباه بود و اسکوچيج با توجه به عدم آشنائی اش با ساختار فوتبال ايران و عدم درک صحيح از فرهنگ ايران هيچوقت نمی توانست موفق بشه و اصلا نمی تونست توی ايران زندگی کنه .......
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
مافیای فوتبال اسکوچیچ را سر مربی کرد اسکوچیچ در حد و اندازه تیم ملی ایران نیست این نتایج را هم غیرت بازیکنان ایرانی رقم زدن وبس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
چند هفته قبلش که مارک ویلموس مربی بود و در آستانه حذف بودیم بازیکنان غیرت نداشتند ؟
یک دفعه ناگهانی غیرتمند شدند؟
محسن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
سلام
این چه مدل قضاوت است گه فرارو انجام میدهد
اسکویچ اشتباه کرده و او را باید سرزنش کرد بقیه تحریک حرف های او شده اند و چیزی گفته اند
حال شما اصل رو ول کردی چسبیدی به فرع
لنکرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
تاکتیک مورد صفر و یک نیست و بسیار گسترده و هر روزه در تحول است و نظر مربی قابل بررسی است و باید با بحثهای کارشناسی به بررسی ان یرداخت .برخورد فوتبالیستها مغرضانه ودر این شرایط خیانت است.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
حق با علی دایی هست .اسکوچیچ اصلا در حد مربی محلات هم نیست.تمام موفقیتهای تیم ایشون مربوط به باریکنان تیم ملی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
به نظر شما آیا علی دایی بشیند تا تیم ملی ببازد وسپس صحبت کند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
علی دایی بعلت وقت نشناسی و انشالله از روی بی تجربگی در شرایط فوق حساس تیر خلاص به تیم ملی را شلیک کرده است.
بماند
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
علی دایی فقط شانس داشت که این طورمشهورشد!وگرنه نه تکنیک داشت نه تاکتیک بلدبود.اسکوچیچ بسیارجنتلمن وبی حاشیه وکاربلداست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
علی شانسیه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
این اسکوچیچ در حد تیم ملی ایران نیست .
در بهترین حالت یک تیم دست دوم ایران را میتواند در دست بگیرد .
شما تیمهای دیگر آسیا را نگاه کنید که چه مربیان بزرگی دارند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
اقای عزیزی خادم تا دیر نشده.بلافاصله بعد از بازی لبنان وسوریه اسکوچیچ را عوض کنید.والا تیم ملی به حاشیه رفته.و شاید رفتن به جام جهانی به خطر بیوفته.هیچ جای دنیا یه نفرو با این رزومه نمیذارن سرمربی تیم ملی.
امیر
Canada
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
دراگان اسکوچیچ بسیار مربی خوبی چه از لحاظ تاکتیکی و چه از لحاظ جنتلمن بودن است. به نظر من اصلا نباید جواب این آدمها را بدهد و متمرکز تیم ملی باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
آقای دایی انسانی شریف ومایه افتخار ایران است ولی دراین مورد غیر منصفانه و از روی بخل اظهار نظرکرده و در آستانه دو بازی حساس تمرکز مربی ‌ و بازیکنان را به هم ریخته است. لااقل اگر نقد ‌نظری داشت الان زمان طرح آن نبود. دلیلش هم این است که انتظار داشت خودش سرمربی تیم ملی شود ولی باند مقابل ، اسکوچیچ را که مربی شاخصی نبود مربی ایران کردند. ولی این مربی به نتایجی رسید که همه مربیان قبل از وی خواب آن را هم نمی دیدند. بی انصافیست که نقش مربی را در کسب این موفقیت ها کمرنگ جلوه دهیم. آقای طارمی که بازیکن پر حاشیه ایست قبل از اظهار نظر اخیر دو بار دیگر در مصاحبه هایش کار مربی را زیر سوال برده. حتی به تلفن مربی و آقای باقری پاسخ نداده و کماکان حاضر نیست عذر خواهی کند. چون کسانی که برای پست سرمربیگری دندان تیز کرده اند از وی دفاع می کنند. ای ماش آقای دایی به دو مصاحبه قبلی این بازیکن که قبل از مصاحبه تحریف شده اسکوچیچ انجام شده نیز اشاره می کرد. اسکوچیچ نگفته بازیکنان تیم ملی تاکتیک ناپذیرند مصاحبه اش با ترجمه چلنگر در دسترس است بلکه در کنار وجوه مثبت به این ضعف اشاره کرده است. واقعا در این مورد برای آقای دایی وهمه منتقدانی که به بازیکن سالاری و بلبشوی مدیریتی دامن می زنند متاسفانه وامیدوارم که این اسطوره ایرانی به خود آید و با اصلاح دیدگاه غیر منصفانه آش سایر اعمال نیک خودرو زیر سوال نبرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
آفرین , این شد نظر , بسیار مودبانه و در عین حال با صداقت و دلسوزی
همین سطحی نگری طرفداران چشم و گوش بسته , در همه ابعاد , ضربه به این کشور زده !
فقط بت سازی , بعدش خرد کردن بت خود ساخته بلد هستیم .
آقای دائی اصلا انسان خوب , اسطوره , باشه , قبول , اما الان وقت این حرفها بود !؟؟
به خودش اگر اون زمان کسی انتقاد میکرد , چه رفتاری داشت !؟
اینقدر که نباید یک انسان مغرور باشه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
خدایا اینهمه نظریات بیموقع درست در زمانی که دو مسابقه سرنوشت ساز در پیش رو داریم ....نشان از عدم شناخت نقش تاکتیک نیست111؟؟
مازيار
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
مهم نتیجه گرفتن است که اسکوچیچ نتیجه گرفته. به قول مائو، مهم این نیست که گربه سفید است یا سیاه، مهم این است که موش بگیرد. باید همه از مربی طرفداری کنند و طارمی هم با یک عذرخواهی ساده به تیم برگردد. همین! کش ندهید بابا!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
اونهایی که دستشان از فوتبال کوتاه است هر چیزی میخواهند میگویند که هیچ تاثیر مثبتی هم در پیشزفت تیم ملی نخواهد داشت جز ضربه زدن...
واقعا مغز که کار نکنه مشکلهای لا علاج پیش میاره
naser
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
علی دایی بااحترام بهش چون قراربودجای اسکوچیچ بیادامانزاشتن بهش فشاداومده والان بااین مصاحبه غیرحرفه ای علناتیم روبه حاشیه برد،یادمون نرفته خودش یایک فصل مربیگری مربی تیم ملی شدوچه افتضاحی به باراوردوبخاطرکینه علی کریمی رودعوت نمیکرد،حالاکه اسکوازیازده بازی ده برداورده امثال ایشان وعاشقان کیروش ازحسادت دنبال حاشیه سازی هستن درصورتی که اسکوخیلی حرفهای درستی زده بودمصاحبه کاملش روحتمابخونید،فراروبچاپ سپاس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
توهم زدی مثل اینکه
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
اره دقیقا. علی دایی یادش رفته وقتی مربی تیم ملی بود ما به چه فضاحتی در آزادی به عربستان باختیم. یه جوری میگه اسکوچیچ در حدی نیست درباره بازیکنای تیم ملی حرف بزنه یکی ندونه فکر میکنه بازیکنای تیم ملی رونالدو و اسکوچیچ مربی تیم محلی هست. بابا طرف مربی تیم ملی هست. یعنی اختیار نداره درباره بازیکناش دو کلمه مصاحبه کنه. این هوچی بازی ها چیه واقعا. یادشون رفته تیم داشت حذف میشد و همی اسکوچیچ تیم رو بدون یک باخت حتی به اینجا رسونده. اگر مربی بی تاثیر بوده خب با همون بلژیکی کلاهبردار چرا ادامه ندادن؟ واقعا نمک نشناسی هم حدی داره. طارمی هم اگره خیلی بازیکن با کیفیتی هست به لحاظ فنی ولی از لحاظ رفتار حرفه ای بیرون از زمین اصلا حرفه ای نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
یاد این ضرب المثل افتادم رطب خورده، منع رطب کی کند.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
انفعال فدراسيون و مشاورينش كاررا به اينجا كشانيد
قطعا و قطعا اسكوچيچ نبايد اينگونه صحبت مي كرد و طارمي هم نبايد پاسخ مي داد و كار اسكوچيچ صحيح بود گرچه فدراسيون مي توانست اين سوء تفاهم را مديريت كند و حل كند كه نكرد
ولي اينكه انتظار داشته باشيم همه كارشناسان هم سكوت پيشه كنند و رفتار اسكوچيچ را فقط تاييد كند نيز بلاشك اشتباه است و حرف هاي دايي درست است
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
اگر همین طارمی این حرفها رو به خود دایی میزد از تیم ملی که هیچ از ایران و جهان اخراجش میکرد
آخه تو که مثلا اسطوره ای با تیم ملی و پر سپولیس چه گلی به سر فوتبال زدی
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
با سلام به همگی. از اونجایی که من نتونستم از موفقیتها و کارنامه کی‌روش چیزی گیر بیارم اگه میشه یکی از اونایی که سنگشو به سینه میزنن یه کمی از کارنامشو به ما بگن. هتو ایران که هشت سال سرمربی بود فقط رفتیم جام جهانی تو آسیا که نهایتا از گروه صعود میکردیم. این نتایج و قلعه‌نویی هم می‌گرفت. فعلا اسکوچیچ که نتیجه گرفته اونم جلو تیمهایی که کی‌روش جونتون با مصیبت میبرد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
علی دایی از حسادت چنین حرفهایی بچگانه ای را زده است .چون اگر درک آن اسکوچیچ نبود علی دایی سر مربی تیم ملی ایران می رسد.!!
امیرحسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
اولاً که نباید متعصبانه برخورد کرد، بازیکنای ایران راه زیادی تا حرفه ای شدن وتاکتیک پذیر بودن دارن. باید قبول کنیم .
دوماً اسکوچیچ علی رغم اینکه به زعم بعضی از دوستان رزومه پر و پیمونی نداره ولی جلوی گربه سیاه های ایران تا الان خیلی خوب نتیجه گرفته پس ایراد گرفتن بهش معنایی نداره.
سوماً همین آقای علی دایی مگه مربی ایران نبوده ؟ با ایشون چه نتایجی گرفتیم ؟ بعلاوه مگه کسی زمان ایشون جرات داشت بگه بالای چشم مربی ابروئه ؟ به ایشون پاس نمیدادن طرف و مغضوب میکرد چه برسه به انتقاد ؟
در نهایت که این آش و هر چی بیشتر هم بزنن تمرکز بچه ها کمتر میشه و نتایج ضعیفتری خواهند گرفت.
زودتر تمومش کنین .
یزدان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
علی دایی اگر خدایی نکرده الان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بود تیم ملی ابران با چند شکست و بک برد و دو تساوی در رده آخر گروه بود.
جحانگیر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
علی دایی عشقه
دوستدار تیم ملی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
الان که ابن چرندیات را در این موقعیت به زبون اورده اصلا عشق نیست. دایی باید. بغهمه کی ، چی بگه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
اینها چشم ندارن موفقیت اسکوچیچ با تیم ملی رو ببینن، مثل اینکه یادشون نیست با اسکوچیچ از چه باتلاقی اومدیم بیرون، حتی نمیتونن تا جام جهانی تحملش کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
چه موفقیتی تاکتیکمون چیه!!!بخاطر بازیکنان تاپی که داریم نتیجه گرفتیم نه مربی..علی دایی چشمم به اینجور چیزا نیست..حرف حق باید گفته بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
مدیران بی کفایت فوتبال الان کجا هستند دقیقا ؟وظیفه مدیریت که فقط گرفتن حقوق های کلان نیست که
نادر آشتیانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
کسی که ایمان مبعلی و علی کریمی رو از حضور در تیم ملی محروم کرده بود اومده از طارمی دفاع میکنه ؟ رزومه مربی گری شما در تیم ملی عیان هست ؟ جام جهانی 2010 یادتون نرفته که ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
با سلام واحترام
آقاي اسکوچیچ حق نداشت آن اظهار نظر نابخردانه را در مورد بازيكنان تيم ملي بكند . درود بر آقايان طارمي و دائي كه نترسيدند و جواب بحق دادند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
مگه دروغ گفته. روش فوتبال بازی کردن ایران 1400 همون روشیه که در سال 1370 بازی میکردند. قبلا با این روش 1 آسیا بودیم، الان باید از کره و ژاپن و عراق و عربستان و استرالیا و قطر بترسیم و بازی کنیم. تیم ملی قطر 10 سال پیش کجا بود و امروز کجاست؟
مهراب
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
چرا علی دایی چرت میگی اسکوچیچ هر تیمی رو گرفت تونست به اون هدفش برسه درسته مهدی طارمی بهترین لژیونر ایران هستش ولی اسکوچیچ مربی خوبیه زود قضاوت نکن
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
علی جان انتظار م حداقل در این شرایط از شما بیشتر بود چونکه همیشه شما رو یک انسان با شعور و با شخصیت دیدبم و با اینکه استقلالی هستم ولی از پرسپولیسی ها همیشه 3 نفر خیلی قابل احترام و دوست داشتنی هستند و به نوعی اسطوره های پرسپولیس هستند.یکیش شما هستند و یکی دیگه آقای کریم باقری و دیگری آقای علی کریمی ولی شما را چه میشود که همچین سخنانی را بر زبیان میاورید.شما که خود مربی بوده اید و در تیم ملی هم مربیگری کردید.؟هر چند که اسکوچیچ هم مربی کوچکی باشد ولی ناید اینطوری دفاع میکردید از آقای طارمی،بازیکن همیشه باید یاد بگیرید که به مربیش احترام بذاره در ضمن که آقای اسکوچیچ حرف خیلی بدی نزده ،که اگه بازیکن های ارانی تاکتیک پذیر بودن الان جایگاه تیم ایران خیلی بالاتر از این حرفها بود.بهر حال توقع ما از شما خیلی بیشتر بود جناب دایی بزرگوار.
رونالدو
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
سلام . واقعا برای آقای دایی متاسفم . اول اینکه الان جای موضع گیری نیست توی این شرایط مهمترین چیز آرامش دادن به تیمه . ونتیجه گرفتن تیم . دوم : این موضع گیری های تند باعث میشود که بازیکنان فردانسبت به کوچکترین حرف سرمربی موضع بگیرند ونظم تیم روخراب کنندواصلا نسبت به بزرگ وکوچکی اهمیت ندهندوباید فدارسیون وارد بشه اگه قرارباشه هرکسی ازهرجایی بلند بشه ونظربده سنگ روی سنگ قرار نمیگیره. سوم: آقای دایی درسته آقای طارمی روخودت آوردی وجزافتخاراتت محسوب میشه آیا واقعا شما سرمربی بودید حاضربودید بازیکنی نسبت به صحبتهاتون موضع بگیره .واقعا خودتون چه بلایی برسرآقای شیث رضایی آوردین ؟ مگه درهمین چند سال پیش آقای طارمی بایکی دوتا از دوستانشون چه بلایی برسرتیم پرسپولیس آوردن آیا برانکو هم بد بود؟چقدر باید نسبت به این موضوعات کوتاه اومد؟بنظر شما بازیکن بالاتراز نگاه ملی وپرچم اون کشور هست؟مگه بازیکن سالاری هنوز وجود دارد؟شما که خود رو ازلحاظ فنی وتکنیکی بالا میدانید چه نتایج های درخشانی درتیم ملی گرفتید درآزادی مقابل تیم عربستان 100هزارتماشگر چیکار کردیدبعدازباخت مسئله رو سیاسی جلوه دادید. وتاالان هنوزم باآن نتیجه درخشانتون مدعی هستید که در حقتان اجحاف شده است. آیا سرمربی میتواند در مسئل فنی نظر بدهدیا نه؟ آیا فوتبال در آسیابه آن سطح رسیده که مدعی بشیم جزسطح حداقل دوجهانیم یااروپاییم ؟ آیا به نظر شما فوتبال مادرحدواندازه سطح یک فوتبال جهان رسیده یابه قول آقای کی روش زور ما نمیرسه دیگه. شما که استاد تکنیک وفن در فوتبال خودتان رو میدونید چراتاالان بدون تیم هستید ؟حداقل بزار سیستم زیبای فوتبال شما روببینیم ولذت ببریم . بنظر من آقای دایی برای هرکسی وشخصی که احترام وبزرگتری توی سرش نمیره دوری کن .وبزار همون دایی روزها وشبهای خوش فوتبالی تان باآن ضربه سرجادویی باشیم
kazem
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
خوب اقای دایی هم فوتبالیست خوبی بود ولی هر فوتبالیست خوبی لزوما حرفه ای نیست!
کما اینکه میبینیم هیچوقت مربی حرفه ای نشد!!
خبر خوان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
یک سوال
اگر آقای دایی مربی تیم ملی بود و بازیکنی این جبهه گیری رو علیه ایشون می کرد چه برخوردی داشت ؟
هر چند که خود علی دایی نیز در زمان اوج بازی در تیم ملی اینگونه رفتار ها رو گاهاً از خودش نشون می داد . نمایش بازیکن سالاری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
سلام این مربی مربی خوبی هست دوستان هنوز تیم با این آقا نباخته عراق و بحرین رو بریم با همون کی روش که سنگ رو به سینه می‌زنین همین تیم ها رو بردیم حالا چون قرار دادش پایین هست بهش می‌تازید همه که از اول مربی بزرگی نبودن از ی جایی شروع کردن بنظرم من ایشون آینده ای خوبی دارن مطمن باشید
امين ميرزائى
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
علی جان ! یه سؤال بی ربط . چرا مربیای خارجی که سنشون بالا میره هنوز رو فرمن ، اما شما و دوستات شکم آوردين !؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
کی گفته اسکوچیچ در حد و اندازه فوتبال ایران نیست ؟ مایی که از بحرین و عراق و عربستان و ... بارها باخته ایم کجای فوتبال دنیا ایم ؟

بنظرم آقای اسکوچیچ ثابت کرد که از فوتبال ایران سرتر است ، اگر باور ندارید نتایج ده یازده بازی اخیرش را یبار دیگه بررسی کنید .
بنده طرفدار امثال آقای دایی بوده ام اما نتایج مربی گری امثال دایی و کریمی فاجعه بار بوده ، پس لطفن سفره ای که در آن غذای خود را خورده اید و بقیه در حال غذا خوردن هستند لگد مال نکنید !؟
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین